PDA

View Full Version : Vaarwel...


de Vexille
7 maart 2005, 10:58
Fremd bin ich eingezogen,
Fremd zieh' ich wieder aus.

---------------------------



Het is mooi geweest, soms ook minder mooi... het gekletter van overtuigingen, meningen, dogma's en gewone rhetorische aardigheidjes en niemendalletjes. Dit forum is voor een stukje mijn uitlaatklep geweest telkens het gedruis van de actualiteit en vooral wat de zogenaamde "opiniemakers" ervan brouwden me al te vals in de oren klonk. Het is een manier geweest om opvattingen, meningen, intuïtie die ik in de bijna 40 jaar dat ik op deze aardkloot verblijf heb ingelepeld gekregen, te toetsen aan (en te confronteren met) wat er leeft onder mensen die gedreven (of gek) genoeg zijn om hier hun "ding" te plegen.

Na iets meer dan 2.400 replieken (ach, het gaat zo snel...) -de ene al beter gesmaakt dan de andere: soms lang over nagedacht, soms routineus geschreven, soms ook puur op het "gevoel"- hou ik het definitief voor bekeken. Dit is de laatste post van de Vexille, die wellicht nog wel zo nu en dan eens zal komen spieden, maar zich voortaan met het plegen van heel andere vormen van literatuur zal onledig houden.

Ik ben hier zonder roerende trom aangekomen, heb wellicht en cours de route een aantal mensen op de (soms lange) tenen getrapt... Hiervoor mijn oprechte diepste verontschuldigingen. Ik verlaat dit forum nu in de wetenschap dat binnen enkele weken (of misschien maanden) mijn nagedachtenis volledig zal uitgewist zijn. Dat is het wonderlijke en ook geruststellende van dit soort virtuele stamkroegen.

Vaarwel aan vriend en (virtuele) vijand dus... Het is mooi geweest en ik heb zeer genoten van uw bijdragen; en dat genieten mag u in elke denkbare zin interpreteren.


de Vexille


-------------------------------


Was soll ich länger weilen,
Daß man mich trieb hinaus ?
Laß irre Hunde heulen
Vor ihres Herren Haus;
Die Liebe liebt das Wandern -
Gott hat sie so gemacht -
Von einem zu dem andern.
Fein Liebchen, gute Nacht !

(Wilhelm Müller - Die Winterreise)

circe
7 maart 2005, 11:31
Jamaar.... zo gaat dat dus niet hé de Vexille!
Ik begrijp wel dat je eventueel wil afkicken, maar ik had niet het gevoel dat je zwaar forumverslaafd waart, toch???

Af en toe kan je ons toch nog laten meegenieten van een stukje intellectuele verrijking?

Andro
7 maart 2005, 11:59
Dat is dan jammer, je was een goede user. "Verba volant, scripta manent" met andere woorden je blijft steeds aanwezig op dit forum, ik wens je verder een goede gezondheid en veel geluk in je verdere leven...

Supe®Staaf
7 maart 2005, 14:33
@Vexille,



Meestal waren we radicaal mekaars wederstrever.

Op sommige punten was het water tussen ons oneindig diep.

Toch heb ik steeds jouw bijdragen gesmaakt. Soms als eerlijke getuigenissen van je overtuiging, dan weer als heroïsch-rethorische stukken, inspirerend tot een fervente verdediging.



Ik geloof nooit dat jouw forumschim (in mijn hoofd welteverstaan) ooit zal vervagen, zolang ik discussiëer-debateer-polemiseer.............. enfin, bewust leef.



Het ga je goed, en mocht je ooit je forumdip kwijtraken, aarzel dan niet om weerom te posten.

Vale

Mitgard
7 maart 2005, 15:04
heb je 't weer eens nodig dat ze je reet kussen, vexje?

Vlaanderen Boven
7 maart 2005, 16:42
Jammer, een van de respectabele rechtsen (die indruk kreeg ik toch soms) die weggaat.

Grellig
7 maart 2005, 17:11
Jammer!Ik kom hier nog niet zo lang maar heb begrepen uit u berichten dat u niet 1 van de domste bent.Het zal een minderwaarde betekenen voor dit forum.
Maar het ga u goed De Vexille ;-)

Knuppel
7 maart 2005, 20:29
Fremd bin ich eingezogen,

Fremd zieh' ich wieder aus.

---------------------------






Het is mooi geweest, soms ook minder mooi... het gekletter van overtuigingen, meningen, dogma's en gewone rhetorische aardigheidjes en niemendalletjes. Dit forum is voor een stukje mijn uitlaatklep geweest telkens het gedruis van de actualiteit en vooral wat de zogenaamde "opiniemakers" ervan brouwden me al te vals in de oren klonk. Het is een manier geweest om opvattingen, meningen, intuïtie die ik in de bijna 40 jaar dat ik op deze aardkloot verblijf heb ingelepeld gekregen, te toetsen aan (en te confronteren met) wat er leeft onder mensen die gedreven (of gek) genoeg zijn om hier hun "ding" te plegen.

Na iets meer dan 2.400 replieken (ach, het gaat zo snel...) -de ene al beter gesmaakt dan de andere: soms lang over nagedacht, soms routineus geschreven, soms ook puur op het "gevoel"- hou ik het definitief voor bekeken. Dit is de laatste post van de Vexille, die wellicht nog wel zo nu en dan eens zal komen spieden, maar zich voortaan met het plegen van heel andere vormen van literatuur zal onledig houden.

Ik ben hier zonder roerende trom aangekomen, heb wellicht en cours de route een aantal mensen op de (soms lange) tenen getrapt... Hiervoor mijn oprechte diepste verontschuldigingen. Ik verlaat dit forum nu in de wetenschap dat binnen enkele weken (of misschien maanden) mijn nagedachtenis volledig zal uitgewist zijn. Dat is het wonderlijke en ook geruststellende van dit soort virtuele stamkroegen.

Vaarwel aan vriend en (virtuele) vijand dus... Het is mooi geweest en ik heb zeer genoten van uw bijdragen; en dat genieten mag u in elke denkbare zin interpreteren.


de Vexille




-------------------------------








Was soll ich länger weilen,

Daß man mich trieb hinaus ?
Laß irre Hunde heulen
Vor ihres Herren Haus;
Die Liebe liebt das Wandern -
Gott hat sie so gemacht -
Von einem zu dem andern.
Fein Liebchen, gute Nacht !



(Wilhelm Müller - Die Winterreise)








Ik zal je missen maar begrijp het.
Sommigen willen zelfs hun vrije tijd zinniger invullen dan hem door te brengen tussen ongrijpbare forumschimmen.
Tot weerziens, de Vexille.

C uit W
7 maart 2005, 21:42
Jammer, een verlies voor dit forum.
Ik kon je bijdragen zeer goed appreciëren.

Enfin, hopelijk schrijf je toch nog af en toe eens iets neer;-)

Het ga je goed :cheer:

stab
8 maart 2005, 00:57
Hopelijk toch tot ziens, tenzij we het hier zelf voor bekeken houden.
Het gaat u goed.

boer_bavo
8 maart 2005, 12:48
Vaarwel, wie weet volg ik je ook nog naar de eeuwige politics.be jachtvelden.

doornroosje
8 maart 2005, 17:26
Ik heb genoten van uw tussenkomsten,en ik zie niet zo direkt wie u zal kunnen vervangen als het op nuchtere en waardevolle schrijfsels aankomt.
Heil De vexille en het ga u goed.

Nynorsk
9 maart 2005, 10:23
Maar nie van de aardbol verdwijnen eh vexje! ;)

Knuppel
9 maart 2005, 14:09
Mannen zoals de Vexille komen niet op hun woorden terug,
en evenmin onder een andere nick.

We zijn de Vexille dus voorgoed kwijt.:cry:

Yucagira
9 maart 2005, 15:17
Dit is de laatste post van de Vexille, die wellicht nog wel zo nu en dan eens zal komen spieden, maar zich voortaan met het plegen van heel andere vormen van literatuur zal onledig houden.

laat ons iets weten , als Uw boek uitkomt ;)

thePiano
10 maart 2005, 20:30
Fremd bin ich eingezogen,


Fremd zieh' ich wieder aus.



Hallo de Vexille. Toch wel een beetje tragikomisch hoe je, gewapend met Duitstalige poëzie (de Nederlandstalige poëzie -Hugo Claus bv- was blijkbaar niet goed of duidelijk genoeg) van dit virtueel abattoir afscheid neemt. :-o

Toch bedankt omdat je zowat de enige rechtse conservatief bent op dit forum waarmee nog in fatsoen kon worden gediscuteerd. Ik ben het hier ook al lang zattekes maar ik zit nog middenin mijn afkickperiode en ben het al lang afgeleerd om 'Vaarwel' te zeggen. Met name mijn slecht karakter brengt mij af en toe in de verleiding om mensen te trachten een geweten te schoppen, maar het is allemaal tevergeefs. Dit erg beperkte medium leent zich daar nu eenmaal niet toe.

Mocht je ooit geneigd zijn om met me een pint te gaan pakken -en je bent zowat de enige rechtse opponent hier met wie ik dat nog zie zitten- mag je me gerust mailen als je d'r ooit zin in zou krijgen.

Het beste nog en tot in een ander cyberleven.

thePiano

Waterdrager
10 maart 2005, 21:45
heb je 't weer eens nodig dat ze je reet kussen, vexje?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=18604

Jack Bauer
10 maart 2005, 22:10
Auf Wiedersehen :-)

Kay_
30 september 2009, 16:41
Wat een dikke valsspeler, die is nog teruggekomen!

http://forum.politics.be/showthread.php?p=3483185#post3483185

manta
30 september 2009, 16:43
We zijn de Vexille dus voorgoed kwijt.:cry:

Knuppel ook ...:-(

bgf324
30 september 2009, 16:45
Wat een dikke valsspeler, die is nog teruggekomen!

http://forum.politics.be/showthread.php?p=3483185#post3483185

Idd 8O

manta
30 september 2009, 16:47
Wat een dikke valsspeler, die is nog teruggekomen!

http://forum.politics.be/showthread.php?p=3483185#post3483185

Pertang een interessant onderschrift ... 8-)
Et in Arcadia ego

manta
30 september 2009, 16:50
Jamaar.... zo gaat dat dus niet hé de Vexille!
Ik begrijp wel dat je eventueel wil afkicken, maar ik had niet het gevoel dat je zwaar forumverslaafd waart, toch???

Af en toe kan je ons toch nog laten meegenieten van een stukje intellectuele verrijking?

Nog zo één die we allemaal missen ... :-(

Kay_
30 september 2009, 16:54
Pertang een interessant onderschrift ... 8-)


Ikus nieta verstanus.