PDA

View Full Version : Hirsi Ali diss


Het Skill Effect
29 januari 2005, 03:01
Wat een preuts land is Holland toch! :roll:
Of


Hirsi Ali met de dood bedreigd in rap


VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft aangifte gedaan van bij de politie tegen de makers van het rapnummer 'Hirsi Ali Diss' (http://home.planet.nl/~ebelt027/DHC1.wma). De politica wordt in het nummer met de dood bedreigd. Het nummer is afkomstig van de Haagse underground rapgroep DHC (Den Haag Connection). Op internet wordt het onder meer via KaZaA verspreid.

Naast allerlei racistische en seksistische verwensingen jegens Hirsi Ali, kondigen de rappers van DHC in het nummer ook aan de VVD-politica te zullen vermoorden.

Het tv-programma NOVA zocht de rappers van DHC op en interviewde ze. De onherkenbaar in beeld gebrachte allochtone rappers verklaarden, in onvervalst Haags-dialect, dat het nummer alleen een uiting is van hoe zij over de VVD-politica denken. De bedreigingen zouden niet serieus genomen moeten worden: ''Als wij haar wilden vermoorden kondigden wij dat niet van te voren in een nummer aan''.

Volgens vice-premier Gerrit Zalm behoort justitie van dit soort bedreigingen werk te maken, óók als ze via internet worden geuit. Een deskundige verklaarde in NOVA dat de tekst van het nummer op meerdere punten onder het strafrecht valt. Onder meer daar waar het gaat om racisme en bedreiging. Op een aantal punten wijkt die iets af van de tekst die in NOVA was te horen, maar de hoofdlijn komt overeen.



Lees hieronder de tekst:

Fuck hirsi ali Somali
Dit is rico chemically.
Ben aan zet stuur een skut-raket.
Naar die kanker slet je bent goedkoper dan een easy-jet.
Twee maanden in Nederland en dan al zo bijdehand.
Kanker hoer kanker stront vlek.Sla je op je bek, breek je nek.

Wat je denkt wat je denkt.Je bent een excuus allochtoon doe is gewoon.
Want ik weet waar je hooitje woont.Kanker hoer altijd op de loer.
Met je dicht genaaide snee bij de vvd in de vorm van zalm.
Fuck cda fuck vvd dit is DHC.Motherfucker met volkert van der G.
Wat je denkt wat je denkt.Hardcore gangster shit daar zorg ik voor.

We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali.
Dat is mijn reactie voor de ordes die ze zei op de televisie praten over intergratie.
Het heeft geen zin want je blijft een ziekelijk irritant Voor jouw vaginale complicatie.
Bestaat geen vaccinatie of andere medicijn je kan beter geen vijand van mij zijn den haag is mijn terrein.Kanker huis-neger steek je neer want je bent vies.
Je bent een allochtoon met een te hoge toon vieze kloon van een autochtoon.Slet als een skelet.
Kut kabinet Automobilisten zien je maar net.Zwakke aids patiënt.

Je was eerst een moslim nu ben je een jood in zware nood in Somalië was je al blij met een stukje brood kwam hier in een houten bood.Je keek om je heen en genood toen Nederland je assiel aanbood.Want je kwam zogenaamd uit de goot.Je maakte je eigenland zwarter dan wie je al was.Je kreeg van Zalm een stikker die flikker gore konte likker. Je maakt moe weetje wat ik doe ik snij je in tweeën en dump je in 1 van de zeven zeeën.

Ik weet dat je baalt dat je kut is weggehaald.Omdat je geen orgasme meer krijgt.
Kanker skelet zonder kut.
Den Haag Connection





Moest ze daarom onderduiken? :roll:

Chipie
29 januari 2005, 09:33
Wat een preuts land is Holland toch! :roll:

Moest ze daarom onderduiken? :roll:
Schril effect,
U heeft ze echt niet alle vijf... Mijn gedacht!

12 sec. of numarx
29 januari 2005, 10:50
Sorry, maar dit nieuws is al héél oud hoor. Dat is begin juli gebeurd, en zelfs toen was het al een banaal bericht.

Joriske
29 januari 2005, 11:12
Wat een preuts land is Holland toch! :roll:
Of



Lees hieronder de tekst:




Moest ze daarom onderduiken? :roll:
Het bestraffen van doodsbedreigingen heeft niks met preutsheid te maken. Eerder iets met 'beschaving'.

Dimitri
29 januari 2005, 11:28
Oud nieuws inderdaad.

Vreemd genoeg vindt Skill het wel erg als een bedrijfsleider wordt bedreigd vanwege een allochtone werkneemster met een hoofddoek. Of mag je alleen mensen bedreigen als je de bedreiging verwerkt in iets dat voor muziek moet doorgaan, met een tekst die door iedereen als extreemrechts zou worden bestempeld als 'ie door autochtonen was geschreven?

illwill
29 januari 2005, 11:51
Sorry, maar dit nieuws is al héél oud hoor. Dat is begin juli gebeurd, en zelfs toen was het al een banaal bericht.
Dat Bush irak is binnengevallen is ook oud nieuws, toch bijven sommigen hier ook over zagen. Kun je mij de limiet geven vanaf wanneer feiten niet belangrijk meer zijn?

12 sec. of numarx
29 januari 2005, 12:11
Vier maanden en half. *knip*

Geknipt op vraag van de geviseerde.

