PDA

View Full Version : Mijn teennagel is gescheurd: Inside job!


TomB
5 april 2005, 19:27
In het jaar 0 werd jezus geboren, die zijn voeten liet wassen door minnares Maria Magdalena
Tijdens de donkere jaren van de inquisitie werden regelmatig teennagels uitgetrokken teneinde mensen te laten 'bekennen'.
In 1789 werden de teennagels van de toenmalige lowie in Frankrijk vakkundig verwijderd door een de sekte van de gouden teennagel.
9/11 zijn naast alle doden ook al die teennagels verbrand!
Vandaag viel een hamer van de werkbank op mijn teen. Die lag op een verdacht gemakkelijke plaats om ertegen te stoten zodat hij zou vallen. Diezelfde dag zag ik 1 van mijn werknemers een kruisteken maken.

Toeval???? Ik dacht het niet!!!

Seba
5 april 2005, 19:36
:lol: :lol: :lol: :lol:

Dr. Bos. Herz.
5 april 2005, 19:36
In het jaar 0 werd jezus geboren, die zijn voeten liet wassen door minnares Maria Magdalena
Tijdens de donkere jaren van de inquisitie werden regelmatig teennagels uitgetrokken teneinde mensen te laten 'bekennen'.
In 1789 werden de teennagels van de toenmalige lowie in Frankrijk vakkundig verwijderd door een de sekte van de gouden teennagel.
9/11 zijn naast alle doden ook al die teennagels verbrand!
Vandaag viel een hamer van de werkbank op mijn teen. Die lag op een verdacht gemakkelijke plaats om ertegen te stoten zodat hij zou vallen. Diezelfde dag zag ik 1 van mijn werknemers een kruisteken maken.

Toeval???? Ik dacht het niet!!!
Had u op dat moment in de voetsporen van Jezus Christus getreden en uw voeten laten wassen, was dit niet gebeurt.

Firestone
5 april 2005, 19:37
In het jaar 0 werd jezus geboren, die zijn voeten liet wassen door minnares Maria Magdalena
Tijdens de donkere jaren van de inquisitie werden regelmatig teennagels uitgetrokken teneinde mensen te laten 'bekennen'.
In 1789 werden de teennagels van de toenmalige lowie in Frankrijk vakkundig verwijderd door een de sekte van de gouden teennagel.
9/11 zijn naast alle doden ook al die teennagels verbrand!
Vandaag viel een hamer van de werkbank op mijn teen. Die lag op een verdacht gemakkelijke plaats om ertegen te stoten zodat hij zou vallen. Diezelfde dag zag ik 1 van mijn werknemers een kruisteken maken.

Toeval???? Ik dacht het niet!!! :lol:

Het spijt me erg voor uw teennagel, maar ik vrees dat de grote onderzoekers dat dit forum rijk is brandhout zullen maken van deze overigens heel geloofwaardige theorie!

Het zwakke punt? De smoking gun? Het jaar 0, uiteraard! Dat jaar heeft nooit bestaan!
Foei TomB, u bent een bedrieger!

Gun
5 april 2005, 19:50
In het jaar 0 werd jezus geboren, die zijn voeten liet wassen door minnares Maria Magdalena
Tijdens de donkere jaren van de inquisitie werden regelmatig teennagels uitgetrokken teneinde mensen te laten 'bekennen'.
In 1789 werden de teennagels van de toenmalige lowie in Frankrijk vakkundig verwijderd door een de sekte van de gouden teennagel.
9/11 zijn naast alle doden ook al die teennagels verbrand!
Vandaag viel een hamer van de werkbank op mijn teen. Die lag op een verdacht gemakkelijke plaats om ertegen te stoten zodat hij zou vallen. Diezelfde dag zag ik 1 van mijn werknemers een kruisteken maken.

Toeval???? Ik dacht het niet!!!Inderdaad geen toeval,

Drie weken geleden is een voorhamer op mijn linker dikke teen (waar mijn dikke teen rechts aan mijn voet zit) terecht gekomen en deze ochtend ben ik hem kwijtgespeeld (mijn nagel).

Een bewijs te meer, de donkere jaren van de inquisitie zijn terug!!

sinan123
5 april 2005, 19:53
Inderdaad geen toeval,

Drie weken geleden is een voorhamer op mijn linker dikke teen (waar mijn dikke teen rechts aan mijn voet zit) terecht gekomen en deze ochtend ben ik heb kwijtgespeeld (mijn nagel).

Een bewijs te meer, de donkere jaren van de inquisitie zijn terug!! 8O:-P

Antoon
5 april 2005, 20:48
Mijn teennagel is gescheurd: Inside job!

In het jaar 0 werd jezus geboren, die zijn voeten liet wassen door minnares Maria Magdalena

Tijdens de donkere jaren van de inquisitie werden regelmatig teennagels uitgetrokken teneinde mensen te laten 'bekennen'.
In 1789 werden de teennagels van de toenmalige lowie in Frankrijk vakkundig verwijderd door een de sekte van de gouden teennagel.
9/11 zijn naast alle doden ook al die teennagels verbrand!
Vandaag viel een hamer van de werkbank op mijn teen. Die lag op een verdacht gemakkelijke plaats om ertegen te stoten zodat hij zou vallen. Diezelfde dag zag ik 1 van mijn werknemers een kruisteken maken.

Toeval???? Ik dacht het niet!!!
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Prachtig. :lol: :lol:

Hanne
5 april 2005, 21:32
In het jaar 0 werd jezus geboren, die zijn voeten liet wassen door minnares Maria Magdalena
Tijdens de donkere jaren van de inquisitie werden regelmatig teennagels uitgetrokken teneinde mensen te laten 'bekennen'.
In 1789 werden de teennagels van de toenmalige lowie in Frankrijk vakkundig verwijderd door een de sekte van de gouden teennagel.
9/11 zijn naast alle doden ook al die teennagels verbrand!
Vandaag viel een hamer van de werkbank op mijn teen. Die lag op een verdacht gemakkelijke plaats om ertegen te stoten zodat hij zou vallen. Diezelfde dag zag ik 1 van mijn werknemers een kruisteken maken.

Toeval???? Ik dacht het niet!!!
Alles komt weer goed : uw teennagel zal verrijzen en daarna dient zich wel een nieuwe profeet aan ! :angel: :angel:

/\|cazar
5 april 2005, 21:35
dwaas.

edit: ik bedoelde dwazen.

Phrea|K
5 april 2005, 22:15
In het jaar 0 werd jezus geboren, die zijn voeten liet wassen door minnares Maria Magdalena
Tijdens de donkere jaren van de inquisitie werden regelmatig teennagels uitgetrokken teneinde mensen te laten 'bekennen'.
In 1789 werden de teennagels van de toenmalige lowie in Frankrijk vakkundig verwijderd door een de sekte van de gouden teennagel.
9/11 zijn naast alle doden ook al die teennagels verbrand!
Vandaag viel een hamer van de werkbank op mijn teen. Die lag op een verdacht gemakkelijke plaats om ertegen te stoten zodat hij zou vallen. Diezelfde dag zag ik 1 van mijn werknemers een kruisteken maken.

Toeval???? Ik dacht het niet!!!LooooooooooooooooooL!!! :lol:

:rofl:

Een leuke parodie op de paranoia van onze conspiracisten.

Firestone
5 april 2005, 22:25
Een leuke parodie op de paranoia van onze conspiracisten. :thumbsup:

Dat ik daar nooit aan gedacht heb.:-(

Phrea|K
5 april 2005, 22:41
:thumbsup:

Dat ik daar nooit aan gedacht heb.:-(
Ja, een mens kan niet altijd 'conspiracy believer' zeggen hé :mrgreen:

/\|cazar
5 april 2005, 22:51
Het ontkennen van samenzweringen, vanaf het niveau piet snot die tesamen met enkele bestuursleden de huidge voorzitter van de tennisclub willen afzetten, tot op het niveau van de elite ( sociaal, cultureel en economisch ) om bepaalde dingen te verwezenlijken, is het ontkennen van de geaardheid van het beestje mens.


Soort zoekt soort, sommigen zijn hoogvliegers met goede connecties en bereiken heel veel, en zullen ( in tegenstelling tot het niveau voorzitter tennisclub ) heel andere zaken onder elkaar bedisselen, zaken van een veel grotere omvang. Dat is geen geheim, dat wordt openlijk toegegeven.

De Ronde Tafel, Bilderbergers, Davos WEF, Council for Foreign Regulations, de Trialterale Commissie, , Japanse geheime organisaties, inlichtingendiensten, Illuminati, Rozenkruisers, Theosofische Gemeenschap, De Vrijmetselarij(hoewel hier klein pierke tegenwoordig ook al lid wordt ), zij bestaan allen en zij oefenen wel degelijk macht uit, zonder dat er democratische ( bestaat niet ) controle op wordt uitgeoefend.

Klein pierke vindt dit okee, want klein pierke wordt graag gemanipuleerd, heeft graag leiders.

Maar als je al bij het stellen van deze theses ( algemeen aanvaard bij ontwikkelde mensen ) al het etiquette van ' believer ' opgekleefd krijgt, zegt die enorm veel over de etiquetteplakker, en niets over de 'believer'.

Firestone
5 april 2005, 22:57
/\lcazar, het enige wat wordt ontkend is de éne allesomvattende, alleskunnende, alleswetende en eeuwendurende samenzwering die in de 9/11 threads wordt beschreven.
(Een samenzwering die daarnaast de meest komieke flaters begaat.:-))

Dat er op alle niveaus samenzweringen kunnen bestaan, wie heeft dat ooit ontkend?:?

Trouwens, steeds aangenaam uw respect voor andersdenkenden op te merken.:roll:

Gun
5 april 2005, 23:02
/\lcazar, het enige wat wordt ontkend is de éne allesomvattende, alleskunnende, alleswetende en eeuwendurende samenzwering die in de 9/11 threads wordt beschreven.
(Een samenzwering die daarnaast de meest komieke flaters begaat.:-))

Dat er op alle niveaus samenzweringen kunnen bestaan, wie heeft dat ooit ontkend?:?

Trouwens, steeds aangenaam uw respect voor andersdenkenden op te merken.:roll:Je vergeet dat JIJ ook PH in 41 bij hoog en bij laag hebt ontkend.;-)

/\|cazar
5 april 2005, 23:06
het enige wat wordt ontkend is de éne allesomvattende, alleskunnende, alleswetende en eeuwendurende samenzwering die in de 9/11 threads wordt beschreven.


Waarom zou dat niet kunnen ?

Een fout die veel mensen maken is te denken dat je hiervoor heel veel mensen nodig hebt. Niets is minder waar. Een goede samenzwering werkt alleen als zo weinig mogelijk mensen er van op de hoogte zijn. Langs de andere kant kan je natuurlijk ook mensen laten zwijgen ( dat heet chantage, werkt perfect ).

De mens is hierin zelfsturend, het is de zwakte van de mens die dit toelaat.

In een pyramidale structuur ( zoals onze samenleving ) bevinden de politici zich ergens in het midden van de pyramide, zij worden gestuurd door boven ( net zoals in een meute hooglandgorilla's ), die stuurders hebben ook mensen boven zich, enz ... het is een schakering van invloeden, maar wie bovenaan staat, dat weet niemand. Terwijl er echt iemand bovenaan staat hoor. We zijn immers een bende opgewerkte apen, met 1 'zilverrug' als baas.

Dat is de aard van het beestje: controle, macht, en zelfverwezenlijking, en zaken van een heel andere orde ook.

In zo'n structuur kan je alles sturen zoals je wil. Nu nog veel meer dan honderden jaren geleden.

Firestone
5 april 2005, 23:06
Je vergeet dat JIJ ook PH in 41 bij hoog en bij laag hebt ontkend.;-) So what?:?

Er is een verschil tussen het normale besef dat samenzweringen mogelijk zijn en de obsessionele gedachte dat ALLES een samenzwering van de Illuminati (of wie dan ook) is.

Phrea|K
5 april 2005, 23:08
Het ontkennen van samenzweringen, vanaf het niveau piet snot die tesamen met enkele bestuursleden de huidge voorzitter van de tennisclub willen afzetten, tot op het niveau van de elite ( sociaal, cultureel en economisch ) om bepaalde dingen te verwezenlijken, is het ontkennen van de geaardheid van het beestje mens.


Soort zoekt soort, sommigen zijn hoogvliegers met goede connecties en bereiken heel veel, en zullen ( in tegenstelling tot het niveau voorzitter tennisclub ) heel andere zaken onder elkaar bedisselen, zaken van een veel grotere omvang. Dat is geen geheim, dat wordt openlijk toegegeven.

De Ronde Tafel, Bilderbergers, Davos WEF, Council for Foreign Regulations, de Trialterale Commissie, , Japanse geheime organisaties, inlichtingendiensten, Illuminati, Rozenkruisers, Theosofische Gemeenschap, De Vrijmetselarij(hoewel hier klein pierke tegenwoordig ook al lid wordt ), zij bestaan allen en zij oefenen wel degelijk macht uit, zonder dat er democratische ( bestaat niet ) controle op wordt uitgeoefend.

Klein pierke vindt dit okee, want klein pierke wordt graag gemanipuleerd, heeft graag leiders.

Maar als je al bij het stellen van deze theses ( algemeen aanvaard bij ontwikkelde mensen ) al het etiquette van ' believer ' opgekleefd krijgt, zegt die enorm veel over de etiquetteplakker, en niets over de 'believer'.
Het gaat niet zozeer om de complotten zelf, Alacazar. Het gaat om de manier van denken die jij en enkele anderen hier erop nahouden.

exodus
5 april 2005, 23:18
So what?:?

Er is een verschil tussen het normale besef dat samenzweringen mogelijk zijn en de obsessionele gedachte dat ALLES een samenzwering van de Illuminati (of wie dan ook) is. De pyramidestructuut laat zo'n controle toe, zij (illuminati of hoe je ze noemt ) staan immers aan de top en als zij iets beslissen heeft dit effect op alles onder hun. De twee wereldoorlogen en nu 9/11 liggen in hun filosofie en zijn van hun hand, en worden door de pyramide bewerkstelligt. Bij 9/11 komt er er uiteindelijk op neer dat de CIA en andere diensten de aanvallen uitvoeren. En de massa blijft onderaan, en onwetend. Wij worden als schapen naar de slachtbank geleid, opgeofferd voor het hogere doel dat deze elite denkt zich toe te eigenen. We worden echt geleid als een kudde schapen, maar dan op ons niveau. Deze mensen aan de top zijn zeer slim, maar gewetensloos.

De aanwezigheid van zo'n samenzwering die eeuwen duurt kan enkel verklaard worden door de aanwezigheid van een drijfveer als religie, zonder een ideologisch doel doorheen religie is zo'n samenzwering gedoemd om te mislukken. En hun religie is luciferiaans en satanisch. Waarom doen deze personen deze satanische tekens?

http://www.prisonplanet.com/images/january2005/220105sign1.jpg

http://www.prisonplanet.com/images/january2005/220105poots.jpg

Het antwoord is duidelijk, maar velen zullen het niet geloven...

/\|cazar
5 april 2005, 23:40
Het gaat niet zozeer om de complotten zelf, Alacazar. Het gaat om de manier van denken die jij en enkele anderen hier erop nahouden. Ah ! Nu plots gaat het niet meer om de complotten, maar om 'de manier van denken'. Terwijl de complotten juist ontsproten zijn uit die manier van denken.

Zeg jij mij nu eens: wat is er juist met die manier van denken. Daar ben ik wel eens benieuwd naar, want dat gaat zo stilaan naar een richting dat mensen zich zullen vastrijden in de redeneringvoering.

/\|cazar
5 april 2005, 23:48
De pyramidestructuut laat zo'n controle toe, zij (illuminati of hoe je ze noemt ) staan immers aan de top en als zij iets beslissen heeft dit effect op alles onder hun. De twee wereldoorlogen en nu 9/11 liggen in hun filosofie en zijn van hun hand, en worden door de pyramide bewerkstelligt. Bij 9/11 komt er er uiteindelijk op neer dat de CIA en andere diensten de aanvallen uitvoeren. En de massa blijft onderaan, en onwetend. Wij worden als schapen naar de slachtbank geleid, opgeofferd voor het hogere doel dat deze elite denkt zich toe te eigenen. We worden echt geleid als een kudde schapen, maar dan op ons niveau. Deze mensen aan de top zijn zeer slim, maar gewetensloos.

