PDA

View Full Version : Samir A. vrijgesproken van terreur


Morghodius
6 april 2005, 23:02
Samir A. vrijgesproken van terreurDe rechtbank in Rotterdam heeft de 18-jarige Samir A. vrijgesproken van het beramen van terroristische aanslagen in Nederland. Volgens de rechter was er onvoldoende bewijs. Twee weken geleden had het Openbaar Ministerie zeven jaar cel tegen de jongen geëist.

Volgens justitie had Samir A. het onder meer gemunt op de Tweede Kamer, de kerncentrale van Borssele en Schiphol. In zijn huis werden plattegronden aangetroffen en patroonhouders, een geluiddemper, munitie, een kogelvrij vest en een nachtkijker. De rechter oordeelde echter dat niet bewezen kan worden dat A. hiermee aanslagen wilde plegen. Op basis van informatie die op diskettes werd aangetroffen was volgens de rechtbank wel duidelijk dat A. een bovengemiddelde interesse heeft voor 'religieus extremistsch geweld'.

De rechter oordeelde dat de betrokkenheid van A. bij een overval op een supermarkt vorig jaar evenmin bewezen kon worden, ondanks dat vaststond dat hij een rolluik had opengedaan en één van de daders kende. De jonge terreurverdachte werd uiteindelijk voor drie maanden cel veroordeeld wegens verboden wapenbezit. Deze straf had hij in voorarrest al uitgezeten.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/52932 (http://frontpage.fok.nl/nieuws/52932)


A. werd al op 17 oktober 2003 samen met vier medeverdachten opgepakt wegens vermoedelijke voorbereidingen van terroristische aanslagen. In eerste instantie moest het OM hem weer vrijlaten wegens gebrek aan bewijs. Volgens minister Donner van Justitie hadden de vijf mannen ook banden hadden met een man die betrokken was bij de aanslagen op 16 mei 2003 in Casablanca. Bij de terroristische acties op restaurants, een hotel en joodse doelen kwamen toen 45 mensen om.

Eind juni vorig jaar werd A. opnieuw gearresteerd. Aanvankelijk voor zijn mogelijke betrokkenheid bij een overval op een supermarkt, waarvoor hij zich donderdag ook moet verantwoorden. Maar de verdenkingen stapelden zich op toen de politie bij huiszoekingen plattegronden aantrof van vermoedelijke doelen voor terroristische aanslagen. De vondst leidde er ook toe dat het ministerie van Binnenlandse Zaken afgelopen zomer van een verhoogde terroristische dreiging sprak en maatregelen nam.

Maar A. is vaker in beeld geweest bij justitie. Hij probeerde zich in januari 2003 - hij was toen 16 - samen met een 17-jarige vriend aan te sluiten bij moslimstrijders in Tsjetsjenië. De poging strandde bij de Russische grens; ze werden opgepakt en op de trein terug naar Nederland gezet.


In een interview in 2003 zei Samir A. dat hij teleurgesteld was dat die missie niet was geslaagd. Hij zei de dood niet te vrezen. "Ik was bereid tot alles, ook tot vergelding."

Morghodius
6 april 2005, 23:03
Samir A. slaat fotograaf neer bij vrijlating
NIEUWEGEIN - De 18-jarige Samir A. heeft woensdag na zijn vrijlating uit de gevangenis een freelance fotograaf van De Telegraaf tegen de grond geslagen. A. werd buiten de poorten van het huis van bewaring opgewacht door een aantal journalisten.


De zojuist vrijgelaten Samir A. slaat de fotojournalist tegen de grond.
Foto: ANP

Samir A. werd eerder op de dag door de rechtbank in Rotterdam vrijgesproken voor het beramen van terreuraanslagen in Nederland. Hij verliet rond 17.20 uur het huis van bewaring in Nieuwegein, waar hij in voorarrest zat. daarbij liet hij zich door bekenden begeleiden naar een rode bestelbus, waarin twee vrouwen zaten. Zowel A. als zijn begeleiders moesten niets hebben van de persbelangstelling. Geprobeerd werd A. af te schermen met behulp van een vuilniszak.

A. duwde direct een cameraman weg en sloeg even later de Telegraaf-fotograaf tegen de grond. Deze wil hiervan aangifte doen. Hij liep met A. mee het parkeerterrein van het huis van bewaring op. De fotojournalist: "Hij schold en riep: 'Rot op, moet je een klap voor je kop?', waarop ik zei: 'Dat moet je doen'. Voor ik het wist lag ik op de grond." De fotograaf zegt dat ook één van A's vrienden hem nog een klap of schop gaf. Van lichamelijke gevolgen van de klappen zegt hij nog geen last te hebben gehad.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/19680881/Samir_A._slaat_fotograaf_neer_bij_vrijlating.html

Morghodius
6 april 2005, 23:03
samir A. alweer gewelddadig
Vandaag werd Samir A. vrijgesproken. Maar meneer was nog niet vrij, of hij ging alweer los. Samen met vrienden mishandelden en bedreigden ze twee persfotografen luttele momenten nadat A. uit de gevangenis kwam. Samir werd om precies 17.30 uur vrijgelaten uit de gevangenis te Nieuwegein. Hij werd opgewacht door zes Marokkaans uitziende mongeaulen. Eveneens ter plekke waren een persfotograaf en zijn zoon, met hetzelfde beroep. Senior werd vrijwel direct geslagen door Samir en ging neer, junior kreeg een mes op de keel: "Het was een man in zo'n witte jurk, een djellaba. Uit zijn bodywarmer haalde hij een mes en zette dat op mijn keel", laat de fotograaf weten. Het mes werd vrij snel weer teruggestopt. Samir A. was in het wit gekleed en droeg een moslimpetje. Vreemd genoeg zijn Samirs' terroristenvriendjes niet opgepakt, ook Samir zelf mocht zijn weg vervolgen. De twee fotografen gaan aangifte doen.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/004245.html#comments (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/004245.html#comments)

Morghodius
6 april 2005, 23:03
--------------------------------------------------------------------------------
Samir Azzouz niet veroordeeld
april 6th, 2005
De rechtbank in Rotterdam heeft de 18-jarige terreurverdachte Samir Azzouz wegens onvoldoende bewijs niet veroordeeld voor het beramen van aanslagen in Nederland.

Bij doorzoekingen van zijn huis vond de politie plattegronden van de in de aanklacht genoemde locaties. Die waren voorzien van aantekeningen. Ook trof de politie enorme hoeveelheden radicaal islamitisch materiaal aan, waaronder informatie hoe je aanslagen kunt plegen en fragmenten van het doodschieten en onthoofden van een persoon.

Als de rechter deze mafkees al niet wil veroordelen staat ons nog wat te wachten. A triumph of stupidity over common sense.

Update: in de papieren Telegraaf van vandaag staat het volgende:

De uitgever van een omstreden moslimboek, waarin strafbare antisemitische passages staan, blijkt een huisvriend te zijn van terreurverdachte Samir A. (18 ), tegen wie vandaag vonnis wordt gewezen. De 37-jarige uitgever Aris Hidayat werd vorig jaar zomer bij de inval in de woning van A. in Rotterdam gearresteerd en zat korte tijd vast. Volgens de nationale recherche had Hidayat een groot geldbedrag bij zich, waarvoor hij geen verklaring kon geven.

Bloedgeld. Maar de rechter is stekeblind, net als de politiek. Nederland, slaap zacht.

Update: de advocaat van Samir, Victor Koppe, verdedigt aan de lopende band extreem-links tuig en jihadisten. Hij is erg blij met de uitspraak van de rechter.

Koppe had twee weken geleden al voor vrijspraak gepleit voor zijn cliënt. Hij zei toen dat de zaak is ‘gebaseerd op aannames en toevalligheden’. De raadsman veronderstelde dat Samir als terreurverdachte wordt aangemerkt alleen maar omdat hij moslim is.

Ze hebben verdomme plattegronden van overheidsgebouwen, een kogelwerend vest, een geluiddemper, patroonhouders voor mitrailleurs en een testament gevonden waarin staat dat z’n zoon moet trainen voor de jihad! Hij noemde de aanslag op de school in Beslan een ‘feest’. Vrienden van Samir en z’n vrouw hoopten dat ze samen ‘heel veel bommen zullen maken en alle joden naar de klote zullen brengen.’ Wanneer gaan bij zo’n rechter de ogen open? Moeten er eerst weer slachtoffers vallen?

Update: Samir stond nog niet buiten of hij sloeg al een fotograaf tegen de vlakte.

A. duwde direct een cameraman weg en sloeg even later de Telegraaf-fotograaf tegen de grond. Deze wil hiervan aangifte doen. Hij liep met A. mee het parkeerterrein van het huis van bewaring op. De fotojournalist: “Hij schold en riep: ‘Rot op, moet je een klap voor je kop?’, waarop ik zei: ‘Dat moet je doen’. Voor ik het wist lag ik op de grond.” De fotograaf zegt dat ook één van A’s vrienden hem nog een klap of schop gaf.

Volgens Geen Stijl kreeg de zoon van de fotograaf een mes op z’n keel. Over tijdbommetjes gesproken. Houden jullie deze jongen in de gaten, heren Donner en Remkes?

http://www.dutchdisease.com/blog/

Morghodius
6 april 2005, 23:04
Vreemd dat ik NOOIT een ''gematigde'' moslim hoor zeggen: ik SCHAAM me dat ik een moslim ben als de zoveelste moslim weer de terrorist uithangt

na alle ellende wat hun doen.........

walgelijk gewoon, ik ben het spuugzat, die hele islam en al hun schandknapen *kots*

Morghodius
7 april 2005, 19:20
Victor Koppe
de advocaat van samir a.

www.bfkw.nl/advocaten.html

daar zit Britta Böhler die samen met Stijn Franken volkert van der graaf verdedigde

http://www.politiekincorrect.com/in...tikelen&show=65

Meteen al bij zijn aanhouding, luttele minuten na de moord op 6 mei, vroeg de Harderwijker Volkert van der Graaf om bijstand van Britta Böhler.

Morghodius
9 april 2005, 10:13
Islamitisch programma voor mongooltjes.
-Knoop in je hoofddoek


Waar kwam Mohammed B. uit?
-Baardmoeder



Allah vind dat alle Nederlandse vrouwen hoeren zijn!
en daar heeft Allah HE-LE-MAAL gelijk in!
en dan moeten die zandvrouwtjes niet denken: oh dan doe ik snel een doek om me kop dan ben ik geen hoer meer!
NEE! dan ben je nog steeds een HOER! maar dan een HOER! met een hoofdddoek!

De schoofzak
9 april 2005, 11:12
Het EU-gehalte van deze draad ontgaat me volkomen.
De bedoeling van de schrijvelaars daarentegen ....

sinan123
9 april 2005, 17:26
Dubbeltopic.

Raven
23 april 2005, 11:54
Allah heeft geoordeeld bij monde van deze rechter, en zijn soldaat vrij gesproken. Jihad is rechtvaardig want het is een strijd voor Allah.