PDA

View Full Version : Dirk Saeys: Open brief aan meneer De Gucht


FMisplon
17 augustus 2002, 15:01
Open brief aan meneer De Gucht

Beste Meneer De Gucht,

Wij als jongeren hebben het gevoel dat u dezer dage te veel naar de wereldbeker voetbal heeft gekeken. Wij willen u er echter op wijzen dat politiek geen voetbal is waar men bij andere ploegen de topspelers kan transfereren voor een bedrag dat groot genoeg is.

Politiek, volgens ons, zou moeten gaan over een maatschappelijk project dat men ten uitvoer zou willen brengen, niet over hoe men een ploeg kan bijeenbrengen die electoraal kan scoren.

U zou kunnen zeggen dat deze mensen niet getransfereerd werden met het oog voor machtsverwerving, maar dat zij zich achter het VLD-project zetten. Dan vragen wij ons af hoe u de uistpraken van uw kersverse spitsen kunt verklaren zoals Van Krunkelsven die verklaart dat hij ideologisch dichter bij Agalev zou staan in een interview met de Morgen. Of de transfer van senator Q, die stelt dat hij voor migrantenstemrecht is, terwijl uw partij net een breekpunt maakt van het feit dat het niet mag ingevoerd worden

Kortom wij, als jongeren, roepen u hierbij op om de politiek te laten gaan over de problemen die mensen in de straat hebben en de oplossingen die u naar voor zou schuiven. En niet langer meer over de transfergeruchten....Daar hebben wij nu net het tussenseizoen van de voetbal voor.

Dirk Saeys

Supe®Staaf
17 augustus 2002, 21:41
Geachte Dirk Saeys
Jij gaat je gegarandeerd de woede van elke voetbalcoach die naam waardig op je hals halen..............
Zelfs sjottersclub S. C. Avondrood zou zich terecht diep geaffronteerd voelen om vergeleken te worden met een krabbenmand...........
Vermijd eerstdaags het bezoek aan kantines nabij de terreinen. 8)

kritikaster
19 augustus 2002, 15:25
Open brief aan meneer De Gucht

Beste Meneer De Gucht,

Wij als jongeren hebben het gevoel dat u dezer dage te veel naar de wereldbeker voetbal heeft gekeken. Wij willen u er echter op wijzen dat politiek geen voetbal is waar men bij andere ploegen de topspelers kan transfereren voor een bedrag dat groot genoeg is.

Politiek, volgens ons, zou moeten gaan over een maatschappelijk project dat men ten uitvoer zou willen brengen, niet over hoe men een ploeg kan bijeenbrengen die electoraal kan scoren.

U zou kunnen zeggen dat deze mensen niet getransfereerd werden met het oog voor machtsverwerving, maar dat zij zich achter het VLD-project zetten. Dan vragen wij ons af hoe u de uistpraken van uw kersverse spitsen kunt verklaren zoals Van Krunkelsven die verklaart dat hij ideologisch dichter bij Agalev zou staan in een interview met de Morgen. Of de transfer van senator Q, die stelt dat hij voor migrantenstemrecht is, terwijl uw partij net een breekpunt maakt van het feit dat het niet mag ingevoerd worden

Kortom wij, als jongeren, roepen u hierbij op om de politiek te laten gaan over de problemen die mensen in de straat hebben en de oplossingen die u naar voor zou schuiven. En niet langer meer over de transfergeruchten....Daar hebben wij nu net het tussenseizoen van de voetbal voor.

Jij ziet er een brave of, naïve jongen uit hoor.
Als politieker is het welzijn van het land of de burgers toch niet belangrijk.
Enkel het eigen ego, de machtwellust, het geld en bijgevolg ook de macht van de partij zijn belangrijk. Hoe heb ik Verhofstad koud en warm horen blazen tot hij in quarantaine gezet werd door de toenmalige cvp en sp met name door toebback en onze stierentemmer de haene. Zelfs tijdelijk geen voorzitter meer wilde zijn van de liberalen daardoor.
En wat doet hij eenmaal aan het bewind? Hetzelfde als de anderen. Incasseren en zwijgen om te blijven. Het moet toch een goed betaald jobke zijn hoor.
Hier is een soort Pim Fortuyn nodig, geen dikbetaalde volgzame marionetten, om ons uit het politieke slop te halen. Geen advokaten, schoolmeesters of vedetten uit één of andere show. Wat weten die jongens nu van economie of het beheren van 's lands financiën.
Daarbovenop heb ik de indruk dat ik weer in de schoolbanken beland ben als ik hen hoor dreigen met monsterboetes en andere op inquisitie lijkende ingrepen. Dat ze eerst eens voor het eigen deurtje schoon maken, dan wordt het ganse straatje proper.

Knuppel
12 september 2002, 23:02
Kritiekaster. Een naam die ik moet onthouden want ik heb genoten van wat hierboven staat!

Krunkel en Quick. Allebei ex.spiritisten. Quick zelfs een Coudenberg-uitvloeiseltje. Een belgicistische liberaal dus in hart en nieren. Eentje die eens rap de VU ging overnemen....en ze kapot hielp maken met de hulp van naïef Bertje de Brusselaar.

Krunkel de man die samen met Bertje de Brusselaar onze huidige premier aan zijn fantastische Lambermont-en Lombardakkoord (dat laatste "perfide" maar effectief volgens Karel de Gucht) hielp en die nooit kon verkroppen dat Geert Bourgeois als voorzitter werd verkozen. Hij werd daarom, zelfs als voorzitter, buiten de onderhandelingen gehouden door uitgerekend die twee "Vlaamsgezinde" onbenullen.

En maar stoken, zowel Krunkel als Quick, dat voorzitter Bourgeois nergens voor deugde. Jongens toch! Wat een pracht-tweetal toch! En of ze op hun dik verdiende plaats zitten! Voorlopig mogen ze zich nog wat profileren voor bewezen diensten aan de VLD. Straks gaan we echter nog lachen vrees ik...

Boontje...je weet wel...

paul the fighter
24 november 2002, 12:29
zeer goed beantwoord alleen het woord klucht inplaats van de gucht