PDA

View Full Version : De Belgicistische Blijvers


Tantist
18 mei 2003, 00:53
http://members.lycos.nl/tantist/graf.jpg

En 't waren allemaal blijvers he...

alpina
18 mei 2003, 01:01
Wat een grap!!! :D :D

Dit is zeker een van de betere! :wink:

Tantist
18 mei 2003, 01:06
Wat een grap!!! :D :D

Dit is zeker een van de betere! :wink:

Het spijt me, het is pure realiteit...

alpina
18 mei 2003, 01:15
Wat een grap!!! :D :D

Dit is zeker een van de betere! :wink:

Het spijt me, het is pure realiteit...

Daarom juist! :idea:

TomB
18 mei 2003, 02:04
En ondertussen bestaat Belgie lekker toch nog altiiiiiijd!

alpina
18 mei 2003, 02:28
En ondertussen bestaat Belgie lekker toch nog altiiiiiijd!

Precies of jij ligt daar wakker van!! :P

Jij hebt gemakkelijk praten van in uw luie Amerikaanse zithoek! :lol:

TomB
18 mei 2003, 06:10
En ondertussen bestaat Belgie lekker toch nog altiiiiiijd!

Precies of jij ligt daar wakker van!! :P

Jij hebt gemakkelijk praten van in uw luie Amerikaanse zithoek! :lol:

Kan mij idd weinig schelen.

Bruno*
19 mei 2003, 23:55
Leuke tekening,
doch
1° BEB bestaat minstens tot 2003 (meegedaan aan verkiezingen in OVL met ons)
2°Wij doen uiteraard door.

Tantist
20 mei 2003, 16:06
Leuke tekening,
doch
1° BEB bestaat minstens tot 2003 (meegedaan aan verkiezingen in OVL met ons)

Ik zal het aanpassen als ik eens tijd heb...

2°Wij doen uiteraard door.

Ik had niets anders verwacht...

Trouwens, echt helemaal kapot gaan die belgicistische partijtjes niet, ze transformeren in elkaar, vaak met nieuwe mensen, maar ook met oude getrouwen zoals Jacques Deckers, die ook al in de EDB zat...

Vlaamse Leeuw
20 mei 2003, 18:43
Laat ze maar doen, nu ze nog kunnen. Want op een dag zal hun partij sowieso verdwijnen, omdat ze hun doel dan niet meer zullen kunnen verwezelijken.

Patriot!
20 mei 2003, 20:30
Wij blijven, we zullen er altijd zijn.

Van toen ze ons uitlachten omdat we met slechts 5 personen een belgicistische drukkingsgroep oprichtten, en nu we een volwaardige partij met bijna 1000 leden zijn is er al een hele weg afgelegd.
En wees gerust, wij gaan door.

alpina
20 mei 2003, 20:58
Wij blijven, we zullen er altijd zijn.

Van toen ze ons uitlachten omdat we met slechts 5 personen een belgicistische drukkingsgroep oprichtten, en nu we een volwaardige partij met bijna 1000 leden zijn is er al een hele weg afgelegd.
En wees gerust, wij gaan door.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat jullie blijven doorgaan, jullie zullen waarschijnlijk zelfs blijven doorgaan als er geen Belgie meer is. :wink:

Tantist
21 mei 2003, 13:37
Wij blijven, we zullen er altijd zijn.

Van toen ze ons uitlachten omdat we met slechts 5 personen een belgicistische drukkingsgroep oprichtten, en nu we een volwaardige partij met bijna 1000 leden zijn is er al een hele weg afgelegd.
En wees gerust, wij gaan door.

Dat jullie blijven, ben ik intussen ook gaan geloven. Dat jullie blijven onder de naam BUB, ben ik echter niet zo zeker van, het wil wel namelijk eens shiften (maar er worden veel mensen gerecupereerd) van EDB, BEB en BUB. Dat maakt het eigenlijk nog erger.

Die duizend leden... Eventjes rekenen. 15.000 wordt 100.000. Dus volgens de regel van 3 wordt 1000 dus 150 man... Jullie partij telt 150 man. Dat is mooi... :wink:

Hans1
21 mei 2003, 23:00
Van VU naar Vlaams Blok, en dan van VU naar NVA en Spirit... Ja, van naamsveranderingen hebben dat handvol flaminganten ook wel kaas gegeten ! :lol:

Vlaamse Leeuw
21 mei 2003, 23:48
Van VU naar Vlaams Blok, en dan van VU naar NVA en Spirit... Ja, van naamsveranderingen hebben dat handvol flaminganten ook wel kaas gegeten ! :lol:

Geert Bourgeois had wel de meeste leden achter zich, maar net niet genoeg om de naam Volksunie nog langer te gebruiken. Daarom is er dan ook een andere naam gekomen.

Bruno*
22 mei 2003, 11:59
De N-VA is véél radicaler dan de VU ooit was.

Tantist
22 mei 2003, 18:17
De N-VA is véél radicaler dan de VU ooit was.

Dat zover uw argumentatie over de naamsveranderingen die u zelf vakkundig de grond inboort.

Straks zijn wij werkloos :twisted:

Kim
2 juni 2003, 15:09
Ocharme toch...

Tantist
2 juni 2003, 15:29
hehehehe

Yann
2 juni 2003, 15:38
Waar is Zeno?

Yann
2 juni 2003, 17:51
http://members.lycos.nl/tantist/graf.jpg

En 't waren allemaal blijvers he...

Mooi gedaan! Heb je daar echt je tijd in gestoken?

Nu je toch bezig bent kan je misschien inneens een grafsteen tekenen met alle flamingante partijtjes die al lang begraven en vergeten zijn.

En 't waren allemaal blijvers he...

Kim
3 juni 2003, 13:10
Denk dat ze dan met één steen niet gaan toekomen... :wink:

Belgische Unie - Union Belge

Joris bublimburg
3 juni 2003, 20:34
België zal blijven tot in het einde der tijden! Waarom zou België het tegenovergestelde gaan doen van wat Europa nu bezig is? De sleutel tot succes is eenheid! Een echte unie! Waarom willen er zovele landen zich aansluiten bij de Europese Unie???

C uit W
3 juni 2003, 20:38
België zal blijven tot in het einde der tijden! Waarom zou België het tegenovergestelde gaan doen van wat Europa nu bezig is? De sleutel tot succes is eenheid! Een echte unie! Waarom willen er zovele landen zich aansluiten bij de Europese Unie??? Hahahahaha, simple duif, wat denk je dat europa zal worden, Sovjet uniet II?
Tip, kijk eens naar de Europese kaart (enorm veel landen zijn gesplitst)
Tip2, kijk eens naar Frankrijk (regionalisatie)
Tip3, De sleutel tot succes is respect, geen gedwongen huwelijken.

Patriot!
3 juni 2003, 20:42
België zal blijven tot in het einde der tijden! Waarom zou België het tegenovergestelde gaan doen van wat Europa nu bezig is? De sleutel tot succes is eenheid! Een echte unie! Waarom willen er zovele landen zich aansluiten bij de Europese Unie??? Hahahahaha, simple duif, wat denk je dat europa zal worden, Sovjet uniet II?
Tip, kijk eens naar de Europese kaart (enorm veel landen zijn gesplitst)
Tip2, kijk eens naar Frankrijk (regionalisatie)
Tip3, De sleutel tot succes is respect, geen gedwongen huwelijken.

oja, sorry, ik was even vergeten dat Frankrijk zich al aan het afbreken is.
Morgen wordt de onafhankelijkheid van Bretagne uitgeroepen, en ook voor Ile de France gaat weldra de vrijheidszon op!!
Elk land in Europa is zich aan het opheffen, en weldra hebben we een Europa van honderdduizend ministaatjes! Fijn! (als je 't gelooft)

C uit W
3 juni 2003, 20:44
België zal blijven tot in het einde der tijden! Waarom zou België het tegenovergestelde gaan doen van wat Europa nu bezig is? De sleutel tot succes is eenheid! Een echte unie! Waarom willen er zovele landen zich aansluiten bij de Europese Unie??? Hahahahaha, simple duif, wat denk je dat europa zal worden, Sovjet uniet II?
Tip, kijk eens naar de Europese kaart (enorm veel landen zijn gesplitst)
Tip2, kijk eens naar Frankrijk (regionalisatie)
Tip3, De sleutel tot succes is respect, geen gedwongen huwelijken.

oja, sorry, ik was even vergeten dat Frankrijk zich al aan het afbreken is.
Morgen wordt de onafhankelijkheid van Bretagne uitgeroepen, en ook voor Ile de France gaat weldra de vrijheidszon op!!
Elk land in Europa is zich aan het opheffen, en weldra hebben we een Europa van honderdduizend ministaatjes! Fijn! (als je 't gelooft)
Er zijn geen 100000'en volkeren in europa, maar liever 99999999999 vrije landen dan 1 groot ondemocratisch monster.

alpina
3 juni 2003, 20:45
België zal blijven tot in het einde der tijden! Waarom zou België het tegenovergestelde gaan doen van wat Europa nu bezig is? De sleutel tot succes is eenheid! Een echte unie! Waarom willen er zovele landen zich aansluiten bij de Europese Unie???

Ik begin het hier zo stilletjes aan wel beu te worden hoor! Altijd dat zelfde argument: de toekomst is groter waarom dan nog splitsen??


Wel, de toekomst ligt in Europa maar ook in de kleinere gehelen, regio's of hoe u het ook wil noemen. Het is simplistisch om te geloven dat iedereen zijn plaats zal kunnen vinden in een soort unitair Europa zonder enige verwantschap te hebben met een kleinere groep mensen in een regio zoals bijvoorbeeld Vlaanderen.

Patriot!
3 juni 2003, 20:50
België zal blijven tot in het einde der tijden! Waarom zou België het tegenovergestelde gaan doen van wat Europa nu bezig is? De sleutel tot succes is eenheid! Een echte unie! Waarom willen er zovele landen zich aansluiten bij de Europese Unie???

Ik begin het hier zo stilletjes aan wel beu te worden hoor! Altijd dat zelfde argument: de toekomst is groter waarom dan nog splitsen??


Wel, de toekomst ligt in Europa maar ook in de kleinere gehelen, regio's of hoe u het ook wil noemen. Het is simplistisch om te geloven dat iedereen zijn plaats zal kunnen vinden in een soort unitair Europa zonder enige verwantschap te hebben met een kleinere groep mensen in een regio zoals bijvoorbeeld Vlaanderen.

Waarom Vlaanderen, en niet België?

alpina
3 juni 2003, 20:55
België zal blijven tot in het einde der tijden! Waarom zou België het tegenovergestelde gaan doen van wat Europa nu bezig is? De sleutel tot succes is eenheid! Een echte unie! Waarom willen er zovele landen zich aansluiten bij de Europese Unie???

Ik begin het hier zo stilletjes aan wel beu te worden hoor! Altijd dat zelfde argument: de toekomst is groter waarom dan nog splitsen??


Wel, de toekomst ligt in Europa maar ook in de kleinere gehelen, regio's of hoe u het ook wil noemen. Het is simplistisch om te geloven dat iedereen zijn plaats zal kunnen vinden in een soort unitair Europa zonder enige verwantschap te hebben met een kleinere groep mensen in een regio zoals bijvoorbeeld Vlaanderen.

Waarom Vlaanderen, en niet België?

Omdat Vlaanderen als regio veel makkelijker te besturen is dan Belgie. De economie van Vlaanderen is helemaal anders als die van Wallonie, als je binnen een Belgische context wil blijven werken zal je dus steeds beslissingen moeten nemen die een compromis vormen tussen Wallonie en Vlaanderen ofwel een beslissing moeten nemen die enkel 1regio ten goede komt. Als je met 2deelstaten werkt in een (con)federaal Europa heb je die problemen niet.

Bruno*
4 juni 2003, 02:07
We zijn nu al met 15+ en u ziet de moeilijkheden reeds. De verschillen tussen Beieren en Ex-DDR zijn immens. Stop dus met die mythe van het Europa der regio's. In 1990 hebben ze Duitsland verenigd, dat is de eerste stap naar een unitair Europa. Al de rest is in het licht van de toekomst van ons continent en van de mensheid waanzin.

alpina
4 juni 2003, 02:33
We zijn nu al met 15+ en u ziet de moeilijkheden reeds. De verschillen tussen Beieren en Ex-DDR zijn immens. Stop dus met die mythe van het Europa der regio's. In 1990 hebben ze Duitsland verenigd, dat is de eerste stap naar een unitair Europa. Al de rest is in het licht van de toekomst van ons continent en van de mensheid waanzin.

Als ik mij niet vergis is Duitsland helemaal geen unitaire staat, ik zie dan ook niet in waarom u dat dan als eerste stap naar een unitair Europa ziet. Men heeft Duitsland weer herenigd nadat het tegen de wil van de Duitsers in in tweeen was gesneden, dat is iets helemaal anders dan wat er in Belgie is gebeurd.

U lijkt trouwens niet te begrijpen dat je niet de verschillen moet vervlakken maar wel de staatsstructuur moet aanpassen aan die verschillen. De staat is er voor de bevolking, niet andersom, weet u wel?

zorroaster
10 juni 2003, 11:01
De verschillen tussen Beieren en Ex-DDR zijn immens. Stop dus met die mythe van het Europa der regio's. In 1990 hebben ze Duitsland verenigd, dat is de eerste stap naar een unitair Europa.

Het gevolg van dat economische éénmakingsbeleid in Duitsland voor de voormalige DDR zijn bekend voor al diegenen die enige kaas hebben gegeten van economie (wat de BLUB-club reeds uitsluit).

Leve het economische unitarisme, ik zie ze het in Pommeren of Saksen-Anhalt nog niet staan roepen...

Trol
17 juni 2003, 13:42
We zijn nu al met 15+ en u ziet de moeilijkheden reeds. De verschillen tussen Beieren en Ex-DDR zijn immens. Stop dus met die mythe van het Europa der regio's. In 1990 hebben ze Duitsland verenigd, dat is de eerste stap naar een unitair Europa. Al de rest is in het licht van de toekomst van ons continent en van de mensheid waanzin.

Nu is er dus verdeeldheid tussen de Europese landen.

Dus alles splitsen voor een Europese Unie dus nog meer landjes met nog meer verdeeldheid?

Nu Vlaanderen zal geen last hebben.. die volgen toch als schoothondjes de bevelen van Amerika. OF ze nu goed zijn of slecht.. als ze dan maar Vlaanderen kunnen behouden...

bende chiroleden..

alpina
17 juni 2003, 13:50
We zijn nu al met 15+ en u ziet de moeilijkheden reeds. De verschillen tussen Beieren en Ex-DDR zijn immens. Stop dus met die mythe van het Europa der regio's. In 1990 hebben ze Duitsland verenigd, dat is de eerste stap naar een unitair Europa. Al de rest is in het licht van de toekomst van ons continent en van de mensheid waanzin.

Nu is er dus verdeeldheid tussen de Europese landen.

Dus alles splitsen voor een Europese Unie dus nog meer landjes met nog meer verdeeldheid?

Nu Vlaanderen zal geen last hebben.. die volgen toch als schoothondjes de bevelen van Amerika. OF ze nu goed zijn of slecht.. als ze dan maar Vlaanderen kunnen behouden...

bende chiroleden..

Op wat slaat deze repliek nu weeral? Hoe kan Vlaanderen de Amerikanen nu volgen, Vlaanderen heeft geeneens een eigen buitenlands beleid.

Verder is meer landen niet synoniem aan meer verdeeldheid en heb ik niets met de chiro of enige andere jeugdbeweging te maken.

Trol
17 juni 2003, 13:58
het antwoord was niet op u persoonlijk bedoeld



Nee ik had het over paar flamigranten op dit forum

(geen citaat)

" Ja als daardoor onafhankelijk zou kunnen worden zou Vlaanderen wel met Amerika meegedaan hebben" (ik woon ook in vlaanderen dus spreek voor uw (wie het ook mag geweest zijn) eigen)

" Doe domme Belgen liggen Amerika maar steeds in weg.. vlaanderen zou zo niet zijn"


dat bedoelde ik er mee

Nu is er dus verdeeldheid tussen de Europese landen.

Dus alles splitsen voor een Europese Unie dus nog meer landjes met nog meer verdeeldheid?

daar ging het in feite serieus over.

niet meer verdeeldheid? kom en de kerstman bestaad ook zeker? ja.. :roll:

alpina
17 juni 2003, 15:53
daar ging het in feite serieus over.

niet meer verdeeldheid? kom en de kerstman bestaad ook zeker? ja..

Het belangrijkste is dat de problemen worden aangepakt, andere problemen vragen andere oplossingen als de gegeven staatsstructuur geen oplossingen kan bieden moet die maar veranderd worden of opgesplitst. Het hoogste doel is niet een verenigd Europa maar wel een aangepast beleid, als dat Europa verdeeld is dan moet het daar maar mee leren leven, je kan niet alles unitair maken als er overal andere problemen zijn. Nog eens: de staat volgt de realiteit op en moet zich daar aan aanpassen en niet andersom.

Trol
17 juni 2003, 17:35
vlaanderen onafhankelijk is toch echt wel jullie utopie.
Dan is alles in orde.. geen problemen meer.. of ja die zijn toch niet meer zo belangrijk.
Dat we dan weer ongeveer ieder de helft zijn en dus nog pineuteriger maakt u niets uit. Ahja noorwegen... tralala ok dan hebben we er evenveel. Wat wil dat zeggen? Dat is toch geen reden? nee..
Brussel? ook onafhankelijk dan.
Ook al was het ooit wel eens 'vlaams'. Iedereen heeft toegestemd dat er 3 delen kwamen.
Dus u hebt een stad (!) dat alleen staat.. wel ja..
Ahja u gaat Brussel terug opeisen?
Van mij part gaat het bij Wallonie dan.
Maar ja.. Brussel.. de belangrijkste stad van Europa (in wording) !
Dat zijn 'wij' kwijt. (dan toch..) Tis te zeggen ik reken wij.. ik reken me daar liever niet bij.
Ach ja ik staar mij blind op Unitair.. ok geef ik toe.. u staart u ook blind op vlaanderen.
Van de problemen weg lopen noem ik dat.. jij zegt oplossen maar ik noem dat weglopen.

1) Ik vind en vele andere vinden dat Belgie 1 moet blijven

- we hebben iets opgebouwd
- we doen het toch niet slecht
- Hebben Hoofdstad van Europa in ons landje
- Durven zelfs eigen mening te hebben
- Economisch vl onafh. beter is niet te bewijzen en ik twijfel daar aan.. stuk aantrekkingskracht dat wegvalt..

2) Er zijn problemen en die moeten opgelost worden!

- Die transfers zijn er.. en die moeten controleerbaar zijn en goed worden besteed
- Niet afschaffen want solidariteit in gans het land ook met de anderssprekenden
- Vlaanderen mag eigen geld investeren in vlaanderen en in Wallonie (wat niet zal gebeuren) en omgekeerd
- Ik vind dat die regeringen van beide eigenlijk trouwens beter ondergebracht worden in 1. Dit bespaard ook enorm veel. Dus met een afdeling vlaamse en waalse en brusselse zaken (dit is maar eigen hersenpingsel) bvb

nuja ik ben te afgeleid door men boeken na de examens wel eens nen degelijke uitleg doen

Hans1
17 juni 2003, 20:58
Inderdaad, Trol, dat is wat de B.U.B. zowat verdedigt als enige partij in België (de andere vinden teveel voordeel in hun communautaire spelletjes en hun 60 ministerpostjes op kap van de Belgische belastingbetaler).

Transfers zullen er wel altijd zijn, binnenkort van zuid naar noord volgens het VBO en die bestaan in alle landen van de wereld. Dus de logica van de flaminganten volgend moeten we terug naar de feodale middeleeuwen als we alle transfers willen afschaffen. Ze zijn dan ook ver vooruit op hun tijd, hè ! :lol:

alpina
17 juni 2003, 21:01
Inderdaad, Trol, dat is wat de B.U.B. zowat verdedigt als enige partij in België (de andere vinden teveel voordeel in hun communautaire spelletjes en hun 60 ministerpostjes op kap van de Belgische belastingbetaler).

Die 60ministerpostjes verdwijnen ook in 2onafhankelijke staten, dat argument gaat dus al niet op! Die communautaire spelletjes zullen ook verdwijnen in 2onafhankelijke staten, daar gaat het tweede argument.

Transfers zullen er wel altijd zijn, binnenkort van zuid naar noord volgens het VBO en die bestaan in alle landen van de wereld. Dus de logica van de flaminganten volgend moeten we terug naar de feodale middeleeuwen als we alle transfers willen afschaffen. Ze zijn dan ook ver vooruit op hun tijd, hè ! :lol:

Welke partij wil de transfers zonder meer afschaffen? Bij mijn weten pleit men alleen voor een verheldering van die transfers en wil men er voorwaarden aan vast hangen!

Dies
17 juni 2003, 23:40
1) Ik vind en vele andere vinden dat Belgie 1 moet blijven

- we hebben iets opgebouwd Niet van belang
- we doen het toch niet slecht Dat wil niet zeggen dat het niet beter kan
- Hebben Hoofdstad van Europa in ons landje Voor Vlaanderen zou dat blijven gelden
- Durven zelfs eigen mening te hebben Niet van belang
- Economisch vl onafh. beter is niet te bewijzen en ik twijfel daar aan.. stuk aantrekkingskracht dat wegvalt.. Enige punt dat wel van tel is en hier zou dan ook de gehele discussie dienen over te gaan.

zorroaster
20 juni 2003, 23:56
- Economisch vl onafh. beter is niet te bewijzen en ik twijfel daar aan.. stuk aantrekkingskracht dat wegvalt.. Enige punt dat wel van tel is en hier zou dan ook de gehele discussie dienen over te gaan.[/quote]

Moeilijk te bewijzen, niet? Niemand hier heeft een glazen bol of is bedreven in de Tarot, dus het zal geen vette worden in dat te voorspellen. Als we kijken naar de voorbeelden in de buurlanden zien we dat onafhankelijkheid geen economische achteruitgang met zich meebrengt, maar eerder een opmerkelijke groei!
Tsjechië, Slowakije, Slovenië, Kroatië, de Baltische staten... Die zijn er economisch allemaal zeer wel bij gevaren door de afscheiding van het "grote geheel".

Het enige historische voorbeeld van een afscheiding die economisch negatief uitdraait (als we Biafra niet meetellen) is... de Belgische revolutie! Van een onderdeel van de grootste Europese economische macht werden we gedegradeerd tot een aanhangseltje bij de Waalse industrie, terwijl de Antwerpse haven verkommerde, de Vlaamse textiel verdween net als de Oostendse scheepsbouw en het Vlaamse platteland in de grote Hongersnood van 1858-1863 zelfs verhongerde!

Ik vergelijk het onafhankelijk worden van Vlaanderen graag met de straat oversteken: Ben je 100% zeker dat je veilig aan de overkant zal komen, in dezelfde staat als daarvoor?
Nee, maar je kan evenmin de rest van je leven in dezelfde straat blijven, dus is het verantwoord een klein risico te lopen als er grote potentieële winsten zijn die dat risico zouden goedmaken.

Bruno*
21 juni 2003, 01:32
Het enige historische voorbeeld van een afscheiding die economisch negatief uitdraait (als we Biafra niet meetellen) is... de Belgische revolutie! Van een onderdeel van de grootste Europese economische macht werden we gedegradeerd tot een aanhangseltje bij de Waalse industrie, terwijl de Antwerpse haven verkommerde, de Vlaamse textiel verdween net als de Oostendse scheepsbouw en het Vlaamse platteland in de grote Hongersnood van 1858-1863 zelfs verhongerde!


De grote hongersnood was in de jaren 1840. Cholera-epidemies en hongersnoden kwamen tot in de jaren '60 in gans Europa voor. En dan nu de afscheidingen die negatief uitdraaiden: heel Afrika van de koloniale machten,Kazachstan,Uzbekistan,Ukraine,Georgie,Azer beidjan,Libanon (tot begin jaren '90),Israel,Ierland (vooral N-Ierland),de scheiding v.d. Nederlanden in 1585, het verjagen van Jozef II in 1789 (hoewel goede Belgen :wink: ).

Patriot!
21 juni 2003, 16:47
Inderdaad, Trol, dat is wat de B.U.B. zowat verdedigt als enige partij in België (de andere vinden teveel voordeel in hun communautaire spelletjes en hun 60 ministerpostjes op kap van de Belgische belastingbetaler).

Die 60ministerpostjes verdwijnen ook in 2onafhankelijke staten, dat argument gaat dus al niet op! Die communautaire spelletjes zullen ook verdwijnen in 2onafhankelijke staten, daar gaat het tweede argument.

Ook in een onafhankelijk Vlaanderen, Wallonië en Brussel zouden er nog steeds 2 of 3 maal zoveel ministers nodig zijn voor het zelfde grondgebied, tegenover een Unitair België.

Transfers zullen er wel altijd zijn, binnenkort van zuid naar noord volgens het VBO en die bestaan in alle landen van de wereld. Dus de logica van de flaminganten volgend moeten we terug naar de feodale middeleeuwen als we alle transfers willen afschaffen. Ze zijn dan ook ver vooruit op hun tijd, hè ! :lol:

Welke partij wil de transfers zonder meer afschaffen? Bij mijn weten pleit men alleen voor een verheldering van die transfers en wil men er voorwaarden aan vast hangen!

Het hele programma van het Blok is erop gebouwd... eerst de transfers afschaffen en met dat geld (15 �* 20 miljard :roll: ) de hemel op Aarde in Vlaanderen verwezelijken: minieme belastingen, enorme pensioenen, perfecte veiligheid, etc :roll: :lol:

Bruno*
21 juni 2003, 16:57
Het lijkt wel een secte...dat is het ook in zekere zin :wink:

Hans1
21 juni 2003, 18:26
Als de provincie Antwerpen onafhankelijk wordt, kan het er ook beter gaan, Dies !

Splitsing leidt niet tot minder ministers, want dan ga je nog méé splitsen ! :lol:

Hans1
21 juni 2003, 18:29
Als de provincie Antwerpen onafhankelijk wordt, kan het er ook beter gaan, Dies !

Splitsing leidt niet tot minder ministers, want dan ga je nog méér splitsen ! :lol:

En Dies, een onafhankelijk Vlaendren zal Brussel zeker verliezen. Als Brusselaar kan ik het weten.

Maar kom, laten we onze tijd niet verspillen aan zulke idiote discussies. U mag altijd verder dromen, misschien na uw vlucht naar Nederland ! :lol:

Dies
23 juni 2003, 06:16
Het enige historische voorbeeld van een afscheiding die economisch negatief uitdraait (als we Biafra niet meetellen) is... de Belgische revolutie!
Sebiet gaat u nog beweren dat het in België slecht gaat, neen toch?

Als de provincie Antwerpen onafhankelijk wordt, kan het er ook beter gaan, Dies !

Splitsing leidt niet tot minder ministers, want dan ga je nog méér splitsen ! :lol:

En Dies, een onafhankelijk Vlaendren zal Brussel zeker verliezen. Als Brusselaar kan ik het weten.

Maar kom, laten we onze tijd niet verspillen aan zulke idiote discussies. U mag altijd verder dromen, misschien na uw vlucht naar Nederland ! :lol:
Geen idee waarom ik u geleuter niet negeer, maar heb ik ergens gezegd dat ik voorstander ben van een splitsing? NEEN! Ik duide aan waar volgens mij de discussie zou moeten overgaan wanneer deze discussie gevoerd wordt, maar u reageert niet graag op inhoud hadden we al begrepen!
Misschien kan u eens met argumenten onderbouwen waarom een systeem met delegatie van bepaalde bevoegdheden slecht zou zijn en wat er positief zou zijn aan een unitair systeem!?

alpina
23 juni 2003, 12:02
Het enige historische voorbeeld van een afscheiding die economisch negatief uitdraait (als we Biafra niet meetellen) is... de Belgische revolutie!

Sebiet gaat u nog beweren dat het in België slecht gaat, neen toch?


Na 170jaar gaat het inderdaad goed maar de eerste tientallen jaren na de splitsing waren ronduit dramatisch voor Vlaanderen.

Patriot!
24 juni 2003, 11:34
Het enige historische voorbeeld van een afscheiding die economisch negatief uitdraait (als we Biafra niet meetellen) is... de Belgische revolutie!
Sebiet gaat u nog beweren dat het in België slecht gaat, neen toch?

Als de provincie Antwerpen onafhankelijk wordt, kan het er ook beter gaan, Dies !

Splitsing leidt niet tot minder ministers, want dan ga je nog méér splitsen ! :lol:

En Dies, een onafhankelijk Vlaendren zal Brussel zeker verliezen. Als Brusselaar kan ik het weten.

Maar kom, laten we onze tijd niet verspillen aan zulke idiote discussies. U mag altijd verder dromen, misschien na uw vlucht naar Nederland ! :lol:
Geen idee waarom ik u geleuter niet negeer, maar heb ik ergens gezegd dat ik voorstander ben van een splitsing? NEEN! Ik duide aan waar volgens mij de discussie zou moeten overgaan wanneer deze discussie gevoerd wordt, maar u reageert niet graag op inhoud hadden we al begrepen!
Misschien kan u eens met argumenten onderbouwen waarom een systeem met delegatie van bepaalde bevoegdheden slecht zou zijn en wat er positief zou zijn aan een unitair systeem!?

Beste Dies,

In essentie heeft hij wel degelijk gelijk. Immers, wanneer elke staat gebouwd moet worden op enkel en alleen tijdelijke economische belangen, dan zijn er veel welvarender staten te vormen op ons grondgebied. Welvarender dan België of Vlaanderen als geheel ooit kunnen worden. Ik denk dan aan Oostende bijvoorbeeld.
Als alleen economische belangen tellen, wat houdt hen dan tegen zich af te scheiden?

Vlaamse Leeuw
24 juni 2003, 13:16
Het gaat hier om meer dan enkel economische verschillen. Verschillen omtrent de aanpak van de criminaliteit, jeugdsancties, spijtoptanten, ... Deze zaken zijn ook belangrijk en moeten op Vlaams niveau - zonder dat er tegenwerking is van de Franstaligen is - uitgewerkt worden.

Johan C.
24 juni 2003, 13:27
Voor de BUB-fans, uit de Weblog van Bert Anciaux:

Gisteren nam ik namens spirit deel aan het formatieberaad. En ook al mag ik niet te veel vertellen over de interne keuken van deze regeringsonderhandelingen, toch moet me van het hart dat ik enorme ogen heb getrokken. Dat er een groot cultuurverschil bestaat tussen Vlaanderen en Wallonië wist ik als progressief regionalist al wel langer. Dat heb ik keer op keer kunnen vaststellen tijdens alle communautaire onderhandelingen sinds 1992. Maar dat het cultuurverschil zo groot was geworden, dat wist ik niet. Toen we met sp.a-spirit doorduwden op het gebied van de verkeersveiligheid, kregen de Franstalige onderhandelaars haast een hartaanval. Ze worden gewoon lichamelijk misselijk van onze harde aanpak van verkeerscriminaliteit. Ze zien het nut ervan gewoon niet in. Ze kijken er volkomen anders tegenaan dan wij Vlamingen. Ze begrijpen niet dat de individuele 'vrijheid van bewegen' door camera's en regels aan banden dient gelegd te worden, en dat om onschuldige slachtoffers te vermijden. Ze denken echt dat het louter een zaak is van het inrichten van de wegen. Ze bekijken het als een onvoorstelbare aanslag op de vrijheid van de mensen. Hallucinant is het vast te stellen dat er zo'n cultuurverschil bestaat op dit terrein.

Tantist
24 juni 2003, 13:39
Allez hop... Bert Anciaux, van flamingant naar socialist naar flamingant...

http://www.easyexotics.co.uk/shop/media/yemen-chameleon-female.jpg

Maar goed... Blijkbaar heeft Anciaux de wijsheid gehad om in te zien dat Vlaamse zelfstandigheid niet de eerste zorg is van de mensen. Maar evenzo om de wijsheid in te zien dat de thema's waar ze echt wakker van liggen vanuit Noord en Zuid met een verschillend oog worden bekeken, en een oplossing dus niet evident is of zelfs onmogelijk.

Allez Bertje, welkom back to reality... U bent van harte welkom.

Bruno*
24 juni 2003, 18:52
Gisteren nam ik namens spirit deel aan het formatieberaad. En ook al mag ik niet te veel vertellen over de interne keuken van deze regeringsonderhandelingen, toch moet me van het hart dat ik enorme ogen heb getrokken. Dat er een groot cultuurverschil bestaat tussen Vlaanderen en Marokko wist ik als progressief regionalist al wel langer. Dat heb ik keer op keer kunnen vaststellen tijdens alle communautaire onderhandelingen sinds 1992. Maar dat het cultuurverschil zo groot was geworden, dat wist ik niet. Toen we met sp.a-spirit doorduwden op het gebied van de verkeersveiligheid, kregen de Marokkaanse onderhandelaars haast een hartaanval. Ze worden gewoon lichamelijk misselijk van onze harde aanpak van verkeerscriminaliteit. Ze zien het nut ervan gewoon niet in. Ze kijken er volkomen anders tegenaan dan wij Vlamingen. Ze begrijpen niet dat de individuele 'vrijheid van bewegen' door camera's en regels aan banden dient gelegd te worden, en dat om onschuldige slachtoffers te vermijden. Ze denken echt dat het louter een zaak is van het inrichten van de wegen. Ze bekijken het als een onvoorstelbare aanslag op de vrijheid van de mensen. Hallucinant is het vast te stellen dat er zo'n cultuurverschil bestaat op dit terrein.


:evil:

Tantist
24 juni 2003, 19:31
:evil:

Tja, een scherpe repliek moet ik nogal zeggen...

Patriot!
24 juni 2003, 20:00
:evil:

Tja, een scherpe repliek moet ik nogal zeggen...


lees de geciteerde tekst ook

Tantist
24 juni 2003, 20:01
:evil:

Tja, een scherpe repliek moet ik nogal zeggen...


lees de geciteerde tekst ook

Heb ik gedaan ook, het blijft een creatieve, scherpe, spitsvondige, intellectueel zwaar beladen commentaar...

Patriot!
24 juni 2003, 20:16
:evil:

Tja, een scherpe repliek moet ik nogal zeggen...


lees de geciteerde tekst ook

Heb ik gedaan ook, het blijft een creatieve, scherpe, spitsvondige, intellectueel zwaar beladen commentaar...

Inderdaad.

Johan C.
24 juni 2003, 20:45
Heeft Bertje nu al de BUB uit haar lood geslagen?

zorroaster
24 juni 2003, 23:18
Gisteren nam ik namens spirit deel aan het formatieberaad. En ook al mag ik niet te veel vertellen over de interne keuken van deze regeringsonderhandelingen, toch moet me van het hart dat ik enorme ogen heb getrokken. Dat er een groot cultuurverschil bestaat tussen Vlaanderen en Marokko wist ik als progressief regionalist al wel langer. Dat heb ik keer op keer kunnen vaststellen tijdens alle communautaire onderhandelingen sinds 1992. Maar dat het cultuurverschil zo groot was geworden, dat wist ik niet. Toen we met sp.a-spirit doorduwden op het gebied van de verkeersveiligheid, kregen de Marokkaanse onderhandelaars haast een hartaanval. Ze worden gewoon lichamelijk misselijk van onze harde aanpak van verkeerscriminaliteit. Ze zien het nut ervan gewoon niet in. Ze kijken er volkomen anders tegenaan dan wij Vlamingen. Ze begrijpen niet dat de individuele 'vrijheid van bewegen' door camera's en regels aan banden dient gelegd te worden, en dat om onschuldige slachtoffers te vermijden. Ze denken echt dat het louter een zaak is van het inrichten van de wegen. Ze bekijken het als een onvoorstelbare aanslag op de vrijheid van de mensen. Hallucinant is het vast te stellen dat er zo'n cultuurverschil bestaat op dit terrein.


:evil:

Oeioeioei, Bruno is uit zijn hum! Moet tegenvallen niet, zoiets lezen van iemand wiens citaten je nog als onderschrift gebruikt hebt?

Dat je repliek beperkt is tot een boos smoelwerk, is uiteraard veelzeggend. U kon immers moeilijk schrijven "dit mag niet worden gezegd want het bevalt Mij niet", dus drukte u maar uw faciale expressie uit.

Dies
25 juni 2003, 04:22
Beste Dies, In essentie heeft hij wel degelijk gelijk
U en alle anderen met u geven argumenten, ik lees die en dan zal ik wel zelf bepalen of ik het daarmee eens ben of niet! U hoeft hier niet te gaan stellen dat u (of uw voorzitter) reeds a priori gelijk hebt!

In essentie heeft hij wel degelijk gelijk. Immers, wanneer elke staat gebouwd moet worden op enkel en alleen tijdelijke economische belangen, dan zijn er veel welvarender staten te vormen op ons grondgebied. Welvarender dan België of Vlaanderen als geheel ooit kunnen worden. Ik denk dan aan Oostende bijvoorbeeld.
Als alleen economische belangen tellen, wat houdt hen dan tegen zich af te scheiden?
Heb ik dat dan misschien ergens gesteld? Misschien moet u toch eens eventjes beter nagaan wat mij mening is omtrent deze! Ik stel helemaal niet dat economisch sterkere regio's zich moeten afscheuren. Integendeel! Ik vroeg waarom het slecht zou gaan om bepaalde bevoegdheden te delegeren om aldus tot een betere werking van elk deel op zich en bijgevolg van ook het totaal te verkrijgen! Misschien dat het handig zou zijn dat u eens eventjes gaan kijken hoe grote bedrijven zich organiseren!

Tantist
25 juni 2003, 14:42
:evil:

Tja, een scherpe repliek moet ik nogal zeggen...


lees de geciteerde tekst ook

Heb ik gedaan ook, het blijft een creatieve, scherpe, spitsvondige, intellectueel zwaar beladen commentaar...

Inderdaad.

" :evil: " dus... Ge-ni-aal...