PDA

View Full Version : confederlisme versus separatisme


PieterP
2 mei 2005, 17:54
KVHV Leuven deelt mede

op woendsag 11 mei debateren Pieter De Crem (CD&V) en Gerolf Annemans (Vlaams Belang) over confederalisme versus separatisme.

Plaats: Naamsestraat 32, Leuven
Uur: 20u

Iedereen welkom

Ik vind dit een goed initiatief.
Eigenlijk hoort dit soort debatten thuis bij de VRT, waar men brede lagen van de bevolking kan bereiken.
Doch als het kan sereen gevoerd worden aan de universiteit van Leuven, zal het wel wat meer diepgang hebben dan het oppervlakkige dat op dit ogenblik bij VRTschering en inslag is. In Leuven werd ook een belangrijke strijd geleverd in 1968 voor " Leuven Vlaams " met de val van de regering voor gevolg. Goed van Leuven om het initiatief te nemen.

Jammer, ik kan niet komen.

Ik vermoed dat we op dit forum wel feed back zullen krijgen....

Fieseler
2 mei 2005, 17:56
.

Jammer, ik kan niet komen.

Ik vermoed dat we op dit forum wel feed back zullen krijgen....


Ik hoop het want ik moet (zoals altijd trouwens) werken n*ndedju.

sfbtkm2
2 mei 2005, 18:12
Sinds méér dan 100 jaar is het Katholiek Vlaams Hoogstudenten Verbond Leuven (K.V.H.V.-Leuven) dé club van de Vlaamsgezinde studenten te Leuven. Zoals onze naam het reeds zegt, zijn de drie fundamenten van het Verbond de Christelijke waarden, een Vlaamse overtuiging en natuurlijk een studentikoze ingesteldheid. Onze leden, zowel meisjes als jongens, komen uit heel Vlaanderen en uit alle studierichtingen, u kan hen herkennen aan hun zwart-geel-blauwe lint en bordeaux studentenpet.
Het KVHV zal echt wel onafhankelijk zijn....
Het is niet omdat de KU Leuven faciliteiten verleend aan bepaalde politieke studentenverenigingen dat dit ook garant zal staan voor enige kwaliteit.
Een debat over separatisme en confederalisme met 2 ego's die op veel vlakken hetzelfde menen is vrij saai volgens mij. Overigens viel mij de dossierkennis van Annemans in een vorig debat tegen en is Pieter de Crem soms op het schreeuwerige, inhoudsloze af.
Wie is de moderator van dienst?

Fieseler
2 mei 2005, 19:43
Wie is de moderator van dienst?

Bracke zo hij kl*ten aan zijn lijf zou hebben.
Quod non!

Supe®Staaf
2 mei 2005, 20:03
Ik vind dit een goed initiatief.
Nope.
Twee separatisten (één saignante en één �* point) die mekaar zeem aan den baard gaan strijken, en waarschijnlijk een eind weglullen over het geslacht der engelen.
Zoals we allemaal weten zijn engelen geslachtloos. Op dezelfde wijze is confederalisme en separatisme koek-één-deeg.:roll:
Een unitarist durven die twee muilhelden niet eens toelaten op hun debat (lees onderonsje-theekransje)
Maar ik begrijp hen. 't Is veiliger om in mekaars broek te zitten, en quasi hetzelfde product op te hemelen, zonder gedegen weerstand, in afwezigheid van wegbereiders van de Ware Weg, De Ultieme Staatsvorm: een democratisch, unitair, solidair België.

Knuppel
2 mei 2005, 20:12
Een unitarist durven die twee muilhelden niet eens toelaten op hun debat (lees onderonsje-theekransje)

Ga je mee als ik je uitnodig, Staaf?

Supe®Staaf
2 mei 2005, 20:17
Ga je mee als ik je uitnodig, Staaf?
Kan jij mij aan de debattafel krijgen?
Knuppel=De Crem?
Knuppel=Annemans?
:scramble:

Knuppel
2 mei 2005, 20:36
Op een debatavond komt iedereen aan de beurt die dat wenst.

Ga je mee, ja of nee?

Supe®Staaf
2 mei 2005, 20:38
Op een debatavond komt iedereen aan de beurt die dat wenst.

Ga je mee, ja of nee?
Ik mag mijn zegske doen?

Knuppel
2 mei 2005, 20:40
Zonder twijfel.

Supe®Staaf
2 mei 2005, 20:43
Zonder twijfel.Schriftelijk?

Knuppel
2 mei 2005, 20:48
Niet rond de pot draaien, Staaf.

Een unitarist durven die twee muilhelden niet eens toelaten op hun debat (lees onderonsje-theekransje)

IK nodig je dus uit en weet niet beter dan het er op debatavonden niet aan toe gaat zoals op de BRT.

Supe®Staaf
2 mei 2005, 20:56
Niet rond de pot draaien, Staaf.
Ok.
Ik ga.
Als ik niet aan bod kom, betaal jij me een dineetje?
Neem contact om af te spreken via MSN-messenger: superstaaf(at)hotmail.com (http://forum.politics.be/editpost.php#)

Knuppel
2 mei 2005, 20:59
Afgesproken!

En als jij wél aan bod komt betaal jij mij een vijfgangendiner.

Zal me d�*t smaken!!!:-D

Supe®Staaf
2 mei 2005, 21:03
Afgesproken!

En als jij wél aan bod komt betaal jij mij een vijfgangendiner.

Zal me d�*t smaken!!!:-D

friet
zout
tartaar
cervelaat-special
cola-light
Als je daar kontent mee bent (ik sla één gang over en neem zonder zout)

Knuppel
2 mei 2005, 21:05
O.K.

Frietjes met mayonaise en een cola light volstaat.

Fieseler
2 mei 2005, 23:43
Maar ik begrijp hen. 't Is veiliger om in mekaars broek te zitten, en quasi hetzelfde product op te hemelen, zonder gedegen weerstand, in afwezigheid van wegbereiders van de Ware Weg, De Ultieme Staatsvorm: een democratisch, unitair, solidair België.

Maar om dat laatste te doen hebben we toch 24/24h per etmaal onze VRT als onnavolgbare royalistenzender.

Kwestie van in elkaars broek te zitten zonder gedegen weerwerk. Tjonge tjonge...

Komt daar nog bij dat het unitaristische liknkies zijn die moeten beslissen in welke mate ze de strot financieel of qua vergunningen dichtknijpen van de vrije zenders met als gevolg dat ze dezen hun politieke duiding dus ook volledig in handen hebben.

Fieseler
2 mei 2005, 23:47
O.K.

Frietjes met mayonaise en een cola light volstaat.

Ik zou de Staaf op zijn minst tot een portie "Vlaamse" karbonaden verplichten hoor Knuppel...kwestie dat hij zich kan integreren/assimileren aan/met zijn toekomstig vaderland.
;-)

Patriot!
3 mei 2005, 11:25
BUB zal er zijn.

Knuppel
3 mei 2005, 21:14
BUB zal er zijn.
Welke van de twee toekomstige staatsvormen draagt jullie interesse dan weg?
Confederalisme of toch maar meteen separatisme?
Of eerst eens braaf luisteren naar wat De Crem en Annemans jullie kunnen bijleren?

Zeno!
3 mei 2005, 21:23
Welke van de twee toekomstige staatsvormen draagt jullie interesse dan weg?
Confederalisme of toch maar meteen separatisme?
Of eerst eens braaf luisteren naar wat De Crem en Annemans jullie kunnen bijleren?

Ach ja, verder dan de tribunes komt de BUB toch nooit. Dat is zowat het dichtste dat ze bij de èchte politiek geraken. ;)

Stubaf.
3 mei 2005, 22:02
Ach ja, verder dan de tribunes komt de BUB toch nooit. Dat is zowat het dichtste dat ze bij de èchte politiek geraken. ;)

Hear, hear!

Yann
3 mei 2005, 22:45
Ok.
Ik ga.
Als ik niet aan bod kom, betaal jij me een dineetje?
Neem contact om af te spreken via MSN-messenger: superstaaf(at)hotmail.com (http://forum.politics.be/editpost.php#)

Vergeet niet die kopie van haar IDkaart te nemen, een foto (profiel en frontaal) en de vingerafdrukken (mbv wijnglas bv.) zoals ik je gevraagd had. :wink:

Patriot!
6 mei 2005, 21:57
Ik zal voor de foto zorgen ;)