Jeroen

illwill
29 januari 2005, 12:38
Vier maanden en half. *knip*

Geknipt op vraag van de geviseerde.

Jeroen

En die periode heb je zelf bepaald??

Het Skill Effect
29 januari 2005, 16:44
Dat Bush irak is binnengevallen is ook oud nieuws, toch bijven sommigen hier ook over zagen. Kun je mij de limiet geven vanaf wanneer feiten niet belangrijk meer zijn?Eigenbelang heeft ook zo'n lijst overroepen cliché's!

Dat onze Wutanger niks begrijpt van het battlewereldje is mij al langer duidelijk. :roll:

illwill
29 januari 2005, 17:02
Eigenbelang heeft ook zo'n lijst overroepen cliché's!

Dat onze Wutanger niks begrijpt van het battlewereldje is mij al langer duidelijk. :roll:Wat heeft dat nu hier weer mee te maken?

Wat is trouwens een wutanger?

Alé, verklaar dan effe aan iedereen wat ik niet begrijp van het battlewereldje? Als je dan toch weer off-topic wil gaan...:roll:

Raven
29 januari 2005, 17:14
Allochtoons racisme ten top

Groot Bakkes
29 januari 2005, 17:42
Eigenbelang heeft ook zo'n lijst overroepen cliché's!

Dat onze Wutanger niks begrijpt van het battlewereldje is mij al langer duidelijk. :roll:
Is een battle normaal niet tussen TWEE mensen?

12 sec. of numarx
29 januari 2005, 17:49
Wat is trouwens een wutanger?:lol:

Ken uw avatar, les 1.

prutske
29 januari 2005, 17:53
Wat een preuts land is Holland toch! :roll:
Of



Lees hieronder de tekst:




Moest ze daarom onderduiken? :roll:

Vervang haar naam eens in een in Belgie levende alochtone politieker en je hebt zeker een proces aan je been,voor zover ik weet zijn ze hier nog erger in correkt denken;-)

Chipie
29 januari 2005, 17:57
:lol:

Ken uw avatar, les 1.
:-)

illwill
29 januari 2005, 18:00
:lol:

Ken uw avatar, les 1.
Mijn avator is het logo van een hip hop groep die wu-tang clan heet. Wat een wutanger daarentegen is...ik zou het niet weten. Zeg het nu toch gewoon ok, dan zijn we er vanaf. Wat is een wutanger?

Towelie030981
29 januari 2005, 18:04
Allochtoons racisme ten topBlijkbaar is het nu geen vrije meningsuiting, was rascisme geen mensenrecht. Hypokrieten.

Chipie
29 januari 2005, 18:05
Mijn avator is het logo van een hip hop groep die wu-tang clan heet. Wat een wutanger daarentegen is...ik zou het niet weten. Zeg het nu toch gewoon ok, dan zijn we er vanaf. Wat is een wutanger?
Mss iemand die tot een wu-tang clan behoort?! :-)
Lach er maar eens goed mee, Illwill...

Chipie
29 januari 2005, 18:06
Blijkbaar is het nu geen vrije meningsuiting, was rascisme geen mensenrecht. Hypokrieten. Maar nu speelt U de (pol) pot die de ketel verwijt...

illwill
29 januari 2005, 18:14
Mss iemand die tot een wu-tang clan behoort?! :-)
Lach er maar eens goed mee, Illwill...
Ik wist niet dat er meerdere van zulke clans bestonden. Lol.
Ik ben allesinds geen lid van "de" wutang clan, ik zou wel willen hoor want dan zwom ik in het geld.
Zal ik zeker doen, ik zou niet weten wat ik er anders mee zou moeten doen dan lachen ;-)

Bobke
29 januari 2005, 18:15
Blijkbaar is het nu geen vrije meningsuiting, was rascisme geen mensenrecht. Hypokrieten. Dat begint al op bedreigingen te lijken vindt ge niet.
Of vindt ge dreigbrieven ook vrije meningsuiting ? Hypocriet.

Raven
29 januari 2005, 18:52
Blijkbaar is het nu geen vrije meningsuiting, was rascisme geen mensenrecht. Hypokrieten.Het Vlaams Blok is nooit pro-Racisme geweest.

Het is als racistisch bestempelt geworden omdat het steeds bleef volhouden dat de multicultuur niet werkt, en dat vreemdelingen zich moeten assimileren. Als u geen verschil kan zien tussen dit, en dat liedje, dan heb je mijn medelijden.

Towelie030981
29 januari 2005, 19:38
Dat begint al op bedreigingen te lijken vindt ge niet.
Of vindt ge dreigbrieven ook vrije meningsuiting ? Hypocriet.Bedreigingen zijn toch geen daad, laatst zei u zelf dat alles onder de vrije meningsuiting viel, maar een daad die daar uitvolgde niet.

Bobke
29 januari 2005, 22:34
Bedreigingen zijn toch geen daad, laatst zei u zelf dat alles onder de vrije meningsuiting viel, maar een daad die daar uitvolgde niet. Waar zei ik dat ?
Dreigbrieven sturen is een daad, denken dat ge beter een dreigbrief zou sturen niet.

Het Skill Effect
29 januari 2005, 22:47
Ooit gehoord van de Wu Tang soldiers?
Blijkbaar niet.

