PDA

View Full Version : Ijzerbedevaart


jan breydel
20 augustus 2002, 18:21
Even kort de vragen: Wat vinden jullie van de officiële ijzerbedevaart?
Vinden jullie ze goed of gaan jullie liever naar de parallel-bijeenkomst?

amexx
20 augustus 2002, 21:09
Vroeger ging ik zelfs per fiets. 145 km vanuit Antwerpen. Maar nu is me dat allemaal niet meer waard.
Teveel skinheads. Teveel hakenkruisvlaggen. Teveel BOB`ers die NIKS ondernemen. Teveel journalisten die de skinheads filmen.

Maar bovenal een lauwe toespraak van Lionel.

Die machtstrijd rond de ijzertoren is ook niks voor mij. Als ze er uit geraken dan ga ik terug.
Maar als ik zou gaan dan ging ik zeker naar de alternatieve ijzerbedevaart.
8O

datri
20 augustus 2002, 21:10
idd geef mij maar de bedevaarten van 15 jaar terug, radicaal en vlaams!

Pieterjan
20 augustus 2002, 23:14
Ik vrees dat ik te jong ben om de magie van de Ijzerbedevaart nog (bewust) meegemaakt te hebben. Als ik mijn oma en vader daar over bezig hoor, dan was er daar een verbondenheid, een eensgezindheid.
Met droefnis in haar stem begint ze dan te vertellen over de laatste jaren.

Blijkbaar ben ik iets te laat geboren...

sherlock
21 augustus 2002, 21:23
Overdrijft Amexx geen klein beetje?
-te veel skinheads? De jongste jaren is het aantal zeer sterk verminderd. Enkel voor het "Hof van vlaanderen " paraderen er nog enkele overjaarse hippies met heimwee naar damals.
-te veel hakenkruisvlaggen? Sorry, tijdens mijn meer dan 40 bedevaarten naar de IJzer heb ik er geen enkele gezien in Diksmuide en omstreken.
Wat voor de bedevaart van zondag? Vroeger voor mij een heilige plicht, maar nu?
-lekker thuis barbecuen met vrouw , kinderen en kleinkinderen in de tuin en 's avonds de aanwezige neuzen op de weide tellen tijdens het gekleurde TV nieuws?
-toch naar Diksmuide? maar dan: op de linker-of rechteroever ?
Zelfs voor een niet- partijpolitiek redenerend Blokker is de keuze moeilijk.
Toch hoop ik dat het Lionel en zijn Spiritclan een afstraffing wordt.
Sherlock

amexx
21 augustus 2002, 21:47
Het is een tijdje geleden dat ik nog geweest ben Sherlock. Dus je kan gelijk hebben. Maar die machtstrijd is er nog wel.

esha
22 augustus 2002, 08:46
Ik zal er zijn. Uiteraard op de rechteroever, ver weg van IJzeren Lionel en zijn secretaris, de ex-bajesklant Demeurie.
Het huidige gedoe onder de Toren is een veel te Spiritistisch aandoend gezapzever dat de goedkeuring wegdraagt van het belgische establishment. En dat wil al veel, zoniet alles zeggen!

Jörgen Noens
22 augustus 2002, 10:54
Ik zal aan de juiste kant staan ... de rechteroever !!! en wie schreef er hier dat er te veel hakenkruisvlaggen te zien zijn? Komaan nog nooit naar de IJzerbedevaart geweest zeker. Nog nooit heb ik een dergelijke vlag daar zien wapperen!

J.N.

jan breydel
22 augustus 2002, 19:55
De media schilderen de IJzerbedevaart (en zeker de 'alternatieve) af als een samenkomst van (neo-)nazi's. Dit is een misvatting zo groot als een huis!!!
De alternatieve bedevaart is georganiseerd voor mensen die het nog echt goed menen met Vlaanderen en die het niet nemen dat de officiële bedevaart maar een flauw afkooksel meer is van wat het vroeger was.

datri
22 augustus 2002, 20:20
zeer juist, en moest onze lionel dat nu eens begrijpen hé!!

amexx
22 augustus 2002, 20:49
Ik heb wel degelijk skinheads gezien met een hakenkruis armband. En de BOB deed niets!!!! En de media maar filmen.

De meeste skins zijn duitsers die dan naar de ijzerbedevaart komen om hun ding te doen. De boel op stelten zetten ver van huis.

Ik weet dat ze geweerd worden bij voorpost ed.

oas
28 augustus 2002, 18:35
als er 10 duitsers waren dit jaar zal het veel zijn. Op 6 jaar tijd nog nooit één hakenkruis gezien.
Wat incidenten betreft, dit jaar nul, vorig jaar 1 (die Egyptenaar)
De jaren met zware rellen (vooral met Duitsers en Engelsen) zijn al enkele jaren achter de rug.

Hoop en al nog 60 Skinheads op zondag, zaterdag misschien 15 gezien, tegenover enkele honderden (op zaterdagavond) 6 of 7 jaar geleden

Pieterjan
28 augustus 2002, 18:41
Zou dit een teken zijn dat het Blok te gematigd aan het worden is voor de echte zware jongens? En hoe staan de Blokkers zelf tegenover die gasten?

sherlock
28 augustus 2002, 19:31
In extremis toch naar Diksmuide getrokken vorige zondag, toen wij hoorden dat de alternatieve bedevaart verboden was . Ons protest bleef dus beperkt tot mooi terrasjesweer op de aangemeerde boot van de taktivisten.Vandaar konden wij tijdens de bedevaart de protestbewegingen op de andere oever gadeslaan.
Buiten wat geroep en gebrul bleef de herrie beperkt. De vele TV-camera's hebben niet veel schokkende beelden kunnen schieten.De zgz. zware jongens waren op twee handen te tellen. Er waren minstens zoveel protesteerders op de rechteroever dan vrome bedevaarders op de weide.
Met zijn uitlating over "de eis voor vlaamse onafhankelijkheid is maar cafépraat" heeft Lionel niet alleen de Blokkers maar ook de NVAaanhangers op de weide en op de rechteroever zwaar beledigd.
Ik vrees dat als er nu niet gepraat wordt ook deze oprechte vlaamsgezinden zullen afhaken. Tenzij dat dit de ultieme wens is van de Spiritisten in het Comité.
Sherlock en familie

Thomas Hx
29 augustus 2002, 13:39
Als ik denk hoe de dappere belgische strijders daar hebben gevochten tegen hitlers vlaamse legioen, de veranders van ons vaderland!! Tegen hitlers leger! Dan vraag ik mij werkelijk af: Waarom heulden jullie samen met hitler? Enkel voor een "beetje meer rechten"? En wat ik dan nog erger vind is dat er op wapenstilstand het vlaams volkslied speelden, dit lied hoorden zij toen het vlaams legioen aankwam, heb daar ooit is over gesproken met een oud-strijder en die zei tegen mij: " dan doe ik mij oren dicht! "

thomas

esha
29 augustus 2002, 14:30
Als ik denk hoe de dappere belgische strijders daar hebben gevochten

lol

was dat voor of na ze zijn gaan lopen met hun billen toegeknepen?

Thomas Hx
29 augustus 2002, 15:32
Als ik denk hoe de dappere belgische strijders daar hebben gevochten

lol

was dat voor of na ze zijn gaan lopen met hun billen toegeknepen?

Anders waren we nu een hitler land, mja misschien vind u dit niet zo erg :-D toch nog altijd beter als een communistisch land :-D

thomas

Knuppel
18 oktober 2002, 15:10
Thomaske, effen niet vergeten dat ons vorstenhuis uit hetzelfde land als dat van Hitler afkomstig is? Von Saksen-Coburg-Gotha, zegt dat je iets? En dat Polleke drie ook met Hitler himself heeft proberen te "onderhandelen" zonder de regering erin te betrekken?
Wist je dat wij zelfs een "rode" vorstin in onze koninklijke familie hadden? Jaja, die van de Koningin Elizabethwedstrijden!

Och manneke, niets is wat het lijkt in dit land. Dat we noch Duits, noch Communist geworden zijn lag dus niet aan hen maar aan anderen. Dat we nog altijd "Belgen" zijn zoveel te meer. Maar daar heb jij blijkbaar niet veel last van als ik zie hoe je onze dappere "Belgen" bejubelt.
En het waren toch toevallig nog radicale "Belgen" ook die de ijzertoren opbliezen...met dank van de Belgische Staat.
De ijzertoren WAS een Vlaams symbool. Omdat het door de Belgische staat gerecupeerd wordt MET de hulp van de meest vuige Vlaamse volksverraders gaat nu zelfs deze symboolfunctie verloren. Zoals zelfs het Vlaamse volk zal verloren gaan als het maar lang genoeg met het zootje blijft aanmodderen dat ons keer op keer uitverkoopt aan de Belgische machten waardoor het zich laat betalen. En met het ijzerbedevaartcomité is het al net zo.

Joshua
18 oktober 2002, 15:40
Ja knuppel,

Zolang ze maar aan de vleespotten kunnen zitten. Vroeger was Wallonie de motor van belgie. En waren de Vlamingen tweede rangsburgers. Nu is Vlaanderen de motor en zijn de Vlamingen nog altijd tweede rangsburgers.

Er is inderdaad iets veranderd. Het ziet er nog slechter uit voor de Vlamingen.

Knuppel
18 oktober 2002, 16:05
Ja knuppel,

Zolang ze maar aan de vleespotten kunnen zitten. Vroeger was Wallonie de motor van belgie. En waren de Vlamingen tweede rangsburgers. Nu is Vlaanderen de motor en zijn de Vlamingen nog altijd tweede rangsburgers.

Er is inderdaad iets veranderd. Het ziet er nog slechter uit voor de Vlamingen.

Tja, je kunt het van twee kanten bekijken:

1/ gelukkig zijn de Vlamingen geen oorlogszuchtig volkje

2/ ongelukkig genoeg is het geen oorlogszuchtig volkje

En het resultaat is wat het is.
Niks om trots op te zijn dus.

jan breydel
18 oktober 2002, 17:29
@ Knuppel

Ik sluit me vooral aan bij puntje 2/ van je bericht.

Joshua
18 oktober 2002, 17:30
Spijtig. Een volk heeft de leiding die het verdiend. Dus grosso modo hebben we het zelf verknoeid.

Maar als ik voor me zelf spreek. Ik verdien een beter beleid. Daar mag je gerust van zijn.
Ik kan niet voor het Vlaamse volk spreken. Maar ik DENK dat het Vlaamse volk beter verdiend dan wat belgie kan en wil geven.

Thomas Hx
19 oktober 2002, 12:26
Thomaske, effen niet vergeten dat ons vorstenhuis uit hetzelfde land als dat van Hitler afkomstig is? Von Saksen-Coburg-Gotha, zegt dat je iets? En dat Polleke drie ook met Hitler himself heeft proberen te "onderhandelen" zonder de regering erin te betrekken?
Wist je dat wij zelfs een "rode" vorstin in onze koninklijke familie hadden? Jaja, die van de Koningin Elizabethwedstrijden!

Och manneke, niets is wat het lijkt in dit land. Dat we noch Duits, noch Communist geworden zijn lag dus niet aan hen maar aan anderen. Dat we nog altijd "Belgen" zijn zoveel te meer. Maar daar heb jij blijkbaar niet veel last van als ik zie hoe je onze dappere "Belgen" bejubelt.
En het waren toch toevallig nog radicale "Belgen" ook die de ijzertoren opbliezen...met dank van de Belgische Staat.
De ijzertoren WAS een Vlaams symbool. Omdat het door de Belgische staat gerecupeerd wordt MET de hulp van de meest vuige Vlaamse volksverraders gaat nu zelfs deze symboolfunctie verloren. Zoals zelfs het Vlaamse volk zal verloren gaan als het maar lang genoeg met het zootje blijft aanmodderen dat ons keer op keer uitverkoopt aan de Belgische machten waardoor het zich laat betalen. En met het ijzerbedevaartcomité is het al net zo.

ook al gehoord van het vlaams legioen?
allen al dat woord! De vlamingen hebben hun eigen volk veraden hebben meegedaan met het antisemitisme! Hebben tegen de Russen gestreden en voorwat? Voor een halve zot die hun meer onafhankelijk gaf! Knuppel? Zijt gij zo een vlaams nationalist? Steunt gij dat? De ijzerbedevaart, hebben ze ook zo een hilterbedevaart? Die nederlagen dat vieren ze niet hé! of wel? In het geheim met de handje omhoog? Johan Sauwens? Vergeten? Ja ik hoor u al komen: die zit nu in de CD&V, schandalig hé? En gij gaat op het vlaams blok stemmen? Sint-Gilles-Waas, het broeinest van de moffen, de vlaamse moffen, daar zijn nog altijd oude pepekes die nu in het vlaams blok zitten en waar zaten die vroeger in? Ja twee keer raden? En op DIE partij gaat gij stemmen hé knuppel? Weet ge wat, schrijf op u stemformulier: "de groetjes van Thomas!"

Thomas

Joshua
19 oktober 2002, 16:26
Neen de Vlamingen hebben niet meegedaan met het antisemitisme. Ze zijn naar het oostfront getrokken omdat ze ja inderdaad bepaalde rechten niet gekregen haddeb gekregen van belgie. De vlamingen waren tweede rangsburgers. De Nazis wisten dat ook en hebben dat uitgebuit.
De andere reden is het katholiek gevoel. Het communisme werd afgedaan als des duivels. Kardinaal Vanrooy heeft in 1938 letterlijk opgeroepen om te strijde te trekken tegen het roode communisme. Dus wat deden de katholieken ? Als jij in die tijd geboren was dan had je misschien ook bij de SS geweest. Ik misschien ook. Natuurlijk achteraf is het natuurlijk gemakkelijk spreken.

Je moet mij toch eens zeggen wat het verschil is tussen de oostfrontstrijder en de para commando die in Korea tegen het communisme is gaan vechten. De SS heeft in de bak gezeten. De paracommando heeft medailles.

Thomas Hx
21 oktober 2002, 18:59
Neen de Vlamingen hebben niet meegedaan met het antisemitisme. Ze zijn naar het oostfront getrokken omdat ze ja inderdaad bepaalde rechten niet gekregen haddeb gekregen van belgie. De vlamingen waren tweede rangsburgers. De Nazis wisten dat ook en hebben dat uitgebuit.
De andere reden is het katholiek gevoel. Het communisme werd afgedaan als des duivels. Kardinaal Vanrooy heeft in 1938 letterlijk opgeroepen om te strijde te trekken tegen het roode communisme. Dus wat deden de katholieken ? Als jij in die tijd geboren was dan had je misschien ook bij de SS geweest. Ik misschien ook. Natuurlijk achteraf is het natuurlijk gemakkelijk spreken.

Je moet mij toch eens zeggen wat het verschil is tussen de oostfrontstrijder en de para commando die in Korea tegen het communisme is gaan vechten. De SS heeft in de bak gezeten. De paracommando heeft medailles.

Beste,

het waren vlaams radicalen en er zitten er nu in het vlaams blok punt! Ze waren voor een derde rijk! Ik snap niet dat je dat goed vind!

