PDA

View Full Version : De Vlaming: een bedreigde diersoort?


skye
8 mei 2003, 19:24
Vlamingen maken te weinig kinderen (Gazet van Antwerpen, 06/01/03)

Oorzaak? Minder vrouwen Oudere moeders

"Vlamingen studeren langer, wachten ook langer met paarvorming en hebben ook veel minder kinderen per gezin dan vroeger.
Bovendien is de economische prestatiedruk toegenomen, en zijn er gewoon ook minder vrouwen, net omdat die geboortedaling
al een tijdje bezig is", zegt Guy Martens, coördinator van het Studiecentrum voor Perinatale Epidemiologie (SPE), dat de
geboortecijfers voor 2002 bekend maakte. Langer wachten met kinderen betekent ook meer kans op géén kinderen, weet Martens:
"Vóór haar 27ste heeft een vrouw 28% kans om zwanger te geraken in de eerste maand. Op 30 jaar is dat nog 20%, op 35 jaar
10% en op 38 jaar nog maar 5%."

De naoorlogse babyboom duurde tot 1964. Daarna daalde het geboortecijfer, tot 1975. Maar na een kort piekje bleef het weer
dalen. Sterft Vlaanderen uit?

"Het geboortecijfer zal blijven dalen tot in 2005. De gemiddelde leeftijd waarop Vlaamse vrouwen moeders worden, is
tegenwoordig immers 30 jaar, dus dat piekje van 1975 gaan we wel merken. Maar het zal niet lang duren."

Waarom is dat piekje in 1975 niet blijven duren? "Je kan in de geboortecijfers duidelijk de weerslag zien van economische
en andere crisissen. Het dieptepunt van 1920 was de nasleep van de Eerste Wereldoorlog, maar zelfs de crash van Wall Street
in 1929 merk je in de Vlaamse statistieken. En dus ook de oliecrisis van de jaren zeventig.

Het werkt ook omgekeerd: in 2000 was er een licht stijginkje, ongetwijfeld een millennium-effect..."

Problemen? Miljoen Vlamingen minder tegen 2050
"De geboortedaling is een probleem, omdat we ver onder het vervangingsniveau zitten", zegt Martens. Om een bevolking te
'vervangen', moet iedere vrouw gemiddeld 2,1 kinderen hebben. Vlaamse vrouwen van nu hebben gemiddeld 1,4 kinderen."
Je hebt drie groepen in de bevolking: de kinderen en studenten, de gepensioneerden en daartussen de 'actieven'.
Die betalen voor die twee andere groepen. Maar de eerste groep wordt kleiner, en dus uiteindelijk ook de groep actieven.
In Vlaanderen behoort nog 38% van de inwoners tot de actieven. Dat mag niet veel verminderen, of we krijgen gigantische
problemen met de betaling van de pensioenen en van de ziektekosten. "En in Vlaanderen nog eerder dan elders, want met
de sterfte zit het hier dan wél weer goed: Vlaanderen heeft het derde laagste sterftecijfer van de Europese Unie, na Finland
en Zweden. België als geheel staat overigens pas op de elfde plaats."En daardoor begint de Vlaamse bevolkingspyramide
vervaarlijk te kantelen: "In 1880 was die nog gezond, zag-ie eruit als een échte, Egyptische pyramide. Nu lijkt-ie op
een gedeukte mijter."Gevolgen? "Demografen hebben eens voorspeld dat we in 2050 nog maar met 5 miljoen in plaats van
6 miljoen Vlamingen zullen zijn", zegt Martens. Bovendien ook nog gemiddeld een stuk ouder dan nu. En dat toont toch
aan dat er iets mis is." Er is ook hoop, al is die mager: "Dit soort voorspellingen kan ook gigantisch fout zitten.
Zo is er vroeger ook voorspeld dat het geboortecijfer in de jaren '90 ook zou blijven stijgen."Oplossing?Fiscale steun
naar Scandinavisch model

"Dit soort historisch dieptepunt hadden ze 10, 15 jaar geleden ook in de Scandinavische landen. Daar heeft men toen
radicaal gekozen voor een maximum aan fiscale maatregelen om ouderschap te bevorderen", zegt Chris Vandenbroeke,
Vlaams parlementslid voor de N-VA en professor demografie aan de Gentse universiteit.

Het Scandinavisch model had succes: het geboortecijfer kroop omhoog van 1,2 naar 1,9 kinderen per vrouw. "Nog altijd
lager dan het vervangingsniveau, maar toch al een positieve knik. Ook in andere West-Europese landen zie je steeds
meer belangstelling voor zo'n aanpak. In Duitsland en in Nederland, waar het huidige kabinet zelfs een staatssecretaris
voor Gezinsbeleid telt."

Vandenbroeke hamert al jaren op het demografisch probleem. "Studies wijzen uit dat de meeste twintigers wél een kinderwens
hebben, voor 2 �* 3 kinderen. Dat is genoeg voor vervanging, en dus ideaal. Maar die mensen worden geconfronteerd met
steeds meer jobonzekerheid, stress en levensduurte, waardoor je moet gaan tweeverdienen om rond te komen. Je moet er
dus alles aan doen om die kinderwens realiseerbaar te maken, zoals in Scandinavië met een pakket van psychologische,
fiscale en economische steun. De kinderbijslagen van nu zijn niet toereikend, er moet meer opvangmogelijkheid voor
kinderen komen."

