PDA

View Full Version : 68ste Vlaams Nationaal Zangfeest


De rechtvaardige rechter
31 januari 2005, 23:08
zondag 24 april 2005 - 14.30 uur
Sportpaleis Antwerpen

Iedereen daar naar toe.

De rechtvaardige rechter
1 februari 2005, 14:07
Ik zal meer info geven als ik die heb

panzer
3 februari 2005, 15:22
Ik zal er zijn!!!!

Betweter
4 februari 2005, 16:35
Ik ook, uiteraard!

De rechtvaardige rechter
4 februari 2005, 16:49
ik ga daar met het vnj naat toe.

panzer
5 februari 2005, 00:02
Ik met het KVHV.

De rechtvaardige rechter
7 februari 2005, 12:16
http://www.zangfeest.org/images/ZF2005.jpg
zondag 24 april 2005 - 14.30 uur
Sportpaleis Antwerpen


Samen zingen

Samen zingen blijft de boodschap op het Zangfeest. Op het programma staan opnieuw ruim 30 liederen, met naast de klassieke Vlaamse strijdliederen en volksliedjes, ook dit jaar enkele overbekende kinderliedjes, kleinkunstliedjes en zelfs nieuwe liederen die de jongeren onder ons zeker al kennen.

Het publiek staat opnieuw centraal en zal actief betrokken worden: zingen, roepen, juichen, lachen,.. Zoals het hoort op een feest. Voeg daar een massa dansers, vendeliers en muzikanten bij en je hebt alle ingrediënten voor een geslaagd Zangfeest: kort, maar krachtig.

Dit is de tijd!

Het wordt ook uitkijken naar de toespraak van de nieuwe ANZ-voorzitter, Bruno Valkeniers. Onder het motto 'Dit is de tijd' zullen alvast duidelijke standpunten verdedigd worden rond de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde, de sociale zekerheid, 175 jaar België en andere hete hangijzers.


En we rekenen andermaal op een aanzienlijke groei van het aantal aanwezigen. Een ruime opkomst is zeer belangrijk. Dit is het moment om onze politieke vertegenwoordigers een krachtig signaal te geven.

Wij roepen alle bewuste Vlamingen dan ook op massaal aanwezig te zijn en in verbondenheid, fier en onbevangen te komen zingen: fier en onbevangen in ons Vlaming zijn, in verbondenheid omdat we samen, in een ware geest van Godsvrede, streven naar de vorming van een Vlaamse Staat met het lied als vreedzaam wapen.



samenzangliederen:
Dit is de Tijd
Liedje van de beiaardier
Blijheidslied
Beiaardlied
Groeninghe
De Blauwvoet
Omdat ik Vlaming ben
Merck toch hoe sterck
Die Studentejare
Rij maar an
Boer Bavo
Soldaat van Napoleon
Vrolijke vrienden
Nachtegaaltje
De Bremer stadsmuzikanten
De zil'vren vloot
Het lied van Koppelstock
Hertog Jan
Al die willen te kapr'n varen
Ik zag Cecilia komen
Zeg Kwezelke
Waarvan gaan er de boeren
Wij zijn al bijeen
Het liedje van de smid
Des winters als het regent
Mijn Vlaanderen heb ik hartelijk lief
Galgenlied
Heimweeliedje aan de Schelde
Het vendel
Jeugdlied
Gebed voor het Vaderland
Die Stem van Suid-Afrika
Het Wilhelmus
De Vlaamse Leeuw


In totaal 34 liederen die u uit volle borst kan meezingen. Waarom zou u niet van de gelegenheid gebruik maken om deze liederen reeds vooraf te oefenen met uw koor, in uw vereniging, in uw familie- en vriendenkring?

Artistiek Vlaanderen

Voor de ondersteuning van de vele samenzangliederen doen we een beroep op het grote Zangfeestkoor, bestaande uit 150 zangers uit tal van Vlaamse koren. Dirigenten van dienst zijn Anne Adriaensens, Ivo Van Gils, Yves Segers, Peter Leys en Benny Vandenwijngaerd.

