PDA

View Full Version : Moet ik hiervoor rascist worden?


Het Skill Effect
15 mei 2003, 16:14
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.


Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
:arrow: De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
:arrow: alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.


En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

alpina
15 mei 2003, 16:23
Hier kan ik het volledig mee eens zijn!

Het probleem is natuurlijk wel dat er in sommige buurten in Antwerpen echt wel heel vaak problemen zijn met klootzakjes, van welke origine die zijn doet er niet toe. Als je er constant mee geconfronteerd wordt kan ik begrijpen dat het je allemaal wat te veel wordt en dat je begint te veralgemenen.

Het Skill Effect
15 mei 2003, 16:26
Daar waas ik ook bijna ingetrapt...
Dat moet ik eerlijk toegeven.

Maar dat is dan wel absurpt in mijn geval.

Bobke
15 mei 2003, 16:41
Het probleem is natuurlijk dat de slechte voorbeelden het meeste opvallen.
Allochtonen die geassimileerd zijn vallen minder op, men staat er zelfs niet bij stil dat het allochtonen zijn.
Pas wanneer ze problemen veroorzaken wordt daar de aandacht op gevestigd.

ydde
15 mei 2003, 16:42
chill:
Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
:arrow: De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
:arrow: alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.
ydde:
't Is omdat ons links gouvernement altijd de allochtoontjes van uw eerste categorie gepardoneert en mij tot "meer tolerante" gevoelens verplicht heeft, dat ik racist ben geworden!

Tantist
15 mei 2003, 16:42
En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Das klappen zie!!! Aanpakken wie aangepakt moet worden, en in vrede laten wie in vrede gelaten moet worden.

Ik herinner mij een verhaal van onze godsdienstleraar over een Marokkaans boefje, die (want de moslims kennen een strenge vader-zoon discipline) zwaren toek had gekregen van de papa omdat hij uit pikken was gegaan (en nadat de politie hem quasi direct had laten gaan). Een of andere linkse wereldvreemde idioot van een of ander jongerenhulpcentrum heeft deze mens laten oppakken wegens kindermishandeling. Gevolg: de vader doet geen poging meer om de zoon onder controle te houden, dus deze duikt dieper de criminaliteit in. Een Urban Legend? Misschien, maar het geeft wel treffend de misplaatste naïviteit van sommige "wereldverbeteraars" weer.

Guderian
15 mei 2003, 16:47
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
(...)
Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.


:lol:
Soort zoekt soort zegt men... :lol:

Het Skill Effect
15 mei 2003, 16:53
Denk u dat enkel Belgen last hebben van de klootzakjes die er rondlopen?

Ik ken veel vriendelijke marrokanen en turken die wonen in sociale wijken en zelf dikwijls lastig gevallen worden.
De jongens worden gepest als ze niet meedoen en de meisjes worden lastig gevallen als ze zich te westers kleden.

Zij blijven doorgaans binnen en komen enkel in hun wijk buiten als het echt moet.
Deze personen zie je dus niet vaak, maar ze zijn er wel (en in grotere aantallen dan de crimineelkes.)

en wat bereft die vader die zijn zoontje een zware toek gaf... die mag gerust aangepakt worden. Jij zou toch ook niet willen dat je vader je in elkaar slaat. Er bestaan andere manieren om je kinderen iets duidelijk te maken.

thePiano
15 mei 2003, 16:54
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
:arrow: De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
:arrow: alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.


En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Iedereen heeft rechten (en plichten) dus ook de klootzakjes. Laat dat beoordelen ervan aan mensen over die daartoe opgeleid zijn (rechters, advokaten enz..). Ook in het EVRM staat dat iedereen RECHT heeft op een menswaardige behandeling. Alles begint uiteraard bij respect, en ik geef toe, ik heb soms ook moeite met mensen (vooral Blokkers) die zelfs de meest elementaire zaken enkel voor het Eigen Volk (=VBlokkers) wensen voor te behouden.

Het Skill Effect
15 mei 2003, 16:54
Soort zoekt soort zegt men... :lol:

Leest de rest dan pipo ...

thePiano
15 mei 2003, 16:55
Ps: het is niet "rascist" maar "racist".

Het Skill Effect
15 mei 2003, 16:57
Alles begint uiteraard bij respect

Daar ben ik het helemaal mee eens. ik vertrek ook vanuit respect voor de ander. Als de ander dit aan zijn laars lapt, ben ik zo vrij om mij mening over die persoon te herzien...

Het Skill Effect
15 mei 2003, 16:58
Ps: het is niet "rascist" maar "racist".

Whatever, ik zal het niet snel worden.

Quicky
15 mei 2003, 17:00
En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Precies het standpunt van het Vlaams Blok, de brave allochtonen die hier vredig leven, hebben we totaal geen problemen mee, maar die "klootzakjes" zoals gij ze noemt, daar willen wij iets aan doen.

Het Skill Effect
15 mei 2003, 17:07
Dat gelooft uzelf toch niet?

datri
15 mei 2003, 17:08
Dat gelooft uzelf toch niet?

en waarom dan niet ????

TomB
15 mei 2003, 17:15
Dat gelooft uzelf toch niet?

en waarom dan niet ????

Omdat als het u om klootzakjes te doen is, mensen de bewoording klootzakjes gebruiken. Het maakt immers niets uit welke huidskleur een klootzakje is; het is een klootzakje.

Door specifiek een onderscheid te maken tussen allo and autochtone klootzakjes, in appreciatie zowel als bestraffing; maakt men het zeer duidelijk dat het doel niets te maken heeft met het klootzak zijn, dan wel met regelrechte discriminatie van een bevolkingsgroep.

Het Skill Effect
15 mei 2003, 17:17
thank Tom,

Dat is exact wat ik bedoel.

datri
15 mei 2003, 17:37
Dat gelooft uzelf toch niet?

en waarom dan niet ????

Omdat als het u om klootzakjes te doen is, mensen de bewoording klootzakjes gebruiken. Het maakt immers niets uit welke huidskleur een klootzakje is; het is een klootzakje.

Door specifiek een onderscheid te maken tussen allo and autochtone klootzakjes, in appreciatie zowel als bestraffing; maakt men het zeer duidelijk dat het doel niets te maken heeft met het klootzak zijn, dan wel met regelrechte discriminatie van een bevolkingsgroep.

Wie heeft het woord 'klootzakjes' gelanceerd ?

Waar het mij om gaat is het deel van die zogenaamde nieuwe 'belgen' die zich weigert aan te passen, hier enkel is om te profiteren van ons sociaal systeem en onze samenleving naar de kloten helpen.
Zij mogen voor mijn part met de eerste de beste c130 vertrekken.

Klootzakjes heb je inderdaad bij elke bevolkingsgroep, en mogen voor mijn part allemaal even hard aangepakt worden.

Bobke
15 mei 2003, 17:46
The piano schreef:
Iedereen heeft rechten (en plichten) dus ook de klootzakjes. Laat dat beoordelen ervan aan mensen over die daartoe opgeleid zijn (rechters, advokaten enz..). Ook in het EVRM staat dat iedereen RECHT heeft op een menswaardige behandeling. Alles begint uiteraard bij respect, en ik geef toe, ik heb soms ook moeite met mensen (vooral Blokkers) die zelfs de meest elementaire zaken enkel voor het Eigen Volk (=VBlokkers) wensen voor te behouden.

Rechters en advocaten hebben daarvoor geen tijd.
Tot groot jolijt van sommigen met minder goede bedoelingen.
Ik hoef geen hoge opleiding genoten te hebben om te weten dat stelen niet mag.

Enne, het is advocaten in plaats van advokaten. 8)

Het Skill Effect
15 mei 2003, 17:56
Waar het mij om gaat is het deel van die zogenaamde nieuwe 'belgen'

Maak er dan een nieuwe topic van.

Hier gaat het niet enkel over nieuwe belgen.

datri
15 mei 2003, 18:04
Waar het mij om gaat is het deel van die zogenaamde nieuwe 'belgen'

Maak er dan een nieuwe topic van.

Hier gaat het niet enkel over nieuwe belgen.

Ik heb de evolutie van jou topic niet bepaalt hé, of ga jij zeggen wat men hier mag antwoorden en wat in een andere topic moet?

Thomas
15 mei 2003, 18:19
Het vlaams blok gebruikt vooral dit soort termen in samenhang:

de vreemdeling, de illegaal, de onaangepaste, de migrant, de moslimfundamentalist, terrorisme, bendeleiders, bendekes, straatcriminaliteit, carjackings door oosteuropeanen, jonge dealerkes, onveiligheid, meer blauw op straat, 'men moet de taal leren' (de meesten kennen de taal beter dan sommige ministers en europeanen die enkel Emgels spreken en de nationaliteit kado krijgen), mafia, drugs en illegalen, vreemdelingen en mensenhandel en prostitutie.

Dat men de mensen van een andere origine moet promoten en de beeldvorming errond moet opvijzelen is duidelijk. De negatieve associaties worden als een mantra afgedreund door het blok.
Continu wordt het hebben van een andere origine geassocieerd met criminaliteit.

een opvallende gelijkenis met de Joden van toen. Een jood was een onaangepaste, hij moest die baard laten scheren, het was een sluwe verkoper, een crimineel die met ons geld juwelen kocht...

Enfin de gelijkenissen met wat het blok van plan is en met wat de nazis deden is voldoende bewezen.

TomB
15 mei 2003, 18:20
Dat gelooft uzelf toch niet?

en waarom dan niet ????

Omdat als het u om klootzakjes te doen is, mensen de bewoording klootzakjes gebruiken. Het maakt immers niets uit welke huidskleur een klootzakje is; het is een klootzakje.

Door specifiek een onderscheid te maken tussen allo and autochtone klootzakjes, in appreciatie zowel als bestraffing; maakt men het zeer duidelijk dat het doel niets te maken heeft met het klootzak zijn, dan wel met regelrechte discriminatie van een bevolkingsgroep.

Wie heeft het woord 'klootzakjes' gelanceerd ?

Waar het mij om gaat is het deel van die zogenaamde nieuwe 'belgen' die zich weigert aan te passen, hier enkel is om te profiteren van ons sociaal systeem en onze samenleving naar de kloten helpen.
Zij mogen voor mijn part met de eerste de beste c130 vertrekken.

Klootzakjes heb je inderdaad bij elke bevolkingsgroep, en mogen voor mijn part allemaal even hard aangepakt worden.

Waar het u om gaat heeft hier helemaal niets mee te maken.

Kotsmos
15 mei 2003, 18:24
En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Precies het standpunt van het Vlaams Blok, de brave allochtonen die hier vredig leven,

HOOW maar!
de brave allochtonen die hier vredig leven én assimileren. Doe nu niet onnozel he. Een brave allochtoon die hier vredig leeft maar naar Blok-normen niet geintegreerd genoeg is, moet óók verdwijnen voor jullie.

vlaanderen72
15 mei 2003, 18:36
En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Precies het standpunt van het Vlaams Blok, de brave allochtonen die hier vredig leven,

HOOW maar!
de brave allochtonen die hier vredig leven én assimileren. Doe nu niet onnozel he. Een brave allochtoon die hier vredig leeft maar naar Blok-normen niet geintegreerd genoeg is, moet óók verdwijnen voor jullie.

Voor mij wel.

Kotsmos
15 mei 2003, 18:39
serieus?

Het Skill Effect
15 mei 2003, 19:10
Ik ben nog steeds overtuigd dat rascisme op vooroordelen is gebaseerd. :!:

numarx
15 mei 2003, 19:36
Ben je daar helemaal zelf achter gekomen?

vlaanderen72
15 mei 2003, 19:37
serieus?

Ja.

Activist
15 mei 2003, 19:49
Hier kan ik het volledig mee eens zijn!

Het probleem is natuurlijk wel dat er in sommige buurten in Antwerpen echt wel heel vaak problemen zijn met klootzakjes, van welke origine die zijn doet er niet toe. Als je er constant mee geconfronteerd wordt kan ik begrijpen dat het je allemaal wat te veel wordt en dat je begint te veralgemenen.

Antwerpen ...ik heb een hekel aan Antwerpen ... alsof alle problemen zich in Antwerpen bevinden ...ma ja ...in Brussel is de situatie hetzelfde ...behalve groter.

Als de realiteit niet overeenkomt met politiek correct denken dan ben je een van de volgende :

- Racist
- Facist
- Mestkever
- Zwetzak
- Blok-gespuis
- Ondemocraat
...enz.

datri
15 mei 2003, 19:51
Enfin de gelijkenissen met wat het blok van plan is en met wat de nazis deden is voldoende bewezen.

ha ja ?????

Kotsmos
15 mei 2003, 19:52
en als je mening niet overeenkomt met die van het Blok ben je een extreem-links rat, een naieveling, een politiek-correcte lul, een leugenaar, een illegaal, een volksverrader, een dommerik (verstand komt met de jaren, hoor ik hier al lachend fluisteren), een terroristenvriend, een communist met miljoenen doden op zijn geweten, en van die dingen.

Het komt van twee kanten schat.

datri
15 mei 2003, 19:53
En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Precies het standpunt van het Vlaams Blok, de brave allochtonen die hier vredig leven,

HOOW maar!
de brave allochtonen die hier vredig leven én assimileren. Doe nu niet onnozel he. Een brave allochtoon die hier vredig leeft maar naar Blok-normen niet geintegreerd genoeg is, moet óók verdwijnen voor jullie.

ze MOETEN zich aanpassen willen ze blijven punt!

Kotsmos
15 mei 2003, 19:56
voila, quicky kent het standpunt van z'n eigen partij niet...

Activist
15 mei 2003, 20:01
en als je mening niet overeenkomt met die van het Blok ben je een extreem-links rat, een naieveling, een politiek-correcte lul, een leugenaar, een illegaal, een volksverrader, een dommerik (verstand komt met de jaren, hoor ik hier al lachend fluisteren), een terroristenvriend, een communist met miljoenen doden op zijn geweten, en van die dingen.

Het komt van twee kanten schat.

Tja ....oog om oog , tand om tand ...wie is er eerst begonnen

linkse ratte :)

datri
15 mei 2003, 20:03
en als je mening niet overeenkomt met die van het Blok ben je een extreem-links rat, een naieveling, een politiek-correcte lul, een leugenaar, een illegaal, een volksverrader, een dommerik (verstand komt met de jaren, hoor ik hier al lachend fluisteren), een terroristenvriend, een communist met miljoenen doden op zijn geweten, en van die dingen.

Het komt van twee kanten schat.

In die lijst kan je de meeste terugvinden....... :wink: :lol:

(btw dat lachend fluisteren van dat verstand zal wel van mij komen, maar ja, 'k was vergeten dat je hier altijd serieus moet zijn)

Kotsmos
15 mei 2003, 20:03
Tja ....oog om oog , tand om tand ...wie is er eerst begonnen


nutteloze vraag en dat weet ge
geen reden om in de slachtofferrol te kruipen in elk geval.

datri
15 mei 2003, 20:05
voila, quicky kent het standpunt van z'n eigen partij niet...

't zou kunne dat ik erover lees, maar heeft quicky ergens gezegd dat ze zich niet moeten aanpassen ???
Dat ze zich gedragen ja, da's één voorwaarde, maar de andere is aanpassen.

Activist
15 mei 2003, 20:05
Tja ....oog om oog , tand om tand ...wie is er eerst begonnen


nutteloze vraag en dat weet ge
geen reden om in de slachtofferrol te kruipen in elk geval.

Geen nutteloze vraag ....schrik misschien dat uwe kant uit de bus gaat komen als eerste ?

Ik neem geen slachtoffer rol aan .

Kotsmos
15 mei 2003, 20:09
Geen nutteloze vraag ....schrik misschien dat uwe kant uit de bus gaat komen als eerste ?



nutteloze vraag omdat de links/recht-beschimperij al bestaat sinds het ontstaan van het onderscheid. Om nog maar te zwijgen van de infantiliteit van het "gij zijt begonne!"-argument.

en ik ben veel te centrum-gericht om "voor mijne kant" te spreken.

Activist
15 mei 2003, 20:29
Geen nutteloze vraag ....schrik misschien dat uwe kant uit de bus gaat komen als eerste ?



nutteloze vraag omdat de links/recht-beschimperij al bestaat sinds het ontstaan van het onderscheid. Om nog maar te zwijgen van de infantiliteit van het "gij zijt begonne!"-argument.

en ik ben veel te centrum-gericht om "voor mijne kant" te spreken.

Ja maar beide zijn niet tegelijke tijd ontstaan !
Die infantiliteit zal misschien het einde van de beledigingen tot stand brengen ...of bennek te moeilijk bezig ?

Centrum is ook ne kant :)

Kotsmos
15 mei 2003, 20:34
er kan maar sprake zijn van rechts als links bestaat, dus beide zijn per definitie gelijktijdig ontstaan.

Stefanie
15 mei 2003, 21:02
een opvallende gelijkenis met de Joden van toen. Een jood was een onaangepaste, hij moest die baard laten scheren, het was een sluwe verkoper, een crimineel die met ons geld juwelen kocht...

:?: :?: :?: Vreemd, maar dit is het eerste da'k er van hoor. Trouwens, ook Joden die gedoopt waren en dus Christen waren, werden ook naar de concentratiekampen gestuurd. Nooit gehoord dat de Nazi's enig onderscheid maakten. Hun baard had er niets mee te maken. Bij de nazi's ging het wel degelijk om ras en niet enkel om cultuur. Bovendien zeiden ze dat de Joden moesten uitgeroeid worden.

hincapie
15 mei 2003, 21:10
Is het daarom dat het Blok werkgevers die allochtonen in dienst hebben, extra willen belasten? En dat de allochtonen die dan zonder werk vallen terug moeten naar hun land van oorsprong?

Jan van den Berghe
15 mei 2003, 21:11
Is het daarom dat het Blok werkgevers die allochtonen in dienst hebben, extra willen belasten? En dat de allochtonen die dan zonder werk vallen terug moeten naar hun land van oorsprong?

Waar staat dat, jongen? Teveel pinten op misschien?

hincapie
15 mei 2003, 21:13
Nee, gewoon te snel geweest met mijn antwoord. Was een reactie op een bericht dat op het einde van de eerste pagina stond.
Sorry hoor, een mens kan zich vergissen.

Stefanie
15 mei 2003, 21:14
In 1999 stond dat extra belasten van allochtone werknemers in hun programma. Dat heeft Frank Van Hecke toen bevestigd in het nieuws.

Jan van den Berghe
15 mei 2003, 21:17
In 1999 stond dat extra belasten van allochtone werknemers in hun programma. Dat heeft Frank Van Hecke toen bevestigd in het nieuws.

Tja, dat was 1999. Nu zijn we 2003. Of is de tijd bij u blijven stilstaan?

Stefanie
15 mei 2003, 21:18
Wel, ik heb het jaartal 1999 erbij vermeld, hee Jan?

Quicky
16 mei 2003, 09:08
voila, quicky kent het standpunt van z'n eigen partij niet...

ik ken het standpunt net wel, het zijn jullie die het maar niet willen snappen omdat jullie de wereld willen laten geloven dat het Vlaams Blok racistisch is, terwijl dit totaal niet waar is. Ze willen gewoon de problemen met migranten die hier heersen op een menslievende manier oplossen, zich hier niet aanpassen is gerepatrieerd worden, en ze doen niet zoals de nazi's iedereen opzoeken, ne plakker opplakken en uitmoorden hé, die vergelijking klopt totaal niet. Maar jullie zouden wel willen dat mensen dit gaan geloven met jullie leugens.

Het Skill Effect
16 mei 2003, 10:33
Wat het Blok doen of laten wil, gaat mij geen zak aan.

Ik wou enkel met dit onderwerp aantonen hoe hypocriet het zou zijn moest ik nu een rascist geworden zijn.

Quicky
16 mei 2003, 10:43
Wat het Blok doen of laten wil, gaat mij geen zak aan.

Ik wou enkel met dit onderwerp aantonen hoe hypocriet het zou zijn moest ik nu een rascist geworden zijn.

Da weet ik, en ik zou het een schande vinden moest je door dit voorval een racist zou geworden zijn.

Kotsmos
16 mei 2003, 10:48
voila, quicky kent het standpunt van z'n eigen partij niet...

ik ken het standpunt net wel, het zijn jullie die het maar niet willen snappen omdat jullie de wereld willen laten geloven dat het Vlaams Blok racistisch is, terwijl dit totaal niet waar is. Ze willen gewoon de problemen met migranten die hier heersen op een menslievende manier oplossen, zich hier niet aanpassen is gerepatrieerd worden, en ze doen niet zoals de nazi's iedereen opzoeken, ne plakker opplakken en uitmoorden hé, die vergelijking klopt totaal niet. Maar jullie zouden wel willen dat mensen dit gaan geloven met jullie leugens.

jullie jullie. Veralgemeent zo is nie, dwaas. Ik wees u er gewoon op dat uw stelling "Het Blok heeft niks tegen allochtonen die hier in vrede leven" niet klopt.

Quicky
16 mei 2003, 10:50
voila, quicky kent het standpunt van z'n eigen partij niet...

ik ken het standpunt net wel, het zijn jullie die het maar niet willen snappen omdat jullie de wereld willen laten geloven dat het Vlaams Blok racistisch is, terwijl dit totaal niet waar is. Ze willen gewoon de problemen met migranten die hier heersen op een menslievende manier oplossen, zich hier niet aanpassen is gerepatrieerd worden, en ze doen niet zoals de nazi's iedereen opzoeken, ne plakker opplakken en uitmoorden hé, die vergelijking klopt totaal niet. Maar jullie zouden wel willen dat mensen dit gaan geloven met jullie leugens.

jullie jullie. Veralgemeent zo is nie, dwaas. Ik wees u er gewoon op dat uw stelling "Het Blok heeft niks tegen allochtonen die hier in vrede leven" niet klopt.

Ok die jullie wordt dan gij, en da standpunt klopt wel als ge normaal beredeneert, maar da is weer teveel gevraagd voor u zeker hé.

Kotsmos
16 mei 2003, 10:53
waar heb ik gezegd dat het Blok racistisch is?
uw tijd gaat nu in

Quicky
16 mei 2003, 10:54
waar heb ik gezegd dat het Blok racistisch is?
uw tijd gaat nu in

Da zeg ik ook nie, ik zeg alleen dat dat standpunt wat ik geef wel klopt

Darwin
16 mei 2003, 10:57
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
:arrow: De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
:arrow: alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.


En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Iedereen heeft rechten (en plichten) dus ook de klootzakjes. Laat dat beoordelen ervan aan mensen over die daartoe opgeleid zijn (rechters, advokaten enz..). Ook in het EVRM staat dat iedereen RECHT heeft op een menswaardige behandeling. Alles begint uiteraard bij respect, en ik geef toe, ik heb soms ook moeite met mensen (vooral Blokkers) die zelfs de meest elementaire zaken enkel voor het Eigen Volk (=VBlokkers) wensen voor te behouden.

Ik heb iets gelijkaardigs als Chill hier bij ons in het statiekwartier meegemaakt, maar dan op een veel meer gewelddadige manier.

Ik weet zeker dat als ik die 4 gastjes die me toen in elkaar hebben geslagen en beroofd opnieuw zou tegenkomen ik ze met veel plezier eigenhandig naar de andere wereld zou helpen.

Kotsmos
16 mei 2003, 10:58
Da zeg ik ook nie, ik zeg alleen dat dat standpunt wat ik geef wel klopt

tzal is nie zijn da ge da nie zegt

eerst zegt ge:

"ik ken het standpunt net wel, het zijn jullie die het maar niet willen snappen omdat jullie de wereld willen laten geloven dat het Vlaams Blok racistisch is, terwijl dit totaal niet waar is."

even later: "Ok die jullie wordt dan gij"

waardoor we krijgen (mits wat grammaticale aanpassing): "ik ken het standpunt net wel, het bent gij die het maar niet willen snappen omdat gij de wereld wilt laten geloven dat het Vlaams Blok racistisch is, terwijl dit totaal niet waar is."

aha.

Maar als ik het goed begrijp, kan een allochtoon hier nooit een vredig leven leiden zonder assimilatie?

Het Skill Effect
16 mei 2003, 11:27
Waarom moeten we het altijd over het blok hebben?

Mijn wereld is net iets ruimer en ronder dan het blok.

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 12:43
Ik heb iets gelijkaardigs als Chill hier bij ons in het statiekwartier meegemaakt, maar dan op een veel meer gewelddadige manier.

Ik weet zeker dat als ik die 4 gastjes die me toen in elkaar hebben geslagen en beroofd opnieuw zou tegenkomen ik ze met veel plezier eigenhandig naar de andere wereld zou helpen.


:idea: begrijp ik Darwin al wat beter

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 12:45
Waarom moeten we het altijd over het blok hebben?

Mijn wereld is net iets ruimer en ronder dan het blok.

Ik begin het mij ook af te vragen.
Heel die nest linksen en rechtsen bijeen (die actief aan politiek doen) vertegenwoordigen pakweg 0.1% van de bevolking en op fora is het net of er niets anders bestaat.

Thomas
16 mei 2003, 12:47
Zeg Pauluske, distantieer je nu niet van ietske waar je zelf ook aan meedoet he!

haasje
16 mei 2003, 12:49
[Heel die nest linksen en rechtsen bijeen (die actief aan politiek doen) vertegenwoordigen pakweg 0.1% van de bevolking en op fora is het net of er niets anders bestaat.[/quote]

Ja Hallo!We zijn hier wel op een politiek forum,wat dacht je dan dat het over zou gaan?

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 12:49
Zeg Pauluske, distantieer je nu niet van ietske waar je zelf ook aan meedoet he!

O, ik bezondig mij er ook aan, ik weet het :oops:

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 12:51
Hallo, ik reageerde wel op de uitspraak van Chill hé, dat is hier verdomme een echte kutgewoonte citaten uit z'n verband te rukken.

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 12:53
[Heel die nest linksen en rechtsen bijeen (die actief aan politiek doen) vertegenwoordigen pakweg 0.1% van de bevolking en op fora is het net of er niets anders bestaat.

Ja Hallo!We zijn hier wel op een politiek forum,wat dacht je dan dat het over zou gaan?[/quote]

Wel, alleszinbs niet 90% van de tijd over een fenomeen dat 16% van de bevolking omvat.

joske
16 mei 2003, 13:01
paulus,ge kunt nog verder teruggaan in de tijd,naar 1302: wat walsch is,valsch is,sla dood.

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 13:02
paulus,ge kunt nog verder teruggaan in de tijd,naar 1302: wat walsch is,valsch is,sla dood.

Pardon?

joske
16 mei 2003, 13:49
welja die rede van goebbels in 1943,dat is verdorie 60 jaar geleden,het kan goed zijn dat jij nog niet eens geboren waart,en wat heeft dat met het blok te zien? :?:

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 13:55
welja die rede van goebbels in 1943,dat is verdorie 60 jaar geleden,het kan goed zijn dat jij nog niet eens geboren waart,en wat heeft dat met het blok te zien? :?:

Waar zeg ik dat dat iets met het Blok te zien heeft, Joske?
Ik denk dat jullie ultra-defensieve opstelling jullie daar serieus parten begint te spelen...
Ik zet dat als onderschrift, gewoon om de draak te steken met de grootspraak die deze heer verkondigde, op een tijdtip dat de oorlog al zo goed als verloren was voor hen. Daarom dat ik er de datum bijgezet heb.
Als u wil, post ik de hele speech, dan ziet u het citaat meer in z'n oorspronkelijke verband.

Het Skill Effect
16 mei 2003, 15:13
links, rechts

Thuis best !!!! :P

TomB
16 mei 2003, 18:17
links, rechts

Thuis best !!!! :P

Ge hebt gelijk, laten we ze allemaal naar huis sturen?

Het Skill Effect
16 mei 2003, 19:25
Ze kunnen beter de linkse en rechtse stemmers zondag thuishouden....

Gaan er teminste enkel realisten stemmen !!! :wink:

haasje
16 mei 2003, 19:27
alleen de cd&v dan?

datri
16 mei 2003, 19:35
Ze kunnen beter de linkse en rechtse stemmers zondag thuishouden....

Gaan er teminste enkel realisten stemmen !!! :wink:

Dan zal er niet veel te tellen zijn :lol:

Het Skill Effect
16 mei 2003, 19:47
kwaliteit boven kwantiteit !!!

datri
16 mei 2003, 19:51
kwaliteit boven kwantiteit !!!

En met welke maatstaf ga jij de kwaliteit bepalen ???

Het Skill Effect
16 mei 2003, 19:55
Gezond verstand en normaal gedrag.

Beide extremen (links en rechts) vergeten deze twee belangrijke elementen wel eens.

datri
16 mei 2003, 20:08
Gezond verstand en normaal gedrag.

Beide extremen (links en rechts) vergeten deze twee belangrijke elementen wel eens.

Ik heb voldoende gezond verstand, en mijn gedrag wijkt niet veel af van het normale hoor! ( af en toe doe ik eens raar, maar wie niet hé)

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 20:13
Gezond verstand en normaal gedrag.

Beide extremen (links en rechts) vergeten deze twee belangrijke elementen wel eens.

Ik heb voldoende gezond verstand, en mijn gedrag wijkt niet veel af van het normale hoor! ( af en toe doe ik eens raar, maar wie niet hé)

Ook de standaard voor 'voldoende' en 'niet veel' worden herdefiniëert door het Blok

datri
16 mei 2003, 20:21
Gezond verstand en normaal gedrag.

Beide extremen (links en rechts) vergeten deze twee belangrijke elementen wel eens.

Ik heb voldoende gezond verstand, en mijn gedrag wijkt niet veel af van het normale hoor! ( af en toe doe ik eens raar, maar wie niet hé)

Ook de standaard voor 'voldoende' en 'niet veel' worden herdefiniëert door het Blok

Ten eerste wil het niet zeggen dat omdat ik me het best terugvind in deze partij dat alles wat ik zeg veralgemeend moet worden ifv het blok.

Ten tweede herdefiniëer ik deze woorden niet, maar jij door te suggeren dat ik misschien toch niet zo normaal ben en geen gezond verstand heb!
Dit terwijl je me nog niet eens kent!!! ( over vooroordelen gesproken)

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 20:26
Gezond verstand en normaal gedrag.

Beide extremen (links en rechts) vergeten deze twee belangrijke elementen wel eens.

Ik heb voldoende gezond verstand, en mijn gedrag wijkt niet veel af van het normale hoor! ( af en toe doe ik eens raar, maar wie niet hé)

Ook de standaard voor 'voldoende' en 'niet veel' worden herdefiniëert door het Blok

Ten eerste wil het niet zeggen dat omdat ik me het best terugvind in deze partij dat alles wat ik zeg veralgemeend moet worden ifv het blok.

Ten tweede herdefiniëer ik deze woorden niet, maar jij door te suggeren dat ik misschien toch niet zo normaal ben en geen gezond verstand heb!
Dit terwijl je me nog niet eens kent!!! ( over vooroordelen gesproken)

en ik heb nen tisch van 2 meter

TomB
16 mei 2003, 20:35
en ik heb nen tisch van 2 meter

Ik wist niet dat er bij de boskabouters ook negers rondliepen.

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 20:35
en ik heb nen tisch van 2 meter

Ik wist niet dat er bij de boskabouters ook negers rondliepen.

razist! :lol:

datri
16 mei 2003, 20:42
en ik heb nen tisch van 2 meter

Ik wist niet dat er bij de boskabouters ook negers rondliepen.

:lol: :lol:

Dit heeft niets met normaal gedrag of gezond verstand te maken, dit is gewoon opschepperij :lol:

haasje
16 mei 2003, 20:46
Back to basics:Wat is een tisch in vredesnaam?

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 20:47
Back to basics:Wat is een tisch in vredesnaam?

vraag eens aan Bartje of hij u dat wil uitleggen :wink:

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 20:56
en ik heb nen tisch van 2 meter

Ik wist niet dat er bij de boskabouters ook negers rondliepen.

:lol: :lol:

Dit heeft niets met normaal gedrag of gezond verstand te maken, dit is gewoon opschepperij :lol:

niks van!

8)


:lol: :lol:

Raf
16 mei 2003, 20:59
Gezond verstand en normaal gedrag.

Beide extremen (links en rechts) vergeten deze twee belangrijke elementen wel eens.

Ik heb voldoende gezond verstand, en mijn gedrag wijkt niet veel af van het normale hoor! ( af en toe doe ik eens raar, maar wie niet hé)

Ook de standaard voor 'voldoende' en 'niet veel' worden herdefiniëert door het Blok

Ten eerste wil het niet zeggen dat omdat ik me het best terugvind in deze partij dat alles wat ik zeg veralgemeend moet worden ifv het blok.

Ten tweede herdefiniëer ik deze woorden niet, maar jij door te suggeren dat ik misschien toch niet zo normaal ben en geen gezond verstand heb!
Dit terwijl je me nog niet eens kent!!! ( over vooroordelen gesproken)

en ik heb nen tisch van 2 meter

Kunt ge dat hier eens komen bewijzen?

datri
16 mei 2003, 21:01
Gezond verstand en normaal gedrag.

Beide extremen (links en rechts) vergeten deze twee belangrijke elementen wel eens.

Ik heb voldoende gezond verstand, en mijn gedrag wijkt niet veel af van het normale hoor! ( af en toe doe ik eens raar, maar wie niet hé)

Ook de standaard voor 'voldoende' en 'niet veel' worden herdefiniëert door het Blok

Ten eerste wil het niet zeggen dat omdat ik me het best terugvind in deze partij dat alles wat ik zeg veralgemeend moet worden ifv het blok.

Ten tweede herdefiniëer ik deze woorden niet, maar jij door te suggeren dat ik misschien toch niet zo normaal ben en geen gezond verstand heb!
Dit terwijl je me nog niet eens kent!!! ( over vooroordelen gesproken)

en ik heb nen tisch van 2 meter

Kunt ge dat hier eens komen bewijzen?

Wilt ge dat echt zo graag zien ????

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 21:02
Gezond verstand en normaal gedrag.

Beide extremen (links en rechts) vergeten deze twee belangrijke elementen wel eens.

Ik heb voldoende gezond verstand, en mijn gedrag wijkt niet veel af van het normale hoor! ( af en toe doe ik eens raar, maar wie niet hé)

Ook de standaard voor 'voldoende' en 'niet veel' worden herdefiniëert door het Blok

Ten eerste wil het niet zeggen dat omdat ik me het best terugvind in deze partij dat alles wat ik zeg veralgemeend moet worden ifv het blok.

Ten tweede herdefiniëer ik deze woorden niet, maar jij door te suggeren dat ik misschien toch niet zo normaal ben en geen gezond verstand heb!
Dit terwijl je me nog niet eens kent!!! ( over vooroordelen gesproken)

en ik heb nen tisch van 2 meter

Kunt ge dat hier eens komen bewijzen?

RAF! :oops:

Raf
16 mei 2003, 21:02
en ik heb nen tisch van 2 meter

Kunt ge dat hier eens komen bewijzen?

Wilt ge dat echt zo graag zien ????

Waarom niet?

datri
16 mei 2003, 21:03
en ik heb nen tisch van 2 meter

Kunt ge dat hier eens komen bewijzen?

Wilt ge dat echt zo graag zien ????

Waarom niet?

Mij zegt dat toch niets hoor, nu als u dat interesseert is dat u zaak hé :wink:

Raf
16 mei 2003, 21:04
Gezond verstand en normaal gedrag.

Beide extremen (links en rechts) vergeten deze twee belangrijke elementen wel eens.

Ik heb voldoende gezond verstand, en mijn gedrag wijkt niet veel af van het normale hoor! ( af en toe doe ik eens raar, maar wie niet hé)

Ook de standaard voor 'voldoende' en 'niet veel' worden herdefiniëert door het Blok

Ten eerste wil het niet zeggen dat omdat ik me het best terugvind in deze partij dat alles wat ik zeg veralgemeend moet worden ifv het blok.

Ten tweede herdefiniëer ik deze woorden niet, maar jij door te suggeren dat ik misschien toch niet zo normaal ben en geen gezond verstand heb!
Dit terwijl je me nog niet eens kent!!! ( over vooroordelen gesproken)

en ik heb nen tisch van 2 meter

Kunt ge dat hier eens komen bewijzen?

RAF! :oops:

Ge moet nu nie verlegen worden; ik heb al wel eens eerder nen tisch gezien hoor, alleen nog geen van 2 meter :wink:

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 21:08
Ge moet nu nie verlegen worden; ik heb al wel eens eerder nen tisch gezien hoor, alleen nog geen van 2 meter :wink:

tsss.. 't wordt tijd dat je met een neger thuiskomt.
Al was het maar om hier er over te vertellen en Jan onder z'n stoel te doen kruipen :wink:

Raf
16 mei 2003, 21:12
Ge moet nu nie verlegen worden; ik heb al wel eens eerder nen tisch gezien hoor, alleen nog geen van 2 meter :wink:

tsss.. 't wordt tijd dat je met een neger thuiskomt.
Al was het maar om hier er over te vertellen en Jan onder z'n stoel te doen kruipen :wink:

Met een neger heb ik het (nog) niet gedaan, maar wel al met een Marokkaan; dat was ook best leuk :wink:

Paulus de Boskabouter
16 mei 2003, 21:16
Ge moet nu nie verlegen worden; ik heb al wel eens eerder nen tisch gezien hoor, alleen nog geen van 2 meter :wink:

tsss.. 't wordt tijd dat je met een neger thuiskomt.
Al was het maar om hier er over te vertellen en Jan onder z'n stoel te doen kruipen :wink:

Met een neger heb ik het (nog) niet gedaan, maar wel al met een Marokkaan; dat was ook best leuk :wink:

:lol: :lol: die gaat helem�*�*l terugvliegen wegens té ingeburgerd :wink:

:lol: :lol:

Het Skill Effect
18 mei 2003, 10:40
:silly:
:lol: :lol:

Het Skill Effect
19 mei 2003, 15:51
Even herhalen waarover het ging:

Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.


Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.


En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

We've gone a long way from home, met deze topic.
Daarom terug naar de essentie.
Ik ben nog steeds niet overtuigd van een andere mening.
Wie waagt zijn kans?

Activist
19 mei 2003, 16:30
Is het daarom dat het Blok werkgevers die allochtonen in dienst hebben, extra willen belasten? En dat de allochtonen die dan zonder werk vallen terug moeten naar hun land van oorsprong?


Ja wa wilde , da ze hier blijven op den dop ..tenzij gij ze wilt financieren.
Ze komen naar hier voor een nieuw goed leven ...als dat vertaald wordt naar : kom naar hier en je krijgt dopgeld ..dan gaan we SERIEUS in de problemen geraken (zoals het nu is trouwens).
Extra belasten ...zitte bij de VLD misschien ?
Neen het VB zei dat de P O S I T I E V E discriminatie gestopt moet worden.

Het Skill Effect
19 mei 2003, 16:32
Neen het VB zei dat de P O S I T I E V E discriminatie gestopt moet worden.

Ze gaan inderdaad niet verkondigen dat negatieve discriminatie ook gestopt moet worden. :wink:
:lol: :lol: :lol: :lol:

Activist
20 mei 2003, 19:50
Neen het VB zei dat de P O S I T I E V E discriminatie gestopt moet worden.

Ze gaan inderdaad niet verkondigen dat negatieve discriminatie ook gestopt moet worden. :wink:
:lol: :lol: :lol: :lol:


?
Ze hebben dat ook niet gezegd ....waar edde gij de laatste verkiezingen gezeten ? in IRAK ?

Het Skill Effect
22 mei 2003, 12:36
U heeft dichter bij het bommengeweld gestaan als ik, uw gehoor is reeds beschadigd.

Ik zei:
Ze gaan inderdaad niet verkondigen dat NEGATIEVE discriminatie ook gestopt moet worden.

U reageerde hierop:
Ze hebben dat ook niet gezegd

Niet verkondigen en niet zeggen zijn synoniemen...

Zoals ik dus zei.....
(moet ik altijd dingen herhalen? De andere gebruikers willen deze ruimte ook gebruiken...)

Activist
24 mei 2003, 18:45
U heeft dichter bij het bommengeweld gestaan als ik, uw gehoor is reeds beschadigd.

Ik zei:
Ze gaan inderdaad niet verkondigen dat NEGATIEVE discriminatie ook gestopt moet worden.

U reageerde hierop:
Ze hebben dat ook niet gezegd

Niet verkondigen en niet zeggen zijn synoniemen...

Zoals ik dus zei.....
(moet ik altijd dingen herhalen? De andere gebruikers willen deze ruimte ook gebruiken...)

Ze hebben ook nooit gezegt dat ze negatieve discriminatie willen afschaffen, het staat niet in het programma .

retard.

Het Skill Effect
27 mei 2003, 11:15
Ze hebben ook nooit gezegt dat ze negatieve discriminatie willen afschaffen, het staat niet in het programma .

D�*t zou pas vooruitgang zijn!!!!
:fist:

Het Skill Effect
4 juni 2003, 17:44
Om volledig te zijn dan welteverstaan !!!

Maar ja volledigheid en Vlaams blok????????????????? :roll:

de metser
4 juni 2003, 18:18
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.


Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
:arrow: De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
:arrow: alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.


En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Mijn bomma (93) heeft in haar leven wat meegemaakt.
- Een gedeporteerde zuster in WO II die nooit terugkeerde. (Duitsers)
- Een kind verloren door een dronken autobestuurder (een Griek).
- Haar auto gepikt én daarmee en bank overvallen (Belgen)
- Een uitslaande woningbrand, brandweer rijkelijk laat (gemengd)
- Op straat (trachten te) overvallen ---> elleboog gebroken. (Marokkaan)
- En ook nog haar vader verloren in WO I.

De kans was groot dat mijn bomma 'groepen' van mensen zou stigmatiseren. Dat deed ze niet.
Een tijd geleden zaten we met zijn allen rond tafel ter gelegenheid van haar 93'ste verjaardag, en daar sprak ze volgende woorden:

"Er zijn maar twee soorten mensen: 'Goei' en 'slechte'! En sommige 'slechte' weten niet dá ze slecht zijn. En al de rest is flauwekul!"

't Kinkt als een boutade, maar het getuigd volgens mij van een grote innerlijke weerbaarheid om de 'zaken' in zijn juist perspectief te plaatsen.

Wanne
4 juni 2003, 18:22
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.


Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
:arrow: De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
:arrow: alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.


En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Mijn bomma (93) heeft in haar leven wat meegemaakt.
- Een gedeporteerde zuster in WO II die nooit terugkeerde. (Duitsers)
- Een kind verloren door een dronken autobestuurder (een Griek).
- Haar auto gepikt én daarmee en bank overvallen (Belgen)
- Een uitslaande woningbrand, brandweer rijkelijk laat (gemengd)
- Op straat (trachten te) overvallen ---> elleboog gebroken. (Marokkaan)
- En ook nog haar vader verloren in WO I.

De kans was groot dat mijn bomma 'groepen' van mensen zou stigmatiseren. Dat deed ze niet.
Een tijd geleden zaten we met zijn allen rond tafel ter gelegenheid van haar 93'ste verjaardag, en daar sprak ze volgende woorden:

"Er zijn maar twee soorten mensen: 'Goei' en 'slechte'! En sommige 'slechte' weten niet dá ze slecht zijn. En al de rest is flauwekul!"

't Kinkt als een boutade, maar het getuigd volgens mij van een grote innerlijke weerbaarheid om de 'zaken' in zijn juist perspectief te plaatsen.

Volgens mij is het ingewikkelder dan dat. Ieder mens heeft een goede en een slechte kant en het is een kwestie van het juiste evenwicht tussen die twee te vinden... Sommigen zijn zo slim dat ze daar zelf achter komen, anderen zijn zo naief dat ze altijd denken dat ze het bij het rechte eind hebben zonde te luisteren naar meningen van anderen. De grootste domheid die er dan ook bestaat is er honderd procent zeker van te zijn dat je gelijk hebt, zonder zelfrelativatie, en die mening op een gewelddadige manier op te leggen aan andere mensen... Zie Stalin en Hitler...

de metser
4 juni 2003, 18:50
Ik ga mee in je redenering van het 'goede en sslechte' in elke mens. Je mag dit echter niet laten beïnvloeden door je omgeving. Je moet er zélf voor gaan. 'Diep van binnen' weten we toch allemaal wanneer de grens van 'het goede' overschreden wordt?

Wanne
4 juni 2003, 18:54
Ik ga mee in je redenering van het 'goede en sslechte' in elke mens. Je mag dit echter niet laten beïnvloeden door je omgeving. Je moet er zélf voor gaan. 'Diep van binnen' weten we toch allemaal wanneer de grens van 'het goede' overschreden wordt?

Sommige mensen denken daar echt niet bij na dat ze een goede en een slechte kant in zich hebben zitten... Die laten alles zomaar eruit komen zonder er zich over te bezinnen, en dan heb ik het niet over bepaalde politiek of zo... Je zou het als een 'geweten' kunnen beschouwen, maar tot een bepaalde leeftijd wordt dat 'geweten' voor je bepaald door de omgeving... Wanneer je volwassen bent, is het de bedoeling dat je je van je 'geweten' bewust bent, en dat je dat uitdraagt naar andere mensen, maar sommige mensen blijven gewoon kinderlijk naïef zonder er ook maar tijd voor te kunnen vrijmaken om er echt 'bewust' over na te denken... Ik weet dat het allemaal vaag klinkt, maar ik ben dan ook meer een filosoof als wel een politieker....

de metser
4 juni 2003, 19:28
Je moet achter het dagdagelijkse 'goed' zijn toch geen grote fylosofische gedachten zoeken? De stelregel; 'waar uw vrijheid begint, eindigt de mijne, en omgekeerd', voldoet al meer dan genoeg om tot een verdraagzame samenleving te komen.
Komen de individuele 'vrijheden' in conflict, dan zijn er de wetten die gelden. Wetten die opgesteld zijn door 'ons', én wat wij 'de gemene deler' van 'vrijheid' noemen. Dit vertegenwoordigd door 'onze' (politiek) afgevaardigden.
Fijne regeling vind ik dat.
Wel alle dagen even aan denken op dat je het niet zou vergeten. Daar schuilt natuurlijk bij bepaalde mensen het probleem. :roll:

Wanne
4 juni 2003, 19:35
Je moet achter het dagdagelijkse 'goed' zijn toch geen grote fylosofische gedachten zoeken? De stelregel; 'waar uw vrijheid begint, eindigt de mijne, en omgekeerd', voldoet al meer dan genoeg om tot een verdraagzame samenleving te komen.
Komen de individuele 'vrijheden' in conflict, dan zijn er de wetten die gelden. Wetten die opgesteld zijn door 'ons', én wat wij 'de gemene deler' van 'vrijheid' noemen. Dit vertegenwoordigd door 'onze' (politiek) afgevaardigden.
Fijne regeling vind ik dat.
Wel alle dagen even aan denken op dat je het niet zou vergeten. Daar schuilt natuurlijk bij bepaalde mensen het probleem. :roll:

Met deze omschrijving kan ik me zeker verzoenen...

de metser
4 juni 2003, 19:43
Met deze omschrijving kan ik me zeker verzoenen...

Dan zijn we al zeker met drie !

(de bomma meegerekend :wink: )

alpina
4 juni 2003, 21:20
Nu heb je niet het goede en slechte omschreven maar enkel een pleidooi gehouden voor de verdraagzaamheid en hoe ze te vrijwaren.

Goed en slecht hangt niet steeds af van het verstoren van vrijheden van anderen of juist niet. Is het goed of slecht om een oude dame op straat te helpen met oversteken?? Natuurlijk is dat goed, maar dat heeft niets met vrijheden te maken. Is het goed om mensen in de derde wereld te helpen door middel van ontwikkelingshulp?? Natuurlijk is dat goed, maar dat heeft ook niets met vrijheden te maken. Uw "regel" is dus iets te eng.

Wanne
4 juni 2003, 21:39
Nu heb je niet het goede en slechte omschreven maar enkel een pleidooi gehouden voor de verdraagzaamheid en hoe ze te vrijwaren.

Goed en slecht hangt niet steeds af van het verstoren van vrijheden van anderen of juist niet. Is het goed of slecht om een oude dame op straat te helpen met oversteken?? Natuurlijk is dat goed, maar dat heeft niets met vrijheden te maken. Is het goed om mensen in de derde wereld te helpen door middel van ontwikkelingshulp?? Natuurlijk is dat goed, maar dat heeft ook niets met vrijheden te maken. Uw "regel" is dus iets te eng.

Het gaat dan ook, wat mij betreft, over wat er zich persoonlijk afspeelt in je hoofd. De beleving van goed en slecht...

Het Skill Effect
6 juni 2003, 01:54
Het gaat dan ook, wat mij betreft, over wat er zich persoonlijk afspeelt in je hoofd. De beleving van goed en slecht...
Het hangt er vooral vanaf wat je doet, volgens mij.
Wat er in uw hoofd zit is de drijfveer, wat het resultaat is, is een daad.

Ik kan ook vanalles denken, dat heb je misschien niet altijd in de hand.
Wat je echter uitvoert, daar ben je verantwoordelijk voor.

D�*t is de essentie van sociale regels en de samenleving.
(En die is gebaseerd op wat wij denken van goed en kwaad.)

circe
6 juni 2003, 08:22
Waar en/of in wiens programma of wetten staat dat er negatieve discriminatie moet plaatsvinden?

Waar en/of in wiens programma of wetten staan voorstellen of besluiten tot positieve discriminatie?

Wanne
6 juni 2003, 09:48
Waar en/of in wiens programma of wetten staat dat er negatieve discriminatie moet plaatsvinden?

Waar en/of in wiens programma of wetten staan voorstellen of besluiten tot positieve discriminatie?


Kan je het tegenhouden van het homohuwelijk als negatieve discriminatie zien ?

Kan je een opvoedersloon als positieve discriminatie zien ?

]V[06
6 juni 2003, 18:01
zeg wa da ge wilt e allemaal
ma zwijgt derover da alle allochtonen goe zen
da ze een deftig leven leiden en da ge ze me rust moe laten ze

want meer als den helft moogde in nen container steken en int midden van de zee dumpen.

der zijn der genoeg die ier zitten en enkel en alleen voor wa keet te trappen. 2 dagen geleden is maat van mij overslaan, en waarom, zomaar omdat hij passeerde. kan me iemand uitleggen waarom.
en nee dit is niet het enigste waar ik me op basseer.
net gelezen dat ze in holland in twee kleuterscholen in het turks willen lesgeven. WAAROM ?? als ze turks willen leren doe da dan thuis of blijf in u land. belgie en nederland worden nog kolonies van turkije en marokko.

Wij moesten is naar ginder gaan en uitsteken wa zij hier uitsteken
verwacht nie da ge ginder lang op vrije voeten ga rondlopen ze
en wa gebeurt der ier als der nan allochtoon opgekpakt wordt?
dan is de politie racist e .

excuseer ma voor mij kunnen ze nie veel goed doen ze
en ik let wel twee keer op als ik voorbij enkel alochtonen stap.
ps. ik sluit niet uit dat er nog goei zen ook maar deze zijn miniem

Dies
6 juni 2003, 18:33
V[06"]ps. ik sluit niet uit dat er nog goei zen ook maar deze zijn miniem
Ah, dus kleine Marokkaantjes zijn wel goed, leuk om te weten, dank u voor deze informatie, we zullen ze onthouden!

:D :D :P :P :D :D :P :P :D :D

zorlac
6 juni 2003, 18:33
ps. ik sluit niet uit dat er nog goei zen ook maar deze zijn miniem


Nee, de goei zijn met veel. sowieso

Maar wat ik niet begrijp, is dat deze groep die minderheid crimineeltjes niet krachtdadig op hun plaats zet. Integendeel...soms nemen men ze zelfs in bescherming (zoals in het ster incident bvb.,....de politie zijn de racisten blijkbaar). Zo werkt men de veralgemening toch in de hand.

Brabo
6 juni 2003, 23:11
ps. ik sluit niet uit dat er nog goei zen ook maar deze zijn miniem


Nee, de goei zijn met veel. sowieso

Maar wat ik niet begrijp, is dat deze groep die minderheid crimineeltjes niet krachtdadig op hun plaats zet. Integendeel...soms nemen men ze zelfs in bescherming (zoals in het ster incident bvb.,....de politie zijn de racisten blijkbaar). Zo werkt men de veralgemening toch in de hand.

Het is waarschijnlijk weer een minderheid (AEL ed) die die mannen in bescherming neemt (en dat ze die mannen in bescherming nemen is spectaculair nieuws => belachelijk veel media aandacht).

Het Skill Effect
3 juli 2003, 22:48
Tijd voor een verfrissing!

Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.


Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
:arrow: De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
:arrow: alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.


En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Al zelf eens over nagedacht?

:?: :?:

filosoof
4 juli 2003, 04:03
ps. ik sluit niet uit dat er nog goei zen ook maar deze zijn miniem


Nee, de goei zijn met veel. sowieso

Maar wat ik niet begrijp, is dat deze groep die minderheid crimineeltjes niet krachtdadig op hun plaats zet. Integendeel...soms nemen men ze zelfs in bescherming (zoals in het ster incident bvb.,....de politie zijn de racisten blijkbaar). Zo werkt men de veralgemening toch in de hand.

Het is waarschijnlijk weer een minderheid (AEL ed) die die mannen in bescherming neemt (en dat ze die mannen in bescherming nemen is spectaculair nieuws => belachelijk veel media aandacht).

Toch even aan herinneren dat degene die in De Ster een messteek kreeg een Marokkaan was, en de dader NIET...

parcival
4 juli 2003, 14:03
Dat is het selectief voorstellen van de feiten het laten lijken alsof die messteek geen voorgeschiedenis had.
diefstal gsm, woordenwisseling, handgemeen, trekken van een mes, verlies mes aan de tegenpartij, messteek.

Een heel ander verhaal als een simpel marokkaan wordt neergestoken.

Maja onder sjaria mag een niet moslim onder geen enkel voorwaarde een moslim aanvallen, ook niet om zich te verdedigen.

Het Skill Effect
6 september 2003, 13:41
Tijd voor een verfrissing!
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.


Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
:arrow: De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
:arrow: alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.


En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Al zelf eens over nagedacht?

:?: :?:

Het Skill Effect
14 januari 2004, 08:10
of niet?

headinajar
15 januari 2004, 13:55
Precies het standpunt van het Vlaams Blok, de brave allochtonen die hier vredig leven, hebben we totaal geen problemen mee, maar die "klootzakjes" zoals gij ze noemt, daar willen wij iets aan doen.

Ik ken persoonlijk een aantal Vlaams Blokkers die actief zijn binnen die partij en die hebben mij die zever ook al proberen wijs te maken van dat het Blok niet racistisch is enzo. Alleen valt het wel op dat als er toevallig iemand die nog maar lijkt van vreemde origine te zijn in hun zicht komt dat het toch wel de Blokkers zijn die direct achterbaks beginnen te doen...
"Laten ze die bruin mannen hier nu ook al binnen." en "Daar zal wel iets mee zijn." e.d. zijn dan veel gebruikte uitspraken.
Als ze een paar pinten te veel op hebben, durven ze al eens iets meer vertellen over hun echte sympathiën... je weet wel zo van met dat kruisje...

Ik ga nu ook niet de fout maken om te veralgemenen, maar grotendeels is het Vlaams-Blok een neo-nazistische/fascistische/rascistische/nationalistische mish-mash.

Wat we in de toekomst nodig hebben zijn mensen die terug durven "denken". En ik vind dat Chill dat zeker gedaan heeft.
Het is niet de fout van de Islam en de linkse comploteerders (of whatever) dat zijn portefeuille gepikt is, maar van 3 onozelaars die de wet overtreden hebben. Of ze nu bruin, wit, groen, oranje of paars zijn, doet niets ter zake.

Een kleine tip voor de gefrustreerde VB-er : Denk na!

Het Skill Effect
15 januari 2004, 14:33
Precies het standpunt van het Vlaams Blok, de brave allochtonen die hier vredig leven, hebben we totaal geen problemen mee, maar die "klootzakjes" zoals gij ze noemt, daar willen wij iets aan doen.

Ik ken persoonlijk een aantal Vlaams Blokkers die actief zijn binnen die partij en die hebben mij die zever ook al proberen wijs te maken van dat het Blok niet racistisch is enzo. Alleen valt het wel op dat als er toevallig iemand die nog maar lijkt van vreemde origine te zijn in hun zicht komt dat het toch wel de Blokkers zijn die direct achterbaks beginnen te doen...
"Laten ze die bruin mannen hier nu ook al binnen." en "Daar zal wel iets mee zijn." e.d. zijn dan veel gebruikte uitspraken.
Als ze een paar pinten te veel op hebben, durven ze al eens iets meer vertellen over hun echte sympathiën... je weet wel zo van met dat kruisje...

Ik ga nu ook niet de fout maken om te veralgemenen, maar grotendeels is het Vlaams-Blok een neo-nazistische/fascistische/rascistische/nationalistische mish-mash.

Wat we in de toekomst nodig hebben zijn mensen die terug durven "denken". En ik vind dat Chill dat zeker gedaan heeft.
Het is niet de fout van de Islam en de linkse comploteerders (of whatever) dat zijn portefeuille gepikt is, maar van 3 onozelaars die de wet overtreden hebben. Of ze nu bruin, wit, groen, oranje of paars zijn, doet niets ter zake.

Een kleine tip voor de gefrustreerde VB-er : Denk na!

Merci! :wink:

Je hebt er zelf ook goed bij stilgestaan! :!:

headinajar
15 januari 2004, 16:28
Merci! :wink:

Je hebt er zelf ook goed bij stilgestaan! :!:

kheb misschien een beetje te hard geweest tegenover de VB-ers... maar ja, als je dag in dag uit diezelfde zever altijd moet horen word je die mensen al eens serieus beu.

Oh en ik ben dus niet links (ook nie rechts hoor) hee mannen. Dat is natuurlijk een concept dat VB-ers niet echt kunnen vatten, denk ik : tegen het VB zijn en niet links zijn.

Het Skill Effect
15 januari 2004, 20:52
Merci! :wink:

Je hebt er zelf ook goed bij stilgestaan! :!:

kheb misschien een beetje te hard geweest tegenover de VB-ers... maar ja, als je dag in dag uit diezelfde zever altijd moet horen word je die mensen al eens serieus beu.

Oh en ik ben dus niet links (ook nie rechts hoor) hee mannen. Dat is natuurlijk een concept dat VB-ers niet echt kunnen vatten, denk ik : tegen het VB zijn en niet links zijn.

Ik vind ook: links, rechts :arrow: flauwe zever! :wink:
Er is geen mens die smorgens opstaat en zich lekker links of rechts voelt... :roll:

headinajar
16 januari 2004, 13:16
Ik vind ook: links, rechts :arrow: flauwe zever! :wink:
Er is geen mens die smorgens opstaat en zich lekker links of rechts voelt... :roll:

behalve idioten ;)

illwill
16 januari 2004, 15:52
Merci! :wink:

Je hebt er zelf ook goed bij stilgestaan! :!:

kheb misschien een beetje te hard geweest tegenover de VB-ers... maar ja, als je dag in dag uit diezelfde zever altijd moet horen word je die mensen al eens serieus beu.

Oh en ik ben dus niet links (ook nie rechts hoor) hee mannen. Dat is natuurlijk een concept dat VB-ers niet echt kunnen vatten, denk ik : tegen het VB zijn en niet links zijn.

Het gaat er bij misschien 70% van de vb stemmers helemaal niet om of het nu een rascistische partij is of niet, men stemt erop omdat alle andere partijen de niets doet aan het grote aantal brutale criminaliteit van de migrante gemeenschap. Waarom zou men anders denk je op het vb stemmen, waarom zou uberhaupt het vb bestaan in dit land? Belgen zijn toch niet zomaar zonder reden op 20 jaar tijd rascisten geworden ofwel?
Geef mij trouwens eens duidelijk een paar punten waarom het vb echt rascistisch tov 1 groep mensen? Ik ken nm hun programma niet, en geef me nu niet het adres van hun website geef me effectief een rascistische uitspraak.

Het Skill Effect
16 januari 2004, 19:18
kheb misschien een beetje te hard geweest tegenover de VB-ers... maar ja, als je dag in dag uit diezelfde zever altijd moet horen word je die mensen al eens serieus beu.

Oh en ik ben dus niet links (ook nie rechts hoor) hee mannen. Dat is natuurlijk een concept dat VB-ers niet echt kunnen vatten, denk ik : tegen het VB zijn en niet links zijn.

Het gaat er bij misschien 70% van de vb stemmers helemaal niet om of het nu een rascistische partij is of niet, men stemt erop omdat alle andere partijen de niets doet aan het grote aantal brutale criminaliteit van de migrante gemeenschap. Waarom zou men anders denk je op het vb stemmen, waarom zou uberhaupt het vb bestaan in dit land? Belgen zijn toch niet zomaar zonder reden op 20 jaar tijd rascisten geworden ofwel?
Geef mij trouwens eens duidelijk een paar punten waarom het vb echt rascistisch tov 1 groep mensen? Ik ken nm hun programma niet, en geef me nu niet het adres van hun website geef me effectief een rascistische uitspraak.

Ik citeer: "Homo's zijn geesteszieken met een afwijking, die onmogelijk een kind kunnen opvoeden zonder dat dat kind er schade bij loopt!"

Voldoende, toch?
Je kan hier nog veel meer lezen! 8O :lol:

mad_drone
16 januari 2004, 19:59
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.


Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat rascisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
:arrow: De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
:arrow: alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.


En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

ik ben trots op je dat je weet dat er beiden zijn. maar dat van pas komen .... is dat niet profiteren enal? :p

zarathustra
18 januari 2004, 21:59
Ik citeer: "Homo's zijn geesteszieken met een afwijking, die onmogelijk een kind kunnen opvoeden zonder dat dat kind er schade bij loopt!"

Voldoende, toch?
Je kan hier nog veel meer lezen! 8O :lol:

welke pagina ongeveer van het programma in pdf formaat?

anyway, hoe komt het dan dat er bijvoorbeeld in randgemeenten van Antwerpen genaturaliseerde fillipijnen op de VB lijst stonden en daar lokaal medewerkers zijn?

illwill
18 januari 2004, 22:02
Ik citeer: "Homo's zijn geesteszieken met een afwijking, die onmogelijk een kind kunnen opvoeden zonder dat dat kind er schade bij loopt!"

Voldoende, toch?
Je kan hier nog veel meer lezen! 8O :lol:

welke pagina ongeveer van het programma in pdf formaat?

anyway, hoe komt het dan dat er bijvoorbeeld in randgemeenten van Antwerpen genaturaliseerde fillipijnen op de VB lijst stonden en daar lokaal medewerkers zijn?

Waarom zou dit niet kunnen?

zarathustra
18 januari 2004, 22:08
wel, als het echt een neo-nazistische racistische partij is, lijkt het me wel straf dat zo'n mensen zich daar thuis kunnen voelen..

headinajar
19 januari 2004, 09:53
Ik citeer: "Homo's zijn geesteszieken met een afwijking, die onmogelijk een kind kunnen opvoeden zonder dat dat kind er schade bij loopt!"

Voldoende, toch?
Je kan hier nog veel meer lezen! 8O :lol:

welke pagina ongeveer van het programma in pdf formaat?

anyway, hoe komt het dan dat er bijvoorbeeld in randgemeenten van Antwerpen genaturaliseerde fillipijnen op de VB lijst stonden en daar lokaal medewerkers zijn?

Oeioei, ze moeten weer direct in defentie gaan...
Zo'n straffe dingen heb ik ook al gelezen en gehoord van het Vlaams Blok op oa. de website, programma-bladjes en interne VB-bladjes (vraag niet hoe ik eraan geraakt ben, maar dat zijn meestal de interessanste ;) )

Het valt wel op dat telkens als er een stevig argument tegen het VB naar voren gebracht wordt, dat de pro-VB'ers altijd om perfecte bewijzen beginnen zaniken, precies of al de niet VB-ers zijn leugenaars. Maar hun eigen argumenten zitten wel altijd vol ingekleurde halve waarheden, vooroordelen, subjectieve enquetes en statistieken en noncentiale zwart-wit logica.

whoisy
19 januari 2004, 10:07
welke pagina ongeveer van het programma in pdf formaat?

anyway, hoe komt het dan dat er bijvoorbeeld in randgemeenten van Antwerpen genaturaliseerde fillipijnen op de VB lijst stonden en daar lokaal medewerkers zijn?

Oeioei, ze moeten weer direct in defentie gaan...
Zo'n straffe dingen heb ik ook al gelezen en gehoord van het Vlaams Blok op oa. de website, programma-bladjes en interne VB-bladjes (vraag niet hoe ik eraan geraakt ben, maar dat zijn meestal de interessanste ;) )
Hetgeen chill effect opnoemt is iets wat hier op dit forum gepost werd, terwijl illwill vroeg naar programmastandpunten.

Uiteraard mag je daar niet op reageren, nietwaar headinajar, want dan ben je "defensief" :lol:
Wanneer je dus over alle stranden spreekt is het niet meer dan normaal dat je die stranden afrekent op 1 zandkorrel... :roll:

'k Vraag je wel hoe je aan die blaadjes geraakt bent. Zou die ook wel eens graag zien.


Het valt wel op dat telkens als er een stevig argument tegen het VB naar voren gebracht wordt, dat de pro-VB'ers altijd om perfecte bewijzen beginnen zaniken, precies of al de niet VB-ers zijn leugenaars. Maar hun eigen argumenten zitten wel altijd vol ingekleurde halve waarheden, vooroordelen, subjectieve enquetes en statistieken en noncentiale zwart-wit logica.
Perfecte bewijzen?
Even dacht ik dat een bewijs een bewijs was.
Als er perfecte bewijzen bestaan, wat zijn dan eigenlijk niet-perfecte bewijzen?

Loze aantijgingen misschien, zoals het vergelijken van de mening van iemand op dit forum met het standpunt van een partij waarop méér dan 700 000 andere mensen ook stemmen...
Dat zijn inderdaad "perfecte bewijzen" :lol: :lol: :lol:

headinajar
19 januari 2004, 10:24
whoisy,

Zoals dat gewoonlijk is met mensen zoals jij, heb je het verkeerd begrepen (opzettelijk of onopzettelijk).
Wat ik wil zeggen is dat VB-ers hypocriet zijn. Ze moeten wel altijd direct bewijzen hebben bij een tegenargument, maar beginnen zelf rond de pot te draaien als je hen om een deftig argument vraagt.

Waarom kunnen VB-ers gewoon niet toegeven waar ze echt voor staan... Eigenlijk zijn het lafaards.

whoisy
19 januari 2004, 10:34
whoisy,

Zoals dat gewoonlijk is met mensen zoals jij, heb je het verkeerd begrepen (opzettelijk of onopzettelijk).
Wat ik wil zeggen is dat VB-ers hypocriet zijn. Ze moeten wel altijd direct bewijzen hebben bij een tegenargument, maar beginnen zelf rond de pot te draaien als je hen om een deftig argument vraagt.
Je gaat me toch niet wijsmaken dat Bartje een blokker is zeker 8O


Waarom kunnen VB-ers gewoon niet toegeven waar ze echt voor staan... Eigenlijk zijn het lafaards.
:lol: :lol: :lol:

Je bedoelt misschien eerder iets als dit: Waarom kunnen VB-ers gewoon niet toegeven dat ze staan voor hetgeen ik wil dat ze staan... :lol:

Lafaards?
Blokkers zijn dus angstige mensen die wegvluchten voor gevaarlijke situaties... hmm interessante denkwijze houdt u erop na.
Even dacht ik dat blokkers gevaarlijke situaties onder de loep namen en aankaartten.
Nu, ieder zijn mening hoor, maar voor mij is een lafaard iemand die een misdadiger knuffelt omdat hij bang voor de gevolgen indien hij een ander, defensief, gedrag aan de dag zou leggen. (het perfecte voorbeeld is het wapenwet-voorstel van die "spiritiste": als je geen wapen in huis hebt, kan je de inbreker niet gevaarlijker (lees: bozer) maken dan hij al is.


Oh ja, ik ben dus echt wel benieuwd hoe je aan die blaadjes bent geraakt hoor. Ik zou die echt graag wel eens inkijken.
Tenslotte is dat een mogelijkheid om mijn visie aan te passen, nietwaar...

headinajar
19 januari 2004, 10:41
Loze aantijgingen misschien, zoals het vergelijken van de mening van iemand op dit forum met het standpunt van een partij waarop méér dan 700 000 andere mensen ook stemmen...
Dat zijn inderdaad "perfecte bewijzen" :lol: :lol: :lol:

tja, het komt natuurlijk zoals in alle VB-discuties neer op dezelfde 5 dingen :
- de 700.000 (gediscrimineerde) stemmers
- het cordon-sanitair
- de geldstromen naar wallonië
- de mei-68 progressieve linksen
- en de positieve discriminatie van ... whoever

'k Heb het programma ook eens goed gelezen bij de vorige verkiezingen. Je kan VB-argumentatie precies al in een wiskundige formule voorstellen met telkens een andere variatie van een sequentiële opeenvolging van de 5 bovenstaande "super"-argumenten.
Van onderwijs tot cultuur, van vreemdelingenproblematiek tot Vlaamse onafhankelijkheid, bij elk programmapunt werden dezelfde paar argumenten bijgesleurd.
Wat ik mij afvraag is of de VB-ers dat programma eigenlijk zelf serieus nemen of dient het alleen maar om proteststemmen te winnen?

BTW. Jullie, VB-ers, vergeten precies altijd de 5.3 miljoen Vlamingen die niet op jullie gestemd hebben. Tellen die niet meer mee soms? Of wonen er plots maar 700.000 mensen meer in Vlaanderen?

whoisy
19 januari 2004, 10:46
Loze aantijgingen misschien, zoals het vergelijken van de mening van iemand op dit forum met het standpunt van een partij waarop méér dan 700 000 andere mensen ook stemmen...
Dat zijn inderdaad "perfecte bewijzen" :lol: :lol: :lol:

tja, het komt natuurlijk zoals in alle VB-discuties neer op dezelfde 5 dingen :
- de 700.000 (gediscrimineerde) stemmers
- het cordon-sanitair
- de geldstromen naar wallonië
- de mei-68 progressieve linksen
- en de positieve discriminatie van ... whoever

'k Heb het programma ook eens goed gelezen bij de vorige verkiezingen. Je kan VB-argumentatie precies al in een wiskundige formule voorstellen met telkens een andere variatie van een sequentiële opeenvolging van de 5 bovenstaande "super"-argumenten.
Van onderwijs tot cultuur, van vreemdelingenproblematiek tot Vlaamse onafhankelijkheid, bij elk programmapunt werden dezelfde paar argumenten bijgesleurd.
Wat ik mij afvraag is of de VB-ers dat programma eigenlijk zelf serieus nemen of dient het alleen maar om proteststemmen te winnen?

Ik moet dom zijn... :?

Toon mij eens even aan waar ik het heb over "700 000 gediscrimineerde" kiezers? 8O

Ik zeg gewoon dat je niet het VB in een positie kan duwen omdat 1 iemand op dit forum iets walgelijks schrijft.
Daar hoeft nu toch geen tekeningetje bij zeker... :roll:

headinajar
19 januari 2004, 10:49
Ik moet dom zijn... :?

Toon mij eens even aan waar ik het heb over "700 000 gediscrimineerde" kiezers? 8O


OK, het woordje "gediscimineerd" heb je niet geschreven. Nu goed?
Alleen begon je beargumentering weer sterk naar de typische VB-formule te stinken.


Ik zeg gewoon dat je niet het VB in een positie kan duwen omdat 1 iemand op dit forum iets walgelijks schrijft.
Daar hoeft nu toch geen tekeningetje bij zeker... :roll:

tja, dat klopt wel, maar ik heb datzelfde ook ergens gelezen alsook vele andere van die straffe dingen.

whoisy
19 januari 2004, 10:49
BTW. Jullie, VB-ers, vergeten precies altijd de 5.3 miljoen Vlamingen die niet op jullie gestemd hebben. Tellen die niet meer mee soms? Of wonen er plots maar 700.000 mensen meer in Vlaanderen?
:lol:

Dit is altijd een leuke. :lol:

Jullie (SPa ofzo, het speelt geen rol) vergeten precies altijd de 5,3 miljoen Vlamingen die niet op jullie gestemd hebben. Tellen die niet meer mee soms? Of wonen er plots maar Cijfer afhankelijk van verkiezingsresultaat mensen meer in Vlaanderen?

(Bij de weg: er zijn geen 6 000 000 opkomstplichtigen in Vlaanderen hoor, tenzij baby's enz. ook opkomstplicht hebben...)

Pee Es: nog nieuws over die blaadjes die je ter sprake bracht en waar ik dan naar vroeg?
"Oh ja, ik ben dus echt wel benieuwd hoe je aan die blaadjes bent geraakt hoor. Ik zou die echt graag wel eens inkijken.
Tenslotte is dat een mogelijkheid om mijn visie aan te passen, nietwaar...
"

headinajar
19 januari 2004, 11:07
BTW. Jullie, VB-ers, vergeten precies altijd de 5.3 miljoen Vlamingen die niet op jullie gestemd hebben. Tellen die niet meer mee soms? Of wonen er plots maar 700.000 mensen meer in Vlaanderen?
:lol:

Dit is altijd een leuke. :lol:

Jullie (SPa ofzo, het speelt geen rol) vergeten precies altijd de 5,3 miljoen Vlamingen die niet op jullie gestemd hebben. Tellen die niet meer mee soms? Of wonen er plots maar Cijfer afhankelijk van verkiezingsresultaat mensen meer in Vlaanderen?


Allee, we zijn bij VB discussie-boekje pagina 54 : als het moeilijk wordt in een discussie, noem de ander dan links of een SPa-er of zoiets.
Wees gerust ik behoor tot geen enkele politieke groepering en ik ben noch links noch rechts.


(Bij de weg: er zijn geen 6 000 000 opkomstplichtigen in Vlaanderen hoor, tenzij baby's enz. ook moeten opkomstplicht hebben...)

:lol:

Allee, is 't echt???? Da wist ik nu nie sè!
Tja, ik kan ook cijferspellekes spelen, hee.

whoisy
19 januari 2004, 11:12
:lol:

Dit is altijd een leuke. :lol:

Jullie (SPa ofzo, het speelt geen rol) vergeten precies altijd de 5,3 miljoen Vlamingen die niet op jullie gestemd hebben. Tellen die niet meer mee soms? Of wonen er plots maar Cijfer afhankelijk van verkiezingsresultaat mensen meer in Vlaanderen?


Allee, we zijn bij VB discussie-boekje pagina 54 : als het moeilijk wordt in een discussie, noem de ander dan links of een SPa-er of zoiets.
Wees gerust ik behoor tot geen enkele politieke groepering en ik ben noch links noch rechts.


Euh, je bent weer niet mee hoor... :?

Dus toch een tekeningetje:
Het ging er niet om of daar SPa stond of niet. Er kon eender welke partij hebben gestaan. Links of rechts maakt in die vergelijking niet uit. Het is de vergelijking zelf die kant noch wal raakt.
Bij mijn weten hebben niet 5 000 000 van de 6 000 000 tegen de VLD (of ander partij...) gestemd. Neen 1 000 000 hebben voor de VLD gestemd.

Het mag dan een klein verschil lijken, dat is het alleszins niet.
Tegen stemmen betekent nog steeds tegen zijn.
Op 1 van 3 opties stemmen betekent niet dat je tegen die 2 andere opties bent.



(Absolute cijfers zijn uiteraard van de pot gerukt, ter verduidelijking...)

headinajar
19 januari 2004, 11:13
Pee Es: nog nieuws over die blaadjes die je ter sprake bracht en waar ik dan naar vroeg?
"Oh ja, ik ben dus echt wel benieuwd hoe je aan die blaadjes bent geraakt hoor. Ik zou die echt graag wel eens inkijken.
Tenslotte is dat een mogelijkheid om mijn visie aan te passen, nietwaar...
"

Ge kunt daar zelf toch gemakkelijk aan geraken? Ga naar een VB-kantoortje...
Alleen die van een paar jaar geleden waren wel iets spicy-er. (voor FDW met de politiek correctere PR begon en de extremere vleugels goed verstopte)

Hoe ik aan die boekskes geraakte, zijn uw zaken nie. Of hoor je soms bij "KOSMOS" ofzo? ;)

headinajar
19 januari 2004, 11:17
Euh, je bent weer niet mee hoor... :?


Neen, jij bent niet mee.
Ik heb toch nergens beweert dat de rest van de stemmers (buiten de befaamde "700.000" VB-stemmers), "tegen" het VB stemden!
Jij leest toch steeds dingen die ik nie schrijf, hoor.

Het enige dat belangrijk is in deze discussie is dat ze er niet "voor" stemden!

zarathustra
19 januari 2004, 12:03
whoisy,



Waarom kunnen VB-ers gewoon niet toegeven waar ze echt voor staan... Eigenlijk zijn het lafaards.

lafaards? Ik denk dat iemand die in het echte leven er voor durft uit te komen dat hij voor het Blok stemt zeker geen lafaard is.

En ik vraag geen perfect bewijs, hij zegt dat het een programma standpunt is. dus vraag ik hem gewoon te zeggen waar in het programma dit staat. Een kleine moeite lijkt me daar hij het programma toch in de buurt moet hebben ..

anders kan ik ook zeggen dat de VLD zegt in hun programma dat alle pinguins ter wereld uitgeroeid moeten worden. Waar dat staat vraagt u? Zeg, niet zagen hé, met uw bewijzen altijd. :roll:

headinajar
19 januari 2004, 12:09
En ik vraag geen perfect bewijs, hij zegt dat het een programma standpunt is. dus vraag ik hem gewoon te zeggen waar in het programma dit staat. Een kleine moeite lijkt me daar hij het programma toch in de buurt moet hebben ..

Lees wat er staat!
Chill heeft helemaal niet over een programma-standpunt gesproken. Dat fantaseer jij erbij.

whoisy
19 januari 2004, 12:10
Hoe ik aan die boekskes geraakte, zijn uw zaken nie. Of hoor je soms bij "KOSMOS" ofzo?

:lol:

interne VB-bladjes (vraag niet hoe ik eraan geraakt ben, maar dat zijn meestal de interessanste)

'k Heb al straffe dingen gelezen over allerlei netwerken ivm pedofilie e.d., geloof me vooral, maar vraag me niet hoe ik eraan geraakt ben. :roll:

headinajar
19 januari 2004, 12:28
'k Heb al straffe dingen gelezen over allerlei netwerken ivm pedofilie e.d., geloof me vooral, maar vraag me niet hoe ik eraan geraakt ben. :roll:

OK, wat wil je nu zeggen, dat Vlaams Blok leden niet discrimineren? Dat er nog nooit rascistische of discrimerende uitspraken zijn gedaan door VB-ers?
Dat het Vlaams Blok evenveel van Moslims, Zwarten, Homosexuëlen, Natuur-activisten, Joden en zo voort houdt dan van de autochtone Vlamingen?

whoisy
19 januari 2004, 12:37
'k Heb al straffe dingen gelezen over allerlei netwerken ivm pedofilie e.d., geloof me vooral, maar vraag me niet hoe ik eraan geraakt ben. :roll:

OK, wat wil je nu zeggen, dat Vlaams Blok leden niet discrimineren? Dat er nog nooit rascistische of discrimerende uitspraken zijn gedaan door VB-ers?
Dat het Vlaams Blok evenveel van Moslims, Zwarten, Homosexuëlen, Natuur-activisten, Joden en zo voort houdt dan van de autochtone Vlamingen?

In hemelsnaam man, pay attention please... :?

Wat zou ik nu willen zeggen met die opmerking over "straffe dingen over allerlei netwerken... blabla en geloof me vooral, maar vraag me niet hoe ik eraan geraakt ben "

Wat zou ik daar nu toch eigenlijk mee willen bedoelen, als ik die als reactie plaats op een schrijfsel van jouw hand: "interne VB-bladjes (vraag niet hoe ik eraan geraakt ben, maar dat zijn meestal de interessanste) "




Wist je trouwens dat er zich wel degelijk aliens op Aarde bevinden? 'k Heb eens ergens gelezen in interne documenten van de Amerikaanse Staatsveiligheid dat die aliens zich vooral ophouden in Noorwegen. (vraag me nu niet hoe ik eraan ben geraakt! :wink: )

Vind jij deze vorige alinea een geldig argument of vind je dat ik met die bijdrage in een discussie eigenlijk gewoon met spek aan 't schieten ben? :lol:

headinajar
19 januari 2004, 13:02
Wist je trouwens dat er zich wel degelijk aliens op Aarde bevinden? 'k Heb eens ergens gelezen in interne documenten van de Amerikaanse Staatsveiligheid dat die aliens zich vooral ophouden in Noorwegen. (vraag me nu niet hoe ik eraan ben geraakt! :wink: )

Vind jij deze vorige alinea een geldig argument of vind je dat ik met die bijdrage in een discussie eigenlijk gewoon met spek aan 't schieten ben? :lol:

Nu had ik toch echt nie door wat je bedoelde enzo, hoor! Amaai seg.

Da van "KOSMOS" was wel grappig bedoelt hee vriend. Je weet toch wat ik bedoel met "KOSMOS" hoop ik?
En die bladjes heb ik in mijn handen gekregen van iemand die in de partij wou stappen (een jaar of 5 geleden) en mij eens wou overtuigen van het goeie VB.

zarathustra
19 januari 2004, 13:29
En ik vraag geen perfect bewijs, hij zegt dat het een programma standpunt is. dus vraag ik hem gewoon te zeggen waar in het programma dit staat. Een kleine moeite lijkt me daar hij het programma toch in de buurt moet hebben ..

Lees wat er staat!
Chill heeft helemaal niet over een programma-standpunt gesproken. Dat fantaseer jij erbij.

lees wat er boven staat!

hij antwoord op iemand die vraagt naar een programmapunt. dus veronderstel ik dat hij to the point antwoord en een programma punt noemt.

whoisy
19 januari 2004, 13:34
Wist je trouwens dat er zich wel degelijk aliens op Aarde bevinden? 'k Heb eens ergens gelezen in interne documenten van de Amerikaanse Staatsveiligheid dat die aliens zich vooral ophouden in Noorwegen. (vraag me nu niet hoe ik eraan ben geraakt! :wink: )

Vind jij deze vorige alinea een geldig argument of vind je dat ik met die bijdrage in een discussie eigenlijk gewoon met spek aan 't schieten ben? :lol:

Nu had ik toch echt nie door wat je bedoelde
Wist ik wel.


Da van "KOSMOS" was wel grappig bedoelt hee vriend. Je weet toch wat ik bedoel met "KOSMOS" hoop ik?
Misschien eens gebruik maken van smileykes. Anders je schrijfstijl een ietwat bijschaven zodat uit je schrijfsels kan worden opgemaakt wat je emotionele toestand op dat moment is.
Madame Blanche is hier geen geregistreerde nick bij mijn weten.

Enne, "KOSMOS"? Heeft dat iets te maken met die Aliens die zich in Noorwegen bevinden? :lol:


En die bladjes heb ik in mijn handen gekregen van iemand die in de partij wou stappen (een jaar of 5 geleden) en mij eens wou overtuigen van het goeie VB.
De blaadjes die ik in handen kreeg waren van een gefrustreerde astronaut die door de NASA werd buitengegooid wegens imcompetent. :twisted:

headinajar
19 januari 2004, 14:06
Enne, "KOSMOS"? Heeft dat iets te maken met die Aliens die zich in Noorwegen bevinden? :lol:


KOSMOS = "Kring voor het Onderzoek naar de Socialistische en Multi-culturele Ondermijning van onze Samenleving"

Daar stond een paar maanden geleden een vrij onthullend artikel over in die "linkse gazet" genaamd "De Morgen".

Het artikel zegt dat KOSMOS een soort privé geheime dienst is van het Vlaams Blok die allerhande informatie van mogelijke politieke tegenstanders over oa. sexuele geaardheid, afkomst, jeugdgeschiedenis, kenissenkring enzovoort op niet al te "politiek correcte" manier verzameld.
Volgens het Vlaams Blok zelf zou deze organisatie een paar jaar geleden opgedoekt zijn, maar dat zou niet 100% zo zijn...

Ik heb het artikel alleen maar gelezen, hè. Voor de rest ga ik mij daar hier nu niet over uitspreken. Ik maakte alleen maar een grapje hierover, omdat je zo persé wou weten hoe ik ooit eens heb kunnen neuzen in VB-only lektuur.

whoisy
19 januari 2004, 14:12
:? jezusmina :?

was ik echt niet van op de hoogte... vind geen gepaste smiley, buiten rolling eyes die ik niet wens te gebruiken omdat daar dan mogelijk reactie komt op deze post

http://www.google.be/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=kosmos+vlaams+blok&btnG=Google+zoeken&meta=cr%3DcountryBE

headinajar
19 januari 2004, 14:13
lees wat er boven staat!

hij antwoord op iemand die vraagt naar een programmapunt. dus veronderstel ik dat hij to the point antwoord en een programma punt noemt.

Over programmapunten was hijzelf begonnen, maar we zijn al heel de tijd aan het discussiëren over een VB-citaat (over homosexuëlen) waar Chill mee boven kwam en het feit dat er direct daarna zomaar uit het niets allerhande VB-defentie naar zijn kop gesmeten werd.

Het Skill Effect
19 januari 2004, 14:28
lees wat er boven staat!

hij antwoord op iemand die vraagt naar een programmapunt. dus veronderstel ik dat hij to the point antwoord en een programma punt noemt.

Over programmapunten was hijzelf begonnen, maar we zijn al heel de tijd aan het discussiëren over een VB-citaat (over homosexuëlen) waar Chill mee boven kwam en het feit dat er direct daarna zomaar uit het niets allerhande VB-defentie naar zijn kop gesmeten werd.

Inderdaad, maar blijkbaar mag je niet over een mening van een blokker discussieren, enkel over afgeweekte programmapunten...

Het zijn gewoon een stelletje droogstoppels! :roll:

headinajar
19 januari 2004, 14:30
Inderdaad, maar blijkbaar mag je niet over een mening van een blokker discussieren, enkel over afgeweekte programmapunten...

Het zijn gewoon een stelletje droogstoppels! :roll:

Amen!

Het Skill Effect
11 april 2004, 21:35
Ook iets waar geen blokker een antwoord op heeft! :lol:

Het Skill Effect
12 april 2004, 16:26
en toen werd het ook hier stil! :roll:

Dilbert
12 april 2004, 17:00
en toen werd het ook hier stil! :roll:
Blokkers zitten misschien graag in de zon. 8) :wink:

Het Skill Effect
12 april 2004, 17:01
en toen werd het ook hier stil! :roll:
Blokkers zitten misschien graag in de zon. 8) :wink:

Zelfs al is het bewolkt? :?

Dilbert
12 april 2004, 17:06
Blokkers zitten misschien graag in de zon. 8) :wink:

Zelfs al is het bewolkt? :?
Dus ... de zon schijnt alleen voor de blokkers ?! 8O

Eigen volk eerst, ook voor de zon. :lol: :wink:

Het Skill Effect
12 april 2004, 17:07
Eigen zonnesteek duidelijk ook eerst! :lol: :lol:

Dilbert
12 april 2004, 17:12
Eigen zonnesteek duidelijk ook eerst! :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol:

Vanavond of morgen zullen de Blok postings de moeite zijn. :wink:

Big Daddy Antwerp
21 april 2004, 19:37
Hoe kan er nu op gereageerd worden, als deze Rode/paarse pers alles verzwijgt wat met een politek-oncorrect feit te maken heeft.. of liever gezegd.. alles wordt bijna verdraaid.. naar zover mogelijk LINKS, ik wordt er kotsmisselijk van..
ze schieten nen "bruine"af ..dat doet het er ineens wel toe, maar als er een blanke wordt doodgechoten of gestoken, dan doet de afkomst ineens geen rol meer... komaan jong.. bananenrepubliek is da hier...

Ze staan hier nog altijd 10 jaar achter tegenover Nederland, eerst moeten er 2000 moskeen en 2000000 moslims in de steden zitten alvorens ze "het probleem gaan zien"
De integratie is mislukt.. en ze moeten deze invasie die niet meer stop... gewoon aan zeer strikte banden leggen, die oudjes van ginder..wat komen die hier zoeken????? heel hun leven in Maroko of Turkije gezeten, en nu ze oud worden en normaal hun kinderen ervoor moetzen zorgen komen ze naar hier, de zogenaamde gezinshereniging van een of andere groene zot die dat gestemd heeft in het parlement...wie gaat dat allemaal betalen, die hebben van hun leven gene frank bijgedragen aan onze maatschappij, en komen ze de kas hier leegzuigen.. en onze eigen Vlaams Blok mag zuks niet zeggen hier in Belgielandje, wat niet politiek correct is..wordt aan banden gelegd... en veroordeeeld via een politiek proces.. en laat iemand dat maar eens tegenspreken.

Onze sociale zekerheid begint de barsten, ofwel moeten we de Franstaligen aan banden leggen die hier jaarlijks meer dan 400 miljard frankskes buitensleuren, ofwel de alochtonen in quota toelaten met zeer strikte voorwaarden, anders gaat het binnen 20-30 jaar afsteven op oorlog..let op mijn woorden.. geen werk meer voor de Vlaming, want de patrons verlaten nu al stillekes de contreien, en zoeken hun heil in het voormalig oostblok.

Zeg, ben ik nu een rascist, of ben ik een nuchter mens, die alles correct ziet.. maar niet politiek... geef me maar op men donder..

Attiladehun
23 april 2004, 08:07
Op 21 april 2004 blies de reeds in verregaande staat van ontbinding verkerende Belgische democratie en rechtsstaat haar laatste adem uit.
RIP.

dorus
23 april 2004, 08:29
De traditio's zijn nu volop bezig peilingen aan het doen.
Ze zullen zonder twijfel vaststellen dat een schokgolf door Vlaanderen gaat, die hen zal wegblazen.
Wat zo mooi gepland bleek. Arrestje, Blokje weg, blijkt nu de grootste blunder van de laatste 50 jaar te zijn.

Zoals het dictaat van de Belgische bisschoppen inzake Leuven, de aanzet was van de federalisering, zal dit arrest het begin zijn van de verpulvering van links.

Big Daddy Antwerp
23 april 2004, 08:53
De traditio's zijn nu volop bezig peilingen aan het doen.
Ze zullen zonder twijfel vaststellen dat een schokgolf door Vlaanderen gaat, die hen zal wegblazen.
Wat zo mooi gepland bleek. Arrestje, Blokje weg, blijkt nu de grootste blunder van de laatste 50 jaar te zijn.

Zoals het dictaat van de Belgische bisschoppen inzake Leuven, de aanzet was van de federalisering, zal dit arrest het begin zijn van de verpulvering van links.

Gij zijt mijne maat se, ik heb echt genoten van uw citaat onderaan je mail.. paars is de kleur van de gehangene...........

Echt waar, en dat ze nu nog eens zeggen dat er geen intelligentie bestaat, ge moet er maar op komen... om de waarheid zo schoon te verwoordden.

groetjes en doe zo voort.

Het Skill Effect
23 april 2004, 18:09
Eigen zonnesteek duidelijk ook eerst! :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol:

Vanavond of morgen zullen de Blok postings de moeite zijn. :wink:


Zelfs lang daarna zie je de effecten nog steeds! :lol: :lol:

Ben Patriot
23 april 2004, 21:04
Dat Belgische gerecht daar in Gent is echt ziek, zo niet knettergek danwel krankzinnig.

Op de dag dat een politiek niet correcte partij om haar niet welgevallige mening op het beklaagdenbankje mag plaats nemen, hadden er volgens mijn bescheiden mening hele andere monsters, bedreigers van de democratie als ook racisten van het zuiverste soort in dat beklaagdenbankje moeten zitten.
Ja u leest het goed : MONSTERS ja!!
Parasitaire en imperialistische islamieten

Figuren die pas echt een bedreiging vormen voor de nationale veiligheid en openbare orde.
Figuren uit hele andere streken, die hier in onze omstreken hun tegenstellingen die er aldaar waren tussen moslims en niet-moslims, ook hier proberen te importeren, wat uit de meest recent gepubliceerde geschriften, boekwerken en uitspraken van imams blijkt, waardoor zij toch echt onmiskenbaar onze sociale samenhang verstoren.

Dit was dan een klein artikel in het NLse regionale Noord-Brabantse dagblad
BN / DE STEM van afgelopen donderdag 22 04 2004 :

`Aanslag in Antwerpen`

Antwerpen (ANP) - Justitie heeft in Antwerpen drie huiszoekingen gedaan bij mogelijke moslimterroristen. De dienst vermoedde dat een grote aanslag op komst was, mogelijk op een joods doelwit.
De huiszoekingen leverden geen concrete resultaten op, maar twee Marokkaanse broers werden meegenomen voor verhoor. Begin april
had de islamitische strijdersgroep GICM een e-mail gestuurd aan premier Verhofstadt, waarin met de aanslag werd gedreigd. De terreur zou een wraakactie zijn voor de Israëlische liquidatie van Hamas-leider sjeik Ahmed Yassin.

Moslim met een mening valt onder geloofsovertuiging
NL en Vlamingen met een mening zijn racisten en worden VERMOORD
door (extreem)-links
(Pim in NL door Volkert, de Vlaams Blokkers door het gerecht)!!!!
Een parallelle situatie met dezelfe ONDERBEWUSTE boodschap :
Links is goed,
rechts is fout!!!

Het Skill Effect
23 april 2004, 22:48
Ik ben onlangs in Lissabon overvallen door een groepje Arabiertjes.
nu weet ik dat ik niet om 3.30u op straat in een stad moet rondhangen.

Maar toen op die dag had Sporting Lissabon de landstitel op dezelfde dag dat Racing Genk deze won. Aangezien ik fan ben van Genk en ik met de Sporting fans mee wenste te vieren, heb je niet door dat het zo snel laat is.

Dus ik zat op het plein met een kerel van Mozambique te praten over de voetbal, komt dat groepje jongeren op mij af.

Ze haalde mijn portefeuille uit mijn broekzak (ik kon maar weinig of geen verzet bieden tegen deze groep.) en gingen aant lopen.

Die kerel van Mozambique was zelf enorm geschrokken van wat er gebeurde en probeerde die jongeren te kalmeren.
Hij ging zelfs achter die groep jongeren aan om mijn papieren terug te krijgen.

Gelukkig had ik enkel nog wat kleingeld op zak, de rest lag nog op hotel.


Nu ben ik na dit voorval enorm boos geweest op alles wat er een beetje bruin uitzag, maar ik weet ook dat als die kerel van Mozambique er niet bij was, dat dit verhaal niet zo positief afgelopen zou zijn.

Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat racisme een veralgemening is van de realiteit.

Ik zie twee categorieën van mensen op deze wereld.
:arrow: De klootzakjes waar ik totaal geen respect voor heb.
:arrow: alle anderen waar ik maar zelden bij stilstond.


En met die klootzakjes mogen ze van mij doen wat ze willen, maar besef dat die anderen er ook zijn (ze vallen niet op) en dat zij je op een dag wel goed van pas kunnen komen.

Vuile vreemdelingen hé! :roll:

Ben Patriot, stop met die zeik en richt u nu eens op de misdadigers en niet op nationaliteiten, geloof of andere onzin.

Criminelen kunnen mijn ****** kussen, de rest laat ik met rust!

Ben Patriot
23 april 2004, 22:53
Ik was vast en zeker niet van plan om daar mee te stoppen Het Skill Effect,
zeker als u het zoiets zegt, dat werkt uiterst contraproductief en schep ik daar nog meer behagen in dan dat ik al deed

Het Skill Effect
23 april 2004, 23:14
Ik was vast en zeker niet van plan om daar mee te stoppen Het Skill Effect,
zeker als u het zoiets zegt, dat werkt uiterst contraproductief en schep ik daar nog meer behagen in dan dat ik al deed

Ge kunt u hier (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4815) rotamuzeren ! :twisted: :lol: