PDA

View Full Version : De bende van 25...


De Vliegende Hollander
5 mei 2003, 03:40
Hallo allen,

Als men een huis bouwt en men tot de schrik erachter komt dat de fundering rot is, wat doe je dan? Gewoon een etage erop zetten natuurlijk!!! Althans zo doet men dat in Europa.

Geld, macht en een grote bevolking, dat heb je nodig om de EU naar je hand te zetten blijkbaar. Zo worden die fijne Franse wijnboeren in de toekomst nog flink gespekt door jawel: de Benelux en Scandinavië. Tot zo ver nog geen problemen, ik bedoel die Nederlanders blijven wel gul :wink: ...

Maar dan besluiten we allemaal om eens flinkt uit te breiden. Leuk toch, met zijn allen is het namelijk veel gezelliger.

Gezellig is het, totdat na het diner de rekening komt. Wie gaat er nou eigenlijk voor die Poolse boeren betalen? Oh ja, dat zijn de Benelux en Scandinavië.
Verder moeten wij uiteraard ook nog opdraaien voor onze Franse makkers en laten de Fransen dat nou heel erg lief van ons vinden...

Jaja die grote EU komt er wel, of de Benelux daar blij mee moet zijn...
Ach, misschien moeten we Frankrijk er dan maar eerst uitflikkeren :D


Groeten

TomB
5 mei 2003, 04:09
Hallo allen,

Als men een huis bouwt en men tot de schrik erachter komt dat de fundering rot is, wat doe je dan? Gewoon een etage erop zetten natuurlijk!!! Althans zo doet men dat in Europa.

Geld, macht en een grote bevolking, dat heb je nodig om de EU naar je hand te zetten blijkbaar. Zo worden die fijne Franse wijnboeren in de toekomst nog flink gespekt door jawel: de Benelux en Scandinavië. Tot zo ver nog geen problemen, ik bedoel die Nederlanders blijven wel gul :wink: ...

Maar dan besluiten we allemaal om eens flinkt uit te breiden. Leuk toch, met zijn allen is het namelijk veel gezelliger.

Gezellig is het, totdat na het diner de rekening komt. Wie gaat er nou eigenlijk voor die Poolse boeren betalen? Oh ja, dat zijn de Benelux en Scandinavië.
Verder moeten wij uiteraard ook nog opdraaien voor onze Franse makkers en laten de Fransen dat nou heel erg lief van ons vinden...

Jaja die grote EU komt er wel, of de Benelux daar blij mee moet zijn...
Ach, misschien moeten we Frankrijk er dan maar eerst uitflikkeren :D


Groeten

Ik denk dat u uw financiele inbreng in de EU een beetje overschat ten opzichte van laat ons zeggen Duitsland. Zou kunnen dat ik verkeerd ben hoor, maar laat eens zien hoe u aan die opinie komt.

De Vliegende Hollander
5 mei 2003, 04:21
Ach als economie-student hoor je nog wel eens dingen :wink: ...


Duitsland is officieel een netto-betaler, echter maar zeer bescheiden aangezien Duitsland heel, maar dan ook, heel veel geld ontvangt om Oost-Duitsland te (her)structureren...


Groeten

Antoon
5 mei 2003, 08:30
Wat België betreft, ik denk toch dat het plaatsen van de Europese instellingen in Brussel ons geen windeieren heeft gelegd.

Al is het wel zo dat 'historisch Brussel' volledig is vernield om plaats te maken voor super lelijke gebouwen. Maar da's een andere discussie.

TomB
5 mei 2003, 16:56
Ach als economie-student hoor je nog wel eens dingen :wink: ...


Duitsland is officieel een netto-betaler, echter maar zeer bescheiden aangezien Duitsland heel, maar dan ook, heel veel geld ontvangt om Oost-Duitsland te (her)structureren...


Groeten

Dus de herstructuratie van Oost Duitsland is niet iets dat de hele EU ten goede komt, daarom moet men dat aftrekken van de bijdragen van Duitsland aan de EU.

Makes little sense to me, maar ja, ik ben dan ook een economie-afgestudeerde van de oude stempel zeker?

democratsteve
7 mei 2003, 21:13
Ikzelf heb ernstige bedenkingen bij die uitbreiding.
Om verschillende redenen. Hier volgt er eentje.
Er werd een speciale "veiligheidscommissie" opgericht om eventuele staatscorruptie bij te toetredende landen te onderzoeken. Wat blijkt nu? Hun rapport is klaar, maar ze willen(mogen) het niet vrijgeven.
Blijkbaar heeft er "iemand" beslist dat één en ander eerst moest verdwijnen uit het rapport, voor het werd vrijgegeven. In de EU is hierover grote rel ontstaan. Maar dat was zonder een Nederlands reportageteam gerekend. Zij wisten beslag te leggen op het origineel rapport. In hun reportage confronteerden ze enkele Europese vertegenwoordigers met hun bevindingen. Allen bevestigden dat zij één- of meermaals tevergeefs hadden verzocht naar het betreffende rapport.
Het rapport blijkt "vernietigend" voor minstens 3 van de toetredende kandidaten, waaronder Polen. de confrontatie met de voorzitter van de commissie was ronduit hallucinant. Maar wie nu uiteindelijk verantwoordelijk was voor het tegenhouden van het rapport, daar zijn ze niet achter gekomen.
En ondertussen is toch maar mooi de toetreding van alle kanditaten goedgekeurd.