PDA

View Full Version : Nultolerantie voor straatracers


Gertj3
6 juni 2005, 18:55
Heb ff een peiling geopend inverband met doodrijders

ik kies voor gevangenisstraf en levenslang rijbewijs kwijt voor zulke beesten op de weg
Edit:After edit by Gertj3 on 07-06-2005 at 07:57
Reason:
--------------------------------

Heb ff een peiling geopend inverband met doodrijders

ik kies voor gevangenisstraf en levenslang rijbewijs kwijt voor zulke beesten op de weg

Before any edits, post was:
--------------------------------

Heb ff een peiling geopend inverband met doodrijders

ik kies voor gevangenisstraf en levenslang rijbewijs kwijt voor zulke beesten op de weg

Usquebaugh
6 juni 2005, 23:56
Volgens mij ben je niet genuanceerd genoeg. Indien je peiling over straatracers zou gaan, zou ik je volledig bijtreden. Maar nu heb je het over doodrijders.

Indien een doodrijder bv. aan alcohol verslaafd is, heeft deze man dringend hulp nodig en een daarbij passende maatregel. Ik vind dan ook dat het woord doodrijders te algemeen is.

Gertj3
7 juni 2005, 06:58
Volgens mij ben je niet genuanceerd genoeg. Indien je peiling over straatracers zou gaan, zou ik je volledig bijtreden. Maar nu heb je het over doodrijders.

Indien een doodrijder bv. aan alcohol verslaafd is, heeft deze man dringend hulp nodig en een daarbij passende maatregel. Ik vind dan ook dat het woord doodrijders te algemeen is.

Dus omdat hij alchohol verslaafd zou zijn mag hij mensen doodrijden?

Usquebaugh
7 juni 2005, 12:01
Dus omdat hij alchohol verslaafd zou zijn mag hij mensen doodrijden?

Neen, omdat hij aan alcohol verslaafd is, kan je hem niet op dezelfde manier veroordelen als iemand die bij vol bewustzijn een andere mens overrijdt.

Groot-Links
12 juni 2005, 15:16
Neen, omdat hij aan alcohol verslaafd is, kan je hem niet op dezelfde manier veroordelen als iemand die bij vol bewustzijn een andere mens overrijdt.

Zelfs iemand die aan alcohol verslaafd is kan keuzes maken. Hij kan er voor kiezen om de auto aan de kant te laten staan bvb.. De verantwoordelijkheid blijft dus even zwaar.

Iemand die bij vol bewustzijn iemand omver rijdt, is dat geen moordenaar ?

Gertj3
12 juni 2005, 15:51
Neen, omdat hij aan alcohol verslaafd is, kan je hem niet op dezelfde manier veroordelen als iemand die bij vol bewustzijn een andere mens overrijdt.

Dus als ik morgen iemand wil doodrijden moet ik mij eerst eens goed zat drinken en dan achter stuur kruipen volgens u zou ik dan minderzwaar gestrafd worden

u zou wel niet echt objectieve oordelingen hebben als rechter

Usquebaugh
12 juni 2005, 22:34
Dus als ik morgen iemand wil doodrijden moet ik mij eerst eens goed zat drinken en dan achter stuur kruipen volgens u zou ik dan minderzwaar gestrafd worden

u zou wel niet echt objectieve oordelingen hebben als rechter

Bent u dan aan alcohol verslaafd?

Usquebaugh
12 juni 2005, 22:34
Zelfs iemand die aan alcohol verslaafd is kan keuzes maken. Hij kan er voor kiezen om de auto aan de kant te laten staan bvb.. De verantwoordelijkheid blijft dus even zwaar.

Iemand die bij vol bewustzijn iemand omver rijdt, is dat geen moordenaar ?

Geldt dit ook voor iemand die aan alcohol verslaafd is én dronken?

Gertj3
13 juni 2005, 06:15
Geldt dit ook voor iemand die aan alcohol verslaafd is én dronken?

Verslaafd of niet het maakt niet uit voor mij de zelfde straf

iemand die verslaafd is aan drank en op dat moment zat is moet maar niet in een auto kruipen

Usquebaugh
13 juni 2005, 12:44
Verslaafd of niet het maakt niet uit voor mij de zelfde straf

iemand die verslaafd is aan drank en op dat moment zat is moet maar niet in een auto kruipen

Ik zeg niét dat iemand die verslaafd en dronken is straffeloos kan zijn. Maar ik vind dat iemand die verslaafd is aan alcohol én zo dronken is dat hij niet eens meer weet wat hij doet niet dezelfde behandeling moet krijgen als iemand 90 rijdt in de zone 30 en een kind van de weg maait.

Gertj3
13 juni 2005, 12:56
Ik zeg niét dat iemand die verslaafd en dronken is straffeloos kan zijn. Maar ik vind dat iemand die verslaafd is aan alcohol én zo dronken is dat hij niet eens meer weet wat hij doet niet dezelfde behandeling moet krijgen als iemand 90 rijdt in de zone 30 en een kind van de weg maait.

zou zeggen tegen iedereen voor je in de auto kruipt drink een paar pinten maait 1 omver en zeg tegen de rechter da je verslaafd zijt aan drank zo krijg je strafvermindering :p

Usquebaugh
13 juni 2005, 17:36
zou zeggen tegen iedereen voor je in de auto kruipt drink een paar pinten maait 1 omver en zeg tegen de rechter da je verslaafd zijt aan drank zo krijg je strafvermindering :p

Nee als je dat doet ben je alleen maar ontoerekeningsvatbaar :roll:

Groot-Links
14 juni 2005, 10:46
Ik zeg niét dat iemand die verslaafd en dronken is straffeloos kan zijn. Maar ik vind dat iemand die verslaafd is aan alcohol én zo dronken is dat hij niet eens meer weet wat hij doet niet dezelfde behandeling moet krijgen als iemand 90 rijdt in de zone 30 en een kind van de weg maait.

Als dit betekent dat hij z'n therapie in de cel krijgt is het voor mij goed.
Een verzachtende omstandigheid vind ik het alleszins niet.

Usquebaugh
14 juni 2005, 16:46
Als dit betekent dat hij z'n therapie in de cel krijgt is het voor mij goed.
Een verzachtende omstandigheid vind ik het alleszins niet.

Eigenlijk zouden alle gevangenen heropgevoed moeten worden.
Een gevangene komt na een lange celstraf altijd volledig gemarginaliseerd terug in de samenleving.

Gertj3
14 juni 2005, 17:20
Als dit betekent dat hij z'n therapie in de cel krijgt is het voor mij goed.
Een verzachtende omstandigheid vind ik het alleszins niet.

Zou toch eens willen vragen wat u daar van vind met die doodrijder van brugge!!

hij had gedronken maait een meisje omver en gaat daarna leuk op café met zijn gezin laat in het weekend zijn auto herstellen

en dan zou men tegen de rechter zeggen maar ja er zijn verzachtende omstandigheden want ik ben verslaafd aan drank!

alé ik heb daar mijn bedenkingen bij

Reptiel
15 juni 2005, 08:57
Heb ff een peiling geopend inverband met doodrijders

ik kies voor gevangenisstraf en levenslang rijbewijs kwijt voor zulke beesten op de weg

Ik zou zo zeggen dat je het eerdere van geval tot geval moet gaan bekijken. Soms komt het voor dat een fietser of voetganger ook in de fout gingen, door bvb over te steken op plaatsen waar dat heel gevaarlijk is of ineens op de rijweg te komen zonder daar enige reden voor te hebben of enig signalement voor gegeven te hebben. Als het niet de bestuurder van de wagen is die in de fout ging is deze straf wel erg zwaar.

In geval van dronkenschap of wanneer men expres iemand aanreed en deze dood blijkt te zijn dan vind ik voorgestelde maatregel wel een noodzaak.

Usquebaugh
15 juni 2005, 13:06
Zou toch eens willen vragen wat u daar van vind met die doodrijder van brugge!!

hij had gedronken maait een meisje omver en gaat daarna leuk op café met zijn gezin laat in het weekend zijn auto herstellen

en dan zou men tegen de rechter zeggen maar ja er zijn verzachtende omstandigheden want ik ben verslaafd aan drank!

alé ik heb daar mijn bedenkingen bij

Hij kan zeggen wat ie wil. Het komt erop aan om te onderzoeken óf hij écht verslaafd is. Pas dan kan er van een mogelijke verzachtende omstandigheid gesproken worden.