PDA

View Full Version : Radicale christenen mikken op Britse abortusklinieken


Andro
28 februari 2005, 22:46
De christelijke Britse groepering Christian Voice is van plan om abortusklinieken in Groot-Brittannië aan te gaan pakken. Volgens The Times van zaterdag zal een parlementslid de komende dagen aan de minister van Binnenlandse Zaken vragen om een onderzoek naar Christian Voice.
In de krant zegt de leider van de groep, Stephen Green, dat in abortusklinieken 'onschuldig bloed' vloeit en dat dat om wraak roept. De groep mikt op sluiting van de klinieken. "Daar is niet veel voor nodig, gewoon een paar wakes buiten op de stoep", aldus Green in The Times. De groep zou ook van plan zijn telefoonnummers en adressen van kliniekpersoneel op internet te zetten. De klinieken stelden in de krant bang te zijn voor 'Amerikaanse toestanden', waarbij prolife-activisten geweld niet schuwen. In Groot-Brittannië is het aantal abortussen (181.600 in 2003) nog nooit zo hoog geweest.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/18485501/Radicale_christenen_mikken_op_Britse_abortusklinie ken.html (http://www.telegraaf.nl/buitenland/18485501/Radicale_christenen_mikken_op_Britse_abortusklinie ken.html)
__________________________________________________ _________________________

Niemand vindt abortus 'leuk' of 'goed' en vrijwel geen enkele vrouw neemt lichtvaardig het besluit tot zwangerschapsafbreking. Maar de vrijheid om voor abortus te kiezen moet wel bestaan. Verbieden is ook totaal nutteloos. Je wilt niet weten hoeveel vrouwen er sterven door toedoen van illegale abortusartsen in landen waar abortus verboden is...

Morduk
28 februari 2005, 22:51
Niemand vindt abortus 'leuk' of 'goed' en vrijwel geen enkele vrouw neemt lichtvaardig het besluit tot zwangerschapsafbreking. Maar de vrijheid om voor abortus te kiezen moet wel bestaan. Verbieden is ook totaal nutteloos. Je wilt niet weten hoeveel vrouwen er sterven door toedoen van illegale abortusartsen in landen waar abortus verboden is...

Daar ga ik mee akkoord.

Maar de mensen in bovenstaand bericht doen voorlopig eigenlijk nog niets verkeerd, niet? Zolang zij het geweld blijven schuwen natuurlijk.

Andro
28 februari 2005, 23:01
Daar ga ik mee akkoord.

Maar de mensen in bovenstaand bericht doen voorlopig eigenlijk nog niets verkeerd, niet? Zolang zij het geweld blijven schuwen natuurlijk.
Er staat alleen dat er gevreesd wordt voor geweld en dat idee lijkt me niet zo ver gezocht.Maar heel vergezocht is het niet om geweld te verwachten van religieuze extremisten. Zeker niet in deze tijd van radicalisering en zeker niet gezien de geschiedenis van de anti-abortusbeweging in de VS.

Ambiorix
28 februari 2005, 23:05
Daar ga ik mee akkoord.

Maar de mensen in bovenstaand bericht doen voorlopig eigenlijk nog niets verkeerd, niet? Zolang zij het geweld blijven schuwen natuurlijk. daar lag ik eens schamper mee.
De moderne westerse massavolksmoorden die men vergoeilijkt onder het mom van welzijn en zelfontplooïng voor de vrouw zijn niet meer dan het resultaat van onze individualistische en op genot en geld gerichte decadentie.
Kinderen? Nageslacht? Volk? Poeh!

Morduk
28 februari 2005, 23:15
De moderne westerse massavolksmoorden die men vergoeilijkt onder het mom van welzijn en zelfontplooïng voor de vrouw zijn niet meer dan het resultaat van onze individualistische en op genot en geld gerichte decadentie.
Kinderen? Nageslacht? Volk? Poeh!
Maak je er nu geen karikatuur van?

Ambiorix
28 februari 2005, 23:19
Maak je er nu geen karikatuur van? och, dat kan je misschien wel stellen. Misschien wat hard uitgedrukt, maar zo voel ik het toch aan ja.

Morduk
28 februari 2005, 23:47
och, dat kan je misschien wel stellen. Misschien wat hard uitgedrukt, maar zo voel ik het toch aan ja.
Ik begrijp dat wel. Persoonlijk heb ik ook nooit abortus overwogen, integendeel. Maar ik zou niemand zomaar kunnen veroordelen die dat wel doet. Omstandigheden spelen een belangrijke rol.

Ambiorix
28 februari 2005, 23:59
Ik begrijp dat wel. Persoonlijk heb ik ook nooit abortus overwogen, integendeel. Maar ik zou niemand zomaar kunnen veroordelen die dat wel doet. Omstandigheden spelen een belangrijke rol. ja, maar de overheid gaat er veel te lichtzinnig mee om. Ik vind dat ze hun verantwoordelijkheid niet opnemen: bewust of onbewust, dat weet ik niet.

Morduk
1 maart 2005, 00:03
Er staat alleen dat er gevreesd wordt voor geweld en dat idee lijkt me niet zo ver gezocht.Maar heel vergezocht is het niet om geweld te verwachten van religieuze extremisten. Zeker niet in deze tijd van radicalisering en zeker niet gezien de geschiedenis van de anti-abortusbeweging in de VS.
Maar Groot-Brittanië is de VS toch nog niet? In de VS is religieus fanatisme inderdaad al omgeslagen in geweld, zeker tegen abortusklinieken. In GB heb je wel de acties vanwege de dierenrechtenactivisten (die soms ook niet echt vreedzaam zijn) maar dat is van een gans andere orde.

Morduk
1 maart 2005, 00:12
ja, maar de overheid gaat er veel te lichtzinnig mee om. Ik vind dat ze hun verantwoordelijkheid niet opnemen: bewust of onbewust, dat weet ik niet.
Het zou inderdaad mooier zijn als de mensen wat meer voor kinderen zouden kiezen. Want hoe je het ook keert of draait, kinderen zijn nodig voor een maatschappij. Want het is niet zozeer abortus dat een bedreiging vormt, maar wel het feit dat mensen blijkbaar geen kinderen meer willen. En daar zijn veel redenen voor.

Mephisto
1 maart 2005, 00:43
Wat gaan ze doen?
Bomaanslagen?
Joepie, nog meer sukkels!

*mijn god, houdt het dan ooit op?
Of moeten we blijven toezien hoe radicale VB-ers, moslims, Christelijken, you-name-it, onze cultuur om zeep helpen?

Ambiorix
1 maart 2005, 00:46
Wat gaan ze doen?
Bomaanslagen?
Joepie, nog meer sukkels!

*mijn god, houdt het dan ooit op?
Of moeten we blijven toezien hoe radicale VB-ers, moslims, Christelijken, you-name-it, onze cultuur om zeep helpen? je hebt er hoegenaamd géen idee van w�*e er onze cultuur echt om zeep helpt.

Gun
1 maart 2005, 00:56
Maar Groot-Brittanië is de VS toch nog niet? In de VS is religieus fanatisme inderdaad al omgeslagen in geweld, zeker tegen abortusklinieken. In GB heb je wel de acties vanwege de dierenrechtenactivisten (die soms ook niet echt vreedzaam zijn) maar dat is van een gans andere orde.
Groot Brittannië is intussen toch één van de Amerikaanse staten!?

Maar waar halen deze Britten hun mosterd!?

garfield
1 maart 2005, 12:06
daar lag ik eens schamper mee.
De moderne westerse massavolksmoorden die men vergoeilijkt onder het mom van welzijn en zelfontplooïng voor de vrouw zijn niet meer dan het resultaat van onze individualistische en op genot en geld gerichte decadentie.
Kinderen? Nageslacht? Volk? Poeh!
Op sommige momenten wordt abortus eerder aanzien als een soort van laattijdige anticonceptie middel.
Ik begrijp ten zeerste de bezorgdheid van deze organisatie , maar al te vaak wordt abortus als een egocentrische oplossing gebruikt om zogenaamd een eigne leven te leiden.
hoeveel % van de abortussen zijn er eigenlijk omdat de moeder haar leven in gevaar is ?

Chipie
1 maart 2005, 12:49
Groot Brittannië is intussen toch één van de Amerikaanse staten!?

Maar waar halen deze Britten hun mosterd!?
Bij de Joden?

Gun
1 maart 2005, 13:02
Bij de Joden?
Karikaturaal