"Alles wat met kinderen krijgen te maken heeft, moet gecentraliseerd worden onder één minister voor Gezinsbeleid. En
in de wet staat dat leerplichtonderwijs kosteloos is. Daar moet eens eindelijk voor gezorgd worden."

Kost allemaal véél geld, maar: "Dat is nog een stuk goedkoper dan het enorme prijskaartje voor een vergrijsd Vlaanderen
van binnenkort."

Frank Jacobs
© 2003 De Vlijt n.v.

Celebfin
8 mei 2003, 20:27
Misschien moet men aan de Zoo van Antwerpen vragen een kweekprogramma te starten.

Calle
9 mei 2003, 07:28
Misschien moet men aan de Zoo van Antwerpen vragen een kweekprogramma te starten.

Racist.

Celebfin
9 mei 2003, 15:23
Misschien moet men aan de Zoo van Antwerpen vragen een kweekprogramma te starten.

Racist.

Allez er is weer geen plaats voor humor, maar enkel voor scheldpartijen. Ik vind ook dat de Nederlandstalige Belg niet in haar voortbestaan mag bedreigd worden. En de quotestarter noemt Vlamingen zelf een bedreigde diersoort. Maar ja, dat kan men wel verwachten van een agressieve vlaams-nationalist. Waarom kunnen Vlaamsnationalisten en gewone belgen hier op het forum nooit een normale discussie voeren? :( Zeer spijtig...

skye
9 mei 2003, 15:40
Misschien moet men aan de Zoo van Antwerpen vragen een kweekprogramma te starten.

Racist.

Allez er is weer geen plaats voor humor, maar enkel voor scheldpartijen. Ik vind ook dat de Nederlandstalige Belg niet in haar voortbestaan mag bedreigd worden. En de quotestarter noemt Vlamingen zelf een bedreigde diersoort. Maar ja, dat kan men wel verwachten van een agressieve vlaams-nationalist. Waarom kunnen Vlaamsnationalisten en gewone belgen hier op het forum nooit een normale discussie voeren? :( Zeer spijtig...

aggresief???
u kent mij niet eens...
Maar u heeft wel gelijk, als ik u ooit tegenkom...

Supe®Staaf
9 mei 2003, 15:44
De Flaminganten zijn er als de dood voor dat ze hun fameuze meerderheid gaan kwijtraken. :lol: :lol: :lol:

Eens het zover is zouden de Walen hen een koekje van eigen deeg bakken en de voormalige flamingantische eisen wel eens kunnen uit de hoge hoed toveren. :mrgreen:

Maar ze moeten er niet wakker van liggen. Ze waren politiek toch steeds te bek*kt om hun meerderheid uit te spelen. :twisted:

De Vliegende Hollander
9 mei 2003, 20:41
Misschien wordt het tijd om een paar Nederlanders naar Vlaanderen te exporteren...We hebben een zo'n 400.000 Nederlandstalige Surinamers die ongetwijfeld die groeicijfers wat op kunnen krikken :wink:...En mochten jullie alsnog te kort schieten, krijgen jullie de Antilianen er gratis bij van ons :lol: ...


Groeten

Celebfin
9 mei 2003, 21:40
Misschien moet men aan de Zoo van Antwerpen vragen een kweekprogramma te starten.

Racist.

Allez er is weer geen plaats voor humor, maar enkel voor scheldpartijen. Ik vind ook dat de Nederlandstalige Belg niet in haar voortbestaan mag bedreigd worden. En de quotestarter noemt Vlamingen zelf een bedreigde diersoort. Maar ja, dat kan men wel verwachten van een agressieve vlaams-nationalist. Waarom kunnen Vlaamsnationalisten en gewone belgen hier op het forum nooit een normale discussie voeren? :( Zeer spijtig...

aggresief???

Hoewel ik het onbewust bij het rechte eind had. Ik bedoelde niet u, maar calle. Maar ja dit bevestigt nogmaals dat veel Vlaams-nationalisten agressief uit de hoek komen.
u kent mij niet eens...
Maar u heeft wel gelijk, als ik u ooit tegenkom...

skye
9 mei 2003, 21:49
Misschien moet men aan de Zoo van Antwerpen vragen een kweekprogramma te starten.

Racist.

Allez er is weer geen plaats voor humor, maar enkel voor scheldpartijen. Ik vind ook dat de Nederlandstalige Belg niet in haar voortbestaan mag bedreigd worden. En de quotestarter noemt Vlamingen zelf een bedreigde diersoort. Maar ja, dat kan men wel verwachten van een agressieve vlaams-nationalist. Waarom kunnen Vlaamsnationalisten en gewone belgen hier op het forum nooit een normale discussie voeren? :( Zeer spijtig...

aggresief???

Hoewel ik het onbewust bij het rechte eind had. Ik bedoelde niet u, maar calle. Maar ja dit bevestigt nogmaals dat veel Vlaams-nationalisten agressief uit de hoek komen.
u kent mij niet eens...
Maar u heeft wel gelijk, als ik u ooit tegenkom...
nee dit bevestigt alleen maar dat gij te stom zijt om door te hebben wanneer er een grapje gemaakt wordt. :lol:

Celebfin
9 mei 2003, 21:53
Ja, die abstrate humor van jou ook. Kijk jij toevallig naar: 'Hallo België'?

vlaanderen72
10 mei 2003, 07:27
Misschien wordt het tijd om een paar Nederlanders naar Vlaanderen te exporteren...We hebben een zo'n 400.000 Nederlandstalige Surinamers die ongetwijfeld die groeicijfers wat op kunnen krikken :wink:...En mochten jullie alsnog te kort schieten, krijgen jullie de Antilianen er gratis bij van ons :lol: ...


Groeten

Dan zult ge er rap terug mee in holland zitten 8O samen met onze bussel vreemdelingen ! :wink:

Kotsmos
10 mei 2003, 21:15
Begrijp ik het verkeerd of moet ik dit topic interpreteren als een soort luidkeels "HULP, den Vlaaming sterft uit! Onze rijke cultuur behoort dra tot het verleden!"?

in dat geval: GEEUW

skye
10 mei 2003, 22:29
Begrijp ik het verkeerd of moet ik dit topic interpreteren als een soort luidkeels "HULP, den Vlaaming sterft uit! Onze rijke cultuur behoort dra tot het verleden!"?

in dat geval: GEEUW
Wat bedoel je met "GEEUW".

1) dat je niet gelooft dat de Vlaming aan het uitsterven is
2) dat je het wel gelooft maar niets kan schelen dat je binnen 50 jaar als "dimmi" sjeik Abou Jahjah zijn zolen mag likken
3) dat je een impotente, infertiele braakbal bent met een micropenis, die toch niet aan een lief geraakt, zich dus nooit zal kunnen voortplanten en daarmee de genenpoel een grote dienst bewijst.

Paulus de Boskabouter
10 mei 2003, 22:31
3) dat je een impotente, infertiele braakbal bent met een micropenis, die toch niet aan een lief geraakt, zich dus nooit zal kunnen voortplanten en daarmee de genenpoel een grote dienst bewijst.

Ik begin meer en meer te vermoeden dat jij nog een andere nick hebt op dit forum.

skye
10 mei 2003, 22:33
3) dat je een impotente, infertiele braakbal bent met een micropenis, die toch niet aan een lief geraakt, zich dus nooit zal kunnen voortplanten en daarmee de genenpoel een grote dienst bewijst.

Ik begin meer en meer te vermoeden dat jij nog een andere nick hebt op dit forum.
neen, maar ik ben wel geinspireerd door de scheldproza van iemand, ja...

Babeth
10 mei 2003, 23:02
Misschien wordt het tijd om een paar Nederlanders naar Vlaanderen te exporteren...We hebben een zo'n 400.000 Nederlandstalige Surinamers die ongetwijfeld die groeicijfers wat op kunnen krikken :wink:...En mochten jullie alsnog te kort schieten, krijgen jullie de Antilianen er gratis bij van ons :lol: ...


Wat denkt ge dat een zekere Kees uit Rotterdam en een zekere Wilmhelmus uit Wageningen eind jaren '60 en begin jaren '70 van de vorige eeuw in Vlaanderen zijn gaan doen ??? Beiden hebben elks bij een lief Vlaams vrouwke 2 jongens en een meisje verwekt. Maddox is een van die jongetjes en ik ben een van die meisjes.

Kotsmos
11 mei 2003, 07:09
3) dat je een impotente, infertiele braakbal bent met een micropenis, die toch niet aan een lief geraakt, zich dus nooit zal kunnen voortplanten en daarmee de genenpoel een grote dienst bewijst.

oh, stouterd!

meer "geeuw" in de zin van "en wat dan nog, I'll be long gone before that happens" ofzo. Wat ik dan weer wél idioot vind is die eeuwige gevolgtrekking: de Vlaming maakt te weinig kinderen ===> binnen 20 jaar is dit een moslimstaat. Op zo'n aanteigingen ben ik ook geneigd te reageren met een "GEEUW", maar dan niet omdat het mij niet interesseert, maar vooral als subtiele hint om wat minder onnozelheden te vertellen.

vlaanderen72
11 mei 2003, 07:41
Begrijp ik het verkeerd of moet ik dit topic interpreteren als een soort luidkeels "HULP, den Vlaaming sterft uit! Onze rijke cultuur behoort dra tot het verleden!"?

in dat geval: GEEUW

Wanneer zou jij je nu wel eens druk maken ,als ze vanvoor op je muil slagen of draai je je dan ook om ,om dan nog een trap in je kont te kunnen krijgen. :?

skye
11 mei 2003, 10:14
3) dat je een impotente, infertiele braakbal bent met een micropenis, die toch niet aan een lief geraakt, zich dus nooit zal kunnen voortplanten en daarmee de genenpoel een grote dienst bewijst.

oh, stouterd!

meer "geeuw" in de zin van "en wat dan nog, I'll be long gone before that happens" ofzo. Wat ik dan weer wél idioot vind is die eeuwige gevolgtrekking: de Vlaming maakt te weinig kinderen ===> binnen 20 jaar is dit een moslimstaat. Op zo'n aanteigingen ben ik ook geneigd te reageren met een "GEEUW", maar dan niet omdat het mij niet interesseert, maar vooral als subtiele hint om wat minder onnozelheden te vertellen.

Kotsmos,
het wordt tijd dat je je ogen opendoet. De moslims gaan inderdaad binnen 20jaar niet in de meerderheid zijn. Dit zal pas binnen ongeveer 50 a 60 jaar gebeuren. Lijkt dit onmogelijk. Een heel simpele studie van de demografie is echter duidelijk genoeg.

In Nederland trouwt tot 90% van de moslims met iemand van het thuisland. (In belgie zal het niet veel verschillen) Dit feit gecombineerd met het hogere geboortecijfer, zorgt ervoor dat de moslimbevolking om de 10 �* 15 jaar verdubbelt. Nu zijn ze met 500.000. Binnen 50 jaar is de Vlaamse bevolking gedaalt tot 4.000.000. Reken dus zelf maar uit.

Ik weet dat het op het eerste zicht ongeloofwaardig lijkt, maar helaas is het zo.

Kotsmos
11 mei 2003, 11:32
als je er zomaar vanuit gaat dat de huidige demografische evolutie (zowel geboorte als migratie) zich doorzet wel ja. Dat er geen enkele reden is om dat aan te nemen, negeren we maar voor het gemak zeker? Ik heb respect voor prof. Vandenbroeke en zijn klachten, maar ik zie hem nergens waarschuwen voor een schrikwekkend toekomstbeeld als het uwe. Komt dat dan omdat hij professor is en gij niet? Ik zou het niet weten...

skye
11 mei 2003, 11:57
als je er zomaar vanuit gaat dat de huidige demografische evolutie (zowel geboorte als migratie) zich doorzet wel ja. Dat er geen enkele reden is om dat aan te nemen, negeren we maar voor het gemak zeker?

Hoe gaat ge dat veranderen? Door de immigratiewetten strikt toe te passen, maar dat gebeurt niet!
Trouwens, zelfs als dit effect afgeremd wordt, stelt dat alleen maar de datum uit. Wat maakt het nu uit of het binnen 50 of 100 jaar zal zijn. Dit betekent dus dat ge ofwel uw kinderen in het zak zet, ofwel uw kleinkinderen.
U bent diegene die dingen negeert. Ofwel zegt ge: "het is niet erg dat we binnen een eeuw vreemdelingen in ons eigen land zijn" ofwel doet ge er NU iets aan. Hoe langer er gewacht wordt, hoe drastischer de maatregelen gaan moeten zijn.
Ik heb respect voor prof. Vandenbroeke en zijn klachten, maar ik zie hem nergens waarschuwen voor een schrikwekkend toekomstbeeld als het uwe. Komt dat dan omdat hij professor is en gij niet? Ik zou het niet weten...
Ha, u gaat ervan uit dat aangezien ik geen professor ben dat ik geen 2 en 2 kan optellen. U twijfelt aan mijn intellectuele capaciteiten? Ik kan u verzekeren dat mijn IQ in orde is

Jan van den Berghe
11 mei 2003, 12:38
U bent diegene die dingen negeert. Ofwel zegt ge: "het is niet erg dat we binnen een eeuw vreemdelingen in ons eigen land zijn" ofwel doet ge er NU iets aan. Hoe langer er gewacht wordt, hoe drastischer de maatregelen gaan moeten zijn.

Eigenlijk merkwaardig dat de linksen blijkbaar er geen probleem mee hebben dat de eigen bevolking verschrompelt en de vreemdelingen in grote mate toenemen (in casu de moslims). Eens de moslims in de meerderheid zijn, zal het gedaan zijn met de geroemde vrijheid. Als eerste zullen de linksen op hun bek krijgen: in de ogen van de moslims zijn zij immers heidenen. Maar wie als Europeaan de traditionele waarden aanhangt en bijvoorbeeld christen is, zal nog het meeste respijt krijgen. Juist de laatste groep verzet zich het hardst tegen de invasie van Europa, terwijl de linksen die eigenlijk aanmoedigen. Zijn de linksen dan sado-masochistisch?

Paulus de Boskabouter
11 mei 2003, 12:51
U bent diegene die dingen negeert. Ofwel zegt ge: "het is niet erg dat we binnen een eeuw vreemdelingen in ons eigen land zijn" ofwel doet ge er NU iets aan. Hoe langer er gewacht wordt, hoe drastischer de maatregelen gaan moeten zijn.

Eigenlijk merkwaardig dat de linksen blijkbaar er geen probleem mee hebben dat de eigen bevolking verschrompelt en de vreemdelingen in grote mate toenemen (in casu de moslims). Eens de moslims in de meerderheid zijn, zal het gedaan zijn met de geroemde vrijheid. Als eerste zullen de linksen op hun bek krijgen: in de ogen van de moslims zijn zij immers heidenen. Maar wie als Europeaan de traditionele waarden aanhangt en bijvoorbeeld christen is, zal nog het meeste respijt krijgen. Juist de laatste groep verzet zich het hardst tegen de invasie van Europa, terwijl de linksen die eigenlijk aanmoedigen. Zijn de linksen dan sado-masochistisch?

Neen, de 'linksen' hebben er hard voor gevochten de vrijheden te verwerven waar ook conservatieven als u de dag van vandaag nog kunnen van genieten.
Zij zijn tenminste blijven geloven in die verworvenheden en stellen zich dan ook consequent op itt mensen als jij.
Dat het christendom een traditionele Europese waarde zou zijn durf ik sterk te betwijfelen ..
Een opgelegde traditionele waarde lijkt me beter uitgedrukt.
Sinds de mensen bevrijd zijn van het alziende oog van meneer pastoor gaat het christendom er schrijnend op achteruit, tenzij bij mensen die conservatieve waarden nodig hebben om zich aan vast te klampen, gezien ze het anders psychologisch niet redden in de maatschappij.
Mensen die een denkkadertje nodig hebben zullen altijd blijven bestaan, en dat kan, dankzij de 'linksen'.
Zie je, ook jullie laten ze doen.
Misschien is het beter dat ze zichzelf gaan beschermen tegen invloeden die de vrijheid van de mens beknotten.
Ik stel dan alvast voor de charismatische beweging en andere hyperconservatieve bolwerken van muggenzifters aan te pakken en gelijk de Islam mee uit te roeien.
In tussentijd bent u nog steeds vrij te geloven wat u wil.

Paulus de Boskabouter
11 mei 2003, 13:02
U twijfelt aan mijn intellectuele capaciteiten? Ik kan u verzekeren dat mijn IQ in orde is

En wat dat gezever over IQ en diploma's betreft;

Ik stel voor dat we met z'n allen eens afspreken om een gecontroleerde IQ test van ons af te nemen.

Kan ik jullie eens afdrogen ;-)

skye
11 mei 2003, 13:06
U bent diegene die dingen negeert. Ofwel zegt ge: "het is niet erg dat we binnen een eeuw vreemdelingen in ons eigen land zijn" ofwel doet ge er NU iets aan. Hoe langer er gewacht wordt, hoe drastischer de maatregelen gaan moeten zijn.

Eigenlijk merkwaardig dat de linksen blijkbaar er geen probleem mee hebben dat de eigen bevolking verschrompelt en de vreemdelingen in grote mate toenemen (in casu de moslims). Eens de moslims in de meerderheid zijn, zal het gedaan zijn met de geroemde vrijheid. Als eerste zullen de linksen op hun bek krijgen: in de ogen van de moslims zijn zij immers heidenen. Maar wie als Europeaan de traditionele waarden aanhangt en bijvoorbeeld christen is, zal nog het meeste respijt krijgen. Juist de laatste groep verzet zich het hardst tegen de invasie van Europa, terwijl de linksen die eigenlijk aanmoedigen. Zijn de linksen dan sado-masochistisch?

Neen, de 'linksen' hebben er hard voor gevochten de vrijheden te verwerven waar ook conservatieven als u de dag van vandaag nog kunnen van genieten.
Zij zijn tenminste blijven geloven in die verworvenheden en stellen zich dan ook consequent op itt mensen als jij.
Dat het christendom een traditionele Europese waarde zou zijn durf ik sterk te betwijfelen ..
Een opgelegde traditionele waarde lijkt me beter uitgedrukt.
Sinds de mensen bevrijd zijn van het alziende oog van meneer pastoor gaat het christendom er schrijnend op achteruit,
tenzij bij mensen die conservatieve waarden nodig hebben om zich aan vast te klampen, gezien ze het anders psychologisch niet redden in de maatschappij.
Mensen die een denkkadertje nodig hebben zullen altijd blijven bestaan, en dat kan, dankzij de 'linksen'.
Zie je, ook jullie laten ze doen.
Misschien is het beter dat ze zichzelf gaan beschermen tegen invloeden die de vrijheid van de mens beknotten.
Ik stel dan alvast voor de charismatische beweging en andere hyperconservatieve bolwerken van muggenzifters aan te pakken en gelijk de Islam mee uit te roeien.
In tussentijd bent u nog steeds vrij te geloven wat u wil.


http://www.raceworx.com/funnypics/shut%20the%20fuck%20up%20liberal.jpg

Paulus de Boskabouter
11 mei 2003, 13:08
U bent diegene die dingen negeert. Ofwel zegt ge: "het is niet erg dat we binnen een eeuw vreemdelingen in ons eigen land zijn" ofwel doet ge er NU iets aan. Hoe langer er gewacht wordt, hoe drastischer de maatregelen gaan moeten zijn.

Eigenlijk merkwaardig dat de linksen blijkbaar er geen probleem mee hebben dat de eigen bevolking verschrompelt en de vreemdelingen in grote mate toenemen (in casu de moslims). Eens de moslims in de meerderheid zijn, zal het gedaan zijn met de geroemde vrijheid. Als eerste zullen de linksen op hun bek krijgen: in de ogen van de moslims zijn zij immers heidenen. Maar wie als Europeaan de traditionele waarden aanhangt en bijvoorbeeld christen is, zal nog het meeste respijt krijgen. Juist de laatste groep verzet zich het hardst tegen de invasie van Europa, terwijl de linksen die eigenlijk aanmoedigen. Zijn de linksen dan sado-masochistisch?

Neen, de 'linksen' hebben er hard voor gevochten de vrijheden te verwerven waar ook conservatieven als u de dag van vandaag nog kunnen van genieten.
Zij zijn tenminste blijven geloven in die verworvenheden en stellen zich dan ook consequent op itt mensen als jij.
Dat het christendom een traditionele Europese waarde zou zijn durf ik sterk te betwijfelen ..
Een opgelegde traditionele waarde lijkt me beter uitgedrukt.
Sinds de mensen bevrijd zijn van het alziende oog van meneer pastoor gaat het christendom er schrijnend op achteruit,
tenzij bij mensen die conservatieve waarden nodig hebben om zich aan vast te klampen, gezien ze het anders psychologisch niet redden in de maatschappij.
Mensen die een denkkadertje nodig hebben zullen altijd blijven bestaan, en dat kan, dankzij de 'linksen'.
Zie je, ook jullie laten ze doen.
Misschien is het beter dat ze zichzelf gaan beschermen tegen invloeden die de vrijheid van de mens beknotten.
Ik stel dan alvast voor de charismatische beweging en andere hyperconservatieve bolwerken van muggenzifters aan te pakken en gelijk de Islam mee uit te roeien.
In tussentijd bent u nog steeds vrij te geloven wat u wil.


http://www.raceworx.com/funnypics/shut%20the%20fuck%20up%20liberal.jpg


Het feit alleen al dat je dit kan posten bewijst mijn gelijk.

TomB
11 mei 2003, 13:16
U twijfelt aan mijn intellectuele capaciteiten? Ik kan u verzekeren dat mijn IQ in orde is

En wat dat gezever over IQ en diploma's betreft;

Ik stel voor dat we met z'n allen eens afspreken om een gecontroleerde IQ test van ons af te nemen.

Kan ik jullie eens afdrogen ;-)

Begin hier alvast: http://www.mensa.org/workout.html

Kotsmos
11 mei 2003, 14:24
Ha, u gaat ervan uit dat aangezien ik geen professor ben dat ik geen 2 en 2 kan optellen. U twijfelt aan mijn intellectuele capaciteiten? Ik kan u verzekeren dat mijn IQ in orde is

nee schat, ik twijfel aan uw kennis inzake demografie.

completement offtopic: die mensatest is niet bepaald wat een mens zou noemen "accuraat".

En mr. Van den Berghe: ik kan niet voor "de" linksen spreken, enkel voor mezelf, en ik persoonlijk denk niet in termen van "volken", laat staan "de eigen bevolking".

Jan van den Berghe
11 mei 2003, 14:25
En mr. Van den Berghe: ik kan niet voor "de" linksen spreken, enkel voor mezelf, en ik persoonlijk denk niet in termen van "volken", laat staan "de eigen bevolking".

De moslims zullen dan wel in uw plaats denken als dat voor u blijkbaar moeilijk ligt.

Kotsmos
11 mei 2003, 14:29
hahahaha

4 ha's, tevreden?

skye
11 mei 2003, 14:50
Ha, u gaat ervan uit dat aangezien ik geen professor ben dat ik geen 2 en 2 kan optellen. U twijfelt aan mijn intellectuele capaciteiten? Ik kan u verzekeren dat mijn IQ in orde is

nee schat, ik twijfel aan uw kennis inzake demografie.

Demografie is trouwens gewoon een kwestie van voldoende gegevens verzamelen, een model opstellen en dan de elementaire wiskundige regels van de optelling, aftrekking en vermenigvuldiging toepassen.

Kotsmos
11 mei 2003, 15:47
En dat durft dan Vandenbroeke citeren

skye
11 mei 2003, 16:06
En dat durft dan Vandenbroeke citeren

Wie heeft u tot koning verkozen?

Als ge denkt dat ge iets van demografie afweet, zeg het dan! Kom met tegenargumenten af! Ge betwist niet eens de cijfers?

Zeggen dat het u niet kan schelen of dat er nog veel kan veranderen in 50 jaar is geen argument!!

Kotsmos
11 mei 2003, 16:29
demografie hangt af van economie, van de sociale verhoudingen, van de morele waarden, van de gevoerde politiek en nog vanalles. Demografische studies maken idd veelvuldig gebruik van cijfermateriaal en berekeningen, maar dat wil niet zeggen dat je cijfers van vandaag zomaar ff mag doorrekenen naar 50 of 60 jaar later. Net zo onzinnig als beweren dat het VB binnen 50-60 jaar de absolute meederheid heeft op basis van de stijging die ze sinds '91 hebben doorgemaakt.

skye
11 mei 2003, 17:00
demografie hangt af van economie, van de sociale verhoudingen, van de morele waarden, van de gevoerde politiek en nog vanalles. Demografische studies maken idd veelvuldig gebruik van cijfermateriaal en berekeningen, maar dat wil niet zeggen dat je cijfers van vandaag zomaar ff mag doorrekenen naar 50 of 60 jaar later. Net zo onzinnig als beweren dat het VB binnen 50-60 jaar de absolute meederheid heeft op basis van de stijging die ze sinds '91 hebben doorgemaakt.

leer lezen.

