PDA

View Full Version : Sadomasochisme


Tantist
13 mei 2003, 15:53
Wat mij opvalt is dat vele forumgangers geboren masochisten lijken. Laat de zweepjes maar in de kast, het gaat hem over intellectueel masochisme.

Vindt u het niet vreemd dat kleine partijtjes-lijsten die te lijden hebben onder de kiesdrempels zoals LSP, BUB, Resist,... zich zo vrolijk maken om de N-VA uit te schijten (excuseer me de term, maar zo is het nu eenmaal) dat ze de kiesdrempels niet halen (terwijl dat helemaal niet zeker is, integendeel, het omgekeerde is waar)? Dat kan ik alleen maar verklaren als masochisme, want het gaat hem niet alleen om de laagste vorm van vreugde, schadenfreude, maar om het eigen ongeluk. Zelfs mensen die categoriek tegen de drempels zijn, zoals Gustave®, plegen wel eens aan dit sadomasochisme deel te nemen, ook al zijn ze niet hun volle verstand verloren, want ze beseffen ook dat dit een ondemocratische maatregel is van hun andere politieke opponenten.

Ook masochistisch vind ik de verzaking van sommigen hier van de eigen cultuur. Raf e.d. verheugen er zich op dat Vlaanderen franstalig zal zijn. Of dat we hier een asociale drempel krijgen in het hoger onderwijs door de opgelegde engelstaligheid. Al deze schizofrene toestanden waarbij zelfkastijding gelauwerd wordt, zijn ook een zuivere vorm van intellectueel masochisme.

Sadisme dan... Alle beschaafde partijen storten zich als een verwilderd dier op de zwakste van de hoop. Liberaal Appel heeft het al mogen voelen, N-VA ondervindt het dagelijks. Blijkbaar is de beschaving een dunner laagje (geworden) dan men denkt, en primeert het recht van de sterkste, nee, de dictatuur van de sterkste, nog steeds. Dat heeft onlangs ook Agalev ondervonden toen ze ei zo na op de hoogte kwamen van N-VA in een peiling. De horde stortte zich op Agalev, en vriend en vijand probeerde van het nog dampende kadaver (ahum, ze leven nog hoor) te pikken alsof het een delicatesse betrof, waar Agalev voorheen zulke bullshit niet hoefde te slikken.

Afin, het zijn verkiezingen en die gaan gepaard met politieke spelletjes. Misschien moeten die wel gespeeld worden, misschien niet, maar onderbouwd door een intellectuele sterkte zijn ze zeker niet, en verlagen degenen die ze bezigen tot het niveau van een dier. Als u het niet kan laten om ze te spelen, doet u maar, u zal met uw zelfingenomen arrogantie enkel degenen overtuigen die zich op hetzelfde niveau bevinden als tot waartoe jij je net verlaagd hebt.

Raf
13 mei 2003, 18:44
Ook masochistisch vind ik de verzaking van sommigen hier van de eigen cultuur. Raf e.d. verheugen er zich op dat Vlaanderen franstalig zal zijn.

Pardon?

TomB
13 mei 2003, 19:51
Look who's talking.

Paulus de Boskabouter
13 mei 2003, 20:22
Wat mij opvalt is dat vele forumgangers geboren masochisten lijken. Laat de zweepjes maar in de kast, het gaat hem over intellectueel masochisme.

http://www.politics.be/phpBB/images/avatars/c3905a183e7c96340cf0e.jpg


moet er nog meer gezegd worden?

Vlaamse Leeuw
13 mei 2003, 20:38
Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die zullen lachen dat de N-VA de kiesdrempel niet zal halen, maar zij weten ook dat hun partijen (Vivant, BUB, Resist, LSP, M.A.R.I.A.) nog veel minder kans hebben om deze kiesdrempel te halen.

Wie laats lacht, best lacht. We gaan veel plezier hebben op 18 mei wanneer de N-Va de kiesdrempel haalt.

Paulus de Boskabouter
13 mei 2003, 22:46
Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die zullen lachen dat de N-VA de kiesdrempel niet zal halen, maar zij weten ook dat hun partijen (Vivant, BUB, Resist, LSP, M.A.R.I.A.) nog veel minder kans hebben om deze kiesdrempel te halen.

Wie laats lacht, best lacht. We gaan veel plezier hebben op 18 mei wanneer de N-Va de kiesdrempel haalt.

Zie maar dat ze er niet over struikelen.

Tantist
14 mei 2003, 18:28
Wat mij opvalt is dat vele forumgangers geboren masochisten lijken. Laat de zweepjes maar in de kast, het gaat hem over intellectueel masochisme.

http://www.politics.be/phpBB/images/avatars/c3905a183e7c96340cf0e.jpg


moet er nog meer gezegd worden?

Ja.

Tantist
14 mei 2003, 18:29
Look who's talking.

Verklaar u nader...

Paulus de Boskabouter
14 mei 2003, 18:57
Wat mij opvalt is dat vele forumgangers geboren masochisten lijken. Laat de zweepjes maar in de kast, het gaat hem over intellectueel masochisme.

http://www.politics.be/phpBB/images/avatars/c3905a183e7c96340cf0e.jpg


moet er nog meer gezegd worden?

Ja.

Daar begin ik niet meer aan zenne.

Tantist
14 mei 2003, 18:59
Wat mij opvalt is dat vele forumgangers geboren masochisten lijken. Laat de zweepjes maar in de kast, het gaat hem over intellectueel masochisme.

http://www.politics.be/phpBB/images/avatars/c3905a183e7c96340cf0e.jpg


moet er nog meer gezegd worden?

Ja.

Daar begin ik niet meer aan zenne.

Dat zegt genoeg over de waarde van wat u wou zeggen.

Paulus de Boskabouter
14 mei 2003, 19:03
Wat mij opvalt is dat vele forumgangers geboren masochisten lijken. Laat de zweepjes maar in de kast, het gaat hem over intellectueel masochisme.

http://www.politics.be/phpBB/images/avatars/c3905a183e7c96340cf0e.jpg


moet er nog meer gezegd worden?

Ja.

Daar begin ik niet meer aan zenne.

Dat zegt genoeg over de waarde van wat u wou zeggen.

Dat zegt meer over de energie die ik in die onnzelheden nog wil steken.

michr.oscoop
26 mei 2003, 22:45
Look who's talking.

Look who's stalking.

Patriot!
20 augustus 2003, 13:31
Wie laats lacht, best lacht. We gaan veel plezier hebben op 18 mei wanneer de N-Va de kiesdrempel haalt.

Was 't leuk? :twisted:

Vlaamse Leeuw
20 augustus 2003, 13:48
Eigenlijk wel. We hebben de kiesdrempel niet gehaald, maar de BUB deed het ook niet goed. Zo'n 10.000 stemmen zeker. :wink:

Patriot!
20 augustus 2003, 13:56
Eigenlijk wel. We hebben de kiesdrempel niet gehaald, maar de BUB deed het ook niet goed. Zo'n 10.000 stemmen zeker. :wink:

We hebben die avond nog champagne gedronken: op de overwinning van de beste coalitie voor België, op het verlies van de NVA (hoewel ik blij ben dat Bourgeois er nog in zit, da vind ik ne sympathieke :D ), op het verlies van de confederalistische CDundV en op onze eigen overwinning.
Tienduizend stemmen was echt wel boven onze verwachtingen! Voor een nieuwe partij is dat echt een goed resultaat, we hadden gehoopt op iets tussen de 1000 en 2000 :D

Vlaamse Leeuw
20 augustus 2003, 13:59
Eigenlijk wel. We hebben de kiesdrempel niet gehaald, maar de BUB deed het ook niet goed. Zo'n 10.000 stemmen zeker. :wink:

We hebben die avond nog champagne gedronken: op de overwinning van de beste coalitie voor België, op het verlies van de NVA (hoewel ik blij ben dat Bourgeois er nog in zit, da vind ik ne sympathieke :D ), op het verlies van de confederalistische CDundV en op onze eigen overwinning.
Tienduizend stemmen was echt wel boven onze verwachtingen! Voor een nieuwe partij is dat echt een goed resultaat, we hadden gehoopt op iets tussen de 1000 en 2000 :D

Ik zou 200.000 stemmen nu niet een verlies noemen. Eigenlijk zijn er veel mensen die op partijen hebben gestemd die voor een volledige Vlaamse onafhankelijkheid zijn of voor een gedeeltelijke Vlaamse onafhankelijkheid zijn.

Patriot!
20 augustus 2003, 14:07
Eigenlijk wel. We hebben de kiesdrempel niet gehaald, maar de BUB deed het ook niet goed. Zo'n 10.000 stemmen zeker. :wink:

We hebben die avond nog champagne gedronken: op de overwinning van de beste coalitie voor België, op het verlies van de NVA (hoewel ik blij ben dat Bourgeois er nog in zit, da vind ik ne sympathieke :D ), op het verlies van de confederalistische CDundV en op onze eigen overwinning.
Tienduizend stemmen was echt wel boven onze verwachtingen! Voor een nieuwe partij is dat echt een goed resultaat, we hadden gehoopt op iets tussen de 1000 en 2000 :D

Ik zou 200.000 stemmen nu niet een verlies noemen. Eigenlijk zijn er veel mensen die op partijen hebben gestemd die voor een volledige Vlaamse onafhankelijkheid zijn of voor een gedeeltelijke Vlaamse onafhankelijkheid zijn.

En nog meer mensen die op de coalitie(=Belgische)partijen gestemd hebben 8)

Tantist
20 augustus 2003, 21:40
Ik zou 200.000 stemmen nu niet een verlies noemen. Eigenlijk zijn er veel mensen die op partijen hebben gestemd die voor een volledige Vlaamse onafhankelijkheid zijn of voor een gedeeltelijke Vlaamse onafhankelijkheid zijn.

En nog meer mensen die op de coalitie(=Belgische)partijen gestemd hebben 8)

Vreemd, voor de verkiezingen waren het allemaal separatisten in schapevacht... Jullie capriolen zijn soms echt wel amusant hoor...

Maar je bewering is fout. Die Belgische partijen zijn immers geen belgicistische partijen.

Patriot!
20 augustus 2003, 22:07
Ik zou 200.000 stemmen nu niet een verlies noemen. Eigenlijk zijn er veel mensen die op partijen hebben gestemd die voor een volledige Vlaamse onafhankelijkheid zijn of voor een gedeeltelijke Vlaamse onafhankelijkheid zijn.

En nog meer mensen die op de coalitie(=Belgische)partijen gestemd hebben 8)

Vreemd, voor de verkiezingen waren het allemaal separatisten in schapevacht... Jullie capriolen zijn soms echt wel amusant hoor...

Maar je bewering is fout. Die Belgische partijen zijn immers geen belgicistische partijen.

Voor de verkiezingen... tja dat waren wat slogans om de mensen te overhalen op ons te stemmen he (wat ook moeilijk is; in Antwerpen heb ik tevergeefs geprobeerd een oudje te overtuigen dat CD&V geen unitaristische partij was :? )
Na de verkiezingen merkten we dat dat niet meer geloofwaardig was, met de megalomane feesten die de regering voor ons land en onze vorst voorzien had.

Tantist
20 augustus 2003, 23:06
Fijn dat je toegeeft dat jullie je kiezers bedriegen...

C uit W
21 augustus 2003, 10:36
0% en dat zit boven uw verwachtingen? En dat met een vermeend potentieel van 90% :lol: