PDA

View Full Version : Beste bescheiden computer software (warning : geeks only)


Jazeker
1 mei 2005, 03:44
Jajaja... u kan vast niet leven zonder Windows op je pc of even goed zonder Tux, de linux pinguin. Afhankelijk van je positie in dit tranendal heb je vast een flavour van MS Office (academic version of gewone winkelversie of de pro versie) of, als het voorgaande je niet ligt, een oude gratis download van StarOffice, een nieuwe betaalde CD met daarop de laatste nieuwe te betalen pinguin-office-cloon (StarOffice recente versie) of OpenOffice.

We hebben daarmee wel afgerateld wat de KMO en de standaard pc van de bedrijfswereld nodig hebben. Maar wat heb je daarnaast nodig ? Je hebt een schijf van 400 GB of meer maar toch even denken over die applicatie die de ruggengraat van je hele computergebeuren vormt en die hoeft echt niet groot te zijn. Wat zijn de troeven van jouw computergebruik ? Welke software schoonheden maken je ervaringen met "the machine" perfekt en waarom, of wat moest je aanpassen om te zorgen dat het bijna perfekte werkinstrument ineens totaal je Rolls-Royce van productiviteit maar evengoed plezier werd ?


Mijn grote redders der mensheid :
1. Total Commander (vroeger Windows commander) : Een cloon van Norton Commander op de XT en AT van 15,20 jaar terug. Dit is echt de ruggengraat van mijn pc gebeuren. Alles (FTP, comprimeerde bestanden, pocket pc, ...) kan je beschouwen als een harde schijf op je PC. De software is shareware maar verliest nooit functionaliteit. Ik heb echter wel een licentie gekocht, want zulks programma moet je gewoonweg steunen.
PS : pocket PC kan je enkel verkennen na het installeren van een plug-in, maar die is gratis. Er is trouwens op de site ook een versie van Total Commander te vinden voor pocket PC en die is gratis.

2. Irfanview. Must-have voor ELKE windows gebruiker. Geen dralen. Als je ooit naar beeldjes kijkt op je pc, in om het even welk formaat, dan is Irfanview het viewer programma voor je. Snel, klein en kan zowat alles aan.

3. Mozilla Thunderbird. Zelf een windows gebruiker, kan ik nog wel best geloven waarom Windows (hoewel het geld kost) een winnaar is op het gebied van operating systems. Maar ik slaag er niet in te begrijpen waarom Outlook populair blijft. Ondanks alle hooks met Office en dergelijke blijft het het slechtste mail programma ooit. Het feit dat je voor een mail programma alleen 6 patches per maand moet downloaden en dat het voortdurend vastloopt is op zich genoeg. Enter Mozilla Thunderbird. Een beetje kennis-werknemer heeft vroeger lang genoeg gehamerd om Netscape 4 Mail en vroegere versies. Welaan dan... Netscape Mail is groot geworden, heel groot. Mozilla Thunderbird is zonder twijfel de beste mail client op PC.

4. Mozilla Firefox : Erg goed... zondermeer.

5. Verrassende deelnemer : een oude versie (office 2000) van Frontpage. Ideaal om je snel weer de html stukken en brokken van een tabel voor de geest te halen. Als het even kan... even snel een html file van 60 KB aan te passen zonder een dagje zoet te zijn. Ik hoorde vroeger puriteinen vloeken over Microsoft en wat ze met HTML wilden doen. Vandaag de dag moet de echt zwarte vlag naar Dreamweaver.


Mijn 5 belangrijkste programma's... En u ?

ingenious
1 mei 2005, 04:39
ik gebruik 3 van 5. :shock:

ik wist niet dat het zo erg met me gesteld was. ter compensatie ga ik volgende week niet blokken en veel op café hangen denk ik.

DenMathias
1 mei 2005, 07:18
Op Windows:
-Mozilla Firefox: de redding der browsers (al schijnt Opera ook zeer goed te zijn)
-Mozilla Thunderbird: een zegen tegen spam
-iTunes: de ideale manier om je muziek deftig te ordenen
-Picasa: sorteer alle foto's op je harde schijf
-Google Desktop Search: de naam spreekt voor zich
-Open Office: zelfde als Office, maar gratis ;-)

Op Linux:
-Mozilla Firefox
-Mozilla Thunderbird
-Open Office
-Beagle: ook een desktop search programma
-Adesklets: laat je allerlei 'voorwerpen' op je desktop plaatsen (http://adesklets.sourceforge.net/images/contrib/emanceyan_0.jpg --- dat weerbericht en die balk met icoontjes)
-xMMs: zeer nuttig muziekprogramma, al ben ik nu op zoek naar iets dat je muziek meer ordent
-Xine of Mplayer: kies maar een uit. Ze spelen allebei zowat alle filmbestanden. Gewoonweg fantastische programma's!

rodeo
1 mei 2005, 08:58
goh,


Firefox (beetje Opera, maar geraak niet door alle knoppen en functies heen:oops:)
TeXnicCenter (ism met LaTeX); ideaal om .pdf's te maken
Powerarchiver, zipt zowat alles, en kan alles openen (én beveiligd zippen). UltimateZip zou een freeware alternatief zijn.
Wolfenstein - Enemy Territory - als dat geen freeware is :-P
Ik weiger Open Office te draaien, heb daar in het verleden *kleine* problemen mee gehad


mmm, vreed geek is da toch ni

Eternity
1 mei 2005, 10:52
Vervang frontpage door de macromedia/adobe producten en ik ga, mits een paar kleine toevoegingen akkoord.

- flashfxp
- mirc (nnscript + paar eigen addons)
- winamp

Jazeker
1 mei 2005, 12:20
*knip*

DaBlacky
1 mei 2005, 12:26
Mozilla Firefox Behoeft geen verdere uitleg.
The Bat!, zonder twijfel de beste e-mailclient die er is, maar betalend ;)
FileZilla. Veel beter dan WS_FTP Kan ook SSH aan.
IrfanView. voor uitleg :arrow: zie Jazeker
OpenOffice.org Kan bijna evenveel dan MS-Office, maar kost geen rotte frank.
FilZip, het gratis alternatief van WinZIP. Daarvoor gebruikte ik WinRAR, maar dat is betalend.
avast! Antivirus Freeware!! :)
bsplayer. Goede videoplayer die ook subtitles aankan
WinAMP. All-time klassieker en topper. Vind ik ook 10 keer handiger dan WMP.

illwill
1 mei 2005, 20:42
photoshop
worldbuilder
lightwave
poser
solid edge

StevenNr1
1 mei 2005, 20:54
PowerArchiver
Winamp
Tag&Rename
Nero

Jeroen
1 mei 2005, 20:55
FireFox, KMail, screen, irssi, pico, ssh, Kopete, ftp, tar g(u)nzip.
Gebruik ik het meeste denk ik.

Griffin
1 mei 2005, 21:49
foobar wil ik nog aan dat lijstje toevoegen

Geertje
1 mei 2005, 22:09
ik gebruik 3 van 5. :shock:

ik wist niet dat het zo erg met me gesteld was. ter compensatie ga ik volgende week niet blokken en veel op café hangen denk ik.

allez dan, business as usual :-)

skaldis
25 juni 2005, 17:39
quickpar !!

Om al je beschadigde of onvolledige en zelfs gemiste (data) rars te herstellen wanneer je in de usenet binariegroepen weer eens een klassiekertje meepikt. Zeer snel en eenvoudig in gebruik. Programma van het jaar voor mijn part.

StevenNr1
25 juni 2005, 18:06
Hehe, en wat PIK jij dan zoal (mee op) via Usenet ;)
Edit:After edit by StevenNr1 on 25-06-2005 at 19:07
Reason:
--------------------------------

Hehe, en wat PIK jij dan zoal (mee op) via Usenet ;)

Before any edits, post was:
--------------------------------

Hehe, en wat PIK jij dan zoal op Usenet ;)

skaldis
25 juni 2005, 18:27
Hehe, en wat PIK jij dan zoal (mee op) via Usenet ;)

Ach of ik nu een filmpje bekijk dat ik heb gedownload van het net of ik zou televisie kijken ... Ik zie daarin weinig verschil, ik brand tenandere geen films op CD. Soms gebeurt het wel eens dat ik per ongeluk een film kan bekijken die hier nog in de cinema moet verschijnen maar dat is de laatste tijd eerder zeldzaam. Voorts post ik wel eens een muziekcd'tje maar dat is muziek die zooo onbekend is en waarvan de makers niets liever hebben dan dat hun muziek gedeeld wordt. Heb onlangs nog Woodsmoke van Nest gekocht, geript en gepost. Wel die cd is misschien tien keer afgehaald. Nest heb ik leren kennen via een andere cd die iemand anders gepost had. Hij had die gekocht, ik deze voila. Zonder usenet had ik Nest niet leren kennen en hadden ze weer een cd minder verkocht. Ik kan begrijpen dat de grote maatschappijen minder winst maken door p2p ed maar voor de kleintjes is het een goede zaak omdat ze anders niet verspreid geraken. Dat sony en emi weer aan kopieerbeveiligingen werken is schandalig. Mijn oudste cd's flessen bijna allemaal dus kopieer ik die in de hoop dat de meeste fouten er op die manier terug uit zijn. Ik vind het trouwens schandalig dat de rechten van overleden muzikanten worden doorverkocht en zo door die cokehoeren van musicbusinessmen. WWaarom zou ik een cd van the beatles kopen als dat geld naar M.Jackson gaat ?? Doe ik niet aan mee.

groentje
25 juni 2005, 19:03
Mozilla Firefox. M. Thunderbird heb ik nog niet geïnstalleerd, mijn vader moet ermee kunnen werken, en als ik zie hoeveel moeite hij heeft om met een nieuw programma te werken (Excel ;) ), en zelfs basisknoppen niet weet zijn (backspace, delete, alt gr... ), moet ik hem geen nieuwe e-mailclient bezorgen, hoezeer ik OE ook buiten wil zwieren.
Openoffice staat erop. Ben ik persoonlijk meer voor dan voor StarOffice. Als je niet oplet, sla je iets op in een bestand, dat alleen met StarOffice is te openen, wat heel vervelend is, als je een tekstdocument wil doorsturen...
iTunes heeft mijn zuster op de computer gezet, maar ik luister alleen maar naar livestream radio hierop, dus echt nodig heb ik het niet.
avast! zat er reeds op, ben ik heel tevreden mee, behalve dat webpagina's met users.skynet.be zijn geblokkeerd, en ik nog steeds geen manier heb gevonden om dat ongedaan te maken.
Er zit nog een programma van Infogroen op, een programma waarmee we de voorraden van planten kunnen bijhouden, etiketten kunnen printen, loodsbonnen... Enig nadeel, het werkt ondertussen in Windows, maar het heeft nog steeds de werking van een programma in DOS. Alt+F4 werkt niet om af te sluiten, er zitten behoorlijk wat bugs in, maar het is het enige programma in zijn soort, voor zover ik weet. Er zit bijvoorbeeld een volledige lijst plantennamen in, als je alle soorten die we kweken erin zou willen steken (op jaarbasis passeren hier zo'n 1000 �* 2000 soorten...), ben je wel even zoet, vrees ik. Dus als iemand daar een alternatief voor kent, kom maar op met die handel...

Jazeker
25 juni 2005, 19:57
Mozilla Firefox. M. Thunderbird heb ik nog niet geïnstalleerd, mijn vader moet ermee kunnen werken, en als ik zie hoeveel moeite hij heeft om met een nieuw programma te werken (Excel ;) ), en zelfs basisknoppen niet weet zijn (backspace, delete, alt gr... ), moet ik hem geen nieuwe e-mailclient bezorgen, hoezeer ik OE ook buiten wil zwieren.

Als hij nu al moeite heeft om nieuwe dingen als het toetsenbord te leren kennen... waarom dan niet meteen beginnen met thunderbird ? Het is niet moeilijker dan OE... het doet enkel wat vaker wat je vraagt.

Flandriar
25 juni 2005, 20:12
FireFox is inderdaad vele malen handiger dan IE, maar sommige websites zijn er wel nog niet aan aangepast (of FireFox aan die websites).

Jazeker
25 juni 2005, 20:32
FireFox is inderdaad vele malen handiger dan IE, maar sommige websites zijn er wel nog niet aan aangepast (of FireFox aan die websites).

Ik had het over thunderbird eigenlijk.

firefox moet niet aan sites worden aangepast en sites moeten niet worden aangepast aan firefox. Firefox beantwoordt aan de web standaarden, en de sites moeten dat ook doen. Dat laatste is niet het geval.

Flandriar
25 juni 2005, 20:35
Ik had het over thunderbird eigenlijk.

firefox moet niet aan sites worden aangepast en sites moeten niet worden aangepast aan firefox. Firefox beantwoordt aan de web standaarden, en de sites moeten dat ook doen. Dat laatste is niet het geval.

Het was een reaktie op de openingspost (waar FireFox op puntje 4 staat), excuses als dat niet duidelijk was :oops:

DaBlacky
26 juni 2005, 11:21
FireFox is inderdaad vele malen handiger dan IE, maar sommige websites zijn er wel nog niet aan aangepast (of FireFox aan die websites).

Ik ken maar 1 site (trailers bekijken op videodetective.com) waar ik IE voor moet opstarten. En dan natuurlijk Windows Update, maar dat gebeurt toch automatisch via het "beveiligingscentrum".

Veel last heb ik daar dus niet van.

Jonas Elossov
26 juni 2005, 15:43
Firefox
Thunderbird
Frontpage 2003
Spybot - Seek and Destroy
MS Office (Bijgeleverd bij de Pc, vandaar)

skaldis
26 juni 2005, 16:26
Ik ken maar 1 site (trailers bekijken op videodetective.com) waar ik IE voor moet opstarten. En dan natuurlijk Windows Update, maar dat gebeurt toch automatisch via het "beveiligingscentrum".

Veel last heb ik daar dus niet van.

De trailers op de applesite kan ik met Mozilla ook niet zien, die quicktimeplugin wil maar niet, met IE gaat dat zonder probleem. Misschien als we het met een paar mensen lief en vriendelijk vragen op de Mozilla forums dat ze wel een patch of zo schrijven zodat dat nog goedkomt ?

StevenNr1
26 juni 2005, 18:14
Die trailers werken bij mij perfect in Firefox met Quicktime Alternative (dus eigenlijk geowon de plugin.)

instromaniac
26 juni 2005, 19:26
5. Verrassende deelnemer : een oude versie (office 2000) van Frontpage. Ideaal om je snel weer de html stukken en brokken van een tabel voor de geest te halen. Als het even kan... even snel een html file van 60 KB aan te passen zonder een dagje zoet te zijn. Ik hoorde vroeger puriteinen vloeken over Microsoft en wat ze met HTML wilden doen. Vandaag de dag moet de echt zwarte vlag naar Dreamweaver.
Mijn 5 belangrijkste programma's... En u ?
Hmmm, daar heb ik toch m'n vragen bij dat de zwarte vlag naar Dreamweaver moet. Niet dat ik mensen zou aanraden WYSIWYG editors te gebruiken voor websites te maken maar het is wel een enorm goed programma voor de amateur, i.t.t. Frontpage dat werkelijk rommel is. Met DW MX 2004 heb je quasi volledige W3C ondersteuning, een mooie style-editor, validator, browser check, handige referenties, enz. Maar als je persé een WYSIWYG editor nodig hebt gebruik dan Quanta+ of NVU (toekomstige editor van de Mozilla Foundation); beiden gratis en beiden redelijk goed.

Mijn lijstje (enkel gratis software):
Putty: handig telnet programmatje
Filezilla: lichte, vlugge en zeer handig FTP-programma, stukken beter dan WS_FTP
Inkscape: gratis tegenhanger van Illustrator. De interface en mogelijkheden liggen op een veel lager pitje maar het is wel gratis en open source.
Gimp: gratis tegenhanger van Photoshop. Heeft me nog niet echt kunnen bekoren door die irritante interface maar toch een mooi stukje software
Firefox: no comment ;)
Thunderbird: goed emailprogramma, ook handig voor RSS feeds.
Avedesk: om je desktop wat op te fleuren met widgets
Opera: kwalitatief zeer goede browser, toont wel reclame in de gratis versie
XAMPP: Als je een webserver nodig hebt voor te testen enorm handig pakket. Bevat oa Apache, PHP4&5, Perl, Mysql, enz.
PHP Designer: enorm goeie editor voor de PHP programmeur, bijna zo goed als Zend maar gratis
Spybot: anti-spyware
OpenOffice: als je geen geld wil betalen voor MS Office
Abiword: redelijk goede tekstverwerker
enz.

Zeker eens bekijken:
http://opencd.dischosting.nl/

DaBlacky
27 juni 2005, 01:41
De trailers op de applesite kan ik met Mozilla ook niet zien, die quicktimeplugin wil maar niet, met IE gaat dat zonder probleem. Misschien als we het met een paar mensen lief en vriendelijk vragen op de Mozilla forums dat ze wel een patch of zo schrijven zodat dat nog goedkomt ?

die werken bij mij wel. Alleen op videodetective doen ze moeilijk. Voor de rest kan ik overal filmpjes bekijken. (ik heb de originele Quicktime-plugin)

Supe®Staaf
27 juni 2005, 13:36
dos 5.1
dosshell
tetris
vier op 'n rij
Commander Keen

boer_bavo
27 juni 2005, 13:43
sequoiaview
http://www.win.tue.nl/sequoiaview/
Ideaal om te zien wat er zoveel plaats op je harde schijf inneemt.

Abiogenesis
27 juni 2005, 13:50
Niet echt een programma, maar wel echt een doorbraak: Wolfenstein 3D. Toch wel de grondleggers van het 3 dimensionele gebeuren op de computer. Hieraan hebben we echt veel te danken... Niet dat ik dat nu nog zou spelen, maar vroeger was dit echt het van het :) Nu zijn al de 3d shooters 1 pot nat...

Maar wie weet zaten we zonder Wolfenstein3D nog steeds spelletjes zoals pong te spelen.

Verder:
mIRC, hoe zo een klein programmatje tot zoveel in staat is... En de vrijheid blijft, wat je bij icq en msn minder hebt.

Windows, hoewel er veel fouten inzitten en het altijd kan verbeteren heeft het er wel voor gezorgd dat iedereen makkelijk met zijn computer overweg kan. Niet meer een halve dag typen om te zoeken naar het juiste commando... (ja ik weet dat linux er ook nog is, maar voor de gewone gebruiker blijft het te moeilijk)

En mindere goden maar voor mij echt een must:
Winrar (winzip maar beter)
DirectConnect (Kazaa maar beter)
GetDataBack (vindt alle gegevens dat OOIT op je HDD gestaan heeft terug, zelfs na formateren en dergelijke)
Edit:After edit by Abiogenesis on 27-06-2005 at 14:59
Reason:
--------------------------------

Niet echt een programma, maar wel echt een doorbraak: Wolfenstein 3D. Toch wel de grondleggers van het 3 dimensionele gebeuren op de computer. Hieraan hebben we echt veel te danken... Niet dat ik dat nu nog zou spelen, maar vroeger was dit echt het van het :) Nu zijn al de 3d shooters 1 pot nat...

Maar wie weet zaten we zonder Wolfenstein3D nog steeds spelletjes zoals pong te spelen.

Verder:
mIRC, hoe zo een klein programmatje tot zoveel in staat is... En de vrijheid blijft, wat je bij icq en msn minder hebt.

Windows, hoewel er veel fouten inzitten en het altijd kan verbeteren heeft het er wel voor gezorgd dat iedereen makkelijk met zijn computer overweg kan. Niet meer een halve dag typen om te zoeken naar het juiste commando... (ja ik weet dat linux er ook nog is, maar voor de gewone gebruiker blijft het te moeilijk)

En mindere goden maar voor mij echt een must:
Winrar (winzip maar beter)
DirectConnect (Kazaa maar beter)
GetDataBack (vindt alle gegevens dat OOIT op je HDD gestaan heeft terug, zelfs na formateren en dergelijke)
Edit:After edit by Abiogenesis on 27-06-2005 at 14:52
Reason:
--------------------------------

Niet echt een programma, maar wel echt een doorbraak: Wolfenstein 3D. Toch wel de grondleggers van het 3 dimensionele gebeuren op de computer. Hieraan hebben we echt veel te danken...

Wie weet zaten we anders nog steeds spelletjes zoals pong te spelen.

Verder:
mIRC, hoe zo een klein programmatje tot zoveel in staat is... En de vrijheid blijft, wat je bij icq en msn minder hebt.

Windows, hoewel er veel fouten inzitten en het altijd kan verbeteren heeft het er wel voor gezorgd dat iedereen makkelijk met zijn computer overweg kan. Niet meer een halve dag typen om te zoeken naar het juiste commando... (ja ik weet dat linux er ook nog is, maar voor de gewone gebruiker blijft het te moeilijk)

En mindere goden maar voor mij echt een must:
Winrar (winzip maar beter)
DirectConnect (Kazaa maar beter)
GetDataBack (vindt alle gegevens dat OOIT op je HDD gestaan heeft terug, zelfs na formateren en dergelijke)

Before any edits, post was:
--------------------------------

Niet echt een programma, maar wel echt een doorbraak: Wolfenstein 3D. Toch wel de grondleggers van het 3 dimensionele gebeuren op de computer. Hieraan hebben we echt veel te danken...

Wie weet zaten we anders nog steeds spelletjes zoals pong te spelen.

Verder:
mIRC, hoe zo een klein programmatje tot zoveel in staat is... En de vrijheid blijft, wat je bij icq en msn minder hebt.

Windows, hoewel er veel fouten inzitten en het altijd kan verbeteren heeft het er wel voor gezorgd dat iedereen makkelijk met zijn computer overweg kan. Niet meer een halve dag typen om te zoeken naar het juiste commando... (ja ik weet dat linux er ook nog is, maar voor de gewone gebruiker blijft het te moeilijk)

En mindere goden maar voor mij echt een must:
Winrar
DirectConnect

Johan217
27 juni 2005, 14:30
Allemaal freeware:
IrfanView (imageviewer/mediaspeler)
ZipGenius (kan meer formaten aan dan winzip of winrar)
RegCleaner (om je register uit te kuisen)
SpyBot
WinAmp
AVG Antivirus (gratis en regelmatige updates)
RBJoy (freewareprogramma om joysticks te programmeren - vooral handig omdat Microsoft hun eigen joysticks niet meer ondersteunen)

Abiogenesis
27 juni 2005, 16:37
Edit: Verkeerd knopke
Edit:After edit by Abiogenesis on 27-06-2005 at 17:38
Reason:
--------------------------------

Edit: Verkeerd knopke
Edit:After edit by Abiogenesis on 27-06-2005 at 17:37
Reason:
--------------------------------

EDIT: verkeerde knopke :)

Before any edits, post was:
--------------------------------

Niet echt een programma, maar wel echt een doorbraak: Wolfenstein 3D. Toch wel de grondleggers van het 3 dimensionele gebeuren op de computer. Hieraan hebben we echt veel te danken... Niet dat ik dat nu nog zou spelen, maar vroeger was dit echt het van het :) Nu zijn al de 3d shooters 1 pot nat...

Maar wie weet zaten we zonder Wolfenstein3D nog steeds spelletjes zoals pong te spelen.

Verder:
mIRC, hoe zo een klein programmatje tot zoveel in staat is... En de vrijheid blijft, wat je bij icq en msn minder hebt.

En mindere goden maar voor mij echt een must:
Winrar (winzip maar beter)
DirectConnect (Kazaa maar beter)
GetDataBack (vindt alle gegevens dat OOIT op je HDD gestaan heeft terug, zelfs na formateren en dergelijke)

Sofietje
1 oktober 2005, 18:06
GetRight 5.2 downloadmanager supergoe zenne
TZ Connection Booster - sneller surfen free ware
Aschampoo WinOptimizer - free goed en gratis
avast antivirus - gratis real time , ook e-mail , toffe uitvoering zenne
http://www.avast.com/eng/down_home.html
handy recovery 2.0 - free goe zenne - haalt alle data terug na crasch, defragmentatie
Spy Ware doctor - http://www.pctools.com/spyware-doctor/ ( free ! ) beste keus
Cryptainer LE - free goe

Zonelarm - firewall

surf ook af en toe naar www.itips.nl (http://www.itips.nl/)
Edit:After edit by Sofietje on 01-10-2005 at 19:08
Reason:
--------------------------------

GetRight 5.2 downloadmanager supergoe zenne
TZ Connection Booster - sneller surfen free ware
Aschampoo WinOptimizer - free goed en gratis
avast antivirus - gratis real time , ook e-mail , toffe uitvoering zenne
http://www.avast.com/eng/down_home.html
handy recovery 2.0 - free goe zenne - haalt alle data terug na crasch, defragmentatie
Spy Ware doctor - http://www.pctools.com/spyware-doctor/ ( free ! ) beste keus
Cryptainer LE - free goe

Zonelarm - firewall

surf ook af en toe naar www.itips.nl (http://www.itips.nl/)
Edit:After edit by Sofietje on 01-10-2005 at 19:07
Reason:
--------------------------------

GetRight 5.2 downloadmanager supergoe zenne
TZ Connection Booster - sneller surfen free ware
Aschampoo WinOptimizer - free goed en gratis
avast antivirus - gratis real time , ook e-mail , toffe uitvoering zenne
handy recovery 2.0 - free goe zenne - haalt alle data terug na crasch, defragmentatie
Spy Ware doctor - http://www.pctools.com/spyware-doctor/ ( free ! ) beste keus
Cryptainer LE - free goe

Zonelarm - firwall

surf ook af en toe naar www.itips.nl (http://www.itips.nl)

Before any edits, post was:
--------------------------------

GetRight 5.2 downloadmanager supergoe zenne
TZ Connection Booster - sneller surfen free ware
Aschampoo WinOptimizer - free goed en gratis
avast antivirus - gratis real time , ook e-mail , toffe uitvoering zenne
handy recovery 2.0 - free goe zenne - haalt alle data terug na crasch, defragmentatie
Spy Ware doctor - http://www.pctools.com/spyware-doctor/ ( free ! ) beste keus
Cryptainer LE - free goe

Zonelarm - firwall

De Nachtuil
1 oktober 2005, 18:10
Verrassende deelnemer : een oude versie (office 2000) van Frontpage. Ideaal om je snel weer de html stukken en brokken van een tabel voor de geest te halen. Als het even kan... even snel een html file van 60 KB aan te passen zonder een dagje zoet te zijn. Ik hoorde vroeger puriteinen vloeken over Microsoft en wat ze met HTML wilden doen. Vandaag de dag moet de echt zwarte vlag naar Dreamweaver.
Probeer N|vu (http://www.nvu.com) eens. Een WYSIWYG HTML-editor gebasseerd op de Mozilla-code.
Gratis, volgt de webstandaards, en veel beter dan Frontpage of Dreamwaver.
Edit:After edit by De Nachtuil on 01-10-2005 at 19:32
Reason:
--------------------------------

Verrassende deelnemer : een oude versie (office 2000) van Frontpage. Ideaal om je snel weer de html stukken en brokken van een tabel voor de geest te halen. Als het even kan... even snel een html file van 60 KB aan te passen zonder een dagje zoet te zijn. Ik hoorde vroeger puriteinen vloeken over Microsoft en wat ze met HTML wilden doen. Vandaag de dag moet de echt zwarte vlag naar Dreamweaver.
Probeer N|vu (http://www.nvu.com) eens. Een WYSIWYG HTML-editor gebasseerd op de Mozilla-code.
Gratis, volgt de webstandaards, en veel beter dan Frontpage of Dreamwaver.
Edit:After edit by De Nachtuil on 01-10-2005 at 19:16
Reason:
--------------------------------

Verrassende deelnemer : een oude versie (office 2000) van Frontpage. Ideaal om je snel weer de html stukken en brokken van een tabel voor de geest te halen. Als het even kan... even snel een html file van 60 KB aan te passen zonder een dagje zoet te zijn. Ik hoorde vroeger puriteinen vloeken over Microsoft en wat ze met HTML wilden doen. Vandaag de dag moet de echt zwarte vlag naar Dreamweaver.
Probeer N|vu (http://www.nvu.com) eens. Een WYSIWYG HTML-editor gebasseerd op de Mozilla-code.
Gratis, volgt de webstandaards, en veel beter dan Frontpage.

Before any edits, post was:
--------------------------------

[QUOTE=Jazeker]Verrassende deelnemer : een oude versie (office 2000) van Frontpage. Ideaal om je snel weer de html stukken en brokken van een tabel voor de geest te halen. Als het even kan... even snel een html file van 60 KB aan te passen zonder een dagje zoet te zijn. Ik hoorde vroeger puriteinen vloeken over Microsoft en wat ze met HTML wilden doen. Vandaag de dag moet de echt zwarte vlag naar Dreamweaver./QUOTE]
Probeer N|vu (http://www.nvu.com) eens. Een WYSIWYG HTML-editor gebasseerd op de Mozilla-code.
Gratis, volgt de webstandaards, en veel beter dan Frontpage.

