PDA

View Full Version : Bush Junior toch niet zo dom?


Antoon
2 mei 2003, 16:05
De Amerikaanse president George W. Bush is, althans volgens de Britse premier Tony Blair, ,,zeer intelligent''. Alle berichten waarin Bush als een intellectueel pluimgewicht wordt afgedaan, zijn naar de mening van Blair ,,absolute onzin''. De Britse premier deed zijn onthulling in een interview met het populaire Amerikaanse tijdschrift Vanity Fair.

TomB
2 mei 2003, 16:06
De Amerikaanse president George W. Bush is, althans volgens de Britse premier Tony Blair, ,,zeer intelligent''. Alle berichten waarin Bush als een intellectueel pluimgewicht wordt afgedaan, zijn naar de mening van Blair ,,absolute onzin''. De Britse premier deed zijn onthulling in een interview met het populaire Amerikaanse tijdschrift Vanity Fair.

Intelligentie heeft jammer genoeg weinig te maken met tact, diplomatie en emotioneel quotient ;)

Antoon
2 mei 2003, 16:10
Intelligentie heeft jammer genoeg weinig te maken met tact, diplomatie en emotioneel quotient ;)

Zijn E.Q. heb ik niet kunnen meten, maar hij heeft inderdaad weinig tact, en ook op het gebied van de diplomatie is er werk aan de winkel.

Maar hierbij moet niet worden vergeten dat de Amerikanen graag 'directe' taal horen, zeker sinds 11 september. En het zijn nog steeds de Amerikanen die de Amerikaanse President kiezen.

TomB
2 mei 2003, 16:13
Intelligentie heeft jammer genoeg weinig te maken met tact, diplomatie en emotioneel quotient ;)

Zijn E.Q. heb ik niet kunnen meten, maar hij heeft inderdaad weinig tact, en ook op het gebied van de diplomatie is er werk aan de winkel.

Maar hierbij moet niet worden vergeten dat de Amerikanen graag 'directe' taal horen, zeker sinds 11 september. En het zijn nog steeds de Amerikanen die de Amerikaanse President kiezen.

De twee zijn combineerbaar, maar kom. Tatcher en Reagan worden nog steeds omschreven als grootse politici, ze zijn nochthans niet gekend voor hun hoeveelheden tact.

Descartes Jr
2 mei 2003, 20:00
Als Anke Vandermeersch vindt dat Filipke Dewinter intelligent is, dan zegt dat meer over Anke dan over Filipke.

TomB
2 mei 2003, 22:14
Als Anke Vandermeersch vindt dat Filipke Dewinter intelligent is, dan zegt dat meer over Anke dan over Filipke.

Tony Blair vergelijken met Anke Vandermeersch zegt meer over uw sexuele voorkeur dan over Tony Blair :wink:

democratsteve
3 mei 2003, 00:50
Ok ok, maar denk je nu echt dat Blair, zelfs indién hij zou vinden dat Bush een idioot is, dit zou gaan vertellen in een Amerikaans tijdschrift.
Als je wil weten wat Blair écht vindt van Bush zal je nog een jaar of 10-15 moeten wachten, denk ik. Eenmaal leiders op pensioen zijn, blijken ze dikwijls wat ongevoeliger voor "politieke druk" en spreken ze dan ook meer vrij uit.

Descartes Jr
3 mei 2003, 06:36
Als Anke Vandermeersch vindt dat Filipke Dewinter intelligent is, dan zegt dat meer over Anke dan over Filipke.

Tony Blair vergelijken met Anke Vandermeersch zegt meer over uw sexuele voorkeur dan over Tony Blair :wink:
Gaat Tony dan ook bloot in Playboy als hij herverkozen wordt ? :D

Antoon
3 mei 2003, 09:00
Als Anke Vandermeersch vindt dat Filipke Dewinter intelligent is, dan zegt dat meer over Anke dan over Filipke.

Tony Blair vergelijken met Anke Vandermeersch zegt meer over uw sexuele voorkeur dan over Tony Blair :wink:

:lol:

Paulus de Boskabouter
9 mei 2003, 20:03
http://www.raceworx.com/funnypics/gw%20bush%20vs%20apes.jpg

Supe®Staaf
9 mei 2003, 21:06
De Amerikaanse president George W. Bush is, althans volgens de Britse premier Tony Blair, ,,zeer intelligent''. Alle berichten waarin Bush als een intellectueel pluimgewicht wordt afgedaan, zijn naar de mening van Blair ,,absolute onzin''. De Britse premier deed zijn onthulling in een interview met het populaire Amerikaanse tijdschrift Vanity Fair.
Blairhttp://users.pandora.be/Superstaaf/sex.gifBush

Descartes Jr
9 mei 2003, 21:40
[
Blairhttp://users.pandora.be/Superstaaf/sex.gifBush
't Es nie woor .... 8O

Blair ... slik ..... een .. voil jeannette... !? 8O 8O

Norbèir ! ... 2 Duvelkes ... ! Rap !

Supe®Staaf
10 mei 2003, 06:29
Blair ... slik ..... een .. voil jeannette... !? 8O 8O

Norbèir ! ... 2 Duvelkes ... ! Rap !
Helaba!
Mijn prentje is symbolisch bedoeld.
En een 'voil jeannet' is niet noodzakelijk een homosexueel, ter info. :wink:

Descartes Jr
10 mei 2003, 06:54
Helaba!
Mijn prentje is symbolisch bedoeld.
En een 'voil jeannet' is niet noodzakelijk een homosexueel, ter info. :wink:
Eilaba, gij hebt nog nie door dat ik geboren en getogen ben in Oilsjt zeker ?
:wink:

Supe®Staaf
10 mei 2003, 07:11
Helaba!
Mijn prentje is symbolisch bedoeld.
En een 'voil jeannet' is niet noodzakelijk een homosexueel, ter info. :wink:
Eilaba, gij hebt nog nie door dat ik geboren en getogen ben in Oilsjt zeker ?
:wink:
Mobaktoeng!
't Was ter info aan de cultuurbarbaren uit andere streken. :wink:

Pelgrim
11 mei 2003, 20:14
Geniaal wel die fotootjes.

Supe®Staaf
12 mei 2003, 18:44
Geniaal wel die fotootjes.
't Schijnt dat de aap zich beledigd voelt.

Pelgrim
12 mei 2003, 20:55
Kan ik inkomen.

Vlaamse Leeuw
12 mei 2003, 23:07
Mooie fotootjes.

vansteelandtwim
13 mei 2003, 14:48
Je zou voor minder beledigd zijn

Paulus de Boskabouter
13 mei 2003, 14:49
hij komt er nog goed uit vind ik.

Celebfin
13 mei 2003, 19:53
Ga nu naar de stripwinkel voor: Tony en ik. :D :D :D
Dan krijg je de waarheid te weten.

Raf
13 mei 2003, 19:58
Helaba!
Mijn prentje is symbolisch bedoeld.
En een 'voil jeannet' is niet noodzakelijk een homosexueel, ter info. :wink:
Eilaba, gij hebt nog nie door dat ik geboren en getogen ben in Oilsjt zeker ?
:wink:
Mobaktoeng!
't Was ter info aan de cultuurbarbaren uit andere streken. :wink:

Etnocentrist!

Antoon
15 mei 2003, 23:40
Een goeie tekst over de kritiek van Hollywood acteurs betreffende de intelligentie van Bush. 't Is in het Engels, maar ik vind de tekst wel pertinent.

May. 15, 2003
Why I trust Bush, not Hollywood, By Jackie Mason

If you told anybody that President George W. Bush would be recorded in history as one of America's greatest presidents, three out of four people would either laugh, smirk, or break out in a sweat. Are you serious? They would say, did you ever hear him talk?

How could a fumbling talker be called a great president? Somehow, people never think of asking this simple question: Who ever proved that fluency in speech has anything to do with intelligence?

It is only the lack of intelligence that makes anybody believe it. The attention paid to "Bushisms" that characterize his mixed up speech has exposed nothing about Bush; they only exposed the ignorance of so many Americans. If it were true that a smooth talker is a better thinker, the IQ of a used car salesman would be 10 times as high as that of Albert Einstein.

We have all heard the clich referring to someone as a talker, not a doer. That is why personnel directors are all familiar with the fact that you cannot judge a prospective employee from the impression he makes in an interview, because it is not unusual for people to "talk a good game" yet accomplish nothing.

Why does the host of a television show, whose only accomplishment in life is the possession of a clear throat, talk so much better than his guest who just wrote a best seller that will cure every disease ?

It is generally true that the better the thinker the worse the talker; the person is too busy thinking to waste time talking. Take the most brilliant minds on PBS, for example.

Try to listen to them talk and you will not be awake for very long. By the end of the first sentence you will have lost any use for sleeping pills.

Unfortunately, because most of the people in the US are comparatively ignorant about political issues, they are quick to judge a president in accordance to the quickness of his tongue instead of the sharpness of his mind.

Ironically we all know that it probably takes less intelligence to succeed as an actor than in any other profession. Nevertheless, actors have become the chief critics of the Bush presidency.

If your mind is hardly working, there is no doubt that you can still succeed as an actor. If you compare the IQ ratings of all the professions in the world, the acting professional would probably be identified with a lower number than the snow shoveler.

At least shoveling snow requires the brains to handle a shovel, whereas acting requires no ability to handle anything. Shoveling snow also requires a man to work alone, making his own decisions.

An actor is not required to think at all. Before he says a word the director tells him how to say it, and since it takes three months to shoot a movie, an actor only has to memorize one sentence a day and he doesn't even have to memorize it. A script assistant is at his side to repeat the line every 90 seconds because they do not have enough confidence in his ability to retain it. If he gets it wrong, he has an average of three days to correct it.

So after spending a month with this kind of intellectual challenge, he comes out an expert on foreign policy? The chief architect about what to do with the environment, how to handle North Korea?

Moreover, he is attacking the president every day about the war in Iraq, even though if he were asked to look at a map and identify Iraq he would probably point to Pittsburgh.

An actor is living proof that talking has nothing to do with intelligence. And that a big mouth can work perfectly with a small mind.

The writer is a veteran comedian.

alpina
16 mei 2003, 00:42
Dus omdat de acteurs over het algemeen gewoon verschrikkelijk dom zijn maar wel goed kunnen praten en Bush niet goed kan praten is Bush slim? Over s(l)implisme gesproken! :roll:

Antoon
16 mei 2003, 08:04
Dus omdat de acteurs over het algemeen gewoon verschrikkelijk dom zijn maar wel goed kunnen praten en Bush niet goed kan praten is Bush slim? Over s(l)implisme gesproken! :roll:

Dat is niet wat hij schrijft. Je draait het om. Hij schrijft net dat het niet zo is dat omdat Bush niet goed kan praten dat hij dom is, een stelling die de acteurs steunen, terwijl ze zelf goed praten, maar daarom niet slim zijn.

Als voorbeeld schrijft hij dan dat veel acteurs gewoon niets anders doe dan aflezen. Wat uiteraard ook een parodie is.

Pelgrim
16 mei 2003, 14:00
Het zijn soms de acteurs die ook eens president worden. Er schijnt precies wel een overeenstemming tussen beide beroepen te zijn.

Vlaamse Leeuw
16 mei 2003, 14:02
Ja, maar wie werd ook al weer als acteur president van de V.S.?

Pelgrim
16 mei 2003, 14:05
Reagan geloof ik.

Vlaamse Leeuw
16 mei 2003, 14:06
Da zou wel kunnen. heeft er misschien nog iemand een gedacht?

Karl Super Marxske 666
16 mei 2003, 14:18
Reagan zeker weten

dom genoeg er voor!

TomB
16 mei 2003, 14:43
Yep, de atoombommen in Belgie waren hier gelegd door een Amerikaanse acteur.

Supe®Staaf
16 mei 2003, 14:46
Een typische sturende onzintekst.
Eventjes een waarheid als een koe poneren nl. dat onhandige sprekers niet noodzakelijk dom zijn.
Een paar voorbeeldjes aanhalen, liefst met een gezagsargument (Geniale Einstein sprak ook of hij constant zijn tong verorberde)
En dan als kers op de taart hét kleuterschool'argument' bij uitstek: Al wat je zegt ben je zelf. Hier onder de vorm:"Als je Bush dom vindt, dan is dat omdat je zelf niet intelligent bent."
Feit blijft dat Bush, dom of niet, een leugenaar van formaat is. Totdat de massavernietigingswapens in Irak gevonden worden, uiteraard, maar 't duurt tamelijk lang, niet? Of zouden ze verhuisd zijn naar een ander land, waar de USA graag eens zou gaan moeien?


Antoon&co in beate bewondering voor hun idool:
http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/smiliec.gifhttp://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/RaRaRa.gifhttp://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage30/2.gifhttp://users.pandora.be/Superstaaf/01-bush-inside.jpghttp://pages.prodigy.net/indianahawkeye/newpage30/12.gifhttp://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/rainbowdance.gifhttp://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/the%20wave.GIF

Vlaamse Leeuw
16 mei 2003, 16:43
Ineens liggen de massavernietigingswapens van Irak in Syrië. En hopla ....... ze hebben een reden gevonden om Syrië aan te vallen, alhoewel ze hiervoor geen bewijs hebben.

Antoon
16 mei 2003, 16:58
Reagan zeker weten

dom genoeg er voor!

Hij was inderdaad de acteur die President werd. Maar dom was hij zeker niet.

Ik ben in ieder geval blij dat Reagan president was, en jij niet. Even tevreden dat het vandaag Bush is, en niet Superstaaf of zoiets.

8)

Vlaamse Leeuw
16 mei 2003, 19:20
Reagan zeker weten

dom genoeg er voor!

Hij was inderdaad de acteur die President werd. Maar dom was hij zeker niet.

Ik ben in ieder geval blij dat Reagan president was, en jij niet. Even tevreden dat het vandaag Bush is, en niet Superstaaf of zoiets.

8)

Liever allebei niet!

Antoon
17 mei 2003, 17:43
Reagan zeker weten

dom genoeg er voor!

Hij was inderdaad de acteur die President werd. Maar dom was hij zeker niet.

Ik ben in ieder geval blij dat Reagan president was, en jij niet. Even tevreden dat het vandaag Bush is, en niet Superstaaf of zoiets.

8)

Liever allebei niet!

:lol:

Pelgrim
18 mei 2003, 13:33
De enige president die ik zou vertrouwen ben ikzelf :wink: