PDA

View Full Version : Het Schandaal dat men Vlaamse Top Tien pleegt te noemen...


jan breydel
19 augustus 2002, 20:53
Wat een bombastische titel!!!
Ja, ik weet het. Al was het maar om te protesteren tegen de ongelooflijke onzin er momenteel in de Vlaamse Top 10 staat.

Een tweetal weken geleden was ik aan 't zappen en kwam zo bij Tien om te Zien terecht. Na drie 'nummers' te hebben gezien heb ik het programma terstond omgedoopt tot "tien om AF te zien" (zoals vele andere voor mij, neem ik aan).

Op de eerste plaats staat 'de pizza dans'
--> Als het scanderen van enkele fast-foodketens nu ook al een hit kan worden??? Dan schrijf ik het vervolg: "Quick in't frietkot"

Op de tweede plaats staat "Feest" van K27
--> Ook hier beperkt men zich tot het scanderen van enkele namen van landen.
De zangkwaliteiten van de 3 K'tjes laten ook veel te wensen over. In het Engels zou ik zeggen 'their singing is flat'.

Zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen...
Maar dit soort van b*lls**t lijkt hét nieuwe soort van verkoopbare muziek te zijn.
Indien ik Vlaamse zanger zou zijn, zou ik verontwaardigd zijn tussen die dierentuin te moeten optreden.
Mag ik Will Tura, Johan Verminnen en Bart Herman heel veel succes toewensen om nog vele jaren echte Vlaamse muziek te brengen. 8)

datri
19 augustus 2002, 21:18
tja, dat van die pizzahut vind ik nu ook niet om over naar huis te schrijven, maar de kleinste hier in huis vindt dat wel plezant. En die heeft natuurlijk nog geen behoefte aan muziek met teksten over bloemetjes en romantisch gedoe, dus voor die klein mannen oke, en laat ze nu een naam van een fastfood keten roepen, dat is naar mijn mening iets minder goed gekozen, maar ja, liever dat dan ne couscouskreten........ :lol:
en voor de rest, smaak kan nu eenmaal verschillen hé, want ik ben nu geen liefhebber van bart hermans en dergelijke, anderen dan weer wel....

Supe®Staaf
20 augustus 2002, 07:03
Ik ben een grote fan van K3.

Die zakkenwasser van een Marcel Vantilt was er goed naast toen hij die sublieme, zoetgevooisde meisjesgroep compleet afkraakte. Ik voorspelde toen al hun gigantisch succes. Reeds vier �* vijf jaar constant top hits!

Wat een presence, preciese timing, zuivere uitspraak, de accuratesse, de homogeniteit van hun stemkleur, de frisse nummers, mooie harmonieën, vlotte arrangementen, doorwrochte orkestraties en diepgaande teksten............

Ze zijn bovendien ook superintelligent, en fraai om naar te kijken. Doe de hippy-shake van Afrika tot in Amerika!!!!!!!!! Yes!!!

Jonas
20 augustus 2002, 07:55
Zwijg me van Tien om Te Zien!!!!

Hebde da afschuwelijk liedje "De Pizza Dans" van Dynamite Ft. Robsnob al gehoord?!!

Pieterjan
21 augustus 2002, 12:03
Daar in ben ik echt niet meer mee! Ik ben nog steeds verslingerd aan de grote sterren van het Vlaamse firmament zoals daar zijn:

- Francis
Grootste Hit: Schat, wat kust een zoen van jou
- Frank Valentino
Grootste Hit: Ogen die zoveel zeggen
- Jimmy Frey
Grootste Hit: Rozen voor Sandra
- Paul Severs
Grootste Hit: Geen wonder dat ik ween
- Danny Fabry en Silvy Melodie
Grootste Hit: De telefoon huilt mee
- Rita Deneve
Grootste Hit: De allereerste keer

Patriot!
3 april 2004, 23:52
Wat een bombastische titel!!!
Ja, ik weet het. Al was het maar om te protesteren tegen de ongelooflijke onzin er momenteel in de Vlaamse Top 10 staat.

Een tweetal weken geleden was ik aan 't zappen en kwam zo bij Tien om te Zien terecht. Na drie 'nummers' te hebben gezien heb ik het programma terstond omgedoopt tot "tien om AF te zien" (zoals vele andere voor mij, neem ik aan).

Op de eerste plaats staat 'de pizza dans'
--> Als het scanderen van enkele fast-foodketens nu ook al een hit kan worden??? Dan schrijf ik het vervolg: "Quick in't frietkot"

Op de tweede plaats staat "Feest" van K27
--> Ook hier beperkt men zich tot het scanderen van enkele namen van landen.
De zangkwaliteiten van de 3 K'tjes laten ook veel te wensen over. In het Engels zou ik zeggen 'their singing is flat'.

Zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen...
Maar dit soort van b*lls**t lijkt hét nieuwe soort van verkoopbare muziek te zijn.
Indien ik Vlaamse zanger zou zijn, zou ik verontwaardigd zijn tussen die dierentuin te moeten optreden.
Mag ik Will Tura, Johan Verminnen en Bart Herman heel veel succes toewensen om nog vele jaren echte Vlaamse muziek te brengen. 8)

gij zijt ne slimmen e :wink:

Xnorf
3 april 2004, 23:56
ach ,

Frans Bauer is toch de beste :P

Maus
4 april 2004, 00:00
Bon: de huidige top 10 (Vlaams). Na 1.5 jaar nog niet echt gebeterd.

1. Gene Thomas - Wees van mij

2. Xink! - Oh-Ho

3. Spring - Jan zonder Vrees

4. Gene Thomas - Voor haar

5. K3 - Hart verloren

6. Wim Soutaer - Voor altijd

7. M-Kids - SMS

8. Tony Cabana - Tingeling

9. Wim Soutaer - Ik hoor bij jou

10. Spring - Te min voor Anja

dejohan
4 april 2004, 10:17
Op de tweede plaats staat "Feest" van K27
--> Ook hier beperkt men zich tot het scanderen van enkele namen van landen.
De zangkwaliteiten van de 3 K'tjes laten ook veel te wensen over. In het Engels zou ik zeggen 'their singing is flat'.



Da pizzanummer in inderdaad lamentabel, maar bovenstaande nummer van K3 is toch wel knap geschreven hoor. En over de zangkwaliteiten: de kinderen moeten het ook kunnen meezingen hé.
Er zijn er zoveel die kakken op K3, maar vraag eens aan een paar echte songschrijvers die zich met populairez muziek bezighouden, en zij zullen allemaal zeggen dat het niveau van de nummers van K3 met kop en schouder boven het reguliere 10 om te zien gebral uitsteekt. Zeg dat ik het gezegd heb.

Xnorf
4 april 2004, 11:21
Op de tweede plaats staat "Feest" van K27
--> Ook hier beperkt men zich tot het scanderen van enkele namen van landen.
De zangkwaliteiten van de 3 K'tjes laten ook veel te wensen over. In het Engels zou ik zeggen 'their singing is flat'.



Da pizzanummer in inderdaad lamentabel, maar bovenstaande nummer van K3 is toch wel knap geschreven hoor. En over de zangkwaliteiten: de kinderen moeten het ook kunnen meezingen hé.
Er zijn er zoveel die kakken op K3, maar vraag eens aan een paar echte songschrijvers die zich met populairez muziek bezighouden, en zij zullen allemaal zeggen dat het niveau van de nummers van K3 met kop en schouder boven het reguliere 10 om te zien gebral uitsteekt. Zeg dat ik het gezegd heb.

Met als schitterende voorbeelden van zangtalent : "Ik ben op jou , wij zijn op elkaar" , "Bommas aan de top" ,"Ik ben een klein geil visje" ,"HeeyaHeeyaMamaDiHeeya"

Antoon
4 april 2004, 12:45
Zeg jongens (en meisjes). Het is de top tien niet waarop men zich zorgen moet maken hé? Als dat de best verkochte singles zijn, dan moeten we ons zorgen maken over het niveau van cultuur van de Vlamingen.

Pas op, het is niet enkel hier hoor, de ons omringende landen doen niet veel beter. Kijk maar naar de Duitse liedjes en tv-programma's, of de Spaanse en Italiaanse TV-shows. Om maar te zwijgen over de achterlijke Waalse liedjes ( om politiek correct te blijven ).

Spelev
4 april 2004, 12:48
Ligt het aan mij of veranderd die top 10 gewoon nooit?

Spetsnaz
4 april 2004, 12:56
bwa, er wordt in Vlaanderen wel degelijk goede muziek gemaakt
alleen zie je die niet in tien om te zien

Tantist
4 april 2004, 13:15
Ik ben een grote fan van K3.

Die zakkenwasser van een Marcel Vantilt was er goed naast toen hij die sublieme, zoetgevooisde meisjesgroep compleet afkraakte. Ik voorspelde toen al hun gigantisch succes. Reeds vier �* vijf jaar constant top hits!

Wat een presence, preciese timing, zuivere uitspraak, de accuratesse, de homogeniteit van hun stemkleur, de frisse nummers, mooie harmonieën, vlotte arrangementen, doorwrochte orkestraties en diepgaande teksten............

Ze zijn bovendien ook superintelligent, en fraai om naar te kijken. Doe de hippy-shake van Afrika tot in Amerika!!!!!!!!! Yes!!!

Mnja... Nog koffie iemand? :roll:

Dimitri
4 april 2004, 13:33
bwa, er wordt in Vlaanderen wel degelijk goede muziek gemaakt
alleen zie je die niet in tien om te zien
Omdat die niet in het Nederlands, maar in het Engels zijn waarschijnlijk.

Of gaat het hier niet om de bestverkochte Nederlandstalige platen van Vlaanderen?

Spetsnaz
4 april 2004, 13:35
bwa, er wordt in Vlaanderen wel degelijk goede muziek gemaakt
alleen zie je die niet in tien om te zien
Omdat die niet in het Nederlands, maar in het Engels zijn waarschijnlijk.

Of gaat het hier niet om de bestverkochte Nederlandstalige platen van Vlaanderen?
Laïs, Gorki, ...
vind ik goede muziek
maar daar hebben veel mensen nog nooit van gehoord

Pelgrim
5 april 2004, 12:10
Vlaanderen kent wel degelijk goeie nederlandstalige muziek. Heel die vervlakking van de populaire muziek is volgens mij gewoon een bijverschijnsel van het fenomeen dat globalisatie genoemd wordt: de overwinning van de grijze middenmaat en het snel verteerbare.

Tegendradigaard
5 april 2004, 12:24
Geen kwaad woord over de M-Kids he. Want dan ga ik mij kwaad maken.
Oke ik beken ik hem iets met de M-Kids. Allez nie verkeerd interpreteren astemblieft he. 't zijn gewoon toffe kindjes (nu toch nog) en dan zeker den tweeling. Oke as ge graag een handtekening wilt hemmen moet ge het maar zeggen en ik zal der wel voor zorgen.

Bon voor de rest hou ik ook veel meer van het betere Nederlandstalige lied. En vooral het luisterlied dan. Kleinkunst vind ik nog altijd grote kunst.

Vele beter dan boenke boenke boenke.

'k zal seffens de Miel nog eens opzetten se.... en zachtjes wegdromen in de armen van mijn liefste bij het knetterende haardvuur.....

verdorie 't is midden van den dag en 'k zijn 20 km van mijn vrouw verwijderd. En 't ergste is nog dat ik zelfs helemaal genen open haard heb....[/list]

The Paulus Experience
5 april 2004, 12:53
da's pech natuurlijk!

Tegendradigaard
5 april 2004, 13:02
ne mens kan nie alles hebben in het leven he

Pelgrim
5 april 2004, 13:11
ne mens kan nie alles hebben in het leven he

nee, maar dat electrisch treintje dat ik ondertussen twaalf jaar geleden heb gevraagd aan sint niklaas is nu toch niet veel gevraagd, niet?

Tegendradigaard
5 april 2004, 15:54
nen electrische trein nogwel ? Waarom geen vliegmachien ? Waarom gene Porsche ? Waarom gene Jaguar. Dat komt dervan se. Nen helen trein vragen aan Sint Niklaas. Nen electrische nog wel. tssss.

Weet ge wel hoeveel electriciteit dat vraagt ? Weet ge wel hoeveel plutonium ge daarvoor nodig hebt ? En wat gaat ge met den kernafval doen he ?

nen electische trein.... ge mogt blij zijn dat ge niet in de zak zijt gestoken. of van de roe gekregen hebt....

tssss tssss tssss nen electrische trein.

Gentenaar
5 april 2004, 18:53
Mij een zorg.
10 om te zien slaagt er mijns inziens perfect in chauvinistische Vlamingen af en toe een reality-check te geven.
Die Vlaamse cultuur waar jullie vlaggenzwaaiers zo dol op zijn is een scheet die tevergeefs een fles zoekt...

Spetsnaz
5 april 2004, 18:56
mja
zoals vandaag in een opiniestuk in de De Standaard stond: het Vlaams-nationalisme heeft nog maar weinig met cultuurflamigantisme te maken maar gewoon met de centjes.

Pelgrim
6 april 2004, 09:39
Gentenaar, die vlaamse cultuur waar je zo neerbuigend over doet is wel wat meer dan tien om te zien.

En ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik schreef:

Die moslimcultuur waar jullie vlaggenzwaaiers zo dol op zijn is een scheet die tevergeefs een fles zoekt...

of nog beter:

Die jodencultuur waar jullie vlaggenzwaaiers zo dol op zijn is een scheet die tevergeefs een fles zoekt...

waar blijft de klacht?

Everytime
10 mei 2004, 15:01
Geen kwaad woord over de M-Kids he. Want dan ga ik mij kwaad maken.
Oke ik beken ik hem iets met de M-Kids. Allez nie verkeerd interpreteren astemblieft he. 't zijn gewoon toffe kindjes (nu toch nog) en dan zeker den tweeling. Oke as ge graag een handtekening wilt hemmen moet ge het maar zeggen en ik zal der wel voor zorgen.

Bon voor de rest hou ik ook veel meer van het betere Nederlandstalige lied. En vooral het luisterlied dan. Kleinkunst vind ik nog altijd grote kunst.

Vele beter dan boenke boenke boenke.

'k zal seffens de Miel nog eens opzetten se.... en zachtjes wegdromen in de armen van mijn liefste bij het knetterende haardvuur.....

verdorie 't is midden van den dag en 'k zijn 20 km van mijn vrouw verwijderd. En 't ergste is nog dat ik zelfs helemaal genen open haard heb....[/list]

De M-Kids zijn inderdaad keitoffe meisjes. En ik weet waarover ik spreek.

Pelgrim
11 mei 2004, 09:11
verklaar?

Everytime
11 mei 2004, 09:25
verklaar?

Ik heb ze al ontmoet en heb met hen gebabbeld. De vader van Brit (een van de 3 M-Kids) is ook een zeer sympathieke man.

Vlaanderen Boven
11 mei 2004, 16:58
Mij een zorg.
10 om te zien slaagt er mijns inziens perfect in chauvinistische Vlamingen af en toe een reality-check te geven.
Die Vlaamse cultuur waar jullie vlaggenzwaaiers zo dol op zijn is een scheet die tevergeefs een fles zoekt...

:roll: Mensen die de communistische revolutie preken hebben geen reality check nodig natuurlijk.

Pelgrim
11 mei 2004, 17:30
1: Eddy Wally zingt de internationale
2: Will Tura zingt de internationale
3: Helmut Lotti zingt de Internationale
4: Axelle Red zingt de internationale (int frans uiteraard)
5: Dana Winner zingt de internationale
6: Artiesten voor de Wereldrevolutie (zijnde al de vorige) zingen de Internationale
7: ....