JusticeLover
1 oktober 2005, 18:12
GFI Lan Net Scan
ShadowSecurityScanner
Neo Trace3.25
Google Tools

De Nachtuil
1 oktober 2005, 18:29
Operating System
Ubuntu Linux (http://www.ubuntulinux.org)
WIN XP gebruik ik alleen nog voor programma's waar nog geen Linux-versie/alternatief voor bestaat.
Kantoor
OpenOffice.Org (http://www.openoffice.org)
Muziek
iTunes (http://www.apple.com/itunes/) Spijtig genoeg niet voor Linux beschikbaar :-(
Foto Manager
Picasa (http://picasa.google.com/index.html)(Windows) of F-Spot (http://www.gnome.org/projects/f-spot/)(Linux)
Internet
Firefox (http://www.mozilla.org/products/firefox/) & Thunderbird (http://www.mozilla.org/products/thunderbird/)

Edit:After edit by De Nachtuil on 01-10-2005 at 19:32
Reason:
--------------------------------


Operating System
Ubuntu Linux (http://www.ubuntulinux.org)
WIN XP gebruik ik alleen nog voor programma's waar nog geen Linux-versie/alternatief voor bestaat.
Kantoor
OpenOffice.Org (http://www.openoffice.org)
Muziek
iTunes (http://www.apple.com/itunes/) Spijtig genoeg niet voor Linux beschikbaar :-(
Foto Manager
Picasa (http://picasa.google.com/index.html)(Windows) of F-Spot (http://www.gnome.org/projects/f-spot/)(Linux)
Internet
Firefox (http://www.mozilla.org/products/firefox/) & Thunderbird (http://www.mozilla.org/products/thunderbird/)


Before any edits, post was:
--------------------------------


Operating System
Ubuntu Linux (http://www.ubuntulinux.org)
WIN XP gebruik ik alleen nog voor programma's waar nog geen Linux-versie/alternatief voor bestaat.
Kantoor
OpenOffice.Org (http://www.openoffice.org)
Muziek
iTunes (http://www.apple.com/itunes/) Spijtig genoeg niet voor Linux beschikbaar :-(
Foto Manager
Picasa (http://picasa.google.com/index.html)(Windows) of F-Spot (http://www.gnome.org/projects/f-spot/)
Internet
Firefox (http://www.mozilla.org/products/firefox/) & Thunderbird (http://www.mozilla.org/products/thunderbird/)

De Nachtuil
1 oktober 2005, 18:30
Opera: kwalitatief zeer goede browser, toont wel reclame in de gratis versie

De laatste nieuwe versie(8.5) niet!

Apocalyps
1 oktober 2005, 19:22
* Copernic Agent Pro
* Adobe Photoshop CS2
* Power Translator 9 Pro
* TuneUp Utilities 2006
* Nero 6 Reloaded
* Norton Internet Security 2005 Pro
* World Online TV 5.0
* Shareaza Plus

DaBlacky
2 oktober 2005, 02:02
GetRight 5.2 downloadmanager supergoe zenne
TZ Connection Booster - sneller surfen free ware
Aschampoo WinOptimizer - free goed en gratis
avast antivirus - gratis real time , ook e-mail , toffe uitvoering zenne
http://www.avast.com/eng/down_home.html
handy recovery 2.0 - free goe zenne - haalt alle data terug na crasch, defragmentatie
Spy Ware doctor - http://www.pctools.com/spyware-doctor/ ( free ! ) beste keus
Cryptainer LE - free goe

Zonelarm - firewall

surf ook af en toe naar www.itips.nl (http://www.itips.nl/)

Gokje... Kom je van Antwerpen?

Jazeker
2 oktober 2005, 02:05
Gokje... Kom je van Antwerpen?

Dat weet je pas als een van die programma's niet meer werkt. roept ze 'verdoeme' dan zou het kunnen... kijkt ze de pc dreigend aan en zegt 'wa is aa probleem ?' dan mag je zeker zijn dat ze een Aantwaarpse is :-D

DaBlacky
2 oktober 2005, 09:57
Dat weet je pas als een van die programma's niet meer werkt. roept ze 'verdoeme' dan zou het kunnen... kijkt ze de pc dreigend aan en zegt 'wa is aa probleem ?' dan mag je zeker zijn dat ze een Aantwaarpse is :-D

De vraag is ook of ze "free" als gratis bedoeld (freeware), of als "vree" (vree wijs, enz). Dan is de al iets minder. Als er nu kei-goe en kei-snel enz had gestaan, hadden we een vrij sluitend besluit kunnen nemen ;)