ALS de geboortecijfers en de immigratiecijfers blijven zoals ze NU zijn, zijn we binnen 50 a 100 jaar een minderheid. Ik heb nergens gezegd dat die cijfers niet kunnen veranderen. NATUURLIJK kunnen die veranderen. Maar zoals het er nu naar uitziet gaan ze eerder verslechteren dan verbeteren.

Dus we moeten NU maatregelen nemen om deze cijfers te verbeteren.

Uw oplossing is gewoon niks doen en hopen dat het allemaal wel los loopt. Dit is gewoon dom en kortzichtig. Als ge de gevolgen van de politiek niet op lange termijn bekijkt en schattingen maakt zijt ge slecht bezig. Het mogen dan nog maar schattingen zijn en ja er kan veel veranderen, maar het is een SERIEUZE indicatie.

Nu lijkt het onwaarschijnlijk, maar op 50 jaar kan er veel gebeuren. Hoe lang geleden was WO II?

Darwin
11 mei 2003, 20:57
U bent diegene die dingen negeert. Ofwel zegt ge: "het is niet erg dat we binnen een eeuw vreemdelingen in ons eigen land zijn" ofwel doet ge er NU iets aan. Hoe langer er gewacht wordt, hoe drastischer de maatregelen gaan moeten zijn.

Eigenlijk merkwaardig dat de linksen blijkbaar er geen probleem mee hebben dat de eigen bevolking verschrompelt en de vreemdelingen in grote mate toenemen (in casu de moslims). Eens de moslims in de meerderheid zijn, zal het gedaan zijn met de geroemde vrijheid. Als eerste zullen de linksen op hun bek krijgen: in de ogen van de moslims zijn zij immers heidenen. Maar wie als Europeaan de traditionele waarden aanhangt en bijvoorbeeld christen is, zal nog het meeste respijt krijgen. Juist de laatste groep verzet zich het hardst tegen de invasie van Europa, terwijl de linksen die eigenlijk aanmoedigen. Zijn de linksen dan sado-masochistisch?

Neen, de 'linksen' hebben er hard voor gevochten de vrijheden te verwerven waar ook conservatieven als u de dag van vandaag nog kunnen van genieten.
Zij zijn tenminste blijven geloven in die verworvenheden en stellen zich dan ook consequent op itt mensen als jij.
Dat het christendom een traditionele Europese waarde zou zijn durf ik sterk te betwijfelen ..
Een opgelegde traditionele waarde lijkt me beter uitgedrukt.
Sinds de mensen bevrijd zijn van het alziende oog van meneer pastoor gaat het christendom er schrijnend op achteruit, tenzij bij mensen die conservatieve waarden nodig hebben om zich aan vast te klampen, gezien ze het anders psychologisch niet redden in de maatschappij.
Mensen die een denkkadertje nodig hebben zullen altijd blijven bestaan, en dat kan, dankzij de 'linksen'.
Zie je, ook jullie laten ze doen.
Misschien is het beter dat ze zichzelf gaan beschermen tegen invloeden die de vrijheid van de mens beknotten.
Ik stel dan alvast voor de charismatische beweging en andere hyperconservatieve bolwerken van muggenzifters aan te pakken en gelijk de Islam mee uit te roeien.
In tussentijd bent u nog steeds vrij te geloven wat u wil.

Ik weet niet of links ooit voor de vrijheid van meningsuiting gevochten heeft. Volgens mij bestaat de links-rechts tegenstelling nog maar sinds de communisten door de Duitsers in Rusland aan de macht gebracht werden.

In ieder geval, als de linksen ooit iets betekend hebben voor de ontvoogding van de massa's, liggen ze nu op hun luie krent op hun lauweren te rusten en wentelen ze zich in zelfgenoegzaamheid.

Als er nu nog mensen zijn die ervoor gaan zorgen dat de zgn. 'linksen' hun onzin kunnen blijven uitkramen, gaan het wel niet zijzelf, maar wel de zgn. 'rechtsen' zijn.

