PDA

View Full Version : Bush steekt pluim op zijn hoed


Chipie
9 maart 2005, 00:09
Het volgende zullen velen met 'plezier' lezen...

Bush steekt pluim op zijn hoed

Prille tekenen van democratisering in Nabije Oosten

Er beweegt wat in het Nabije Oosten: van Irak over Libanon tot Egypte en Saudi-Arabië. President George Bush steekt de pluimen op zijn hoed. Voor hem zijn deze prille tekenen van democratisering een rechtstreeks gevolg van de omverwerping van Saddam Hoessein. Zelfs van rabiate tegenstanders van de invasie van Irak krijgt hij erkenning. Maar heeft hij gelijk?

Er gebeuren inderdaad wonderlijke en hoopvolle dingen in het Nabije Oosten, die tot voor kort ondenkbaar waren. Het optimisme dat hierdoor wordt opgewekt, noopt sommige van de meest uitgesproken critici van de president, zoals senator Edward Kennedy, tot woorden van lof.

Zelfs The Independent , die met hand en tand de oorlog en vooral de Britse deelname eraan bevocht, vroeg gisteren op de voorpagina: Heeft Bush dan toch gelijk? De Britse krant schrijft terecht dat de vraag moet worden gesteld...
(www.standaard.be)
Zou zelfs onze Steve woorden van lof kunnen neerpennen?

Gauss
9 maart 2005, 00:19
Had Bush gelijk? Het probleem voor hem is dat de reden dat hij de oorlog begon op de eerste plaats de WMD waren en dat eventuele democratisering van het MO een aangenaam neveneffect is. Dus in dat opzicht blijft hij verkeerd.

Ik ben nooit echt een tegenstander of voorstander geweest (de VS doet maar, ik ben eerlijk genoeg om te zeggen dat het lot van de Irakezen mij maar matig kan schelen) en eigelijk vond ik het een verspilling van geld en mensen. Dat er dan toch iets positief uit komt, kan alleen maar toegejuicht worden.

Maar men moet de resultaten niet overdrijven, zoals dat momenteel gebeurt in sommige Amerikaanse media. Het lijken mij eerder het soort prille democratieën zoals onze goede vriend Louis Michel ze zou definiëren.

nadine
9 maart 2005, 01:00
Het volgende zullen velen met 'plezier' lezen...


Zou zelfs onze Steve woorden van lof kunnen neerpennen?en "Robert Fisk will have steam shooting out of his ears tomorrow morning"

http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=14983_Independent-_Was_Bush_Right_After_All&only=yes


http://homepage.mac.com/cfj/.Pictures/independent-050805.jpg

democratsteve
9 maart 2005, 12:50
ook over Hitler stond het in de internationale pers vol positieve dingen.
Dat was natuurlijk wel vòòr '38.
Wie was ook weeral Person of the Year van Time Magazine in was het '33?
Weet het exacte jaartal niet meer van buiten.
Wie waren mee van de balangrijkste zakenpartners van de Nazi's?
Lees de geschiedenis van de Bush familie.
En korter geleden. Wie waren het zootje conservatieven die enkele jaren geleden nog tegen de anti-apartheidschapter van de VN stemden en Nelson Mandela betitelden als een terrorist? Juist. Het zootje dat vandaag de dienst uitmaakt in de Bush Junta en die zogezegd overal ter wereld "vrijheid" en "democratie" gaan brengen/opleggen.
En binnen enkele jaren kunnen jullie met het schaamrood op de wangen bij die hengsten van Time gaan zitten met het excuus; "Hoe konden wij dit nu allemaal op voorhand weten?" Jullie zijn tenslotte maar achterlijke burgers die de overheidspropaganda blindelings geloven. En jullie reactie is net dezelfde als die van de Duitsers in de jaren '30, toen ook her en der werd gewaarschuwd voor wat hen stond te wachten. In onze westerse politiek correcte geschiedenisboekjes gaat het natuurlijk steeds over Hitler in de oorlog. Om iets te vinden over Hitler vòòr 38 moet je al wat beter zoeken. En om uit te vissen wie zoal vriendjes was met de Nazi's voor de oorlog, moet je al echt gaan graven.

Chipie
9 maart 2005, 13:33
ook over Hitler stond het in de internationale pers vol positieve dingen.
Dat was natuurlijk wel vòòr '38.
Wie was ook weeral Person of the Year van Time Magazine in was het '33?
Weet het exacte jaartal niet meer van buiten.
Wie waren mee van de balangrijkste zakenpartners van de Nazi's?
Lees de geschiedenis van de Bush familie.
En korter geleden. Wie waren het zootje conservatieven die enkele jaren geleden nog tegen de anti-apartheidschapter van de VN stemden en Nelson Mandela betitelden als een terrorist? Juist. Het zootje dat vandaag de dienst uitmaakt in de Bush Junta en die zogezegd overal ter wereld "vrijheid" en "democratie" gaan brengen/opleggen.
En binnen enkele jaren kunnen jullie met het schaamrood op de wangen bij die hengsten van Time gaan zitten met het excuus; "Hoe konden wij dit nu allemaal op voorhand weten?" Jullie zijn tenslotte maar achterlijke burgers die de overheidspropaganda blindelings geloven. En jullie reactie is net dezelfde als die van de Duitsers in de jaren '30, toen ook her en der werd gewaarschuwd voor wat hen stond te wachten. In onze westerse politiek correcte geschiedenisboekjes gaat het natuurlijk steeds over Hitler in de oorlog. Om iets te vinden over Hitler vòòr 38 moet je al wat beter zoeken. En om uit te vissen wie zoal vriendjes was met de Nazi's voor de oorlog, moet je al echt gaan graven.
Steve, U moet U toch eens echt laten onderzoeken. Ik begrijp dat dit in Turkije niet zo simpel is, maar als Uw weed geoogst en verdeeld is, maak dan eens een afspraak in een naburige gemeente van Olen en blijf niet dolen...

Nog een geluk dat het schijnbaar geen pijnlijke ziekte is...;-)

Zwarte Karper
9 maart 2005, 13:45
Als libanon de mortieren in de kast kan laten zonder syrische supervisie zal het inderdaad een hele verbetering zijn. Of dat aan de amerikanen te danken is?

Kan er moeilijk echt op ingaan: dat independent artikel vind ik nergens terug, ook niet op de website van the independent..

Edit: Volgens de comments van degene die het gelezen hebben lijkt het erop dat de krant zonder veel verklaringen de vraag negatief beantwoord.

Antoon
9 maart 2005, 13:45
.

Zelfs de Europese betweters beginnen het te beseffen.


http://www.whitehouse.gov/infocus/europe/2005/photoessays/essay1/images/p44491-126web-398h.jpg


Antoon daarentegen, die heeft nooit getwijfeld.

How sweet it is to be right. ;-)


.

democratsteve
9 maart 2005, 14:05
Steve, U moet U toch eens echt laten onderzoeken. Ik begrijp dat dit in Turkije niet zo simpel is, maar als Uw weed geoogst en verdeeld is, maak dan eens een afspraak in een naburige gemeente van Olen en blijf niet dolen...

Nog een geluk dat het schijnbaar geen pijnlijke ziekte is...;-)
Insinueert u nu dat in m'n post hierboven ONWAARHEDEN staan?
Zo ja, gelieve me dat te tonen.
Zo nee, waarom moet ik me dan laten onderzoeken?

democratsteve
9 maart 2005, 14:11
.

Zelfs de Europese betweters beginnen het te beseffen.


http://www.whitehouse.gov/infocus/europe/2005/photoessays/essay1/images/p44491-126web-398h.jpg


Antoon daarentegen, die heeft nooit getwijfeld.

How sweet it is to be right. ;-)


.
Antoon, ben jij niet bijna tegen de 90?
Jij moet je de staatsbezoeken van Hitler in de jaren '30 toch nog herinneren?
Overal waar hij kwam lag, net als voor uncle George de rode loper uitgerold.
Allez, bent gij dat echt allemaal vergeten?
Ik durf te wedden dat jij zelfs je zwart hemd nog ergens in de kleerkast hebt hangen. Is het niet? Wees eens eerlijk.

