PDA

View Full Version : ijzerbedevaart


Piet Hein
7 maart 2005, 12:19
Ik zag dat u op de ijzerbedevaart de misviering leide. Wat ik wilde weten is voor hoever bent u voor de ontvoogding van Vlaanderen.

Luc Versteylen
8 maart 2005, 18:04
Ik zag dat u op de ijzerbedevaart de misviering leide. Wat ik wilde weten is voor hoever bent u voor de ontvoogding van Vlaanderen.

Ik vroeg ondermeer aan Filip Dewinter welke boodschap ik, vanachter het altaar, zou moeten verkondigen. Ik kreeg op mijn brief van hem een prachtig antwoord dat ik trouwens verwerkte in de voorbeden. Eén woord van hem wijzigde ik evenwel: ik veranderde "onafhankelijk" Vlaanderen in "zelfstandig" Vlaanderen.

Patriot!
9 maart 2005, 02:05
Versteylen haat solidariteit dus even erg als zijn vrienden van het VB. Vreemd dat deze man in dezelfde partij zit als intellectuelen zoals Ludo Dierickx.

Leo
9 maart 2005, 08:36
Als er nou één ding is dat Versteylen doordesemt en dat hij overal uitstraalt, dan is het wel solidariteit... Universele solidariteit wel te verstaan.

Patriot!
9 maart 2005, 08:40
Behalve met de Walen dan.

Distel
9 maart 2005, 08:50
Versteylen haat solidariteit dus even erg als zijn vrienden van het VB. Vreemd dat deze man in dezelfde partij zit als intellectuelen zoals Ludo Dierickx.
En hopla, Patriot haalt snel het nietsbetekenende solidariteits-"argument" boven om Luc Versteylen snel in het verdomhoekje te steken. Triestig trouwens dat dat dan bovendien nog moet komen van een lid van een partijtje dat pas nog solidariteitsgeld voor de tsunami-slachtoffers in eigen zak stak.

Pelgrim
9 maart 2005, 09:51
Patriot, volgens uw dogmas kan men alleen maar solidair zijn als men in dezelfde eengemaakte staat (Belgique) leeft?

En heb je daar nu ook argumenten voor, of is dit alleen maar een emotionele opwelling omdat men uw Belgique zo niet aanhangt?

Tegendradigaard
9 maart 2005, 10:24
Ik denk dat als patriot in een zin met Pater Versteylen hij het woord "HAAT" gebruikt, hij zichzelf belachelijk maakt.

Tegendradigaard
9 maart 2005, 10:33
Trouwens misschien het antwoord van Versteylen eens ten gronde laten lezen en herlezen en dat door iedereen die het VB de duivelspartij vinden en De Winter de duivel in persoon.

Pater Versteylen moet niks hebben van het VB dat is wel duidelijk voor iedereen die de moeite doet om te lezen wat hij schreef en schrijft. Toch is deze mens in staat tot een dialoog met het VB en met De Winter (de duivel zelf dus..).
Hij vind zelfs dat hij een PRACHTIG antwoord kreeg van die duivel...
Hij verwerkte dat antwoord zelfs in zijn voorbeden.....

Misschien een les voor iedereen die iemand haat ...

Ik zou misschien kunnen zeggen : Pater Versteylen doorbreekt het cordon sanitaire...

Leo
9 maart 2005, 18:20
Behalve met de Walen dan.
Hoezo?
Universeel is universeel. Maar dat is iets heel anders dan bevoorrecht.

Denk eens goed na. Solidariteit is een centenkwestie. Onze hele ekonomie draait nu op Europese richtlijnen, en dat zie ik niet terugdraaien. Ons begrotingstekort hebben we niet meer in handen. Steunmaatregelen moeten door de Europese instanties gehomologeerd worden. Als we in dat "milieu" van solidariteit spreken, komt vader Europa altijd toekijken.

En, laat ons eerlijk blijven: hoe groter de solidariteit-gevende groep, des te meer centen om op terug te vallen en des te draaglijker voor wie moet bijspringen. Individuele solidariteit tussen twee halve staten van de 25 is een navelstaarderige knoeiboel als je het veel beter over alle 25 kan spreiden. Dat solidariteitsargument is vandaag volledig achterhaald.

voicelesscharlie
10 maart 2005, 01:15
Ik vroeg ondermeer aan Filip Dewinter welke boodschap ik, vanachter het altaar, zou moeten verkondigen. Ik kreeg op mijn brief van hem een prachtig antwoord dat ik trouwens verwerkte in de voorbeden. Eén woord van hem wijzigde ik evenwel: ik veranderde "onafhankelijk" Vlaanderen in "zelfstandig" Vlaanderen.
Mooi.Een "zelfstandig "Wallonië"zou nog mooier zijn.

Hans1
10 maart 2005, 12:37
Ik vroeg ondermeer aan Filip Dewinter welke boodschap ik, vanachter het altaar, zou moeten verkondigen. Ik kreeg op mijn brief van hem een prachtig antwoord dat ik trouwens verwerkte in de voorbeden. Eén woord van hem wijzigde ik evenwel: ik veranderde "onafhankelijk" Vlaanderen in "zelfstandig" Vlaanderen.
Belachelijk. Wat is er nu toekomstgericht en christelijk aan regionalisme?

Dit is een stap naar het verleden.

Ik verheug er mij wel op dat uw partij nu duidelijk pleit voor één nationaal beleid van ontwikkelingssamenwerking.

