PDA

View Full Version : gehacked


jan hyoens
15 maart 2005, 10:05
Bij deze wil ik de hacker bedanken die mijn pc gesaboteerd heeft! Blijkbaar denkt men mij op deze manier het zwijgen op te leggen! Maar pech voor jullie, hier benek, hier blijvek!

dejohan
15 maart 2005, 10:58
Zelf per ongeluk een trojan binnenhalen is een veel plausibelere verklaring hoor.

Maar ja, de schuld op een ander schuiven is een natuurlijke reflex bij Blokkers.

In ieder geval heb ik er een idool bij. Ne lul als Hyoens een loer draaien kan altijd op mijn sympathie rekenen.

jan hyoens
15 maart 2005, 11:16
Zelf per ongeluk een trojan binnenhalen is een veel plausibelere verklaring hoor.

Maar ja, de schuld op een ander schuiven is een natuurlijke reflex bij Blokkers.

In ieder geval heb ik er een idool bij. Ne lul als Hyoens een loer draaien kan altijd op mijn sympathie rekenen.de mensen van de helpdesk kunnen niet mis zijn! En het verbaasd men neit dat de vrijheid van meningsuiting beknotten een kleingeestig ventje als u plezier doet!
Hie zit het met de vissen trouwens?

dejohan
15 maart 2005, 12:11
Die hebben ook goed gelachen.

dejohan
15 maart 2005, 12:19
de mensen van de helpdesk kunnen niet mis zijn! En het verbaasd men neit dat de vrijheid van meningsuiting beknotten een kleingeestig ventje als u plezier doet!

ALs dat het beknotten van uw meningsuiting is doet me dat hopen plezier.

Geertje
15 maart 2005, 12:34
Als je de laatste updates van XP-windows geïnstalleerd hebt en de fire-wall geactiveerd hebt, zit je al een stuk veiliger. Ikzelf heb ook nog als extra het programma Zone Alarm draaien. Daarnaast zijn ook anti-virus- en anti-spyware-programma's aan te raden. Maar deze heb je waarschijnlijk wel draaien.

Je kan maar nooit genoeg beveiligen tegen de gekken in deze wereld.

stephen-
15 maart 2005, 13:05
Als je de laatste updates van XP-windows geïnstalleerd hebt en de fire-wall geactiveerd hebt, zit je al een stuk veiliger. Ikzelf heb ook nog als extra het programma Zone Alarm draaien. Daarnaast zijn ook anti-virus- en anti-spyware-programma's aan te raden. Maar deze heb je waarschijnlijk wel draaien.

Je kan maar nooit genoeg beveiligen tegen de gekken in deze wereld.
Of hackers/crackers die betrapt worden zeer hard aanpakken.

Dat is net zoals bij autodieven.
Je gaat je auto wel sluiten, maar ga je tegelijk ook een wielklem plaatsen, een stuurslot, een pedaalslot en weet ik veel wat nog allemaal... Nee, het is de bedoeling dat ze het probleem bij de basis aanpakken, namelijk de overtreders.
Er zou een systeem moeten komen waardoor er automatisch geregistreerd wordt wanneer er iemand op je computer inbreekt, zodat de pakkans enorm verhoogd wordt.

instromaniac
15 maart 2005, 13:21
ALs dat het beknotten van uw meningsuiting is doet me dat hopen plezier. "Mening" is trouwens een groot woord in zijn geval ;)

Gauss
15 maart 2005, 13:28
Bij deze wil ik de hacker bedanken die mijn pc gesaboteerd heeft! Blijkbaar denkt men mij op deze manier het zwijgen op te leggen! Maar pech voor jullie, hier benek, hier blijvek!
Kunt u misschien een manier zeggen waarop u wel het zwijgen kunnen opleggen? Dan hoeven mensen niet meer toevlucht te nemen tot zulke kinderachtige acties als computers hacken.

stephen-
15 maart 2005, 13:33
Kunt u misschien een manier zeggen waarop u wel het zwijgen kunnen opleggen? Dan hoeven mensen niet meer toevlucht te nemen tot zulke kinderachtige acties als computers hacken.
En waarom zou u hyoens het zwijgen willen opleggen?

instromaniac
15 maart 2005, 15:11
Kunt u misschien een manier zeggen waarop u wel het zwijgen kunnen opleggen? Dan hoeven mensen niet meer toevlucht te nemen tot zulke kinderachtige acties als computers hacken. Kamelenpis ;) (insider als je het betreffende topic hebt gevolgd)

garfield
15 maart 2005, 15:19
Hackers zijn tuig. Ik heb reeds meerdere malen het bezoek gekregne van een hacker , mijne firewall stopt deze en geeft me zijn gegevens n dit meldt ik dan aan de provider , maar die doen of hun neus bloed

Gauss
15 maart 2005, 15:44
En waarom zou u hyoens het zwijgen willen opleggen?
Omdat ik een deel van zijn posts heb gelezen en ik ben er nog geen enkele tegengekomen waarbij er iets (substantieels) aan de discussie werd toegevoegd. Dus niet omdat hij een andere mening heeft, dit is nog altijd een discussieforum.

(Dat zwijgen opleggen was ook maar als een eerste reactie, als het me teveel wordt, zet ik hem wel op de negeerlijst)

Mephisto
15 maart 2005, 15:45
Hackers zijn tuig. Ik heb reeds meerdere malen het bezoek gekregne van een hacker , mijne firewall stopt deze en geeft me zijn gegevens n dit meldt ik dan aan de provider , maar die doen of hun neus bloed
Sukkel.
Uw PC wordt toentallen, honderden, duizenden malen per dag gehackt. Of toch in elk geval gepoogd. Dat zijn automatische scanners. En uwen provider gaat al die duizenden IP's ff checken? Dacht het niet.

onderzoek heeft uitgewezen dat een PC met windows XP zonder patches, aangesloten op het internet en zonder iets te doen, binnen 15 minuten het eerste virus oploopt en binnen het uur als zombie wordt ingezet.

Dat meneer Hyoens zichzelf zo belangrijk vindt, dat moord en brand nodig is, zegt genoeg over de minderheidsgroepering waartoe hij behoort: De Gematigde Egoïst. DGE. Met een beetje pech nog VB ook.

garfield
15 maart 2005, 15:49
Sukkel.
Uw PC wordt toentallen, honderden, duizenden malen per dag gehackt. Of toch in elk geval gepoogd. Dat zijn automatische scanners. En uwen provider gaat al die duizenden IP's ff checken? Dacht het niet.

onderzoek heeft uitgewezen dat een PC met windows XP zonder patches, aangesloten op het internet en zonder iets te doen, binnen 15 minuten het eerste virus oploopt en binnen het uur als zombie wordt ingezet.
vooral als deze automatische scan gebeurt vanui Parijs en Berlin :roll:
Dat een ISP zijn klanten scant wist ik ook 8)

stephen-
15 maart 2005, 16:36
Omdat ik een deel van zijn posts heb gelezen en ik ben er nog geen enkele tegengekomen waarbij er iets (substantieels) aan de discussie werd toegevoegd. Dus niet omdat hij een andere mening heeft, dit is nog altijd een discussieforum.
Dat is jouw mening en daarmee ook waarheid zeker.... ?
Ik denk daar anders over.

(Dat zwijgen opleggen was ook maar als een eerste reactie, als het me teveel wordt, zet ik hem wel op de negeerlijst)
Dan ist goed. :-)

la_Principessa
15 maart 2005, 17:31
Tegenwoordig kunnen ze ook al GSMs hacken via de pc. :(
Zie maar dat ze je nummer te pakken krijgen of je kunt u mobiel wegsmijte ze.

parcifal
15 maart 2005, 17:35
Tegenwoordig kunnen ze ook al GSMs hacken via de pc. :(
Zie maar dat ze je nummer te pakken krijgen of je kunt u mobiel wegsmijte ze.
Geloof ik niets van.
Heb je een link?

StevenNr1
15 maart 2005, 17:42
Is er ook niet een verschil tussen hacken en cracken? Ik dacht dat hackers enkel beveiligingslekken opspoorden en pc's binnendrongen om de slechte beveiliging aan te kaarten en dat crackers diegene zijn die dan ook nog echt schade willen veroorzaken.