Kotsmos
11 mei 2003, 21:48
Ik weet niet of links ooit voor de vrijheid van meningsuiting gevochten heeft. Volgens mij bestaat de links-rechts tegenstelling nog maar sinds de communisten door de Duitsers in Rusland aan de macht gebracht werden.


voor zover ik weet bestaat de links-rechtstegenstelling al een hele tijd langer. Langs beide kanten zijn dan misschien grote veranderingen ingetreden, maar ik snap niet goed hoe ge erbij komt dat links-rechts vóór 1917 niet bestond...

eno2
25 november 2009, 11:03
De Vlaming: een bedreigde diersoort?
Nee, een bedreigde biersoort

hamer
27 november 2009, 00:49
Misschien moet men aan de Zoo van Antwerpen vragen een kweekprogramma te starten.
Moesten alle Vlamingen zoals jou zijn...zou ik het fijn vinden moesten ze uitsterven.

hamer
27 november 2009, 00:51
Allez er is weer geen plaats voor humor, maar enkel voor scheldpartijen. Ik vind ook dat de Nederlandstalige Belg niet in haar voortbestaan mag bedreigd worden. En de quotestarter noemt Vlamingen zelf een bedreigde diersoort. Maar ja, dat kan men wel verwachten van een agressieve vlaams-nationalist. Waarom kunnen Vlaamsnationalisten en gewone belgen hier op het forum nooit een normale discussie voeren? :( Zeer spijtig...
Normale discussie ? De spot drijven met...? Hou die spot voor de kinderen van je eigen moeder, en lach niet een heel volk uit.

hamer
27 november 2009, 00:54
Misschien wordt het tijd om een paar Nederlanders naar Vlaanderen te exporteren...We hebben een zo'n 400.000 Nederlandstalige Surinamers die ongetwijfeld die groeicijfers wat op kunnen krikken :wink:...En mochten jullie alsnog te kort schieten, krijgen jullie de Antilianen er gratis bij van ons :lol: ...


Groeten
Ik heb een beter idee : jullie krijgen onze Marrokkanen en Congolezen kadoo.:-) Dan komt er in Nederland ook een taalstrijd, want die spreken in België allemaal Frans. Die gaan dan faciliteiten eisen in de Nederlandse gemeentes.:-)

hamer
27 november 2009, 00:55
Wat bedoel je met "GEEUW".

1) dat je niet gelooft dat de Vlaming aan het uitsterven is
2) dat je het wel gelooft maar niets kan schelen dat je binnen 50 jaar als "dimmi" sjeik Abou Jahjah zijn zolen mag likken
3) dat je een impotente, infertiele braakbal bent met een micropenis, die toch niet aan een lief geraakt, zich dus nooit zal kunnen voortplanten en daarmee de genenpoel een grote dienst bewijst.
:lol:

hamer
27 november 2009, 01:11
Eigenlijk merkwaardig dat de linksen blijkbaar er geen probleem mee hebben dat de eigen bevolking verschrompelt en de vreemdelingen in grote mate toenemen (in casu de moslims). Eens de moslims in de meerderheid zijn, zal het gedaan zijn met de geroemde vrijheid. Als eerste zullen de linksen op hun bek krijgen: in de ogen van de moslims zijn zij immers heidenen. Maar wie als Europeaan de traditionele waarden aanhangt en bijvoorbeeld christen is, zal nog het meeste respijt krijgen. Juist de laatste groep verzet zich het hardst tegen de invasie van Europa, terwijl de linksen die eigenlijk aanmoedigen. Zijn de linksen dan sado-masochistisch?
Wat vandaag voor linksen doorgaat kan je in twee groepen opsplitsen : groep 1 zijn gehaaide bandieten, die wel degelijk beseffen wat er aan de hand is, maar er hun voeten aan vegen, omdat ze momenteel profijt trekken uit de situatie. Groep 2 bestaat uit halve debielen en zwakzinnige, blinde idealisten.

SDX
27 november 2009, 02:35
Wat vandaag voor linksen doorgaat kan je in twee groepen opsplitsen : groep 1 zijn gehaaide bandieten, die wel degelijk beseffen wat er aan de hand is, maar er hun voeten aan vegen, omdat ze momenteel profijt trekken uit de situatie. Groep 2 bestaat uit halve debielen en zwakzinnige, blinde idealisten.

:lol:
Ik zie groep 2 eerder als jaknikkende, met de groep meelopende, blatende schapen, niet wetend waarheen ze lopen, noch waarom ze meelopen, zolang ze maar in kudde zijn. :mrgreen:

hamer
27 november 2009, 08:36
:lol:
Ik zie groep 2 eerder als jaknikkende, met de groep meelopende, blatende schapen, niet wetend waarheen ze lopen, noch waarom ze meelopen, zolang ze maar in kudde zijn. :mrgreen: Er loopt hier ergens een discussie over arme schaapjes, die op barbaarse wijze geslacht worden. De vergelijking met de simpelen van geest die zich nog steeds in de luren laten leggen door hun kaviaarsocialistische corrupte aanvoerders is inderdaad niet slecht. Een toekomstvisie in feite...De atheisten zullen er het eerst aan geloven zodra Ome Moslim aan de macht is. De SP zal dan ondertussen aan een naamverandering toe zijn. Musulmaanse Arbeiderspartij of iets in die aard ligt meer in de geest van de tijd.

Jazeker
27 november 2009, 08:45
Moesten alle Vlamingen zoals jou zijn...zou ik het fijn vinden moesten ze uitsterven.

Enigszins door dat je aan het praten bent met een verschil van 6 jaar?

Smid
27 november 2009, 21:08
Hier alvast de moslim Sinterklaas http://www.youtube.com/watch?v=whb-f23yn_c