PDA

View Full Version : Arabische golfstaten in lijn met VB ideeën


nadine
3 februari 2005, 17:29
In dit artikel (in het Frans...)
http://www.courrierinternational.com/article.asp?obj_id=46520&provenance=accueil&bloc=01
laat duidelijk zien dat de arabische golfstaten er dezelfde politiek op nahouden als het VB, maar dan wel als regering en niet als oppositie:
- eigen volk eerst en werk voor eigen volk eerst
- discriminatie van anderen
- discriminatie van anders gelovigen
- migranten naar thuisland terug te zenden, en dan hebben ze daar geen OCMW
- verdediging van eigen nationale identiteit en cultuur
- gevaar voor de veiligheid
- te grote geboortecijfers bij de migranten
- geen begrip voor de lokale waarden
- onderbeschaafd

De migranten zijn daar echter wel de onmisbare schakel in de economie.
Wat ook opvalt is dat 72% niet van arabische broederlanden komen. De vraag is waarom, want die zouden toch een groot voordeel moeten zijn omdat ze de taal machtig zijn, zogezegd tot hetzelfde volk behoren enz...

Waarom willen arabisch sprekenden absoluut naar Europa om daar ongelukkig te zijn, over hun lot te klagen, enz... terwijl er 8.9 miljoen arbeidsplaatsen voor niet-arabieren in de golfstaten zijn en dat is en toch een pak dichter bij Mekka zodat ook het jaarlijks bezoek veel minder zou kosten?
8.9 miljoen is zowat het aantal allochtonen van arabische oorsprong in Europa. De turken zie ik minder naar de golfstaten vertrekken want velen voelen zich dichter bij Europa dan bij hun arabische moslimbbroeders en Turkije kent toch al sinds meer dan 80 jaar een meer westersch staatsysteem dan eender welk arabisch land (al was het maar de gelijkheid van man en vrouw die in de wet staat en waar de vrouwen mochten stemmen 30 jaar voordat in België het geval was)

Zo'n artikel van een PC-krant (groep Le Monde) wekt meer vragen dan antwoorden op.

Gun
3 februari 2005, 17:55
In dit artikel (in het Frans...)
http://www.courrierinternational.com/article.asp?obj_id=46520&provenance=accueil&bloc=01
laat duidelijk zien dat de arabische golfstaten er dezelfde politiek op nahouden als het VB, maar dan wel als regering en niet als oppositie:
- eigen volk eerst en werk voor eigen volk eerst
- discriminatie van anderen
- discriminatie van anders gelovigen
- migranten naar thuisland terug te zenden, en dan hebben ze daar geen OCMW
- verdediging van eigen nationale identiteit en cultuur
- gevaar voor de veiligheid
- te grote geboortecijfers bij de migranten
- geen begrip voor de lokale waarden
- onderbeschaafd

De migranten zijn daar echter wel de onmisbare schakel in de economie.
Wat ook opvalt is dat 72% niet van arabische broederlanden komen. De vraag is waarom, want die zouden toch een groot voordeel moeten zijn omdat ze de taal machtig zijn, zogezegd tot hetzelfde volk behoren enz...

Waarom willen arabisch sprekenden absoluut naar Europa om daar ongelukkig te zijn, over hun lot te klagen, enz... terwijl er 8.9 miljoen arbeidsplaatsen voor niet-arabieren in de golfstaten zijn en dat is en toch een pak dichter bij Mekka zodat ook het jaarlijks bezoek veel minder zou kosten?
8.9 miljoen is zowat het aantal allochtonen van arabische oorsprong in Europa. De turken zie ik minder naar de golfstaten vertrekken want velen voelen zich dichter bij Europa dan bij hun arabische moslimbbroeders en Turkije kent toch al sinds meer dan 80 jaar een meer westersch staatsysteem dan eender welk arabisch land (al was het maar de gelijkheid van man en vrouw die in de wet staat en waar de vrouwen mochten stemmen 30 jaar voordat in België het geval was)

Zo'n artikel van een PC-krant (groep Le Monde) wekt meer vragen dan antwoorden op.
So what's your point?

Bij deze geeft U, als arabier-hater, toe in hetzelfde schuitje te horen als het VB, waarvoor van harte een dikke proficiat.

Raven
3 februari 2005, 18:05
De arabieren zijn dan ook een sterk & trots volk, onverleidbaar door progressief gelul en een lokroep naar kapitalisme.

nadine
3 februari 2005, 18:20
So what's your point?

Bij deze geeft U, als arabier-hater, toe in hetzelfde schuitje te horen als het VB, waarvoor van harte een dikke proficiat.Wat u schrijft is zuiver laster. Toon aan waar u maar ook één beschuldiging kunt waar maken van arabier-hater. Maar ik weet het wel, u zult dan weer van onderwerp veranderen omdat u er geen hebt! Dus zuivere laster!

Gun
3 februari 2005, 18:26
Wat u schrijft is zuiver laster. Toon aan waar u maar ook één beschuldiging kunt waar maken van arabier-hater. Maar ik weet het wel, u zult dan weer van onderwerp veranderen omdat u er geen hebt! Dus zuivere laster!
Hop paardje hop, pas op dat U er niet af tuimelt.
U voegt bij deze een nieuw term aan uw lange lijst toe: 'Zuivere laster?'

Probeer bij uzelf eens te achterhalen waarom u dit forum hebt gepost en kom pas terug op het forum wanneer je er uit bent geraakt. In tussentijd hebben wij toch ff de tijd om op een aangename manier te communiceren en te discussiëren.

Dank bij voorbaat en veel succes bij uw zelf-ontdekkings-reis.

nadine
3 februari 2005, 19:01
Hop paardje hop, pas op dat U er niet af tuimelt.
U voegt bij deze een nieuw term aan uw lange lijst toe: 'Zuivere laster?'

Probeer bij uzelf eens te achterhalen waarom u dit forum hebt gepost en kom pas terug op het forum wanneer je er uit bent geraakt. In tussentijd hebben wij toch ff de tijd om op een aangename manier te communiceren en te discussiëren.

Dank bij voorbaat en veel succes bij uw zelf-ontdekkings-reis.Weer wat laster zonder natuurlijk enig bewijs. Typisch voor alle extremisten, extreem-links of extreem-rechts!

Gun
3 februari 2005, 19:18
Weer wat laster zonder natuurlijk enig bewijs. Typisch voor alle extremisten, extreem-links of extreem-rechts!
Mieke, Mieke, Mieke, ...

Hoe noemt uw vriendje dit gedrag? De spiegelvergelijking, bedankt voor de bereidwillige outing

Kan U mij ff verklaren wat U verstaat onder laster, want dit nieuwe woordje blijk je de laatste tijd heel graag te gebruiken. Alvast bedankt en tot de volgende keer.

nadine
3 februari 2005, 19:25
Mieke, Mieke, Mieke, ...

Hoe noemt uw vriendje dit gedrag? De spiegelvergelijking, bedankt voor de bereidwillige outing

Kan U mij ff verklaren wat U verstaat onder laster, want dit nieuwe woordje blijk je de laatste tijd heel graag te gebruiken. Alvast bedankt en tot de volgende keer.
Heb je ook nog geen woordenboek? Anders je kan het ook wel terugvinden in het strafrecht ;-)

Towelie030981
3 februari 2005, 19:42
Mieke, Mieke, Mieke, ...

Hoe noemt uw vriendje dit gedrag? De spiegelvergelijking, bedankt voor de bereidwillige outing

Kan U mij ff verklaren wat U verstaat onder laster, want dit nieuwe woordje blijk je de laatste tijd heel graag te gebruiken. Alvast bedankt en tot de volgende keer.Ach, men zou kunnen zeggen dat Nadine een "beetje" vooringenomen is, een beetje maar.;-)

nadine
3 februari 2005, 19:45
Ach, men zou kunnen zeggen dat Nadine een "beetje" vooringenomen is, een beetje maar.;-)Precies een probleem als iemand een andere mening met feiten staaft. Misschien wel dat deze die een "beetje" vooringenomen zijn een "beetje" stoort, een beetje maar ;-)

Inhoudelijk brengt ge ook veel bij, een "beetje" veel maar ;-)

Gun
3 februari 2005, 19:49
Ach, men zou kunnen zeggen dat Nadine een "beetje" vooringenomen is, een beetje maar.;-)
Ik dacht er nog voor te waarschuwen, maar ben intussen te laat. Je hebt haar een nieuw woordje geleerd en nu gaan we dit te pas en te onpas naar ons hoofd geslingerd krijgen.

Gun
3 februari 2005, 19:50
Precies een probleem als iemand een andere mening met feiten staaft. Misschien wel dat deze die een "beetje" vooringenomen zijn een "beetje" stoort, een beetje maar ;-)
Inhoudelijk brengt ge ook veel bij, een "beetje" veel maar ;-)
nadine,

Voor eens en voor altijd, stop met dat sloganesk gedrag en breng eindelijk eens feiten naar voren, dan kunnen wij er ook nog iets aan hebben.

nadine
3 februari 2005, 20:02
nadine,

Voor eens en voor altijd, stop met dat sloganesk gedrag en breng eindelijk eens feiten naar voren, dan kunnen wij er ook nog iets aan hebben.De feiten staan hierboven sinds 17:29 en jij hebt sinds dat moment al 12 posts op het forum geplaatst die niets inhoudelijk bijbrachten, maar wat baten kaars en bril, hé

Mustapha
3 februari 2005, 20:25
We zullen zwijgen over de op zionisme gebaseerde illegale staat Israel?
Deze illegale staat is nog de enigste op aarde die structurele racisme hanteert.

Niks is erger als een bende crimineleren een grondgebied intrekken, uw vieze vlag neerplanten en de plaatselijke bevolking verdrijven!

soit we zullen beginnen om uw leugens 1 voor 1 te torpederen!

-eigen volk eerst en werk voor eigen volk eerstWat een mopperd!
In Qatar wonen 2miljoen Qataresen (of hoe je ze ook noemt), en er werken 4miljoen BUITENLANDERS. Qateresen zijn zo lam om te gaan werken, dat ze gewoon het werk laten doen door Aziers, terwijl zij zitte te zuigen aan de waterpijp.

- discriminatie van anderenDaarom dat ze meer buitenlanders te werk stellen zeker?
Daarom dat ziekenhuis eveneens gratis is voor de buitenlanders?
Daarom dat geneesmiddelen gratis is voor de buitenlanders?
Daarom dat de kinderen van de buitenlanders gratis onderwijs genieten?

- discriminatie van anders gelovigenDaarom dat er bvb in Qatar meer WESTERSE bedrijven aanwezig zijn zeker?
Daarom dat ze Westerlingen hun gat kussen zeker?
Daarom dat ze nu gigantische gekke complexen laten bouwen om westerlingen te ontvangen zeker?
Daarom dat Qatar de formule 1 heeft binnen gehaald en nu zelfs de ronde van qatar bestaat op de wielrennenkalander?

- migranten naar thuisland terug te zenden, en dan hebben ze daar geen OCMWElk jaar komen er meer en meer buitenlanders binnen in de rijke golfstaten.

- verdediging van eigen nationale identiteit en cultuurHier is niks mee en trouwens verplicht voor elke cultuur of identiteit.
Mij hoor je niet klagen over de vlaams nationalisten, ze doen enkel hun plicht, zolang ze maar niet racistisch beginnen te doen over andere identiteiten of hun identiteit en cultuur boven de andere plaatsen.

- gevaar voor de veiligheidVeiligheid? haha
Nergens is het zo veilig als ginder.
Bvb als ze de oproep tot het gebed horen, sluiten ze de deuren van hun winkels niet eens, ze gaan bidden, komen terug en alles ligt er nog. Zelfs de goudwinkels!
Hier moet je het niet proberen...

Oh u bedoelde aanslagen enzo? oké evengoed, buiten Saoedie Arabie, Jemen en nu beetje koeweit is het OVERAL heel rustig tot rustiger dan de rest op aarden.

- te grote geboortecijfers bij de migrantenEn dan? liefde bedrijven mag af en toe beloond worden toch? of ga je dat ook verbieden ofzo?

- geen begrip voor de lokale waardensnap ik niet...

- onderbeschaafdAls het op beschaving neerkomt dan kunnen we nog veel van de Arabieren leren.
bvb als een Arabier een onbekende ontvangt in zijn huis zal die verwend worden met alles, thee, koekjes, uitgebreid maaltijkd etc
Hier krijgde met veel chance ne glas water of colatje en daarna opkrassen.

De migranten zijn daar echter wel de onmisbare schakel in de economie.
Wat ook opvalt is dat 72% niet van arabische broederlanden komen. De vraag is waarom, want die zouden toch een groot voordeel moeten zijn omdat ze de taal machtig zijn, zogezegd tot hetzelfde volk behoren enz...
Bekijk die rijke golfstaatjes hun jaarlijkse inkomen en de grote voordelen (gratis medische zorg, gratis geneesmiddelen, gratis onderwijs) en je zal meteen weten waarom ze niet elders werk gaan zoeken.
Rijke arabieren uit de golfstaatjes LATEN werken ipv ZELF te werken.

Waarom willen arabisch sprekenden absoluut naar Europa om daar ongelukkig te zijn, over hun lot te klagen, enz... terwijl er 8.9 miljoen arbeidsplaatsen voor niet-arabieren in de golfstaten zijn en dat is en toch een pak dichter bij Mekka zodat ook het jaarlijks bezoek veel minder zou kosten?
8.9 miljoen is zowat het aantal allochtonen van arabische oorsprong in Europa. De turken zie ik minder naar de golfstaten vertrekken want velen voelen zich dichter bij Europa dan bij hun arabische moslimbbroeders en Turkije kent toch al sinds meer dan 80 jaar een meer westersch staatsysteem dan eender welk arabisch land (al was het maar de gelijkheid van man en vrouw die in de wet staat en waar de vrouwen mochten stemmen 30 jaar voordat in België het geval was)

Grapjurk!
Hoeveel jemenieten, qataresen, koeweities, abu dabi's, dubaiezen, omanezen, etc zijn er in Europa? Laat ons beginnen met Belgie :-)
Buiten de ambassadeurs en medewerkers en misschien hun gezin is hier NIEMAND!
Vraag stastistieken op bij overheid.

je hebt het allicht over de arabieren uit noord-afrika ;-)
Maar dat is een ander discussie.

nadine
3 februari 2005, 20:32
Mustapha,
lees eerst het franse artikel eens voor je begint... wat ik schreef was om de onkundigen in de huidige tweede landstaal te helpen.

Trouwens geef eens wat bewijzen van hetgeen je aanhaalt over het Steve Stevaert syndroom daar van alles gratis ... dat staat zeker niet in dat artikel :-)

Jan van den Berghe
3 februari 2005, 20:42
De arabieren zijn dan ook een sterk & trots volk, onverleidbaar door progressief gelul en een lokroep naar kapitalisme.

Dit is inderdaad maar al te waar. En juist dat kenmerk (hun trouw aan de voorvaderlijke tradities en een heel grote fierheid op hun eigen cultuur, taal en geschiedenis) vormt een bijzondere kracht die de westerse naties aan het kwijt spelen zijn (met uitzondering van de Oost-Europese volkeren en de Grieken).

Towelie030981
3 februari 2005, 21:12
Mustapha,
lees eerst het franse artikel eens voor je begint... wat ik schreef was om de onkundigen in de huidige tweede landstaal te helpen.

Trouwens geef eens wat bewijzen van hetgeen je aanhaalt over het Steve Stevaert syndroom daar van alles gratis ... dat staat zeker niet in dat artikel :-)Nadine vertel eens waarop het burgerschap van Israel gebaseerd is en wanneer de wet van terugkeer op iemand van toepassing is?

nadine
3 februari 2005, 22:03
Nadine vertel eens waarop het burgerschap van Israel gebaseerd is en wanneer de wet van terugkeer op iemand van toepassing is?
mooie vraag, foute plaats! Hier gaat het over de arabische golfstaten en zeg me eens waar er daar nog joden mogen leven nadat ze er verdreven waren, voor zover dat ze er niet uitgemoord werden. Leg eens uit wie er niet in bepaalde moslimlanden binnen mag? Geef eens de lijst van de honderden synagogen die daar van oudsher bestonden en hoeveel er niet verwoest werden? Geef ook eens het aantal kerken dat er mogen gebouwd worden voor al de christelijke migranten uit de Filippijnen (neem een vergelijk met het aantal migranten daar en hier en het aantal kerken daar en hier)...
Dat zijn vragen over de golfstaten, maar misschien interesseert het je niet omdat je dan niet aan de usual Israelbashing kan doen ;-) want buiten dat kun je niets inhoudelijk bijdragen op dit onderwerp...

democratsteve
3 februari 2005, 22:07
Mustapha,
lees eerst het franse artikel eens voor je begint... wat ik schreef was om de onkundigen in de huidige tweede landstaal te helpen.

Trouwens geef eens wat bewijzen van hetgeen je aanhaalt over het Steve Stevaert syndroom daar van alles gratis ... dat staat zeker niet in dat artikel :-)
illwill, aub. Je bent écht té dom om met 2 nick's te werken.
Er loopt hier ene Chipie rond die zo graag wil doen uitschijnen dat ik met meerdere nick's werk, wat overigens niet zo is. Hij heeft nooit een aanwijzing, laat staan bewijs geleverd.
Onze illwill is echter zo dom, dat ie zich na 2 posts al verraden heeft.
Hihi. Eerst die "é" aan het eind van zin.
En nu vraagt nadine, (net als illwill al 100 keer heeft gedaan) naar "bewijzen" van iets dat iederéén weet. :oops: Tenminste, iedereen die iets afweet van het subject. Moet Mustapha nu een link plaatsen naar een filmpje op CNN waar de sociale zekerheid van Qatar wordt uitgelegd? :lol:
Zodat je hem nadien dan weer kan beschuldigen dat hij dat filmpje van een "hoax"site heeft gehaald. :lol:
So long Chipie/illwill/nadine. :lol:
Btw, Congrat Mustapha. Mooie post.
Prachtig hoe je dat hersenloos sujet van antwoord hebt gediend.
Ik geniet écht van zulke posts.

nadine
3 februari 2005, 22:13
illwill, aub. Je bent écht té dom om met 2 nick's te werken.
Er loopt hier ene Chipie rond die zo graag wil doen uitschijnen dat ik met meerdere nick's werk, wat overigens niet zo is. Hij heeft nooit een aanwijzing, laat staan bewijs geleverd.
Onze illwill is echter zo dom, dat ie zich na 2 posts al verraden heeft.
Hihi. Eerst die "é" an het eind van zin.
En nu vraagt nadine, (net als illwill al 100 keer heeft gedaan) naar "bewijzen" van iets dat iederéén weet. Tenminste, iedereen die iets afweet van het subject.
So long Chipie/illwill/nadine. :lol:
Btw, Congrat Mustapha. Mooie post.
Prachtig hoe je dat hersenloos sujet van antwoord hebt gediend.
Ik geniet écht van zulke posts.Hieruit valt duidelijk op te maken dat je je onderschrift weer eens te veel in praktijk hebt omgezet....
En wat is het probleem met bewijzen? Jij hebt dat natuurlijk niet meer nodig als je al in je nirwana vertoefd
:lol:

democratsteve
3 februari 2005, 22:29
Hieruit valt duidelijk op te maken dat je je onderschrift weer eens te veel in praktijk hebt omgezet....
En wat is het probleem met bewijzen? Jij hebt dat natuurlijk niet meer nodig als je al in je nirwana vertoefd
:lol:
Nope. 't Is nog te vroeg. Ben nog steeds aan't "werk" en voor het moment on a break. 'k Rook bijna altijd m'n eerste joint maar pas rond middernacht.

En er is helemaal niets "mis" met bewijzen.
't was enkel een vasstelling dat alleen jij en je alterego steeds bewijzen vragen van iets dat IEDEREEN weet. 8)

nadine
3 februari 2005, 22:48
Nope. 't Is nog te vroeg. Ben nog steeds aan't "werk" en voor het moment on a break. 'k Rook bijna altijd m'n eerste joint maar pas rond middernacht.

En er is helemaal niets "mis" met bewijzen.
't was enkel een vasstelling dat alleen jij en je alterego steeds bewijzen vragen van iets dat IEDEREEN weet. 8)
Haha.... jij e, IEDEREEN weet dus dat, om maar één voorbeeld te geven van wat Mustapha schrijft, ze in Qatar "Daarom dat ze Westerlingen hun gat kussen zeker?" Is het omdat iedereen daar naartoe geweest is om zijn "gat te laten kussen" door een Qatari?

Ik ben echt impressed van je kennis van zaken over dat onderwerp.

BTW ik ben ook illwill niet en weet niet eens wie dat juist is, buiten dat ik de nick wel af en toe zie. Het zou me niet verwonderen dat ik hem ook al tegensproken heb, maar in jouw logica zou ik dan schizofreen moeten zijn....