België wordt spoedig weer unitair want zeg nu zelf: het is al te gek om 6 parlementen en 6 regeringen te onderhouden om een handjevol separatisten en regionalisten te plezieren. We hebben verleden zondag in Linkebeek wel gezien met hoeveel ze zijn.

Distel
10 maart 2005, 12:56
Belachelijk. Wat is er nu toekomstgericht en christelijk aan regionalisme?

Dit is een stap naar het verleden.
Belachelijk. Wat is er nu toekomstgericht en christelijk aan unitarisme?

Dit is een stap naar het verleden.

Gemakkelijk toch he?

Ik verheug er mij wel op dat uw partij nu duidelijk pleit voor één nationaal beleid van ontwikkelingssamenwerking.
Alleen jammer voor u dat het Europese niveau hier meer gepast is, waarmee het Belgische niveau nogmaals overbodig blijkt.

België wordt spoedig weer unitair want zeg nu zelf: het is al te gek om 6 parlementen en 6 regeringen te onderhouden om een handjevol separatisten en regionalisten te plezieren. We hebben verleden zondag in Linkebeek wel gezien met hoeveel ze zijn.
Alleszins meer dan met 8. :rofl:

voicelesscharlie
10 maart 2005, 15:02
België wordt spoedig weer unitair want zeg nu zelf: het is al te gek om 6 parlementen en 6 regeringen te onderhouden om een handjevol separatisten en regionalisten te plezieren. We hebben verleden zondag in Linkebeek wel gezien met hoeveel ze zijn.

Als Vlaanderen onafhankelijk wordt dan moeten we maar één parlement onderhouden.Niet soms?

Hans1
10 maart 2005, 15:04
Ik vroeg mij hier af waarom een pater heult met extreem-rechts, maar dat bericht wel blijkbaar uitgewist. Ik stel het feit alleen maar vast.

voicelesscharlie
10 maart 2005, 15:31
Ik vroeg mij hier af waarom een pater heult met extreem-rechts, maar dat bericht wel blijkbaar uitgewist. Ik stel het feit alleen maar vast.
Zijn alle Vlaamsgezinden extreem-rechts?

malinois
10 maart 2005, 15:31
Ik vroeg ondermeer aan Filip Dewinter welke boodschap ik, vanachter het altaar, zou moeten verkondigen. Ik kreeg op mijn brief van hem een prachtig antwoord dat ik trouwens verwerkte in de voorbeden. Eén woord van hem wijzigde ik evenwel: ik veranderde "onafhankelijk" Vlaanderen in "zelfstandig" Vlaanderen.
Nu maakt u ons toch nieuwsgierig.
Namens de Vlamingen die de teksten van de voorbeden op de IJzerbedevaart niet systematisch verzamelen (misschien zijn wij niet talrijk, maar wij bestaan): mogen wij meelezen?

Distel
10 maart 2005, 16:56
Ik vroeg mij hier af waarom een pater heult met extreem-rechts, maar dat bericht wel blijkbaar uitgewist. Ik stel het feit alleen maar vast.

Ik wist niet dat er paters met de BUB heulden.

Piet Hein
10 maart 2005, 17:05
Ik had die vraag beter niet gesteld.

Luc Versteylen
10 maart 2005, 17:28
Als er nou één ding is dat Versteylen doordesemt en dat hij overal uitstraalt, dan is het wel solidariteit... Universele solidariteit wel te verstaan.

Ja, mogelijk.
Maar ik benoem het liever in mijn moedertaal: "samenhorigheid".

Luc Versteylen
10 maart 2005, 17:32
Belachelijk. Wat is er nu toekomstgericht en christelijk aan regionalisme?

Dit is een stap naar het verleden.

Ik verheug er mij wel op dat uw partij nu duidelijk pleit voor één nationaal beleid van ontwikkelingssamenwerking.

België wordt spoedig weer unitair want zeg nu zelf: het is al te gek om 6 parlementen en 6 regeringen te onderhouden om een handjevol separatisten en regionalisten te plezieren. We hebben verleden zondag in Linkebeek wel gezien met hoeveel ze zijn.

Maandag (e.k.), 21 maart, wordt er begonnen met De Witte Kinder Dreef: de verbinding van Luik met Antwerpen, langs de oevers van het Albertkanaal, om aan te tonen dat de bezorgdheid om kinderlevens géén taalgrenzen kent.

Luc Versteylen
10 maart 2005, 17:40
Nu maakt u ons toch nieuwsgierig.
Namens de Vlamingen die de teksten van de voorbeden op de IJzerbedevaart niet systematisch verzamelen (misschien zijn wij niet talrijk, maar wij bestaan): mogen wij meelezen?
Natuurlijk mag u meelezen.
De voorbeden zijn te verkrijgen in de Ijzertoren 051/50.02.86 met mijn groeten.
Ze staan ook in ons weekblad 27ste jaargang nr. 1087 p12 te raadplegen bij Katholieke Documentatie Centrum van de Universiteit van Leuven.

Pelgrim
11 maart 2005, 10:36
Zijn alle Vlaamsgezinden extreem-rechts?
Per definitie ja.

Zelfs ik ben extreem rechts, want Vlaamsgezind. ;)

voicelesscharlie
11 maart 2005, 14:53
Maandag (e.k.), 21 maart, wordt er begonnen met De Witte Kinder Dreef: de verbinding van Luik met Antwerpen, langs de oevers van het Albertkanaal, om aan te tonen dat de bezorgdheid om kinderlevens géén taalgrenzen kent.
Kinderen gebruiken voor communautaire kwesties.
Foei meneer Versteylen.