PDA

View Full Version : Bush kandidaat Nobelprijs


Jazeker
1 februari 2005, 18:23
Bush kandidaat Nobelprijs

OSLO - De deadline om mensen voor te dragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de vrede 2005 is vanmiddag afgelopen. Naast verwachte kandidaten als ngo's die hulp boden na de tsunami in Zuid-Azië, staan ook mensen als VS-president George W. Bush en zijn voormalige minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell op de lijst. Normaal gezien worden de kandidaten niet bekendgemaakt, tenzij de voordragers dit zelf doen. Bij de al gekende kandidaat-winnaars figureren onder meer de Oekraïense president Viktor Joesjtsjenko en zijn collega uit Georgië, Michail Saakasjvili. Zij zijn respectievelijk de vaandeldragers van de Rozenrevolutie en de Oranje Revolutie die de voormalige Sovjetstaten meer democratie willen geven.

Ze krijgen het gezelschap van George Bush en Colin Powell. Die werden genomineerd voor hun ,,inspanningen voor vrede", niet in het Midden-Oosten, maar in Sudan. In de nasleep van de natuurramp in Zuid-Azië van 26 december 2004, werden ook hulporganisaties als Oxfam en Save the Children voorgedragen.

Andere kandidaten zijn onder meer Rebiya Kadeer, die in China opkomt voor de rechten van de Oejgoerse minderheid, en de Japanse organisatie Hidankyo die de overlevenden van de atoombombardementen op Hiroshima en Nagasaki groepeert.

Het Nobel-comité maakt zijn keuze normaal gezien in september, de naam of namen van de overwinnaar(s) worden midden oktober bekendgemaakt.


Ik denk dat mijn kalender verkeerd is. In de rest van de wereld MOET het gewoon 1 april zijn...

maddox
1 februari 2005, 18:39
Als er iets van waar is, dan hebben we nu een nieuwe permanente energiebron. Gewoon een dynamo op het als een razende rondtollende lijk van Alfred Nobel zetten.

Andro
1 februari 2005, 18:56
Ik denk dat mijn kalender verkeerd is. In de rest van de wereld MOET het gewoon 1 april zijn...
Whoehahaha.....:rofl:

garfield
1 februari 2005, 19:06
hetis niet de eerste keer dat Busg genomineerd wordt in 2002 was dit ook het geval . Nominatie wil niks zeggen ik hoop alleen dat Oxfam hem niet wint

Pietje
1 februari 2005, 19:22
:rofl: :rofl: Bush, de "moeder Theresa" van de Internationale Politiek :rofl: :rofl:

:? T'is zo lachwekkend, dat ik het zeer erg vind. Hij mag dan wat levens gered hebben in Soedan, in Irak heeft hij er van dat aantal, een duizendvoud verrot geschoten en gebombardeerd. :?

big bad wolf
1 februari 2005, 19:29
ik hoop alleen dat Oxfam hem niet wint
ik denk dat de walgelijke stunt van oxfam bij de iets intelligentere klasse niet in goede aarde is gevallen..

Pietje
1 februari 2005, 19:32
hetis niet de eerste keer dat Busg genomineerd wordt in 2002 was dit ook het geval . Nominatie wil niks zeggen ik hoop alleen dat Oxfam hem niet wint
Rekening houdend met de gebeurtenissen in Zuid-Oost Azië, zijn ze zeker niet kansloos. 8)

Peter001
1 februari 2005, 19:35
Als Bush al genomineerd is voor een Nobelprijs!!! Wie gaat er dan volgen??? Filip De Winter of Sadam Hoesein???

big bad wolf
1 februari 2005, 19:36
Als Bush al genomineerd is voor een Nobelprijs!!! Wie gaat er dan volgen??? Filip De Winter of Sadam Hoesein???
ht&d is al lang van de buis hoor :|

Andro
1 februari 2005, 19:57
Als Bush al genomineerd is voor een Nobelprijs!!! Wie gaat er dan volgen??? Filip De Winter of Sadam Hoesein???
Adolf Hitler!

Chipie
1 februari 2005, 20:09
Als Bush al genomineerd is voor een Nobelprijs!!! Wie gaat er dan volgen??? Filip De Winter of Sadam Hoesein???
Putin zou toch ook niet misstaan... 300.000 in flarden geschoten Tsjetsjenen is toch ook niet niets...

VlaamseBelg
2 februari 2005, 16:07
Bush voordragen is een publiciteitsstunt, ik denk niet dat je daar meer achter moet gaan zoeken.

Weer een instelling die haar reputatie voorgoed kwijt is.