PDA

View Full Version : Splitsing BHV: Wat is het belang ervan voor de burger?


Pagina's : [1] 2

Raf
15 mei 2005, 12:42
De vraag is duidelijk, me dunkt. Er wordt hier door voor- en tegenstanders druk gediscussieerd over wie welke verantwoordelijkheid ontlopen heeft en wie dringend moet "afgestraft" worden om eens een "lesje in democratie" te krijgen, maar op de eenvoudige vraag wat nu precies het belang van die splitsing voor de burger is, volgt een oorverdovende stilte.

Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.

Andro
15 mei 2005, 12:47
Nu ben ik wel eens benieuwd.


*geduldig afwacht*

leeuwenhart
15 mei 2005, 12:54
- Door de verfransing wordt wonen in Vlaams Brabant onbetaalbaar. Doordat het vooral rijke Franstalige zijn die komen wonen in Vlaams brabant.
- Het is hem niet alleen te doen om de kieskring, maar ook voor het gerechtelijk arrondissement. Nu hangt de Vlaamse rand af van het gerecht in Brussel, wat tot menige ergernis leidt bij de bevolking. Zo is de efficiëntie nihil.
Door de splitsing van het gerechtelijk arrondissement, komen 2 rechtbanken bij: in Vilvoorde en in Halle. Dit moet uitmonden in een betere werking van het gerechtelijk apparaat in de Vlaamse rand.
- De verfransing brengt ook veel onnodige kosten met zich mee in de gemeenten. Alles moet dubbel worden georganiseerd. (verkiezingen, administratie enz...)

C uit W
15 mei 2005, 12:58
Rechtsgelijkheid, een van de fundamenten van democratie.
Ook zou de (sociale) verdrukking door de francofonen een halt toegeroepen kunnen worden.

Firestone
15 mei 2005, 13:00
Rechtsgelijkheid, een van de fundamenten van democratie.
Ook zou de (sociale) verdrukking door de francofonen een halt toegeroepen kunnen worden.Door de splitsing van een kiesarrondissement?8O

Volgens welk mechanisme dan?

Of gelooft u dan een rijke Franstalige zich niet meer in HV zal willen vestigen enkel en alléén omdat hij dan niet meer op de Brusselse lijsten mag stemmen?:?

Egidius
15 mei 2005, 13:04
Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.

In staat, misschien, maar geen goesting meer. BHV splitsen was een laatste redplan voor het Belgisch federalistisch concept. Mislukt.
Wie wil nu nog iemand redden die het zelf niet wil? Weg met die boel dus! Splitsing is van de baan, en België kan verder zijn stralende horizonten tegemoet gaan. Ik wens het veel geluk (en degenen wier jobke ervan afhangt ook).

Egidius

Gun
15 mei 2005, 13:39
De vraag is duidelijk, me dunkt. Er wordt hier door voor- en tegenstanders druk gediscussieerd over wie welke verantwoordelijkheid ontlopen heeft en wie dringend moet "afgestraft" worden om eens een "lesje in democratie" te krijgen, maar op de eenvoudige vraag wat nu precies het belang van die splitsing voor de burger is, volgt een oorverdovende stilte.

Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.Eindelijk een woordje uitleg over de BH van V? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=34209)

Pietje
15 mei 2005, 20:34
Rechtsgelijkheid, een van de fundamenten van democratie.
Ook zou de (sociale) verdrukking door de francofonen een halt toegeroepen kunnen worden.

Sociale verdrukking ???? Leg mij dat eens uit.

Pietje
15 mei 2005, 20:36
- Door de verfransing wordt wonen in Vlaams Brabant onbetaalbaar. Doordat het vooral rijke Franstalige zijn die komen wonen in Vlaams brabant.
- Het is hem niet alleen te doen om de kieskring, maar ook voor het gerechtelijk arrondissement. Nu hangt de Vlaamse rand af van het gerecht in Brussel, wat tot menige ergernis leidt bij de bevolking. Zo is de efficiëntie nihil.
Door de splitsing van het gerechtelijk arrondissement, komen 2 rechtbanken bij: in Vilvoorde en in Halle. Dit moet uitmonden in een betere werking van het gerechtelijk apparaat in de Vlaamse rand.
- De verfransing brengt ook veel onnodige kosten met zich mee in de gemeenten. Alles moet dubbel worden georganiseerd. (verkiezingen, administratie enz...)

Probeer je ons nu wijs te maken, dat , indien er enkel vlamingen moesten wonen de huur- en/of aankoopprijs van een huis of appartement lager zouden zijn ??? Leg dat eens uit aub.

slegie
15 mei 2005, 20:51
De vraag is duidelijk, me dunkt. Er wordt hier door voor- en tegenstanders druk gediscussieerd over wie welke verantwoordelijkheid ontlopen heeft en wie dringend moet "afgestraft" worden om eens een "lesje in democratie" te krijgen, maar op de eenvoudige vraag wat nu precies het belang van die splitsing voor de burger is, volgt een oorverdovende stilte.

Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.

sympathie voor de vlamingen die daar wonen en met die problemen van de arrogante verfransing te maken hebben en dit op vlaams grondgebied is voor mij genoeg om deze splitsing door te voeren.
Ik zelf woon in limburg en ik kan gerust zeggen van "pff dit interesseert mij niet want ik woon daar toch niet"
maar ik heb mijn principes over de belgische politiek en als een politieke partij een belofte maakt en hierdoor verkozen word door het volk is het toch logisch dat men deze belofte waarmaakt want anders is er geen vertrouwen meer en ik vind dit dus meer dan genoeg om dit probleem op te lossen.
ook kunnen we nu beter voor de harde en korte pijn kiezen door eventueel een crisis te krijgen(ben benieuwd of die franstalige wel aan de alamrbel durven trekken als er gestemd word voor bhv.)
dan dat het probleem weer in de frigo verdwijnt en dit probleem niet 1 ,niet 2 maar mischien tientallen keren het land in crisis brengt.
Wat is dan het beste???
ene keer non zeggen en dan misschien een crisis riskeren of gewoon door doen en dat het probleem zoals een boomerang steeds terugkeert
dan kies ik toch voor het eerste, sorry maar dat is mijn mening maar daarom moet jij er niet zo over denken hé

stab
15 mei 2005, 21:04
Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.Wat is er concreet in het voordeel van 95 % vd burgers dat het homohuwelijk wordt toegestaan?

Supe®Staaf
15 mei 2005, 21:07
Wat is er concreet in het voordeel van 95 % vd burgers dat het homohuwelijk wordt toegestaan?Baat het niet, dan schaadt het niet.

Egidius
15 mei 2005, 21:13
Wat is er concreet in het voordeel van 95 % vd burgers dat het homohuwelijk wordt toegestaan?

Raak, Stab!

Egidius

Ambiorix
15 mei 2005, 21:19
Raak, Stab!

Egidius
inderdaad, recht in de roos.

de KERN van de BHV kwestie is de verfransing in Vlaams-Brabant. Is uw vraag nu beantwoord Raf? En natuurlijk, de andere provincies zitten er maar wat verveeld bij, daarom dat dit probleem zo rap mogelijk moet opgelost worden. op een correcte manier weliswaar, gewoon de grondwet toepassen, de vlamingen moeten zelfs nog niet eens onderhandelen. Maar zoals we weten is het Verhofstadt en de VLD niet om principes, beloftes, en het volksbelang te doen..

Di Rupo dicteert, Verhofstadt "regeert"

ancapa
15 mei 2005, 21:55
De vraag is duidelijk, me dunkt. Er wordt hier door voor- en tegenstanders druk gediscussieerd over wie welke verantwoordelijkheid ontlopen heeft en wie dringend moet "afgestraft" worden om eens een "lesje in democratie" te krijgen, maar op de eenvoudige vraag wat nu precies het belang van die splitsing voor de burger is, volgt een oorverdovende stilte.

Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.

1. de franstaligen krijgen ten onrechte voordelen in een Vlaamse regio

2. de vlamingen krijgen die rechten niet in de franstalige regio !

dus zijn alle belgen niet gelijk voor de wet !

ancapa
15 mei 2005, 21:58
De strategische blunders zijn niet gebeurd in de aanloop naar de verkiezingen en zelfs niet bij opstellen van het Vlaams regeerakkoord, maar wel bij de dwaze beslissing om hierover te gaan onderhandelen en aan PS en MR te zeggen: NOEM UW PRIJS.

Toen de Franstaligen vragende partij waren inzake het onderwijs, inzake de eentalige rechters in Brussel, inzake de wapenuitvoer en Francorchamps, inzake de Snel-Belg-wet en het vreemdelingenstemrecht, is er NIET onderhandeld over prijzen.

Er waren geen compensaties. Er moeten in dit land alleen maar prijzen betaald worden als de Vlamingen vragende partij zijn. Omdat de Vlaamse politieke leiders niet de moed hebben, niet het zelfrespect hebben om gewoon, als was het maar vijf minuten, even arrogant te zijn als de Waalse politieke leiders.

daiwa
15 mei 2005, 22:06
1. de franstaligen krijgen ten onrechte voordelen in een Vlaamse regio

2. de vlamingen krijgen die rechten niet in de franstalige regio !

dus zijn alle belgen niet gelijk voor de wet !

In de faciliteitgemeenten zijn een paar Franstalige schooltjes en die worden zoals de wet het voorschrijft, betaald door het Vlaams gewest maar nu komt de aap uit de mouw, in Wallonié zijn ook een paar Nederlandtalige schooltjes en de Walen weigeren al jaren!!! daar één frank voor te geven alhoewel dit wettelijk zou moeten.
Als de Vlamingen niets doen zal de geldstroom altijd eenrichtingsverkeer blijven.

Raf
15 mei 2005, 22:10
[quote=stab]Wat is er concreet in het voordeel van 95 % vd burgers dat het homohuwelijk wordt toegestaan?Raak, Stab!

Egidius
Nee, helemaal niet raak. Verre van zelfs. Het huwelijk is iets wat zich afspeelt tussen twee mensen; daar heeft buiten die twee mensen niemand voor- of nadeel bij. De splitsing van die kieskring raakt heel wat meer mensen. Sommigen worden bevoordeeld, sommigen worden benadeeld. Die vergelijking met het homohuwelijk (die niet meer was dan een krampachtige poging om toch maar weer op de man te spelen) slaat dus als een tang op een varken. Kortom: zowat het complete tegenovergestelde van "raak".

Raf
15 mei 2005, 22:12
1. de franstaligen krijgen ten onrechte voordelen in een Vlaamse regio
Ach, wat verschrikkelijk...

2. de vlamingen krijgen die rechten niet in de franstalige regio !
Gruwelijk...

dus zijn alle belgen niet gelijk voor de wet !
Dat klopt. Er zijn nog steeds mensen die niet mogen adopteren, bijvoorbeeld...

Geertje
15 mei 2005, 22:16
- Door de verfransing wordt wonen in Vlaams Brabant onbetaalbaar. Doordat het vooral rijke Franstalige zijn die komen wonen in Vlaams brabant.
- Het is hem niet alleen te doen om de kieskring, maar ook voor het gerechtelijk arrondissement. Nu hangt de Vlaamse rand af van het gerecht in Brussel, wat tot menige ergernis leidt bij de bevolking. Zo is de efficiëntie nihil.
Door de splitsing van het gerechtelijk arrondissement, komen 2 rechtbanken bij: in Vilvoorde en in Halle. Dit moet uitmonden in een betere werking van het gerechtelijk apparaat in de Vlaamse rand.
- De verfransing brengt ook veel onnodige kosten met zich mee in de gemeenten. Alles moet dubbel worden georganiseerd. (verkiezingen, administratie enz...)

Dit is zo. Enkele van mijn collega's zijn al moeten verhuizen omdat het onbetaalbaar werd. En van het moment dat de franstaligen ergens in de meerderheid komen, worden ze onvergraagzaam tegenover de resterende Vlamingen.

Seba
15 mei 2005, 22:32
Nee, helemaal niet raak. Verre van zelfs. Het huwelijk is iets wat zich afspeelt tussen twee mensen; daar heeft buiten die twee mensen niemand voor- of nadeel bij. De splitsing van die kieskring raakt heel wat meer mensen.

ik vermoed ook dat meer mensen wakker liggen van BHV dan van het homohuwelijk. Of bedoelde je iets anders?


Sommigen worden bevoordeeld, sommigen worden benadeeld.

wie wordt benadeeld door de splitsing van BHV? En rafke, benadelen= iemand een recht ontzeggen, niet iemand een (discriminerend, selectief) voorrecht ontzeggen


Die vergelijking met het homohuwelijk (die niet meer was dan een krampachtige poging om toch maar weer op de man te spelen) slaat dus als een tang op een varken. Kortom: zowat het complete tegenovergestelde van "raak".

toon dat misschien dan ook eens aan. Ik zie immers niet echt in hoe dit
Het huwelijk is iets wat zich afspeelt tussen twee mensen; daar heeft buiten die twee mensen niemand voor- of nadeel bij. De splitsing van die kieskring raakt heel wat meer mensen

een antwoord zou zijn op dit:

Wat is er concreet in het voordeel van 95 % vd burgers dat het homohuwelijk wordt toegestaan?

Seba
15 mei 2005, 22:34
Ach, wat verschrikkelijk...

acht, wat verschrikkelijk voor mij dat homo's niet mogen huwen


Gruwelijk...

ahc, wat gruwelijk voor mij dat homo's niet mogen huwen daar ik zelf geen homo ben


Dat klopt. Er zijn nog steeds mensen die niet mogen adopteren, bijvoorbeeld...

alsof de mensen daar van wakker liggen...

Boerke Naas
15 mei 2005, 22:35
In de faciliteitgemeenten zijn een paar Franstalige schooltjes en die worden zoals de wet het voorschrijft, betaald door het Vlaams gewest maar nu komt de aap uit de mouw, in Wallonié zijn ook een paar Nederlandtalige schooltjes en de Walen weigeren al jaren!!! daar één frank voor te geven alhoewel dit wettelijk zou moeten.
Als de Vlamingen niets doen zal de geldstroom altijd eenrichtingsverkeer blijven.

De geldkraan toedraaien. En direct zullen de franstaligen een toontje lager zingen. We hebben het in eigen handen.

Raf
15 mei 2005, 22:42
Ik zie immers niet echt in hoe dit


een antwoord zou zijn op dit:
Nee, dat had ik van jou ook ècht niet verwacht... ;-)

Seba
15 mei 2005, 22:45
Nee, dat had ik van jou ook ècht niet verwacht... ;-)

dit "antwoord" van jou daarentegen had ik wél verwacht... :lol:

Raf
15 mei 2005, 22:48
dit "antwoord" van jou daarentegen had ik wél verwacht... :lol:
Nee hoor, dat had je helemaal niet verwacht. Je had gehoopt dat je me op de kast kon jagen met je persoonlijke aanvalletjes en je op de man spelen. Ik reageer echter al lang niet meer op jouw berichten. Je bent de moeite niet waard. ;-) Maar dat antwoord had je ook verwacht zeker? :-D

Ambiorix
15 mei 2005, 22:51
Raf valt door de mand.
http://forum.politics.be/showpost.php?p=1090863&postcount=22

Seba
15 mei 2005, 22:51
zie hé Raf, ik begrijp maar al te goed dat je niet wakker ligt van BHV. Probeer wel te beseffen dat met zulke ik-ik-ik-mentaliteit je evenzeer problemen zult hebben mbt zaken die je wél interesseren en die evngoed rechtvaardig kunnen zijn (ik ben bv. zeker voorstander van het homohuwelijk, ook al zou ik mij daar neits van moeten aantrekken). Het is precies zulke empathie die ontbreekt in onze hedendaagse samenleving, bij mensen van alle soorten en klassen. Het is dus niet omdat BHV jou niet interesseert, dat de Vlamingen in de Rand maar moeten leven met het idee dat Franstaligen zich hoegenaamd op geen enkele manier moeten aanpassen (in tegenstelling tot Vlamingen die zich gaan vestigen in Wallonië), en dat enkele Franstalige politici op imperialistische wijze de Vlaamse Rand mogen inlijven...

Raf
15 mei 2005, 22:52
Raf valt door de mand.
http://forum.politics.be/showpost.php?p=1090863&postcount=22
???????????????????????????????

Ambiorix
15 mei 2005, 22:56
???????????????????????????????
:lol:wat is het Raf? kunt ge er niet tegen om te zien dat uw argumenten waardeloos zijn? Seba weerlegt ze namelijk met soortgelijke waardeloze argumenten.. misschien heb je de ironie niet door.

enfin 'soit', over BHV moet niemand je iets proberen uit te leggen, je wil het precies niet snappen.

Gorefest
15 mei 2005, 23:02
Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV
Je kunt de vraag ook anders stellen, wat brengt het de burger op als men de grondwet respecteert..
Dus wetten dienen alleen nageleefd te worden alleen als men er voordeel bij heeft; anders niet, of snap ik de 'clou' van de vraag verkeerd? :mrgreen:

Raf
15 mei 2005, 23:04
:lol:wat is het Raf? kunt ge er niet tegen om te zien dat uw argumenten waardeloos zijn? Seba weerlegt ze namelijk met soortgelijke waardeloze argumenten.. misschien heb je de ironie niet door.
Misschien ben jij gewoon erg snel tevreden. Seba weerlegt namelijk helemaal niets. Seba is nog nooit verder geraakt dan wat op de man spelen. De vergelijking die hier gemaakt werd met het homohuwelijk blijft nog steeds een waardeloze vergelijking. Seba's persoonlijke aanvalletjes doen daar niets aan af.

enfin 'soit', over BHV moet niemand je iets proberen uit te leggen, je wil het precies niet snappen.
Er valt niets aan te "snappen". Het "probleem" BHV is een luxeprobleem dat misbruikt en uitgemolken wordt door enkele politici die alleen op eigen politiek gewin uitzijn. Kijk maar naar die idioot van de N-VA die het luidste heeft staan roepen dat hij alles eens onverwijld ging oplossen. Waar zit hij nu? Hij zwijgt braafjes in alle talen, want hij wil zijn vetbetaalde postje niet verliezen. Zo na ligt het "probleem" hem aan het hart. En de mensen die in ken die in BHV wonen en werken vragen zich af waar heel deze hetze vandaan komt. Zij weten immers dat het "probleem" er geen is.

Boerke Naas
15 mei 2005, 23:21
Raf valt door de mand.
http://forum.politics.be/showpost.php?p=1090863&postcount=22

Valt er constant door. Maar ziet het niet, en begrijpt het nog minder.

Boerke Naas
15 mei 2005, 23:23
:lol:wat is het Raf? kunt ge er niet tegen om te zien dat uw argumenten waardeloos zijn? Seba weerlegt ze namelijk met soortgelijke waardeloze argumenten.. misschien heb je de ironie niet door.

enfin 'soit', over BHV moet niemand je iets proberen uit te leggen, je wil het precies niet snappen.

Misschien is hij wel te ... om het te snappen.

Raf
15 mei 2005, 23:28
Valt er constant door. Maar ziet het niet, en begrijpt het nog minder.
Benieuwd hoe lang het gaat duren voor jij terug van het forum gesodemieterd wordt. Je bent duidelijk de dubbelnick van een banneling... Ik gok op een klein weekje.

Iemand zin in een weddenschapje? :-D

ancapa
15 mei 2005, 23:49
Benieuwd hoe lang het gaat duren voor jij terug van het forum gesodemieterd wordt. Je bent duidelijk de dubbelnick van een banneling... Ik gok op een klein weekje.

Iemand zin in een weddenschapje? :-D

er liggen veel meer mensen wakker van de splitsing van BHV dan van het homohuwelijk en hun bijkomende eis tot adoptierecht 8O

dubbelnicks enz... dat is dan niet op de man maar onder de gordel, of zoals in voetbal : proberen te winnen na een gespeelde wedstrijd met procedurefouten of een ontplofte bal.

Hans1
15 mei 2005, 23:52
De vraag is duidelijk, me dunkt. Er wordt hier door voor- en tegenstanders druk gediscussieerd over wie welke verantwoordelijkheid ontlopen heeft en wie dringend moet "afgestraft" worden om eens een "lesje in democratie" te krijgen, maar op de eenvoudige vraag wat nu precies het belang van die splitsing voor de burger is, volgt een oorverdovende stilte.

Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.

Geen enkel uiteraard. Integendeel, de inwoners van BHV zijn de enige Belgen die voor alle partijen mogen stemmen die hen regeren. De splitsing van BHV zou dus een nederlaag zijn voor de democratie.

daiwa
15 mei 2005, 23:54
Geen enkel uiteraard. Integendeel, de inwoners van BHV zijn de enige Belgen die voor alle partijen mogen stemmen die hen regeren. De splitsing van BHV zou dus een nederlaag zijn voor de democratie.


In een democratie worden de wetten gerespecteerd.

daiwa
16 mei 2005, 00:08
Geen enkel uiteraard. Integendeel, de inwoners van BHV zijn de enige Belgen die voor alle partijen mogen stemmen die hen regeren. De splitsing van BHV zou dus een nederlaag zijn voor de democratie.

Juist, de inwoners van BHV zijn de ENIGE Belgen die voor alle partijen mogen stemmen.
Hiermee benadrukt u nog eens het ondemocratisch en onwettelijk karakter van de huidige toestand.

woffer
16 mei 2005, 00:30
Ben ik eigenlijk de enige die inziet dat de arrogante houding van de Walen VOLLEDIG langs de kwestie is in het dossier BHV ?!?
Ik ben akkoord dat je als Vlaming mag zeggen "hier en niet verder", maar dan wel als antwoord op een aanval van Waalse kant. En bij mijn weten zijn het nog altijd de Vlamingen die dit terug op de onderhandelingstafel hebben gezwierd en dus zelf in de aanval zijn gegaan...

Gun
16 mei 2005, 00:36
Probeer je ons nu wijs te maken, dat , indien er enkel vlamingen moesten wonen de huur- en/of aankoopprijs van een huis of appartement lager zouden zijn ??? Leg dat eens uit aub.Pietje, vraag en aanbod ... kapitaalkrachtige Franstaligen komen in de Vlaamse rand wonen ...

Gun
16 mei 2005, 00:37
sympathie voor de vlamingen die daar wonen en met die problemen van de arrogante verfransing te maken hebben en dit op vlaams grondgebied is voor mij genoeg om deze splitsing door te voeren.
Ik zelf woon in limburg en ik kan gerust zeggen van "pff dit interesseert mij niet want ik woon daar toch niet"
maar ik heb mijn principes over de belgische politiek en als een politieke partij een belofte maakt en hierdoor verkozen word door het volk is het toch logisch dat men deze belofte waarmaakt want anders is er geen vertrouwen meer en ik vind dit dus meer dan genoeg om dit probleem op te lossen.
ook kunnen we nu beter voor de harde en korte pijn kiezen door eventueel een crisis te krijgen(ben benieuwd of die franstalige wel aan de alamrbel durven trekken als er gestemd word voor bhv.)
dan dat het probleem weer in de frigo verdwijnt en dit probleem niet 1 ,niet 2 maar mischien tientallen keren het land in crisis brengt.
Wat is dan het beste???
ene keer non zeggen en dan misschien een crisis riskeren of gewoon door doen en dat het probleem zoals een boomerang steeds terugkeert
dan kies ik toch voor het eerste, sorry maar dat is mijn mening maar daarom moet jij er niet zo over denken hé:thumbsup: Een sporadische positieve mening van een nietbewoner van de BH van V ...

Pavell
16 mei 2005, 00:41
He, ik ben een rus en ik wil taalfaciliteiten.
Dus onderwijs, ingericht door Rusland, betaald door vlaanderen (de russen hebben daar geen geld voor) sportfaciliteiten, vertier en alles erop en eraan.

Gun
16 mei 2005, 00:41
Er valt niets aan te "snappen". Het "probleem" BHV is een luxeprobleem dat misbruikt en uitgemolken wordt door enkele politici die alleen op eigen politiek gewin uitzijn. Kijk maar naar die idioot van de N-VA die het luidste heeft staan roepen dat hij alles eens onverwijld ging oplossen. Waar zit hij nu? Hij zwijgt braafjes in alle talen, want hij wil zijn vetbetaalde postje niet verliezen. Zo na ligt het "probleem" hem aan het hart. En de mensen die in ken die in BHV wonen en werken vragen zich af waar heel deze hetze vandaan komt. Zij weten immers dat het "probleem" er geen is.Rafke, jij woont niet in de BH van V maar zit hier in zowat elke thread hoog van de toren te kraaien dat de splitsing een non-issue is ... je stelt je hier heel lichtzinnig op en ondermijnt hiermee al je posts ...

Seba
16 mei 2005, 00:42
Integendeel, de inwoners van BHV zijn de enige Belgen die voor alle partijen mogen stemmen die hen regeren. De splitsing van BHV zou dus een nederlaag zijn voor de democratie.

je vergeet wel "toevallig" erbij te vertellen dat zij wel de enigste zijn Hansje. Hou dus maar gauw op met je hypocriete leugenachtige fransdolle FDF-slogans.

Gun
16 mei 2005, 00:43
Geen enkel uiteraard. Integendeel, de inwoners van BHV zijn de enige Belgen die voor alle partijen mogen stemmen die hen regeren. De splitsing van BHV zou dus een nederlaag zijn voor de democratie.Hier (in de BH van V) kan je stemmen op bewindsvoerders die geen (0) verantwoording moeten afleggen en hier NIET regeren ...

Gun
16 mei 2005, 00:44
He, ik ben een rus en ik wil taalfaciliteiten.
Dus onderwijs, ingericht door Rusland, betaald door vlaanderen (de russen hebben daar geen geld voor) sportfaciliteiten, vertier en alles erop en eraan.;-) Good luck!!

Raf
16 mei 2005, 00:45
Rafke, jij woont niet in de BH van V maar zit hier in zowat elke thread hoog van de toren te kraaien dat de splitsing een non-issue is ... je stelt je hier heel lichtzinnig op en ondermijnt hiermee al je posts ...
:roll:

Ik hoef daar helemaal niet te wonen om er een mening over te hebben. Het is trouwens niet omdat ik er zelf niet woon, dat ik er ook niemand ken...

daiwa
16 mei 2005, 00:48
je vergeet wel "toevallig" erbij te vertellen dat zij wel de enigste zijn Hansje. Hou dus maar gauw op met je hypocriete leugenachtige fransdolle FDF-slogans.

Nee Seba, hij zegt wel dat de inwoners van BHV de ENIGSTE inwoners van Belgié zijn die op alle partijen kunnen stemmen maar zonder het te beseffen benadrukt hij wel het ondemocratisch en onwettelijk karakter van de huidige toestand. ;-)

Seba
16 mei 2005, 00:51
Misschien ben jij gewoon erg snel tevreden. Seba weerlegt namelijk helemaal niets. Seba is nog nooit verder geraakt dan wat op de man spelen.

iedere kleuter kan hier zwart op wit staan dat jij weigert op mijn post te antwoorden met het excuss dat ik "op de man zou spelen". Wel Rafke, geef dan eens een citaat waar ik op de man zou spelen??


De vergelijking die hier gemaakt werd met het homohuwelijk blijft nog steeds een waardeloze vergelijking. Seba's persoonlijke aanvalletjes doen daar niets aan af.

misschien moet je ons eens zeggen waarom dat een "waardeloze vergelijking" is. Volgens mij is ze zeer treffend: jij stelt dat de politici zich niet mogen bezighouden met BHV omdat het geen kat interesseert. Waarom zouden politici zich dan wél mogen bezighouden met zoiets als het homohuwelijk Rafke, waar "de mensen" wss ook helemaal niet van wakker liggen? De conclusie is dan ook dat jij hier toevallig dat "argument" gebruikt omdat het hier in je kraam apst, terwijl het bij het homohuwelijk niet in je kraam past. Soms moet je maar eens leren aanvaarden dat de wereld niet enkel om jou draait...


Het "probleem" BHV is een luxeprobleem[/QUOTE]

neen, een eerlijke, Grondwettelijke staatsinrichting is de basis van elke federale staat.


dat misbruikt en uitgemolken wordt door enkele politici die alleen op eigen politiek gewin uitzijn.

akkoord


Kijk maar naar die idioot van de N-VA die het luidste heeft staan roepen dat hij alles eens onverwijld ging oplossen. Waar zit hij nu? Hij zwijgt braafjes in alle talen, want hij wil zijn vetbetaalde postje niet verliezen. Zo na ligt het "probleem" hem aan het hart.

akkorod, macht corrumpeert


En de mensen die in ken die in BHV wonen en werken vragen zich af waar heel deze hetze vandaan komt. Zij weten immers dat het "probleem" er geen is.

zij interesseren zich er wss niet in en/of vinden de situatie niet erg. Dat is hun volste recht, maar dat neemt niet weg dat mensen die het zich wél aantrekken en ijveren voor een correcte, eerlijke Grondwettelijke evenzeer dat recht mogen uitoefenen...

Seba
16 mei 2005, 00:57
zie hé Raf, ik begrijp maar al te goed dat je niet wakker ligt van BHV. Probeer wel te beseffen dat met zulke ik-ik-ik-mentaliteit je evenzeer problemen zult hebben mbt zaken die je wél interesseren en die evngoed rechtvaardig kunnen zijn (ik ben bv. zeker voorstander van het homohuwelijk, ook al zou ik mij daar neits van moeten aantrekken). Het is precies zulke empathie die ontbreekt in onze hedendaagse samenleving, bij mensen van alle soorten en klassen. Het is dus niet omdat BHV jou niet interesseert, dat de Vlamingen in de Rand maar moeten leven met het idee dat Franstaligen zich hoegenaamd op geen enkele manier moeten aanpassen (in tegenstelling tot Vlamingen die zich gaan vestigen in Wallonië), en dat enkele Franstalige politici op imperialistische wijze de Vlaamse Rand mogen inlijven...

Raf?

Seba
16 mei 2005, 00:59
Nee Seba, hij zegt wel dat de inwoners van BHV de ENIGSTE inwoners van Belgié zijn die op alle partijen kunnen stemmen maar zonder het te beseffen benadrukt hij wel het ondemocratisch en onwettelijk karakter van de huidige toestand. ;-)

volgens Hans1 staat "democratie" dus blijkbaar gelijk met een situatie waar niet elke burger over dezelfde rechten beschikt, maar louter op basis van woonplaats gediscrimineerd wordt...

daiwa
16 mei 2005, 01:03
volgens Hans1 staat "democratie" dus blijkbaar gelijk met een situatie waar niet elke burger over dezelfde rechten beschikt, maar louter op basis van woonplaats gediscrimineerd wordt...

Dat is idd. zijn definitie van democratie. Die moeten we inkaderen!!!!! :-D

Gun
16 mei 2005, 01:04
:roll:

Ik hoef daar helemaal niet te wonen om er een mening over te hebben. Het is trouwens niet omdat ik er zelf niet woon, dat ik er ook niemand ken...Ik ken iemand die in March-En-Famenne woont ... en dan?

Egidius
16 mei 2005, 08:19
Nee, helemaal niet raak. Verre van zelfs. Het huwelijk is iets wat zich afspeelt tussen twee mensen; daar heeft buiten die twee mensen niemand voor- of nadeel bij.

Als er dan toch maar een bepaalde categorie mensen voordeel bij heeft, dan hoeft het de rest ook niet te interesseren, nietwaar? Onderwerp van tafel.

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 08:20
Dat klopt. Er zijn nog steeds mensen die niet mogen adopteren, bijvoorbeeld...

Ach wat erg...

Gruwelijk ook.

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 08:26
Seba weerlegt namelijk helemaal niets. Seba is nog nooit verder geraakt dan wat op de man spelen. De vergelijking die hier gemaakt werd met het homohuwelijk blijft nog steeds een waardeloze vergelijking. Seba's persoonlijke aanvalletjes doen daar niets aan af.

Hahaha, je bent een slechte verliezer. Seba heeft een goede parellellie gemaakt: ik ben geen inwoner van BHV => wat kan de splitsing mij schelen, tegenover: ik ben geen homo => wat kan de homoadoptie mij schelen. Geen speld tussen te krijgen, Rafken, en uw gescheld zal daar niets aan veranderen. Maar u zo te zien spartelen is hoogst amusant.

Gaa skajt oeëger as aa gat, zeggen wij in Halle-Vilvoorde.

Egidius

Karel Hendrik
16 mei 2005, 08:31
Respect voor de regels van de democratie.

Het ontgaat blijkbaar velen dat er twee dossiers B-H-V zijn.

Dossier1
Dit dossier is inderdaad veertig jaar oud. Het gaat over een kiesarrondissement dat bestond in de provincie Brabant. Het arbitragehof is niet tussengekomen om zijn oordeel over dit kiesarrondissement uit te spreken.
Op dit kiesarrondissement kon volgende kritiek worden toegepast: het was een vermenging van twee verschillende taalgebieden: het eentalig gebied Halle-Vilvoorde en het tweetalige gebied Brussel. Vermits de gekozenen in Kamer en Senaat dienen ingedeeld te worden in taalgroepen gaat het niet op dat kiezers uit een eentalig gebied kunnen kiezen voor kandidaten uit een tweetalig gebied. Die kiezers worden dan immers niet meer vertegenwoordigd al s er gestemd wordt in taalgroepen.

Dossier2.
Het dossier 2 verschilt essentieel van dossier 1: nu gaat het om een kisarrondissement dat tot stand kwam bij de inrichting van provinciale kiesomschrijvingen in de kieswet in 2002.
Sinds 1.1.1995 bestaat de provincie Brabant niet meer. Ze werd gesplitst in Vlaams- en Waals Brabant en sinds 5.5.1993 is een provincie niet langer een indeling van het Rijk maar van de gewesten.
Hierdoor houdt B-H-V een duidelijke schending van de Grondwet in men voegt een deel van een provincie samen met een arrondissement dat aan de indeling van de provincies werd onttrokken.
De kieswet werd alleen veranderd om Verhofstadt een groter aantal stemmen te verlenen: (gelijktijdig kandidaat zijn voor Kamer en Senaat, provinciale kieskringen dus meer kiezers en kiesdrempel, dus uitschakeling van bepaalde kiezers.
Alleen de kiesdrempel werd niet vernietigd alle andere innovaties werden onwettig verklaard.(dubbele kandidaatstelling en kiesarrondissement B-H-V.
Dat laatste om een duidelijke reden: schending van het gelijkheidsbeginsel.

Het gelijkheidsbeginsel is een essentieel onderdeel van een democratische staat. Iedere burger zou moeten wakker liggen van een schending van het gelijkheidsbeginsel
Een eerste minister die het gelijkheidsbeginsel op zij plaatst voor persoonlijk belang hoort niet thuis in een democratie.
De regering mag om die reden gerust vallen.

Raf
16 mei 2005, 09:45
Als er dan toch maar een bepaalde categorie mensen voordeel bij heeft, dan hoeft het de rest ook niet te interesseren, nietwaar? Onderwerp van tafel.

Egidius
Het hoeft inderdaad niemand te interesseren, behalve die bepaalde categorie zelf. Precies daarom is het zo'n wankele vergelijking.

Raf
16 mei 2005, 09:54
Hahaha, je bent een slechte verliezer. Seba heeft een goede parellellie gemaakt: ik ben geen inwoner van BHV => wat kan de splitsing mij schelen, tegenover: ik ben geen homo => wat kan de homoadoptie mij schelen. Geen speld tussen te krijgen, Rafken, en uw gescheld zal daar niets aan veranderen. Maar u zo te zien spartelen is hoogst amusant.
8O Gescheld??? Wil je zo goed zijn mij even te wijzen waar en tegenover wie ik "gescholden" zou hebben? Ik neem aan dat je weet wat "schelden" betekent?

Je mag trouwens dringend eens leren lezen, want je hebt daar duidelijk ernstige problemen mee. Ik heb om te beginnen NOOIT gezegd dat BHV mij niet interesseert omdat ik er niet woon, dat is een conclusie die JIJ getrokken hebt. Mijn stelling was namelijk dat zelfs de inwoners van BHV niet geïnteresseerd zijn. Bovendien gaat de vergelijking met adoptie voor homo's niet op, om de simpele reden dat het gaat om iets wat alleen de betrokkenen raakt en niet een hele hoop mensen die toevallig in een bepaalde regio wonen.

Egidius
16 mei 2005, 09:54
Het hoeft inderdaad niemand te interesseren, behalve die bepaalde categorie zelf. Precies daarom is het zo'n wankele vergelijking.

Niemand vraagt dat Raf zich interesseert voor BHV. Het is daarentegen wel Raf die zegt dat niemand buiten een paar betrokkenen zich voor BHV interesseert, en dat de regering zich dus niet met dat probleem hoeft bezig te houden.
Dat was gerekend buiten de homo-adoptie. Geen kat op een paar betrokkenen na is er in geïnteresseerd. De conclusie ligt voor de hand.

Egidius

Raf
16 mei 2005, 09:55
Ik ken iemand die in March-En-Famenne woont ... en dan?
Zoeken ze in Marche-en-Famenne ook het een of ander te splitsen?

Raf
16 mei 2005, 09:56
Niemand vraagt dat Raf zich interesseert voor BHV. Het is daarentegen wel Raf die zegt dat niemand buiten een paar betrokkenen zich voor BHV interesseert, en dat de regering zich dus niet met dat probleem hoeft bezig te houden.
Dat was gerekend buiten de homo-adoptie. Geen kat op een paar betrokkenen na is er in geïnteresseerd. De conclusie ligt voor de hand.

Egidius
Nee, de conclusie ligt helemaal niet voor de hand. Je probeert krampachtig om appelen met citroenen te vergelijken.

Egidius
16 mei 2005, 10:01
Ik neem aan dat je weet wat "schelden" betekent?

Als ik het dreig te vergeten, ga ik gauw je ouwe posts herlezen.

Ik heb om te beginnen NOOIT gezegd dat BHV mij niet interesseert omdat ik er niet woon, dat is een conclusie die JIJ getrokken hebt. Mijn stelling was namelijk dat zelfs de inwoners van BHV niet geïnteresseerd zijn. Bovendien gaat de vergelijking met adoptie voor homo's niet op, om de simpele reden dat het gaat om iets wat alleen de betrokkenen raakt en niet een hele hoop mensen die toevallig in een bepaalde regio wonen.

Hahahahahaha....
Van mijn homovrienden is er niet één die vindt dat homo's moeten kunnen adopteren. Meer zelfs, ik heb tot mijn verbazing vastgesteld dat de meesten ook het homohuwelijk onnodig vinden.
Dat zijn dus blijkbaar luxeprobleempjes van een kleine lawaaimakende minderheid. Persoonlijke dada's, zeg maar.

Op naar de volgende kwestie.

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 10:03
Nee, de conclusie ligt helemaal niet voor de hand. Je probeert krampachtig om appelen met citroenen te vergelijken.

:lol: :lol: :lol:

Egidius

Raf
16 mei 2005, 10:08
Als ik het dreig te vergeten, ga ik gauw je ouwe posts herlezen.
Wel wel wel... Hij trekt rap zijne kak terug in se, den Egidius... :lol: :lol: :lol:

Een paar minuten geleden had je het nog over "gescheld" in dit topic. Ik wacht vol ongeduld op de bewijzen daarvan... Komaan, laat nu maar eens zien dat je meer kan dan alleen maar wat blazen! :lol:

Hahahahahaha....
Van mijn homovrienden is er niet één die vindt dat homo's moeten kunnen adopteren. Meer zelfs, ik heb tot mijn verbazing vastgesteld dat de meesten ook het homohuwelijk onnodig vinden.
Dat zijn dus blijkbaar luxeprobleempjes van een kleine lawaaimakende minderheid. Persoonlijke dada's, zeg maar.

Op naar de volgende kwestie.

Egidius
De wet is er een die hen TOELAAT om te huwen, niet een die hen VERPLICHT dat te doen. Snap je dat verschil? Zal ik er een tekeningetje bij maken?

Raf
16 mei 2005, 10:09
:lol: :lol: :lol:

Egidius
Schitterende weerlegging. Ik sta paf van bewondering voor zulke redenaarskunsten... :roll:

Egidius
16 mei 2005, 10:15
Komaan, laat nu maar eens zien dat je meer kan dan alleen maar wat blazen! :lol:

Kom kom, niet doen alsof jij gelooft dat ik wat meer kan dan blazen. Ik kan niet meer, dat weet jij al van in het begin dat ik hier post. En de meeste andere posters hebben het ook al lang ingezien.

De wet is er een die hen TOELAAT om te huwen, niet een die hen VERPLICHT dat te doen.

Ze vinden dat niet nodig. Als democratische burgers van dit land hebben ze dat recht, me dunkt.

Zal ik er een tekeningetje bij maken?

Heer, laat deze beker aan mij voorbijgaan...

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 10:16
Schitterende weerlegging. Ik sta paf van bewondering voor zulke redenaarskunsten... :roll:

Blij dat ik dat vandaag weer wat tot jouw geluk heb kunnen bijdragen.

Egidius

Raf
16 mei 2005, 10:20
Ze vinden dat niet nodig. Als democratische burgers van dit land hebben ze dat recht, me dunkt.
Ze hebben nochtans niet het recht om anderen hun wil op te leggen.

Egidius
16 mei 2005, 10:23
Ze hebben nochtans niet het recht om anderen hun wil op te leggen.

Maar van jou moeten de burgers van Halle-Vilvoorde, als enige in heel België, wel lijsten uit andere gewesten op hun kiesbrief dulden.

Egidius

Raf
16 mei 2005, 10:23
Maar van jou moeten de burgers van BHV, als enige in heel België, wel lijsten uit andere gewesten op hun kiesbrief dulden.

Egidius
Natuurlijk.

Egidius
16 mei 2005, 10:25
Natuurlijk.

Elke burger, homo of niet-homo, heeft dus het recht tegen homohuwelijk of -adoptie te zijn.

QED

Egidius

Raf
16 mei 2005, 10:29
Elke burger, homo of niet-homo, heeft dus het recht tegen homohuwelijk of -adoptie te zijn.

QED

Egidius
Natuurlijk, dat heb ik toch nooit betwist. Zolang de wet maar blijft bestaan... 8)

Egidius
16 mei 2005, 10:35
Natuurlijk, dat heb ik toch nooit betwist. Zolang de wet maar blijft bestaan... 8)

Net zoals over BHV, zal de meerderheid van je medeburgers daarover beslissen.

Egidius

Raf
16 mei 2005, 10:36
Net zoals over BHV, zal de meerderheid van je medeburgers daarover beslissen.

Egidius
Nee, helemaal niet. Zoals steeds zal de beslissing boven de hoofden van mijn en jouw medeburgers genomen worden.

labyrinth
16 mei 2005, 10:45
BHV is dat niet dat 'no man's land', dat folkloristisch Belgisch taalmuseum aan de rand van een Europese hoofdstad in een steeds groter wordende wereld ? Daar waar de Vlamingen op papier gelijk hebben maar de Franstalige inwoners de meerderheid zijn. Daar waar er faciliteiten werden verschaft aan deze meerderheid om deze zaak op een menselijke manier op te lossen en waar een omzendbrief van een burgemeester het land en de regering voor lange tijd
in een tweestrijd stortte en verlamde, waarvoor België en de belastingbetaler veel centen moest neertellen voor niets, rien, nada, niets........tenzij om aan te tonen dat er veel mensen in de politiek bezig zijn met niets en dat ze daarvoor nog goed betaald worden ook terwijl er economisch, sociaal en ecologisch zoveel te doen is.
8O :-(

Toegegeven, ik heb ook soms goed gelachen maar ik vond deze klucht wat langdradig en vooral heel duur.....

Egidius
16 mei 2005, 10:45
Zoals steeds zal de beslissing boven de hoofden van mijn en jouw medeburgers genomen worden.

De kruik gaat zolang te water tot ze ... (durf het woord bijna niet uitspreken) ... barst. De burgers van Halle-Vilvoorde zullen, ook al zijn ze niet per sé tegenstander van het homo-huwelijk, de rekening presenteren. Daar twijfel je toch niet aan?

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 10:48
Daar waar de Vlamingen op papier gelijk hebben maar de Franstalige inwoners de meerderheid zijn.

Ach, de Franstalige inwoners zouden daar dus in de meerderheid zijn... Waar heeft u dat gevonden, in de bibliotheek van Schoonplaneet misschien? Zou u niet beter naar een planeet verhuizen waar ze wel hun basisfeiten kennen?

Jezus, Jezus, zei d'er één...

Egidius

Ambiorix
16 mei 2005, 10:49
Daar waar de Vlamingen op papier gelijk hebben maar de Franstalige inwoners de meerderheid zijn.
de meerderheid is in sommige gemeentes inderdaad een feit, maar het leeuwendeel van BHV is Vlaams. Wat WEL een zo is, is dat onze Vlaamse meerderheid dreigt verloren te gaan.
Verfransing is het sluipende gif dat Brussel wil uitbreiden tot half VL-Brabant.

op papier hebben we gelijk! waarom dan ons gelijk niet opeisen?

labyrinth
16 mei 2005, 10:59
de meerderheid is in sommige gemeentes inderdaad een feit, maar het leeuwendeel van BHV is Vlaams. Wat WEL een zo is, is dat onze Vlaamse meerderheid dreigt verloren te gaan.
Verfransing is het sluipende gif dat Brussel wil uitbreiden tot half VL-Brabant.

op papier hebben we gelijk! waarom dan ons gelijk niet opeisen?

Omdat een mens meer is dan papier alleen.
De faciliteitengemeenten zijn wat ze zijn. Trouwens in faciliteiten zit het woord 'facile' waarom het dan moeilijk maken ?
Verdere uitbreiding naar Vlaanderen en verfransing (uw nachtmerrie ;-) ) is niet mogelijk vermits er verderop geen faciliteiten zijn.... BHV is echt een no man's land en voor mijn part kan dat zo blijven, zoals ik al schreef een 'Belgisch folkloristisch taalmuseum' .....

Egidius
16 mei 2005, 11:02
BHV is echt een no man's land en voor mijn part kan dat zo blijven, zoals ik al schreef een 'Belgisch folkloristisch taalmuseum' .....

De juiste cijfers over de taalverhouding in BHV al opgedoken in de bibliotheek van SchoonPlaneet, Lab?

Of ben je plots niet meer geïnteresseerd in feiten als ze niet in jouw kraampje passen?

Egidius

TC
16 mei 2005, 11:03
Ach, wat verschrikkelijk...


Gruwelijk...


Dat klopt. Er zijn nog steeds mensen die niet mogen adopteren, bijvoorbeeld...

Sjah, als u terechte argumenten gaat blijven rediculiseren, dan is het einde discussie natuurlijk ! :?

Raf
16 mei 2005, 11:04
Sjah, als u terechte argumenten gaat blijven rediculiseren, dan is het einde discussie natuurlijk ! :?
Welke "terechte" argumenten? :roll:

Turkje
16 mei 2005, 11:06
Conclusie van deze discussie: Raf vraagt argumenten. Voornaamste argument = discriminatie. Raf vindt dat dat van geen tel is omdat homo's geen kinderen mogen adopteren.

Bon, dat weten we dus ook weeral. ;-)

labyrinth
16 mei 2005, 11:07
De juiste cijfers over de taalverhouding in BHV al opgedoken in de bibliotheek van SchoonPlaneet, Lab?

Of ben je plots niet meer geïnteresseerd in feiten als ze niet in jouw kraampje passen?

Egidius

Wees constructief Egidius en verschaf ze mij en ons. Dank u !

Raf
16 mei 2005, 11:07
Conclusie van deze discussie: Raf vraagt argumenten. Voornaamste argument = discriminatie. Raf vindt dat dat van geen tel is omdat homo's geen kinderen mogen adopteren.

Bon, dat weten we dus ook weeral. ;-)
Nu mag je me toch eens even uitleggen (liefst ietwat onderbouwd) hoe je tot DIE conclusie bent gekomen. Ik ben benieuwd!

TC
16 mei 2005, 11:09
Welke "terechte" argumenten? :roll:

Bent u zo kort van geheugen ?

DEZE (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1090788&postcount=19) post was u blijkbaar al ontgaan !

stab
16 mei 2005, 11:10
Daar waar de Vlamingen op papier gelijk hebben maar de Franstalige inwoners de meerderheid zijn.Je kent duidelijk BHV niet...
Alleen in 4 vd 6 randgemeenten hebben Franstaligen een ruime meerderheid.
Is er nog iets waar je niets over weet maar desondanks je onzin over kwijt wil?

Raf
16 mei 2005, 11:10
Bent u zo kort van geheugen ?

DEZE (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1090788&postcount=19) post was u blijkbaar al ontgaan !
Ach... Ik dacht even dat je het over "terechte" argumenten had...

Boerke Naas
16 mei 2005, 11:12
Je kent duidelijk BHV niet...
Alleen in 4 vd 6 randgemeenten hebben Franstaligen een ruime meerderheid.
Is er nog iets waar je niets over weet maar desondanks je onzin over kwijt wil?

Zo zijn er blijkbaar veel. Ze weten niet waarover het gaat, leuteren wat en vinden dat de anderen op de man spelen.

Turkje
16 mei 2005, 11:12
Nu mag je me toch eens even uitleggen (liefst ietwat onderbouwd) hoe je tot DIE conclusie bent gekomen. Ik ben benieuwd!

1ste pagina gelezen.

Egidius
16 mei 2005, 11:13
Wees constructief Egidius en verschaf ze mij en ons. Dank u !

Als jij hier alleen maar beweerd had dat de Franstaligen in BHV in de meerderheid zijn, dan had ik kunnen volstaan met dat vriendelijke en beleefd te weerleggen. Maar jij hebt daar een tirade aan vastgeknoopt die de terechte eisen van de inwoners van Halle-Vilvoorde ridiculiseerde.

Welaan dan, bewijs je betoog maar eens.

Allé vooruit, een hint: het FDF beweert op www.fdf.be (http://www.fdf.be) dat er 120.000 franstaligen in Halle-Vilvoorde wonen. Dat is dus de maximale schatting. En de bevolkingscijfers van Halle-Vilvoorde kan je zelf wel vinden zeker?

Egidius

TC
16 mei 2005, 11:14
Ach... Ik dacht even dat je het over "terechte" argumenten had...

héhé... DIT soort reacties bedoel ik nu net !

Raf
16 mei 2005, 11:19
1ste pagina gelezen.
Dan heb je ongetwijfeld wel gezien wie er met het homohuwelijk is komen aandraven als "argument" en als je dan nog een klein beetje verder zou lezen, i.p.v. voorbarige en dus ongefundeerde conclusies te trekken, dan zou je gezien hebben dat ik dat argument niet als relevant aanvaard heb in deze discussie. Mijn vraag blijft dus HOE je tot die conlusie gekomen bent, maar vooral WAAROM...

Turkje
16 mei 2005, 11:22
Dan heb je ongetwijfeld wel gezien wie er met het homohuwelijk is komen aandraven als "argument" en als je dan nog een klein beetje verder zou lezen, i.p.v. voorbarige en dus ongefundeerde conclusies te trekken, dan zou je gezien hebben dat ik dat argument niet als relevant aanvaard heb in deze discussie. Mijn vraag blijft dus HOE je tot die conlusie gekomen bent, maar vooral WAAROM...

Misschien kun je best zelf nog eens teruglezen, want ik had het niet over het homohuwelijk, maar wel over homoadoptie, een argument waar jij bent mee komen afdraven (reactie op post van ancapa).

woffer
16 mei 2005, 11:22
Ik vind het bijzonder triest dat de kern van de hele discussie rond BHV gewoonweg verschoven wordt naar een wederzijdse haat tussen Vlamingen en Walen. Kijk simpelweg naar dit forum; Was het onderwerp niet "het belang ervan voor de burger"?
Ik denk dat de enige winnaar aan Vlaamse kant in dit dossier de N-VA is, ondanks hun falen. Ze zijn er immers in geslaagd de haat tov Walen weer te doen oplaaien in de Vlaamse burger, wat het Vlaams-nationalisme enkel ten goede komt. En het is zeer triest te moeten ondervinden dat heel het Vlaamse volk zich laat vangen door zo'n politieke misleiding.

Raf
16 mei 2005, 11:25
Misschien kun je best zelf nog eens teruglezen, want ik had het niet over het homohuwelijk, maar wel over homoadoptie, een argument waar jij bent mee komen afdraven (reactie op post van ancapa).

Bedoel je dit:

dus zijn alle belgen niet gelijk voor de wet !
Dat klopt. Er zijn nog steeds mensen die niet mogen adopteren, bijvoorbeeld...

Ken je het verschil tussen een "argument" en een "voorbeeld"?

Raf
16 mei 2005, 11:26
Ik vind het bijzonder triest dat de kern van de hele discussie rond BHV gewoonweg verschoven wordt naar een wederzijdse haat tussen Vlamingen en Walen. Kijk simpelweg naar dit forum; Was het onderwerp niet "het belang ervan voor de burger"?
Ik denk dat de enige winnaar aan Vlaamse kant in dit dossier de N-VA is, ondanks hun falen. Ze zijn er immers in geslaagd de haat tov Walen weer te doen oplaaien in de Vlaamse burger, wat het Vlaams-nationalisme enkel ten goede komt. En het is zeer triest te moeten ondervinden dat heel het Vlaamse volk zich laat vangen door zo'n politieke misleiding.
Daarin heb je overschot van gelijk. Het inderdaad diep triest... :-(

labyrinth
16 mei 2005, 11:27
Als jij hier alleen maar beweerd had dat de Franstaligen in BHV in de meerderheid zijn, dan had ik kunnen volstaan met dat vriendelijke en beleefd te weerleggen. Maar jij hebt daar een tirade aan vastgeknoopt die de terechte eisen van de inwoners van Halle-Vilvoorde ridiculiseerde.

Welaan dan, bewijs je betoog maar eens.

Allé vooruit, een hint: het FDF beweert op www.fdf.be (http://www.fdf.be/) dat er 120.000 franstaligen in Halle-Vilvoorde wonen. Dat is dus de maximale schatting. En de bevolkingscijfers van Halle-Vilvoorde kan je zelf wel vinden zeker?

Egidius

Dit wordt geschreven door De Standaard :

Faciliteiten: In totaal zijn er 27 faciliteitengemeenten in ons land. Bij de discussies rond B-H-V gaat het om de zes randgemeenten rond Brussel (Sint-Genesius-Rode, Drogenbos, Wemmel, Kraainem, Wezembeek-Oppem, Linkebeek). Hoewel die in Vlaanderen liggen, is een meerderheid van de inwoners Franstalig en worden de gemeentebesturen gedomineerd door Franstalige politici. Dankzij de invoering van de faciliteiten kunnen inwoners er kiezen of hun schriftelijke en mondelinge contacten met de gemeentediensten in het Nederlands dan wel het Frans verlopen.

Boerke Naas
16 mei 2005, 11:27
Ik vind het bijzonder triest dat de kern van de hele discussie rond BHV gewoonweg verschoven wordt naar een wederzijdse haat tussen Vlamingen en Walen. Kijk simpelweg naar dit forum; Was het onderwerp niet "het belang ervan voor de burger"?
Ik denk dat de enige winnaar aan Vlaamse kant in dit dossier de N-VA is, ondanks hun falen. Ze zijn er immers in geslaagd de haat tov Walen weer te doen oplaaien in de Vlaamse burger, wat het Vlaams-nationalisme enkel ten goede komt. En het is zeer triest te moeten ondervinden dat heel het Vlaamse volk zich laat vangen door zo'n politieke misleiding.

De "haat" (zoals u dat noemt) wordt veroorzaakt door de onrechtmatige eisen van het racistische FDF, gesteund door de MR en de PS.

Egidius
16 mei 2005, 11:35
Dit wordt geschreven door De Standaard :

Faciliteiten: In totaal zijn er 27 faciliteitengemeenten in ons land. Bij de discussies rond B-H-V gaat het om de zes randgemeenten rond Brussel (Sint-Genesius-Rode, Drogenbos, Wemmel, Kraainem, Wezembeek-Oppem, Linkebeek). Hoewel die in Vlaanderen liggen, is een meerderheid van de inwoners Franstalig en worden de gemeentebesturen gedomineerd door Franstalige politici. Dankzij de invoering van de faciliteiten kunnen inwoners er kiezen of hun schriftelijke en mondelinge contacten met de gemeentediensten in het Nederlands dan wel het Frans verlopen.

Mijn hint niet gevolgd, Lab? Tssssss....

Je moet het zelf maar weten dan als je Bokrijk-argumenten weggeblazen worden wegens extreme onwetendheid.

Allé vooruit: in de bibliotheek van SchoonPlaneet is zeker ergens een kaart van België te vinden. Als het niet teveel gevraagd is, zoek daarop eens het verschil tussen Brussel, Halle-Vilvoorde en de zes faciliteitengemeenten.

Ik verwacht niet dat je hier nog op terugkomt hoor. Niemand komt hier ook in alle ernst melden dat hij zonet ontdekte dat de aarde niet plat is.

Egidius

Jan van den Berghe
16 mei 2005, 11:54
Omdat een mens meer is dan papier alleen.
De faciliteitengemeenten zijn wat ze zijn. Trouwens in faciliteiten zit het woord 'facile' waarom het dan moeilijk maken ?

Inderdaad, u geeft duidelijk de etymologische oorsprong van het woord. Alleen verzwijgt u waar dat "facile" eigenlijk op slaat. Het ging er immers om om de Franstaligen die in een Vlaamse gemeente woonden, het gemakkelijker te maken zich in die Vlaamse gemeente te integreren.

Het omgekeerde gebeurde echter: daar waar de Vlamingen zich aanpasten wanneer ze in een Waalse gemeente gingen wonen of woonden (en bijgevolg na verloop van tijd geen beroep meer deden op de faciliteitenregeling), was dit omgekeerd bij de Franstaligen. Daar werden faciliteiten opgevat als een recht op tweetaligheid. Daarnaast hadden de faciliteiten een aanzuigeffect: heel velen uit Brussel gingen juist in een faciliteitengemeente wonen met het valse idee dat er eigenlijk tweetaligheid was.

Raf
16 mei 2005, 11:56
Inderdaad, u geeft duidelijk de etymologische oorsprong van het woord. Alleen verzwijgt u waar dat "facile" eigenlijk op slaat. Het ging er immers om om de Franstaligen die in een Vlaamse gemeente woonden, het gemakkelijker te maken zich in die Vlaamse gemeente te integreren.

Het omgekeerde gebeurde echter: daar waar de Vlamingen zich aanpasten wanneer ze in een Waalse gemeente gingen wonen of woonden (en bijgevolg na verloop van tijd geen beroep meer deden op de faciliteitenregeling), was dit omgekeerd bij de Franstaligen. Daar werden faciliteiten opgevat als een recht op tweetaligheid. Daarnaast hadden de faciliteiten een aanzuigeffect: heel velen uit Brussel gingen juist in een faciliteitengemeente wonen met het valse idee dat er eigenlijk tweetaligheid was.
Die tweetaligheid is er de facto toch? Wat is dan het probleem?

Egidius
16 mei 2005, 12:00
Die tweetaligheid is er de facto toch? Wat is dan het probleem?

Wat gekomen is, kan zo weer verdwijnen.

Wat is dan het probleem?

Egidius

Chipie
16 mei 2005, 12:04
Zolang Vlaamse ambtenaren geen Vlaamse reflex hebben, hebben we een probleem...

Betweter
16 mei 2005, 12:13
De vraag is duidelijk, me dunkt. Er wordt hier door voor- en tegenstanders druk gediscussieerd over wie welke verantwoordelijkheid ontlopen heeft en wie dringend moet "afgestraft" worden om eens een "lesje in democratie" te krijgen, maar op de eenvoudige vraag wat nu precies het belang van die splitsing voor de burger is, volgt een oorverdovende stilte.

Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.

Kort en kernachtig: de verfransing tegenhouden en de franstaligen dwingen om zich aan te passen. Ik woon in Dilbeek en hier liggen de mensen daar echt wel wakker van.

woffer
16 mei 2005, 12:22
Kort en kernachtig: de verfransing tegenhouden en de franstaligen dwingen om zich aan te passen. Ik woon in Dilbeek en hier liggen de mensen daar echt wel wakker van.
De verfransing zal niet worden tegengehouden met een splitsing. De franstaligen zullen zich wel meer moeten aanpassen, akkoord. Maar ik denk dat de problemen tussen Walen en Vlaanderen niet opgelost zullen worden door conflict te zoeken. INTEGENDEEL, de vlaams-waalse tegenstelling is de laatste jaren nooit zo groot geweest, en dit bevordert de integratie zeker niet.

Ambiorix
16 mei 2005, 12:24
De verfransing zal niet worden tegengehouden met een splitsing. De franstaligen zullen zich wel meer moeten aanpassen, akkoord.
Wel, het feit dat de franstaligen zich zouden móeten aanpassen, is het énige wat de verfransing kan indijken. Dus ja, het kan wel door de splitsing tegengehouden worden.

Jan van den Berghe
16 mei 2005, 12:29
De verfransing zal niet worden tegengehouden met een splitsing. De franstaligen zullen zich wel meer moeten aanpassen, akkoord. Maar ik denk dat de problemen tussen Walen en Vlaanderen niet opgelost zullen worden door conflict te zoeken. INTEGENDEEL, de vlaams-waalse tegenstelling is de laatste jaren nooit zo groot geweest, en dit bevordert de integratie zeker niet.

Dat een strenge toepassing van de wetgeving de verfransing in zekere mate wel kan terugdringen, kan men zien aan het verschil tussen faciliteiten- en niet-faciliteitengemeenten in de Vlaamse Rand. Alle faciliteitengemeenten hebben een grote Franstalige bevolking, daar waar die gemeenten allemaal een Vlaamse meerderheid hadden in de jaren zestig. Wat is er dus gebeurd? De faciliteiten hebben een aanzuigeffect veroorzaakt. Uit cijfers blijkt dat de inwijking uit Brussel naar de randgemeenten het grootst is in (a) de faciliteitengemeenten en (b) de Waalse gemeenten in Waals-Brabant. Dit illustreert dat het ontbreken van faciliteiten weldegelijk een rem zet op de verfransing. De inwijking is kleiner, alhoewel die er natuurlijk wel is. In die niet-faciliteitengemeenten moeten Franstaligen echter grotere moeite doen: ze krijgen te maken met een gemeente waar alles in het Nederlands is. Daardoor is er een veel grotere druk die nu totaal ontbreekt in de faciliteitengemeenten.

Raf
16 mei 2005, 12:33
Wat gekomen is, kan zo weer verdwijnen.

Wat is dan het probleem?

Egidius
Kan dat "zo" weer verdwijnen? Eerst zien, zei de blinde... :roll:

Raf
16 mei 2005, 12:35
Zolang Vlaamse ambtenaren geen Vlaamse reflex hebben, hebben we een probleem...
Probeer het eens tot je minuscule brein te laten doordringen dat ik maar ambtenaar ben van maandag tot vrijdag en van 9 tot 5. Ambtenaar is NIET het definiërende kenmerk.

stab
16 mei 2005, 12:38
Dat een strenge toepassing van de wetgeving de verfransing in zekere mate wel kan terugdringen, kan men zien aan het verschil tussen faciliteiten- en niet-faciliteitengemeenten in de Vlaamse Rand.En tussen niet-faciliteitengemeenten onderling:
Overijse bij BHV : ong een derde franstaligen
Tervuren bij Leuven : ong 16 (mss kleine 20)%

Of Overijse vgl met Huldenberg (gemeente aansluitend richting Leuven) : nog geen 5%

Jan van den Berghe
16 mei 2005, 12:42
En tussen niet-faciliteitengemeenten onderling:
Overijse bij BHV : ong een derde franstaligen
Tervuren bij Leuven : ong 16 (mss kleine 20)%

Of Overijse vgl met Huldenberg (gemeente aansluitend richting Leuven) : nog geen 5%

Natuurlijk is de nabijheid van Brussel ook wel een belangrijke factor. Onloochenbaar feit is echter dat de faciliteiten een katalysator waren die nog veel meer Brusselse Franstaligen naar die gemeenten kon lokken.

Egidius
16 mei 2005, 13:03
De verfransing zal niet worden tegengehouden met een splitsing. De franstaligen zullen zich wel meer moeten aanpassen, akkoord.

Dat volstaat.

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 13:06
Kan dat "zo" weer verdwijnen? Eerst zien, zei de blinde... :roll:

Heel eenvoudig, zoals ons separatistisch vaderland het eertijds voordeed: je vervangt alle eventuele tweetalige ambtenaren door eentaligen.

Wat is dan het probleem?

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 13:07
Probeer het eens tot je minuscule brein te laten doordringen dat ik maar ambtenaar ben van maandag tot vrijdag en van 9 tot 5. Ambtenaar is NIET het definiërende kenmerk.

Minuscule brein? Tssss...

Seffens koffiepauze, Raf.

Egidius

Raf
16 mei 2005, 13:11
Minuscule brein? Tssss...

Seffens koffiepauze, Raf.

Egidius
Koffiepauze?

Egidius
16 mei 2005, 13:16
Koffiepauze?

Je weet wel, het stuk van de dag tussen..., ach laat maar.

Een fijne verlofdag toegewenst nog!

Egidius

woffer
16 mei 2005, 13:24
Dat een strenge toepassing van de wetgeving de verfransing in zekere mate wel kan terugdringen, kan men zien aan het verschil tussen faciliteiten- en niet-faciliteitengemeenten in de Vlaamse Rand. Alle faciliteitengemeenten hebben een grote Franstalige bevolking, daar waar die gemeenten allemaal een Vlaamse meerderheid hadden in de jaren zestig. Wat is er dus gebeurd? De faciliteiten hebben een aanzuigeffect veroorzaakt. Uit cijfers blijkt dat de inwijking uit Brussel naar de randgemeenten het grootst is in (a) de faciliteitengemeenten en (b) de Waalse gemeenten in Waals-Brabant. Dit illustreert dat het ontbreken van faciliteiten weldegelijk een rem zet op de verfransing. De inwijking is kleiner, alhoewel die er natuurlijk wel is. In die niet-faciliteitengemeenten moeten Franstaligen echter grotere moeite doen: ze krijgen te maken met een gemeente waar alles in het Nederlands is. Daardoor is er een veel grotere druk die nu totaal ontbreekt in de faciliteitengemeenten.
Natuurlijk heeft een faciliteitengemeente een zuigeffect op de Franstaligen. Maar darentegen denk ik niet dat de afwezigheid van faciliteiten een rem zetten op de verfransing. De verfransing wordt gewoon geconcentreerd naar de faciliteitengemeentes. Dit is vrij logisch: een Waal die in de buurt van Brussel wilt gaan wonen en de keuze heeft tussen een gemeente met of een gemeente zonder faciliteiten zal natuurlijk voor de gemeente met faciliteiten kiezen.

labyrinth
16 mei 2005, 13:40
Je kent duidelijk BHV niet...
Alleen in 4 vd 6 randgemeenten hebben Franstaligen een ruime meerderheid.
Is er nog iets waar je niets over weet maar desondanks je onzin over kwijt wil?

Inderdaad, ik zie het allemaal wat ruimer dan zuiver BHV......

Kurt D.
16 mei 2005, 13:43
De vraag is duidelijk, me dunkt. Er wordt hier door voor- en tegenstanders druk gediscussieerd over wie welke verantwoordelijkheid ontlopen heeft en wie dringend moet "afgestraft" worden om eens een "lesje in democratie" te krijgen, maar op de eenvoudige vraag wat nu precies het belang van die splitsing voor de burger is, volgt een oorverdovende stilte.

Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.

@ raf

Gisteren heeft Geert Lambert in het debat van de 7de dag daar een zeer mooi antwoord op gegeven:
De vergelijking moet gemaakt worden met ieders geraamte. Niemand ligt wakker van zijn geraamte en zijn botten, tot dat hij een arm of been breekt.

Raf
16 mei 2005, 13:48
@ raf

Gisteren heeft Geert Lambert in het debat van de 7de dag daar een zeer mooi antwoord op gegeven:
De vergelijking moet gemaakt worden met ieders geraamte. Niemand ligt wakker van zijn geraamte en zijn botten, tot dat hij een arm of been breekt.
Daarmee weet ik nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van de burger is ingeval van een splitsing van BHV... Buiten een hoop vage speculaties, blijft die vraag onbeantwoord...

Egidius
16 mei 2005, 13:50
Dit is vrij logisch: een Waal die in de buurt van Brussel wilt gaan wonen en de keuze heeft tussen een gemeente met of een gemeente zonder faciliteiten zal natuurlijk voor de gemeente met faciliteiten kiezen.

Wat is daar vrij "logisch" aan? Een Vlaming die uitwijkt is helemaal niet op zoek naar een gemeente waar iedereen hem in het Nederlands bedient. Onze franstalige mede-Belgen daarentegen, met hun oubollige taalnationalistische attitude, vinden het "vrij logisch" dat ze de keuze van hun woonplaats laten afhangen van zoiets obsoleets als taal. Als ze nu eens naar de 21ste eeuw emigreerden?

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 13:53
Inderdaad, ik zie het allemaal wat ruimer dan zuiver BHV......

Wat ruimer? Waaraan dacht u dan? Aan heel België? Of het Europese vasteland? Het universum? In uw verwarring dat de Franstaligen blijkbaar niet in de meerderheid zijn in Halle-Vilvoorde, begint u nu echt wel door te slaan.
Waarom geeft u niet gewoon toe dat u zich vergist heeft?

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 13:54
Daarmee weet ik nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van de burger is ingeval van een splitsing van BHV...

Maar je verwacht niet langer dat iemand hier je uit je onwetendheid verlost?

Egidius

Raf
16 mei 2005, 13:55
Maar je verwacht niet langer dat iemand hier je uit je onwetendheid verlost?

Egidius
Nee, ik heb ondertussen begrepen dat jullie het zelf ook niet weten... ;-)

labyrinth
16 mei 2005, 13:57
Dat een strenge toepassing van de wetgeving de verfransing in zekere mate wel kan terugdringen, kan men zien aan het verschil tussen faciliteiten- en niet-faciliteitengemeenten in de Vlaamse Rand. Alle faciliteitengemeenten hebben een grote Franstalige bevolking, daar waar die gemeenten allemaal een Vlaamse meerderheid hadden in de jaren zestig. Wat is er dus gebeurd? De faciliteiten hebben een aanzuigeffect veroorzaakt. Uit cijfers blijkt dat de inwijking uit Brussel naar de randgemeenten het grootst is in (a) de faciliteitengemeenten en (b) de Waalse gemeenten in Waals-Brabant. Dit illustreert dat het ontbreken van faciliteiten weldegelijk een rem zet op de verfransing. De inwijking is kleiner, alhoewel die er natuurlijk wel is. In die niet-faciliteitengemeenten moeten Franstaligen echter grotere moeite doen: ze krijgen te maken met een gemeente waar alles in het Nederlands is. Daardoor is er een veel grotere druk die nu totaal ontbreekt in de faciliteitengemeenten.

U toont aan dat de Vlamingen zich eigenlijk geen zorgen hoeven te maken om de verfransing van nieuw grondgebied, de verfransing gaat alleen waarschijnlijk verder in de gemeenten waar deze toestand nu al een feit is.
cqfd ( ce qu'il fallait démontrer ).....;-)
Spirit had het dus bij het rechte eind. Liever BHV houden zoals het is dan uitbreiding van de faciliteiten. Hiermee beamen ze dat de huidige toestand van BHV nog niet zo slecht is.
Vlaamsgezind ja maar niet tot in het absurde.
De deux maux ik faut choisir le moindre.

Egidius
16 mei 2005, 13:57
Nee, ik heb ondertussen begrepen dat jullie het zelf ook niet weten... ;-)

Toe maar, geef je nu al op? Merde alors...!

Egidius

Raf
16 mei 2005, 14:00
Toe maar, geef je nu al op? Merde alors...!

Egidius
Me dunkt dat jullie kansen genoeg kregen om een zinnig antwoord te bedenken. Ik wist natuurlijk al van bij het begin dat dat er nooit zou komen en dat jullie je in alle mogelijke bochten zouden manoevreren om dat eenvoudige feitje te verdoezelen. Ik heb gelijk gekregen. Geen enkele voorstander van de splitsing van BHV slaagt erin om aan te tonen dat die splitsing in het belang van de burger is. ;-)

woffer
16 mei 2005, 14:00
Wat is daar vrij "logisch" aan? Een Vlaming die uitwijkt is helemaal niet op zoek naar een gemeente waar iedereen hem in het Nederlands bedient. Onze franstalige mede-Belgen daarentegen, met hun oubollige taalnationalistische attitude, vinden het "vrij logisch" dat ze de keuze van hun woonplaats laten afhangen van zoiets obsoleets als taal. Als ze nu eens naar de 21ste eeuw emigreerden?

Het grote probleem in Wallonië is het onderwijs. Het onderwijs van het nederlands in Wallonië is buitengewoon zielig. Daarom is het voor Walen ook niet zo vanzelfsprekend in een anderstalige gemeente te wonen, terwijl dat voor de meeste Vlamingen geen probleem vormt.

labyrinth
16 mei 2005, 14:00
Wat ruimer? Waaraan dacht u dan? Aan heel België? Of het Europese vasteland? Het universum? In uw verwarring dat de Franstaligen blijkbaar niet in de meerderheid zijn in Halle-Vilvoorde, begint u nu echt wel door te slaan.
Waarom geeft u niet gewoon toe dat u zich vergist heeft?

Egidius


Is de wereld ruimer zien dan Vlaanderen doorslaan ?
Dat mag u gerust denken hoor..... maar zo denk ik persoonlijk niet.

woffer
16 mei 2005, 14:03
Me dunkt dat jullie kansen genoeg kregen om een zinnig antwoord te bedenken. Ik wist natuurlijk al van bij het begin dat dat er nooit zou komen en dat jullie je in alle mogelijke bochten zouden manoevreren om dat eenvoudige feitje te verdoezelen. Ik heb gelijk gekregen. Geen enkele voorstander van de splitsing van BHV slaagt erin om aan te tonen dat die splitsing in het belang van de burger is.

Mij hebben ze ook niet kunnen overtuigen. Het subjectieve Vlaamse groepsgevoelen vertsoort de redelijkheid....

Raf
16 mei 2005, 14:05
Mij hebben ze ook niet kunnen overtuigen. Het subjectieve Vlaamse groepsgevoelen vertsoort de redelijkheid....
En zelfs dat subjectieve Vlaamse groepsgevoel wordt volgens mij schromelijk overschat. Onze vrienden separatisten schrikken er niet voor terug om dat subjectieve groepsgevoel op heel Vlaanderen te projecteren wanneer hen dat goed van pas komt.

Egidius
16 mei 2005, 14:12
Me dunkt dat jullie kansen genoeg kregen om een zinnig antwoord te bedenken. Ik wist natuurlijk al van bij het begin dat dat er nooit zou komen en dat jullie je in alle mogelijke bochten zouden manoevreren om dat eenvoudige feitje te verdoezelen. Ik heb gelijk gekregen. Geen enkele voorstander van de splitsing van BHV slaagt erin om aan te tonen dat die splitsing in het belang van de burger is. ;-)

Hahahahaha, Raf, gij zijt er mij enen.
Je overmatig gebruik van smileys, je vette letters, je herhaling van dingen die de eerste de beste meteen als onzin doorheeft... het doet denken aan het legendarische (tremolo!!) "There Are No American Troops in Bagdad".

Komaan, laat de problemen die je niet begrijpt nu maar aan de grote mensen over.

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 14:13
Het grote probleem in Wallonië is het onderwijs. Het onderwijs van het nederlands in Wallonië is buitengewoon zielig. Daarom is het voor Walen ook niet zo vanzelfsprekend in een anderstalige gemeente te wonen, terwijl dat voor de meeste Vlamingen geen probleem vormt.

Het grote probleem lijkt me hun onwil.

Egidius

labyrinth
16 mei 2005, 14:13
Mij hebben ze ook niet kunnen overtuigen. Het subjectieve Vlaamse groepsgevoelen vertsoort de redelijkheid....

Ja, het probleem BHV is opgelost want de beste oplossing blijkt BHV gewoon te laten zoals het is.....
Dat we daar vroeger niet aan gedacht hebben..... :-D
Foei ......ons zo laten meeslepen door mensen die bezorgd zijn om hun postje.

Egidius
16 mei 2005, 14:16
Is de wereld ruimer zien dan Vlaanderen doorslaan ?

Neen, een beetje spottend komen beweren dat de franstaligen in de meerderheid zijn in de Rand, en daar niet op terugkomen, dat is doorslaan. En het geeft een aardige inkijk op je ware beweegredenen.

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 14:17
Ja, het probleem BHV is opgelost want de beste oplossing blijkt BHV gewoon te laten zoals het is.....
Dat we daar vroeger niet aan gedacht hebben..... :-D .

Klein detail: het AH wil dat het onbestaande probleempje voor de voilgende verkiezingen opgelost is...

Egidius

Gun
16 mei 2005, 14:21
Me dunkt dat jullie kansen genoeg kregen om een zinnig antwoord te bedenken. Ik wist natuurlijk al van bij het begin dat dat er nooit zou komen en dat jullie je in alle mogelijke bochten zouden manoevreren om dat eenvoudige feitje te verdoezelen. Ik heb gelijk gekregen. Geen enkele voorstander van de splitsing van BHV slaagt erin om aan te tonen dat die splitsing in het belang van de burger is. ;-)En ik heb er 'Au nom de Dieu' een PB over gestuurd ...

labyrinth
16 mei 2005, 14:21
Neen, een beetje spottend komen beweren dat de franstaligen in de meerderheid zijn in de Rand, en daar niet op terugkomen, dat is doorslaan. En het geeft een aardige inkijk op je ware beweegredenen.

Egidius

Bah..... als je de wereld ruimer ziet is de wereld en BHV inderdaad groter dan de faciliteitengemeenten. ;-)

Raf
16 mei 2005, 14:22
Hahahahaha, Raf, gij zijt er mij enen.
Je overmatig gebruik van smileys, je vette letters, je herhaling van dingen die de eerste de beste meteen als onzin doorheeft... het doet denken aan het legendarische (tremolo!!) "There Are No American Troops in Bagdad".

Komaan, laat de problemen die je niet begrijpt nu maar aan de grote mensen over.

Egidius
Leuk geprobeerd. ;-) Spijtig voor jou ben ik niet de enige die niet overtuigd is van jullie schismatieke discours... Met wat voor hautaine praatjes ga je hen proberen af te wimpelen? :lol:

Egidius
16 mei 2005, 14:23
Bah..... als je de wereld ruimer ziet is de wereld en BHV inderdaad groter dan de faciliteitengemeenten. ;-)

Zucht...

En dat betekent wat precies?

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 14:24
Leuk geprobeerd. ;-)

Blij dat je dat ook vindt.

Spijtig voor jou ben ik niet de enige die niet overtuigd is van jullie schismatieke discours... Met wat voor hautaine praatjes ga je hen proberen af te wimpelen? :lol:

Ach, we beslissen dat toch over hun hoofd heen als het moment rijp is?

Egidius

woffer
16 mei 2005, 14:24
En zelfs dat subjectieve Vlaamse groepsgevoel wordt volgens mij schromelijk overschat.
Het feit dat zelfs op dit forum, waar mensen toch al duidelijk interesse vertonen voor het hele probleem, NIEMAND precies kan zeggen wat het belang van de burger in dit dossier is bewijst eens te meer dat ik dat subjectieve Vlaamse groepsgevoel zeker niet overschat.
Onze vrienden separatisten schrikken er niet voor terug om dat subjectieve groepsgevoel op heel Vlaanderen te projecteren wanneer hen dat goed van pas komt.

Helemaal mee eens, maar dat doen sommige Vlamingen ook met hen en in onze samenleving wordt jammer genoeg de haan die het hardste kraait het meest gehoord....

labyrinth
16 mei 2005, 14:28
Klein detail: het AH wil dat het onbestaande probleempje voor de voilgende verkiezingen opgelost is...

Egidius

Hoe bepaalde partijen dit probleem willen oplossen weten we ondertussen.....
De kiezer zal oordelen of BHV belangrijker is voor de burger dan socio-economische en ecologische problemen die ons te wachten staan in de nabije toekomst..

Egidius
16 mei 2005, 14:28
Het feit dat zelfs op dit forum, waar mensen toch al duidelijk interesse vertonen voor het hele probleem, NIEMAND precies kan zeggen wat het belang van de burger in dit dossier is

Yeah right, Mr Al-Sahaf, we will burn the infidel troops alive!

Zie ook http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/

Egidius

Raf
16 mei 2005, 14:28
Ach, we beslissen dat toch over hun hoofd heen als het moment rijp is
En tot zover het begrip "democratie" volgens een flamingant... :?

Gun
16 mei 2005, 14:28
Het feit dat zelfs op dit forum, waar mensen toch al duidelijk interesse vertonen voor het hele probleem, NIEMAND precies kan zeggen wat het belang van de burger in dit dossier is bewijst eens te meer dat ik dat subjectieve Vlaamse groepsgevoel zeker niet overschat.

Helemaal mee eens, maar dat doen sommige Vlamingen ook met hen en in onze samenleving wordt jammer genoeg de haan die het hardste kraait het meest gehoord....Verlaart deze al niet een beetje ... en zoals gemeld ...indien vragen ... shout!!

Eindelijk een woordje uitleg over de BH van V? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=34209)

labyrinth
16 mei 2005, 14:29
Zucht...

En dat betekent wat precies?

Egidius

Dat betekent mijn voorgaande post aan jou gericht Egidius.

Raf
16 mei 2005, 14:30
Het feit dat zelfs op dit forum, waar mensen toch al duidelijk interesse vertonen voor het hele probleem, NIEMAND precies kan zeggen wat het belang van de burger in dit dossier is bewijst eens te meer dat ik dat subjectieve Vlaamse groepsgevoel zeker niet overschat.
Ik bedoelde eigenlijk dat dat subjectieve groepsgevoel door de flaminganten zèlf nogal overschat wordt... ;-)

Egidius
16 mei 2005, 14:31
En tot zover het begrip "democratie" volgens een flamingant... :?

Ik heb de methode op dit forum geleerd van een zekere Raf, waarvoor trouwens mijn innige dank.

Egidius

Raf
16 mei 2005, 14:32
Ik heb de methode op dit forum geleerd van een zekere Raf, waarvoor trouwens mijn innige dank.

Egidius
:magniet: Nee, dat heb je NIET van mij geleerd.

Gun
16 mei 2005, 14:33
Geen enkele voorstander van de splitsing van BHV slaagt erin om aan te tonen dat die splitsing in het belang van de burger is. ;-) (#2) En ik heb U er 'Au nom de Dieu' een PB over gestuurd ...

Egidius
16 mei 2005, 14:33
Dat betekent mijn voorgaande post aan jou gericht Egidius.

Even terug naar de kern van de zaak, graag. Heb je ondertussen al gevonden hoe groot de Franstalige aanwezigheid in Bokrijk/De Rand is?

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 14:34
:magniet: Nee, dat heb je NIET van mij geleerd.

Niet zo bescheiden zijn, Rafke. Ik heb hier al wel meer van jou geleerd.

Egidius

Raf
16 mei 2005, 14:36
Niet zo bescheiden zijn, Rafke. Ik heb hier al wel meer van jou geleerd.

Egidius
Daar twijfel ik geen moment aan, maar dat ondemocratische trekje heb je van jezelf, zéker niet van mij... ;-)

Egidius
16 mei 2005, 14:36
(#2) En ik heb U er 'Au nom de Dieu' een PB over gestuurd ...

Ze geven een hele nieuwe betekenis aan de uitdrukking "wat baten kaars en bril...". :-)

Zie je wel, dat je te goed bent voor deze wereld?

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 14:36
Daar twijfel ik geen moment aan, maar dat ondemocratische trekje heb je van jezelf, zéker niet van mij... ;-)

Hahaha, die bescheidenheid siert je!

Egidius

Raf
16 mei 2005, 14:37
Hahaha, die bescheidenheid siert je!

Egidius
Neem d�*�*r dan maar 'ns een voorbeeld aan.

labyrinth
16 mei 2005, 14:37
Even terug naar de kern van de zaak, graag. Heb je ondertussen al gevonden hoe groot de Franstalige aanwezigheid in Bokrijk/De Rand is?

Egidius

Over wat klaag je Egidius. Zonder de Franstaligen zou BHV totaal onbekend en dus onbemind zijn......
Ook Bokrijk heeft publiciteit nodig om te overleven.
Bovendien vind ik dat je na een heel jaar feestelijkheden te hebben georganiseerd je nu eindelijk eens de anderen dit pleziertje mag gunnen.

Egidius
16 mei 2005, 14:40
Neem d�*�*r dan maar 'ns een voorbeeld aan.

Wat!!? Geen enkele smiley???

Maar ik ga je raad ter harte nemen, Raf. Ik heb me kostelijk geamuseerd en ik hoop van jou hetzelfde, maar nu moet ik dringend wat aan het werk.

Tot straks!

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 14:40
Over wat klaag je Egidius. Zonder de Franstaligen zou BHV totaal onbekend en dus onbemind zijn......
Ook Bokrijk heeft publiciteit nodig om te overleven.

Ja, maar hoe groot is hun percentage nu precies?

Egidius

Raf
16 mei 2005, 14:40
Wat!!? Geen enkele smiley???

Maar ik ga je raad ter harte nemen, Raf. Ik heb me kostelijk geamuseerd en ik hoop van jou hetzelfde, maar nu moet ik dringend wat aan het werk.

Tot straks!

Egidius
Ik ook, mijn beste, ik ook... 't Was weer bijzonder aangenaam.

labyrinth
16 mei 2005, 14:42
Ja, maar hoe groot is hun percentage nu precies?

Egidius

In de faciliteitengemeenten ? Daar zijn meestal in de meerderheid......

woffer
16 mei 2005, 14:46
Verlaart deze al niet een beetje ... en zoals gemeld ...indien vragen ... shout!!

Kunt gij dan misschien antwoorden op dit 2004gun ? : http://forum.politics.be/showthread.php?t=34224

Egidius
16 mei 2005, 14:54
In de faciliteitengemeenten ? Daar zijn meestal in de meerderheid......

Hahaha, je weet maar al te goed hoe de zaak echt ineen zit, hé Lab? Liege, bedriege en voajlegaijt verkuupe, noemen we dat in De Rand.

Egidius

Gun
16 mei 2005, 14:55
In de faciliteitengemeenten ? Daar zijn meestal in de meerderheid......Meestal?? Altijd!!

labyrinth
16 mei 2005, 14:58
Ja, maar hoe groot is hun percentage nu precies?

Egidius

Egidius als je mij wilt laten schrijven dat er meer Nederlandstaligen zijn dan Franstaligen in gans BHV ..... maar in de faciliteitengemeenten is dat meestal niet en daarom bestaan die faciliteiten, een uitzondering voor een uitzonderlijke situatie, een plaats waar beide gemeenschappen elkaar ontmoeten of spijtig genoeg juist niet ontmoeten.

labyrinth
16 mei 2005, 15:05
Hahaha, je weet maar al te goed hoe de zaak echt ineen zit, hé Lab? Liege, bedriege en voajlegaijt verkuupe, noemen we dat in De Rand.

Egidius

Is dat Rand-Bokrijks ?

stab
16 mei 2005, 15:19
Daarmee weet ik nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van de burger is ingeval van een splitsing van BHV...Ik weet ook nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van 95 (of 99) % vd burgers in dit land is dat homo's mekaar in de gemeentelijke trouwzaal het ja-woord mogen geven...
Tussen haakjes : ik heb geen problemen met het homo-huwelijk want 'indifferent'..

woffer
16 mei 2005, 15:55
Daarmee weet ik nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van de burger is ingeval van een splitsing van BHV...
Ik weet ook nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van 95 (of 99) % vd burgers in dit land is dat homo's mekaar in de gemeentelijke trouwzaal het ja-woord mogen geven...
Tussen haakjes : ik heb geen problemen met het homo-huwelijk want 'indifferent'..Een vergelijking die niet acht opgaat... In het geval van het homo-huwelijk is er wel degelijk voordeel voor bepaalde burgers, ook al is het een klein percentage. Maar in het geval BHV - zoals uit dit forum blijkt - is er geen enkel concreet voordeel, voor geen enkele burger, behalve voor enkele vlaamse toppolitici die er weer een paar stemmen door winnen...

Egidius
16 mei 2005, 16:13
Egidius als je mij wilt laten schrijven dat er meer Nederlandstaligen zijn dan Franstaligen in gans BHV

Doedettan, doedetan, schuu wevveke...

Terzijde: het gaat hier over de Rand = Halle-Vilvoorde.

..... maar in de faciliteitengemeenten is dat meestal niet en daarom bestaan die faciliteiten, een uitzondering voor een uitzonderlijke situatie, een plaats waar beide gemeenschappen elkaar ontmoeten of spijtig genoeg juist niet ontmoeten.

Ik weet niet of je het gemerkt, maar de discussie gaat hier de laatste dagen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Je link met de faciliteiten is onduidelijk. Halle-Vilvoorde behoort tot het Vlaams Gewest (zie Belgische grondwet). Binnen Halle-Vilvoorde vormen de franstaligen een middelkleine minderheid (we spreken over 15 tot 20 pct). Maar die moeten dus volgens sommigen wel bepalen waar Halle-Vilvoorde bij hoort of niet.

Stel dat er in de Zevenborrestraat in Zwijzegem-Kapelle ook meer franstaligen dan nederlandstaligen wonen. Moet die straat dan ook maar meteen bij het kiesarrondissement BHV gevoegd worden? En zo neen, waarom niet?

Conclusie: wat een onzin is dat toch allemaal? En dat allemaal om de middeleeuwse priviliges van enkele tienduizenden burgers ten allen prijze te kunnen behouden.

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 16:14
Is dat Rand-Bokrijks ?

Al een sjans dat ge dat niet verstaat, hé?

Egidius

Gun
16 mei 2005, 16:19
Ik weet niet of je het gemerkt, maar de discussie gaat hier de laatste dagen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. De link met de faciliteiten is onduidelijk. Halle-Vilvoorde behoort tot het Vlaams Gewest (zie Belgische grondwet). Binnen Halle-Vilvoorde vormen de franstaligen een middelkleine minderheid (we spreken over 15 tot 20 pct). Maar die moeten dus volgens sommigen wel bepalen waar Halle-Vilvoorde bij hoort of niet.

Stel dat er in de Zevenborrestraat in Zwijzegem-Kapelle ook meer franstaligen dan nederlandstaligen wonen. Moet die straat dan ook maar meteen bij het kiesarrondissement BHV gevoegd worden? En zo neen, waarom niet?

Wat een onzin is dat toch allemaal? En dat allemaal om de middeleeuwse priviliges van enkele tienduizenden burgers ten allen prijze te kunnen behouden.

EgidiusJe hoeft er in princiepe geen tekening bij te maken. Ganshoren maakt volmondig (100%) deel uit van het Brussels gewest, dus geen faciliteiten. Wanneer Ganshoren aan Brussel is gelinkt (ik dacht '63 maar kan verkeerd zijn) was meer dan 80% Vlaamstalig ... vandaag de dag is het nog steeds meer dan 80% maar dan wel Franstalig ...
Bij de instelling van de faciliteiten vormden de Franstaligen een grote minderheid in de 6 bewuste gemeenten ... vandaag de dag vormen de Vlamingen een kleine minderheid ...

labyrinth
16 mei 2005, 16:34
[QUOTE]Doedettan, doedetan, schuu wevveke...
U zou nog kunnen verschieten......;-)


Terzijde: het gaat hier over de Rand = Halle-Vilvoorde.


Ik weet niet of je het gemerkt, maar de discussie gaat hier de laatste dagen over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Je link met de faciliteiten is onduidelijk. Halle-Vilvoorde behoort tot het Vlaams Gewest (zie Belgische grondwet). Binnen Halle-Vilvoorde vormen de franstaligen een middelkleine minderheid (we spreken over 15 tot 20 pct). Maar die moeten dus volgens sommigen wel bepalen waar Halle-Vilvoorde bij hoort of niet.

Stel dat er in de Zevenborrestraat in Zwijzegem-Kapelle ook meer franstaligen dan nederlandstaligen wonen. Moet die straat dan ook maar meteen bij het kiesarrondissement BHV gevoegd worden? En zo neen, waarom niet?

Conclusie: wat een onzin is dat toch allemaal? En dat allemaal om de middeleeuwse priviliges van enkele tienduizenden burgers ten allen prijze te kunnen behouden.



Echt? En wordt een gans land plat gelegd gedurende een jaar voor het grote Franse gevaar (15 �* 20 % ) in Halle-Vilvoorde, de levensbedreigende verfransing , het inpalmen van Vlaams grondgebied..... ? :roll:

labyrinth
16 mei 2005, 16:37
Bij de instelling van de faciliteiten vormden de Franstaligen een grote minderheid in de 6 bewuste gemeenten ... vandaag de dag vormen de Vlamingen een kleine minderheid ...

Is dat zo ? Waarom hebben ze dan destijds de faciliteiten ingesteld ?

Gun
16 mei 2005, 16:40
Is dat zo ? Waarom hebben ze dan destijds de faciliteiten ingesteld ?Onder druk van de Franstaligen ... je hebt ver blijkbaar niet veel kaas van gegeten ... maar dat had ik eerder al opgemerkt

BitterSweet
16 mei 2005, 16:40
De vraag is duidelijk, me dunkt. Er wordt hier door voor- en tegenstanders druk gediscussieerd over wie welke verantwoordelijkheid ontlopen heeft en wie dringend moet "afgestraft" worden om eens een "lesje in democratie" te krijgen, maar op de eenvoudige vraag wat nu precies het belang van die splitsing voor de burger is, volgt een oorverdovende stilte.

Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.

Omdat men anders voor de Vlaamse bewoners binnen een paar jaar faciliteiten zal moeten aanvragen op hun eigen grondgebied.

labyrinth
16 mei 2005, 16:46
Omdat men anders voor de Vlaamse bewoners binnen een paar jaar faciliteiten zal moeten aanvragen op hun eigen grondgebied.

Ziet u wel dat de faciliteiten in het belang van iedereen moeten behouden worden....;-)

Egidius
16 mei 2005, 16:47
[QUOTE=Egidius]
U zou nog kunnen verschieten......;-)

Ik ben er mij van bewust geworden... Als het nodig is wil ik altijd eens afzakken naar SchoonPlaneet, hoor. :-)

Echt? En wordt een gans land plat gelegd gedurende een jaar voor het grote Franse gevaar (15 �* 20 % ) in Halle-Vilvoorde, de levensbedreigende verfransing , het inpalmen van Vlaams grondgebied..... ? :roll:

Welcome in Belgium, my dear!

Egidius

Miguelito
16 mei 2005, 16:48
Ach, wat verschrikkelijk...


Gruwelijk...


Dat klopt. Er zijn nog steeds mensen die niet mogen adopteren, bijvoorbeeld...

ja.

Maar je kan niet de ene onrechtvaardigheid onder de mat schuiven en banaliseren, en over de andere moord en brand schreeuwen.

labyrinth
16 mei 2005, 16:53
[QUOTE=labyrinth]

Ik ben er mij van bewust geworden... Als het nodig is wil ik altijd eens afzakken naar SchoonPlaneet, hoor. :-)



Welcome in Belgium, my dear!

Egidius

Als je maar een beetje lief bent voor elkaar dan worden er heel wat afgronden overwonnen en bruggen gebouwd..... en dan kan je gerust verder lopen hand in hand ....... ;-) 8)

Egidius
16 mei 2005, 16:55
[QUOTE=Egidius]

Als je maar een beetje lief bent voor elkaar dan worden er heel wat afgronden overwonnen en bruggen gebouwd..... en dan kan je gerust verder lopen hand in hand ....... ;-) 8)

Kleine toevoeging: als je van de juiste feiten vertrekt.

Terzijde: wie is "je" hierboven? :-)

Egidius

labyrinth
16 mei 2005, 17:15
[QUOTE=labyrinth]

Kleine toevoeging: als je van de juiste feiten vertrekt.

Terzijde: wie is "je" hierboven? :-)

Egidius

Vlamingen en Walen wel te verstaan..... 'main dans la main' op wandel door Plopsaland want daar begint het op te lijken. ;-) :-P

Egidius
16 mei 2005, 17:20
[QUOTE=Egidius]

Vlamingen en Walen wel te verstaan..... 'main dans la main' op wandel door Plopsaland want daar begint het op te lijken. ;-) :-P

Luister eens, Labby, als er in de klas één kindje constant de spullen van de andere afpakte of in hun gezicht spuwde, dan ging ik daarmee niet hand in hand lopen. Jij wel?

Je kan niet alles terugbrengen tot Hans&Grietje-romantiek.

Egidius

Boerke Naas
16 mei 2005, 17:31
Vlamingen en Walen wel te verstaan..... 'main dans la main' op wandel door Plopsaland want daar begint het op te lijken. ;-) :-P

Klopt. Zolang iedereen frans spreekt en de Vlaming betaalt. Dan kunnen we wandelen "main dans la main"

Boerke Naas
16 mei 2005, 17:39
Klopt. Zolang iedereen frans spreekt en de Vlaming betaalt. Dan kunnen we wandelen "main dans la main"

Maar zullen de Franstaligen wel willen? Heeft de PSer Mourreaux niet verklaard "de Vlamingen zijn onze vijanden". Maar hij blijft wel bereid om 12 miljard euro per jaar te ontvangen van die vijanden.

Gun
16 mei 2005, 17:43
Maar zullen de Franstaligen wel willen? Heeft de PSer Mourreaux niet verklaard "de Vlamingen zijn onze vijanden". Maar hij blijft wel bereid om 12 miljard euro per jaar te ontvangen van die vijanden.Juist, om enigzins plastisch voor te stellen ....

50.000.000 éénmalig van België naar Zuid-Oost Azië

50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 = 11.300.000.000 jaarlijks van Vlaanderen naar Wallonië

Egidius
16 mei 2005, 17:45
Juist, om enigzins plastisch voor te stellen ....

50.000.000 éénmalig van België naar Zuid-Oost Azië

50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 + 50.000.000 = 11.300.000.000 jaarlijks van Vlaanderen naar Wallonië

Dat lijkt me allemaal heel gerechtvaardigd in het kader van de overleving van België. Wou u misschien iemand stigmatiseren?

Egidius

Gun
16 mei 2005, 17:48
Dat lijkt me allemaal heel gerechtvaardigd in het kader van de overleving van België. Wou u misschien iemand stigmatiseren?

EgidiusKeep your friends close ... but your enemies closer

labyrinth
16 mei 2005, 18:01
Dat lijkt me allemaal heel gerechtvaardigd in het kader van de overleving van België. Wou u misschien iemand stigmatiseren?

Egidius

Ja mij .. onschuldig Belgisch kindje geboren aan de verkeerde kant van de taalgrens. Dat maakt mij zeer ongelukkig want geven is gemakkelijker dan krijgen.
Als men geeft wil dat meestal zeggen dat men genoeg heeft. Als men verplicht is te krijgen heeft men waarschijnlijk niet genoeg. (snik)

Ambiorix
16 mei 2005, 18:31
mooie plastische uitdrukking, Gun :)
Zoiets zegt meer dan abstracte economische modellen waar de meesten niets aan hebben.

Raf
16 mei 2005, 19:48
Ik weet ook nog steeds niet wat er nu concreet in het voordeel van 95 (of 99) % vd burgers in dit land is dat homo's mekaar in de gemeentelijke trouwzaal het ja-woord mogen geven...
Niets (behalve voor de betrokkenen natuurlijk). Er is ook niemand die dat ooit heeft beweerd. Wat is nu eigenlijk je punt met deze uiterst wankele vergelijking?

stab
16 mei 2005, 20:13
Niets (behalve voor de betrokkenen natuurlijk). Er is ook niemand die dat ooit heeft beweerd. Wat is nu eigenlijk je punt met deze uiterst wankele vergelijking?Ik had op zijn minst een verwijzing naar het begrip "discriminatie" op basis van seksuele geaardheid verwacht.
Discriminatie opgeheven door wetgeving ten voordele van holebi's en gestemd dank zij uiteraard een overgrote meerderheid van hetero's.
Net zo hebben de inwoners van HV recht op een eentalig Nederlands kies en juridisch arrondissement Halle - Vilvoorde en is het normaal en billijk dat zij daarbij mogen rekenen ook op de steun van de Vlamingen in de rest vh land.
Dat jij als Belgicist de splitsing verwerpt, kan ik best begrijpen, maar het practisch met de paplepel in de mond gebracht verband met discriminatie niet onmiddellijk opmerkte, - geveinsd natuurlijk - getuigt van weinig intellectuele eerlijkheid.

Egidius
16 mei 2005, 20:35
Ja mij .. onschuldig Belgisch kindje geboren aan de verkeerde kant van de taalgrens. Dat maakt mij zeer ongelukkig want geven is gemakkelijker dan krijgen.
Als men geeft wil dat meestal zeggen dat men genoeg heeft. Als men verplicht is te krijgen heeft men waarschijnlijk niet genoeg. (snik)

Het raadsel Labyrinth...

Begin stilaan te denken dat jij die nick niet toevallig gekozen hebt.

Egidius

Egidius
16 mei 2005, 20:37
getuigt van weinig intellectuele eerlijkheid.

Intellectuele eerlijkheid...

Waarom moeten Vlamingen toch altijd "eerlijk" zijn?

Egidius

labyrinth
16 mei 2005, 21:03
Het raadsel Labyrinth...

Begin stilaan te denken dat jij die nick niet toevallig gekozen hebt.

Egidius

Toeval bestaat wellicht niet want alles is een gevolg van omstandigheden.

Verleg eens een steen in een rivier want deze steen verandert misschien de loop van het water en het water besproeit zo andere akkers waarop andere gewassen en dieren zullen grazen en drinken.

Dit om het je 'plus facile' te maken..... een soort faciliteit ! ;-)

Gun
17 mei 2005, 18:36
De vraag is duidelijk, me dunkt. Er wordt hier door voor- en tegenstanders druk gediscussieerd over wie welke verantwoordelijkheid ontlopen heeft en wie dringend moet "afgestraft" worden om eens een "lesje in democratie" te krijgen, maar op de eenvoudige vraag wat nu precies het belang van die splitsing voor de burger is, volgt een oorverdovende stilte.

Is er iemand die zich in staat voelt om kort en kernachtig uit te leggen op welke manier de burger baat heeft bij de splitsing van BHV, zonder evenwel te vervallen in allerlei speculaties over de toekomst van België of principiële theorieën van welke aard dan ook. Wat mij interesseert is wat er concreet in het voordeel van de burger is dat deze splitsing zou kunnen rechtvaardigen.Rafke, zijn er intussen eigenlijk nog open vragen?

Egidius
17 mei 2005, 19:37
Rafke, zijn er intussen eigenlijk nog open vragen?

Ik had daarstraks in een andere draad al de quote van de week benoemd, maar ik moet mijn mening herzien, Gun. Gij hebt met bovenstaande mokerslag de prijs met glans gewonnen!

Egidius

Fieseler
17 mei 2005, 20:06
Ik had daarstraks in een andere draad al de quote van de week benoemd, maar ik moet mijn mening herzien, Gun. Gij hebt met bovenstaande mokerslag de prijs met glans gewonnen!

Egidius

dedju, dedju...;-)

Egidius
17 mei 2005, 20:42
dedju, dedju...;-)

OK, die van u was ook steengoed. Ik benoem hem tot quote van vorige week, OK?

Egidius

Raf
17 mei 2005, 21:25
Rafke, zijn er intussen eigenlijk nog open vragen?
Natuurlijk. Er werd immers nog geen enkele van mijn vragen beantwoord (niet dat ik dat verwacht had hoor).

Egidius
17 mei 2005, 21:28
Natuurlijk. Er werd immers nog geen enkele van mijn vragen beantwoord (niet dat ik dat verwacht had hoor).

:rofl::rofl::rofl:

QED

Egidius

Raf
17 mei 2005, 21:35
:rofl::rofl::rofl:

QED

Egidius
Wat QED? Het enige wat hier omstandig bewezen is, is dat de flaminganten geen enkel zinnig argument kunnen geven waaruit blijkt dat de splitsing van BHV in het voordeel is van de burger. Dat heb ik (en nog wel wat anderen) in ieder geval uit dit topic onthouden. D�*t en het feit dat jullie bij gebrek aan argumenten al gauw op de man beginnen te spelen en jullie discussiepartner trachte te ridiculiseren. Binnen jullie eigen clubje zal dat wellicht op veel gejuich ontvangen worden; bij degenen die niet overtuigd zijn van het belang van de splitsing komt het over als wat het uiteindelijk is: argumentatieve en intellectuele armoede. Ik ben daar uiteindelijk niet kwaad om: het sterkt me in mijn overtuiging dat die splitsing er NOOIT zal komen, om dan nog maar te zwijgen van de splitsing van België die de meesten onder jullie voorstaan. Dat is al helemaal om je te bescheuren. Maar goed, laat mij vooral jullie pret niet drukken en ga vooral door met elkaar nog wat op te peppen over die vuige, verraderlijke politiekers die jullie stuk voor stuk in de steek hebben gelaten en natuurlijk vooral ook over die vieze, stinkende, luie parasieten van Walen, waar jullie tot het einde van jullie verzuurde leventje belastingen voor zullen blijven dokken.

joske vermeulen
17 mei 2005, 21:45
omdat ze in BHV voor de PS kunnen stemmen en ik niet. Mocht ik op de PS kunnen stemmen zou dat voor deze eenvoudige burger een voordeel zijn

sfbtkm2
17 mei 2005, 21:49
Wat QED? Het enige wat hier omstandig bewezen is, is dat de flaminganten geen enkel zinnig argument kunnen geven waaruit blijkt dat de splitsing van BHV in het voordeel is van de burger. Dat heb ik (en nog wel wat anderen) in ieder geval uit dit topic onthouden. (...)
1) geloofwaardigheid van de politiek, als Verhofstadt nu al zo laag wil gaan om de eisen van de Franstaligen toch in te willigen is dat een strategisch voordeel voor de Franstaligen want nu weten ze dat Verhofstadt kost wat kost in zijn regering wil blijven zitten. Vandaag BHV, morgen het overhevelen van de Vlaamse zorgverzekering, positieve aanpassingen voor Franstaligen in de eindeloopbaanpolitiek,...
Dit betekent dat deze regering in de onmogelijkheid is om zowel communautaire dossiers als socio-economische dossiers te behandelen omdat alles ten voordele van de Franstaligen zal worden afgehandeld. Voordelen die definitief ten nadele zijn van de Vlamingen.
2) De bewoners in faciliteitengemeenten en de randgemeenten rond Brussel hebben wel degelijk nadelen bij onze huidige regeling. Franstaligen worden in hun gemeente/regering verkozen en hebben geen oog voor de culture/filosofische verschillen en leggen Vlaamse decreten naast zich neer (bijvoorbeeld inzake jeugdparticipatie).

Een oplossing is noodzakelijk, maar ze moet worden genomen door een regering die hiervoor capabel is.

Egidius
17 mei 2005, 21:59
...die vuige, verraderlijke politiekers die jullie stuk voor stuk in de steek hebben gelaten en natuurlijk vooral ook over die vieze, stinkende, luie parasieten van Walen...

Foei Rafken, wat een vieze woordjes...! Dat zou ik allemaal niet durven beweren hoor!

Egidius

Raf
17 mei 2005, 22:01
Foei Rafken, wat een vieze woordjes...! Dat zou ik allemaal niet durven beweren hoor!

Egidius
Tuurlijk wel, je doet niets anders, alleen heb je niet de ballen aan je lijf om het met zoveel woorden te zeggen...

Egidius
17 mei 2005, 22:01
Wat QED?

Wat moest bewezen worden natuurlijk! :rofl: :rofl:

Egidius

Egidius
17 mei 2005, 22:04
Tuurlijk wel, je doet niets anders, alleen heb je niet de ballen aan je lijf om het met zoveel woorden te zeggen...

Sure, Raf, sure. Goed dat er nog mannen zijn zoals gij die superballen aan hun lijf hebben. Het zou hier anders niet om aan te zien zijn, zeg.

Egidius

Raf
17 mei 2005, 22:07
Wat moest bewezen worden natuurlijk! :rofl: :rofl:

Egidius

Dat wist ik nu ècht niet se...

Wat QED? Het enige wat hier omstandig bewezen is, ...

Zo vol van jezelf, Egidius, maar denk erom: hoogmoed komt voor de val...

Raf
17 mei 2005, 22:07
Sure, Raf, sure. Goed dat er nog mannen zijn zoals gij die superballen aan hun lijf hebben. Het zou hier anders niet om aan te zien zijn, zeg.

Egidius
Aggetmorwet! 8)

Gun
17 mei 2005, 22:09
Ik had daarstraks in een andere draad al de quote van de week benoemd, maar ik moet mijn mening herzien, Gun. Gij hebt met bovenstaande mokerslag de prijs met glans gewonnen!

EgidiusWaarvoor dank!

Seba
17 mei 2005, 22:09
Niets (behalve voor de betrokkenen natuurlijk)

inderdaad, net zoals bij de splitsing van BHV dus



Er is ook niemand die dat ooit heeft beweerd.

is er dan ook iemand die beweerd heeft dat de splitsing van BHV concreet voordeel oplevert voor diegenen die er niet rechtstreeks bij betrokken zijn??
Of waarom denkt u misschien dat de burgemeesters o.l.v. SPa'er Leo Peeters die de kat de bel aanbonden, allemaal uit de Vlaamse rand komen, en niet uit de Westhoek??


Wat is nu eigenlijk je punt met deze uiterst wankele vergelijking?

"wankele vergelijking" :rofl:

heir is al een stuk dat je "vergeten" bent te antwoorden. Of waren jouw beschuldigingen alsof ik op de man zou spelen misschiend at "antwoord"??

zie hé Raf, ik begrijp maar al te goed dat je niet wakker ligt van BHV. Probeer wel te beseffen dat met zulke ik-ik-ik-mentaliteit je evenzeer problemen zult hebben mbt zaken die je wél interesseren en die evngoed rechtvaardig kunnen zijn (ik ben bv. zeker voorstander van het homohuwelijk, ook al zou ik mij daar neits van moeten aantrekken). Het is precies zulke empathie die ontbreekt in onze hedendaagse samenleving, bij mensen van alle soorten en klassen. Het is dus niet omdat BHV jou niet interesseert, dat de Vlamingen in de Rand maar moeten leven met het idee dat Franstaligen zich hoegenaamd op geen enkele manier moeten aanpassen (in tegenstelling tot Vlamingen die zich gaan vestigen in Wallonië), en dat enkele Franstalige politici op imperialistische wijze de Vlaamse Rand mogen inlijven...

nog eentje:

Het gelijkheidsbeginsel is een essentieel onderdeel van een democratische staat. Iedere burger zou moeten wakker liggen van een schending van het gelijkheidsbeginsel

Egidius
17 mei 2005, 22:12
Zo vol van jezelf, Egidius, maar denk erom: hoogmoed komt voor de val...

Hahahahaha, zo zie ik u liever zie. Gij gebruikt werkelijk het hele register hé. Pas op, ik ken het register ook. Vele jaren ervaring.

Egidius

Raf
17 mei 2005, 22:15
Hahahahaha, zo zie ik u liever zie. Gij gebruikt werkelijk het hele register hé. Pas op, ik ken het register ook. Vele jaren ervaring.

Egidius
Register? Ik heb geen idee waar je het over hebt...

Gun
17 mei 2005, 22:16
Natuurlijk. Er werd immers nog geen enkele van mijn vragen beantwoord (niet dat ik dat verwacht had hoor).In jouw plaats zou ik mij toch stilaan vragen beginnen te stellen ... Er zijn intussen verscheidene posts (niet alleen in deze thread) geplaatst waar de burgers van de BH van V duidelijk maken waar het in het dagelijks leven om gaat ...

Trouwens ... er is een homopoll op vrtnieuws.net die jou met absolute zekerheid niet interesseert ... ik heb al "neen" gestemd in jouw plaats.

Egidius
17 mei 2005, 22:17
Register? Ik heb geen idee waar je het over hebt...

Goed zo!

Egidius

Seba
17 mei 2005, 22:18
Ik had op zijn minst een verwijzing naar het begrip "discriminatie" op basis van seksuele geaardheid verwacht.
Discriminatie opgeheven door wetgeving ten voordele van holebi's en gestemd dank zij uiteraard een overgrote meerderheid van hetero's.
Net zo hebben de inwoners van HV recht op een eentalig Nederlands kies en juridisch arrondissement Halle - Vilvoorde en is het normaal en billijk dat zij daarbij mogen rekenen ook op de steun van de Vlamingen in de rest vh land.
Dat jij als Belgicist de splitsing verwerpt, kan ik best begrijpen, maar het practisch met de paplepel in de mond gebracht verband met discriminatie niet onmiddellijk opmerkte, - geveinsd natuurlijk - getuigt van weinig intellectuele eerlijkheid.

nog zo'n voorbeeld van één van die "niet-gegeven antwoorden" die Rafke straal negeerde....

Egidius
17 mei 2005, 22:21
nog zo'n voorbeeld van één van die "niet-gegeven antwoorden" die Rafke straal negeerde....

Heb jij iets van hem nodig, of zo?

Egidius

Gun
17 mei 2005, 22:25
Natuurlijk. Er werd immers nog geen enkele van mijn vragen beantwoord (niet dat ik dat verwacht had hoor).Indien we vandaag geen actie ondernemen is Nederlands binnenkort doodsoorzaak n° 1 in BHV ... Een Nederlandkundige MUG? Nederlandkundige verpleging? Nederlandkundige dokters?

Raf
17 mei 2005, 22:33
In jouw plaats zou ik mij toch stilaan vragen beginnen te stellen ... Er zijn intussen verscheidene posts (niet alleen in deze thread) geplaatst waar de burgers van de BH van V duidelijk maken waar het in het dagelijks leven om gaat ...
Maar nog geen enkele waaruit het concrete belang van die splitsing voor de burger blijkt... Wat vaag gewauwel over verfransing in de toekomst en meer van die nonsens, maar niets wat erop wijst dat de burger gebaat is bij die splitsing... (overigens ben ik niet de enige die zich die vraag stelde, zoals je je misschien zal herinneren). Nu hoef je wat mij betreft ook niet langer moeite te doen; voor mij is het een uitgemaakte zaak: die splitsing is NIET in het belang van de burger, maar in het belang van een handvol politici.

Trouwens ... er is een homopoll op vrtnieuws.net die jou met absolute zekerheid niet interesseert ... ik heb al "neen" gestemd in jouw plaats.
Hoe kon je dat zo weten? Polls van de vrt interesseren me inderdaad allerminst...

Raf
17 mei 2005, 22:34
Heb jij iets van hem nodig, of zo?

Egidius
Issem weer aan het melken, de Seba? Ik heb hem nochtans al met handen en voeten proberen uit te leggen dat ik zijn posts negeer... Dur de comprenur, die flaminganten...

Raf
17 mei 2005, 22:35
Indien we vandaag geen actie ondernemen is Nederlands binnenkort doodsoorzaak n° 1 in BHV ... Een Nederlandkundige MUG? Nederlandkundige verpleging? Nederlandkundige dokters?
Wat een ongelofelijke bullshit! Onafhankelijke onderzoekers van de Europese Commissie kwamen tot de bevinding dat er geen vuiltje aan de lucht is op dat vlak. Je moet maar lef hebben om dat ondertussen waardeloze argument te blijven aanhalen...

Egidius
17 mei 2005, 22:37
Issem weer aan het melken, de Seba? Ik heb hem nochtans al met handen en voeten proberen uit te leggen dat ik zijn posts negeer.

Ach, is dat zo? Hij zal je niet zo hard geloven, zeker? :lol:

Egidius

Raf
17 mei 2005, 22:38
Ach, is dat zo? Hij zal je niet zo hard geloven, zeker? :lol:

Egidius
Nee, hij blijft als een verongelijkt kind doordreinen over dezelfde vragen die al 100 keer beantwoord werden. Hij is irritant.

Gun
17 mei 2005, 22:39
Maar nog geen enkele waaruit het concrete belang van die splitsing voor de burger blijkt... Wat vaag gewauwel over verfransing in de toekomst en meer van die nonsens, maar niets wat erop wijst dat de burger gebaat is bij die splitsing... (overigens ben ik niet de enige die zich die vraag stelde, zoals je je misschien zal herinneren). Nu hoef je wat mij betreft ook niet langer moeite te doen; voor mij is het een uitgemaakte zaak: die splitsing is NIET in het belang van de burger, maar in het belang van een handvol politici....Dit gespin toont nogmaals aan dat U er geen kaas hebt van gegeten en dat U halstarrig vast houdt aan uw enge standpunten ... U was eigenlijk niet op zoek naar antwoorden want U had geen vragen ... U bent er vast van overtuigd dat uw enge, eigengereide standpunten de enige ware zijn maar uiteindelijk gaat het om arme & domme onwetendheid ... nu het zij zo ... ik ga er geen energie meer instoppen ...

Hoe kon je dat zo weten? Polls van de vrt interesseren me inderdaad allerminst...Ja ja, en intussen bent u al gaan stemmen

Egidius
17 mei 2005, 22:41
Wat een ongelofelijke bullshit! Onafhankelijke onderzoekers van de Europese Commissie kwamen tot de bevinding dat er geen vuiltje aan de lucht is op dat vlak.

Hahahahahaha... En welke "onafhankelijke onderzoekers" van de "Europese Commissie" waren dat dan wel?

Als ge Le Soir citeert moet ge het wel juist doen, menneke.

Egidius

Egidius
17 mei 2005, 22:42
Nee, hij blijft als een verongelijkt kind doordreinen over dezelfde vragen die al 100 keer beantwoord werden. Hij is irritant.

Godgeklaagd! Waarom trek jij in hemelsnaam toch altijd dat soort volk aan?

Egidius

Gun
17 mei 2005, 22:45
Wat een ongelofelijke bullshit! Onafhankelijke onderzoekers van de Europese Commissie kwamen tot de bevinding dat er geen vuiltje aan de lucht is op dat vlak. Je moet maar lef hebben om dat ondertussen waardeloze argument te blijven aanhalen...

Allez nog één keer ...

... Een onafhankelijke controle uit ROEMENIË komt de controle uitvoeren in een Franstalig ziekenhuis in BRUSSEL (<>de BH van V). Hoe kan Miss Roemenië objectief controleren of er Nederlands gesproken wordt wanneer ze nog het verschil tussen Ja & Neen niet uit elkaar kan?

... De reportage in Terzake niet gezien zeker?

... Een Nederlandstalige MUG in Halle (<> Brussel) kan vandaag de dag niet verzekerd worden. Ge moet er maar eens betrokken geraken in een zwaar ongeval en uitleggen waar het pijn doet ...

Boerke Naas
17 mei 2005, 22:45
Godgeklaagd! Waarom trek jij in hemelsnaam toch altijd dat soort volk aan?

Egidius

Seg, hij valt er misschien op.

slegie
17 mei 2005, 22:45
Maar nog geen enkele waaruit het concrete belang van die splitsing voor de burger blijkt... Wat vaag gewauwel over verfransing in de toekomst en meer van die nonsens, maar niets wat erop wijst dat de burger gebaat is bij die splitsing... (overigens ben ik niet de enige die zich die vraag stelde, zoals je je misschien zal herinneren). Nu hoef je wat mij betreft ook niet langer moeite te doen; voor mij is het een uitgemaakte zaak: die splitsing is NIET in het belang van de burger, maar in het belang van een handvol politici.


Het feit dat dit een dossier is waarin de franstaligen weer zijn gaan dwars liggen heeft wel degelijk te maken met het belang van de burger.
direct heeft dit dossier enkel te maken met de vlamingen in die randgemeente en zolang u er niet woont kan u niet oordelen over de problemen.
indirect is het zo dat de belangerijkste dossiers van dit land met diezelfde dwarsliggende franstaligen moeten worden opgelost en als zoiets simpel zoals bhv (zoals u en uw politieke partijen dit zeggen) nog niet kan worden opgelost hoe gaan we er dan uitkomen in de belangrijkste dossiers zoals economie en zo??ook hier doen de franstaligen niets anders als profiteren van de vlamingen dus dit is wel degelijk een dossier van vlaams nationaal belang.
maar deels hebt u gelijk een niet splitsing is zeker in het belang van een handvol politici ,namelijk verhofstad en zijn vld en de achterbakse sp.a.
want moesten er verkiezingen nu zijn dan zou je wel eens zien wie er op zijn bek gaat. :-) en of dit nu wel degelijk belangrijk is voor de burger ofn iet.

Gun
17 mei 2005, 22:48
Wat een ongelofelijke bullshit! Onafhankelijke onderzoekers van de Europese Commissie kwamen tot de bevinding dat er geen vuiltje aan de lucht is op dat vlak. Je moet maar lef hebben om dat ondertussen waardeloze argument te blijven aanhalen...Jij moet nog veeeel meeer lef hebben door steeds harde standpunten aan te nemen over onderwerpen waar je keer op keer bewijst dat je er niets, niks, nougabollen, niente, nada, ... van kent ... PROFICIAT

Boerke Naas
17 mei 2005, 22:48
Slegie, doe geen moeite Rafke wil het niet verstaan.

Egidius
17 mei 2005, 22:51
Een onafhankelijke controle uit ROEMENIË

Ik vind het toch leuker als je Raf wild in het rond laat meppen. :-)

Egidius

Jan van den Berghe
17 mei 2005, 22:51
Wat een ongelofelijke bullshit! Onafhankelijke onderzoekers van de Europese Commissie kwamen tot de bevinding dat er geen vuiltje aan de lucht is op dat vlak. Je moet maar lef hebben om dat ondertussen waardeloze argument te blijven aanhalen...

Onderzoekers? U bedoelt die ene Roemeense dame die wel vloeiend Frans sprak, maar geen gebenedijd woord Nederlands kon. Sven Gatz heeft trouwens aangetoond dat de Brusselse ziekenhuizen ingelicht waren over het tijdstip waarop die Roemeense zou komen en daarbij bepaalde tweetaligen aan de receptie liet plaatsnemen, alhoewel ze daar normaal nooit werken.

Raf
17 mei 2005, 22:52
Godgeklaagd! Waarom trek jij in hemelsnaam toch altijd dat soort volk aan?

Egidius
Ik vraag het mij ook af... :-( Maar ik draag mijn lot met waardigheid hoor. ;-)

Raf
17 mei 2005, 22:53
Allez nog één keer ...

... Een onafhankelijke controle uit ROEMENIË komt de controle uitvoeren in een Franstalig ziekenhuis in BRUSSEL (<>de BH van V). Hoe kan Miss Roemenië objectief controleren of er Nederlands gesproken wordt wanneer ze nog het verschil tussen Ja & Neen niet uit elkaar kan?

... De reportage in Terzake niet gezien zeker?

... Een Nederlandstalige MUG in Halle (<> Brussel) kan vandaag de dag niet verzekerd worden. Ge moet er maar eens betrokken geraken in een zwaar ongeval en uitleggen waar het pijn doet ...
Opgeklopte zever. Laat u toch niet vangen aan die indianenverhalen... :roll:

Gun
17 mei 2005, 22:54
Godgeklaagd! Waarom trek jij in hemelsnaam toch altijd dat soort volk aan?

EgidiusWat wil je met die foto in zijn avator ... de kat en de melk ...

Egidius
17 mei 2005, 22:54
Maar ik draag mijn lot met waardigheid hoor. ;-)

Daar zijn nog wat kosten aan, zo te horen.

Egidius

Raf
17 mei 2005, 22:55
Jij moet nog veeeel meeer lef hebben door steeds harde standpunten aan te nemen over onderwerpen waar je keer op keer bewijst dat je er niets, niks, nougabollen, niente, nada, ... van kent ... PROFICIAT
Zoals jij met je hilarische complottheorieën en inside jobs over 9/11 zeker? :lol:

Gun
17 mei 2005, 22:55
Opgeklopte zever. Laat u toch niet vangen aan die indianenverhalen... :roll:Manneke, ik zit er dag in dag uit ZELF IN. Nu moet ik mijn eigen omgeving al laten omschrijven door een betweter die denkt dat Newton de zwaartekracht heeft uitgevonden.

Ambiorix
17 mei 2005, 22:56
Manneke, ik zit er dag in dag uit ZELF IN. Nu moet ik mijn eigen omgeving al laten omschrijven door een betweter die denkt dat Newton de zwaartekracht heeft uitgevonden.
hij weet álles beter. leer er maar mee leven:-)

Raf
17 mei 2005, 22:56
Manneke, ik zit er dag in dag uit ZELF IN. Nu moet ik mijn eigen omgeving al laten omschrijven door een betweter die denkt dat Newton de zwaartekracht heeft uitgevonden.
Zoals vaak heeft iemand die de zaken vanop afstand kan bekijken een betere kijk. Jij laat je gedachten vertroebelen door de oogkleppen die je hardnekkig blijft dragen.

Raf
17 mei 2005, 22:57
hij weet álles beter. leer er maar mee leven:-)
Voila! Nu horen jullie het eens van een ander! ;-)

Gun
17 mei 2005, 22:59
Zoals jij met je hilarische complottheorieën en inside jobs over 9/11 zeker? :lol:Ik spui daar geen theoriën over ... ik stel vragen en ga op zoek naar antwoorden ... Jij lijkt elke dag meer op Mohammed Said al-Sahaf, de Iraakse minister van informatie ...

Egidius
17 mei 2005, 23:00
Zoals vaak heeft iemand die de zaken vanop afstand kan bekijken een betere kijk.

Daarom zijn er nogal wat hetero's die vinden dat homo-adoptie geen goede zaak is.

Jij laat je gedachten vertroebelen door de oogkleppen die je hardnekkig blijft dragen.

Je neemt me de woorden uit de mond.

Egidius

Raf
17 mei 2005, 23:01
Daarom zijn er nogal wat hetero's die vinden dat homo-adoptie geen goede zaak is.
Gelukkig niet zoveel als er zijn die het wèl een goede zaak vinden... ;-)

Gun
17 mei 2005, 23:02
Zoals vaak heeft iemand die de zaken vanop afstand kan bekijken een betere kijk. Jij laat je gedachten vertroebelen door de oogkleppen die je hardnekkig blijft dragen.Ik heb me een hele tijd geleden afgevraagd hoe je op dit forum aan meer dan 20.000 post komt maar het is me de laatste dagen heel duidelijk geworden ... gewoon 20.000 keer wartaal zonder vaste bodem brallen en je bent er meteen ...