PDA

View Full Version : Hoe verpest je iemands humeur


sinan123
1 april 2005, 18:20
Ik heb vandaag iets meegemaakt wat ik ff kwijt wil.
Ik was onderweg van school naar huis en liep door de straten. Ik kwam een mieisje (8-11 jaar) tegen, die bezig was met stoepkrijt iets op de stoep te schrijven. Ik (had een nogal goed humuer, zal vast door het weer komen) probeerde te lezen wat er stond.
Meisje: Probeer je het te lezen? (met een nogal arrogant stemmetje)
Ik: Ja
Meisje: Waarom lees je het het is niet voor jouw ogen bestemd.
Ik: Waarom dat?
Meisje: Omdat Kankerturken stinken.

Ik kon terugschelden of wat anders doen. Ik hield mezelf onder controle. Ik liep door. Mijn goede humeur was natuurlijk verdwenen.
Het is maar wat je van huis uit meekrijgt.
Overigens vond ik dat ze behoorlijk lef had, omdat ze iemand die wel 5 jaar ouder is (ik ben 15, neem aan dat ze 10 is) uitteschelden.

Ik moest het ff kwijt. Ik probeer niet zielig te doen of zoiets. Ik ben heus niet bang voor een meisje van 10. Ik vind het alleen raar dat kinderen blijkbaar zo opgevoed worden.

Groeten

Zeno!
1 april 2005, 18:24
8O 8O

8 jaar of niet, ze verdient een trap onder haar kont, dat wicht. (of beter: haar ouders)...

Vlaanderen Boven
1 april 2005, 18:24
Je hebt marginalen in elke bevolkings- en leeftijdsgroep...een meisje van 10 zou toch al moeten beseffen dat zoiets niet aanvaardbaar is.

Geertje
1 april 2005, 20:11
Eigenlijk verdient ze een pak voor de broek. Maar in de huidige maatschappij lijkt dit verboden of taboe.

Ik kan je goed begrijpen, als ik van mijn werk kom moet ik voorbij een aantal bedelaars (georganiseerde !) en als je nog maar eens kwaad kijkt omdat ze bewust tegen je aan lopen wordt je soms al uitgescholden voor racist. Het is erg maar je leert er mee leven.

Vlaanderen Boven
1 april 2005, 20:15
Eigenlijk verdient ze een pak voor de broek.
Zie je een vijftienjarige een tienjarige al een 'pak voor de broek' geven??

Geertje
1 april 2005, 20:22
Zie je een vijftienjarige een tienjarige al een 'pak voor de broek' geven??
Vroeger ging je dit zeggen tegen de ouders en die gaven een pak voor de broek. Nu is het mijn kind, schoon kind.

In dit geval kan je niet anders dan woedend niets doen. Bij de ouders gaan lijkt me niet direct een goed idee en als je zelf een mep geeft kan je in de gevangenis belanden. Helaas is onze maatschappij zou geworden dat je kinderen niet mag terechtwijzen en ze moeten uitgroeien tot monsters ipv op jeugdige leeftijd hen al direct de normen en waarden te leren.

Andro
1 april 2005, 20:27
Allé het wordt er met de paplepel ingegoten...

sinan123
1 april 2005, 20:36
Ik kan je goed begrijpen, als ik van mijn werk kom moet ik voorbij een aantal bedelaars (georganiseerde !) en als je nog maar eens kwaad kijkt omdat ze bewust tegen je aan lopen wordt je soms al uitgescholden voor racist. Het is erg maar je leert er mee leven.
Ik hoop dit ik niet vaker ga meemaken, maar ik kan er wel tegen waarschijnlijk.


Zie je een vijftienjarige een tienjarige al een 'pak voor de broek' geven??
Ik ga niet ''vechten'' met teinjarige meisjes, hoe boos je ook soms wordt.
Komt vast door de opvoeding.

Supe®Staaf
1 april 2005, 20:42
Van een kind verweten, is rap vergeten.
Verwijten kan niet bijten.
Met slaan is 't rap gedaan.

't Heeft geen zin om dergelijke nonsens met geweld te vergelden.
Dat sterkt die snotters pas in hun vooroordelen.

Wens ze ironisch proficiat, en garandeer ze een medaille op het wellevendheidsconcours.

sinan123
1 april 2005, 20:45
Wens ze ironisch proficiat, en garandeer ze een medaille op het wellevendheidsconcours. Geweldig idee.;-)

Supe®Staaf
1 april 2005, 20:52
Meisje: Omdat Kankerturken stinken.Mogelijke repliek (met fake huilerig stemmetje):
"Ik weet het.
't Komt door die verdomde chemo van die blanke dokters........"

Maar opdat het effect zou ressorteren, moet je al met een iets verstandiger meisje te maken hebben, wat gezien haar uitspraken een twijfelachtige zaak is.............

la_Principessa
1 april 2005, 21:25
Kinderen zijn niet heilig. De lagere school is een harde wereld hoor, ook al lijkt het onschuldig. Kinderen zijn enorm egocentrisch en soms heel gemeen. Ik heb als 8 jarige ook racistische opmerkingen gemaakt en besefte echt totaal ni dat ik iets verkeerd deed.:oops:
Misschien als iemand het mij had uitgelegd dat ik het wel gesnapt had. Toen ik ouder werd besefte ik dat dan weer wel en voelde ik mij er dom en rot over. Kinderen zijn zo makkelijk te manipuleren. Ik ga mij geen illusies maken, als ik op een bepaald moment niet zelf was gaan nadenken, of bepaalde mensen nooit ontmoet had, stond ik nu ook eigen volk eerst te roepen.

- Greetz,
la Principessa

instromaniac
2 april 2005, 16:28
Tja, het is maar een kind, dus ik zou het niet te serieus opnemen. Het blijft natuurlijk niet aangenaam dat iemand zo grof tegen je doet maar misschien proberen het van de positieve kant te bekijken. Het is tenslotte door hun eigen domheid dat mensen zoiets zeggen, het is dat meisje dat een probleem heeft, niet jij.
Ik zou er toch ook niet op reageren, zeker niet agressief want dan bevestig je nu eenmaal hun belachelijke vooroordelen. Zoals Staaf zei, wens ze maar ironisch proficiat, dan staat ze met haar mond vol tanden ;)

Fille van de Foor
2 april 2005, 17:06
dan staat ze met haar mond vol tanden ;)
... Tenzij je er eerst duchtig op geklopt hebt...

Vlaanderen Boven
2 april 2005, 18:34
Hoe wist ze trouwens dat je Turk was??

Dark Soho
2 april 2005, 18:39
Apan apen apen na !!!
Niets van aantrekken dus.

la_Principessa
2 april 2005, 18:44
Pff ja idd. Leuk is het natuurlek niet.

sinan123
2 april 2005, 18:54
Hoe wist ze trouwens dat je Turk was??80% v.d. mensen die mij zien, denken (hebben dus ook gelijk) dat ik Turks ben. Waarschijnlijk is het makkelijk te zien aan mij.

sinan123
2 april 2005, 18:55
Leuk is het natuurlek niet.


Niet idd.

la_Principessa
2 april 2005, 19:11
Kut dat zoon dinges gebeuren. Het zou vermeden kunnen worden door een betere opvoeding.:(

Btw: uw onderschrift: :thumbsup:

StevenNr1
2 april 2005, 19:26
... Tenzij je er eerst duchtig op geklopt hebt... Die kon je niet laten liggen :lol:

sinan123
2 april 2005, 19:31
Kut dat zoon dinges gebeuren. Het zou vermeden kunnen worden door een betere opvoeding.:-(

Ik hoop het, het zelfde geld voor ''allochtonen'' btw.
Btw: uw onderschrift: :thumbsup:Er is was een typfout in:oops:

la_Principessa
2 april 2005, 19:56
Ik hoop het, het zelfde geld voor ''allochtonen'' btw.uiteraard
Er is was een typfout in:oops:het is je vergeven 8)

Grellig
2 april 2005, 20:04
Ten eerste is het gedrag van da meisje niet goed te keuren,maar we mogen bepaalde zaken niet door elkaar halen.
Waarom wordt er zo gereageerd?

Als je Ter Zake hebt gezien vandeweek ivm de problemen in Brussel,tja,daar hebben allochtonen blijkbaar problemen met het beleid van de politie.
Er werd zelfs "staat van beleg" afgekondigd door een allochtoon.
Dan hoeven we bij de reactie van dat meisje geen verdere vragen te stellen.Iemand van 10 is nog niet zo goed in het woorden brengen van problemen.

la_Principessa
2 april 2005, 20:12
Ten eerste is het gedrag van da meisje niet goed te keuren,maar we mogen bepaalde zaken niet door elkaar halen.
Waarom wordt er zo gereageerd?

Als je Ter Zake hebt gezien vandeweek ivm de problemen in Brussel,tja,daar hebben allochtonen blijkbaar problemen met het beleid van de politie.
Er werd zelfs "staat van beleg" afgekondigd door een allochtoon.
Dan hoeven we bij de reactie van dat meisje geen verdere vragen te stellen.Iemand van 10 is nog niet zo goed in het woorden brengen van problemen.
Ik denk dat het over Nederland ging. 'Kanker' gebruiken we niet echt in Belgie. Maar stel het was in Vlaanderen, dan denk ik niet dat een 8-jarige naar Ter Zaken kijkt.
Het meisje vind zichzelf waarscheinlijk heel stoer en dapper. Ze beseft niet dat ze mensen kan kwetsen of ze geniet ervan. Dat het racistisch was kan puur toeval zijn, misschien lacht ze ook met dikke mensen, ofzo. Maar je ziet het wel vaker bij kinderen met blok-ouders. De ouders maken opmerkingen over meestal marokkanen. Kinders praten het na.
Gewoon de grond inboren met een sarcastische opmerking ofzo.

- Greetz,
la Principessa

Grellig
2 april 2005, 20:19
Ik denk dat het over Nederland ging. 'Kanker' gebruiken we niet echt in Belgie. Maar stel het was in Vlaanderen, dan denk ik niet dat een 8-jarige naar Ter Zaken kijkt.
Het meisje vind zichzelf waarscheinlijk heel stoer en dapper. Ze beseft niet dat ze mensen kan kwetsen of ze geniet ervan. Dat het racistisch was kan puur toeval zijn, misschien lacht ze ook met dikke mensen, ofzo. Maar je ziet het wel vaker bij kinderen met blok-ouders. De ouders maken opmerkingen over meestal marokkanen. Kinders praten het na.
Gewoon de grond inboren met een sarcastische opmerking ofzo.

- Greetz,
la Principessa
Tis een mes dat langs twee kanten snijd.

De reactie van dat meisje is niet goed te praten en het afkondigen van "staat van beleg" door een allochtoon die in de gaten wordt gehouden door de politie is niet goed te praten.
Voor mij part mag er op iedere hoek van de straat politie en leger staan,heb toch niets te verbergen.

la_Principessa
2 april 2005, 20:23
Voor mij part mag er op iedere hoek van de straat politie en leger staan,heb toch niets te verbergen.
Ik heb echt geen zin in een politiestaat hoor.
No way, dan ben ik hier toch weg ze.
Trouwens men kan véél doen 'in naam van de veiligheid'.

sinan123
2 april 2005, 20:25
De reactie van dat meisje is niet goed te praten en het afkondigen van "staat van beleg" door een allochtoon die in de gaten wordt gehouden door de politie is niet goed te praten.
Oorspronkelijk bericht door sinan123
Ik hoop het, het zelfde geld voor ''allochtonen'' btw.

Voor mij part mag er op iedere hoek van de straat politie en leger staan,heb toch niets te verbergen.

Ik las nog laatst ergens dat politie op iedere van hoek van de straat een grimmige sfeer opwekt.

sinan123
2 april 2005, 20:27
Ik denk dat het over Nederland ging.
Je vermoeden is juist. (Rotterdam)

Grellig
2 april 2005, 20:27
Ik las nog laatst ergens dat politie op iedere van hoek van de straat een grimmige sfeer opwekt.
Is dat een reden om "staat van beleg" af te kondigen en doen of er een burgeroorlog kan uitbreken?

la_Principessa
2 april 2005, 20:29
Ik las nog laatst ergens dat politie op iedere van hoek van de straat een grimmige sfeer opwekt.idd! En het leger zou ik er precies al helemaal buiten laten...

la_Principessa
2 april 2005, 20:30
Is dat een reden om "staat van beleg" af te kondigen en doen of er een burgeroorlog kan uitbreken?
Mens wat zeik je toch? Dat zégt hij toch helemaal niet???

sinan123
2 april 2005, 20:32
Is dat een reden om "staat van beleg" af te kondigen en doen of er een burgeroorlog kan uitbreken?Deze is wel heel erg off-topic.
Ik had het niet over ''staat van beleg'', maar over ''dat u geen problemen had met politie in iedere straat'' en dat sommige mensen er wel problemen mee hadden, terwijl ze toch niks te verbergen hadden.

instromaniac
2 april 2005, 21:46
Ten eerste is het gedrag van da meisje niet goed te keuren,maar we mogen bepaalde zaken niet door elkaar halen.
Waarom wordt er zo gereageerd?

Als je Ter Zake hebt gezien vandeweek ivm de problemen in Brussel,tja,daar hebben allochtonen blijkbaar problemen met het beleid van de politie.
Er werd zelfs "staat van beleg" afgekondigd door een allochtoon.
Dan hoeven we bij de reactie van dat meisje geen verdere vragen te stellen.Iemand van 10 is nog niet zo goed in het woorden brengen van problemen. Het kan wel zijn dat de Moslims niet altijd de beste medeburgers zijn maar dat is nog altijd geen reden om grof te doen tegen iemand die je zelfs niet kent. Ik denk dat iedereen hier die een beetje eerlijk durft zijn moet toegeven dat je de daden van één of meerdere personen helemaal niet hoeft af te schuiven op een ander enkel en alleen omdat die dezelfde afkomst of zelfs overtuiging heeft. Vinden wij flaminganten het ook niet grof als belgicisten ons hier uitschelden voor fascisten of neonazis terwijl de meeste van ons zo'n zaken totaal afkeuren? Wel, ik denk dat net hetzelfde gebeurt met mensen van Turkse of Marokkaanse afkomst.
Ik denk dus gewoon dat dat kind dat zo slecht in woorden brengt omdat ze dezelfde scheldwoorden thuis of van haar vriendjes hoort, dus ik stel me serieus vragen over hoe sommige mensen hun kinderen opvoeden. Aan de ene kant zitten zagen hoe de Moslims onze maatschappij "verpesten" maar aan de andere kant je kinderen niet eens wat respect aanleren. (is niet op jou gericht hé, maar op de ouders of vriendjes van dat meisje).

Grellig
3 april 2005, 08:25
Mens wat zeik je toch? Dat zégt hij toch helemaal niet???
Ik zeg dat niet dat "hij" dat zegt,maar anderen hebben dat wel gezegd.En u reactie laat al zien hoe u in elkaar zit.Zo hebben we er hier genoeg.

la_Principessa
3 april 2005, 10:24
Ik zeg dat niet dat "hij" dat zegt,maar anderen hebben dat wel gezegd.Wat heeft hij met die anderen te maken dan?

Antoon
4 april 2005, 13:48
Dat kind herhaalt inderdaad wat het hoort, thuis of op school.