nadine
9 maart 2005, 14:21
Insinueert u nu dat in m'n post hierboven ONWAARHEDEN staan?
Zo ja, gelieve me dat te tonen.
Zo nee, waarom moet ik me dan laten onderzoeken?Laat je eerst onderzoeken... het waarom zal je dan wel uitgelegd worden
:lol: :lol: :lol:

Antoon
9 maart 2005, 14:32
Antoon, ben jij niet bijna tegen de 90?
Jij moet je de staatsbezoeken van Hitler in de jaren '30 toch nog herinneren?
Overal waar hij kwam lag, net als voor uncle George de rode loper uitgerold.
Allez, bent gij dat echt allemaal vergeten?
Ik durf te wedden dat jij zelfs je zwart hemd nog ergens in de kleerkast hebt hangen. Is het niet? Wees eens eerlijk.Nee hoor, ik ben nog maar net 40 geworden. En ik ben een liberaal, geen zwarte.

Jij bent in ieder geval een fantast en iemand die niet wilt inzien dat hij gewoon naast zijn schoenen loopt. Je zou beter niets schrijven, want je maakt je alleen maar belachelijker.

Bush heeft gelijk gehad, van in het begin. Ik heb het steeds weer gezegd en geschreven, en ik krijg nu gelijk, onder andere van ongeveer alle Europese njet-roepers.

senator
9 maart 2005, 15:03
ook over Hitler stond het in de internationale pers vol positieve dingen.
Dat was natuurlijk wel vòòr '38.
Wie was ook weeral Person of the Year van Time Magazine in was het '33?
Weet het exacte jaartal niet meer van buiten.
Wie waren mee van de balangrijkste zakenpartners van de Nazi's?
Lees de geschiedenis van de Bush familie.
En korter geleden. Wie waren het zootje conservatieven die enkele jaren geleden nog tegen de anti-apartheidschapter van de VN stemden en Nelson Mandela betitelden als een terrorist? Juist. Het zootje dat vandaag de dienst uitmaakt in de Bush Junta en die zogezegd overal ter wereld "vrijheid" en "democratie" gaan brengen/opleggen.
En binnen enkele jaren kunnen jullie met het schaamrood op de wangen bij die hengsten van Time gaan zitten met het excuus; "Hoe konden wij dit nu allemaal op voorhand weten?" Jullie zijn tenslotte maar achterlijke burgers die de overheidspropaganda blindelings geloven. En jullie reactie is net dezelfde als die van de Duitsers in de jaren '30, toen ook her en der werd gewaarschuwd voor wat hen stond te wachten. In onze westerse politiek correcte geschiedenisboekjes gaat het natuurlijk steeds over Hitler in de oorlog. Om iets te vinden over Hitler vòòr 38 moet je al wat beter zoeken. En om uit te vissen wie zoal vriendjes was met de Nazi's voor de oorlog, moet je al echt gaan graven.
Als de geschiedenisboekjes al verkeerd zijn, waarom zouden jouw boekjes die uit de grond komen dan de waarheid verkopen.
Waarmee ik niet zeg dat de geschiedenisboekjes correct zijn.

En Bush heeft bij mijn weten nog geen boek geschreven waarin hij de mensheid opdeelt in untermenschen, arische mensen en van dat fraais. Hij heeft ook geen democratische staten aangevallen, maar (excuseer mij de bewoording) enkel "achterlijke" landen, waarmee het woord achterlijk doelt op het heersende regime.
Opgeruimd staat netjes denk ik dan.
Verder staat de internationale pers op dit moment niet vol met positieve dingen over Bush, helemaal niet zelfs.
kortom, ik zie de vergelijking niet.

Calle
9 maart 2005, 15:23
.

Zelfs de Europese betweters beginnen het te beseffen.


http://www.whitehouse.gov/infocus/europe/2005/photoessays/essay1/images/p44491-126web-398h.jpg


Antoon daarentegen, die heeft nooit getwijfeld.

How sweet it is to be right. ;-)


.
*kuch*

Der waren er hier nog die niet blind alles overnamen van de media hier hoor ;)

Tegelijkertijd speel ik graag advocaat van de duivel op Amerikaanse fora :)

democratsteve
9 maart 2005, 23:45
Als de geschiedenisboekjes al verkeerd zijn, waarom zouden jouw boekjes die uit de grond komen dan de waarheid verkopen.
Waarmee ik niet zeg dat de geschiedenisboekjes correct zijn.

.
Ik heb toch niet gezegd dat ze niet correct zouden zijn.
Ik had over waar de geschiedenisboekjes het niet over hebben. Ik heb gezegd dat je niet veel vind over Hitler vóór 38.
vanaf '40 zijn er STAPELS persartikels beschikbaar over Hitler, maar over z'n ontmoetingen met politieke leiders in de jaren voor hij een "monster" werd moet je veel dieper gaan graven om nog iets te vinden.

exodus
10 maart 2005, 00:03
Zoals reeds veel gepost hier is het een feit dat de Bush familie Nazi's steunde tot in 1951. Zoals uitgebracht door John Buchanan. Het is gewoon geinfesteerd in het huidige criminele Bush regime met personen die Nazi achtergronden hebben. Arnold Schwartznegger die nu al gouverneur van California is en voor president gaat gaan ( wees er maar zeker van ), zijn vader is een nazi en hij steunt openlijk Kurt Waldheim, ook een nazi. Karl Rove zijn vader was bestuurder van een regio onder nazi duitsland, etc etc.

democratsteve
10 maart 2005, 01:14
Zoals reeds veel gepost hier is het een feit dat de Bush familie Nazi's steunde tot in 1951. Zoals uitgebracht door John Buchanan. Het is gewoon geinfesteerd in het huidige criminele Bush regime met personen die Nazi achtergronden hebben. Arnold Schwartznegger die nu al gouverneur van California is en voor president gaat gaan ( wees er maar zeker van ), zijn vader is een nazi en hij steunt openlijk Kurt Waldheim, ook een nazi. Karl Rove zijn vader was bestuurder van een regio onder nazi duitsland, etc etc.
Tja. Op CNN ga je hier natuurlijk niet veel over leren. 8)

victor-jara
10 maart 2005, 07:52
Er is maar één overwinnaar in deze strijd....en die zit in Tora Bora verborgen tss zijn grotten...zich kreupel te lachen...het internationale terrorisme van Al Quaida & Co en de bomaanslagen in Palestina hebben de wereld zijn aandacht getrokken wat er zich afspeelt in het Midden-Oosten....zonder de aanslagen (wat ik ten zeerste betreur) stonden we de dag van vandaag geen stap verder....
Ik denk daarom dat Bush beter zijn pluim steekt waar het degelijk hoort....8O

rodeo
10 maart 2005, 10:14
Bush steekt pluim op zijn hoed

Prille tekenen van democratisering in Nabije Oosten
Is het niet een beetje vroeg? Bij de prille tekenen van iets, al verkondigen dat Bush toch gelijk had?

Is dat niet een beeetje zielig?

Hebben jullie echt niets wat ÉCHT gelukt is?

Chipie
10 maart 2005, 11:26
Is het niet een beetje vroeg? Bij de prille tekenen van iets, al verkondigen dat Bush toch gelijk had?

Is dat niet een beeetje zielig?

Hebben jullie echt niets wat ÉCHT gelukt is? Noemt U eens iets op wat echt gelukt is (niet afkomen met bomaanslagen die gelukt zijn, hé ;-) ) van de urinoir-pissers...
Noemt U eens een paar gelukte realisaties van de tegenstanders van de VS...

rodeo
10 maart 2005, 17:57
Noemt U eens iets op wat echt gelukt is (niet afkomen met bomaanslagen die gelukt zijn, hé ;-) ) van de urinoir-pissers...
Noemt U eens een paar gelukte realisaties van de tegenstanders van de VS...
a - u draait de vraag om, u zegt dat Bush iets bereikt heeft, hoewel je dat opmaakt uit "prille tekenen", een beetje overdreven enthousiast

b- die bomaanslagen zijn gelukt, met 5-10' verschil in de WTC's vliegen, chapeau voor die manne

c- u praat u er snel onderuit

Pietje
11 maart 2005, 20:54
Bush steekt pluim op zijn hoedAktueler dan ooit..............................8)

