PDA

View Full Version : tv1


De rechtvaardige rechter
2 februari 2005, 10:42

De rechtvaardige rechter
2 februari 2005, 11:24
Als u andere hebt aangeduid zou het betrefende tv programma willen noteren.

Mitgard
2 februari 2005, 11:43
wat een debiele poll.

Nick_
2 februari 2005, 12:09
wat een debiele poll.
overal toch waar uw commentaar in voorkomt?

Nick_
2 februari 2005, 12:09
Ik kijk zelden of nooit tv. Maar voor Het Eiland moet alles wijken.

Zelden zoiets grappigs én Vlaams gezien.
Ik hoop alleen dat de nieuwe reeks iets beter wordt, dan wat de eerste twee afleveringen hebben laten uitschijnen.

Spetsnaz
2 februari 2005, 12:17
Je bedoelt Eén ? ;)

Het Eiland is super :)

Mitgard
2 februari 2005, 12:27
overal toch waar uw commentaar in voorkomt?
oei, verpest ik de sfeer? :-(

FT
2 februari 2005, 12:29
Eiland en andere

DidiusTheGreat
2 februari 2005, 12:48
Het eiland natuurlijk

Ik ben blij dat jullie in mijn team zitten

Spetsnaz
2 februari 2005, 12:49
Het eiland natuurlijk

Ik ben blij dat jullie in mijn team zitten
Hopelijk is dat niet de CD&V ;)

DidiusTheGreat
2 februari 2005, 12:50
excuses Spetsnaz, excuses

Nick_
2 februari 2005, 13:03
Hopelijk is dat niet de CD&V ;)
CD&V zegt het zo:

In delegeren zit het woord eren, ik ben vereerd dat ik jullie mag ... delegeren. ;)

Patriot!
2 februari 2005, 13:54
eiland vergeten aan te duiden:(

Nick_
2 februari 2005, 14:10
eiland vergeten aan te duiden:(
niveau nihil jong, NIHIL!!!

FT
2 februari 2005, 14:19
Deze topic is zerver, gezeverrrrr!

Nick_
2 februari 2005, 14:21
Deze topic is zerver, gezeverrrrr!
BOLLETAFJONG!!!

garfield
2 februari 2005, 14:41
Vroeger het testbeeld 's nachts nu het "even geduld"scherm

Kim
2 februari 2005, 17:49
Ik kijk zelden of nooit tv. Maar voor Het Eiland moet alles wijken.


Bij mij voor "In de Gloria" destijds ook! :) Ik vind "Het eiland" gewoon het beste wat ze ooit op tv gegeven hebben (afgezien van "In de Gloria" natuurlijk ;) )

Kim
2 februari 2005, 17:49
BOLLETAFJONG!!!
Niveau nihil!

oriana
2 februari 2005, 18:54
Ik mis de pappenheimers in je lijstje - zaterdagavond is trouwens een heel sterke avond geworden op onze nationale zenders, zappen tussen 1 en 2 op mijn afstandbediening is ruimschoots voldoende. :-)

obiwan
2 februari 2005, 19:29
Het Weer

Het enigste programma dat min of meer objectief en niet politiek correct is.

oriana
2 februari 2005, 20:16
Het Weer

Het enigste programma dat min of meer objectief en niet politiek correct is. Nochtans kan ik mij nog heel goed herinneren, zeker in de Pien-periode, dat er elk weekend goed weer aan zee werd voorspeld... allen daarheen ;-)

Patriot!
2 februari 2005, 20:24
Het Weer

Het enigste programma dat min of meer objectief en niet politiek correct is.
Men krijgt richtlijnen van het kabinet Media om het enkel over Vlaanderen te hebben.

Spetsnaz
2 februari 2005, 20:32
Zeg, Bob, wie is ook alweer de minister van media ;)

Pietje
2 februari 2005, 20:34
8) "Het Eiland" is Super 8)

Everytime
3 februari 2005, 12:14
Eerlijk gezegd, ben ik niet echt een TV1-kijker. Het kan wel gebeuren dat ik zap en dat ik toevallig op een TV-1 programma beland. Als ik dan kijk, is het meestal het nieuws. Ik ben ook onlangs beland op een TV1-programma-"De Laatste Show" of zoiets-waar ze een Franse zanger, Michel Fugain, interviewden. Het Frans van de presentator was trouwens helemaal niet slecht. Maar bon, als Franstalig kijk ik meestal Franstalige TV-zenders, vooral Franse TV (France 2, France 3 en in mindere mate TF1).

Trouwens, wat is "Het Eiland"?

Nick_
3 februari 2005, 12:18
Eerlijk gezegd, ben ik niet echt een TV1-kijker. Het kan wel gebeuren dat ik zap en dat ik toevallig op een TV-1 programma beland. Als ik dan kijk, is het meestal het nieuws. Ik ben ook onlangs beland op een TV1-programma-"De Laatste Show" of zoiets-waar ze een Franse zanger, Michel Fugain, interviewden. Het Frans van de presentator was trouwens helemaal niet slecht.

