PDA

View Full Version : Witte Huis & Congres ontruimd om veiligheidsredenen


PAJOT
11 mei 2005, 17:23
wo 11/05/05 - In Washington in de Verenigde Staten zijn het Witte Huis en het Congres ontruimd. Waarom dat gebeurd is, is niet bekend. Om veiligheidsredenen zou de mensen gevraagd worden van Capitol Hill weg te lopen. President Bush is op dit ogenblik niet in het Witte Huis.

spannend ... :-)

PAJOT
11 mei 2005, 17:24
bron : de rode zender

Andro
11 mei 2005, 17:26
Dick Cheney heeft een windje gelaten...

Ambiorix
11 mei 2005, 17:27
pff

altijd maar geruchten

Toen Bush in Georgië was zou er ook een granaat naar hem gesmeten zijn hé. Een dag later bij het "onderzoek" bleek dat het allemaal niet zo erg was.

Gun
11 mei 2005, 17:28
't Is al opgeheven ...

Gun
11 mei 2005, 17:30
A security alert prompted the evacuation of parts of the White House and U.S. Capitol on Wednesday.
"Run, this is no joke, leave the grounds," a U.S. Secret Service agent told CNN White House Correspondent Suzanne Malveaux. An all-clear announcement was issued a few minutes later. No other details of the evacuation were immediately available.
Two F-16 aircraft were spotted in the air above the Washington area.
The Federal Aviation Administration confirmed to CNN it was tracking an unidentified aircraft that has apparently violated airspace over the White House.
Malveaux said a motorcade of six or seven cars left the White House. It's not known if President Bush has left the residence. CNN Congressional Correspondent Joe Johns said members of the Senate were evacuated from the Senate floor while it was in session.

exodus
11 mei 2005, 18:07
Kwestie van de conditionering erin te houden.. Effe laten voelen dat de War on Terror nog altijd bezig is...

illwill
11 mei 2005, 18:59
Kwestie van de conditionering erin te houden.. Effe laten voelen dat de War on Terror nog altijd bezig is...

Twas weer een inside job zekers. :roll:
Ga je weer met "bewijsjes" sorry, mogelijke scenario's afkomen?

Ambiorix
11 mei 2005, 21:59
Kwestie van de conditionering erin te houden.. Effe laten voelen dat de War on Terror nog altijd bezig is...
tss met uw complottheoriën..

zeg een vraagsken (als gij toch alles beter weet dan de media, het pentagon, en de politici): wie organiseerde de aanslagen in Madrid? 911 dagen na 11 september?

Pietje
11 mei 2005, 22:36
De "Prohibited Area" boven zowel het witte huis als het capitool (samen met nog het pentagon) moet zowat het strengst bewaakte luchtruim vd wereld zijn (zeker na 9/11). Ik heb dan ook enige moeite te geloven dat een klein "Cessna-ke" er "zomaar" kon binnendringen. Ik insinueer niks......................maar toch.....8)

Seba
11 mei 2005, 23:19
De "Prohibited Area" boven zowel het witte huis als het capitool (samen met nog het pentagon) moet zowat het strengst bewaakte luchtruim vd wereld zijn (zeker na 9/11). Ik heb dan ook enige moeite te geloven dat een klein "Cessna-ke" er "zomaar" kon binnendringen. Ik insinueer niks......................maar toch.....8)

vergeet niet dat die PA enorm klein is. De River visual approach voor runway 19 komt er trouwens rakelings voorbij, en ik heb nog al berichten gehoord van zogezegd indringers die achteraf gewoon een beetje te ver links van de river waren uitgeweken

http://www.dcartcc.org/charts/dca/00443river_vis19.jpg

Pietje
11 mei 2005, 23:28
vergeet niet dat die PA enorm klein is. De River visual approach voor runway 19 komt er trouwens rakelings voorbij, en ik heb nog al berichten gehoord van zogezegd indringers die achteraf gewoon een beetje te ver links van de river waren uitgeweken

http://www.dcartcc.org/charts/dca/00443river_vis19.jpg

Ik zal er morgen nog op reageren. (moet te vroeg op straks). Heb je een abo op "Jeppesen", of zijn die kaartjes gratis vh net te halen ??. 8)

Mephisto
12 mei 2005, 13:08
't Is al opgeheven ...Wat is al opgeheven?
Het witte huis?
joepie! :lol:

Nu wil ik de samenzweringstheorie horen die stelt dat het een UFO was (which it was for a while, off course), die van Mars kwam (helaas, maar goed). Beetje fotosjoppen en klaar!

Herr Flick
12 mei 2005, 13:24
Van die approche naar de no fly zone, is het hoeveel minuten, ... ?

voor een cesna,

En hoeveel seconden voor een full speed vliegende boeiing ?

Gun
12 mei 2005, 13:49
Wat is al opgeheven?
Het witte huis?
joepie! :lol:

Nu wil ik de samenzweringstheorie horen die stelt dat het een UFO was (which it was for a while, off course), die van Mars kwam (helaas, maar goed). Beetje fotosjoppen en klaar!'t waren Aliens deze keer ... nu tevreden?

Gun
12 mei 2005, 13:51
Wat is al opgeheven?
Het witte huis?
joepie! :lol:

Nu wil ik de samenzweringstheorie horen die stelt dat het een UFO was (which it was for a while, off course), die van Mars kwam (helaas, maar goed). Beetje fotosjoppen en klaar!Weten jullie dat op 9-11 het Witte huis pas is ontruimd nadat ze een projectiel hebben geparkeerd in het Pentagon? Zou dat komen doordat ze wisten det het Witte huis toch niet zou betroken worden??

exodus
12 mei 2005, 16:22
Ridge Admits Terror Alerts Based On Flimsy Evidence

USA Today | May 12 2005

ARCHIVE: Fake Terror Alerts

WASHINGTON — The Bush administration periodically put the USA on high alert for terrorist attacks even though then-Homeland Security chief Tom Ridge argued there was only flimsy evidence to justify raising the threat level, Ridge now says.

Ridge, who resigned Feb. 1, said Tuesday that he often disagreed with administration officials who wanted to elevate the threat level to orange, or "high" risk of terrorist attack, but was overruled.

His comments at a Washington forum describe spirited debates over terrorist intelligence and provide rare insight into the inner workings of the nation's homeland security apparatus.

Ridge said he wanted to "debunk the myth" that his agency was responsible for repeatedly raising the alert under a color-coded system he unveiled in 2002.

"More often than not we were the least inclined to raise it," Ridge told reporters. "Sometimes we disagreed with the intelligence assessment. Sometimes we thought even if the intelligence was good, you don't necessarily put the country on (alert). ... There were times when some people were really aggressive about raising it, and we said, 'For that?' "

Revising or scrapping the color-coded alert system is under review by new Homeland Security secretary Michael Chertoff. Department spokesman Brian Roehrkasse said "improvements and adjustments" may be announced within the next few months.

The threat level was last raised on a nationwide scale in December 2003, to orange from yellow — or "elevated" risk — where the alert level is now. In most cases, Ridge said Homeland Security officials didn't want to raise the level because they knew local governments and businesses would have to spend money putting temporary security upgrades in place.

"You have to use that tool of communication very sparingly," Ridge said at the forum, which was attended by seven other former department leaders.

The level is raised if a majority on the President's Homeland Security Advisory Council favors it and President Bush concurs. Among those on the council with Ridge were Attorney General John Ashcroft, FBI chief Robert Mueller, CIA director George Tenet, Defense Secretary Donald Rumsfeld and Secretary of State Colin Powell.

Ridge and Ashcroft publicly clashed over how to communicate threat information to the public. But Ridge has never before discussed internal dissention over the threat level.

The color-coded system was controversial from the start. Polls showed the public found it confusing.

Gun
12 mei 2005, 17:11
Ridge Admits Terror Alerts Based On Flimsy Evidence

USA Today | May 12 2005

ARCHIVE: Fake Terror Alerts

En dit op USA Today???????

exodus
12 mei 2005, 19:53
Ridge Admits Terror Alerts Based On Flimsy Evidence


WASHINGTON — The Bush administration periodically put the USA on high alert for terrorist attacks even though then-Homeland Security chief Tom Ridge argued there was only flimsy evidence to justify raising the threat level, Ridge now says.


Jaja , Tom Ridge dient zijn meesters, hij laat er geen twijfel over bestaan!

http://lionofjudaministries.tripod.com/tomridgedevilhand.jpg

spaz322
13 mei 2005, 00:33
Toch wel moedig van die mens om dit zomaar te vertellen. Hij moet waarschijnlijk niet meer hopen op een goede job binnen de bush-administration en hopelijk heeft hij wat gespaard anders zal hij geen vet pensioen hebben. Zo worden de meeste whistleblowers behandeld. Misschien horen we binnekort wel dat die man zogenaamd een drugsverleden had, of dat hij ziek is, of hallucineerd, wie weet pleegt hij wel "zelfmoord". Time will tell.

Gun
13 mei 2005, 01:02
Ik zal er morgen nog op reageren. (moet te vroeg op straks). Heb je een abo op "Jeppesen", of zijn die kaartjes gratis vh net te halen ??. 8)De morgen is reeds gepasseerd ...

Gun
13 mei 2005, 01:42
The nomination of John Bolton to be U.S. ambassador to the United Nations is going to a full Senate for a vote, despite stinging criticism from a key Republican on the Senate Foreign Relations Commitee. Sen. George Voinovich: "It is my opinion that John Bolton is the poster child of what someone in the diplomatic corps should not be." Bolton's nomination attracted controversy because he has previously been highly critical of the United Nations.

HerrUU
13 mei 2005, 11:49
De "Prohibited Area" boven zowel het witte huis als het capitool (samen met nog het pentagon) moet zowat het strengst bewaakte luchtruim vd wereld zijn (zeker na 9/11). Ik heb dan ook enige moeite te geloven dat een klein "Cessna-ke" er "zomaar" kon binnendringen. Ik insinueer niks......................maar toch.....8)

Dat werd ook van het Soviet luchtruim in de jaren 80 gezegd, tot er iemand een cessnake neerzette op het rode plein.

In feite is het niet zo moeilijk om met 1 vliegtuig (vooral dan kleinere en tragere vliegtuigen) een radarinstallatie te omzeilen. Punt is waarom je dat in godsnaam zou doen?

Gun
13 mei 2005, 12:51
Dat werd ook van het Soviet luchtruim in de jaren 80 gezegd, tot er iemand een cessnake neerzette op het rode plein.

In feite is het niet zo moeilijk om met 1 vliegtuig (vooral dan kleinere en tragere vliegtuigen) een radarinstallatie te omzeilen. Punt is waarom je dat in godsnaam zou doen?U hebt een punt, maar een vergelijking maken tussen Moskou in de jaren 80 en het in angst opgezweepte Washington in 2005 moet met een grote korrel zout genomen worden.

HerrUU
13 mei 2005, 14:09
U hebt een punt, maar een vergelijking maken tussen Moskou in de jaren 80 en het in angst opgezweepte Washington in 2005 moet met een grote korrel zout genomen worden.

Weet je, ik heb eergisteren die docufilm van M. Moore gezien op canvas : "bowling for Columbine" en ik moet zeggen dat die docu meer zegt over de reakties van de VS van de laatste 4 jaar dan welke bewijslast dan ook.

Let op, in de jaren '80 werd het Russische volk op dezelfde demagogische wijze onder de knoet gehouden dan het VS volk nu. Alleen was het bij hen "het imperialistische westen" en in de VS "de as van het kwaad". Wat bleek tot de grote verbazing van vele russen begin jaren '90 : West-Europa zat niet vol bloeddorstigge hunnen die klaar waren om op te rukken naar Moskou en alle kindertjes onderweg aan de bajonet te rijgen, net zo min dat elke Islamiet nu een bommetje aan het maken is om een gebouwtje mee op te blazen. Maar toch heerst de paranoia overal en zien we spoken op elke hoek van de straat.

Eigenlijk is het tijd om weer een rationeel denken in te voeren en de dingen te zien binnen hun juiste context en zonder overdreven medialisering.

democratsteve
13 mei 2005, 14:43
Kwestie van de conditionering erin te houden.. Effe laten voelen dat de War on Terror nog altijd bezig is...
Yup. Thats it. En dat is ook de enige reden.

democratsteve
13 mei 2005, 14:47
De "Prohibited Area" boven zowel het witte huis als het capitool (samen met nog het pentagon) moet zowat het strengst bewaakte luchtruim vd wereld zijn (zeker na 9/11). Ik heb dan ook enige moeite te geloven dat een klein "Cessna-ke" er "zomaar" kon binnendringen. Ik insinueer niks......................maar toch.....8)
Dat was al zo voor 9/11 (zie mijn vb van een Norad interventie op de topic "evalutaie Pentagon")
Dus verder vanuit uw redenatie. Hoe was dat mogelijk dat vlucht 77 wél z'n doel heeft getroffen??? Dit nadat men wist dat er al Twee gekaapte vliegtuigen is het WTC waren gevlogen, en men wist dat vlucht 77 op weg was naar Washington.