Meneer de President, welterusten
Slaap maar lekker in je mooie witte huis
Denk maar niet te veel aan al die verre kusten
Waar uw jongens zitten, eenzaam ver van huis
Denk maar niet aan al die zesenveertig doden
Die vergissing laatst bij dat bombardement
En vergeet het vierde van de tien geboden
Die u als goed christen zeker kent
Denk maar niet aan al die jonge frontsoldaten
Eenzaam stervend in de verre tropennacht
Laat die bleke pacifistenkliek maar praten
Meneer de President, slaap zacht

Droom maar van de overwinning en de zegen
Droom maar van uw mooie vredesideaal
Dat nog nooit door bloedig moorden is verkregen
Droom maar dat het u wel lukken zal ditmaal
Denk maar niet aan al die mensen die verrekken
Hoeveel vrouwen, hoeveel kinderen zijn vermoord
Droom maar dat u aan het langste eind zult trekken
En geloof van al die tegenstand geen woord
Bajonetten met bloedige gevesten
Houden ver van hier op uw bevel de wacht
Voor de glorie en de eer van 't vrije westen
Meneer de president, slaap zacht

Schrik maar niet te erg wanneer u in uw dromen
Al die schuldeloze slachtoffers ziet staan
Die daar ginds bij 't gevecht zijn omgekomen
En u vragen hoe lang dit nog zo moet gaan
En u zult toch ook zo langzaamaan wel weten
Dat er mensen zijn die ziek zijn van geweld
Die het bloed en de ellende niet vergeten
En voor wie nog steeds een mensenleven geldt
Droom maar niet te veel van al die dooie mensen
Droom maar fijn van overwinning en van macht
Denk maar niet te veel aan al die vredeswensen
Meneer de President, slaap zacht

(Copyright : Boudewijn de Groot)

Chipie
11 maart 2005, 23:02
Aktueler dan ooit..............................8)

Meneer de President, welterusten
Slaap maar lekker in je mooie witte huis
Denk maar niet te veel aan al die verre kusten
Waar uw jongens zitten, eenzaam ver van huis
Denk maar niet aan al die zesenveertig doden
Die vergissing laatst bij dat bombardement
En vergeet het vierde van de tien geboden
Die u als goed christen zeker kent
Denk maar niet aan al die jonge frontsoldaten
Eenzaam stervend in de verre tropennacht
Laat die bleke pacifistenkliek maar praten
Meneer de President, slaap zacht

Droom maar van de overwinning en de zegen
Droom maar van uw mooie vredesideaal
Dat nog nooit door bloedig moorden is verkregen
Droom maar dat het u wel lukken zal ditmaal
Denk maar niet aan al die mensen die verrekken
Hoeveel vrouwen, hoeveel kinderen zijn vermoord
Droom maar dat u aan het langste eind zult trekken
En geloof van al die tegenstand geen woord
Bajonetten met bloedige gevesten
Houden ver van hier op uw bevel de wacht
Voor de glorie en de eer van 't vrije westen
Meneer de president, slaap zacht

Schrik maar niet te erg wanneer u in uw dromen
Al die schuldeloze slachtoffers ziet staan
Die daar ginds bij 't gevecht zijn omgekomen
En u vragen hoe lang dit nog zo moet gaan
En u zult toch ook zo langzaamaan wel weten
Dat er mensen zijn die ziek zijn van geweld
Die het bloed en de ellende niet vergeten
En voor wie nog steeds een mensenleven geldt
Droom maar niet te veel van al die dooie mensen
Droom maar fijn van overwinning en van macht
Denk maar niet te veel aan al die vredeswensen
Meneer de President, slaap zacht

(Copyright : Boudewijn de Groot)
Aktueler dan ooit... het dooit...

Wie heeft Boudewijn de Groot,
al was het maar stilletjes, gehoord
toen miljoenen mensen werden gedood
door de regimes van Pietje Gestoord?
Wie hoorde Boudewijn de Groot
toen duizenden in Irak werden vergast?
toen miljoenen in Sudan werden verrast?
toen miljoenen stierven in de Congo?
danste hij toen soms de tango?
Waar was Boudewijn de Groot
toen Rood Pietje zorgde voor de dood
van honderdduizenden Tsjetjenen
en bij de doodstraffen van duizenden Chinezen...

Zouden mensen als Boudewijn de Groot
niet zorgen voor het slijk in de goot? ;-)