PDA

View Full Version : Vlaams-nationale rugbymatch


Yann
9 mei 2005, 09:59
Zoals iedereen wel weet, is er veel verdeeldheid binnen de Vlaamse Beweging. Enerzijds heb je de salonflaminganten van de N-VA, die verklaren de rechtmatige erfgenamen te zijn van de V.U., anderzijds heb je de rechts-radicale vleugel, het Vlaams Belang.

Hoewel de groep met de jaren kleiner wordt (zo had ik gisteren een boek vast van 1935, waarin een reportage stond over de IJzerbedevaart met 100 000 bezoekers!) blijft men onderling bekvechten.

Daarom stel ik voor om een Vlaams-nationale rugbymatch te organiseren op de weide aan de IJzer, met enerzijds de N-VA'ers en anderzijds de VB'ers. Een belangrijk punt: er zijn geen regels!

Laten we de Vlaams-nationale vete op een sportieve manier beslechten! Wat denken jullie ervan?

vrijevlaming
9 mei 2005, 10:31
Hoewel de groep met de jaren kleiner wordt




:rofl:

Luddo
9 mei 2005, 10:40
Zoals iedereen wel weet, is er veel verdeeldheid binnen de Vlaamse Beweging. Enerzijds heb je de salonflaminganten van de N-VA, die verklaren de rechtmatige erfgenamen te zijn van de V.U., anderzijds heb je de rechts-radicale vleugel, het Vlaams Belang.

Hoewel de groep met de jaren kleiner wordt (zo had ik gisteren een boek vast van 1935, waarin een reportage stond over de IJzerbedevaart met 100 000 bezoekers!) blijft men onderling bekvechten.

Daarom stel ik voor om een Vlaams-nationale rugbymatch te organiseren op de weide aan de IJzer, met enerzijds de N-VA'ers en anderzijds de VB'ers. Een belangrijk punt: er zijn geen regels!

Laten we de Vlaams-nationale vete op een sportieve manier beslechten! Wat denken jullie ervan?

Met de BUBbers als rugbybal!

Pelgrim
9 mei 2005, 10:44
Tja, we kunnen ook een match tussen BUB en NU organiseren, maar dan raakt het veld niet eens halfbezet...

Laat staan dat er volk zou komen kijken.

Betweter
9 mei 2005, 10:52
Zou hij hiervoor betaald worden?

Knuppel
9 mei 2005, 10:59
Met de BUBbers als rugbybal!

Met de Taaie van Belgique als scheidsrechter zou dat voor een nooit eerder vertoond vuurwerk zorgen.;-)

Knuppel
9 mei 2005, 11:01
Tja, we kunnen ook een match tussen BUB en NU organiseren, maar dan raakt het veld niet eens halfbezet...

Laat staan dat er volk zou komen kijken.

Allez jong?
Nog zo klein an onbetekend en dan elkaar nog niet kunnen vinden binnen de natuurlijke, Belgische begrenzingen?

Yann
9 mei 2005, 11:23
:rofl:

Eerlijk quoten aub:

Hoewel de groep met de jaren kleiner wordt (zo had ik gisteren een boek vast van 1935, waarin een reportage stond over de IJzerbedevaart met 100 000 bezoekers!) blijft men onderling bekvechten.

vrijevlaming
9 mei 2005, 11:40
Eerlijk quoten aub:

Hoewel de groep met de jaren kleiner wordt (zo had ik gisteren een boek vast van 1935, waarin een reportage stond over de IJzerbedevaart met 100 000 bezoekers!) blijft men onderling bekvechten.


als u wil zeggen dat de groep bedevaarders met de jaren kleiner wordt, dan moet ik u gelijk geven. Als u echter wil zeggen dat de groep vlaams-nationalisten kleiner wordt omdat er minder volk is op de bedevaart, dan is dit : :rofl: nog steeds op zijn plaats.

Pelgrim
9 mei 2005, 11:47
Zeer zeker. Ik ben wel Vlaamsgezind maar geen Bedevaarder omdat dat semi-religieuze gedoe me niet echt aanspreekt, en omdat het een softe bedoening is geworden.

En er zullen ongetwijfeld nog mensen er zo over denken.

Yann
9 mei 2005, 12:15
Zeer zeker. Ik ben wel Vlaamsgezind maar geen Bedevaarder omdat dat semi-religieuze gedoe me niet echt aanspreekt, en omdat het een softe bedoening is geworden.

En er zullen ongetwijfeld nog mensen er zo over denken.

Een pelgrim die niet op bedevaarten gaat. :roll:

Vlaams-nationalisme en logica...

Yann
9 mei 2005, 12:16
als u wil zeggen dat de groep bedevaarders met de jaren kleiner wordt, dan moet ik u gelijk geven. Als u echter wil zeggen dat de groep vlaams-nationalisten kleiner wordt omdat er minder volk is op de bedevaart, dan is dit : :rofl: nog steeds op zijn plaats.µ

De Vlaamse Beweging kampt ook met het probleem van de vergrijzing. De flaminganten zijn stilaan maar zeker aan het uitsterven.

Everytime
9 mei 2005, 12:17
Een pelgrim die niet op bedevaarten gaat. :roll:

Vlaams-nationalisme en logica...

Hij gaat misschien liever naar Lourdes...........:lol: ;-)

lomeanor
9 mei 2005, 13:12
µ

De Vlaamse Beweging kampt ook met het probleem van de vergrijzing. De flaminganten zijn stilaan maar zeker aan het uitsterven.

En al de jonge mensen die op het Vlaams Belang en de N-VA stemmen. Anders dan u leef ik wél in Vlaams-Nationale kringen, en ik kan u zeggen dat de jeugd de Vlaamse zaak brandend actueel houdt.

lomeanor
9 mei 2005, 13:13
Een pelgrim die niet op bedevaarten gaat. :roll:

Vlaams-nationalisme en logica...

Wat is dat nu weer voor een rare redenering van onze Yanneman?
Hij zei net dta hij NIET van bedevaarten houdt, maar dat hij wel Vlaams-gezind is.
Wat heeft dat in godsnaam met een pelgrim te maken???
Tzal weer een zieke vorm van BUB logica zijn... ;-)

Flandriar
9 mei 2005, 13:56
Mag spirit nog meespelen?

Pelgrim
9 mei 2005, 15:34
Een pelgrim die niet op bedevaarten gaat. :roll:

Vlaams-nationalisme en logica...

Kijk, ik zou normaal gezien zelfs niet eens de moeite doen om te reageren op deze 'bijdrage' wegens te onbenullig, niet ter zake doend, stupide, idioot en compleet belachelijk.

Maar ik wil toch even duidelijk maken dat mijn pseudoniem hier niets te maken heeft met de godsdienstige versie van de 'pelgrim', wel met de rozenkruiserssymboliek, iemand die op reis is naar zichzelf, of toch de betere versie daarvan.
Daarnaast heb ik die naam ooit ontleent van een personage van een SF verhaal dat ik ooit geschreven heb.

Tot zover deze zijdelingse repliek op Yanns gefaalde poging mij te proberen belachelijk maken.

Pelgrim
9 mei 2005, 15:35
µ

De Vlaamse Beweging kampt ook met het probleem van de vergrijzing. De flaminganten zijn stilaan maar zeker aan het uitsterven.

Ik ben wel nog maar 23 jaar, maar er zal wel érgens een grijs haar op mijn hoofd zitten zeker?

Luddo
9 mei 2005, 15:47
Kijk, ik zou normaal gezien zelfs niet eens de moeite doen om te reageren op deze 'bijdrage' wegens te onbenullig, niet ter zake doend, stupide, idioot en compleet belachelijk.

Maar ik wil toch even duidelijk maken dat mijn pseudoniem hier niets te maken heeft met de godsdienstige versie van de 'pelgrim', wel met de rozenkruiserssymboliek, iemand die op reis is naar zichzelf, of toch de betere versie daarvan.
Daarnaast heb ik die naam ooit ontleent van een personage van een SF verhaal dat ik ooit geschreven heb.

Tot zover deze zijdelingse repliek op Yanns gefaalde poging mij te proberen belachelijk maken.

Och, beschouw dit gewoon als "Yannestreken"!

Yann
9 mei 2005, 15:56
Kijk, ik zou normaal gezien zelfs niet eens de moeite doen om te reageren op deze 'bijdrage' wegens te onbenullig, niet ter zake doend, stupide, idioot en compleet belachelijk.

Maar ik wil toch even duidelijk maken dat mijn pseudoniem hier niets te maken heeft met de godsdienstige versie van de 'pelgrim', wel met de rozenkruiserssymboliek, iemand die op reis is naar zichzelf, of toch de betere versie daarvan.
Daarnaast heb ik die naam ooit ontleent van een personage van een SF verhaal dat ik ooit geschreven heb.

Tot zover deze zijdelingse repliek op Yanns gefaalde poging mij te proberen belachelijk maken.

En over wat ging dat Science Fiction verhaal? Over een onafhankelijk Vlaanderen?

Yann
9 mei 2005, 16:06
En al de jonge mensen die op het Vlaams Belang en de N-VA stemmen. Anders dan u leef ik wél in Vlaams-Nationale kringen, en ik kan u zeggen dat de jeugd de Vlaamse zaak brandend actueel houdt.

Vlaams-nationalistische 'jeugd':

http://fotoweb.vlaamsekring.net/albums/userpics/irma_laplasse/10.jpg

IJzerwake:

http://fotoweb.vlaamsekring.net/albums/userpics/ijzerwake/P8240038.JPG

http://fotoweb.vlaamsekring.net/albums/userpics/ijzerwake/P8240041.JPG

http://fotoweb.vlaamsekring.net/albums/userpics/ijzerwake/P8240078.JPG

Bedevaart:

http://www.unionbelge.be/_NED/antecedenten/images/ijzerbedevaart.jpg

En zal ik eens foto's van het zangfeest opdissen? :lol:

Kim
9 mei 2005, 16:11
Laat maar, ik lig nu al onder m'n stoel van 't lachen! :rofl:

Luddo
9 mei 2005, 16:14
Laat maar, ik lig nu al onder m'n stoel van 't lachen! :rofl:

Hou nog wat lach over tot je de foto's van den Bruno tijdens dat debat hier geplaatst hebt!

Kim
9 mei 2005, 16:17
Dat laat ik aan u over! :)

DaBlacky
9 mei 2005, 21:17
En over wat ging dat Science Fiction verhaal? Over een onafhankelijk Vlaanderen?

Zeer relevante vraag in deze topic.

DaBlacky
9 mei 2005, 21:18
Ik ben wel nog maar 23 jaar, maar er zal wel érgens een grijs haar op mijn hoofd zitten zeker?

Ook 1982? :)

Pelgrim
10 mei 2005, 09:27
Ook 1982? :)

Het gezegende jaar '81 ;)

N-VA
10 mei 2005, 09:48
Dit even ter zijde: aangezien de Rugbybond gefederaliseerd is kan er misschien eens een internationaal rugbytornooi worden georganiseerd door de Vlaamse Rugby bond. Dat zou goed zijn voor de naamsbekendheid van Vlaanderen in het buitenland!

Vlaanderen - Tsjechië
Zweden - Vlaanderen

en jawel de derby: Vlaanderen - Nederland.

Was het misschien dat wat Yann in gedachte had?