PDA

View Full Version : Syrië zet de VS bijna schaak

Mustapha
9 maart 2005, 18:55
Ik ben er zeker van dat de VS erop had gerekend dat Syrië haar troepen nooit zal terugtrekken. Bij deze zal het wel gebeuren.
Syrië heeft al laten weten daar weg te zijn voor mei.

De havikken in het witte huis willen maar één ding, dat is een regimechange in Syrië.
Bush dacht weer een aanleiding te hebben tot een aanval, nl we stellen een onuitvoerbare eis aan Syrië.
Maar nee, Syrië gaat toch in op de eis.
Daar gaat Amerika's aanleiding tot een aanval.

Wat gaan ze nu uitvinden daar in het witte huis?

Ik ben benieuwd.

We kunnen er hier een spelletje van maken.

Alé wie durft een gokje...

Gauss
9 maart 2005, 19:05
Ik ben er zeker van dat de VS erop had gerekend dat Syrië haar troepen nooit zal terugtrekken. Bij deze zal het wel gebeuren.

De havikken in het witte huis willen maar één ding, dat is een regimechange in Syrië.
Bush dacht weer een aanleiding te hebben tot een aanval, nl we stellen een onuitvoerbare eis aan Syrië.

Ik ben benieuwd.

Alé wie durft een gokje... Je moet het maar kunnen, gebied opgeven en toch winnen. Er zitten daar blijkbaar grote strategen. :wtf:

Dat is al even onozel als zeggen dat je een gevecht tegen twee mensen die u willen beroven hebt gewonnen door al u geld af te geven (geen analogie!).

Mustapha
9 maart 2005, 19:14
De soldaten zijn wel weg uit Libanon.
Maar Syrrë blijft in Libanon.

Ze gaan gewoon mee onder de paraplu van Hezbollah.
Hezbollah heeft haar macht getoond gisteren en vandaag (vandaagmeer dan 1 miljoen aanwezigen, nadine? 1miljoen werkende Syriërs?) :-)

Hezbollah heeft militaire tak, Syrische slimme soldaten gaan waarschijnlijk daar mee instappen.
Hezbollah controleert ziekenhuizen, scholen, winkels, tvstations, Syrie gaat daarin financieren.
En Hezbollah heeft leden in het parlement zitten, dus daarmee kan je ook wat aanvangen.

En bovendien, de soldaten trekken zich terug tot NET over de grens.
Snel terug inzetbaar in geval van.

Opvallende detail, de oppositie is deze week verdacht stil.
Journalisten vragen zich af waar Walid Jumblatt is, hij is niet te bereiken.

kelt
9 maart 2005, 19:15
Je moet het maar kunnen, gebied opgeven en toch winnen. Er zitten daar blijkbaar grote strategen. :wtf:

Dat is al even onozel als zeggen dat je een gevecht tegen twee mensen die u willen beroven hebt gewonnen door al u geld af te geven (geen analogie!).

Of Syrie nu weg trekt of in Libanon blijft...

Het belangrijkste is,hoe voorkomen dat de Libanese burgeroorlog weer losbarst......

Vooral Hezbollah is eerder een soort half-republiek,een maffia,niet gericht op de vooruitgang van Libanon,maar op het bestrijden van Israel
Syrie is vermoedelijk de enige macht die enige modererende invloed op Hezbollah kan uitoefenen.....

Voor Syrie is het natuurlijk diplomatiek wat moeilijk nu ,dat ze de enige Buitenlandse macht zijn met troepen in Libanon(Israel is er al lang weg),en dat het nogal wansmakelijk zou zijn om territoriale integriteit van een Arabisch buurland als pasmunt te gebruiken tegen hun eigen probleem in de Golan.....

Vlaanderen Boven
9 maart 2005, 19:16
Shit, de westerlingen moeten weer knielen voor het machtige Syrië.

Lincoln
9 maart 2005, 19:20
Hollywood zal er voor zorgen om een mogelijke scenario uit te vinden, daarna geven ze het (verkopen ze dat ) aan de CNN om de geruchten bij de mensen te verspreiden een zo angst creeeren , Daarna zal het witte huis fabriek werk leveren aan een leugentje(Het leugentje bewerken een verfijnen , een de nodige aroma's aan de ingredienten toe te voegen) om het op zijn beurt bij de VN in te dienen een natuurlijk onze nobelprijs winnaar ( Koffiekoek banaan "koffie anan")zal weer met zijn "wijze woorden" toekomen ( een niet te vergeten toverwoord : PEACE , DEMOCRATIE , MENSENRECHTEN hoort er bij,enz....) een je weet wel naar waar dat dit zal leiden !!!

garfield
9 maart 2005, 19:21
Zoek een reden voor de VS ik zal ze u geven .

