PDA

View Full Version : BUB maakt zich weer belachelijk


alpina
17 mei 2003, 23:56
Vandaag las ik op politics.be het volgende over de BUB:




2) De B.U.B. zou even nationalistisch zijn als de NVA

Niet juist. De centrumpartij B.U.B. ziet België als een onlosmakelijk deel van Europa en bovendien als een voorbeeld ervan in het klein. Door zijn meertalig karakter lijkt België immers veel meer op de meertalige Europese Unie dan Vlaanderen of Wallonië. België is een stap naar verdere Europese eenmaking, iets wat noch de Vlaams-nationalisten, noch de Waals-nationalisten redelijkerwijze kunnen beweren van hun gewest. Het Europa der regio’s is trouwens een waanbeeld. Nooit zullen Frankrijk, Duitsland, Griekenland of gelijk welk ander land van de Europese Unie zichzelf opheffen ten voordele van hun regio’s.



De BUB'ers zien Belgie als Europa in klein :) ! En dat is dan ook de reden dat de BUB minder nationalistisch is als de N-VA :?: ! Begrijpen wie begrijpen kan! Verder zijn de BUB'ers van oordeel dat Belgie een voorbeeld moet zijn voor de toekomstige EU, wat een hoogheidswaanzin.

De BUB'ers denken blijkbaar dat de Europese Unie in de toekomst net als Belgie unitair zal zijn, wat niet kan want in een unitaire staat zijn er geen onderniveaus. In een unitaire staat wordt alles geregeerd vanuit de top. Als de BUB'ers dus beweren dat het unitaire Belgie een voorbeeld zal zijn voor het toekomstige Europa maken ze zich compleet belachelijk want dan zou het toekomstige Europa ook unitair zijn en zou er geen plaats meer zijn voor lagere niveaus zoals Belgie. Ik begrijp dan ook niet wat de BUB'ers nu willen, een unitair Europa of een unitair Belgie, de 2gaan in alle geval niet samen.

numarx
18 mei 2003, 00:25
Laat die mannen nu es rustig doen!

alpina
18 mei 2003, 00:31
Laat die mannen nu es rustig doen!

Sorry, maar ik heb zo een ziekelijke reflex gekregen om alles wat van de BUB komt te bekritiseren. :wink:

Tantist
18 mei 2003, 01:45
2) De B.U.B. zou even nationalistisch zijn als de NVA

Niet juist. De centrumpartij B.U.B. ziet België als een onlosmakelijk deel van Europa en bovendien als een voorbeeld ervan in het klein. Door zijn meertalig karakter lijkt België immers veel meer op de meertalige Europese Unie dan Vlaanderen of Wallonië. België is een stap naar verdere Europese eenmaking, iets wat noch de Vlaams-nationalisten, noch de Waals-nationalisten redelijkerwijze kunnen beweren van hun gewest. Het Europa der regio’s is trouwens een waanbeeld. Nooit zullen Frankrijk, Duitsland, Griekenland of gelijk welk ander land van de Europese Unie zichzelf opheffen ten voordele van hun regio’s.



1. Europa doet België verdampen, dus daaaag
2. Als Europa de bedoeling heeft om zijn meerderheidsvolkeren te verdrukken dat men zelfs geen onderwijs mag genieten in eigen taal, dan is dat een argument tegen Europa, niet voor België.
3. Vlaanderen is een stap naar Europa, omdat het een basiseenheid een supranationaal verband zoals België overstijgt tot op Europees niveau.
4. Als de EU wordt uitgebouwd als een machtmiddel van de huidige staten, dan legt het een hypotheek op zichzelf. Mensen moeten de kern worden van de EU, geen staten. Dat is een oudbollige visie die best wel past bij de BUB

TomB
18 mei 2003, 02:10
Ik vind het maar pathetisch dat ge de politieke lichtgewichten er zo dikwijls gaat uitzoeken om daar eens groot tegen te gaan doen. Dat doet mij altijd terugdenken aan Anxioux die begint te wenen als het politiek menens wordt.

Tantist
18 mei 2003, 02:31
Ik vind het maar pathetisch dat ge de politieke lichtgewichten er zo dikwijls gaat uitzoeken om daar eens groot tegen te gaan doen. Dat doet mij altijd terugdenken aan Anxioux die begint te wenen als het politiek menens wordt.

En tegen wie moeten we het dan wel opnemen? Tegen jou?

TomB
18 mei 2003, 06:07
Ik vind het maar pathetisch dat ge de politieke lichtgewichten er zo dikwijls gaat uitzoeken om daar eens groot tegen te gaan doen. Dat doet mij altijd terugdenken aan Anxioux die begint te wenen als het politiek menens wordt.

En tegen wie moeten we het dan wel opnemen? Tegen jou?

Voor ge door mijn huid prikt zult ge nog een paar jaartjes mogen oefenen.

Ik zit hier om kennis te delen, niet om de stoere uit te hangen vanachter een schermpje.

Maar kom, ge hebt gewonnen:
http://www.raceworx.com/funnypics/retard2.jpg

Tantist
18 mei 2003, 10:23
Voor ge door mijn huid prikt zult ge nog een paar jaartjes mogen oefenen.

Wat doet je denken dat je zo belangrijk bent dat ik je door de huid wil prikken?

Ik zit hier om kennis te delen, niet om de stoere uit te hangen vanachter een schermpje.

Wat zit je nu te doen met dit bericht? Kennis te delen? Lamenilacheuh

Maar kom, ge hebt gewonnen:

Jeuh!!!! :lol: