PDA

View Full Version : Paus Benedictus XVI vriend van de Joden


Antoon
19 april 2005, 20:16
Ik vond het belangrijk om even het volgende te melden, gezien de extasieve houding van de slecht geïnformeerde nazi's op het forum, en de anti-Ratzingers die hem dan weer onterecht van nazisme beschuldigen.

Onze nazillionnekes springen een gat in de lucht omdat ze denken een 'vriend' als Paus te zien optreden.

Niets is minder waar.

Kardinaal Ratzinger is een grote vriend van de Joden. Reeds tijdens de tweede wereldoorlog werd hij verplicht om hitlerjügend te worden, maar hij haatte het. Zijn vader was een felle anti-nazi, en hijzelf heeft zo minimaal mogelijk mede gespeeld met dat genazi.
Een van zijn leraars, deze was wel een nazi, vroeg hem om tenminste even mee te doen om bepaalde documenten voor zijn klas te kunnen verkrijgen. Maar Ratzinger weigerde. De leraar ging ze dan maar zelf halen.

Ook tijdens het pontificaat van Johannes Paulus II was Ratzinger de architect van de "reconciliatie" tussen de Kerk en de Joden. Binnen de Kerk deed hij als voorzitter van de Pontificale Bijbelse Commissie veel voor het goedkeuren en rechtvaardigen van de Joodse tradities die tegengesteld waren tov de Kerk.

Israel is tevreden met de benoeming van Paus Benedictus XVI. Volgend artikel uit de Jerusalem Post zegt genoeg.





Apr. 18, 2005 1:56 | Updated Apr. 18, 2005 4:41

Ratzinger a Nazi? Don't believe it By SAM SER (http://forum.politics.be/newthread.php#)



London's Sunday Times would have us believe that one of the leading contenders for the papacy is a closet Nazi. In if-only-they-knew tones, the newspaper informs readers that German-born Cardinal Joseph Ratzinger was a member of the Hitler Youth during World War II and suggests that, because of this, the "panzer cardinal" would be quite a contrast to his predecessor, John Paul II.

The article also classifies Ratzinger as a "theological anti-Semite" for believing in Jesus so strongly that – gasp! – he thinks that everyone, even Jews, should accept him as the messiah.

To all this we should say, "This is news?!"
As the Sunday Times article admits, Ratzinger's membership in the Hitler Youth was not voluntary but compulsory; also admitted are the facts that the cardinal – only a teenager during the period in question – was the son of an anti-Nazi policeman, that he was given a dispensation from Hitler Youth activities because of his religious studies, and that he deserted the German army.

Ratzinger has several times gone on record on his supposedly "problematic" past. In the 1997 book Salt of the Earth, Ratzinger is asked whether he was ever in the Hitler Youth.

"At first we weren't," he says, speaking of himself and his older brother, "but when the compulsory Hitler Youth was introduced in 1941, my brother was obliged to join. I was still too young, but later as a seminarian, I was registered in the Hitler Youth. As soon as I was out of the seminary, I never went back. And that was difficult because the tuition reduction, which I really needed, was tied to proof of attendance at the Hitler Youth.

"Thank goodness there was a very understanding mathematics professor. He himself was a Nazi, but an honest man, and said to me, 'Just go once to get the document so we have it...' When he saw that I simply didn't want to, he said, 'I understand, I'll take care of it' and so I was able to stay free of it."

Ratzinger says this again in his own memoirs, printed in 1998. In his 2002 biography of the cardinal, John Allen, Jr. of the National Catholic Reporter wrote in detail about those events.

The only significant complaint that the Times makes against Ratzinger's wartime conduct is that he resisted quietly and passively, rather than having done something drastic enough to earn him a trip to a concentration camp. Of course, whenever it is said that a German failed the exceptional-resistance-to-the-Nazis test, it would behoove us all to recognize that too many Jews failed it, as well.

If he were truly a Nazi sympathizer, then it would undoubtedly have become evident during the past 60 years. Yet throughout his service in the church, Ratzinger has distinguished himself in the field of Jewish-Catholic relations.

As prefect of the Doctrine of the Faith, Ratzinger played an instrumental role in the Vatican's revolutionary reconciliation with the Jews under John Paul II. He personally prepared Memory and Reconciliation, the 2000 document outlining the church's historical "errors" in its treatment of Jews. And as president of the Pontifical Biblical Commission, Ratzinger oversaw the preparation of The Jewish People and Their Sacred Scriptures in the Christian Bible, a milestone theological explanation for the Jews' rejection of Jesus. If that's theological anti-Semitism, then we should only be so lucky to "suffer" more of the same. As for the Hitler Youth issue, not even Yad Vashem has considered it worthy of further investigation. Why should we?





Mooi ! ;-)

Dimitri
19 april 2005, 20:21
Ach Antoon, neonazi's geloven de Jerusalem Post toch niet: Joden liegen immers altijd.

Bhairav
19 april 2005, 20:22
We zullen het maar geloven zeker?

Antoon
19 april 2005, 20:22
Ach Antoon, neonazi's geloven de Jerusalem Post toch niet: Joden liegen immers altijd.

Zelfs dan. Wat doen ze met zijn eigen statements uit zijn eigen boeken? Liegt de Paus dan zelf ook?

En trouwens : wanneer er iets niet pluis is met iemand's nazi-verleden dan gaat Israel dat nooit proberen te dekken. Integendeel!

Dimitri
19 april 2005, 20:26
We zullen het maar geloven zeker?
Geloven? Is dat wel anarchistisch verantwoord?

Antoon
19 april 2005, 20:36
En ook nog dit:

Foreign Minister Silvan Shalom welcomed the election of Ratzinger as the next pope, saying he expects that the "fruitful cooperation" between the Vatican and Israel will continue.

Shalom issued a statement saying that he believes Ratzinger will continue Pope John Paul II's fight against anti-Semitism.

Ik vraag mij af waar die nazi's zo blij mee zijn? :lol:

JusticeLover
19 april 2005, 21:07
Ik vond het belangrijk om even het volgende te melden, gezien de extasieve houding van de slecht geïnformeerde nazi's op het forum, en de anti-Ratzingers die hem dan weer onterecht van nazisme beschuldigen.

Onze nazillionnekes springen een gat in de lucht omdat ze denken een 'vriend' als Paus te zien optreden.

Niets is minder waar.

Kardinaal Ratzinger is een grote vriend van de Joden. Reeds tijdens de tweede wereldoorlog werd hij verplicht om hitlerjügend te worden, maar hij haatte het. Zijn vader was een felle anti-nazi, en hijzelf heeft zo minimaal mogelijk mede gespeeld met dat genazi.
Een van zijn leraars, deze was wel een nazi, vroeg hem om tenminste even mee te doen om bepaalde documenten voor zijn klas te kunnen verkrijgen. Maar Ratzinger weigerde. De leraar ging ze dan maar zelf halen.

Ook tijdens het pontificaat van Johannes Paulus II was Ratzinger de architect van de "reconciliatie" tussen de Kerk en de Joden. Binnen de Kerk deed hij als voorzitter van de Pontificale Bijbelse Commissie veel voor het goedkeuren en rechtvaardigen van de Joodse tradities die tegengesteld waren tov de Kerk.

Israel is tevreden met de benoeming van Paus Benedictus XVI. Volgend artikel uit de Jerusalem Post zegt genoeg.

Mooi ! ;-)

Hij is en blijft een DUITSER. Hij kan dus op elk moment zeggen dat Austwitz jullie land is en ovens jullie huizen zijn.;-)

C uit W
19 april 2005, 21:29
De paus is een paus, geen politieker, dus ik geef niet om zijn politieke visies.
Wat hij zegt komt door zijn katholieke overtuiging, en daar draait het om.
Op café zal hij wel linkse of rechtse of andere praat verkopen, maar daar ontmoet ik hem nooit...

sinan123
19 april 2005, 21:48
Da's goed nieuws in ieder geval.

Mustapha
19 april 2005, 21:53
Manman, vanwaar zoveel mensen plots zoveel interesse halen voor de instituut kerk blijft me een raadsel.

Jullie hebben wel altijd iets te vertellen.
En altijd commentaar geven.

Hebben jullie wel andere bezigheden vraag ik me soms af.

ICE-MAN
19 april 2005, 22:09
Manman, vanwaar zoveel mensen plots zoveel interesse halen voor de instituut kerk blijft me een raadsel.

Jullie hebben wel altijd iets te vertellen.
En altijd commentaar geven.

Hebben jullie wel andere bezigheden vraag ik me soms af.

hoofddoekjes bang aan het worden ?????

Dr. Bos. Herz.
19 april 2005, 22:38
Johannes-Paulus II geen jodenhater -----(logicapijltje)---> Benedictus XVI geen jodenhater

Ratzinger kan natuurlijk ook gewoon gelogen hebben, maar dan is het gewoon een jood! Komt dat tegen.

Dr. Bos. Herz.
19 april 2005, 22:45
Manman, vanwaar zoveel mensen plots zoveel interesse halen voor de instituut kerk blijft me een raadsel.

Jullie hebben wel altijd iets te vertellen.
En altijd commentaar geven.

Hebben jullie wel andere bezigheden vraag ik me soms af.

Eila, hola, beste Vreemdeling, de Westerling heeft gevochten voor zijn vrije mening en zal die dan ook tot in het hypocriete nuttigen.

Yup Yup Yup

Wolfgang Meister
19 april 2005, 23:16
Om als Duitser in 2005 (in dezelfde periode van de Auschwitz-jubilea herdenkingen!) tot Paus te kunnen worden benoemd moet je natuurlijk wat kunnen goochelen.

Herinner u dat diverse nazi-kopstukken op het ogenblik van hun capitulatie gesprekken met de Geallieerden wilden aanknopen om iets uit te brand te slepen... Je kan achteraf van hen dan ook gaan zeggen dat het "deserteurs" waren...HAHAHA!

Kitten
19 april 2005, 23:27
hoofddoekjes bang aan het worden ?????

Domme reactie. Niets beters gevonden??

Net alsof het de gemiddelde moslim een reet kan schelen wie de nieuwe paus is. :roll:
Zij moeten zich gelukkig niet houden aan het stomme "geen contraceptie" ideaal van de Katholieke Kerk.

Wolfgang Meister
19 april 2005, 23:48
Dit is hét moment om de scheiding tussen Kerk en Staat weer op te heffen!!!

Dimitri
20 april 2005, 09:34
Om als Duitser in 2005 (in dezelfde periode van de Auschwitz-jubilea herdenkingen!) tot Paus te kunnen worden benoemd moet je natuurlijk wat kunnen goochelen.

Herinner u dat diverse nazi-kopstukken op het ogenblik van hun capitulatie gesprekken met de Geallieerden wilden aanknopen om iets uit te brand te slepen... Je kan achteraf van hen dan ook gaan zeggen dat het "deserteurs" waren...HAHAHA!
Ik zei het toch Antoon.

Tantist
20 april 2005, 10:50
Reeds tijdens de tweede wereldoorlog werd hij verplicht om hitlerjügend te worden, maar hij haatte het. Zijn vader was een felle anti-nazi, en hijzelf heeft zo minimaal mogelijk mede gespeeld met dat genazi.

Iedereen was toen min of meer verplicht om bij de HJ te gaan, of je werd een sociale paria die zelfs geen school meer kon lopen (als ze je thuis al niet kwamen ophalen om mee te marcheren met die HJ). Ratzinger daar op af rekenen is echt wel superlaag.

Idd, zijn pa was een serieuze antinazi, maar ja, wat doe je in een Totale Oorlog in een totalitaire samenleving?

Dat het vooral de mensen zijn die zweren bij een totalitaire samenleving, maar dan in een ander ideologisch perspectief die Ratzinger daar nu op afrekenen, is toch wel de hypocrisie ten top...

Guderian
20 april 2005, 15:36
Ik vond het belangrijk om even het volgende te melden, gezien de extasieve houding van de slecht geïnformeerde nazi's op het forum, en de anti-Ratzingers die hem dan weer onterecht van nazisme beschuldigen.

Onze nazillionnekes springen een gat in de lucht omdat ze denken een 'vriend' als Paus te zien optreden.

Niets is minder waar.

Kardinaal Ratzinger is een grote vriend van de Joden. Reeds tijdens de tweede wereldoorlog werd hij verplicht om hitlerjügend te worden, maar hij haatte het. Zijn vader was een felle anti-nazi, en hijzelf heeft zo minimaal mogelijk mede gespeeld met dat genazi.
Een van zijn leraars, deze was wel een nazi, vroeg hem om tenminste even mee te doen om bepaalde documenten voor zijn klas te kunnen verkrijgen. Maar Ratzinger weigerde. De leraar ging ze dan maar zelf halen.

Ook tijdens het pontificaat van Johannes Paulus II was Ratzinger de architect van de "reconciliatie" tussen de Kerk en de Joden. Binnen de Kerk deed hij als voorzitter van de Pontificale Bijbelse Commissie veel voor het goedkeuren en rechtvaardigen van de Joodse tradities die tegengesteld waren tov de Kerk.

Israel is tevreden met de benoeming van Paus Benedictus XVI. Volgend artikel uit de Jerusalem Post zegt genoeg.



Mooi ! ;-)


Waauw zeg, wat een wereldschokkende ontdekking! Tuurlijk is dat zo. Het christendom komt voort uit het jodendom! Kerkelijk antisemitisme was altijd gebaseerd op religieuze gronden door christelijke fundamentalisten.

Juist door haar oorsprong, en de vele dubbelzinnige of soms zelfs hypocriete houdingen van de RKK, maakt van mij een overtuigd heidensgezind persoon. Met traditionele, conservatieve christenen zijn er overeenkomsten, maar ook verschillen. We zijn bondgenoten op bepaalde vlakken tegen linkse subversie in onze beschaving.

Gun
20 april 2005, 21:30
Israel is tevreden met de benoeming van Paus Benedictus XVI. Volgend artikel uit de Jerusalem Post zegt genoeg.
http://www.standaard.be/assets/images_upload/duitsepaus.jpg

Pietje
20 april 2005, 21:31
http://www.standaard.be/assets/images_upload/duitsepaus.jpg

:lol: :lol:

Andro
20 april 2005, 21:34
http://www.standaard.be/assets/images_upload/duitsepaus.jpg

LOL! :lol:

Guderian
21 april 2005, 00:29
We waren 20 april tot anderhalf uur geleden. Heeft er iemand een verjaardagsfeestje gevierd? :-D



Afijn, niet enkel bijna exact 60 jaar later weer een Duitse paus (weliswaar met een ander geloof), ook nog eens op een symbolische datum (eerste dag van zijn pontificaat: 20 april) en afkomstig uit Marktl am Inn, niet zo ver van Braunau am Inn... :lol:

Andro
21 april 2005, 00:43
Nieuwe paus had hersenbloeding (http://www.telegraaf.nl/buitenland/benedictus/20123511/Nieuwe_paus_had_hersenbloeding_in_1991.html) in 1991.


Laat die kardinalen maar alvast beginnen met een conclaaf. :rofl:

Gun
21 april 2005, 12:51
Vriend van de Joden?
Zeker niet van de rest van de wereld

Are you pleased with the selection of Cardinal Joseph Ratzinger as the new pope?

Yes 36% 94227 votes

No 64% 165478 votes

Total: 259705 votes

This QuickVote is not scientific and reflects the opinions of only those Internet users who have chosen to participate. The results cannot be assumed to represent the opinions of Internet users in general, nor the public as a whole. The QuickVote sponsor is not responsible for content, functionality or the opinions expressed therein.

la_Principessa
21 april 2005, 13:12
We waren 20 april tot anderhalf uur geleden. Heeft er iemand een verjaardagsfeestje gevierd? :-D
Hehe als jij alleen je vrienden zou vieren zou er ni veel gefeest worden bij u, is het niet? 8)
En wauw, 10 dage later heb je al weer een gegronde rede om het kot af te breken.

jan hyoens
21 april 2005, 13:25
Ik zie hier vooral zeer zielige reacties van linkiewinkies! Ook buiten dit forum (vrt, De Morgen,...)

Guderian
21 april 2005, 13:29
Hehe als jij alleen je vrienden zou vieren zou er ni veel gefeest worden bij u, is het niet? 8)
En wauw, 10 dage later heb je al weer een gegronde rede om het kot af te breken.

? U bedoelt? 8O

Herr Flick
21 april 2005, 13:48
We waren 20 april tot anderhalf uur geleden. Heeft er iemand een verjaardagsfeestje gevierd? :-D



Afijn, niet enkel bijna exact 60 jaar later weer een Duitse paus (weliswaar met een ander geloof), ook nog eens op een symbolische datum (eerste dag van zijn pontificaat: 20 april) en afkomstig uit Marktl am Inn, niet zo ver van Braunau am Inn... :lol:


Ja , mijn schoonbroer, die heeft het geluk van op dien dag te verjaren, ...

la_Principessa
21 april 2005, 13:53
Ja , mijn schoonbroer, die heeft het geluk van op dien dag te verjaren, ...
Ag, wat maakt het uit. Voor mijn part verjaard ons dolfie-met-de-snor op kerstmis. who cares?

Herr Flick
21 april 2005, 14:00
Ag, wat maakt het uit. Voor mijn part verjaard ons dolfie-met-de-snor op kerstmis. who cares?


Inderdaad, (t zou wel grappig zijn moest het 28 december geweest zijn... )

Gun
21 april 2005, 15:23
Ik zie hier vooral zeer zielige reacties van linkiewinkies! Ook buiten dit forum (vrt, De Morgen,...)En hoe zien de Rightiwhities dan de zaken?

Tantist
21 april 2005, 16:23
Nieuwe paus had hersenbloeding (http://www.telegraaf.nl/buitenland/benedictus/20123511/Nieuwe_paus_had_hersenbloeding_in_1991.html) in 1991.


Laat die kardinalen maar alvast beginnen met een conclaaf. :rofl:

Even serieus. 78 jaar is wel niet piep. Ik zie hem geen ponitificaat van 15 jaar uitdoen...

Gun
21 april 2005, 16:24
Even serieus. 78 jaar is wel niet piep. Ik zie hem geen ponitificaat van 15 jaar uitdoen...Alleen God weet dat ...

Tantist
21 april 2005, 16:36
Alleen God weet dat ...

Die zal het ons niet vertellen hoor ;-)

Pietje
21 april 2005, 17:51
Die zal het ons niet vertellen hoor ;-)


Wolfgang zal wel even bellen met god 8)

garfield
21 april 2005, 18:21
GO Benedictus :-)