Ik bij de SS? Why? Voor een gewest vlaanderen in het derde rijk? neen, voor een onafhankelijke staat en dit desnoods in België!

Ze hebben meegeheuld met de duitsers, en dat zijn nu feiten en ik schaam me daarvoor als Vlaming!

Thomas

VL
28 oktober 2002, 19:32
Oostfronters gingen niet gaan vechten MET Duitsland, maar tegen de communisten. Het feit dat een kardinaal daarvoor oproept zegt genoeg...

Knuppel
28 oktober 2002, 20:54
Oostfronters gingen niet gaan vechten MET Duitsland, maar tegen de communisten. Het feit dat een kardinaal daarvoor oproept zegt genoeg...

En na de oorlog trok de kardinaal zijn kristelijke keutel weer in. Zegt ook genoeg, niet Thomaske? :(

Thomas Hx
29 oktober 2002, 11:18
Oostfronters gingen niet gaan vechten MET Duitsland, maar tegen de communisten. Het feit dat een kardinaal daarvoor oproept zegt genoeg...

Raar, ga dit zeggen tegen mijn geschiedenis leerkracht heb het verkeerd geleerd :o! Thomas, ge moet niet altijd geloven wat de leerkracht zegt! Geloof VL!

Thomas

Knuppel
29 oktober 2002, 12:36
Oostfronters gingen niet gaan vechten MET Duitsland, maar tegen de communisten. Het feit dat een kardinaal daarvoor oproept zegt genoeg...

Raar, ga dit zeggen tegen mijn geschiedenis leerkracht heb het verkeerd geleerd :o! Thomas, ge moet niet altijd geloven wat de leerkracht zegt! Geloof VL!

Thomas

Probeer eens wat geschiedenis te leren via onafhankelijker bronnen dan de Belgische schoolse. Er bestaan boeken waar de pamfletten in afgedrukt staan waarmee onze jongens door de Belgische staatsgodsdienst opgeroepen werden om te gaan vechten tegen de communisten. Wat Hitler dus ook pretendeerde te doen.

Thomas Hx
29 oktober 2002, 13:18
Oostfronters gingen niet gaan vechten MET Duitsland, maar tegen de communisten. Het feit dat een kardinaal daarvoor oproept zegt genoeg...

Raar, ga dit zeggen tegen mijn geschiedenis leerkracht heb het verkeerd geleerd :o! Thomas, ge moet niet altijd geloven wat de leerkracht zegt! Geloof VL!

Thomas

Probeer eens wat geschiedenis te leren via onafhankelijker bronnen dan de Belgische schoolse. Er bestaan boeken waar de pamfletten in afgedrukt staan waarmee onze jongens door de Belgische staatsgodsdienst opgeroepen werden om te gaan vechten tegen de communisten. Wat Hitler dus ook pretendeerde te doen.

hehehehe, raar dat ze in Stekene zijden tegen de Duitsers: Kom maar binnnen, kom maar binnen! Gij geeft ons toch meer automie en eigenlijk, misschien had hij dat wel gedaan ook! Dus, is dat om beschaamd op te zijn? Ik vind van niet !

Thomas

VL
29 oktober 2002, 15:19
Nee, je moet niet altijd uw leraars geloven. En ik weet dat de Oostfronters uit ideologie tegen de communisten gingen vechten. Omdat een doctor in de geschiedenis het me heeft verteld (maar die kan natuurlijk ook fout zijn) en omdat je ook nog logisch moet nadenken.

VL

Thomas Hx
29 oktober 2002, 16:35
Nee, je moet niet altijd uw leraars geloven. En ik weet dat de Oostfronters uit ideologie tegen de communisten gingen vechten. Omdat een doctor in de geschiedenis het me heeft verteld (maar die kan natuurlijk ook fout zijn) en omdat je ook nog logisch moet nadenken.

VL

Ze moesten tegen de communisten gaan vechten, het vlaams legioen, en de duitsers ook! Er waren gemengde troepen met duitse officieren en ze gingen vrijwillig mee! Waarom:

voor een meer onafhankelijke vlaams atuonomie!

En knuppel, heb ik u nu beledigd, omdat ik dit zeg?

Thomas

VL
29 oktober 2002, 16:37
Omdat de kans erin zat dat moesten de Duitsers winnen, dan wisten ze dat de kans op autonomie veel groter zou zijn. Maar dat was niet de enige reden!

Thomas Hx
29 oktober 2002, 16:51
Omdat de kans erin zat dat moesten de Duitsers winnen, dan wisten ze dat de kans op autonomie veel groter zou zijn. Maar dat was niet de enige reden!

Wat waren de andere redenen dan? Zij hebben de Duitsers met open handen ontvangen omdat hitler hun meer autonomie hadden beloofd aangezien wij ook een germaanse taal spreken en de Fransen/walen niet

Thomas

VL
29 oktober 2002, 16:56
Omdat de kans erin zat dat moesten de Duitsers winnen, dan wisten ze dat de kans op autonomie veel groter zou zijn. Maar dat was niet de enige reden!


Wat waren de andere redenen dan? Zij hebben de Duitsers met open handen ontvangen omdat hitler hun meer autonomie hadden beloofd aangezien wij ook een germaanse taal spreken en de Fransen/walen niet

Thomas



Maar Hitler had ook heel goede contacten met Léon Degrelle hoor. Nochtans een Waal.

Thomas Hx
29 oktober 2002, 16:58
Omdat de kans erin zat dat moesten de Duitsers winnen, dan wisten ze dat de kans op autonomie veel groter zou zijn. Maar dat was niet de enige reden!


Wat waren de andere redenen dan? Zij hebben de Duitsers met open handen ontvangen omdat hitler hun meer autonomie hadden beloofd aangezien wij ook een germaanse taal spreken en de Fransen/walen niet

Thomas



Maar Hitler had ook heel goede contacten met Léon Degrelle hoor. Nochtans een Waal.

aja, hoe komt dat ;)

Thomas

VL
29 oktober 2002, 17:03
Omdat Degrelle leider was van een extremistisch Waalse partij (Rex). Hij durfde soms nogal extremistische praat uitslaan, wat Adolf best wist te appreciëren, blijkbaar...

Thomas Hx
29 oktober 2002, 17:06
Omdat Degrelle leider was van een extremistisch Waalse partij (Rex). Hij durfde soms nogal extremistische praat uitslaan, wat Adolf best wist te appreciëren, blijkbaar...

Ik bedoelde eigenlijk iets anders!

hint: "adoptierechten voor ......"

Thomas

VL
29 oktober 2002, 17:10
Hèhè, wat ben jij subtiel zeg...

Thomas Hx
29 oktober 2002, 17:11
Hèhè, wat ben jij subtiel zeg...

Wat bedoelt u juist met subtiel :p

Thomas

VL
29 oktober 2002, 17:19
hint: adoptierecht voor.....

Wat zouden die .... toch kunnen zijn? :D

Thomas Hx
29 oktober 2002, 17:20
hint: adoptierecht voor.....

Wat zouden die .... toch kunnen zijn? :D

Moet ik het echt zeggen:

er word toch gezegd dat hij homo is :o :lol: :D

Thomas

VL
29 oktober 2002, 17:22
... euh, die drie puntjes had ik wel door hoor. Homo, tja, kwist niet dat dat zeker was, nogal twijfelachtige zaak...

Thomas Hx
29 oktober 2002, 17:23
... euh, die drie puntjes had ik wel door hoor. Homo, tja, kwist niet dat dat zeker was, nogal twijfelachtige zaak...

Inderdaad, naar het schijnt po*pt* hij met zijn generaals, heb da ook maar horen zeggen, zoals keizer octavianus met zijn paard po*pt*!

Thomas

VL
29 oktober 2002, 19:40
Wat die mannen daar allemaal gedaan hebben, wel, ik distantieer me er volledig van. Ik wil het zelfs niet weten (ik heb vrij smakelijk gegeten, maar nu ook weer niet zó smakelijk dat ik m'n eten nog es weer wil zien)

:wink:

Thomas Hx
30 oktober 2002, 10:57
Wat die mannen daar allemaal gedaan hebben, wel, ik distantieer me er volledig van. Ik wil het zelfs niet weten (ik heb vrij smakelijk gegeten, maar nu ook weer niet zó smakelijk dat ik m'n eten nog es weer wil zien)

:wink:

inderdaad VL, gelukkig dat wij zo niet zijn :D

Thomas

Knuppel
30 oktober 2002, 13:12
Ik geloof dat er zich hier een paar van twee verschillende dingen distantiëren maar dat er eentje bij is die dat niet doorheeft... :wink:

VL
30 oktober 2002, 14:54
Wat wil je daar nu mee zeggen? Dak het nie door heb?

Knuppel
30 oktober 2002, 20:30
Wat wil je daar nu mee zeggen? Dak het nie door heb?

Gelukkig dat ik niets met de zwarte moffen te maken had.
Of ze nu met een homofiele Hitler en zijn bende te doen hadden of niet.
Neen, zo ben ik ook niet.
Als Thomas dat nu maar gelooft...

Moi
31 oktober 2002, 14:09
De Ijzerbedevaart is Vlaams, niet rechts! aan de bezoekersaantallen te zien geef ik hem nog 7 jaar. een magisch getal, maar dan is't ermee gedaan.

VL
31 oktober 2002, 15:57
De Ijzerbedevaart is Vlaams, niet rechts! aan de bezoekersaantallen te zien geef ik hem nog 7 jaar. een magisch getal, maar dan is't ermee gedaan.

De Ijzerbedevaart is inderdaad Vlaams. Maar aangezien Vandenbergh tot het kamp van de Spiritisten behoort, komen er steeds meer minder mensen naar Diksmuide. Spirit heeft nu bekend, door de alliantie met SP.a, dat het Vlaams zijn voor hen helemaal niets meer te betekenen heeft. Zet een Vlaams-nationalist aan het hoofd van het Ijzebedevaartcomité en er zullen veel meer Vlamingen naar toe komen.

Wees daar maar zeker van!

Joshua
31 oktober 2002, 17:30
De ijzerbedevaart in in deze vorm inderdaad ten dode opgeschreven. Niet getreurd. Uit de brokstukken zal ook deze keer als een feniks een nieuwe ijzerbedevaart herrijzen.

VL
31 oktober 2002, 18:23
En herrijzen zal ze, van zodra Lionel Vandenbergh opstapt!

Knuppel
31 oktober 2002, 20:31
En herrijzen zal ze, van zodra Lionel Vandenbergh opstapt!

Kort geleden was ik op een vergadering waar Geert Wouters, ( voorzitter van het 'nutteloze' Verbond) het woord nam. Aan een alternatieve bedevaart doet hij niet mee, maar voor de vervanging van Lionel en zijn ondemocratisch bestuur wil hij zich tot de laatste snik inzetten. Deze man draagt de totale schuld voor de teloorgang van de ijzerbedevaart.
Waar hij in 1998 Herman Suykerbuyk nog feliciteerde voor zijn schuchtere poging om een stukje van sociale gevolgen van de repressie weg te werken haalde hij korte tijd later Frans-Jos Verdood naar de weide om "pardon" te zeggen tegen dezelfde mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn.
Waar Lionel in 1998 nog de eis herhaalde dat geen enkele Vlaming mag toetreden tot een federale regering zonder duidelijke vooruitgang in de staatshervorming mét afspraken rond de splitsing van de sociale zekerheid, laat hij zich in 2002, en na het fameuze Lambermontakkoord waarin NIETS van dit alles terecht kwam, omkopen met het geld van een Vlaamse ex.minister van Cultuur die naar een belgicistische partij overloopt.

Of Lionel zich zal laten pramen is echter zeer de vraag. Blijft hij zitten dan bestaat er inderdaad binnen afzienbare tijd geen ijzerbedevaart meer maar zal dit Vlaamse monument aan België verloren gaan.

Tot grote vreugde van de Moi's van dit land... :cry:

datri
31 oktober 2002, 20:35
lioneleke heeft de ijzerbedevaart naar de kl*te geholpen en 't wordt idd hoog tijd dat hij dit inziet en plaats ruimt voor iemand die wel de ziel van de ijzerbedevaart in zich meedraagt!

VL
31 oktober 2002, 22:05
En hopelijk wordt hij vervangen door een échte Vlaams-nationalist!!!

Thomas Hx
1 november 2002, 16:28
Wat wil je daar nu mee zeggen? Dak het nie door heb?

Gelukkig dat ik niets met de zwarte moffen te maken had.
Of ze nu met een homofiele Hitler en zijn bende te doen hadden of niet.
Neen, zo ben ik ook niet.
Als Thomas dat nu maar gelooft...

Knuppel, uitraard geloof ik dat :D! Nu, wij hebben een zalige geschiedenisleraar, die altijd zo van die beestige details weet te zeggen :o :)

Thomas

VL
1 november 2002, 16:41
Hopelijk blijft die toffe geschiedenisleraar nog een beetje objectief ook..

Thomas Hx
1 november 2002, 19:45
Hopelijk blijft die toffe geschiedenisleraar nog een beetje objectief ook..

Hoop ik ook, ik had er allesinds een 10/10 van gekregen :D

Thomas

Supe®Staaf
1 november 2002, 20:38
Hopelijk blijft die toffe geschiedenisleraar nog een beetje objectief ook..

Hoop ik ook, ik had er allesinds een 10/10 van gekregen :D

Thomas
Voor orthografie, schoonschrift of goed gedrag :?: :P :twisted:

VL
1 november 2002, 20:41
Normaal gezien geven ze punten voor de inhoud. En dat moet blijkbaar perfect geweest zijn anders had Thomas geen 10 gekregen.

Of niet soms?

Thomas Hx
2 november 2002, 14:58
Hopelijk blijft die toffe geschiedenisleraar nog een beetje objectief ook..

Hoop ik ook, ik had er allesinds een 10/10 van gekregen :D

Thomas
Voor orthografie, schoonschrift of goed gedrag :?: :P :twisted:

Moet ge hem zelf is vragen :p, goed gedrag niet zene! Toch niet dat ik weet, zen wel geen rebel, maar ook geen heilig manneken!

Thomas

Pieterjan
2 november 2002, 18:05
Toch niet dat ik weet, zen wel geen rebel, maar ook geen heilig manneken!

Thomas


Geen heilig manneke!!! Is dat geen vereist om voorbij de hemelpoorten te geraken?

VL
2 november 2002, 21:04
Tja, wie zal het zeggen?

Ik ben er nog nooit geweest...

Pieterjan
3 november 2002, 01:21
Ik wel, heen en terug, voor de helft van de prijs.......dankzij mijn N-VA lidkaart!

Zal ik je iets verklappen, VL? Allemaal blote vrouwen!!! 't Is prachtig!!!

Elke zomer ga ik er nu heen, de Balearen kunnen mijn kl*ten kussen, ik ga op bezoek in de hemel!!!! Geen gezeur en gezaag, echt prachtig!

VL
3 november 2002, 18:49
Ik heb vernomen dat we al 15.000 leden hebben :lol:

Thomas Hx
3 november 2002, 19:06
Ik wel, heen en terug, voor de helft van de prijs.......dankzij mijn N-VA lidkaart!

Zal ik je iets verklappen, VL? Allemaal blote vrouwen!!! 't Is prachtig!!!

Elke zomer ga ik er nu heen, de Balearen kunnen mijn kl*ten kussen, ik ga op bezoek in de hemel!!!! Geen gezeur en gezaag, echt prachtig!

N-VA lidkaart? Ik kom bij de N-VA! Goeie stunt :p

Thomas

VL
3 november 2002, 19:12
Je bent welkom! Moet ik je een voorlopige lidkaart opsturen?

VL

Thomas Hx
3 november 2002, 19:15
Je bent welkom! Moet ik je een voorlopige lidkaart opsturen?

VL

neen, toch niet!

thomas

VL
3 november 2002, 19:19
Ach, ach, ach.

Het zal wel aan je jeugdige leeftijd liggen zeker? :wink: :wink: :wink:

Thomas Hx
3 november 2002, 19:21
Ach, ach, ach.

Het zal wel aan je jeugdige leeftijd liggen zeker? :wink: :wink: :wink:

waarschijnlijk!

Thomas

VL
3 november 2002, 19:31
Waarmee ik bedoel dat een iets ouder iemand waarschijnlijk op dit aanbod zou zijn ingegaan. Omdat hij er de waarde meer van weet in te schatten! Heel hoog!!!

Thomas Hx
4 november 2002, 17:29
Waarmee ik bedoel dat een iets ouder iemand waarschijnlijk op dit aanbod zou zijn ingegaan. Omdat hij er de waarde meer van weet in te schatten! Heel hoog!!!


Lol, ik denk dat ik gewoonweg niet zou toegelaten worden!

Thomas

VL
4 november 2002, 19:01
Jawel hoor. Tenzij je jezelf zodanig goed kent en weet dat je een probleem zou vormen. Zulke mensen moeten we dan inderdaad niet hebben. We zijn nu net zo blij dat we die kwijt zijn...

Thomas Hx
4 november 2002, 19:03
Jawel hoor. Tenzij je jezelf zodanig goed kent en weet dat je een probleem zou vormen. Zulke mensen moeten we dan inderdaad niet hebben. We zijn nu net zo blij dat we die kwijt zijn...

Kijk, kun jij mij de e-mail geven van de n-va naar waar ik kan mailen voo lid enzo te worden?

Thomas :p

Supe®Staaf
4 november 2002, 19:19
Jawel hoor. Tenzij je jezelf zodanig goed kent en weet dat je een probleem zou vormen. Zulke mensen moeten we dan inderdaad niet hebben. We zijn nu net zo blij dat we die kwijt zijn...

Kijk, kun jij mij de e-mail geven van de n-va naar waar ik kan mailen voo lid enzo te worden?

Thomas :p
Je groene papa met CD&V lidkaart zal fier zijn op zijn zoon.
Zo jong en al een perfecte windhaan.
Je zal niet misstaan in het rijtje overlopers:

P.Chevalier
M. Hermans
J. Gabriëls
A. Van Der Meersch
J. Sauwens
I. Lowie
J. Van Hecke
B. Anciaux
e.v.a.

Thomas Hx
4 november 2002, 19:23
Jawel hoor. Tenzij je jezelf zodanig goed kent en weet dat je een probleem zou vormen. Zulke mensen moeten we dan inderdaad niet hebben. We zijn nu net zo blij dat we die kwijt zijn...

Kijk, kun jij mij de e-mail geven van de n-va naar waar ik kan mailen voo lid enzo te worden?

Thomas :p
Je groene papa met CD&V lidkaart zal fier zijn op zijn zoon.
Zo jong en al een perfecte windhaan.
Je zal niet misstaan in het rijtje overlopers:

P.Chevalier
M. Hermans
J. Gabriëls
A. Van Der Meersch
J. Sauwens
I. Lowie
J. Van Hecke
B. Anciaux
e.v.a.

Jij evenmin, de ene keer communist de andere keer liberalist en dan weer centrum mannetje spelen, begrijpen wie begrijpen kan! Maar ik ben dan allesinds niet alleen! Ik wil ook even opmerken dat een CD&V'er inderdaad groen kan zijn! Indien je een krantje van de plaatselijke CD&V moet hebben, dan zult ge verbaasd staan van de groene elementen, maar dat zal het koppeke van Superstaaf niet begrijpen! De CD&V past zich aan aan de gemeente waarin hij werkt en kijkt wat er moet veranderen en wat de noden zijn van de burger en niet dat hij dit altijd goed doet! Ben daarom ook geen 100 % voorstander van de CD&V, zoals u weet!
Vandaar ook die n-va lidkaart :p

Thomas

VL
4 november 2002, 19:25
Je groene papa met CD&V lidkaart zal fier zijn op zijn zoon.
Zo jong en al een perfecte windhaan.
Je zal niet misstaan in het rijtje overlopers:


P.Chevalier
M. Hermans
J. Gabriëls
A. Van Der Meersch
J. Sauwens
I. Lowie
J. Van Hecke
B. Anciaux
e.v.a.

Ik moet je zowaar eens gelijk geven. Alleen mensen die achter ons programma staan zijn welkom. Dat is niet discriminerend hoor. Ik bedoel alleen maar dat je niet naar de N-VA moet komen gewoon om ergens naar toe te gaan.

Die opsomming, daar was niemand van de N-VA bij hoor, Superstaaf!!!

Thomas Hx
4 november 2002, 19:26
Je groene papa met CD&V lidkaart zal fier zijn op zijn zoon.
Zo jong en al een perfecte windhaan.
Je zal niet misstaan in het rijtje overlopers:


P.Chevalier
M. Hermans
J. Gabriëls
A. Van Der Meersch
J. Sauwens
I. Lowie
J. Van Hecke
B. Anciaux
e.v.a.

Ik moet je zowaar eens gelijk geven. Alleen mensen die achter ons programma staan zijn welkom. Dat is niet discriminerend hoor. Ik bedoel alleen maar dat je niet naar de N-VA moet komen gewoon om ergens naar toe te gaan.

Die opsomming, daar was niemand van de N-VA bij hoor, Superstaaf!!!

Neen? Hoort Geert er niet bij? Neen hé!

Thomas

VL
4 november 2002, 19:30
Waarom zou Geert erbij horen?

Die zal de laatste zijn die overloopt hoor. (In de veronderstelling dát er iemand over zou lopen)

Thomas Hx
4 november 2002, 19:38
Waarom zou Geert erbij horen?

Die zal de laatste zijn die overloopt hoor. (In de veronderstelling dát er iemand over zou lopen)

was maar een vraagje ( u even op u paard zetten :p )


:D

Thomas

VL
4 november 2002, 19:40
Wel, nee Geert hoort er niet bij.

Met mijn paard gaat het overigens goed hoor!!! :wink:

Thomas Hx
4 november 2002, 19:41
Wel, nee Geert hoort er niet bij.

Met mijn paard gaat het overigens goed hoor!!! :wink:

ja? Doe de groeten aan u paard, :o!

Supe®Staaf
4 november 2002, 19:43
Jawel hoor. Tenzij je jezelf zodanig goed kent en weet dat je een probleem zou vormen. Zulke mensen moeten we dan inderdaad niet hebben. We zijn nu net zo blij dat we die kwijt zijn...

Kijk, kun jij mij de e-mail geven van de n-va naar waar ik kan mailen voo lid enzo te worden?

Thomas :p
Je groene papa met CD&V lidkaart zal fier zijn op zijn zoon.
Zo jong en al een perfecte windhaan.
Je zal niet misstaan in het rijtje overlopers:

P.Chevalier
M. Hermans
J. Gabriëls
A. Van Der Meersch
J. Sauwens
I. Lowie
J. Van Hecke
B. Anciaux
e.v.a.

Jij evenmin, de ene keer communist de andere keer liberalist en dan weer centrum mannetje spelen, begrijpen wie begrijpen kan! Maar ik ben dan allesinds niet alleen! Ik wil ook even opmerken dat een CD&V'er inderdaad groen kan zijn! Indien je een krantje van de plaatselijke CD&V moet hebben, dan zult ge verbaasd staan van de groene elementen, maar dat zal het koppeke van Superstaaf niet begrijpen! De CD&V past zich aan aan de gemeente waarin hij werkt en kijkt wat er moet veranderen en wat de noden zijn van de burger en niet dat hij dit altijd goed doet! Ben daarom ook geen 100 % voorstander van de CD&V, zoals u weet!
Vandaar ook die n-va lidkaart :p

Thomas
Ik mag over alles een heel eigen idee hebben.

Willen de liberalen dit recupereren, mij niet gelaten.
Bevalt het de NV-a'ers, so what.
Lusten de Sp-a'ers er pap van, tant mieux.
Vallen de CVPD&V'ers ervoor: blijven vallen zou ik zo zeggen.

Besef eens Thomas, dat ik geen enkele binding heb met geen enkele partij. Zelfs mijn sympathie voor een ideetje van Vivant is geheel gratuit.
Er bestaan mensen die gewoon los van die kermis staan. Maar voor iemand uit een politiek nest is dat moeilijk te verstaan.
Tegen geen enkele politicus "dank je" moeten zeggen geeft een fijn gevoel. Denk daar eens over na.

VL
4 november 2002, 19:53
Een vrijheidsstrijder. Ongelooflijk zeg.

Ga er voor!!!

Thomas Hx
4 november 2002, 19:54
Jawel hoor. Tenzij je jezelf zodanig goed kent en weet dat je een probleem zou vormen. Zulke mensen moeten we dan inderdaad niet hebben. We zijn nu net zo blij dat we die kwijt zijn...

Kijk, kun jij mij de e-mail geven van de n-va naar waar ik kan mailen voo lid enzo te worden?

Thomas :p
Je groene papa met CD&V lidkaart zal fier zijn op zijn zoon.
Zo jong en al een perfecte windhaan.
Je zal niet misstaan in het rijtje overlopers:

P.Chevalier
M. Hermans
J. Gabriëls
A. Van Der Meersch
J. Sauwens
I. Lowie
J. Van Hecke
B. Anciaux
e.v.a.

Jij evenmin, de ene keer communist de andere keer liberalist en dan weer centrum mannetje spelen, begrijpen wie begrijpen kan! Maar ik ben dan allesinds niet alleen! Ik wil ook even opmerken dat een CD&V'er inderdaad groen kan zijn! Indien je een krantje van de plaatselijke CD&V moet hebben, dan zult ge verbaasd staan van de groene elementen, maar dat zal het koppeke van Superstaaf niet begrijpen! De CD&V past zich aan aan de gemeente waarin hij werkt en kijkt wat er moet veranderen en wat de noden zijn van de burger en niet dat hij dit altijd goed doet! Ben daarom ook geen 100 % voorstander van de CD&V, zoals u weet!
Vandaar ook die n-va lidkaart :p

Thomas
Ik mag over alles een heel eigen idee hebben.

Willen de liberalen dit recupereren, mij niet gelaten.
Bevalt het de NV-a'ers, so what.
Lusten de Sp-a'ers er pap van, tant mieux.
Vallen de CVPD&V'ers ervoor: blijven vallen zou ik zo zeggen.

Besef eens Thomas, dat ik geen enkele binding heb met geen enkele partij. Zelfs mijn sympathie voor een ideetje van Vivant is geheel gratuit.
Er bestaan mensen die gewoon los van die kermis staan. Maar voor iemand uit een politiek nest is dat moeilijk te verstaan.
Tegen geen enkele politicus "dank je" moeten zeggen geeft een fijn gevoel. Denk daar eens over na.

op het moment ben ik toch ook zo, twijfel dagelijks tussen n-va en CD&V, moet enkel dank u zeggen tegen mijn vader als hij mij iets geeft, voor de rest niet :D! Alleen moet jij stemmen en ik niet :p! En heb jij zowiezo een mening die soms naar extreem-links uitgaat vind ik persoonlijk! En nu jij! Naar welke richting gaat mijn mening uit? ( sereuis! )

Thomas

Supe®Staaf
4 november 2002, 20:05
Naar welke richting gaat mijn mening uit? ( sereuis! )

Thomas

http://www.acs.ilstu.edu/traveler/images/france/paris/carrousel.jpg

:wink:

Thomas Hx
4 november 2002, 20:07
Naar welke richting gaat mijn mening uit? ( sereuis! )

Thomas

http://www.acs.ilstu.edu/traveler/images/france/paris/carrousel.jpg

:wink:

:D! Gelukkig dat ik nog jong ben :wink: :D

Thomas

Supe®Staaf
5 november 2002, 07:52
Een vrijheidsstrijder. Ongelooflijk zeg.

Ga er voor!!!
Moeilijk om vatten, nietwaar.
Iemand op een politiek forum die de derrie van elke partij kan en mag bovenspitten.
Iemand die niet schatplichtig is aan links-rechts-rood-blauw-groen-bruin-zwart.
En dan nog loyaal aan zijn vaderland en koning, en enthousiast over zijn toekomstige koningin!

Heeeeeel wat moeilijker te beargumenteren dan een corrupte geldverbrandende rode aanhager.
Of een cententellende separatist.
Of een brallende racist.
Of een falende blauwe kontlikker
Of een naïeve groenvretende adept.
Of een femelende tsjeef onder de rok van meneer pastoor.
:P
:twisted:
:roll:

VL
5 november 2002, 11:11
Best dat we jou nog hebben hé Superstaaf. Toch nog één normaal, perfect en subliem persoon op deze wereld.


A-hum.

Thomas Hx
6 november 2002, 15:28
Een vrijheidsstrijder. Ongelooflijk zeg.

Ga er voor!!!
Moeilijk om vatten, nietwaar.
Iemand op een politiek forum die de derrie van elke partij kan en mag bovenspitten.
Iemand die niet schatplichtig is aan links-rechts-rood-blauw-groen-bruin-zwart.
En dan nog loyaal aan zijn vaderland en koning, en enthousiast over zijn toekomstige koningin!

Heeeeeel wat moeilijker te beargumenteren dan een corrupte geldverbrandende rode aanhager.
Of een cententellende separatist.
Of een brallende racist.
Of een falende blauwe kontlikker
Of een naïeve groenvretende adept.
Of een femelende tsjeef onder de rok van meneer pastoor.
:P
:twisted:
:roll:

Beleefdheid is ook niet u beste kant!

Thomas

Supe®Staaf
6 november 2002, 17:42
Beleefdheid is ook niet u beste kant!
Thomas
Ik zal bij 'suggesties en mededelingen' aan de moderatoren voorstellen om mijn postings op te smukken met een wit vierkantje, zoals vroeger op de tv-programma's die gore taal of sex bevatten en dus waarschuwden dat het enkel voor +18 bedoeld was.
Je kan dan mijn replies overslaan, zodat jouw kommunikantenzieltje niet te fel gebruskeerd wordt.
Zo mijn aanvraag geen succes heeft, dan zal ik je een paar links opsnorren van fora waar over Mickey Mouse of Barbie & Ken wordt gedebatteerd.
:wink:

Supe®Staaf
6 november 2002, 17:48
Best dat we jou nog hebben hé Superstaaf. Toch nog één normaal, perfect en subliem persoon op deze wereld.
Een mensenkenner op dit forum :!: :!: :!:

A-hum.
http://www.drogisterij.net/producten/thumbnail/dampokeel.jpg

OF

http://www.drogisterij.net/producten/thumbnail/neoangin.jpg

Knuppel
6 november 2002, 17:50
Of een femelende tsjeef onder de rok van meneer pastoor.


Zou bovenstaande er net niet teveel aan geweest zijn voor ons paardemolendraaiende vriendje, Superstaaf? :wink:

Knuppel
6 november 2002, 17:51
Sorry, het moest "christelijk geinspireerde" Thomas zijn. :oops:

Supe®Staaf
6 november 2002, 18:05
Of een femelende tsjeef onder de rok van meneer pastoor.


Zou bovenstaande er net niet teveel aan geweest zijn voor ons paardemolendraaiende vriendje, Superstaaf? :wink:
:lol: :lol: :lol:

Sorry, het moest "christelijk geinspireerde" Thomas zijn.
Knuppel!
http://www.ping.be/~pin29174/windha1.gif

VL
7 november 2002, 11:48
Ik vind het prachtig dat je je prentenboek toont aan ons, Superstaaf!!

Maar je hebt zelf verwezen naar de sites van Mickey Mouse en Barbie en Ken. Schoenmaker blijf bij je leest.

M.a.w. ga daar het disney-forum onveilig gaan maken. Ze zullen je met open armen ontvangen.

Knuppel
7 november 2002, 13:18
Maar VL toch! We willen Superstaaf toch niet kwijt zeker? Hij is toch de beste reclame voor een onafhankelijk Vlaanderen? :wink:

Supe®Staaf
8 november 2002, 12:43
M.a.w. ga daar het disney-forum onveilig gaan maken. Ze zullen je met open armen ontvangen.
Lastig argumenteren hee, VL, met iemand die je al lachend de waarheid voorhoudt. Een beetje in de geest van 't Pallieterke's lijfspreuk, maar met een iets correcter gedachtengoed als basis.
8) :P :lol:

Sta me tevens toe om mijn 'didactisch' materieel een beetje aan te passen aan degene die ik van antwoord dien.
Voor Thomas een infantiel cartoonachtig plaatje.
Voor Knuppel een item in naïeve kunst (niet denigrerend, sla er je kunstgeschiedenis maar op na) Ze is een goed verstaander en begrijpt de cryptische boodschap ongetwijfeld.
En vooraleer jou tegemoet te komen met een passende repliek, ga ik eerst even een groot glas azijn nuttigen. Dan tref ik gegarandeerd de juiste toon.
:roll: :twisted: :P

Thomas Hx
8 november 2002, 17:43
Beleefdheid is ook niet u beste kant!
Thomas
Ik zal bij 'suggesties en mededelingen' aan de moderatoren voorstellen om mijn postings op te smukken met een wit vierkantje, zoals vroeger op de tv-programma's die gore taal of sex bevatten en dus waarschuwden dat het enkel voor +18 bedoeld was.
Je kan dan mijn replies overslaan, zodat jouw kommunikantenzieltje niet te fel gebruskeerd wordt.
Zo mijn aanvraag geen succes heeft, dan zal ik je een paar links opsnorren van fora waar over Mickey Mouse of Barbie & Ken wordt gedebatteerd.
:wink:

ondertussen trek ik mij er al niks meer van aan als je zitten te zeveren over mijn leeftijd of iets dergelijks :D! Ik heb liever een fototje van Mathilde inplaats van Mickey Mouse of zoiets in dienen aard Superstaaf! Die +18 is nog niet zo slecht gedacht alowel ik dacht dat het meestal +16 was, ma swat :p.

Thomas

VL
8 november 2002, 19:53
Lastig argumenteren hee, VL, met iemand die je al lachend de waarheid voorhoudt. Een beetje in de geest van 't Pallieterke's lijfspreuk, maar met een iets correcter gedachtengoed als basis.


Sta me tevens toe om mijn 'didactisch' materieel een beetje aan te passen aan degene die ik van antwoord dien.
Voor Thomas een infantiel cartoonachtig plaatje.
Voor Knuppel een item in naïeve kunst (niet denigrerend, sla er je kunstgeschiedenis maar op na) Ze is een goed verstaander en begrijpt de cryptische boodschap ongetwijfeld.
En vooraleer jou tegemoet te komen met een passende repliek, ga ik eerst even een groot glas azijn nuttigen. Dan tref ik gegarandeerd de juiste toon.







Ik argumenteerde even goed als jou. Barslecht dus. Omdat je niet argumenteert maar iedereen probeert te overtroeven met je taalgebruik.

Toevallig een bewondering voor de sofisten?

Supe®Staaf
9 november 2002, 14:34
Ik argumenteerde even goed als jou. Barslecht dus. Omdat je niet argumenteert maar iedereen probeert te overtroeven met je taalgebruik.
:?: :?: :?: :?: :?:
Wat een nonsens. Eerst aanstoot nemen aan mijn 'prentjesboek', en dan aan mijn taalgebruik? 't Is Nederlands hoor, en géén door u zozeer gehate taal zoals b.v. 'Frans'
:roll:
Toevallig een bewondering voor de sofisten?
Andersom
Zij bewonderen mij.
:twisted: :P :lol:

Thomas Hx
9 november 2002, 14:36
Ik argumenteerde even goed als jou. Barslecht dus. Omdat je niet argumenteert maar iedereen probeert te overtroeven met je taalgebruik.
:?: :?: :?: :?: :?:
Wat een nonsens. Eerst aanstoot nemen aan mijn 'prentjesboek', en dan aan mijn taalgebruik? 't Is Nederlands hoor, en géén door u zozeer gehate taal zoals b.v. 'Frans'
:roll:
Toevallig een bewondering voor de sofisten?
Andersom
Zij bewonderen mij.
:twisted: :P :lol:

Superstaaf, ik hoop dat ge eens ge paus zijt een beetje meer respect hebt voor de flamiganten :d

Thomas

Supe®Staaf
9 november 2002, 14:38
ondertussen trek ik mij er al niks meer van aan als je zitten te zeveren over mijn leeftijd of iets dergelijks :D!
That's the spirit :!:
:wink:

Ik heb liever een fototje van Mathilde inplaats van Mickey Mouse of zoiets in dienen aard Superstaaf!
Hierzie vriendschap.
Tot uw dienst:
http://www.kampenhout.be/graphics/fotokader1.jpg

Supe®Staaf
9 november 2002, 14:43
Superstaaf, ik hoop dat ge eens ge paus zijt een beetje meer respect hebt voor de flamiganten :d

Ik geef enkel respect aan wie het in mijn ogen verdient.
Daarbij maak ik geen onderscheid in leeftijd, geslacht, sociale klasse, status, ras of afkomst.
Ik vraag me anderzijds ook af welke flamingant die naam waardig prijs stelt op mijn respect.
Hoe meer ik erop kabas hoe liever ze het hebben.
Ze vinden me immers toch een verachtenswaardige belgicist.
'D'ailleurs', ik dacht dat ge via enige omwegen van groenvreter over vivanter opnieuw uw stal van de CD&Tsjeven had opgezocht. Zeer bizar om flamingantisme vanuit die hoek te horen verdedigen..... :roll:

Pieterjan
9 november 2002, 14:55
'D'ailleurs', ik dacht dat ge via enige omwegen van groenvreter over vivanter opnieuw uw stal van de CD&Tsjeven had opgezocht. Zeer bizar om flamingantisme vanuit die hoek te horen verdedigen..... :roll:


Alle wegen leiden naar Vlaanderen!

Supe®Staaf
9 november 2002, 14:58
Alle wegen leiden naar Vlaanderen!
Komiek.
Ik rijd een halfuurtje op de E40 en ik sta in Brussel
Ik rijd drie kwartier via E40 en E17 en ik sta in Frankrijk.
In de andere richting en ik sta binnen het uur in Nederland.

Vlaanderen, waar ligt dat?

Pieterjan
9 november 2002, 15:43
Je slaapt erop!
Je pist erop!
Je kakt erop!


Vlaanderen je land!!!!

Supe®Staaf
9 november 2002, 16:24
Je slaapt erop!
Ik slaap nooit!
Je pist erop!
Je kakt erop!
Sorry, maat.
Wij hebben reeds sanitair in Aalst.....

Vlaanderen je land!!!!
Zou mijn identiteitskaart dan vals zijn?
Bij het item land vermeldt ze:"België"

Pieterjan
9 november 2002, 17:43
Kijk eens diep in het hart, mijn beste SuperStaaf. Ongetwijfeld brult de leeuw daar harder dan op enige andere plaats. Ooit zal ook jij ophouden met het uity volle borst(en) meezingen van dat olijke belgische lied! En die dag, beste SuperStaaf, zal geboekstaafd worden als een overwinnig. Een bekroning van de jarenlange strijd. Een strijd tegen ongeloof, een strijd tegen de kunstmatigheid,...

VL
9 november 2002, 20:47
Komiek.
Ik rijd een halfuurtje op de E40 en ik sta in Brussel
Ik rijd drie kwartier via E40 en E17 en ik sta in Frankrijk.
In de andere richting en ik sta binnen het uur in Nederland.

Vlaanderen, waar ligt dat?




Ik stel voor dat je emigreert. Naar het schijnt is het op de Canarische Eilanden goed vertoeven!

Veel beter dan in dat Vlaanderen dat je niet kent...

Goede reis!!!

Supe®Staaf
10 november 2002, 09:29
Ik stel voor dat je emigreert. Naar het schijnt is het op de Canarische Eilanden goed vertoeven!

Veel beter dan in dat Vlaanderen dat je niet kent...

Goede reis!!!
Ben je uw landgenoot Superstaaf® al beu?
:P

Thomas Hx
10 november 2002, 11:17
Superstaaf, ik hoop dat ge eens ge paus zijt een beetje meer respect hebt voor de flamiganten :d

Ik geef enkel respect aan wie het in mijn ogen verdient.
Daarbij maak ik geen onderscheid in leeftijd, geslacht, sociale klasse, status, ras of afkomst.
Ik vraag me anderzijds ook af welke flamingant die naam waardig prijs stelt op mijn respect.
Hoe meer ik erop kabas hoe liever ze het hebben.
Ze vinden me immers toch een verachtenswaardige belgicist.
'D'ailleurs', ik dacht dat ge via enige omwegen van groenvreter over vivanter opnieuw uw stal van de CD&Tsjeven had opgezocht. Zeer bizar om flamingantisme vanuit die hoek te horen verdedigen..... :roll:

:D, op het moment ben ik neutraal, zoals u superstaaf, ik ben alleen cristlijke vlaams en democratisch en conservatief op sommige vlakken ( zoals homohuwelijk etc ) en ik denk dat we de vrije scholen een beetje meer geld moeten geven, en toch een paar groene acpecten, wat het gaat zo niet verder! En dat weet het kleinste kind!

Thomas

VL
10 november 2002, 13:22
Ben je uw landgenoot Superstaaf® al beu?




Was u geen Belg? Wel dan bent u mijn landgenoot niet!

Ik ben Vlaming!

Thomas Hx
10 november 2002, 19:42
Ben je uw landgenoot Superstaaf® al beu?




Was u geen Belg? Wel dan bent u mijn landgenoot niet!

Ik ben Vlaming!

oei, zo zware taal!

Thomas :wink: :o

VL
10 november 2002, 20:17
Maar wel de waarheid :wink:

Thomas Hx
10 november 2002, 20:20
Maar wel de waarheid :wink:

Staat dat ook op uw paswoord VL?

Thomas

VL
10 november 2002, 20:25
Op mijn paspoort staat er "Belg".

Erg hé.

Ik lijd er onder :wink:

Supe®Staaf
10 november 2002, 22:02
Op mijn paspoort staat er "Belg".
Dus ben je mijn landgenoot :!: :!: :!:
http://digilander.libero.it/Accnasio/smileys/love3.gif
http://digilander.libero.it/Accnasio/smileys/party.gif

VL
11 november 2002, 12:41
Officieel wel. Helaas.

Al voel ik me verre van landgenoot van u. :lol:

Thomas Hx
11 november 2002, 15:18
Op mijn paspoort staat er "Belg".

Erg hé.

Ik lijd er onder :wink:

Vl, ik zie dat ge er onder lijd! En nu nog meer sinds je hebt ontdekt dat superstaaf ook Belg is :D

Thomas

Knuppel
11 november 2002, 15:47
Op mijn paspoort staat er "Belg".

Erg hé.

Ik lijd er onder :wink:

Vl, ik zie dat ge er onder lijd! En nu nog meer sinds je hebt ontdekt dat superstaaf ook Belg is :D

Thomas

Ik lijd veel erger onder een hele hoop hypocriete Vlaams-nationalisten die zich democratisch noemen, dan onder één opportunistische Belg die zich tenminste niet politiek schijnheilig gedraagt.

VL
11 november 2002, 17:14
Ik lijd veel erger onder een hele hoop hypocriete Vlaams-nationalisten die zich democratisch noemen, dan onder één opportunistische Belg die zich tenminste niet politiek schijnheilig gedraagt.







Waarmee ik dus hypocriet ben???

Thomas Hx
11 november 2002, 18:56
Ik lijd veel erger onder een hele hoop hypocriete Vlaams-nationalisten die zich democratisch noemen, dan onder één opportunistische Belg die zich tenminste niet politiek schijnheilig gedraagt.







Waarmee ik dus hypocriet ben???

Ik denk dat ze dus onder haar zelf lijd :D

Thomas

Knuppel
11 november 2002, 19:07
Ik lijd veel erger onder een hele hoop hypocriete Vlaams-nationalisten die zich democratisch noemen, dan onder één opportunistische Belg die zich tenminste niet politiek schijnheilig gedraagt.







Waarmee ik dus hypocriet ben???

Waarom voel jij je zo aangesproken?
Ik heb er geen last van als Thomas mij zo noemt. :)

VL
11 november 2002, 19:29
Kon zijn dat je me hypocriet vindt. Want ik ben ook Vlaams-nationalist.

Moest je me hypocriet vinden, wilde ik graag weten waarom.

Supe®Staaf
11 november 2002, 19:33
Kon zijn dat je me hypocriet vindt. Want ik ben ook Vlaams-nationalist.

Moest je me hypocriet vinden, wilde ik graag weten waarom.
Dringend nood aan wat aandacht en bevestiging?
Ik beloof om je tot jongen(m/v)-van-sta-vast te proclameren, wanneer je het anti-referendumstandpunt van je partij scherp veroordeelt, als zijnde anti-democratisch. :lol:

Knuppel
11 november 2002, 19:43
Iemand die zichzelf vol trots een "democratische" Vlaams-nationalist pleegt te noemen maar zich hoog verheven waant boven het volk dat geacht wordt zichzelf niet te kunnen vertegenwoordigen, is in werkelijkheid niet democratischer ingesteld dan een partij die ondemocratisch wordt genoemd maar wél tot de invoering van het bindend referendum bereid is.

VL
11 november 2002, 20:25
Is genoteerd...