Trouwens, wat is "Het Eiland"?
een humoristisch (hilarisch, als je het mij vraagt) programma.
Het gaat over een bedrijfje met werknemers die allemaal een speciale karaktertrek hebben. De ene kan nooit 'neen' zeggen, de andere is allergisch aan vanalles en nog wat, nog een ander vindt moeilijk contact met de anderen, en nog een ander wil altijd de beste zijn, enzoverder enzovoort.
U raadt het: steek dergelijke vreemde snuiters bij elkaar, en er loopt gegarandeerd vanalles verkeerd. Dolkomisch!

Everytime
3 februari 2005, 12:29
een humoristisch (hilarisch, als je het mij vraagt) programma.
Het gaat over een bedrijfje met werknemers die allemaal een speciale karaktertrek hebben. De ene kan nooit 'neen' zeggen, de andere is allergisch aan vanalles en nog wat, nog een ander vindt moeilijk contact met de anderen, en nog een ander wil altijd de beste zijn, enzoverder enzovoort.
U raadt het: steek dergelijke vreemde snuiters bij elkaar, en er loopt gegarandeerd vanalles verkeerd. Dolkomisch!
Is het een beetje als een "TV-reality" programma? Want in Frankrijk is het een echte rage geworden met zo'n programmas.

Nick_
3 februari 2005, 12:31
nee, 't is gelukkig geen reality, daar hebben we allang genoeg van, dacht ik zo. :roll:

oriana
3 februari 2005, 12:37
Eerlijk gezegd, ben ik niet echt een TV1-kijker. Het kan wel gebeuren dat ik zap en dat ik toevallig op een TV-1 programma beland. Als ik dan kijk, is het meestal het nieuws. Ik ben ook onlangs beland op een TV1-programma-"De Laatste Show" of zoiets-waar ze een Franse zanger, Michel Fugain, interviewden. Het Frans van de presentator was trouwens helemaal niet slecht. Maar bon, als Franstalig kijk ik meestal Franstalige TV-zenders, vooral Franse TV (France 2, France 3 en in mindere mate TF1).

Trouwens, wat is "Het Eiland"?
De presentator is Marc Uytterhoeve en die heeft een vakantiewoning in Frankrijk waar hij vaak ook lange tijd verblijft. Ik veronderstel dat dat helpt bij iemands spraakvaardigheid ;-)

Het eiland is op zaterdagavond, na de Pappenheimers, ook een aanrader trouwens. Hier (http://www.heteiland.be/) vind je een link naar de eiland-site, echt een dolkomische reeks naar mijn smaak en absoluut de moeite om eens naar te kijken.

Dimitri
3 februari 2005, 12:49
Het is misschien vloeken in de kerk, maar Het Eiland: ik vind er geen zak aan. Flauwe absurdistische humor is het, maar misschien is het ook wel teveel op een Vlaams publiek gericht.

Persoonlijk vind ik Witse een hele goede serie. Het is eigenlijk de eerste Vlaamse politieserie met de juiste combinatie van realisme en amusement. Flikken is meer een soapserie, Heterdaad was misschien net iets te serieus. Ik snap dan ook niet waarom de TROS die serie op een doordeweekse avond om 23.00 uur uitzendt. Doodzonde.

Verder kijk ik alleen altijd naar het VRT-Journaal en soms naar De Zevende Dag. Maar ik zap wel vaak langs de VRT. ;-)

oriana
3 februari 2005, 12:53
Ik begrijp dan weer die hele Witse-hype niet.
De verhaallijnen zijn niet slecht maar de ontknopingen zijn (voor mij) altijd weer een anti-climax. Veel te snel, veel te simpel. Die gaan bijna altijd onmiddellijk tot een bekentenis over. Geef mij dan maar 100 maal eerder een goeie BBC-politieserie. Frost, Dalziel & Pascoe enz. Sam Ryan als Forensic is ook een absolute favoriet :-)

oriana
3 februari 2005, 12:57
Het is misschien vloeken in de kerk, maar Het Eiland: ik vind er geen zak aan. Flauwe absurdistische humor is het, maar misschien is het ook wel teveel op een Vlaams publiek gericht.

Persoonlijk vind ik Witse een hele goede serie. Het is eigenlijk de eerste Vlaamse politieserie met de juiste combinatie van realisme en amusement. Flikken is meer een soapserie, Heterdaad was misschien net iets te serieus. Ik snap dan ook niet waarom de TROS die serie op een doordeweekse avond om 23.00 uur uitzendt. Doodzonde.

Verder kijk ik alleen altijd naar het VRT-Journaal en soms naar De Zevende Dag. Maar ik zap wel vaak langs de VRT. ;-) Oh, en nu met de opvoering van Bucky in de nieuwe reeks, ZOOOOOO herkenbaar, die managerstechnieken, schitterend, na enkele jaren bij Dell Computer gewerkt te hebben waar ze ook van die Amerikaanse technieken invoerden, lig ik vaak dubbel om de gelijklopende toestanden.
Het herkenbare maakt het net grappig, ondanks dat de personages zijn uitgediept tot een karikatuur, wie heeft er niet zo'n collega's rondlopen. Schitterend vind ik het :lol:

Dimitri
3 februari 2005, 14:20
Ik begrijp dan weer die hele Witse-hype niet.
De verhaallijnen zijn niet slecht maar de ontknopingen zijn (voor mij) altijd weer een anti-climax. Veel te snel, veel te simpel. Die gaan bijna altijd onmiddellijk tot een bekentenis over. Geef mij dan maar 100 maal eerder een goeie BBC-politieserie. Frost, Dalziel & Pascoe enz. Sam Ryan als Forensic is ook een absolute favoriet :-)Ik ken die series niet, dus ik weet niet beter. ;-) Maar het type "eigenzinnige rechercheur" zou veel Nederlanders wel aanspreken. De Cock in Baantjer is dat in feite ook.

Wat ik wel bizar vind is dat Dimitri (dat personage spreekt mij natuurlijk ook aan 8)) zijn partner steeds 'chef' noemt. Dat is toch echt iets wat in Nederland totaal niet gebruikelijk is. Ik dacht serieus de eerste afleveringen dat hij Witse bij zijn voornaam noemde (Jef of Sjef ofzo). Je moet je baas in Nederland eens met 'chef' aanspreken, hij of zij lacht je vierkant in je gezicht uit.

Dimitri
3 februari 2005, 14:27
Oh, en nu met de opvoering van Bucky in de nieuwe reeks, ZOOOOOO herkenbaar, die managerstechnieken, schitterend, na enkele jaren bij Dell Computer gewerkt te hebben waar ze ook van die Amerikaanse technieken invoerden, lig ik vaak dubbel om de gelijklopende toestanden.
Het herkenbare maakt het net grappig, ondanks dat de personages zijn uitgediept tot een karikatuur, wie heeft er niet zo'n collega's rondlopen. Schitterend vind ik het :lol:Daarom zeg ik, het is waarschijnlijk te veel op een Vlaams publiek gericht. Vlamingen houden van klunzigheid, van kneusjes. In meer series valt dat trouwens op.

In dezelfde categorie absurde kantoorhumor was in Nederland Debiteuren, Crediteuren van Jiskefet heel populair en herkenbaar. Daarin wordt vooral de Nederlandse saaiheid ("Ik stond daarnet bij de tramhalte...") en kneuterigheid aangehaald ("Wat heb jij op je bammetjes?").

Everytime
7 februari 2005, 10:23
Het volgende gaat misschien niet over TV1 maar toch over Vlaamse TV-zapping. Gisteravond was ik aan het zappen en ik ben beland of een VTM programma : "Het Verstand van Vlaanderen". Een ploeg van BV's die op verschillende vragen in verschillende thema's moeten antwoorden; de vragen zijn door Koen Wauters gesteld. Geen slechte spel; wel ik moet toegeven dat ik dit spel al eerder in zijn Franstalige versie had gezien. Dit spel bestaat al op TF1 en het principe is absoluut hetzelfde op VTM. Alleen de taal, de gasten en de presentator veranderen. Nederlands is mijn moedertaal niet maar ik kon toch zonder eigen probleem antwoorden op de meeste vragen. Soms antwoordde ik even snel als Ben Crabbé! (Ben Crabbé was in die ploeg).

Phrea|K
7 februari 2005, 10:38
Ik heb de Vlaamse tv allang opgegeven, ik kijk enkel nog naar het nieuws op de BBC en af en toe es naar National Geographic (+ MTV soms)

Flipgirl
7 februari 2005, 14:06
Effe denken ...

* FC De Kampioenen ... Best te pruimen
* Witse, Baantjer en Flikken
* De Laatste Show ... Niet altijd, ook sterk afhankelijk van de gasten van die avond
* Het nieuws (het weer niet, want daar klopt toch nooit iets van :) )
* Af en toe es een stuk Kaat & Co (kwestie van te weten waar mijn familie mee bezig is)
* Man bijt hond (tijdens zappen of 's avonds laat)
* ...

Tis niet dat ik alles altijd zie, maar ik doe toch een poging om veel van dit alles af en toe es te bekijken ...

garfield
7 februari 2005, 21:31
Ik heb de Vlaamse tv allang opgegeven, ik kijk enkel nog naar het nieuws op de BBC en af en toe es naar National Geographic (+ MTV soms)
op BBCworld geven ze soms goede docs, NGC hebben we in Brussel niet op de kabel