PDA

View Full Version : Londen


garfield
31 januari 2005, 12:48
Ik ga naar londen tijdens de krokusvakantie .
Wie is er al eens geweest wat zijn do's en don'ts ?
Is het leven (eten , pubs,..) daar duur.
Werken ze daar echt met een 3 potige stopcontacten?

Fonske
31 januari 2005, 13:04
dont's: rechts rijden

DidiusTheGreat
31 januari 2005, 16:14
Ik ga naar londen tijdens de krokusvakantie .
Wie is er al eens geweest wat zijn do's en don'ts ?
Is het leven (eten , pubs,..) daar duur.
Werken ze daar echt met een 3 potige stopcontacten?

Ik ben al eens geweest.

London is <b>niet goedkoop</b> op vlak van eten, (evenmin alcohol onder de 18, en men is er streng op!)

Als je wat goedkoper wil eten raad ik je aan om de restaurant's te zoeken onder de naam van 'stockpot' vriendenlijk, redelijke kwaliteit en 'heel' goedkoop. Het is eens iets anders dan die mac donalds.
Ik dacht wel dat ze een site hadden, waar je de locatie van de restaurants kunt vinden.

Elkele do's
1) 's avonds musicals bekijken, vooral de klassieker 'les miserables' is aan te raden, maar ook de 'woman in black' is hoogst amusant, een echte aanrader.
Een afrader vond ik 'we will rock you'.
2) een bezoekje aan Harrods, zeker niet vergeten.
3) het British museum is ook het bezoeken waard, maar neem je tijd ervoor. Je kan zeker niet alles rustig bekijken op een halve dag.
4) Speakers Corner, op de hoek van Hide Park is ook geweldig. Je wilt een leuke discussie 'the place to be!'
5) sommigen zullen dit waarschijnlijk tegenspreken, maar Tate Modern vond ik wel nog goed. 'overweldigend'
Tja er is zoveel te doen in London.

Echter ook opletten voor
1) Pickpockets! Geen geld in het hotel laten, Londen stikt van de dakdieven.
2) Mind the Gap!

En ja men werkt er met 3 potige stopcontacten.

oriana
31 januari 2005, 16:28
Ook een aanrader om goedkoop en lekker te eten, trouwens, moet je eens gezien hebben: Soho -

ingenious
31 januari 2005, 16:58
als je in een jeugdherberg slaapt kan je best voor je gaat slapen controleren of het stapelbed wel goed in elkaar steekt. bij ons is er 1 namelijk half ingezaktin het midden van nacht, en het is niet leuk om zo wakker te schrikken. :?

pubs zijn duur, clubs zijn heel duur. sommige zijn gratis voor 12u, maar daar staat dan wel een queue van 5 straten lang.

een aanrader vind ik convent garden, lekker gezellig.

DidiusTheGreat
31 januari 2005, 17:05
oops foutje

kan ik dit bericht niet verwijderen

Mitgard
31 januari 2005, 17:21
waarom ga jij naar londen?

garfield
31 januari 2005, 18:55
waarom ga jij naar londen?
op vakantie , effe er tussenuit . en londen was was de volgende op de lijst (na Rome, Athene, Berlin, Dublin, Parijs en Amsterdam) :-)

garfield
1 februari 2005, 22:26
dank u voor de tips :-)