Zoiets? :wink:

Everytime
6 mei 2012, 13:12
Wat een bombastische titel!!!
Ja, ik weet het. Al was het maar om te protesteren tegen de ongelooflijke onzin er momenteel in de Vlaamse Top 10 staat.

Een tweetal weken geleden was ik aan 't zappen en kwam zo bij Tien om te Zien terecht. Na drie 'nummers' te hebben gezien heb ik het programma terstond omgedoopt tot "tien om AF te zien" (zoals vele andere voor mij, neem ik aan).

Op de eerste plaats staat 'de pizza dans'
--> Als het scanderen van enkele fast-foodketens nu ook al een hit kan worden??? Dan schrijf ik het vervolg: "Quick in't frietkot"

Op de tweede plaats staat "Feest" van K27
--> Ook hier beperkt men zich tot het scanderen van enkele namen van landen.
De zangkwaliteiten van de 3 K'tjes laten ook veel te wensen over. In het Engels zou ik zeggen 'their singing is flat'.

Zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen...
Maar dit soort van b*lls**t lijkt hét nieuwe soort van verkoopbare muziek te zijn.
Indien ik Vlaamse zanger zou zijn, zou ik verontwaardigd zijn tussen die dierentuin te moeten optreden.
Mag ik Will Tura, Johan Verminnen en Bart Herman heel veel succes toewensen om nog vele jaren echte Vlaamse muziek te brengen. 8)

Wat is er mis met een "zotte liedje" uit te brengen? En ik heb helemaal niets tegen K3, voor hun doelpubliek zijn ze uitstekend.

Everytime
6 mei 2012, 13:15
tja, dat van die pizzahut vind ik nu ook niet om over naar huis te schrijven, maar de kleinste hier in huis vindt dat wel plezant. En die heeft natuurlijk nog geen behoefte aan muziek met teksten over bloemetjes en romantisch gedoe, dus voor die klein mannen oke, en laat ze nu een naam van een fastfood keten roepen, dat is naar mijn mening iets minder goed gekozen, maar ja, liever dat dan ne couscouskreten........ :lol:
en voor de rest, smaak kan nu eenmaal verschillen hé, want ik ben nu geen liefhebber van bart hermans en dergelijke, anderen dan weer wel....

Omdat het voor een keer niet over "Ik hooooooooooooooou van joooooooooooooooou" gaat?

Libro
6 mei 2012, 20:50
Laïs, Gorki, ...
vind ik goede muziek
maar daar hebben veel mensen nog nooit van gehoord

Wat ik goed vind aan Gorki: er is er toch nog één op deze wereld die slechter zingt dan ik.

Libro
6 mei 2012, 20:52
Mij een zorg.
10 om te zien slaagt er mijns inziens perfect in chauvinistische Vlamingen af en toe een reality-check te geven.
Die Vlaamse cultuur waar jullie vlaggenzwaaiers zo dol op zijn is een scheet die tevergeefs een fles zoekt...

Hallo Uebermensch...

Everytime
6 mei 2012, 20:59
Wat ik goed vind aan Gorki: er is er toch nog één op deze wereld die slechter zingt dan ik.

Overdrijf toch niet!;-)

Everytime
6 mei 2012, 21:33
Bon: de huidige top 10 (Vlaams). Na 1.5 jaar nog niet echt gebeterd.

1. Gene Thomas - Wees van mij

2. Xink! - Oh-Ho

3. Spring - Jan zonder Vrees

4. Gene Thomas - Voor haar

5. K3 - Hart verloren

6. Wim Soutaer - Voor altijd

7. M-Kids - SMS

8. Tony Cabana - Tingeling

9. Wim Soutaer - Ik hoor bij jou

10. Spring - Te min voor Anja

En anno 2012 :

http://www.ultratop.be/nl/weekchart.asp?cat=sv