Begrijp jij trouwens wel wat battelen inhoud? Dat lijkt me in deze topic nog de belangrijkste vraag, maar daar ga je liever niet op in hé.

Het Skill Effect
29 januari 2005, 22:48
Is een battle normaal niet tussen TWEE mensen?
Hangt ervan af.

Ene start ermee en als de ander gaat lopen, is de battle al gewonnen! ;)

Kan trouwens oook tussen meerderen.

Towelie030981
29 januari 2005, 22:57
Waar zei ik dat ?
Dreigbrieven sturen is een daad, denken dat ge beter een dreigbrief zou sturen niet.Waar? In een van de discussie over vrije meningsuiting, maar omdat terug te vinden, zou niet weten waar het was. Het ging over een rapnummer, niet over dreigbrieven.

Het Skill Effect
29 januari 2005, 23:00
De pitaterrorist heeft voorlopig nog geen rapnummer geschreven. :)

Bobke
29 januari 2005, 23:27
Waar? In een van de discussie over vrije meningsuiting, maar omdat terug te vinden, zou niet weten waar het was. Het ging over een rapnummer, niet over dreigbrieven. En ik schreef dat het al aardig op een bedreiging begint te lijken.
We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali. In combinatie met de dreigbrieven die ze al ontving en de brief die de vermoorde TVG met een mes opgespeld kreeg lijkt het mij wel een bedreiging die onderzocht mag worden.

maddox
29 januari 2005, 23:49
Het probleem met zulke nummers is dat enkelen het als de pure ongezoete waarheid beschouwen, net zoals enkele breinloze idioten religie, en de bijhorende doctirine als absolute verlichting aanvaarden.

Oftewel, als je wil "battlen", doe het het dan eerlijk, en tegenover een gelijke. Je kan moeilijk van een politica verwachten dat ze buiten zakkenvullen en mooipraterij een leuk stukje entertaiment kan vervolledigen.
Helaas door dit onvermogen tot aanpassing van werkomgeving van deze "dame" zijn er nu eenmaal misleide, en gewillige geesten die het te letterlijk opnemen. Ook de makers van dit haatnummer, of "battletext" genoemd, zijn hier ten dege van bewust, en laten zich zo het best vergelijken als een stel zwaar bewapende punkers die de anarchie willen opdringen aan een oud begijntje.

Oftewel, de makers van dit haatnummer blijven losers. Hetzelfde als het stelen van een lollie van een baby. Stel halfgare amuziekale sukkels dat groepje DHC (Den Haag Connection).
In vergelijking met de Strangers of Katastroof zijn hun teksten minderwaardig, en hun afhankelijkheid van de WAO ultiem. KaZaa is voor dieven en niet verkopende muzikanten. Kwaliteit in kunst word eerlijk betaald.

Towelie030981
30 januari 2005, 00:22
En ik schreef dat het al aardig op een bedreiging begint te lijken.
In combinatie met de dreigbrieven die ze al ontving en de brief die de vermoorde TVG met een mes opgespeld kreeg lijkt het mij wel een bedreiging die onderzocht mag worden.Uiteraard was het terecht dat er een onderzoek gestart werd, maar we hadden het over het nummer. Het is gewoon ironisch te zien dat mensen die hoog met de vrije meningsuiting oplopen het nu wel een probleem vinden. Nogmaals het bewijs dat vrije meningsuiting misbruikt wordt voor eigen doeleinden.

Bobke
30 januari 2005, 00:42
Uiteraard was het terecht dat er een onderzoek gestart werd, maar we hadden het over het nummer. Het is gewoon ironisch te zien dat mensen die hoog met de vrije meningsuiting oplopen het nu wel een probleem vinden. Nogmaals het bewijs dat vrije meningsuiting misbruikt wordt voor eigen doeleinden. En waar meent ge dat gelezen te hebben ?
Het gaat trouwens niet over het nummer maar over de daarin vervatte bedreiging.

illwill
30 januari 2005, 16:19
Ooit gehoord van de Wu Tang soldiers?
Blijkbaar niet.

Begrijp jij trouwens wel wat battelen inhoud? Dat lijkt me in deze topic nog de belangrijkste vraag, maar daar ga je liever niet op in hé.
Moet ik nu op alles waar je het over hebt expleciet om uitleg vragen? Waarom leg je het niet meteen uit?

Nee, ik heb nog nooit gehoord van de wu tang soldiers. Moet dit? Wat zijn dit? Misschien als je het uitlegt weet ik wel wat je bedoeld. Wat dit met al de rest te maken heeft...

Liever niet op in gaan? Waarom niet? Ik snap echt niet waar je naartoe wil hoor.

ashrawi
31 januari 2005, 12:20
En waar meent ge dat gelezen te hebben ?
Het gaat trouwens niet over het nummer maar over de daarin vervatte bedreiging.
Effe ter informatie.....
Dat liedje stond al een HELE JAAR op het internet eer hirsi ali het te weten kwam. Als je weet dat het liedje een jaar oud is dan weet je toch dat het enkel praat is en dat het niet echt uitgevoerd zou worden.....

Ze zocht dus echt een reden om eens een paar moslims lastig te vallen.:x

Bobke
31 januari 2005, 12:31
Effe ter informatie.....
Dat liedje stond al een HELE JAAR op het internet eer hirsi ali het te weten kwam. Als je weet dat het liedje een jaar oud is dan weet je toch dat het enkel praat is en dat het niet echt uitgevoerd zou worden.....