De aanwezigheid van zo'n samenzwering die eeuwen duurt kan enkel verklaard worden door de aanwezigheid van een drijfveer als religie, zonder een ideologisch doel doorheen religie is zo'n samenzwering gedoemd om te mislukken. En hun religie is luciferiaans en satanisch. Waarom doen deze personen deze satanische tekens?

Dat zijn veel statements, exodus. Ik zou zo ver niet kunnen gaan. De mens is op zichzelf ook in staat zeer wreed te zijn en oorlog te voeren, daar hebben ze geen 'illuminati' voor nodig.

Het is juist dat de mens een kuddedier is, maar dat zijn de apen ook ! De mens heeft nood aan leiders, als iedereen het zou voor het zeggen willen hebben, was het anarchie. De hoogstzittende op de apenrots, die jij de illuminati noemt, maar die evengoed een andere naam kunnen hebben, zitten daar niet zomaar. Ze zitten er, omdat ze getolereerd worden door de ander apen. Maar ... wij zijn geen apen ... oei ... misschien zitten ze er wel, zonder dat we het weten ... en dan wordt het interessant.

Alles houdt verband met elkaar. Ik zie verbanden, maar het hele geheel is mij ook niet duidelijk. Er is inderdaad veel meer aan de hand dan mensen denken, maar daarmee alles wat fout gaat in de wereld afschuiven op ' een hogere macht ' is meteen ook teveel van het goede, dat is ontwijkgedrag.

Ik pleit voor rationeel onderzoek, maar dat krijgt in deze tijd van 'vrij onderzoek' weinig kans.

De weinige geleerden die er zich aan waagden : Velikovsky, Hapgood, Sitchin werden uitgebraakt ... ( geschiedenis herhaalt zich )

Gun
5 april 2005, 23:58
Hier is er ene die in zijn vuistje aan het lachen is wanneer hij ziet dat zijn sarcastische start uitdraait op deze discussie. Misschien verderzetten in andere thread?

/\|cazar
6 april 2005, 00:00
van mij mag de threadstarter in zijn vuistje lachen.


ik heb al genoeg gelachen met het niveau van het sarcasme ...
soit.

Herr Flick
6 april 2005, 06:42
In het jaar 0 werd jezus geboren, die zijn voeten liet wassen door minnares Maria Magdalena
Tijdens de donkere jaren van de inquisitie werden regelmatig teennagels uitgetrokken teneinde mensen te laten 'bekennen'.
In 1789 werden de teennagels van de toenmalige lowie in Frankrijk vakkundig verwijderd door een de sekte van de gouden teennagel.
9/11 zijn naast alle doden ook al die teennagels verbrand!
Vandaag viel een hamer van de werkbank op mijn teen. Die lag op een verdacht gemakkelijke plaats om ertegen te stoten zodat hij zou vallen. Diezelfde dag zag ik 1 van mijn werknemers een kruisteken maken.

Toeval???? Ik dacht het niet!!!

Hoogstwaarschijnlijk zit er een Framason onder uw werknemers TomB eentje die van zijn voorvaderen opdracht gekregen heeft om die hamer daar zo te leggen zodat hij op uw kapitalistische voeten zou vallen.

Hoe kon hij dat weten, wel zijn Bed, Bed Bed overgrootvader was een Tempelier die de ark met de Stenen Tafelen in de Tempel van Salomon gevonden heeft, en daar stond het in.

Dat vallen van die hamer op uw teen zal nog aanleiding geven tot iets anders wat een hoger doel zal dienen !
;-)

Kijk maar in de Kwatrijnen van Nostradamus, daar zal er wel iets over een hamer en een teen te vinden zijn, of toch iets dat op die manier te interpreteren valt.

Herr Flick
6 april 2005, 06:46
Het ontkennen van samenzweringen, vanaf het niveau piet snot die tesamen met enkele bestuursleden de huidge voorzitter van de tennisclub willen afzetten, tot op het niveau van de elite ( sociaal, cultureel en economisch ) om bepaalde dingen te verwezenlijken, is het ontkennen van de geaardheid van het beestje mens.


Soort zoekt soort, sommigen zijn hoogvliegers met goede connecties en bereiken heel veel, en zullen ( in tegenstelling tot het niveau voorzitter tennisclub ) heel andere zaken onder elkaar bedisselen, zaken van een veel grotere omvang. Dat is geen geheim, dat wordt openlijk toegegeven.

De Ronde Tafel, Bilderbergers, Davos WEF, Council for Foreign Regulations, de Trialterale Commissie, , Japanse geheime organisaties, inlichtingendiensten, Illuminati, Rozenkruisers, Theosofische Gemeenschap, De Vrijmetselarij(hoewel hier klein pierke tegenwoordig ook al lid wordt ), zij bestaan allen en zij oefenen wel degelijk macht uit, zonder dat er democratische ( bestaat niet ) controle op wordt uitgeoefend.

Klein pierke vindt dit okee, want klein pierke wordt graag gemanipuleerd, heeft graag leiders.

Maar als je al bij het stellen van deze theses ( algemeen aanvaard bij ontwikkelde mensen ) al het etiquette van ' believer ' opgekleefd krijgt, zegt die enorm veel over de etiquetteplakker, en niets over de 'believer'.


Wat denk je dat wij van druk kunnen uitoefenen als we een clubje starten. ?

Je zou er van verschieten, ... Maar eh, zouden we daarvoor een torengebouw vernietigen met duizenden doden tot gevolg, ... ?

Dat is heel andere koffie...

Herr Flick
6 april 2005, 06:58
Waarom zou dat niet kunnen ?

Een fout die veel mensen maken is te denken dat je hiervoor heel veel mensen nodig hebt. Niets is minder waar. Een goede samenzwering werkt alleen als zo weinig mogelijk mensen er van op de hoogte zijn. Langs de andere kant kan je natuurlijk ook mensen laten zwijgen ( dat heet chantage, werkt perfect ).

De mens is hierin zelfsturend, het is de zwakte van de mens die dit toelaat.

In een pyramidale structuur ( zoals onze samenleving ) bevinden de politici zich ergens in het midden van de pyramide, zij worden gestuurd door boven ( net zoals in een meute hooglandgorilla's ), die stuurders hebben ook mensen boven zich, enz ... het is een schakering van invloeden, maar wie bovenaan staat, dat weet niemand. Terwijl er echt iemand bovenaan staat hoor. We zijn immers een bende opgewerkte apen, met 1 'zilverrug' als baas.

Dat is de aard van het beestje: controle, macht, en zelfverwezenlijking, en zaken van een heel andere orde ook.

In zo'n structuur kan je alles sturen zoals je wil. Nu nog veel meer dan honderden jaren geleden.


Tot in zekere zin, wil ik u gelijk geven, en wil ik deze theorie aanvaarden, MAAR

Zoals we allemaal weten spelen er meerdere krachten in, ik kan aannemen dat er een aantal dingen niet toevallig zijn, en zie zelf soms ook verbanden in dingen die gebeuren.

Maar het is niet een Pyramide, maar verschillende Pyramides, sommige staan zelf lijnrecht tegeover mekaar.

Nemen we maar de klan van Liberale Vrijmetselaars/Rozenkruisers de Loge, geen lieverdjes en ze bestaan en ze trekken aan koordekes, maar daar rechttegenover staat het Vaticaan en dat zijn zeker geen poesies, ik heb toevallig over beide onderwerpen al het een en ander gelezen en Pausen en hun knechten moeten zeker niet onderdoen, voor veel wereldlijke figuren, integendeel zelf.

Soms zijn veel uitgekookter dan gelijk welke andere figuur in hun tijdsbeeld.

Langs de andere kant heb je het Communisme, nog zoiets, ...

Je hebt de Franse Revolutie gehad, ook in Scene gezet, ? Ik kan me moeilijk voorstellen dat Robespiere zijn eigen onthoofding in scéne gezet heeft.

Ik kan me moeilijk voorstellen wat de figuren die achter hem stonden in zijn oren gefluisterd hebben dat hij de terreur maar moest opstarten, daarmee hun eigen kop riskerend, ongetwijfeld zal hij ook wel de verkeerde aristocraten laten guiliotineren hebben...

Ik kan me dus moeilijk voorstellen dat iemand bv, WOII in scene gezet heeft, dat een oorlog goed uitkwam voor bepaalde naties ga je mij niet horen zeggen, oorlogen komen altijd goed uit, ze brengen immers zaad in 't bakske van de machthebbers en hun achterban. Wapenproductie en levering van schaarse producten is nog altijd een bijzonder winstgevend tijdverdrijf.

Maar dat ze Hitler daar efkes neergezet hebben, hem gezegd hebben wat hij moest doen, en hem vervolgens de joden hebben laten uitroeien, dat is er nu net ietske over zie...

Herr Flick
6 april 2005, 07:09
De pyramidestructuut laat zo'n controle toe, zij (illuminati of hoe je ze noemt ) staan immers aan de top en als zij iets beslissen heeft dit effect op alles onder hun. De twee wereldoorlogen en nu 9/11 liggen in hun filosofie en zijn van hun hand, en worden door de pyramide bewerkstelligt. Bij 9/11 komt er er uiteindelijk op neer dat de CIA en andere diensten de aanvallen uitvoeren. En de massa blijft onderaan, en onwetend. Wij worden als schapen naar de slachtbank geleid, opgeofferd voor het hogere doel dat deze elite denkt zich toe te eigenen. We worden echt geleid als een kudde schapen, maar dan op ons niveau. Deze mensen aan de top zijn zeer slim, maar gewetensloos.

De aanwezigheid van zo'n samenzwering die eeuwen duurt kan enkel verklaard worden door de aanwezigheid van een drijfveer als religie, zonder een ideologisch doel doorheen religie is zo'n samenzwering gedoemd om te mislukken. En hun religie is luciferiaans en satanisch. Waarom doen deze personen deze satanische tekens?

http://www.prisonplanet.com/images/january2005/220105sign1.jpg

http://www.prisonplanet.com/images/january2005/220105poots.jpg

Het antwoord is duidelijk, maar velen zullen het niet geloven...


dus Bush en zijn vrienden zijn duivelaanbidders, ...

dus we komen toch weer uit op het feit dat iemand weet wat er is achter dit leven, laten we maar zeggen.

Dus iemand is te weten gekomen door de schat te vinden onder de Tempel van Salomo van wat er van is van god , of niet of onder welke vorm...

Erich von Daniken heeft misschien ook nog gelijk wie weet... ;-)

Ik zou wel eens willen weten of Dante ook een framason was, ... De hel ziet er dan bijzonder leuk uit... ik als ongelovige die nooit wat verkeerd doe, 8) ga dus samen met Virgilius en andere heidense figuren en de ongedoopte kinders wat rondwaren in het voorportaal van de hel, ...

De rest vliegt de hel in natuurlijk ,

en die dien braaf geweest zijn zoals ik, ;-) maar gelovig waren, mogen de lauteringsberg opklimmen, voor diegene die de Paus in Rome zijn gaan bezoeken die mogen direct naar den Hemel, ...

Jongens toch, ...

Ik gok op von Danicken, al die Prehistorische vliegvelden in Zuid Amerka moeten toch door iemand zijn aangelegd hé... Trouwens die Von Danicken heeft het ook over de tempel van Salomo en het feit dat die wreed rap bij zijn lief in Sheba kon zijn, en Israël - Sheba is naar het schijnt een eindje stapen, dus hij moet een vliegende wagen gehad hebben, ... jaja, ... ;-)

En wat houden de amerikanen op Area 54 verborgen...

TomB wat denk jij, marsmannekes, Zeppelins met scramjet aandrijving of gewoon de vernieuwde versie van de B2 Stealth ?

Ik weet het niet, iemand een idee, ... ?

Distel
6 april 2005, 07:12
In het jaar 0 werd jezus geboren, die zijn voeten liet wassen door minnares Maria Magdalena
Tijdens de donkere jaren van de inquisitie werden regelmatig teennagels uitgetrokken teneinde mensen te laten 'bekennen'.
In 1789 werden de teennagels van de toenmalige lowie in Frankrijk vakkundig verwijderd door een de sekte van de gouden teennagel.
9/11 zijn naast alle doden ook al die teennagels verbrand!
Vandaag viel een hamer van de werkbank op mijn teen. Die lag op een verdacht gemakkelijke plaats om ertegen te stoten zodat hij zou vallen. Diezelfde dag zag ik 1 van mijn werknemers een kruisteken maken.

Toeval???? Ik dacht het niet!!!
Het was toch geen zilveren hamertje? ;)

Herr Flick
6 april 2005, 07:17
Dat zijn veel statements, exodus. Ik zou zo ver niet kunnen gaan. De mens is op zichzelf ook in staat zeer wreed te zijn en oorlog te voeren, daar hebben ze geen 'illuminati' voor nodig.

Het is juist dat de mens een kuddedier is, maar dat zijn de apen ook ! De mens heeft nood aan leiders, als iedereen het zou voor het zeggen willen hebben, was het anarchie. De hoogstzittende op de apenrots, die jij de illuminati noemt, maar die evengoed een andere naam kunnen hebben, zitten daar niet zomaar. Ze zitten er, omdat ze getolereerd worden door de ander apen. Maar ... wij zijn geen apen ... oei ... misschien zitten ze er wel, zonder dat we het weten ... en dan wordt het interessant.

Alles houdt verband met elkaar. Ik zie verbanden, maar het hele geheel is mij ook niet duidelijk. Er is inderdaad veel meer aan de hand dan mensen denken, maar daarmee alles wat fout gaat in de wereld afschuiven op ' een hogere macht ' is meteen ook teveel van het goede, dat is ontwijkgedrag.

Ik pleit voor rationeel onderzoek, maar dat krijgt in deze tijd van 'vrij onderzoek' weinig kans.

De weinige geleerden die er zich aan waagden : Velikovsky, Hapgood, Sitchin werden uitgebraakt ... ( geschiedenis herhaalt zich )


En hiermee kan ik dus wel akkoord gaan, want waarom is religie en toverij uitgevonden beste mensen, ...

Om een reden : , controle over de massa houden, controle over de groep houden.

Waarom bestaan er illuminatie en vrijmetselaars, omdat ze zich aan de controle van de kerk wilden onttrekken, of omdat hun groep, door de kerk als gevaarlijk werd beschouwd voor de heersende wereldorde en ze dus moesten opgeruimd worden....

Maar zoals dat met elke goede organisatie gaat, is dat bijna onmogelijk, ...

Antoon
6 april 2005, 09:25
http://www.prisonplanet.com/images/january2005/220105sign1.jpg

http://www.prisonplanet.com/images/january2005/220105poots.jpg

Het antwoord is duidelijk, maar velen zullen het niet geloven...
Mijn probleem met jouw samenzweringstheorieën is tweeledig:

1) Alles wat er in de wereld gebeurt is een samenzwering en een 'inside job'. Met andere woorden, er is nooit een toeval, een vijand die wilt aanvallen of een of ander ongeval. Is de wereld zonder samenzweringen dan ineens oorlogvrij? Vrij ongeloofwaardig.

2) Niet onbelangrijk : je baseert heel die bewering op een soort satanteken die door leiders zou worden gemaakt. Vrij licht als bewijs voor jouw zware beschuldigingen.

Als je het toch over dat teken wilt hebben : In de V.S. gebruiken veel mensen deze manier van begroeten. Niet alleen Bush en zijn familie, maar ongeveer 100 miljoen kinderen doen dat dagelijks wanneer ze elkaar begroeten.
Op de foto van de Jordaanse koning lijkt zijn hand te zijn "bijgewerkt" op de foto om te doen geloven dat ook hij hetzelfde teken maakt. Waar ligt nu de manipulatie en de samenzwering?

exodus
6 april 2005, 09:53
Mijn probleem met jouw samenzweringstheorieën is tweeledig:

1) Alles wat er in de wereld gebeurt is een samenzwering en een 'inside job'. Met andere woorden, er is nooit een toeval, een vijand die wilt aanvallen of een of ander ongeval. Is de wereld zonder samenzweringen dan ineens oorlogvrij? Vrij ongeloofwaardig.
Ik zeg niet dat alles door de nieuwe wereld orde "gepland" is, toeval kan zeker. De invasie van Saddam in koeweit bv. in 1991 was iets dat volgens mij niet gepland was waardoor Amerika heeft moeten inrgijpen om hem in check te houden. De oorlog nu in Irak is duidelijk wel gepland. Ze hadden Saddam gerust kunnen afzetten na 1991 en hebben het niet gedaan.. Ook hebben ze Osama nog altijd niet kunnen vinden. En blijkbaar is de drang om hem te vinden verdwenen in de pers... geen toeval mag je zeker van zijn. Osama is een heel handige tool van Bush , zelfs jij zou dat moeten toegeven.

Bij de grote evenementen is altijd de schaduw van de nieuwe wereld orde erachter. Zij laten geen zo'n grote veranderingen als een wereldoorlog toe zonder dat ze er zelf van profiteren. Nee , ze helpen het creeeren.


2) Niet onbelangrijk : je baseert heel die bewering op een soort satanteken die door leiders zou worden gemaakt. Vrij licht als bewijs voor jouw zware beschuldigingen.

Als je het toch over dat teken wilt hebben : In de V.S. gebruiken veel mensen deze manier van begroeten. Niet alleen Bush en zijn familie, maar ongeveer 100 miljoen kinderen doen dat dagelijks wanneer ze elkaar begroeten.
Op de foto van de Jordaanse koning lijkt zijn hand te zijn "bijgewerkt" op de foto om te doen geloven dat ook hij hetzelfde teken maakt. Waar ligt nu de manipulatie en de samenzwering? Ik baseer mijn bewering niet alleen op de tekens die zij maken, die tekens zijn voor mij een een vaststelling dat het zo is, maar zeker geen fundamenteel bewijs. Het bewijs kan in boeken en allerhande gevonden worden. Trouwens die foto's zijn niet gemanipuleerd. En het teken dat hij maakt is satanisch, daar is geen twijfel over. En Bush is ook een zo'n erge heavy metal fan me dunkt dat hij het op zijn inauguratie gebruikt.... ALs hij het daar gebruikt wil het toch wat zeggen hé. Hier nog enkele voorbeelden.

Duidelijk in een satanische context:
http://www.prisonplanet.com/images/january2005/220105sign3.jpg

Ze leggen hun duim op hun overige vingers, dit wil zeggen een herkenningsteken tussen diegene die in hun occulte geïnitieerd zijn:
http://www.prisonplanet.com/images/january2005/210105hand2.jpg


http://www.prisonplanet.com/images/january2005/220105sign2.jpg

Dan Quayle:

http://www.prisonplanet.com/images/january2005/210105sign9.jpg

Dit is zomaar geen groet, dit is een satanisch en luciferiaanse groet en zeker geen modeverschijnsel.

Bewijzen van die luciferiaanse religie vinden we ook in boeken geschreven door vrijmetselaars (die een deel zijn van de NWO). Albert Pike (grote vrijmetselaar) schrijft in zijn boek:

"The true name of Satan, the Kabalists say, is that of Yahveh reversed; for Satan is not a black god... Lucifer, the Light Bearer! Strange and mysterious name to give to the Spirit of Darkness! Lucifer, the Son of the Morning! Is it he who bears the Light...Doubt it not!

Op de dollar bill zien we ook het al ziend oog (in pyramidevorm , rara) , ook wel het oog van Lucifer genoemd:

http://www.conspiracyarchive.com/images/All_Seeing_Eye_Large.jpg

Het is een belangrijk symbool voor verschillende genootschappen. Lees wat een vrijmetselaar erover schrijft:

“Our beautiful seal is an expression of Freemasonry, an expression of occult ideas.” (Wyckoff, H. S. The Great American Seal. The Mystic Light, the Rosicrucian Magazine, p.56)

Hier het logo van de Council on Foreign relations, het "semi-geheime" establishment van de US , een van de meer zichtbare tools van de NWO. Vele pershoofden, politiekers zijn er lid van.. Het is een verhaal op zich. Een ridder op een wit paard (de antichrist), en let op het teken dat hij maakt met zijn handen...

http://aoreport.com/images/gifs/Article%20Related/CFRsymbolsatanichandsign.gif



De bewijzen zijn nog zo veel sterker. Ofwel accepteer je wat er gaande is ofwel ben je in denial...

Turkje
6 april 2005, 10:24
Inderdaad: Bush is een satanaanbidder. Wel één die gelooft in het creationisme, maar soit.

Hier heb je nog voorbeelden:

Bush die met zijn mond het zwarte gat nabootst dat de ingang naar de hel voorstelt:

http://politicalhumor.about.com/library/graphics/bush_monkey.jpg

Bush die de paus probeert te hypnotiseren en hem zo te doen bekeren tot het satanisme:

http://politicalhumor.about.com/library/graphics/bush_pope2.jpg
En zelfs Edvard Munch had tijdens het schilderen van De Schreeuw visioenen hoe hij het gezicht van de nieuwe Antichrist moest schetsen:

http://politicalhumor.about.com/library/graphics/bush_scream.jpg

Antoon
6 april 2005, 10:42
De bewijzen zijn nog zo veel sterker. Ofwel accepteer je wat er gaande is ofwel ben je in denial...

Ofwel ben jij op je hoofd gevallen. Ik opteer voor deze optie. ;-)

Andro
6 april 2005, 10:45
In het jaar 0 werd jezus geboren, die zijn voeten liet wassen door minnares Maria Magdalena
Tijdens de donkere jaren van de inquisitie werden regelmatig teennagels uitgetrokken teneinde mensen te laten 'bekennen'.
In 1789 werden de teennagels van de toenmalige lowie in Frankrijk vakkundig verwijderd door een de sekte van de gouden teennagel.
9/11 zijn naast alle doden ook al die teennagels verbrand!
Vandaag viel een hamer van de werkbank op mijn teen. Die lag op een verdacht gemakkelijke plaats om ertegen te stoten zodat hij zou vallen. Diezelfde dag zag ik 1 van mijn werknemers een kruisteken maken.

Toeval???? Ik dacht het niet!!!
Dat lijkt meer op een Outside job! :lol:

Herr Flick
6 april 2005, 10:47
De states zijn gesticht door vrijmetselaars dat is waar, vandaar ook de tekens in hun dolarbiljet enz...

Daar zijn trouwens ook al genoeg boeken over verschenen.

De vrijmetselaars zelf zijn een machtig clubje, hier in den belgiek wordt dat ook regelmatig gedemonstreerd, ...

Dat ze kunnen beslissen over oorlog en vred, of daar in hoge mate iets in kunnen beïnvloeden is ook waar,

Maar om oorlog te voeren moete om te beginnen al met twee zijn, dus de andere partij moet op uw provocaties ingaan, en er spelen nog andere machten mee ook.

zoals bv, het voorval van op hol geslagen dictators die plots hun zin gaan doen.

Ik kan dus wel geloven dat er een macht zoals de NWO op de achtergrond speelt, maar niet dat ze alles onder controle houden en alles in scene zetten, en als ze dat doen, dan zeker niet op zo'n klunzige manier.

De bende van nijvel, bv perfect uitgevoerd geen bewijs achtergelaten en overal tijdig en goed gesaboteerd, dat noem ik nu eens een typische daad van gefoefel op hoger niveau, Dutroux hetzelfde lieke, ook daar is op tijd iedereen die zijn bakkes kon opendoen, een ongelukje overkomen, en lopen de sporen altijd op hetzelfde moment en bij dezelfde personen dood.

Gun
6 april 2005, 11:01
Ik zeg niet dat alles door de nieuwe wereld orde "gepland" is, toeval kan zeker. De invasie van Saddam in koeweit bv. in 1991 was iets dat volgens mij niet gepland was waardoor Amerika heeft moeten inrgijpen om hem in check te houden. De oorlog nu in Irak is duidelijk wel gepland. Ze hadden Saddam gerust kunnen afzetten na 1991 en hebben het niet gedaan.. Ook hebben ze Osama nog altijd niet kunnen vinden. En blijkbaar is de drang om hem te vinden verdwenen in de pers... geen toeval mag je zeker van zijn. Osama is een heel handige tool van Bush , zelfs jij zou dat moeten toegeven.
Saddam is in 1990 Q8 binnen gevallen .

Aan de vriendschap tussen Bush senior en Saddam kwam een einde in 1990, toen Saddam Koeweit binnenviel. Aan de vooravond van die inval had Saddam Amerika's ambassadeur, April Glasspie, ontboden en haar in een inmiddels beroemd onderhoud verteld dat hij van plan was Koeweit binnen te vallen. Glasspie liet Saddam hierop weten dat Amerika 'geen mening' had over de kwestie. Dat voorval gaf achteraf voeding aan allerlei samenzweringstheorieën: Amerika zou Irak bewust in de val hebben gelokt.

Historici nemen aan dat Bush Saddam bewust in het zadel heeft willen houden: beter een verslagen Saddam dan een machtsvacuüm waaruit misschien een nieuwe Ayatollah opduikt.

Gun
6 april 2005, 11:07
De states zijn gesticht door vrijmetselaars dat is waar, vandaar ook de tekens in hun dolarbiljet enz...

Daar zijn trouwens ook al genoeg boeken over verschenen.

De vrijmetselaars zelf zijn een machtig clubje, hier in den belgiek wordt dat ook regelmatig gedemonstreerd, ...

Dat ze kunnen beslissen over oorlog en vred, of daar in hoge mate iets in kunnen beïnvloeden is ook waar,

Maar om oorlog te voeren moete om te beginnen al met twee zijn, dus de andere partij moet op uw provocaties ingaan, en er spelen nog andere machten mee ook.

zoals bv, het voorval van op hol geslagen dictators die plots hun zin gaan doen.

Ik kan dus wel geloven dat er een macht zoals de NWO op de achtergrond speelt, maar niet dat ze alles onder controle houden en alles in scene zetten, en als ze dat doen, dan zeker niet op zo'n klunzige manier.

De bende van nijvel, bv perfect uitgevoerd geen bewijs achtergelaten en overal tijdig en goed gesaboteerd, dat noem ik nu eens een typische daad van gefoefel op hoger niveau, Dutroux hetzelfde lieke, ook daar is op tijd iedereen die zijn bakkes kon opendoen, een ongelukje overkomen, en lopen de sporen altijd op hetzelfde moment en bij dezelfde personen dood.Dus de 'klunzige' manier is de reden waarom je niet ingaat op een inside story?

Antoon
6 april 2005, 11:29
Saddam is in 1990 Q8 binnen gevallen .

Aan de vriendschap tussen Bush senior en Saddam kwam een einde in 1990, toen Saddam Koeweit binnenviel. Aan de vooravond van die inval had Saddam Amerika's ambassadeur, April Glasspie, ontboden en haar in een inmiddels beroemd onderhoud verteld dat hij van plan was Koeweit binnen te vallen. Glasspie liet Saddam hierop weten dat Amerika 'geen mening' had over de kwestie. Dat voorval gaf achteraf voeding aan allerlei samenzweringstheorieën: Amerika zou Irak bewust in de val hebben gelokt.

Historici nemen aan dat Bush Saddam bewust in het zadel heeft willen houden: beter een verslagen Saddam dan een machtsvacuüm waaruit misschien een nieuwe Ayatollah opduikt.
En net nu zelfs Exodus (!!) ergens een conflict heeft gevonden dat ook voor hem geen samenzwering was van de satanische wereldleiders, ga jij zijn verhaal ontkrachten en er ook een samenzwering in vinden.

Djuu toch.

exodus
6 april 2005, 12:51
En net nu zelfs Exodus (!!) ergens een conflict heeft gevonden dat ook voor hem geen samenzwering was van de satanische wereldleiders, ga jij zijn verhaal ontkrachten en er ook een samenzwering in vinden.

Djuu toch.
Wel is het zo dat vadertje Bush na de Golfoorlog voor het eerst publiekelijk de term "new world order" gebruikte, op 11 september 1991.

Now, we can see a new world coming into view. A world in which there is the very real prospect of a new world order. In the words of Winston Churchill, a "world order" in which "the principles of justice and fair play ... protect the weak against the strong ..." A world where the United Nations, freed from cold war stalemate, is poised to fulfil the historic vision of its founders. A world in which freedom and respect for human rights find a home among all nations.

Antoon
6 april 2005, 13:17
Wel is het zo dat vadertje Bush na de Golfoorlog voor het eerst publiekelijk de term "new world order" gebruikte, op 11 september 1991.

Now, we can see a new world coming into view. A world in which there is the very real prospect of a new world order. In the words of Winston Churchill, a "world order" in which "the principles of justice and fair play ... protect the weak against the strong ..." A world where the United Nations, freed from cold war stalemate, is poised to fulfil the historic vision of its founders. A world in which freedom and respect for human rights find a home among all nations.
Aha, dus toch ook een samenzwering. :lol:

Firestone
6 april 2005, 15:52
Wel is het zo dat vadertje Bush na de Golfoorlog voor het eerst publiekelijk de term "new world order" gebruikte, op 11 september 1991.

Now, we can see a new world coming into view. A world in which there is the very real prospect of a new world order. In the words of Winston Churchill, a "world order" in which "the principles of justice and fair play ... protect the weak against the strong ..." A world where the United Nations, freed from cold war stalemate, is poised to fulfil the historic vision of its founders. A world in which freedom and respect for human rights find a home among all nations. Dat is al in een andere thread ontkend, beste Exodus!
Zoek het op!

Jullie zijn echt onverbeterlijk!

Gun
6 april 2005, 16:08
Dat is al in een andere thread ontkend, beste Exodus!Bij deze geconfirmeerd!

exodus
6 april 2005, 16:20
Dat is al in een andere thread ontkend, beste Exodus!
Zoek het op!

Jullie zijn echt onverbeterlijk!
Dat wist ik ook wel. Ik bedoelde poppy Bush natuurlijk. Ik dacht wel men dat ging inzien met dat dat al in een andere thread gezegd was.

/\|cazar
6 april 2005, 18:44
Ik zou wel eens willen weten of Dante ook een framason was, ... De hel ziet er dan bijzonder leuk uit... ik als ongelovige die nooit wat verkeerd doe, 8) ga dus samen met Virgilius en andere heidense figuren en de ongedoopte kinders wat rondwaren in het voorportaal van de hel, ...

De rest vliegt de hel in natuurlijk ,

en die dien braaf geweest zijn zoals ik, ;-) maar gelovig waren, mogen de lauteringsberg opklimmen, voor diegene die de Paus in Rome zijn gaan bezoeken die mogen direct naar den Hemel, ...

Jongens toch, ...

Ik gok op von Danicken, al die Prehistorische vliegvelden in Zuid Amerka moeten toch door iemand zijn aangelegd hé... Trouwens die Von Danicken heeft het ook over de tempel van Salomo en het feit dat die wreed rap bij zijn lief in Sheba kon zijn, en Israël - Sheba is naar het schijnt een eindje stapen, dus hij moet een vliegende wagen gehad hebben, ... jaja, ... ;-)

En wat houden de amerikanen op Area 54 verborgen...
Ik wil niet ambetant doen, maar het is freemason ( vrijmetselaar in het AN ) en het is bovendien Area 51.

Ter aanvulling, uiteraard ...

/\|cazar
6 april 2005, 18:46
Ik blijf op mijn honger zitten wat betreft mijn vraagje aan phrea|k.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=1018777&postcount=20

TomB
6 april 2005, 20:44
Wel is het zo dat vadertje Bush na de Golfoorlog voor het eerst publiekelijk de term "new world order" gebruikte, op 11 september 1991.

Now, we can see a new world coming into view. A world in which there is the very real prospect of a new world order. In the words of Winston Churchill, a "world order" in which "the principles of justice and fair play ... protect the weak against the strong ..." A world where the United Nations, freed from cold war stalemate, is poised to fulfil the historic vision of its founders. A world in which freedom and respect for human rights find a home among all nations.

Toch straf he, dat die uitspraak komt bij het eerste grote conflict na het vallen van de muur en het ineenstuiken van de SU.

Phrea|K
7 april 2005, 15:58
Ik blijf op mijn honger zitten wat betreft mijn vraagje aan phrea|k.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=1018777&postcount=20Ja sorry, was de draad uit het oog verloren (hij was verplaatst naar K&K).

Wat ik bedoel met 'je manier van denken': heb je er al op gelet dat het altijd dezelfde mensen zijn die allerlei grootse complotten menen te ontwaren. Of het nu 9/11, de Oklahoma-bombing, woII, de holocaust, (anti-semieten zijn ook zulke onverbeterlijke complotdenkers), UFO's of gelijk welk ander complot is: het is is altijd hetzelfde groepje illuminati dat alles lijkt te 'doorzien'. Hoe komt dat? Zou het kunnen dat sommige mensen er een paranoia denkstijl op nahouden? Er is wel wat te zeggen voor die optie, vermits onderzoek naar believers heeft aangetoond dat deze mensen ook in heel normale, dagdagelijkse situaties méér wantrouwig staan tov hun medemensen en de samenleving in het algemeen.

Antoon
7 april 2005, 18:09
Toch straf he, dat die uitspraak komt bij het eerste grote conflict na het vallen van de muur en het ineenstuiken van de SU.
Ook een manipulatie van de duivelse wereldleiders van Satan. ;-)

/\|cazar
7 april 2005, 19:14
Ja sorry, was de draad uit het oog verloren (hij was verplaatst naar K&K).

Wat ik bedoel met 'je manier van denken': heb je er al op gelet dat het altijd dezelfde mensen zijn die allerlei grootse complotten menen te ontwaren. Of het nu 9/11, de Oklahoma-bombing, woII, de holocaust, (anti-semieten zijn ook zulke onverbeterlijke complotdenkers), UFO's of gelijk welk ander complot is: het is is altijd hetzelfde groepje illuminati dat alles lijkt te 'doorzien'. Hoe komt dat? Zou het kunnen dat sommige mensen er een paranoia denkstijl op nahouden? Er is wel wat te zeggen voor die optie, vermits onderzoek naar believers heeft aangetoond dat deze mensen ook in heel normale, dagdagelijkse situaties méér wantrouwig staan tov hun medemensen en de samenleving in het algemeen.
Dat is eigen aan het verschil der mensen. Sommige mensen hebben een sterk ontwikkelde linkerhersenhelft en zijn zeer analytisch ingesteld, denken van A naar B, zeer rechtlijnig.
Andere mensen hebben een sterk ontwikkelde rechterhersenhelft, zijn 'zien verbanden' die andere mensen niet zien, zijn creatief in het oplossen van problemen, het zijn vooral zij die revolutionaire ideeën lanceren, die later dan ook dikwijls bewaarheid worden.

Computerdeskundigen, met hun eentjes en hun nulletjes, doorheen strakke algoritmen, zijn voorbeelden van mensen wiens linkerhersenhelft serieus het denken stuurt.

Schrijvers, kunstenaars, guru's, maar ook sommige geleerden, ingenieurs, zijn dan weer voorbeelden van mensen wiens rechterhersenhelft het voor het zeggen heeft.
Zulke mensen zien dingen, structuren die andere mensen nooit zouden zien, gewoonweg omdat hun denken te beperkt is.

Wat paranoia betreft: wat is het ergste ... alles voor waar aannemen en gewoon je ding doen, of je vragen stellen.

Het verleden leert ons dat leiders gek zijn op niet-paranoïde mensen, simpele mensen die simpele dingen doen en simpele vragen stellen.

Eyskens noemt deze mensen slapers.

Een gezonde kritische blik naar de maatschappij is een deugd, alleen spijtig dat je dan vrij snel het etiquette paranoia opgekleefd krijgt.

Wat betreft ufo's. Er wordt al meer dan tienduizend jaar melding van gemaakt, dus een paranoide hype is het zeker niet.

exodus
7 april 2005, 20:50
Dat is eigen aan het verschil der mensen. Sommige mensen hebben een sterk ontwikkelde linkerhersenhelft en zijn zeer analytisch ingesteld, denken van A naar B, zeer rechtlijnig.
Andere mensen hebben een sterk ontwikkelde rechterhersenhelft, zijn 'zien verbanden' die andere mensen niet zien, zijn creatief in het oplossen van problemen, het zijn vooral zij die revolutionaire ideeën lanceren, die later dan ook dikwijls bewaarheid worden.

Computerdeskundigen, met hun eentjes en hun nulletjes, doorheen strakke algoritmen, zijn voorbeelden van mensen wiens linkerhersenhelft serieus het denken stuurt.

Schrijvers, kunstenaars, guru's, maar ook sommige geleerden, ingenieurs, zijn dan weer voorbeelden van mensen wiens rechterhersenhelft het voor het zeggen heeft.
http://eye.snu.ac.kr/~jejoong/favor/accessory.htm (http://eye.snu.ac.kr/%7Ejejoong/favor/accessory.htm)

Hier kan je een programmatje "brain" downloaden, die test (of toch probeert) welke hersenhelft je het meest gebruikt. Post eens uw resultaten, kan misschien interessant zijn. Ik had gebaleenceerd met een lichte voorkeur voor rechts (52% ) , waarbij links (48%) , en visueel 68%.

/\|cazar
7 april 2005, 21:11
left: 43 %

right : 57 %

visueel : 64,5%

auditief : 35,5 %

Ik kan me wel vinden in het profiel: artistiek, intens, data processing op multidimensioneel niveau, "out of check" :lol: , sterk visueel, intuïtief, snel info absorberend dan wel "helter skelter", random dus, ...

leuke test.

Phrea|K
7 april 2005, 22:08
Ik kan me wel vinden in het profiel: artistiek, intens, data processing op multidimensioneel niveau, "out of check" :lol: , sterk visueel, intuïtief, snel info absorberend dan wel "helter skelter", random dus, ...
Kortom, een fruitcake zonder weerga. :mrgreen:

Mijn score was overigens:

56 link
44 rechts
38 auditief
62 visueel

Phrea|K
7 april 2005, 22:10
Dat is eigen aan het verschil der mensen. Sommige mensen hebben een sterk ontwikkelde linkerhersenhelft en zijn zeer analytisch ingesteld, denken van A naar B, zeer rechtlijnig.
Andere mensen hebben een sterk ontwikkelde rechterhersenhelft, zijn 'zien verbanden' die andere mensen niet zien, zijn creatief in het oplossen van problemen, het zijn vooral zij die revolutionaire ideeën lanceren, die later dan ook dikwijls bewaarheid worden.

Computerdeskundigen, met hun eentjes en hun nulletjes, doorheen strakke algoritmen, zijn voorbeelden van mensen wiens linkerhersenhelft serieus het denken stuurt.

Schrijvers, kunstenaars, guru's, maar ook sommige geleerden, ingenieurs, zijn dan weer voorbeelden van mensen wiens rechterhersenhelft het voor het zeggen heeft.
Zulke mensen zien dingen, structuren die andere mensen nooit zouden zien, gewoonweg omdat hun denken te beperkt is.

Wat paranoia betreft: wat is het ergste ... alles voor waar aannemen en gewoon je ding doen, of je vragen stellen.

Het verleden leert ons dat leiders gek zijn op niet-paranoïde mensen, simpele mensen die simpele dingen doen en simpele vragen stellen.

Eyskens noemt deze mensen slapers.

Een gezonde kritische blik naar de maatschappij is een deugd, alleen spijtig dat je dan vrij snel het etiquette paranoia opgekleefd krijgt.

Wat betreft ufo's. Er wordt al meer dan tienduizend jaar melding van gemaakt, dus een paranoide hype is het zeker niet.Jullie denken altijd dat jullie die uitzondering op de regel zijn. De meeste mensen die paranoia bevonden worden door de 'domme gewone mensen', zijn dat ook gewoon. Slechts 1% is misschien een miskend genie die achteraf gezien gelijk blijkt te hebben. En iedere paranoia persoon denkt natuurlijk dat hij tot die 1% behoort. ;-)

/\|cazar
7 april 2005, 22:14
Jullie denken altijd dat jullie die uitzondering op de regel zijn. De meeste mensen die paranoia bevonden worden, zijn dat ook gewoon. Slechts 1% is misschien een miskend genie die achteraf gezien gelijk blijkt te hebben. En iedere paranoia persoon denkt natuurlijk dat hij tot die 1% behoort. ;-)

Paranoia is een term die gebruikt wordt door mensen die gerustgesteld willen worden.

Pathologische paranoia is wel iets heel anders dan iemand met een kritisch oog. Zulke mensen kunnen zelfs gewoon niet functioneren in de maatschappij.

Diezelfde redenering doortrekkend zou ik quasi iedereen moeten vergelijken met dom slachtvee, rijp voor de vleesbijl. Doe ik toch ook niet.



Ik ben trouwens geen conspiratdingens, alle ... soms wel tegen de avond op, :-)

/\|cazar
7 april 2005, 22:15
Jullie denken Nu bent U paranoia, wat ik behoor nergens toe ! :lol: ;-)

Phrea|K
7 april 2005, 22:29
Paranoia is een term die gebruikt wordt door mensen die gerustgesteld willen worden.

Pathologische paranoia is wel iets heel anders dan iemand met een kritisch oog. Zulke mensen kunnen zelfs gewoon niet functioneren in de maatschappij.

Diezelfde redenering doortrekkend zou ik quasi iedereen moeten vergelijken met dom slachtvee, rijp voor de vleesbijl. Doe ik toch ook niet.



Ik ben trouwens geen conspiratdingens, alle ... soms wel tegen de avond op, :-)
Niemand is 100% vd tijd paranoia. Ik heb, als liberaal, ook een (gezond) wantrouwen tegen de overheid. Sommige mensen hebben echter gewoon een overdreven neiging tot paranoia, het is gewoon een kwestie van persoonlijkheid. Hoe verklaar je anders dan dat wetenschappelijk onderzoek aan het licht bracht dat conspiracisten ook in het dagelijks leven erg wantrouwig blijken te zijn? Het heeft niks met gezonde kritiek te maken, want het valt altijd op dat die mensen gemiddeld even kritisch zijn als de gemiddelde VB-stemmer (het is niet omdat een tekst je het gevoel heeft dat je tot de groep behoort die slimmer is dan de mainstream, dat dat ook zo is. Dat is een klassieke truc om mensen om de tuin te leiden. Geef ze het gevoel dat ze slim zijn).

exodus
7 april 2005, 22:40
Niemand is 100% vd tijd paranoia. Ik heb, als liberaal, ook een (gezond) wantrouwen tegen de overheid. Sommige mensen hebben echter gewoon een overdreven neiging tot paranoia, het is gewoon een kwestie van persoonlijkheid. Hoe verklaar je anders dan dat wetenschappelijk onderzoek aan het licht bracht dat conspiracisten ook in het dagelijks leven erg wantrouwig blijken te zijn?
Heb je daar (betrouwbare) bronnen voor? Ik zou het wel een willen zien.

/\|cazar
7 april 2005, 22:50
Niemand is 100% vd tijd paranoia. Ik heb, als liberaal, ook een (gezond) wantrouwen tegen de overheid. Sommige mensen hebben echter gewoon een overdreven neiging tot paranoia, het is gewoon een kwestie van persoonlijkheid. Hoe verklaar je anders dan dat wetenschappelijk onderzoek aan het licht bracht dat conspiracisten ook in het dagelijks leven erg wantrouwig blijken te zijn? Het heeft niks met gezonde kritiek te maken, want het valt altijd op dat die mensen gemiddeld even kritisch zijn als de gemiddelde VB-stemmer (het is niet omdat een tekst je het gevoel heeft dat je tot de groep behoort die slimmer is dan de mainstream, dat dat ook zo is. Dat is een klassieke truc om mensen om de tuin te leiden. Geef ze het gevoel dat ze slim zijn).

Van vooroordelen gesproken ...
Als je niet paranoia bent, dan ben je het gedeeltelijk. Ik vraag mij af of je werkelijk al paranoïde mensen in 'het echt' bezig gezien hebt ? Die mensen kunnen zelfs geen discussie meer aan. Als ze pech hebben, zitten ze bovendien onder de medicijnen in een vergeetput genaamd instelling.

Voor je met grote termen schermt, moet je ook weten wat ze inhouden.
In het dagelijkse leven ben ik ondernemer, maar mijn wereldbeeld verschilt radicaal van dat van de meeste mensen. Ben ik daarom paranoïde ?
Zijn/waren mensen als Hapgood, Einstein, Velikovsky, auteurs als Hanford, Sitchin, Von Dänicken allemaal paranoïde ? Neen, me thinks. Dat waren gezonde - meer dan gewoon intelligente - mensen. Meer niet. Ze gingen in tegen het alom geaccepteerde. Meer niet.
Uiteraard vindt bijna niemand dat leuk, en de aard van de menselijke aap kennende: alles wat vreemd is: is niet waar en wordt gecatalogeerd onder - in dit geval - paranoïde. Wel zwak hoor.

Bovendien zitten er tussen Vlaams Belang kiezers heel wat intelligente mensen, je zou ervan verbaasd zijn hoeveel steun ze hebben van het zakenleven in Antwerpen. Ondergetekende heeft trouwens ook Blok gestemd, proteststem, maar goed, het zij zo.

Je onderschat volledig hoe sterk je wereldbeeld door anderen is gevormd.

/\|cazar
7 april 2005, 22:54
Hoe verklaar je anders dan dat wetenschappelijk onderzoek aan het licht bracht dat conspiracisten ook in het dagelijks leven erg wantrouwig blijken te zijn?
Dit spreekt zichzelf helemaal tegen.
Maar goed, zijn we gewoon.

Ik had toch graag eens een definitie gehad van het onnederlandse woordje conspiradinges.

Is dat iemand die in complotten geloofd ?
Wel dan ben ik conspidinges. Want er bestaan complotten. Dat kan niemand ontkennen. Er bestaan ook beleidsniveau's waar geen enkele sociale controle op is, ben ik dan conspidinges ? Ook goed dan, want die mensen komen er zelf voor uit.

Etc ...

Phrea|K
7 april 2005, 22:59
Heb je daar (betrouwbare) bronnen voor? Ik zou het wel een willen zien.
Ja, je moet via google maar eens zoeken op Ted Goertzel (Rutgers University), die heeft onderzoek gedaan naar de paranoia bij conspiracy-liefhebbers.

/\|cazar
7 april 2005, 23:02
hebben ze waarschijnlijk alle marginale figuren voor opgedisseld, mensen die aan de rand van de samenleving leven...

exodus
7 april 2005, 23:06
Van vooroordelen gesproken ...
Als je niet paranoia bent, dan ben je het gedeeltelijk. Ik vraag mij af of je werkelijk al paranoïde mensen in 'het echt' bezig gezien hebt ? Die mensen kunnen zelfs geen discussie meer aan. Als ze pech hebben, zitten ze bovendien onder de medicijnen in een vergeetput genaamd instelling.

Ik heb paranoïde mensen al eens beziggezien... En ik kan je verzekeren Phreak, het heeft neit te maken met gewone "complottheroerien". Een kennis van een vriend van mij is zo. Deze persoon geloofde dat er een complot rond hem was en was niet vatbaar voor rede. Ik heb toevallig eens een uitbarsting meegemaakt en dat was niet om te lachen. Vooral hoe elke vorm van "besef" verdween. En fysische veranderingen. Zijn ogen werden donker en zijn gezicht vertrok, het was angstaanjagend. Zeggen dat de mensen op deze site die u aanduidt met believers paranoide zijn is absurd.

TomB
8 april 2005, 19:14
Voor dat testje

65 links
35 rechts
28 auditief
72 visueel

Ik weet niet wat ik daaruit moet concluderen.

Firestone
8 april 2005, 19:48
De testresultaten

59.1 links
40.9 rechts
46.7 auditief
53.3 visueel

En wat betekent dit ?

exodus
9 april 2005, 10:42
Dit betekent dat het niet verwonderlijk is dat de grootste disbelievers links hangen. Linkerhersenhelft is analytisch en detailgericht, rechts is hollistisch, de "big picture".

Antoon
10 april 2005, 21:25
Dit betekent dat het niet verwonderlijk is dat de grootste disbelievers links hangen. Linkerhersenhelft is analytisch en detailgericht, rechts is hollistisch, de "big picture".
Nu blijft de vraag wat je bedoelt met 'disbelievers' :

Zij die de realiteit niet geloven ? Of zij die jouw fantasieverhalen niet geloven ?

.