PDA

View Full Version : Te Duur


King of beggars and fleas
27 februari 2005, 20:51
Te duur

Was 1 vd slogans van groen bij de vorige deelstaatverkiezingen. Graag had ik langs hier meer te weten gekomen over wat jullie zoal precies in gedachten hadden om iets te doen aan de schrijnend hoge huurprijzen.
Ik ben oprecht benieuwd ?

King of beggars and fleas
28 februari 2005, 20:35
Niet allemaal tegelijk he

jules
28 februari 2005, 22:19
Dit is een forum OVER Groen!, niet DOOR Groen!.

Misschien kan je je vraag eens herhalen als er een Groen!-politicus langskomt in de forumsessies ;-)

King of beggars and fleas
28 februari 2005, 23:11
Dit is een forum OVER Groen!, niet DOOR Groen!.

Misschien kan je je vraag eens herhalen als er een Groen!-politicus langskomt in de forumsessies ;-)Ok thanks voor de tip Jules
maar ik dacht zo van
als ik een groene jongen of meisje was dan zou ik af en toe toch wel eens gaan piepen op zo n forum over groen
al was het maar om te weten wat ze er over de groenen zoal zeggen.
Indien je van menig bent dat dit toppic geen zoden aan de dijk gaat brengen dan mag je het van mij gerust verwijderen hoor.
gegroet

jules
28 februari 2005, 23:19
Indien je van menig bent dat dit toppic geen zoden aan de dijk gaat brengen dan mag je het van mij gerust verwijderen hoor.gegroet
nee hoor, goed topic dat volledig op z'n plaats staat :thumbsup:

Het klopt idd. dat de huur voor heel wat gezinnen te zwaar doorweegt op het gezinsbudget. Ik zou echter niet direct een oplossing weten.
het Groen standpunt over deze zaak getuigt wel van goede wil, maar is m.i. weinig concreet, tenzij je dus maar sociale woningen blijft bijbouwen, maar dat is een oplossing die me weinig realistisch lijkt.

King of beggars and fleas
1 maart 2005, 00:41
nee hoor, goed topic dat volledig op z'n plaats staat :thumbsup:

Het klopt idd. dat de huur voor heel wat gezinnen te zwaar doorweegt op het gezinsbudget. Ik zou echter niet direct een oplossing weten.
het Groen standpunt over deze zaak getuigt wel van goede wil, maar is m.i. weinig concreet, tenzij je dus maar sociale woningen blijft bijbouwen, maar dat is een oplossing die me weinig realistisch lijkt.
Idd
alleen jammer dat goede bedoelingen alleen geen zoden aan de dijk brengen he
maar ik veronderstel dat ze toch wel iets concreets in gedachten hadden ?
Ik ben er persoonlijk een groot voorstander van om pandjesmelkers aan te pakken en een plafond in te voeren voor de huurprijzen. Om te beginnen....

de limburgse leeuw
17 maart 2005, 00:12
nee hoor, goed topic dat volledig op z'n plaats staat :thumbsup:

Het klopt idd. dat de huur voor heel wat gezinnen te zwaar doorweegt op het gezinsbudget. Ik zou echter niet direct een oplossing weten.
het Groen standpunt over deze zaak getuigt wel van goede wil, maar is m.i. weinig concreet, tenzij je dus maar sociale woningen blijft bijbouwen, maar dat is een oplossing die me weinig realistisch lijkt.

Tijdens de Groen!-campagne van de laatste verkiezingen (13 juni 2004) hadden ze wel kleine affiches gemaakt waarop stond 'TE DUUR', in dezelfde kleuren als de gewoonlijke bordjes met 'TE HUUR'. Er zijn op die kleine affiches vééél goede reacties gekomen toen.
Maar goed, dat was alleen maar de affiche. Wat we concreet kunnen doen weet ik ook niet zo direct. Feit is wel dat er in Vlaanderen (Limburg meegerekend, vermoed ik) zo'n 300.000 woningen in slechte staat zijn, die men best zou renoveren. Indien men hiervan werk zou maken, lijkt het me dat we al snel woningen genoeg zouden hebben voor iedereen. Dan zouden de huurprijzen een stuk kunnen dalen.

Een ander voorstel is dat men mensen de kans geeft om samen te wonen met hun geliefden zonder verlies van uitkering. Hééél veel gepensioneerden en doppers hokken nu samen, maar zijn verplicht om dat in het geniep te doen (anders verliezen ze hun uitkering of pensioentje) en betalen zich blauw om een 'eigen adres' aan te houden, ook al verblijven ze daar nauwelijks. Ik denk dat een verandering van de wetgeving, een versoepeling a.h.w., veel woningen zou doen vrijkomen die nu alleen in theorie nog bezet zijn.

Moesten deze maatregelen niet helpen, dan rest ons nog een drastischer middel: de vastgoedmaatschappijen, die vaak tientallen, zelfs honderden appartementen, huizen en studio's verhuren aan schandelijke prijzen, gewoon onteigenen en de woningen toewijzen aan de armsten. Zij kunnen daar dan wonen tot het einde hunner dagen. Na overlijden valt de woning terug toe aan de staat en kan zij wederom toegewezen worden aan iemand anders. Zo kun je het huursysteem afschaffen en de bewoners moeten dan wel zelf zorgen dat het een beetje proper en comfortabel blijft door zelf kleine werkjes en renovaties uit te voeren.

King of beggars and fleas
23 mei 2005, 23:30
toch wel een eerder zwakke respons hier
niet ?
vooral dan wat de groenen betreft niet ?
als ze daarmee de verkliezingen moeten winnen ?
Edit:After edit by King of beggars and fleas on 24-05-2005 at 00:32
Reason:
--------------------------------

toch wel een eerder zwakke respons hier
niet ?
vooral dan wat de groenen betreft niet ?
als ze daarmee de verkliezingen moeten winnen ?
Edit:After edit by King of beggars and fleas on 24-05-2005 at 00:31
Reason:
--------------------------------

toch wel een eerder zwakke respons hier
niet ?
vooral dan wat de groenen betreft niet ?

Before any edits, post was:
--------------------------------

toch wel een eerder zwakke respons hier
niet ?

King of beggars and fleas
24 mei 2005, 08:22
in ruil voor harde valuta tgv http://www.vierdewereldsyndicaat.org/?q=node/18
ben ik bereid praktische voorstellen aan groen aan te reiken.
zoniet dan verliezen jullie nog maar eens
en kwijnen jullie maar verder weg in vergetelheid !
Edit:After edit by King of beggars and fleas on 24-05-2005 at 09:24
Reason:
--------------------------------

in ruil voor harde valuta tgv http://www.vierdewereldsyndicaat.org/?q=node/18
ben ik bereid praktische voorstellen aan groen aan te reiken.
zoniet dan verliezen jullie nog maar eens
en kwijnen jullie maar verder weg in vergetelheid !

Before any edits, post was:
--------------------------------

in ruil voor harde valuta tgv http://www.vierdewereldsyndicaat.org/?q=node/18
ben ik bereid praktische voorstellen aan groen aan te reiken.
zoniet dan verliezen jullie nog maar eens
en kwijnen verder weg in vergetelheid !

de limburgse leeuw
27 mei 2005, 11:45
in ruil voor harde valuta tgv http://www.vierdewereldsyndicaat.org/?q=node/18
ben ik bereid praktische voorstellen aan groen aan te reiken.
zoniet dan verliezen jullie nog maar eens
en kwijnen jullie maar verder weg in vergetelheid !

Ik zou me de moeite zelfs niet meer doen, kobaf. Door akkoord te gaan met de neoliberale Europese Grondwet heeft Groen! nogmaals, en ditmaal voor mij op overtuigende wijze, aangetoond dat zij een anti-arbeiderspartij zijn die denkelijk wordt gefinancierd door het grootkapitaal om progressieve mensen te misleiden om vervolgens hun stemmen te misbruiken.
Alle groenen die dit lezen kunnen mijn reactie hier beschouwen als een ultieme motie van wantrouwen aan hun adres en eveneens als een oorlogsverklaring aan hun belerende schoolmeesterkespolitiek, hun intellectualistisch gesjoemel en hun koehandel met hun eigen principes.

PetSel
25 augustus 2005, 21:47
Armoede is jezelf schuldig voelen omdat je moet leven van de sociale zekerheid; de sociale zekerheid waarvan je weet dat ze betaald wordt door hard werkende mensen. Hard werkende mensen die op hun beurt ook worden uitgebuit in de eerste plaats door hun bazen ( maar meestal beseffen ze dat nog het minste ) in de tweede plaats nog eens door jouw sociale zekerheid (dit laatste beseffen ze doorgaans wel). De lagere klassen moeten volgens de kapitalistische logica immers opdraaien voor de allerlaagste klassen. Niet de bedrijven, niet de aandeelhouders, de pandjesmelkers, de grootgrondbezitters, niet de allerhoogste klassen, nee want dat zijn toch de heiligen van de kapitalistische hoogmis.



Deze vind ik wel mooi vanop de site http://www.vierdewereldsyndicaat.org/?q=node/18

PetSel
25 augustus 2005, 21:48
oja, en ik vindt het ook te duur ;)

de limburgse leeuw
10 oktober 2005, 02:39
Armoede is jezelf schuldig voelen omdat je moet leven van de sociale zekerheid; de sociale zekerheid waarvan je weet dat ze betaald wordt door hard werkende mensen. Hard werkende mensen die op hun beurt ook worden uitgebuit in de eerste plaats door hun bazen ( maar meestal beseffen ze dat nog het minste ) in de tweede plaats nog eens door jouw sociale zekerheid (dit laatste beseffen ze doorgaans wel). De lagere klassen moeten volgens de kapitalistische logica immers opdraaien voor de allerlaagste klassen. Niet de bedrijven, niet de aandeelhouders, de pandjesmelkers, de grootgrondbezitters, niet de allerhoogste klassen, nee want dat zijn toch de heiligen van de kapitalistische hoogmis.

Goede tekst van kobaf, en het is de waarheid.

En wie maakt de arbeiders bewust van het feit dat er mensen rondlopen met een uitkering ? Juist ja...het VB.
Alleen weigeren zij de ware schuldigen van de armoede aan te duiden en trachten zij werkslaven aan te moedigen om op onschuldigen te kloppen en hen de schuld te geven van alles wat er verkeerd loopt.

Triestige wereld. Waar de rijken de armen tegen elkaar uitspelen voor eigen gewin. :evil:

groen!?
23 oktober 2005, 19:49
concreet groen!e actiemiddelen:



* De overheid actief op de private woningmarkt
Om te zorgen voor een voldoende aanbod aan kwalitatieve en betaalbare woongelegenheden, moet de overheid ook buiten de publieke sector en de huisvestingsmaatschappijen actiever worden. Zij moet levensvatbare panden bewoond krijgen en door dit groter aanbod de prijzen redelijk houden, zowel voor kopers als voor huurders.
o Een systeem van richthuurprijzen dat een prijs- kwaliteitsverhouding vastlegt. Dat biedt niet alleen aan de lagere inkomensgroepen meer bescherming en betere woonkwaliteit.
o Het stelsel van huursubsidies mag er niet toe leiden dat verhuurders hun prijzen hoog houden, maar moet mensen helpen die eigenlijk in aanmerking komen voor een sociale woning, maar niet verder geraken dan de wachtlijst.
o Renovatiepremies, waarvan de hoogte onder andere afhankelijk is van het inkomen. Ook mensen die een nieuwe woning optrekken op een verkrotte kavel moeten er recht op krijgen. Door voorwaarden te verbinden aan de aard van de renovatie kunnen nuttige investeringen in isolatie en energiezuinigheid hierin hun plaats krijgen.
o Lokale woonwinkels, naar analogie met de lokale werkwinkels. Men kan hier terecht voor alle informatie omtrent wonen: het aanvragen van een sociale woning, rechten en plichten van huurders, renovatiepremies, bouwvoorschriften en ecologische bouwtips, …
o Formules als het ethisch verhuren sporen eigenaars aan om hun te verhuren pand te laten beheren door een daartoe bestemde dienst.
o Sommige panden staan half leeg en andere zijn overbevolkt. Onderverhuur zit vast in de semi-illegale sfeer. Friends-wonen, of samenwonen in niet-gezinsverband moet beter mogelijk gemaakt worden. Eigenaars moeten een te groot geworden woning gedeeltelijk kunnen verhuren.
o Stedenbouwkundige reglementen die de woonfunctie beschermen. Zeker in de grote steden moet de woonmarkt opboksen tegen de ‘opbrengstwoningen’, vooral grote huizen die worden omgebouwd tot kantoor of ingedeeld in kleine studio’s.
o Duurzaam bouwen en verbouwen stimuleren: gebruik van milieuvriendelijke materialen, recyclage en hergebruik via centrale bouwateliers, efficiënt ruimtegebruik, energie- en waterzuinigheid, …