Ze zocht dus echt een reden om eens een paar moslims lastig te vallen.:x De bedreigingen aan het adres van Teo VG waren ook al heel oud toen hij vermoord werd.8O

illwill
31 januari 2005, 12:31
Effe ter informatie.....
Dat liedje stond al een HELE JAAR op het internet eer hirsi ali het te weten kwam. Als je weet dat het liedje een jaar oud is dan weet je toch dat het enkel praat is en dat het niet echt uitgevoerd zou worden.....

Ze zocht dus echt een reden om eens een paar moslims lastig te vallen.:x
Vertel dat maar aan Theo van Gogh ok.

Je moet wel helemaal shit voor brains hebben om gewoon maar aan te nemen dat er toch niets gaat gebeuren, het is al gebeurt weet je wel!!

12 sec. of numarx
31 januari 2005, 12:38
Vertel dat maar aan Theo van Gogh ok.Dat gaat toch niet meer? Die was toch dood? Niet?

illwill
31 januari 2005, 12:41
Dat gaat toch niet meer? Die was toch dood? Niet?
Juist daarom.

12 sec. of numarx
31 januari 2005, 15:11
Oh.

ashrawi
31 januari 2005, 15:39
De bedreigingen aan het adres van Teo VG waren ook al heel oud toen hij vermoord werd.8O
Dat is niet waar....

En je moet hem er nu ni gaan bijhalen, hij heeft hier niets mee te maken. Je geeft de indruk dat ayaan deze VOORZORGEN heeft genomenn NA de dood van TVG. Maar dit was gebeurd voor zijn dood.

maddox
31 januari 2005, 15:47
Ashrawi, het blijft een feit dan een aantal "vooraanstaande" Nederlansers met kritiek op de Islam doodsbedreigingen hebben ontvangen.
TvG was gewoon de eerste om gruwelijk afgemaakt te worden op straat, in naam van de Islam.

Het haatnummertje van dat stel idioten van DHC is gewoon een goedkope manier om een imago op te bouwen. En dat imago stoelt op de moslim vrouwenverdrukkende machocultuur met minachting voor alles wat niet perfect in het islamkadertje past.

ashrawi
31 januari 2005, 15:58
Ashrawi, het blijft een feit dan een aantal "vooraanstaande" Nederlansers met kritiek op de Islam doodsbedreigingen hebben ontvangen.
TvG was gewoon de eerste om gruwelijk afgemaakt te worden op straat, in naam van de Islam.

Het haatnummertje van dat stel idioten van DHC is gewoon een goedkope manier om een imago op te bouwen. En dat imago stoelt op de moslim vrouwenverdrukkende machocultuur met minachting voor alles wat niet perfect in het islamkadertje past.
Je haalt hier nu wel 2 zaken door elkaar. cultuur en religie. Het vrouwenverdrukkende macho gedeelte hoort bij cultuur. Maar waarom haalt iedereen ineens de islam erbij?

maddox
31 januari 2005, 16:17
Omdat dat de basisreden is waarom Ayaan Hirsh Ali geviseerd word.Haar kritiek op de Islam als vrouwonvriendelijke religie.waar ze zelf het slachtoffer is van geworden, van de meest barbaarse gebruiken,die onder de misnoemer Islam vallen.(ik weet het, besnijdenis is geen vereiste, en gaat zelfs in tegen de basisregel van de Koran, Allah heeft de mens geschapen en alles wat Allah schept is perfect.Dus verander er zelf maar niks aan)

En de Islam is de cultuur. de Islam is allesomvattend, politiek, levensgebruiken, wetgeving, zelfs de regelingen ten opzicht van leven en dood, ziektes en remedies.

Neen, er is volgens de Koran geen onderscheid tussen religie en cultuur.

ashrawi
31 januari 2005, 16:19
Die is er wel als mensen van die cultuur dingen gaan doen (door onwetendheid?) die TEGEN de islam zijn.
En geloof mij....er is in die zin inderdaad een groot verschil tussen wat moslims horen te doen en wat moslims doen.

de Vexille
31 januari 2005, 16:28
En als het nu nog goed (humoristisch en/of spitsvondig en/of linguistiek) geschreven was, ja d�*n...

Gewoon een stukje rioolgeneuzel zonder enige "culturele" waarde. Zoals zoveel van die nummertjes. Gedreun en gedruis, kromme rijmelarij en volslagen a-muzikaal. Hoe noemen ze dat? Een "diss"? Waar komt dat naar een hardnekkige fluim klinkende woord vandaan?

maddox
31 januari 2005, 16:28
Ah dan zijn die "moslims" geen moslims, maar afvalligen. Net geen heidenen, maar wel gelijk aan Dhimmi's.

Da's heel duidelijk in de Koran. Je moest die maar eens lezen Ashrawi . Ik heb het gedaan, en ik durf zeggen, Ken uw vijand is hier echt wel van toepassing.

ashrawi
31 januari 2005, 16:44
Ah dan zijn die "moslims" geen moslims, maar afvalligen. Net geen heidenen, maar wel gelijk aan Dhimmi's.

Da's heel duidelijk in de Koran. Je moest die maar eens lezen Ashrawi . Ik heb het gedaan, en ik durf zeggen, is hier echt wel van toepassing.
8O Je moet me geen woorden in de mond stoppen
Ik heb nooit gezegd dat het afvallige moslims waren, bij sommige mensen duurt het gewoon al wat langer voor ze zich verdiepen in hun geloof.

Ik ken marokanen die tot hun 25ste (of langer zelfs) niet eens de 5 zuilen van de islam volgen, maar dan ineens wel. Door een bepaalde gebeurtenis of zo...

maddox
31 januari 2005, 16:50
Ik ken marokanen die tot hun 25ste (of langer zelfs) niet eens de 5 zuilen van de islam volgen, maar dan ineens wel. Door een bepaalde gebeurtenis of zo...Ze zullen het licht gezien hebben. Of teveel pijn gekregen hebben aan hun stroppeke in de gevangenis?
De geboorte van de eerste zoon vanuit een echtgenote heeft ook meestal een "positive" invloed op jonge marokanen.

Och kom, ik ben weer aan het veralgemenen zeker??

ashrawi
31 januari 2005, 17:02
Ik bedoelde eerder een tragische gebeurtenis zoals bv broertje doodgeschoten door 'triggerhappy' politieagenten, of doodgeschoten door racistische buur...

illwill
31 januari 2005, 18:16
Dat is niet waar....

En je moet hem er nu ni gaan bijhalen, hij heeft hier niets mee te maken. Je geeft de indruk dat ayaan deze VOORZORGEN heeft genomenn NA de dood van TVG. Maar dit was gebeurd voor zijn dood.
NIets mee te maken?? lol, hij heeft er nu eens ALLES mee te maken kerel. Als jij zegt dat dergelijke bedreigingen toch niet uitgevoerd zullen worden hoe verklaar je dan de brutale moord op Van Gogh?
Niets mee te maken :roll:

illwill
31 januari 2005, 18:16
Oh.
Snap je het?

illwill
31 januari 2005, 18:19
Ik bedoelde eerder een tragische gebeurtenis zoals bv broertje doodgeschoten door 'triggerhappy' politieagenten, of doodgeschoten door racistische buur...
Bullshit!!!

ingenious
31 januari 2005, 18:22
Snap je het? ROFL :D

hij wel, jij niet.

maddox
31 januari 2005, 18:25
Tja Ashrawi
Zouden onze arme inwijkelingen dan pas inzien dat sterk afwijkend of zelfs misdadig gedrag in een grotere samenleving nadelige gevolgen heeft voor de levensduur of levenskwaliteit?
Je vergeet de laatste truk van die vervelende anderen .Een wagen gebruiken met verpletterende indruk.

Een agent in België of Nederland is zeker niet triggerhappy, elke kogel moet verantwoord worden , in 5 voud op formulieren 18A 339 C bis appendix 3 en nog wat andere bureaucratie. En dat word er niet beter op als er gewonden of doden vallen. Dan zijn de agenten nog persoonlijk verantwoordelijk ook. Kijk maar naar de pechvogels die een gestolen wagen wilden stoppen. €110000 op te hoesten omdat ze misdaad wilden bestrijden.

illwill
31 januari 2005, 18:30
ROFL :D

hij wel, jij niet.
Ik wel, hij niet.:-)

Bobke
31 januari 2005, 21:38
Dat is niet waar....

En je moet hem er nu ni gaan bijhalen, hij heeft hier niets mee te maken. Je geeft de indruk dat ayaan deze VOORZORGEN heeft genomenn NA de dood van TVG. Maar dit was gebeurd voor zijn dood. Dat staat er niet.
Ik wijs er op dat een bedreiging niet noodzakelijk direct uitgevoerd wordt.
Gij laat uitschijnen dat Ayaan voorzorgen genomen heeft naar aanleiding van het lied. Dat is ook niet waar, ze kreeg net als Teo wel meer en al langer bedreigingen.

Bobke
31 januari 2005, 21:50
Ik bedoelde eerder een tragische gebeurtenis zoals bv broertje doodgeschoten door 'triggerhappy' politieagenten, of doodgeschoten door racistische buur... Eigenaardig, hoe noem je het als dat broertje doodgeschoten wordt door een andere moslim ?
Als een Belg een buur doodschiet noemt dat een burenruzie.
Als de buur toevallig een Marokkaan is noemt dat racisme.
Zo ook met pesten op het werk, op school.

12 sec. of numarx
31 januari 2005, 22:16
ROFL :D

hij wel, jij niet.Hij is te gemakkelijk, deze jongen. ;-)

illwill
1 februari 2005, 07:58
Hij is te gemakkelijk, deze jongen. ;-)
Dankjewel.

Jazeker
1 februari 2005, 18:27
Wat een preuts land is Holland toch! :roll:
Of



Lees hieronder de tekst:




Moest ze daarom onderduiken? :roll:
Idioot. Ze is ondergedoken omdat ze doodsbedreigingen kreeg. In je blinde domme migrantjevolgen ben je compleet je zin voor realiteit kwijtgeraakt. Zoveel is wel zeker.

Hirshi Ali is geen ivoren-toren-racist. Ze heeft aan den lijve ondervonden hoe onmenselijk vrouwen behandeld worden in landen waar de Sharia geldt. Maar omdat dat tegen die goeie migrantjes pleit, kies jij blijkbaar onvoorwaardelijk de kant van de vrouwenhaters.

Onvolwassen ventje.

ashrawi
2 februari 2005, 14:11
Eigenaardig, hoe noem je het als dat broertje doodgeschoten wordt door een andere moslim ?
Als een Belg een buur doodschiet noemt dat een burenruzie.
Als de buur toevallig een Marokkaan is noemt dat racisme.
Zo ook met pesten op het werk, op school.

Toen ik zei "door buur doodgeschoten", refereerde ik wel naar wat in borgerhoutis gebeurt een zo'n twee jaar geleden. Die hadden NOOIT ruzie met die buur gehad.

Hij zal waarschijnlijk een VB krantje in zijn brievenbus gekregen hebben......

ashrawi
2 februari 2005, 14:14
NIets mee te maken?? lol, hij heeft er nu eens ALLES mee te maken kerel. Als jij zegt dat dergelijke bedreigingen toch niet uitgevoerd zullen worden hoe verklaar je dan de brutale moord op Van Gogh?
Niets mee te maken :roll:

Wie noem jij KEREL !?! :agrue:

maddox
2 februari 2005, 16:08
Ashrawi, die idioot die Ashrak heeft doodgeschoten zit nu in een of andere instelling roze olifantjes te tellen, waarschijnlijk voor de rest van zijn korte resterende leven.
Langs de andere kant, de gerichte vernielingen en plunderingen aangericht langs de Turnhoutsebaan met dit trieste feit als startpunt zijn niet te verklaren als de wanhoopsdaad van een gek geworden oudere man.

Maar het blijft een feit.Enkele Nederlandse vooraanstaande personen kunnen beter een paar bodyguards meehebben, zoals TvG helaas heeft ondervonden. Als er dan nog een groepje sensatiegeile wannabe rapers een "battle" willen doen helpt de hele zaak alleen maar meer de dieperik in.

illwill
2 februari 2005, 18:24
Wie noem jij KEREL !?! :agrue:
Dat is nu eens iets wat er niets mee te maken heeft.

Bobke
2 februari 2005, 22:35
Toen ik zei "door buur doodgeschoten", refereerde ik wel naar wat in borgerhoutis gebeurt een zo'n twee jaar geleden. Die hadden NOOIT ruzie met die buur gehad.

Hij zal waarschijnlijk een VB krantje in zijn brievenbus gekregen hebben...... Klacht neerleggen tegen de verantwoordelijke uitgever.
Aanzetten tot geweld is strafbaar.

ashrawi
4 februari 2005, 10:17
Ashrawi, die idioot die Ashrak heeft doodgeschoten zit nu in een of andere instelling roze olifantjes te tellen, waarschijnlijk voor de rest van zijn korte resterende leven.

Dat is inderdaad wat ze de mensen hebben wijsgemaakt.....
Voor zover ik weet krijgt een mentaal gestoorde GEEN WAPENVERGUNNING als hij al eens in een instelling heeft gezeten, wat bij hem 'zogezegd' het geval was.

Zeggen dat hij mentaal gestoord is was (volgens mij) een manier om de gemoederen te bedaren en geen slechte rep. te krijgen in het buitenland.

Firestone
4 februari 2005, 10:44
Dat is inderdaad wat ze de mensen hebben wijsgemaakt.....
Voor zover ik weet krijgt een mentaal gestoorde GEEN WAPENVERGUNNING als hij al eens in een instelling heeft gezeten, wat bij hem 'zogezegd' het geval was.

Zeggen dat hij mentaal gestoord is was (volgens mij) een manier om de gemoederen te bedaren en geen slechte rep. te krijgen in het buitenland. Ik dacht dat de moordenaar van Achrak net geen wapenvergunning had (afgenomen in 1979?). Maar ik kan mij vergissen, natuurlijk

Bobke
4 februari 2005, 10:55
Dat is inderdaad wat ze de mensen hebben wijsgemaakt.....
Voor zover ik weet krijgt een mentaal gestoorde GEEN WAPENVERGUNNING als hij al eens in een instelling heeft gezeten, wat bij hem 'zogezegd' het geval was.

Zeggen dat hij mentaal gestoord is was (volgens mij) een manier om de gemoederen te bedaren en geen slechte rep. te krijgen in het buitenland. Wie zegt dat hij een wapenvergunning had ?

ashrawi
4 februari 2005, 10:57
Ik dacht dat de moordenaar van Achrak net geen wapenvergunning had (afgenomen in 1979?). Maar ik kan mij vergissen, natuurlijk
Wat deed hij dan met een wapen? :?

ashrawi
4 februari 2005, 10:58
Wie zegt dat hij een wapenvergunning had ?
'Tis al wel een tijdje geleden, maar ik was nogal goed op de hoogte van wat toen gebeurde. Op het nieuws gehoord denk ik...

Firestone
4 februari 2005, 11:02
Wat deed hij dan met een wapen? :? Wel, Ashrawi, je kunt je niet voorstellen hoe gelijk je op dit punt heeft.

Het is onvoorstelbaar hoeveel wapens er in de Belgische gezinnen aanwezig zijn, soms met, maar vaak zonder vergunning.

Er is in de realiteit weinig aan te doen. Moet de politie alle huizen en appartementen gaan doorzoeken op zoek naar wapens zonder vergunning?

Als je een idee hebt, op mijn steun kan je alvast rekenen. Ik vind dat wapenbezit (met of zonder vergunning) tot een absoluut minimum herleidt moet worden.

ashrawi
4 februari 2005, 11:13
Ik ben het zeker eens met wat je zegt, maar het ging me eigenlijk niet over het al dan niet bezitten van een wapen.

Waarom haastte mensen zich in die tijd om hem een 'mentaal gestoorde' te noemen? Wat leid tot mijn volgende vraag: wat is het verschil tussen een mentaal gestoorde en een racist?

Want feit is dat hij:
1) Jarenlang in borgerhout heeft gewoond, nooit problemen met buren heeft gehad.
2) depressief was op het moment (gescheiden, zonen kwamen niet meer op bezoek, vriendin had het net uitgemaakt).

3) VB krantje in de bus gekregen?

Voor het geval dat mensen het niet zouden snappen, nr 3 is wat IK DENK dat gebeurd is, in de zin van:
..... als je niet gelukkig bent; dan hebben de allochtonen het gedaan.

Firestone
4 februari 2005, 11:15
Dat is inderdaad wat ze de mensen hebben wijsgemaakt.....
Voor zover ik weet krijgt een mentaal gestoorde GEEN WAPENVERGUNNING als hij al eens in een instelling heeft gezeten, wat bij hem 'zogezegd' het geval was.

Zeggen dat hij mentaal gestoord is was (volgens mij) een manier om de gemoederen te bedaren en geen slechte rep. te krijgen in het buitenland. Misschien kan het volgende je enigszins bedaren, Ashrawi.

Uit De Standaard van 7/5/2003:

BRUSSEL -- Constant V.L. (66), de moordenaar van Mohammed Achrak (27), wordt geïnterneerd. De raadkamer oordeelde dat de man die op 26 november 2002 in Borgerhout zonder reden het vuur opende op de islamleraar Achrak, lijdt aan paranoïde schizofrenie. De familie Achrak legt zich neer bij de beslissing van de raadkamer.
Constant V.L. schoot in de Schapenstraat in Borgerhout de zoon van zijn buurman dood toen die op bezoek kwam bij zijn familie. Een motief voor de moord was er niet en in de Borgerhoutse migrantengemeenschap was de woede groot. Vele migranten meenden dat Achrak uit racistische motieven vermoord werd.

...

De raadkamer oordeelde dat Constant V.L wel degelijk geestesziek is en geïnterneerd moet worden. Zowel het openbaar ministerie als de verdediging van V.L. hadden de internering gevraagd. ,,V.L. lijdt volgens de psychiaters aan paranoïde schizofrenie. Hij voelt zich voortdurend achtervolgd en denkt dat er een chip in zijn hoofd is ingeplant'', zegt Kris Luyckx, advocaat van V.L. ,,We gaan nu proberen hem in een instelling te krijgen.''

Jef Vermassen, de advocaat van de familie Achrak, is het eens met de beslissing van de raadkamer. ,,De man is duidelijk geestesziek en dus is de beslissing van de raadkamer logisch. De familie Achrak is ook tevreden dat er geen assisenproces komt: ze wil de feiten in alle stilte verwerken en door niemand misbruikt worden voor welke doeleinden ook.''

...

Firestone
4 februari 2005, 11:18
Wat leid tot mijn volgende vraag: wat is het verschil tussen een mentaal gestoorde en een racist?
Vraag ik me ook af, hoor.;-)

Zie je, we zijn op heel wat punten eens.

ashrawi
4 februari 2005, 11:33
Vraag ik me ook af, hoor.;-)

Zie je, we zijn op heel wat punten eens.
Alle racisten moeten dus geinterneerd worden?

Ook goed :-D

Firestone
4 februari 2005, 11:45
Alle racisten moeten dus geinterneerd worden?

Ook goed :-D Ik weet het niet zeker. Het zal dan stil en vooral heel saai worden op fora als dit.

ashrawi
4 februari 2005, 11:50
Ik weet het niet zeker. Het zal dan stil en vooral heel saai worden op fora als dit.
:rofl:

maddox
4 februari 2005, 16:30
Dus als ik het goed heb Ashrawi en Firestorm, zouden de rappers van DHC eigenlijk een soort van jailhouse rock mogen gaan doen, een "Instellingsrap".

Of moet ik het anders zien, en is het niet meer dan een setje woordgrapjes, een soort van humor tussen "ontwortelde" Noord Afrikaantjes en een Oostafrikaanse dame?

Firestone
4 februari 2005, 16:43
Dus als ik het goed heb Ashrawi en Firestorm, zouden de rappers van DHC eigenlijk een soort van jailhouse rock mogen gaan doen, een "Instellingsrap".

Of moet ik het anders zien, en is het niet meer dan een setje woordgrapjes, een soort van humor tussen "ontwortelde" Noord Afrikaantjes en een Oostafrikaanse dame? Firestone, beste Maddox.

Oostafrikaanse ???

Ik zal mij niet uitspreken voor Ashrawi, ze lijkt me heel mondig.
Wat ik schreef mag je uiteraard met een korreltje zout nemen, wat niet wegneemt dat ik racisme inderdaad als een onbegrijpelijke afwijking van onze waarden beschouw. En dit meen ik dus echt !

ashrawi
5 februari 2005, 15:48
Idem

Jazeker
5 februari 2005, 15:56
Wat een preuts land is Holland toch! :roll:
Of



Lees hieronder de tekst:




Moest ze daarom onderduiken? :roll:
Laat er eens zo'n nummer opduiken over Salman Rushdie en je schijt in je broek van verontwaardiging.

maddox
5 februari 2005, 22:27
Sorry Firestone, die Firestorm is een RobotWars machine, vandaar mijn hobbymatige vergissing.

Maar is het racisme in het haatnummer van DHC ten opzichte van Juffrouw Hirsh Ali?Of de opmerkingen van deze dame, die van Oost Afrikaanse origine is, tegenover de Islam die voor haar een duidelijk vrouwenhatende godsdienst is.

Firestone
5 februari 2005, 23:13
Sorry Firestone, die Firestorm is een RobotWars machine, vandaar mijn hobbymatige vergissing.

Maar is het racisme in het haatnummer van DHC ten opzichte van Juffrouw Hirsh Ali?Of de opmerkingen van deze dame, die van Oost Afrikaanse origine is, tegenover de Islam die voor haar een duidelijk vrouwenhatende godsdienst is. Geen sorry nodig, integendeel. Ik zit hier in een thread waar ik weinig van begrijp; RobotWars, Wu-tang, Battle: Chinees voor mij.

Wat de tekst van DHC betreft, ik vind het niet kunnen. Maar, ook hier een opmerking: rap is niet aan mij besteed, ik ben meer het Brel-type. Ik kan dus niet echt beoordelen of het in die wereld wel gebruikelijk is dit soort taal te bezigen.

maddox
6 februari 2005, 00:26
Wu-Tang is een rap groep. Rap is een muziekstijl waar de teksten op maat worden ingesproken. meestal in dilacten doorspekt van gangster of bende bargoens.Een Battle zoals in deze tread bedoeld is normaal gezien een improvisatienummer waar 2 groepen of zangers elkaar beledigen en op die manier eigenlijk tot een "overgave" willen dwingen. Zoals ik aanhaalde, in dit geval is het geen battle, maar een haatnummertje vergelijkbaar met het stelen van een baby. De tegenpartij kan zich niet verweren.

Robot Wars is heel wat anders. En een hobbie van me. http://en.wikipedia.org/wiki/Robot_Wars
Verteld het meeste erover.

Firestone
6 februari 2005, 00:32
Bedankt voor de informatie, weer wat bijgeleerd.
(Rap kende ik wel, de rest helemaal niet dus.)

Groot Bakkes
8 februari 2005, 12:02
Hangt ervan af.

Ene start ermee en als de ander gaat lopen, is de battle al gewonnen! ;)

Kan trouwens oook tussen meerderen.
Nee maar ik bedoel dat Hirsi Ali niet uit vrije wil meedoet aan dit battlen, het is nooit afgesproken en dat het derhalve geen battlen is.

illwill
8 februari 2005, 12:37
Een anti islam nr'tje zou al snel verboden worden en zou nogal wat reacties uitlokken. Als je ergens zelf niet tegen kunt moet je het ook niet zelf bij een ander doen é.

wjv
8 februari 2005, 23:06
Hallo iedereen, eerste post hier, ben al een tijdje aan het 'lurken' zoals ze dat zo mooi zeggen in het engels. Tijd om deel te nemen aan de discussie denk ik.

On topic: Die gasten van DHC sucken hard! Ze kunnen niet rappen, hun teksten zijn zwak, damn ik zou het zelf beter kunnen, bende pubers;-). Wat de tekst van de Hirsi Ali diss betreft, echt shockeren doet ze me niet. Als je alles wat er staat letterlijk zou interpreteren, zoals mevrouw Hirsi Ali gedaan heeft, dan is het natuurlijk nogal 'intimiderend'. Moest Hirsi Ali wat beter op de hoogte geweest zijn van de hip-hop cultuur zou ze waarschijnlijk niet zo zwaar aan dit nummer getild hebben. Ze had bevoorbeeld in een persbericht die losers op haar beurt in de zeik kunnen zetten. Dan pas hadden we kunnen spreken van een battle.
Anyway, die gasten van DHC zijn een non-topic en ik heb er hier al te veel woorden aan vuilgemaakt medunkt.

>>Nog iets voor IllWill: De leden van de Wu-Tang clan waren in hun beginjaren nogal verslingerd aan oude kung fu films. Dat merk je wel als je naar de samples in sommige nummers luisterd. De Wu Dang ( soms ook Wudan genoemd) is niet alleen een gebergte in China, het is ook een oude school voor kung fu ( sinds de 15e eeuw geloof ik) met een eigen vechtstijl, de Wu dang stijl dus. In de recente film 'Crouching tiger hidden dragon' wordt deze stijl beoefend.

Cheers,

Willem

Seba
8 februari 2005, 23:16
Wat een preuts land is Holland toch! :roll:
Of



Lees hieronder de tekst:




Moest ze daarom onderduiken? :roll:

vreemde consequentie hebt u toch: een politieke partij mag veroordeeld en verboden worden wegens het uiten van "racisme" (=een mening), maar doodsbedreigingen moeten daarentegen kunnen en wie dan onderduikt is "preuts"..

Bobke
9 februari 2005, 00:39
Welkom Willem.