De blijvende steun van Syria aan Hezbolah , zowel fin. als logistiek , Syria levert wapens (projectielen en obussen ) en verleent trainingkampen aan de Hezbollah net zoals ze met de Jihad (Syrische vleugel ) doen.
Redenen genoeg lijkt me -> bombs away :-)

Vlaanderen Boven
9 maart 2005, 19:25
( een niet te vergeten toverwoord : PEACE , DEMOCRATIE , MENSENRECHTEN hoort er bij,enz....)
Hallo, Guderian?

Lincoln
9 maart 2005, 19:26
We need peace : aldus K.annan.

Lincoln
9 maart 2005, 19:27
Hallo, Guderian?Was hij niet bevriend met hitler of zo iets ??

illwill
9 maart 2005, 19:33

Ik ben benieuwd.

Goed zo, elk land met slechte leiders moeten aangepakt worden. Het moet maar eens gedaan zijn in deze schurkenstaten.

illwill
9 maart 2005, 19:35
De soldaten zijn wel weg uit Libanon.
Maar Syrrë blijft in Libanon.

Ze gaan gewoon mee onder de paraplu van Hezbollah.
Hezbollah heeft haar macht getoond gisteren en vandaag (vandaagmeer dan 1 miljoen aanwezigen, nadine? 1miljoen werkende Syriërs?) :-)

Hezbollah heeft militaire tak, Syrische slimme soldaten gaan waarschijnlijk daar mee instappen.
Hezbollah controleert ziekenhuizen, scholen, winkels, tvstations, Syrie gaat daarin financieren.
En Hezbollah heeft leden in het parlement zitten, dus daarmee kan je ook wat aanvangen.

En bovendien, de soldaten trekken zich terug tot NET over de grens.
Snel terug inzetbaar in geval van.

Opvallende detail, de oppositie is deze week verdacht stil.
Journalisten vragen zich af waar Walid Jumblatt is, hij is niet te bereiken.
En dat zijn nu allemaal dingen waar jij VOOR bent é. Moordenaars die macht hebben. Waarom verhuis je niet? Er is keus genoeg kwa landen die dergelijke moordenaars als leiders hebben. Ik snap dus niet waarom je dit land hebt gekozen?

Chipie
9 maart 2005, 19:39
Ik heb zo de indruk dat de meeste hier aanwezig zijnde Turken te veel lurken...;-)
Als men dat zo allemaal leest, willen die blijkbaar alles behalve vrede en democratie...

(Net heb ik toevalllig vernomen dat er 21 Turken gestorven zijn bij het lurken van een in 't geniep gestookt drankje. Mogen zij in vrede rusten...)

garfield
9 maart 2005, 19:53
Ik heb zo de indruk dat de meeste hier aanwezig zijnde Turken te veel lurken...;-)
Als men dat zo allemaal leest, willen die blijkbaar alles behalve vrede en democratie...

(Net heb ik toevalllig vernomen dat er 21 Turken gestorven zijn bij het lurken van een in 't geniep gestookt drankje. Mogen zij in vrede rusten...)
je zou het nog gaan denken

Shizie
9 maart 2005, 19:55
Syrie, Iran, Saudi Arabie en de verenigde Emiraten. Die landen mogen bezoek van de amerikaanse troepen vrij binnenkort verwachten..

Dont they, Mister Bush ? Go get them!

illwill
9 maart 2005, 19:58
Syrie, Iran, Saudi Arabie en de verenigde Emiraten. Die landen mogen bezoek van de amerikaanse troepen vrij binnenkort verwachten..

Dont they, Mister Bush ? Go get them!
Spijtig genoeg dat men dit niet kan oplossen zonder de burger ook te raken. Kon men de politiekers en alle criminele leiders maar appart krijgen en hen in 1 klap opblazen.

Mephisto
9 maart 2005, 21:41
:rofl:
Oorlog = verliezen, sowieso.
Is het geen levens, dan is het wel de oorlog zelf..

illwill
10 maart 2005, 11:45
En maak dit de moslim terroristjes in de wereld maar eens wijs é.

garfield
10 maart 2005, 11:51
en op uw kont zitten en "praten" terwijl mensen gefolderd worden is dan wel ok ??

Antoon
10 maart 2005, 17:26

Ik ben benieuwd.

:lol: :lol: :lol: :lol:

Fantastisch hoe die moslims de zoveelste shot onder hun kont opnieuw proberen om te draaien in een overwinning.

Bashir Assad is gewoon met de staart tussen zijn benen gaan lopen. Uit schrik voor de Amerikanen die ondertussen ook al de Europeanen en zelfs sommige Arabische landen mee hebben in het dossier Libanon.

Nadat Saddam in 1991 door Bush Senior in geen tijd werd buitengekegeld uit Kuweit had hij het ook al over een ongekende overwinning voor Irak.