Mephisto
15 maart 2005, 18:13
vooral als deze automatische scan gebeurt vanui Parijs en Berlin :roll:
Dat een ISP zijn klanten scant wist ik ook 8)
Neen, je luistert niet. Het internet is geïnfecteerd. Vrij simpel. Er staan duizenden en duizenden computers online, die allemaal virussen bevatten. Die scannen het hele internet af op zoek naar nieuwe pc's om te infecteren. Daar zit geen 'hacker' achter. Dat gaat allemaal vol-automatisch. En als die software het voor elkaar krijgt jouw PC om te bouwen tot een zombie, wordt die gebruikt om te spammen.

Die zombienetwerken leveren geld op.
Goed, weer genoeg geluld, want dit zal aan uw oren niet besteed zijn, gok ik.

Mephisto
15 maart 2005, 18:14
Is er ook niet een verschil tussen hacken en cracken? Ik dacht dat hackers enkel beveiligingslekken opspoorden en pc's binnendrongen om de slechte beveiliging aan te kaarten en dat crackers diegene zijn die dan ook nog echt schade willen veroorzaken.
Cracker is bezig met software, een hacker met netwerken.
En het verschil wat jij aandraagt, is de 'ethiek binnen de beroepsgroep'. Ik verwacht echter niet, dat die lang stand zal houden.

boer_bavo
15 maart 2005, 18:16
Geloof ik niets van.
Heb je een link? Er is in elk geval een virus voor symbian-gsm's gemaakt.

parcifal
15 maart 2005, 18:57
Cracker is bezig met software, een hacker met netwerken.
En het verschil wat jij aandraagt, is de 'ethiek binnen de beroepsgroep'. Ik verwacht echter niet, dat die lang stand zal houden.
In essence, hacking is a way of thinking about complex systems.
It includes the skills required to cobble together seemingly disparate pieces of a puzzle in order to understand the system; whether modules of code or pieces of a bigger societal puzzle, hackers intuitively grasp and look for the bigger picture that makes sense of the parts. So defined, hacking is a high calling.
Hacking includes defining and defending identity, creating safe boundaries, and searching for the larger truth in a maze of confusion and intentional disinformation.

Mephisto
15 maart 2005, 21:50
Dat zèg ik! :lol:

dejohan
16 maart 2005, 14:54
"Mening" is trouwens een groot woord in zijn geval ;)
Jeh das lang geleden. Hoe ist?

Ik speel tegewoordig over dezelfde verterker als de uwe. T'is een schatje.

dejohan
16 maart 2005, 14:58
Of hackers/crackers die betrapt worden zeer hard aanpakken.

Dat is net zoals bij autodieven.
Je gaat je auto wel sluiten, maar ga je tegelijk ook een wielklem plaatsen, een stuurslot, een pedaalslot en weet ik veel wat nog allemaal... Nee, het is de bedoeling dat ze het probleem bij de basis aanpakken, namelijk de overtreders.
Er zou een systeem moeten komen waardoor er automatisch geregistreerd wordt wanneer er iemand op je computer inbreekt, zodat de pakkans enorm verhoogd wordt.
Als je uw parralel doorstrekt is dat laatste hetzelfde als zeggen "er zou een systeem moeten zijn dan als er iemand uw auto probeert te stelen, hij eerst zijn pas moet gaan tonen bij het dichtsbijzinde politiebureau" m.a.w. compleet onrealistisch.

Raven
16 maart 2005, 14:59
Neen, je luistert niet. Het internet is geïnfecteerd. Vrij simpel. Er staan duizenden en duizenden computers online, die allemaal virussen bevatten. Die scannen het hele internet af op zoek naar nieuwe pc's om te infecteren. Daar zit geen 'hacker' achter. Dat gaat allemaal vol-automatisch. En als die software het voor elkaar krijgt jouw PC om te bouwen tot een zombie, wordt die gebruikt om te spammen.

Die zombienetwerken leveren geld op.
Goed, weer genoeg geluld, want dit zal aan uw oren niet besteed zijn, gok ik.
Het duurt gemiddeld een half uur surfen op internet (op normale sites!) met een pc zonder anti-virus/firewall/security updates, om te merken dat je totaal alle controle over je eigen computer kwijt bent, en je netwerk-verbinden, hoewel je zelf niets doet, een gebruik heeft van 100%.

Dit zuig ik niet uit mijn duim, maar is onderzocht geweest door het magazine Netwerk

StevenNr1
16 maart 2005, 15:22
Met Service Pack 2 voor Windows XP werd dat toch al iets langer dacht ik. En als je Linux of Mac gebruikte duurde het nog veel langer.

stephen-
16 maart 2005, 15:33
Als je uw parralel doorstrekt is dat laatste hetzelfde als zeggen "er zou een systeem moeten zijn dan als er iemand uw auto probeert te stelen, hij eerst zijn pas moet gaan tonen bij het dichtsbijzinde politiebureau" m.a.w. compleet onrealistisch.
Nee, als je dat doortrekt wordt dat "er zou een systeem moeten zijn dat als er iemand uw auto probeert te stelen, dat het automatisch geregistreerd wordt wie de overtreder is."
Bij autodieven is dat inderdaad niet haalbaar, het diende ook maar als voorbeeld.

instromaniac
16 maart 2005, 16:53
Jeh das lang geleden. Hoe ist?

Ik speel tegewoordig over dezelfde verterker als de uwe. T'is een schatje. Allé, kben blij dat je het ook een schatje vindt, niets kan op tegen lampen hé ;)

jan hyoens
16 maart 2005, 17:36
Allé, kben blij dat je het ook een schatje vindt, niets kan op tegen lampen hé ;)
zeg vetzakskes! doe dat via pm he!8O

StevenNr1
16 maart 2005, 18:14
:lol: tgaat over een versterker

JusticeLover
16 maart 2005, 18:39
Bij deze wil ik de hacker bedanken die mijn pc gesaboteerd heeft! Blijkbaar denkt men mij op deze manier het zwijgen op te leggen! Maar pech voor jullie, hier benek, hier blijvek!
Ben je zeker dat je bent gehacked?

Moest je formatteren of is het wel na een tijdje gelukt zonder te formatteren?

instromaniac
16 maart 2005, 19:02
zeg vetzakskes! doe dat via pm he!8O Wat dacht ge? Een sekspop met lampen? 8O

jan hyoens
17 maart 2005, 14:41
Ben je zeker dat je bent gehacked?

Moest je formatteren of is het wel na een tijdje gelukt zonder te formatteren?
Ik weet het niet, die gasten van de helpdesk hebben het na een uur gefikst!

instromaniac
17 maart 2005, 17:57
de mensen van de helpdesk kunnen niet mis zijn! En het verbaasd men neit dat de vrijheid van meningsuiting beknotten een kleingeestig ventje als u plezier doet!
Hie zit het met de vissen trouwens? Trouwens, weet je wel wat voor een kiekens er zitten bij zo'n gemiddelde helpdesk? M'n broer had bij Telenet zo'n account met alles erop en eraan gevraagd. De installateur zei dat alles grondig beveiligd is, dat er in principe nu niets fout kan gaan met z'n internetgebruik. Een maandje later had hij een PC met een stuk of 25 trojans en enkele honderden spyware-aanvallen. Die onnozelaars van Telenet hadden juist niks gedaan: Norton antivirus en firewall geïnstaleerd maar niet eens actief gezet en Windows XP niet eens geupdate naar SP2. Als je zo'n kemels schiet als installateur dan zou ik toch een andere job zoeken.

Yann
17 maart 2005, 19:49
Neen, je luistert niet. Het internet is geïnfecteerd. Vrij simpel. Er staan duizenden en duizenden computers online, die allemaal virussen bevatten. Die scannen het hele internet af op zoek naar nieuwe pc's om te infecteren. Daar zit geen 'hacker' achter. Dat gaat allemaal vol-automatisch. En als die software het voor elkaar krijgt jouw PC om te bouwen tot een zombie, wordt die gebruikt om te spammen.

Die zombienetwerken leveren geld op.
Goed, weer genoeg geluld, want dit zal aan uw oren niet besteed zijn, gok ik.
Daarmee dat antivirussoftware de grootste bullshit is. Het is als het ware een uitstel van executie.

Het beste is je volledige pc installeren en configureren, en voordat je hem aansluit op het internet, een image van je cschijf maken. Je documenten op een andere schijf/partitie zetten, en om de zoveel tijd de backup terugzetten. En virussen worden al gewist terwijl ze aan het sluimeren zijn...

Yann
17 maart 2005, 19:53
Het is wel een feit dat het internet hoe langer hoe onleefbaarder wordt: spyware, virussen, popups, spam... Het heeft gewoon geen naam meer. Bovendien is de informatie zo uitgebreid en complex, dat het moeilijk is om het zinnige van het onzinnige te onderscheiden.

Yann
17 maart 2005, 19:56
Trouwens, weet je wel wat voor een kiekens er zitten bij zo'n gemiddelde helpdesk? M'n broer had bij Telenet zo'n account met alles erop en eraan gevraagd. De installateur zei dat alles grondig beveiligd is, dat er in principe nu niets fout kan gaan met z'n internetgebruik. Een maandje later had hij een PC met een stuk of 25 trojans en enkele honderden spyware-aanvallen. Die onnozelaars van Telenet hadden juist niks gedaan: Norton antivirus en firewall geïnstaleerd maar niet eens actief gezet en Windows XP niet eens geupdate naar SP2. Als je zo'n kemels schiet als installateur dan zou ik toch een andere job zoeken.Die van Telenet, dat zijn echte sukkelaars!!! Tot over korte tijd hebben ze hier de meeste studentenkoten in Antwerpen opt net aangesloten. Een vriend heeft mij toen opgebeld, om te kijken wat er scheelde. Er kon nl. maar 1 student van de 8 op internet. :-/ Ik naar de kelder gaan kijken en wat zag ik: twee switchen, maar gene router! Waar hebben ze die 'installateurs' eigenlijk uitgehaald???

En op een ander kot had de elektricien de bekabeling al over het hele gebouw gelegd. Wat doen ze dan? Twee keer leggen natuurlijk!

instromaniac
17 maart 2005, 20:09
Die van Telenet, dat zijn echte sukkelaars!!! Tot over korte tijd hebben ze hier de meeste studentenkoten in Antwerpen opt net aangesloten. Een vriend heeft mij toen opgebeld, om te kijken wat er scheelde. Er kon nl. maar 1 student van de 8 op internet. :-/ Ik naar de kelder gaan kijken en wat zag ik: twee switchen, maar gene router! Waar hebben ze die 'installateurs' eigenlijk uitgehaald???

En op een ander kot had de elektricien de bekabeling al over het hele gebouw gelegd. Wat doen ze dan? Twee keer leggen natuurlijk! Amai, als ik dat hoor is het nog erger dan ik al dacht 8O
Hopelijk nemen ze die stunten voor hun eigen rekening.

driewerf
17 maart 2005, 21:15
Het is wel een feit dat het internet hoe langer hoe onleefbaarder wordt: spyware, virussen, popups, spam... Het heeft gewoon geen naam meer. Bovendien is de informatie zo uitgebreid en complex, dat het moeilijk is om het zinnige van het onzinnige te onderscheiden.
maar eens België terug unitair is zal dat allemaal opgelost worden.

StevenNr1
17 maart 2005, 21:18
Het is wel een feit dat het internet hoe langer hoe onleefbaarder wordt: spyware, virussen, popups, spam... Het heeft gewoon geen naam meer. Bovendien is de informatie zo uitgebreid en complex, dat het moeilijk is om het zinnige van het onzinnige te onderscheiden. Met Firefox, een firewall, een beetje opletendheid en een degelijke (in mijn geval gratis) virusscanner en dat valt wel mee hoor.

Yann
17 maart 2005, 21:56
maar eens België terug unitair is zal dat allemaal opgelost worden.
Wat zit jij nu te zagen. Met een splitsing van .be in .vl en .wa zéker niet nee.

cortelinckx
17 maart 2005, 22:11
Ze hacken Windows omdat alle poorten er standaard open staan en omdat niemand de moeite neemt de patches te installeren. Een firewall, de patches en een fatsoenlijke virusscanner is echt het minimum dat je nodig hebt als je met een MS Windows-bak het net op wil.
De firewall houdt die poorten dicht... tenzij je regels definieert om die poorten terug open te zetten... en rarara wat doen massa's mensen...