PDA

View Full Version : Complot theorie van VLD


gewoon
14 mei 2005, 10:27
VRT- web nieuws: "vr 13/05/05 - Premier Guy Verhofstadt (VLD) is ervan overtuigd dat de oppositie tegen hem een complot heeft willen smeden. Dat zegt hij vanavond in het politieke magazine Villa Politica op Canvas."

De spindokters zijn weer aan het werk.
Hoe een eigen manifeste contractbreuk en een gebrek aan eerlijkheid verdoezelen?
Niet spreken over de feiten maar naar de anderen wijzen en hun integriteit aanvallen.
Zo wordt de VLD steeds meer een partij van Verraders, Leugenaars en Demagogen. En de Sp.a mag er gerust opnieuw een B voorzetten: BSP.a

Truder
14 mei 2005, 10:48
VRT- web nieuws: "vr 13/05/05 - Premier Guy Verhofstadt (VLD) is ervan overtuigd dat de oppositie tegen hem een complot heeft willen smeden. Dat zegt hij vanavond in het politieke magazine Villa Politica op Canvas."

De spindokters zijn weer aan het werk.
Hoe een eigen manifeste contractbreuk en een gebrek aan eerlijkheid verdoezelen?
Niet spreken over de feiten maar naar de anderen wijzen en hun integriteit aanvallen.
Zo wordt de VLD steeds meer een partij van Verraders, Leugenaars en Demagogen. En de Sp.a mag er gerust opnieuw een B voorzetten: BSP.a

14/05 "B-H-V was valstrik van CD&V"


CD&V wilde enkel een crisis uitlokken over de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde om de federale regering ten val te brengen.
Dat verklaart premier Guy Verhofstadt zaterdag in een interview in verscheidene media.
Verhofstadt noemt de verwijten van Vlaams minister-president Yves Leterme over woordbreuk van diens coalitiepartners onzin. De premier vermoedt in de B-H-V-kwestie een manoeuvre van CD&V om de federale regering pootje te lichten. "Ze wilden de regering laten vallen en Verhofstadt buiten dragen uit de Wetstraat 16", zegt hij. Verhofstadt zegt nog dat via de Vlaamse regering wordt gepoogd om de federale regering kapot te maken.
De premier suggereert in het interview ook nog dat het afgeschoten akkoord over B-H-V helemaal niet zo slecht was voor de Vlamingen als coalitiepartner Spirit het voorstelt.

gewoon
14 mei 2005, 10:55
De premier suggereert in het interview ook nog dat het afgeschoten akkoord over B-H-V helemaal niet zo slecht was voor de Vlamingen als coalitiepartner Spirit het voorstelt.
Waar is de integrale tekst van het afgeschoten akkoord? Die wil ik wel eens zien.

gewoon
14 mei 2005, 12:24
Een beetje logica AUB:
Als Verhofstadt zegt dat het afgeschoten AKKOORD niet zo slecht was voor de Vlamingen wil dat zeggen dat er een basis tekst van een AKKOORD was waarmee VLD en SP.a WEL akkoord waren . Spirit was niet akkoord.
Een basis tekst van een akkoord is een FEIT.
Verhofstadt poogt de aandacht van dat FEIT af te wenden door naar een 'valstrik' te wijzen (waar dus de onschuldige en maagdelijke VLD zou zijn ingetrapt? Haha).

Ik zou - als Vlaming - wel eens nuchterweg willen weten wat dat akkoord inhield, dus hoever VLD en SP.a zijn gegaan in hun mogelijke toegevingen.
De VLD en SP.a zijn verplicht aan hun kiezers duidelijkheid te scheppen wat zij met het mandaat dat de kiezers hun gaf hebben gedaan.
De Vlaamse oppostiepartijen moeten nu de integrale tekst eisen.

Er zal wel - hoop ik - een klokkenluider te vinden die die tekst desnoods lekt.

Turkje
14 mei 2005, 14:49
Ach, Verhofstadt denkt dat hij de helderste ster is aan het politieke firmament, en dat alle andere sterretjes om zijn gat draaien. Volgens mij is VHS tijdens dat auto-ongeval op zijn kop terechtgekomen en blijven botsen...

Ik heb het gisteren nog tegen Yossarian gezegd: ook in 2007, nadat alle "grote dossiers" de mist zijn ingegaan, gaat Verhofstadt nog altijd zeggen dat het ligt aan "die vortige CVP"...

Het ergste van al is nog: de ganse VLD wordt gewoon meegesleurd in die draaikolk. De onzin die Ceysens en co. dezer dagen op menige politieke praatshow uit hun botten slaan, is gewoonweg te zot om los te lopen. Verhofstadt, en met hem de hele VLD, kunnen het gewoonweg niet over hun lippen krijgen om toe te geven dat ze het niet hebben kunnen waarmaken. Maar ja, zoals ook al hierboven gezegd, vergissen is een menselijke trek, en Verhofstadt waant zich de laatste jaren meer god dan mens.

Turkje
14 mei 2005, 14:50
Ik zou trouwens eens willen dat VRT en VTM de beelden nog eens bovenhalen waarbij VLD en SPA nog voor de Vlaamse verkiezingen van 2004, hun handtekening zetten onder de belofte tot splitsing...

gewoon
14 mei 2005, 15:10
Ik zou trouwens eens willen dat VRT en VTM de beelden nog eens bovenhalen waarbij VLD en SPA nog voor de Vlaamse verkiezingen van 2004, hun handtekening zetten onder de belofte tot splitsing...
Inderdaad, er bestaat nog wel wat mooi beeldmateriaal. Dat zou leuk zijn dat even terug te zien. Al die lachende gezichten.

Rene Artois
14 mei 2005, 19:32
Het ergste van al is nog: de ganse VLD wordt gewoon meegesleurd in die draaikolk. De onzin die Ceysens en co. dezer dagen op menige politieke praatshow uit hun botten slaan, is gewoonweg te zot om los te lopen.

Verhofstadt is, zoals ik elders aanhaalde, de ganse VLD aan het verbranden incl. de aankomende generatie Ceyssens, Keulen, enz. Door zijn federale parlementsleden het splitsingsvoorstel af te doen schieten en zijn vlaamse parlementsleden te laten doen of dit allemaal niets uitmaakt heeft hij van zijn partij een bende woordbrekers gemaakt. De electorale rekening zal volgen of het nu in 2005 of in 2007 of ergens ertussen is. Hij offert zijn partij op voor eigen carriere.