Het Edegems Harmonieorkest, pianist Geert Callaert en beiaardier Noël Reynders begeleiden de samenzang. De Thebaanse Trompetten van KSA-Oudenaarde en de jeugdmuziekkapel, bestaande uit leden van KSA en VNJ, verzorgen naar jaarlijkse traditie een taptoe o.l.v. Fernand van Trimpont. Dit jaar hebben we ook een grote groep vendeliers: Jovolka (Kapellen), De Ronckaert (Halle-Zoersel) en De Kegelaar (Wilrijk) en heel wat dansgroepen bestaande uit Dans en Beweging (Genk) en Dansstudio Swing (Genk). Hun werk wordt gecoördineerd door choreograaf Oscar Van Malder.

Anton Aldi zorgt zoals steeds voor enkele gevatte teksten. Er zijn gastoptredens van het kinderkoor De Houtekietjes (Lovendegem), Gust Teugels, De Vaganten, Dré Peremans en Miel Cools. Regiseur van dienst is Paul Cordy.



Praktische Informatie

68ste Vlaams Nationaal Zangfeest
Zondag 24 april 2005
Sportpaleis-Antwerpen - 14.30 uur
voorprogramma : 14.00 uur

Kaarten
Prijzen : 33,00 EUR (rang 1), 17,00 EUR (rang 2), 14,00 EUR (rang 3) en 10,00 EUR (rang 4)

Kinderkaarten : kinderen jonger dan 12 jaar, vergezeld van hun (groot)ouders, betalen slechts 2,00 EUR.

Kortingen : leden van het Algemeen Nederlands Zangverbond en het Valeer Portierfonds, het Davidsfonds, de Vlaamse Volksbeweging, het Vlaams Nationaal Jeugdverbond, Het Vlaamse Kruis en het Vlaams Neutraal Ziekenfonds (236) genieten een korting van 3,00 EUR op alle rangen, met uitzondering van rang 1.

Reservaties
ANZ-secretariaat
Duivelshofstraat 2
2140 Antwerpen

Telefoon : 03/237.93.92
Fax : 03/322.58.77
E-post : [email protected]
Webstek : www.zangfeest.org

Rekeningnummer voor kaarten:
402-6179031-31 op naam van ANZ vzw

Ook tal van verenigingen en vrijwilligers over heel Vlaanderen verkopen kaarten, leggen bussen in en verdelen promotiemateriaal.


VERKOOPPUNTEN & BUSSEN


2060 Antwerpen Vlaams Verbond voor Gepensioneerden 03/233.50.72
2350 Vosselaar Louis Dehouwer 014/61.32.66 BUS (Turnhout/Vosselaar)
2600 Berchem Vlaams Nationaal Jeugdverbond 03/218.56.58
2660 Willebroek Frans Huysmans 03/886.73.58
3000 Leuven Davidsfonds 016/31.06.00
8500 Kortrijk Werner Vandenberghe 056/21.34.71 BUS (Kortrijk)
9050 Gentbrugge Johan Van Herreweghe 09/230.35.25 BUS (Gent)

kempenaar
11 februari 2005, 23:53
Ik zal er ook zijn, we gaan met Jonge Vlamingen een jongerenblok proberen te maken.

Piet Hein
24 maart 2005, 17:57
Nog een maand ik begin al af te tellen.

Betweter
1 april 2005, 08:35
Kaarten te verkrijgen via Voorpost ([email protected]) of Vlaams Belang Jongeren ([email protected])

blokker
7 april 2005, 13:35
mja wil der ook hene, ma ken niemand die da ziet zitten en alleen gaan is ook ma saai hé

Betweter
7 april 2005, 14:55
mja wil der ook hene, ma ken niemand die da ziet zitten en alleen gaan is ook ma saai hé
Het zal er vol blokkers zitten, dus alleen zal je niet zijn ;)

blokker
7 april 2005, 15:03
Het zal er vol blokkers zitten, dus alleen zal je niet zijn ;)
lol mja, dan moetek nog alleen gaan hé :-)