Een mens kan toch nog wat bijleren op zo'n forum, zenne ;-)

democratsteve
3 februari 2005, 23:33
BTW ik ben ook illwill niet en weet niet eens wie dat juist is, buiten dat ik de nick wel af en toe zie.
:oops: :lol:
Dat ga je er toch moeten voor zorgen dat één van jullie Nederlands leert schrijven. 8) Exact dezelfde stijl, exact dezelfde (overtollige) schrijffouten....
Je bent echt met grote voorsprong de stomste en onnozelste wibo die ik ooit ben tegengekomen op forum.
Allez, en nu ga ik eentje smoren.
Zou je trouwens best ook eens doen. 8)
Mariuhana stimuleert namelijk bepaalde delen van de hersenen. 8)
In jouw geval speelt het zelfs geen rol welk dat deel dat is. :-P

Towelie030981
3 februari 2005, 23:42
:oops: :lol:
Dat ga je er toch moeten voor zorgen dat één van jullie Nederlands leert schrijven. 8) Exact dezelfde stijl, exact dezelfde (overtollige) schrijffouten....
Je bent echt met grote voorsprong de stomste en onnozelste wibo die ik ooit ben tegengekomen op forum.
Allez, en nu ga ik eentje smoren.
Zou je trouwens best ook eens doen. 8)
Mariuhana stimuleert namelijk bepaalde delen van de hersenen. 8)
In jouw geval speelt het zelfs geen rol welk dat deel dat is. :-P:thumbsup:

Gun
3 februari 2005, 23:42
Mustapha,
lees eerst het franse artikel eens voor je begint... wat ik schreef was om de onkundigen in de huidige tweede landstaal te helpen.

Trouwens geef eens wat bewijzen van hetgeen je aanhaalt over het Steve Stevaert syndroom daar van alles gratis ... dat staat zeker niet in dat artikel :-)Ook al zou Mustapha de Franstalige tekst niet gelezen hebben, hij maakt een prachtige analyse, (me 2 I like this coherent and constructive approach)

Ik heb hem intussen zelf gelezen ...

U zegt dat U schreef om de onkundigen in de huidige tweede landstaal te helpen ...

Uw subjectiviteit vervormde de originele tekst tot een manipulatief & racistisch documentje van niemendal. Hoe staat het immers met uw kennis van de Franse taal? In het artikel staat het VB niet vermeld, staat géén enkele verwijzing naar extreem rechts in Europa, staat géén enkele verwijzing naar de situatie in Europa tout court!

De verschillende terminologieën zijn netjes geparreerd door Mustapha, waarvoor dank
Toch nog deze:
De migranten zijn daar echter wel de onmisbare schakel in de economie. Wat ook opvalt is dat 72% niet van arabische broederlanden komen. De vraag is waarom, want die zouden toch een groot voordeel moeten zijn omdat ze de taal machtig zijn, zogezegd tot hetzelfde volk behoren enz...

Al eens de geschiedenis van de migraties in de wereld nageplozen? De grootste economische migraties gaat niet tussen buurlanden aangezien de levenstandaard zich dikwijls op een gelijkaardig niveau bevindt en bij economische migratie gaat het over niets anders dan levenstandaard. De Marrokanen naar West-Europa, de Filipijnnen naar Arabië, de Colombianen naar de US, ... het komt telkens op hetzelfde neer.
Zo'n artikel van een PC-krant (groep Le Monde) wekt meer vragen dan antwoorden op

Gelukkig dat U de antwoorden brengt, maar naar volgend deel van het artikel maakt U totaal geen verwijzing:
... sont ceux qui, comme le koweïtien Arab Times, prennent la défense de cette main-d'œuvre corvéable �* merci et dépendante du bon vouloir de ses maîtres : "Regardez ces expatriés qui ont quitté leurs familles pour travailler huit �* douze heures pour un salaire de 40 �* 50 dinars koweïtiens [de 100 �* 130 euros]. Ils vivent dans des conditions inhumaines. Regardez ces logements miteux où s'entassent des travailleurs bangladais, indiens, sri lankais, iraniens, afghans, etc. Ils sont jusqu'�* dix �* se partager une piè …
Dit bewijst nogmaals uw subjectieve arme geest

Trouwens geef eens wat bewijzen van hetgeen je aanhaalt over het Steve Stevaert syndroom daar van alles gratis ... dat staat zeker niet in dat artikel
Moeten er weer bewijzen geleverd worden meisje? Wij dachten nochtans dat U alles reeds wist. Mustapha heeft het inderdaad bij het rechte eind wanneer hij het over de gratis geneeskundige hulp heeft in de Oliestaten, sorry maar helaas ...

Towelie030981
3 februari 2005, 23:49
mooie vraag, foute plaats! Hier gaat het over de arabische golfstaten en zeg me eens waar er daar nog joden mogen leven nadat ze er verdreven waren, voor zover dat ze er niet uitgemoord werden. Leg eens uit wie er niet in bepaalde moslimlanden binnen mag? Geef eens de lijst van de honderden synagogen die daar van oudsher bestonden en hoeveel er niet verwoest werden? Geef ook eens het aantal kerken dat er mogen gebouwd worden voor al de christelijke migranten uit de Filippijnen (neem een vergelijk met het aantal migranten daar en hier en het aantal kerken daar en hier)...
Dat zijn vragen over de golfstaten, maar misschien interesseert het je niet omdat je dan niet aan de usual Israelbashing kan doen ;-) want buiten dat kun je niets inhoudelijk bijdragen op dit onderwerp...Waarschijnlijk foute vraag aangezien ze onbeantwoord blijft. Waarom alle Arabische landen beschuldigen van rascisme terwijl men een staat heeft, Israel genaamd, die enkel gebaseerd is op ras en geloof. Hypokriet. Voor mij geen enkel probleem als de Arabische waarden in twijfel worden getrokken, maar als dat steeds op dergelijke vulgaire manier gebeurt dan is elke discussie ver te zoeken. Elk topic dat door jou wordt geopend gaat uitsluitend over Arabieren, vooringenomenheid. Maar het is de rest die hoaxs promoot en die zich bezondigd aan Israel-bashing. Goed bezig.

democratsteve
3 februari 2005, 23:59
Waarschijnlijk foute vraag aangezien ze onbeantwoord blijft. Waarom alle Arabische landen beschuldigen van rascisme terwijl men een staat heeft, Israel genaamd, die enkel gebaseerd is op ras en geloof. Hypokriet. Voor mij geen enkel probleem als de Arabische waarden in twijfel worden getrokken, maar als dat steeds op dergelijke vulgaire manier gebeurt dan is elke discussie ver te zoeken. Elk topic dat door jou wordt geopend gaat uitsluitend over Arabieren, vooringenomenheid. Maar het is de rest die hoaxs promoot en die zich bezondigd aan Israel-bashing. Goed bezig.
Ik meen bij deze dat we nu weten dat we dit sujet in de toekomst best negeren.
Ik heb het al enkele malen tegen Exodus gezegd op andere topics, en herhaal nog eens voor de ernstige posters hier:
Negeer hem/haar. Het is verspilde energie en leidt meestal de aandacht af van het onderwerp.

Gun
4 februari 2005, 00:11
Ik meen bij deze dat we nu weten dat we dit sujet in de toekomst best negeren.
Ik heb het al enkele malen tegen Exodus gezegd op andere topics, en herhaal nog eens voor de ernstige posters hier:
Negeer hem/haar. Het is verspilde energie en leidt meestal de aandacht af van het onderwerp.
De vraag is of hij/zij (Nadine alias Illwill) zo is of hij/zij (Nadine alias Illwill) zo doet. Ik vrees voor het eerste.

Het was mij ook al opgevallen dat het ofwel Nadine, ofwel Illwill was die het forum bevuilden, maar nooit allebei tegelijkertijd.

Bert Bubber
4 februari 2005, 01:00
Negeer hem/haar. Het is verspilde energie en leidt meestal de aandacht af van het onderwerp



Je weet tot wat een "cordon sanitair" leidt, en WAAROM dat negeren is uitgevonden!8)

nadine
4 februari 2005, 01:27
Waarschijnlijk foute vraag aangezien ze onbeantwoord blijft. Waarom alle Arabische landen beschuldigen van rascisme terwijl men een staat heeft, Israel genaamd, die enkel gebaseerd is op ras en geloof. Hypokriet. Voor mij geen enkel probleem als de Arabische waarden in twijfel worden getrokken, maar als dat steeds op dergelijke vulgaire manier gebeurt dan is elke discussie ver te zoeken. Elk topic dat door jou wordt geopend gaat uitsluitend over Arabieren, vooringenomenheid. Maar het is de rest die hoaxs promoot en die zich bezondigd aan Israel-bashing. Goed bezig.Neen wrong topic, er zij voldoende topics om aan Israelbashing en jodenhaat uit te spuwen. Hier gaat het over de oliestaten.
De vraag op deze topic zou dan zijn:

Waarom Israël beschuldigen van racisme terwijl men staten heeft, Arabische genaamd, die enkel gebaseerd zijn op ras en geloof. Hypokriet. Voor mij geen enkel probleem als de Israelische waarden in twijfel worden getrokken, maar als dat steeds op dergelijke vulgaire manier gebeurt dan is elke discussie ver te zoeken. Elk topic waar jij op reageert gaat uitsluitend over Israeliers en joden, vooringenomenheid. Maar het is de rest die hoaxs promoot en die zich bezondigd aan Arab-bashing. Goed bezig.

nadine
4 februari 2005, 01:33
:oops: :lol:
Dat ga je er toch moeten voor zorgen dat één van jullie Nederlands leert schrijven. 8) Exact dezelfde stijl, exact dezelfde (overtollige) schrijffouten....
Je bent echt met grote voorsprong de stomste en onnozelste wibo die ik ooit ben tegengekomen op forum.
Allez, en nu ga ik eentje smoren.
Zou je trouwens best ook eens doen. 8)
Mariuhana stimuleert namelijk bepaalde delen van de hersenen. 8)
In jouw geval speelt het zelfs geen rol welk dat deel dat is. :-PVolgens al de inhoudelijke informatie die ik van jou al gelezen heb denk ik ook niet dat je nog veel zou moeten studeren of "werken".... dop en mariuhana schijnt mij de beste combinatie voor jou en voor de samenleving en de beschaving te zijn om verdere catastrofen te vermijden.

nadine
4 februari 2005, 01:51
Ook al zou Mustapha de Franstalige tekst niet gelezen hebben, hij maakt een prachtige analyse, (me 2 I like this coherent and constructive approach)

Alleen met zo'n reactie erop begin ik me ook al zorgen te maken voor je mentaal, maar soit


Ik heb hem intussen zelf gelezen ...



Uw subjectiviteit vervormde de originele tekst tot een manipulatief & racistisch documentje van niemendal. Hoe staat het immers met uw kennis van de Franse taal? In het artikel staat het VB niet vermeld, staat géén enkele verwijzing naar extreem rechts in Europa, staat géén enkele verwijzing naar de situatie in Europa tout court!

Nadenken is ook al de beste gave niet, laat staan dat je mij vraagt over mijn kennis van het Frans ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
Ik heb geen referenties nodig in het artikel om te zien dat daar dezelfde praktijken gevoerd en gevoed worden zoals het VB. Als je al niet leest wat in mijn eerste zin staat "In dit artikel ...laat duidelijk zien dat de arabische golfstaten er dezelfde politiek op nahouden als het VB, maar dan wel als regering en niet als oppositie" dan zul je niet ver geraken in een discussie

De verschillende terminologieën zijn netjes geparreerd door Mustapha, waarvoor dank
Pareren door uit zijn nek te lullen. Prachtig gelul van jezelf nu ;-)
Toch nog deze:


Al eens de geschiedenis van de migraties in de wereld nageplozen? De grootste economische migraties gaat niet tussen buurlanden aangezien de levenstandaard zich dikwijls op een gelijkaardig niveau bevindt en bij economische migratie gaat het over niets anders dan levenstandaard. De Marrokanen naar West-Europa, de Filipijnnen naar Arabië, de Colombianen naar de US, ... het komt telkens op hetzelfde neer.
Tiens waarom dan niet van Marokkanen naar de Golf, dat is toch al verder dan gewoon de straat van Gibraltar oversteken en past dus beter in "je logica"


Gelukkig dat U de antwoorden brengt, maar naar volgend deel van het artikel maakt U totaal geen verwijzing:
Moet ook niet meer: wat jij quote is dat ze daar gediscrimineerd en uitgebuit worden door de Arabieren en dat stond al op lijn twee van mijn eerste post... Lees jij wel wat er staat. begin daar aan te twijfelen.


Dit bewijst nogmaals uw subjectieve arme geest
Jij doet gewoon wat aan introspectie want je bewijst nog altijd niets...

Moeten er weer bewijzen geleverd worden meisje? Wij dachten nochtans dat U alles reeds wist. Mustapha heeft het inderdaad bij het rechte eind wanneer hij het over de gratis geneeskundige hulp heeft in de Oliestaten, sorry maar helaas ...
Mustapha heeft ook al die Qatari de migranten hun gat zien likken en jij ook zeker.
Jij bent echt een van de meest hilarische die ik al op het forum gezien heb. Anderen hadden soms nog wat logica en kennis, maar bij jou is het nu precies een sport geworden om met niets ander dan wat bashing en verkeerde argumenten naar voro te komen. Zelfs de meest extreme commie of neonazi geraakt hier niet tot je niveau ;-)


PS als je problemen hebt om mijn reacties te lezen, dan is het eigen schuld dikke bult. Ik gebruik geen nieuwe html tags voor elke lijn of nieuwe zin... en heb het maar tussen je stomme tekst geplaatst om het niveau er wat te verhogen, maar echt moeilijk was dat niet ;-)

Towelie030981
4 februari 2005, 02:06
Neen wrong topic, er zij voldoende topics om aan Israelbashing en jodenhaat uit te spuwen. Hier gaat het over de oliestaten.
De vraag op deze topic zou dan zijn:

Waarom Israël beschuldigen van racisme terwijl men staten heeft, Arabische genaamd, die enkel gebaseerd zijn op ras en geloof. Hypokriet. Voor mij geen enkel probleem als de Israelische waarden in twijfel worden getrokken, maar als dat steeds op dergelijke vulgaire manier gebeurt dan is elke discussie ver te zoeken. Elk topic waar jij op reageert gaat uitsluitend over Israeliers en joden, vooringenomenheid. Maar het is de rest die hoaxs promoot en die zich bezondigd aan Arab-bashing. Goed bezig. U zegt dat door mij enkel gereageerd wordt op topics waar Israel ter sprake komt, hadden we het hier niet over de Arabische oliestaten?:-) En zal u niet negeren, vindt het zelf een beetje amusant.:-D

nadine
4 februari 2005, 02:15
U zegt dat door mij enkel gereageerd wordt op topics waar Israel ter sprake komt, hadden we het hier niet over de Arabische oliestaten?:-) En zal u niet negeren, vindt het zelf een beetje amusant.:-DJuist en wie dan hier Israel ter sprake; jij wodt echt hilarisch. Geen inhoud, maar wel "amusement pour la compagnie"

Towelie030981
4 februari 2005, 02:20
Juist en wie dan hier Israel ter sprake; jij wodt echt hilarisch. Geen inhoud, maar wel "amusement pour la compagnie" Heeft inhoud echt belang, als je zou openstaan voor "inhoud" dan had je al lang je enge wereld verlaten. Wat is het nut van een inhoudelijk debat aan te gaan met jou, het eindigt toch altijd met de eeuwige sneer naar de Arabieren.

nadine
4 februari 2005, 02:30
Wat het had moeten zijn: Heeft inhoud echt belang, als je zou openstaan voor "inhoud" dan had je al lang je enge wereld verlaten. Wat is het nut van een inhoudelijk debat aan te gaan met jou, het eindigt toch altijd met de eeuwige sneer naar de Israelis en de Joden....zoals je hier ook probeerde!!!

Hier gaat het over nieuws uit de Golfstaten en hoe die hun migranten beschouwen, ingeval je het nog niet door had.... maar dat schijnt wel erg te storen dat je vriendjes gelijkenissen hebben met het VB en daarom wil je op een bijna hysterische manier de aandacht ervan afbrengen.

In de media, door de NGO's en de Groen!stapos enz wordt maar altijd aan Israelbashing gedaan. Soedan, Kopten, Chaldeers, Koerden enz... allemaal weinig nieuws; 2.5 miljoen doden "dank zij" de islamistische arabische regering in Karthoem is nog niet voldoende om over genocide te mogen spreken.... En dan val je op iemand die dat niet SLIKT en die dossierkennis heeft....en al door één zijn jullie gefrustreerd. Dat wijst er alleen op hoe zwak dat het dossier van Israelbashing wel is, want al het andere moet verzwegen worden... het zou wel eens als echt belangrijker kunnen beschouwd worden... een paar hectaren tov 2.5 miljoen uitgemoord... allean al in Soedan!!!

Towelie030981
4 februari 2005, 04:19
Wat het had moeten zijn: Heeft inhoud echt belang, als je zou openstaan voor "inhoud" dan had je al lang je enge wereld verlaten. Wat is het nut van een inhoudelijk debat aan te gaan met jou, het eindigt toch altijd met de eeuwige sneer naar de Israelis en de Joden....zoals je hier ook probeerde!!!

Hier gaat het over nieuws uit de Golfstaten en hoe die hun migranten beschouwen, ingeval je het nog niet door had.... maar dat schijnt wel erg te storen dat je vriendjes gelijkenissen hebben met het VB en daarom wil je op een bijna hysterische manier de aandacht ervan afbrengen.

In de media, door de NGO's en de Groen!stapos enz wordt maar altijd aan Israelbashing gedaan. Soedan, Kopten, Chaldeers, Koerden enz... allemaal weinig nieuws; 2.5 miljoen doden "dank zij" de islamistische arabische regering in Karthoem is nog niet voldoende om over genocide te mogen spreken.... En dan val je op iemand die dat niet SLIKT en die dossierkennis heeft....en al door één zijn jullie gefrustreerd. Dat wijst er alleen op hoe zwak dat het dossier van Israelbashing wel is, want al het andere moet verzwegen worden... het zou wel eens als echt belangrijker kunnen beschouwd worden... een paar hectaren tov 2.5 miljoen uitgemoord... allean al in Soedan!!! Wat de golfstaten betreft, ga geen oordeel vellen over iets wat voor mij bijna onbekend is. Een andere reden waarom ik geen oordeel ga vellen is het feit dat je het blijkbaar nodig vond alles te onderbouwen met de geest van het Vlaams Belang. Deze onderbouw wordt wel eens de Good Company/Bad Company drogredenering genoemd. Een ander voorbeeld hiervan is, vegetariers zijn slecht aangezien Adolf Hitler een vegetarier was, dezelfde redenering. Waarom deze drogredenering gebruiken? Dan wat het Israelbashing betreft, blijkbaar wordt kritiek beschouwt als bashing, bijvoorbeeld kritiek op de muur dat is bashing waarschijnlijk over het onetische karakter mag niet gesproken worden. Dan haalt u alweer de crisis in Soedan aan, men zou nog beginnen denken dat u deze crisis misbruikt. Laatst heb ik u in een topic een link gegeven i.v.m. de crisis in Soedan, waarom heeft u hem dan nog niet als u onderschrift gebruikt aangezien u het afgrijselijk vindt wat daar gebeurt. Maar www.thetruth.org (http://www.thetruth.org) zal belangrijker zijn dan 2.5 miljoen Soedannezen. Begrijp mij niet verkeerd het is inderdaad ontoelaatbaar wat daar gebeurt. Maar waarom vermeldt u nooit Ivoorkust, Ivoorkust staat op punt af te glijden in een burgeroorlog, een situatie vergelijkbaar met Soedan, is de reden misschien dat het geen islamitische Arabieren betreft. U vooringenomenheid spreekt boekdelen.

nadine
4 februari 2005, 10:38
Weer uit je nek aan het lullen, ook teveel weed?
Mijn acties gedurende jaar voor Rwanda heb ik hier ook al gezet, niks islamitische arabieren aldaar... wel 1 miljoen doden door de medeplichtigheid van de VN en België doro beide toegegeven...

Kritiek op het veiligheidshek, want het maar +/- 8 KM muur op plaatsen waar reeds vele israelis vanuit palestijnse huizen werden neergeschoten, kan maar als dezelfde troep dan beweert dat de zelfmoordaanslagen maar "faits divers" dan weet men onmiddellijk dat voor die "truppen" de muur weg moet om meer zelfmoordaanslagen tegen de Israelis te laten plegen. Zo is het. En waarom tegen deze "muur" er zijn tientallen , maar daartegen wordt niets gedaan omdat het niets met joodse israelis te maken heeft.
http://www.take-a-pen.org/english/Fences.htm

nadine
4 februari 2005, 12:15
Terug naar topic, want dat onderwerp schijnt er wel een paar echt te storen omdat ze geen argumenten hebben noch kunnen waarmaken.

Om even weer het gelul van Mustapha en zijn "navolgers" te ontkrachten over de zorgen enz in de golfstaten. Niets gevonden op internet buiten dat de zorgen voor eigen volk eerst zijn. Heb dan maar een paar ambassades opgebeld en navraag gedaan.
Het is duidelijk de sociale voorzieningen voor de migranten zijn alles behalve wat Mustapha en zijn "navolgers" zo goed schijnen te weten.

Fabeltjes komen vertellen daar zijn ze goed in, maar als het erop neer komt van een bewijs te geven.... dan blijft het antwoord schuldig en nu weet ik ook waarom.

Het is dus duidelijk dat de Arabische golfstaten tegenover hun migranten een zelfde politiek volgen zoals het VB hier wil. En dat legt uit dat de marokkanen naar hier komen uitwijken waar je gemakkelijk werkloosheidsteun krijgt, sociale voorzieningen die hun door hun "broeders" in de golfstaten zouden geweigerd worden: geen job dan "buiten" is daar de regel!

Men kan het VB van veel beschuldigen, maar dus niet dat ze anders zijn dan de Arabische staten zelf! En dan nog niet de armste,.... ;-)

Towelie030981
4 februari 2005, 13:20
Weer uit je nek aan het lullen, ook teveel weed?
Mijn acties gedurende jaar voor Rwanda heb ik hier ook al gezet, niks islamitische arabieren aldaar... wel 1 miljoen doden door de medeplichtigheid van de VN en België doro beide toegegeven...

Kritiek op het veiligheidshek, want het maar +/- 8 KM muur op plaatsen waar reeds vele israelis vanuit palestijnse huizen werden neergeschoten, kan maar als dezelfde troep dan beweert dat de zelfmoordaanslagen maar "faits divers" dan weet men onmiddellijk dat voor die "truppen" de muur weg moet om meer zelfmoordaanslagen tegen de Israelis te laten plegen. Zo is het. En waarom tegen deze "muur" er zijn tientallen , maar daartegen wordt niets gedaan omdat het niets met joodse israelis te maken heeft.
http://www.take-a-pen.org/english/Fences.htm Alweer mijn argumentatie proberen onderuit te halen door een aanval op mijn eventueel drugsgebruik. Sorry, wat Rwanda betreft weet ik niet, heb je daar hier ooit een topic over gehad? Dan haal je andere voorbeelden aan van scheidingsmuren, mag ik erop wijzen dat deze muren zich bevinden in soevereine staten en dat het een scheidingsmuur is tussen twee staten. Het is niet een scheidingsmuur neergeplant op bezet gebied, een verschil volgens mij.

nadine
4 februari 2005, 13:33
Rwanda heb ik hier al meermalen aangehaald, maar wat vooral telt wat ik daar concreet aan gedaan heb en dat is niet weinig. Kreeg zelfs brieven van de advocaten van de van volkerenmoord beschuldigden enz... maar zij probeerden maar ;-)

En kom nu eens af met je "wetenschap" over die goede sociale voorzieningen voor de migranten in al die golfstaten... ik wacht....

Towelie030981
4 februari 2005, 13:53
Terug naar topic, want dat onderwerp schijnt er wel een paar echt te storen omdat ze geen argumenten hebben noch kunnen waarmaken.

Om even weer het gelul van Mustapha en zijn "navolgers" te ontkrachten over de zorgen enz in de golfstaten. Niets gevonden op internet buiten dat de zorgen voor eigen volk eerst zijn. Heb dan maar een paar ambassades opgebeld en navraag gedaan.
Het is duidelijk de sociale voorzieningen voor de migranten zijn alles behalve wat Mustapha en zijn "navolgers" zo goed schijnen te weten.

Fabeltjes komen vertellen daar zijn ze goed in, maar als het erop neer komt van een bewijs te geven.... dan blijft het antwoord schuldig en nu weet ik ook waarom.

Het is dus duidelijk dat de Arabische golfstaten tegenover hun migranten een zelfde politiek volgen zoals het VB hier wil. En dat legt uit dat de marokkanen naar hier komen uitwijken waar je gemakkelijk werkloosheidsteun krijgt, sociale voorzieningen die hun door hun "broeders" in de golfstaten zouden geweigerd worden: geen job dan "buiten" is daar de regel!

Men kan het VB van veel beschuldigen, maar dus niet dat ze anders zijn dan de Arabische staten zelf! En dan nog niet de armste,.... ;-)Nogmaals de vergelijking met het Vlaams Belang is een Good Company/Bad Company drogredenering. Het is alles behalve een argument. Dan heef u maar de Arabische ambassades gebeld:roll:. Seffens gaat u ons nog de scripties voorleggen:-D.

http://www.bah-molsa.com/english/index.asp

nadine
4 februari 2005, 14:03
Nogmaals de vergelijking met het Vlaams Belang is een Good Company/Bad Company drogredenering. Het is alles behalve een argument. Dan heef u maar de Arabische ambassades gebeld:roll:. Seffens gaat u ons nog de scripties voorleggen:-D.

http://www.bah-molsa.com/english/index.asp


En waar staat dat de migranten dezelfde rechten hebben? Ik lees hier vooral over "eigen arabisch volk eerst"

Mag jij nog niet telefoneren van je mama dat je verwonderd bent dat iemand dat ook doet om volledige informatie te krijgen
:lol:

Towelie030981
4 februari 2005, 14:26
En waar staat dat de migranten dezelfde rechten hebben? Ik lees hier vooral over "eigen arabisch volk eerst"

Mag jij nog niet telefoneren van je mama dat je verwonderd bent dat iemand dat ook doet om volledige informatie te krijgen
:lol:Er staat nergens dat migranten over dezelfde rechten beschikken. Er staat evenmin "Arabisch volk eerst". Dan zal je waarshijnlijk ook de volgende paragrafen gelezen hebben.

Work is the duty of ALL citizens and each citizen has the right to work and to choose the type of work

The fundamentals of social stability are: social equality, financially fair agreements between workers and employers, stability in labour relations, conducive working environments, and fair reward systems.









The Labour Law for the Private Sector, 1976 COMPENSATION FOR EMPLOYMENT INJURIES AND OCCUPATIONAL DISEASE


Section 1: EMPLOYMENT INJURIES



Article 120



The provisions of this Chapter shall apply to employers and workers until the provisions for employment injuries insurance as prescribed in he Social Insurance Law are applied.

Article 121



Whenever a worker sustains an injury by accident arising out of or in the course of his employment, the employer concerned shall notify the occurrence of the accident within twenty-four hours thereof to:

(a) The police Station for the area in which the accident occurred; (b) The Ministry of Labour and Social Affairs; (c) The Ministry of Health.

The worker concerned may himself notify the occurrence of the accident if his condition permits him to do so.

Article 122



The notification shall include particulars of the name of the worker, his occupation, address, NATIONALITY, wages on the date of the accident together with a brief description of the circumstances thereof and the measures taken for first-aid or medical treatment.

Article 123



The Police Station or other competent authority shall initiate an inquiry of every such notification so received. Such inquiry shall also include particulars of the circumstances of the accident, statements made by witnesses, whether the accident resulted from a deliberate act or serious and wilful misconduct in accordance with the provisions of Article 128 of this Law, statements made by the employer concerned or his representative and by the injured person whenever his condition allows.

Upon the completion of the inquiry made by the said authorities, it shall forward a true copy thereof to the Ministry of Labour and Social Affairs. The said Ministry may request the completion of the inquiry if it so deems necessary.

Article 124



The injured worker shall receive treatment in a Government Medical Institution or private medical institution at the discretion of the employer concerned. Such employer shall bear the full cost of treatment including the supply of medicines and transportation expenses incurred.

Article 125



The determination of disability and the degree of incapacity sustained shall be certified by a competent medical committee established by an Order made by the Minister for Health in agreement with the Minister for Labour and Social Affairs.

Article 126



The injured worker may, within a period of two days of his being notified of the completion of medical treatment, or of the date of his resumption of work, or of his being not afflicted by an occupational disease, and within two weeks from the date upon which he is notified of non-occurrence of disability or of the degree of disability incurred, apply for a review of his case. Such application shall be referred to an appeals medical arbitration committee whose decision shall be final.

The Minister for Health in agreement with the Minister for Labour and Social Affairs, shall make an Order prescibing the procedures and particulars governing the review of the application and the documents to be attached thereto, the formation of the committee of medical arbitration and the procedure and rules regulating proceedings.

Article 127



The injured worker shall be paid full wages during the period of treatment determined by the doctor. Should such period of treatment exceed six month duration, the worker shall be paid at the rate of half his wages only until his recovery or until the disability is established or until his death.

Article 128



Whenever a worker sustains an injury by an accident arising out of or in the course of employment he, or his heirs upon his death, shall be entitled to compensation for injury to be determined as set forth in a Schedule made by Order of the Minister for Labour and Social Affairs under this Article and provided that such compensation shall not be payable if it is established by the inquiry: a. that the worker injured himself deliberately; b. that the injury is attributable to serious and wilful misconduct by the worker and which shall include such an act committed under the influence of alcohol or drugs;

except where an injury results in the death of a worker or in a permanent incapacity exceeding 25% of total incapacity. Article 129

Whenever a worker dies as a result of an employment injury, compensation shall be apportioned in accordance with the religious inheritance rules.





Nergens is sprake van dat migranten in Baghrain economisch en sociaal gediscrimineerd worden, heb de boven aangehaalde artikels bij gegeven als voorbeeld, nergens in deze artikels wordt een onderscheid gemaakt tussen een Baghrain en een migrant. Het enigste van op eigen volk eerst zou kunnen neerkomen is de Work Permit, men kan beslissen dat als er Baghreinse werkkrachten aanwezig zijn, deze Work Permit voor migranten niet verlengend wordt.

obiwan
4 februari 2005, 14:28
Dit is inderdaad maar al te waar. En juist dat kenmerk (hun trouw aan de voorvaderlijke tradities en een heel grote fierheid op hun eigen cultuur, taal en geschiedenis) vormt een bijzondere kracht die de westerse naties aan het kwijt spelen zijn (met uitzondering van de Oost-Europese volkeren en de Grieken).
Zo denk ik er ook over. Daarom ook het nut van de Dietse identitaire volksnationalistische bewegingen (vb: Voorpost, Vlaamse Jongeren Westland, enz...).

Towelie030981
4 februari 2005, 14:30
Rwanda heb ik hier al meermalen aangehaald, maar wat vooral telt wat ik daar concreet aan gedaan heb en dat is niet weinig. Kreeg zelfs brieven van de advocaten van de van volkerenmoord beschuldigden enz... maar zij probeerden maar ;-)

En kom nu eens af met je "wetenschap" over die goede sociale voorzieningen voor de migranten in al die golfstaten... ik wacht....Nog steeds heeft u niet op de volgende argumenten vragen geantwoord:

1)Waarop is het Israelisch burgerschap gebaseerd en op wie is de wet van terugkeer van toepassing?

2) Wat is de gelijkenis tussen een muur in een bezet gebied en een muur tussen twee soevereine staten?

3) Waarom haalt u de denkbeelden van het Vlaams Belang bij een materie over de golfstaten?

nadine
4 februari 2005, 18:37
Er staat nergens dat migranten over dezelfde rechten beschikken. Er staat evenmin "Arabisch volk eerst". Dan zal je waarshijnlijk ook de volgende paragrafen gelezen hebben.

Work is the duty of ALL citizens and each citizen has the right to work and to choose the type of work

The fundamentals of social stability are: social equality, financially fair agreements between workers and employers, stability in labour relations, conducive working environments, and fair reward systems.

The Labour Law for the Private Sector, 1976 COMPENSATION FOR EMPLOYMENT INJURIES AND OCCUPATIONAL DISEASE

Section 1: EMPLOYMENT INJURIES
...

Nergens is sprake van dat migranten in Baghrain economisch en sociaal gediscrimineerd worden, heb de boven aangehaalde artikels bij gegeven als voorbeeld, nergens in deze artikels wordt een onderscheid gemaakt tussen een Baghrain en een migrant. Het enigste van op eigen volk eerst zou kunnen neerkomen is de Work Permit, men kan beslissen dat als er Baghreinse werkkrachten aanwezig zijn, deze Work Permit voor migranten niet verlengend wordt.
Ach so....
1. een wet van 30 jaar oud... toen er praktisch nog geen migranten waren uit de andere streken van Azië... maar wel uit Europa en de VS
2. gaat duidelijk over "citizen", dus wel burgers van Bahrein: "eigen volk eerst"
3. die wet spreekt over werkongevallen en dergelijke. Het zou er nog aan mankeren zeker ;-)

Dus iets dat voor jou zo duidelijk was maar dat je niet kunt aantonen. Het bewijst dat al die brol van Mustapha op niets trekt en dat er wel degelijk discriminaties zijn die niet moeten onderdoen voor wat het VB hier predikt. Geef eens een telefoontje naar de ambassade (als je mag van mama) en doe je voor als een filipino die hier wat knutselwerk doet maar liever in bahrein zou werken.... Je zou wel eens van een kale reis kunnen terugkeren :lol: :lol: :lol: :lol:


Voor je andere vragen, stel die op de juiste thread, misschien zal ik daar op antwoorden. Maar hier is het een ander onderwerp, en als je dat niet stemt bewijst meer over jou dan eender wat :evil:

Towelie030981
4 februari 2005, 19:27
Ach so....
1. een wet van 30 jaar oud... toen er praktisch nog geen migranten waren uit de andere streken van Azië... maar wel uit Europa en de VS
2. gaat duidelijk over "citizen", dus wel burgers van Bahrein: "eigen volk eerst"
3. die wet spreekt over werkongevallen en dergelijke. Het zou er nog aan mankeren zeker ;-)

Dus iets dat voor jou zo duidelijk was maar dat je niet kunt aantonen. Het bewijst dat al die brol van Mustapha op niets trekt en dat er wel degelijk discriminaties zijn die niet moeten onderdoen voor wat het VB hier predikt. Geef eens een telefoontje naar de ambassade (als je mag van mama) en doe je voor als een filipino die hier wat knutselwerk doet maar liever in bahrein zou werken.... Je zou wel eens van een kale reis kunnen terugkeren :lol: :lol: :lol: :lol:


Voor je andere vragen, stel die op de juiste thread, misschien zal ik daar op antwoorden. Maar hier is het een ander onderwerp, en als je dat niet stemt bewijst meer over jou dan eender wat :evil: We zullen de bewijslast eens omkeren. Bewijs eens dat buitenlanders in Baghrein systematisch gediscrimineerd worden. Men kan een work permit onmogelijk beschouwen als een systematische discriminatie. In Baghrain is 1/3 van vreemde origine, dat lijkt mij geen discriminerende staat, waarschijnlijk zal de uitvaardiging van de work permits afhankelijk zijn van het beschikbare werk, wat volgens mij normaal is en geen discriminerend karakter heeft. Een enkele vraag is hier wel op zijn plaats, namelijk waarom haalt u het Vlaams Belang erbij? Graag een antwoord.

Towelie030981
4 februari 2005, 19:42
Nadine begrijp mij niet verkeerd. Probeer gewoon een neutraal standpunt in te nemen, wat eigenlijk utopisch aangezien er geen objectieviteit bestaat. Het is waarschijnlijk zo dat in vele Golfstaten het "eigen volk eerst-principe" van toepassing is. Maar de manier waarop jij informatie naar voren brengt is alles behalve opbouwend. U posts bevinden zich vaak in een sfeer van anti-arabisme. U moet mij eens vertellen hoe u enige geloofwaardigheid kunt standhouden als u steeds aan u mening vasthoudt en steeds een eenzijdig mening naar voren brengt zonder enige nuance. Het is waarschijnlijk zo dat in de Arabische wereld een haat t.o.v. Joden heerst, maar voor alles is een reden. Tot vorige eeuw konden Arabieren en Joden op bepaalde plaatsen, bijvoorbeeld Marokko, vreedzaam samenleven, dit is spijtig genoeg verleden tijd en beiden dragen hier evenveel schuld.

nadine
4 februari 2005, 20:08
We zullen de bewijslast eens omkeren. Bewijs eens dat buitenlanders in Baghrein systematisch gediscrimineerd worden. Men kan een work permit onmogelijk beschouwen als een systematische discriminatie. In Baghrain is 1/3 van vreemde origine, dat lijkt mij geen discriminerende staat, waarschijnlijk zal de uitvaardiging van de work permits afhankelijk zijn van het beschikbare werk, wat volgens mij normaal is en geen discriminerend karakter heeft. Een enkele vraag is hier wel op zijn plaats, namelijk waarom haalt u het Vlaams Belang erbij? Graag een antwoord.Bewijslast omkeren ;-)
Grapjas. je kunt niets bewijzen wat je toch zo evident vond en met je staart tussen je benen kom je nu blijten

Denk dat je Frans zeker niet goed machtig bent want dit staat ook in het artikel
Rares sont ceux qui, comme le koweïtien Arab Times, prennent la défense de cette main-d'œuvre corvéable �* merci et dépendante du bon vouloir de ses maîtres : "Regardez ces expatriés qui ont quitté leurs familles pour travailler huit �* douze heures pour un salaire de 40 �* 50 dinars koweïtiens [de 100 �* 130 euros]. Ils vivent dans des conditions inhumaines. Regardez ces logements miteux où s'entassent des travailleurs bangladais, indiens, sri lankais, iraniens, afghans, etc. Ils sont jusqu'�* dix �* se partager une pièce

en dan nog wat
They live under inhumane conditions; they have to save every fil to send home to support a big family. What's the point? Their children, if ever these expats get married, will be doomed to suffer and struggle day and night for a living. Is this what we are born for? Look around you and compare the lives of these people with the lives of those privileged Kuwaitis and lucky Westerners. You can see the discrepancy in black and white terms in Beneid Al Gar, for example. Look at those who live in the high luxury towers like Al-Manar and the towers near the Safir Hotel, and then look at those unlivable, shabby "apartments" packed with workers from Bangladesh, India, Sri Lanka, Iran, Afghanistan, and so on. Rooms of these "apartments," if one can call them apartments, are shared by up to ten people. In some of them, people sleep on shift-basis. moest je even wat verder geklikt hebben dan je neus lang is ;-)

Het is eigenlijk geen discriminatie en daarin heb je misschien wel gelijk, het is gewoon slavenarbeid, iets waar de arabische wereld altijd in uitgemunt heeft.
Zelfs het VB zou zoiets niet durven preken.

nadine
4 februari 2005, 20:26
Nadine begrijp mij niet verkeerd. Probeer gewoon een neutraal standpunt in te nemen, wat eigenlijk utopisch aangezien er geen objectieviteit bestaat. Het is waarschijnlijk zo dat in vele Golfstaten het "eigen volk eerst-principe" van toepassing is. Maar de manier waarop jij informatie naar voren brengt is alles behalve opbouwend. U posts bevinden zich vaak in een sfeer van anti-arabisme. U moet mij eens vertellen hoe u enige geloofwaardigheid kunt standhouden als u steeds aan u mening vasthoudt en steeds een eenzijdig mening naar voren brengt zonder enige nuance. Het is waarschijnlijk zo dat in de Arabische wereld een haat t.o.v. Joden heerst, maar voor alles is een reden. Tot vorige eeuw konden Arabieren en Joden op bepaalde plaatsen, bijvoorbeeld Marokko, vreedzaam samenleven, dit is spijtig genoeg verleden tijd en beiden dragen hier evenveel schuld.Ik breng toch de informatie die ik wil als ze correct is, of mag dat niet meer. dat is een hemelsbreed verschil met al degene die aan israelbashing doen en niets anders van het ecte wereldeeld willen zien.

Iets tegen arabieren. Ik niet hoor, nog deze week emails uitgewisseld met jarenlane arabische vriende, goede contacten met berbers, maar allen die dezelfde problemen in de arabische wereld aankaarten en zich niet blind staren zoals een paar nitwits over een paar problemen in het M-O die de partijen onder elkaar moeten oplossen!!

Reden voor jodenhaat in de arabische wereld? Je weet toch wat zoiets zou betekenen indien men dat over de Shoah zou zeggen.
De reden is duidelijk en staat in de Koran in verscheiden soeras ingebakken sinds Mohammed de eerste genocide heeft uitgevoerd tegen de joden in Mekka, of was het Medina?

Vreedzaam samenleven in Marokko?
- 788 men wil de joden verplicht islamiseren
- Almohaden: keuze tussen de islam en het zwaard
- 1148 de grootste joodse filosoof uit de middeleeuwen ontvlucht Cordoba en Fez
- 1232 de verdreven joden die mochten terigkeren werden allen uitgemoord
- 1465 weer pogroms tegen de joden
.....
- 1790 pogroms in Tetoean, Larache, Arcila, Al Kasr, Taza, Fez, Meknes en alle joden van Marrakech uitgemoord en de vrouwen als slevane verkocht

- 1900 pogroms in Fez, 3000 uitgemoord
- 1907 pogroms in Casablanca
-1912 pogroms in Fez
Enz...
heb geen tijd om alles over te tikken wat ik in historische boeken vindt!

Geeft al een klein idee en dat was VOOR 1948, daarna even erg zoniet erger!!!

Towelie030981
4 februari 2005, 20:27
Bewijslast omkeren ;-)
Grapjas. je kunt niets bewijzen wat je toch zo evident vond en met je staart tussen je benen kom je nu blijten

Denk dat je Frans zeker niet goed machtig bent want dit staat ook in het artikel
Rares sont ceux qui, comme le koweïtien Arab Times, prennent la défense de cette main-d'œuvre corvéable �* merci et dépendante du bon vouloir de ses maîtres : "Regardez ces expatriés qui ont quitté leurs familles pour travailler huit �* douze heures pour un salaire de 40 �* 50 dinars koweïtiens [de 100 �* 130 euros]. Ils vivent dans des conditions inhumaines. Regardez ces logements miteux où s'entassent des travailleurs bangladais, indiens, sri lankais, iraniens, afghans, etc. Ils sont jusqu'�* dix �* se partager une pièce

en dan nog wat
They live under inhumane conditions; they have to save every fil to send home to support a big family. What's the point? Their children, if ever these expats get married, will be doomed to suffer and struggle day and night for a living. Is this what we are born for? Look around you and compare the lives of these people with the lives of those privileged Kuwaitis and lucky Westerners. You can see the discrepancy in black and white terms in Beneid Al Gar, for example. Look at those who live in the high luxury towers like Al-Manar and the towers near the Safir Hotel, and then look at those unlivable, shabby "apartments" packed with workers from Bangladesh, India, Sri Lanka, Iran, Afghanistan, and so on. Rooms of these "apartments," if one can call them apartments, are shared by up to ten people. In some of them, people sleep on shift-basis. moest je even wat verder geklikt hebben dan je neus lang is ;-)

Het is eigenlijk geen discriminatie en daarin heb je misschien wel gelijk, het is gewoon slavenarbeid, iets waar de arabische wereld altijd in uitgemunt heeft.
Zelfs het VB zou zoiets niet durven preken. Inderdaad geeft mijn ongelijk toe, maar men weet ondertussen al hoe corrupt de regimes der oliestaten zijn. Heb enkel een probleem met de manier waarop je alles voorsteld, je hebt nog altijd niet geantwoord op de vraag wat het Vlaams Belang hier met te maken heeft. En wat was u punt met dit topic?

Knipp
4 februari 2005, 21:18
Sinds hier wat Mustapha's rondlopen op dit forum, krijgen de Nadines van deze wereld wat weerwerk zo te zien...:-D

Kan je nog wat bewijzen aanbrengen Mustapha ?
Mijn ervaring is dat je 10 kilo bewijzen nodig hebt om 1 gram vooroordeel te verplaatsen :)

En by the way : op wat slaat dat cijfer van 8,9 miljoen nu eigenlijk ?

PS
De leukste quote uit het artikel :
Le simple fait que ces gens travaillent chez nous est une preuve de leur compétence, de leur flexibilité et de leur mobilité – des qualités difficiles �* trouver chez nous

nadine
4 februari 2005, 21:29
Inderdaad geeft mijn ongelijk toe, maar men weet ondertussen al hoe corrupt de regimes der oliestaten zijn. Heb enkel een probleem met de manier waarop je alles voorsteld, je hebt nog altijd niet geantwoord op de vraag wat het Vlaams Belang hier met te maken heeft. En wat was u punt met dit topic?Natuurlijk is daar corruptie... hier ook, dus niets nieuws.

Wat VB betreft wil ik alleen maar laten zien dat zijn ook niet het monopolie van discriminatie hebben in de wereld. Just is just ;-)

Knipp
4 februari 2005, 21:35
Dus ik begrijp dat je zowel in vlaanderen als in de arabische golfstaten elke mogelijke discriminatie afkeurt Nadine ?

nadine
4 februari 2005, 21:52
Dus ik begrijp dat je zowel in vlaanderen als in de arabische golfstaten elke mogelijke discriminatie afkeurt Nadine ?En niet alleen daar!

Knipp
4 februari 2005, 21:53
Niet bepaald n uitwijsbeleid in Qatar :

Qatar Gives Illegal Immigrants Six Months to Legalize

Illegal immigrants in Qatar have received a six month period in which they can either become legal immigrants or leave the country. Wanted notices have been posted for about 5, 049 illegal immigrants. To legalize their status the illegal immigrants must pay a fine of 4, 500 riyal (, 235). A similar program was introduced in 1997 which allowed 13, 056 foreigners to legalize their status and another 3, 598 to leave Qatar without facing legal action.

http://www.visalaw.com/02jan1/13jan102.html

In plaats van elkaar verder af te kammen, waarom geen wedstrijdje : wie post de beste informatie over beleid en sociale voorzieningen in Qatar ?

Knipp
4 februari 2005, 21:57
En niet alleen daar!Moet ik dan de vreemde wending die je geeft aan 1 en ander verklaren vanuit 1 of ander volksnationalistisch wereldbeeld ?

Knipp
4 februari 2005, 22:13
Wie zei er iets van slaven ?
Het gaat toch de goede kant op zo te zien :-)

Thursday 20 May 2004, 15:05 Makka Time, 12:05 GMT

The state of Qatar has issued a new labour law allowing for workers in the tiny Gulf emirate the right to form trade unions and go on strike.

An official statement released from Amir Shaikh Hamad bin Khalifa Al Thani's office on Thursday has said the new law will come into force in six months.

...

The legislation bans employing youth aged under 16, sets the working day at eight hours and grants women equal rights with men, in addition to a paid 50-day maternity leave.

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/3D608CCA-61F7-48A5-ABB4-39196AD964E7.htm

Knipp
4 februari 2005, 22:30
Maar is Qatar relevant ?

En zijn daar wel 6 miljoen inwoners Mustapha ?
Foutje ?

nadine
4 februari 2005, 23:33
Moet ik dan de vreemde wending die je geeft aan 1 en ander verklaren vanuit 1 of ander volksnationalistisch wereldbeeld ?tuurlijk , alleen wordt volk: mensheid en nation= wereld.
Wat niet inhoudt dat eender wie zomaar eender waar naartoe kan gaan zonder de wetten te volgen enz.... Er blijven regels in de samenleving en in de wereld ;-)

Ok nu ?

Knipp
5 februari 2005, 06:41
Ik begrijp het. Onze wetten eerst ! 8)

Emitzer
6 februari 2005, 03:44
In dit artikel (in het Frans...)
http://www.courrierinternational.com/article.asp?obj_id=46520&provenance=accueil&bloc=01
laat duidelijk zien dat de arabische golfstaten er dezelfde politiek op nahouden als het VB, maar dan wel als regering en niet als oppositie:
- eigen volk eerst en werk voor eigen volk eerst
- discriminatie van anderen
- discriminatie van anders gelovigen
- migranten naar thuisland terug te zenden, en dan hebben ze daar geen OCMW
- verdediging van eigen nationale identiteit en cultuur
- gevaar voor de veiligheid
- te grote geboortecijfers bij de migranten
- geen begrip voor de lokale waarden
- onderbeschaafd

De migranten zijn daar echter wel de onmisbare schakel in de economie.
Wat ook opvalt is dat 72% niet van arabische broederlanden komen. De vraag is waarom, want die zouden toch een groot voordeel moeten zijn omdat ze de taal machtig zijn, zogezegd tot hetzelfde volk behoren enz...

Waarom willen arabisch sprekenden absoluut naar Europa om daar ongelukkig te zijn, over hun lot te klagen, enz... terwijl er 8.9 miljoen arbeidsplaatsen voor niet-arabieren in de golfstaten zijn en dat is en toch een pak dichter bij Mekka zodat ook het jaarlijks bezoek veel minder zou kosten?
8.9 miljoen is zowat het aantal allochtonen van arabische oorsprong in Europa. De turken zie ik minder naar de golfstaten vertrekken want velen voelen zich dichter bij Europa dan bij hun arabische moslimbbroeders en Turkije kent toch al sinds meer dan 80 jaar een meer westersch staatsysteem dan eender welk arabisch land (al was het maar de gelijkheid van man en vrouw die in de wet staat en waar de vrouwen mochten stemmen 30 jaar voordat in België het geval was)

Zo'n artikel van een PC-krant (groep Le Monde) wekt meer vragen dan antwoorden op.

Blijkbaar was 1 artikel niet voldoende om je te informeren over de werkelijke stand van zaken. Wat men ook officieel heeft vastgesteld, de situatie is eerder als volgt: Het is inderdaad zo dat Arabieren naar Europa komen terwijl ze ook in golfstaten aan het werk kunnen. Maar er heerst een bepaalde (waan)idee in de golfstaten dat men alleen kan opklimmen met behulp van Westerlingen, dus krijgen Westerlingen (Europa en Amerika) steevast voorrang op Arabieren (ongeacht kwalificaties) voor arbeidsplaatsen. Dat verklaart meteen ook waarom er daar zoveel zijn. Als Arabieren niet in de golfstaten terecht kunnen en ook niet in hun eigen land door armoede, politieke wantoestanden (bvb Algerije) lijkt het me bijna vanzelfsprekend dat ze naar andere oorden trekken. En hoe zou je zelf zijn? Je kan van achter je pc wel zeggen zus en zo, maar als je zelf met een sok en een halve trui de straat ronddoolt voor een inkomen, zal je er wel anders over denken ook omdat zoals je al aanhaalde in veel Arabische landen geen sociaal zekerheidssysteem is. Ik hoop dat dit je wat verderhelpt.

Emitzer
6 februari 2005, 03:47
Blijkbaar was 1 artikel niet voldoende om je te informeren over de werkelijke stand van zaken. Wat men ook officieel heeft vastgesteld, de situatie is eerder als volgt: Het is inderdaad zo dat Arabieren naar Europa komen terwijl ze ook in golfstaten aan het werk kunnen. Maar er heerst een bepaalde (waan)idee in de golfstaten dat men alleen kan opklimmen met behulp van Westerlingen, dus krijgen Westerlingen (Europa en Amerika) steevast voorrang op Arabieren (ongeacht kwalificaties) voor arbeidsplaatsen. Dat verklaart meteen ook waarom er daar zoveel zijn. Als Arabieren niet in de golfstaten terecht kunnen en ook niet in hun eigen land door armoede, politieke wantoestanden (bvb Algerije) lijkt het me bijna vanzelfsprekend dat ze naar andere oorden trekken. En hoe zou je zelf zijn? Je kan van achter je pc wel zeggen zus en zo, maar als je zelf met een sok en een halve trui de straat ronddoolt voor een inkomen, zal je er wel anders over denken ook omdat zoals je al aanhaalde in veel Arabische landen geen sociaal zekerheidssysteem is. Ik hoop dat dit je wat verderhelpt.

Btw: deze discriminatie van Arabieren neemt soms vreemde wendingen. In Israel bijvoorbeeld heb je de Oost-Europeaanse joden (Ashkenazim) die-laten we zeggen-de elite van de Israëlische maatschappij vormen en onder andere joden ook de Arabische joden (Mizrahim). Wel, die Mizrahim krijgen steevast de lagere plaatsen in de maatschappij toegekend.

nadine
6 februari 2005, 08:34
Btw: deze discriminatie van Arabieren neemt soms vreemde wendingen. In Israel bijvoorbeeld heb je de Oost-Europeaanse joden (Ashkenazim) die-laten we zeggen-de elite van de Israëlische maatschappij vormen en onder andere joden ook de Arabische joden (Mizrahim). Wel, die Mizrahim krijgen steevast de lagere plaatsen in de maatschappij toegekend.Zoals de president zeker
:lol:

De situatie is anders te verklaren: dee belangrijkste poste waren meestal voor de sabra's (In Israel geboren en dat waren inderdaad Ashkenazim). Met de anderen ging het zoals met alle normale migranten stromingen en kwamen ze na één of twee generaties ook bij.

Emitzer
6 februari 2005, 08:59
Zoals de president zeker
:lol:

De situatie is anders te verklaren: dee belangrijkste poste waren meestal voor de sabra's (In Israel geboren en dat waren inderdaad Ashkenazim). Met de anderen ging het zoals met alle normale migranten stromingen en kwamen ze na één of twee generaties ook bij.

Ik denk dat je sabra ondertussen wel mag gaan veralgemenen naar elke jood die in Israel een nieuw leven komt beginnen. Ashkenazim, Mizrahim en Sefardim zijn geografische verwijzingen. En het broeit wel degelijk in Israël nu, maar dat laten ze even niet zien omdat er veel belangrijkere zaken op de agenda staan. Iets wat de situatie al helemaal niet verder hielp is een recente Israëlische reportage over Arabische joden. Leverde nogal sterke kritiek op het beleid daar t.o.v. Arabische joden, als ik met niet vergis ging het concreet om Marokkaanse joden, en heeft zowat alles in rep en roer gezet. Vele Arabische joden zijn ook gewoon teleurgesteld om in hun beloofde land ook nog eens gediscrimineerd te worden.

nadine
6 februari 2005, 09:09
Blijkbaar was 1 artikel niet voldoende om je te informeren over de werkelijke stand van zaken. Wat men ook officieel heeft vastgesteld, de situatie is eerder als volgt: Het is inderdaad zo dat Arabieren naar Europa komen terwijl ze ook in golfstaten aan het werk kunnen. Maar er heerst een bepaalde (waan)idee in de golfstaten dat men alleen kan opklimmen met behulp van Westerlingen, dus krijgen Westerlingen (Europa en Amerika) steevast voorrang op Arabieren (ongeacht kwalificaties) voor arbeidsplaatsen. Dat verklaart meteen ook waarom er daar zoveel zijn. Als Arabieren niet in de golfstaten terecht kunnen en ook niet in hun eigen land door armoede, politieke wantoestanden (bvb Algerije) lijkt het me bijna vanzelfsprekend dat ze naar andere oorden trekken. En hoe zou je zelf zijn? Je kan van achter je pc wel zeggen zus en zo, maar als je zelf met een sok en een halve trui de straat ronddoolt voor een inkomen, zal je er wel anders over denken ook omdat zoals je al aanhaalde in veel Arabische landen geen sociaal zekerheidssysteem is. Ik hoop dat dit je wat verderhelpt.
Ik kan hier uit concluderen dat je niet eens dat artikel gelezen hebt, laat staan ernaar geklikt... wat het is een synthese van minstens 5 arabische kranten zelf...
Wie spreekt er over voorrang op arbeidsplaatsen? De overgrote meerderheid van de Europeanen en Amerikanen komen gewoon in het zog van hun bedrijven maar de echte arbeiders komen uit andere landen en dat zijn er dan maar in mindere mate arabische. Waarom komen de indiers, fikipinos dan wel. Wie zegt dat de Arabieren niet in de golfstaten terecht kunnen: jij ! want er er zijn er toch! Leg me dan uit waarom er niet meer zijn...

Op ander gebied moet ik toegeven dat ik nog niet zoveel gereisd hebt zoals jezelf voorzeker... met zo'n een 40-tal landen zal ik dan ook nog niet aan je knieen komen :oops:

nadine
6 februari 2005, 09:18
Ik denk dat je sabra ondertussen wel mag gaan veralgemenen naar elke jood die in Israel een nieuw leven komt beginnen. Ashkenazim, Mizrahim en Sefardim zijn geografische verwijzingen. En het broeit wel degelijk in Israël nu, maar dat laten ze even niet zien omdat er veel belangrijkere zaken op de agenda staan. Iets wat de situatie al helemaal niet verder hielp is een recente Israëlische reportage over Arabische joden. Leverde nogal sterke kritiek op het beleid daar t.o.v. Arabische joden, als ik met niet vergis ging het concreet om Marokkaanse joden, en heeft zowat alles in rep en roer gezet. Vele Arabische joden zijn ook gewoon teleurgesteld om in hun beloofde land ook nog eens gediscrimineerd te worden.ten eerste zijn er geen arabische joden want ze zijn noch arabisch, noch is arabisch hun moedertaal. DE echte "arabische" joden zijn al in de 7de euw uitgemoord en als slaven verkocht door Mohamed en sindsdien mogen er daar geen joden meer leven!
Eén reportage... één vogel maakt de lente niet. Natuurlijk hebben de eerstgekomen daar ook de beste posities, maar in een liberal democratisch land krijgt iedereen de kans. Eo was het ook in de VS, waartoe nu nog altijd stromen migranten zijn... ook omdat ze daar geen kansen zouden hebben ?

Dat de president een sefardi is en ook een groot deel van de ministers schijnt je ook te ontgaan...nog daarbuiten gelaten dat de joden in de arabische landen zich veel later hebben geëmacipeerd dan in Europa omdat ze daar veel langer onderdrukt waren en tot vandaag! Alleen Marokko is daar een beetje een uitzondering op.

Maar hier gaat het over de golfstaten en jij gaat nu precies gaan verklaren dat het kan omdat het in Israël volgens jou niet perfect is... Waar is het dan perfect? In Noord-Korea soms?
Indien je het toch over staten in de regio wenst te hebben dan kunnen we verder gaan over Syrie, Irak, Iran, Libye, Soedan enz... Ook alle landen zonder enige discrimatie :lol:

Emitzer
6 februari 2005, 09:33
ten eerste zijn er geen arabische joden want ze zijn noch arabisch, noch is arabisch hun moedertaal. DE echte "arabische" joden zijn al in de 7de euw uitgemoord en als slaven verkocht door Mohamed en sindsdien mogen er daar geen joden meer leven!
Eén reportage... één vogel maakt de lente niet. Natuurlijk hebben de eerstgekomen daar ook de beste posities, maar in een liberal democratisch land krijgt iedereen de kans. Eo was het ook in de VS, waartoe nu nog altijd stromen migranten zijn... ook omdat ze daar geen kansen zouden hebben ?

Dat de president een sefardi is en ook een groot deel van de ministers schijnt je ook te ontgaan...nog daarbuiten gelaten dat de joden in de arabische landen zich veel later hebben geëmacipeerd dan in Europa omdat ze daar veel langer onderdrukt waren en tot vandaag! Alleen Marokko is daar een beetje een uitzondering op.

Maar hier gaat het over de golfstaten en jij gaat nu precies gaan verklaren dat het kan omdat het in Israël volgens jou niet perfect is... Waar is het dan perfect? In Noord-Korea soms?
Indien je het toch over staten in de regio wenst te hebben dan kunnen we verder gaan over Syrie, Irak, Iran, Libye, Soedan enz... Ook alle landen zonder enige discrimatie :lol:

Arabische joden bestaan wel degelijk en hun moedertaal is wel degelijk Arabisch (nog beter: je kan ze niet onderscheiden van Arabieren op hun uitspraak alleen), Hebreeuws gebruiken ze dan enkel nog als liturgische taal. Moshe Katsav is geen Sefardi (Zuid-Europese jood), komt uit Iran en dat maakt hem (in mijn ogen) een Mizrahi...Kortom: als je zover bent wil ik nog wel eens verderbabbelen. Geef me maar een seintje.

nadine
6 februari 2005, 10:19
Wat meer details misschien, want er bleven wel wat joden over in andere delen van het schiereiland waar Mohammed de kans niet had om ze uit te moorden...
"Last but not least spreekt men van de Arabische Joden. Het zijn die gemeenschappen die in alle landen van het Arabisch Schiereiland gevestigd bleven en waarvan een gedeelte bij de oprichting van de moderne Staat Israël (1948) uit alle Arabische landen in aller ijl zijn overgevlogen aangezien alle Arabische staten, op uitzondering van Iran, de Joodse staatsburgers op dat moment als vijand beschouwden."

Emitzer
6 februari 2005, 10:21
Wat meer details misschien, want er bleven wel wat joden over in andere delen van het schiereiland waar Mohammed de kans niet had om ze uit te moorden...
"Last but not least spreekt men van de Arabische Joden. Het zijn die gemeenschappen die in alle landen van het Arabisch Schiereiland gevestigd bleven en waarvan een gedeelte bij de oprichting van de moderne Staat Israël (1948) uit alle Arabische landen in aller ijl zijn overgevlogen aangezien alle Arabische staten, op uitzondering van Iran, de Joodse staatsburgers op dat moment als vijand beschouwden."

Zoals ik al zei...al je zover bent...