Wat het wel aangeeft is hetgeen ik reeds lang heb voorspeld, namelijk een zodanige polarisatie tussen enerzijds de autochtone Europeanen en anderzijds de allochtonen, vooral moslims, dat we regelrecht afstevenen naar een conflictsituatie met lelijke gevolgen.

Grellig
4 april 2005, 14:06
Dat kind herhaalt inderdaad wat het hoort, thuis of op school.

Wat het wel aangeeft is hetgeen ik reeds lang heb voorspeld, namelijk een zodanige polarisatie tussen enerzijds de autochtone Europeanen en anderzijds de allochtonen, vooral moslims, dat we regelrecht afstevenen naar een conflictsituatie met lelijke gevolgen.
Antoon,denk je dat de autochtoon altijd netjes wordt benaderd door de allochtoon?Zulke reactie's als van dat meisje zullen er altijd zijn.

Geertje
4 april 2005, 14:10
Dat kind herhaalt inderdaad wat het hoort, thuis of op school.

Wat het wel aangeeft is hetgeen ik reeds lang heb voorspeld, namelijk een zodanige polarisatie tussen enerzijds de autochtone Europeanen en anderzijds de allochtonen, vooral moslims, dat we regelrecht afstevenen naar een conflictsituatie met lelijke gevolgen.
Toch wat te voortvarend om aan de uitspraak van een kind zo een conclusie te trekken. Kinderen kunnen wel heel wreed zijn, vooral tegenover elkaar en ze doen dan uitspraken waarvan ze niets een grond van kennen.

ingenious
4 april 2005, 14:33
Ik heb vandaag iets meegemaakt wat ik ff kwijt wil.
Ik was onderweg van school naar huis en liep door de straten. Ik kwam een mieisje (8-11 jaar) tegen, die bezig was met stoepkrijt iets op de stoep te schrijven. Ik (had een nogal goed humuer, zal vast door het weer komen) probeerde te lezen wat er stond.
Meisje: Probeer je het te lezen? (met een nogal arrogant stemmetje)
Ik: Ja
Meisje: Waarom lees je het het is niet voor jouw ogen bestemd.
Ik: Waarom dat?
Meisje: Omdat Kankerturken stinken.

Ik kon terugschelden of wat anders doen. Ik hield mezelf onder controle. Ik liep door. Mijn goede humeur was natuurlijk verdwenen.
Het is maar wat je van huis uit meekrijgt.
Overigens vond ik dat ze behoorlijk lef had, omdat ze iemand die wel 5 jaar ouder is (ik ben 15, neem aan dat ze 10 is) uitteschelden.

Ik moest het ff kwijt. Ik probeer niet zielig te doen of zoiets. Ik ben heus niet bang voor een meisje van 10. Ik vind het alleen raar dat kinderen blijkbaar zo opgevoed worden.

Groeten jammer dat je je goede humeur zo moet kwijtspelen. :?

ik moet trouwens zeggen dat ik van zoiets niet verschiet, als ik lees wat voor opvoedkunige methodes sommigen hier er op na houden.

Grellig
4 april 2005, 14:39
ik moet trouwens zeggen dat ik van zoiets niet verschiet, als ik lees wat voor opvoedkunige methodes sommigen hier er op na houden.
Wat noem je dan "goede opvoedkundige methode's"?

Zeggen dat men terrotorium en welvaart mag inpalmen?Heel de dag met onze geldbeurs openstaan en kom maar halen naar believen?Ben wel goed maar niet gek zunne!

ingenious
4 april 2005, 14:55
Wat noem je dan "goede opvoedkundige methode's"?

Zeggen dat men terrotorium en welvaart mag inpalmen?Heel de dag met onze geldbeurs openstaan en kom maar halen naar believen?Ben wel goed maar niet gek zunne!
je kinderen de koran van buiten laten blokken, je dochters sluieren en je zonen naar den dop sturen natuurlijk.

Grellig
4 april 2005, 14:57
je kinderen de koran van buiten laten blokken, je dochters sluieren en je zonen naar den dop sturen natuurlijk.
:thumbsup: