PDA

View Full Version : "Docent met zijn scheldtirades op de hoge school van KDG"


Lincoln
16 juni 2005, 12:48
15/06 Vloekende docent zorgt voor hype

Yves De Racker, docent op Karel de Grote, is goed op weg om een Bekende Vlaming te worden. Zijn studenten brouwden een liedje rond de scheldtirades van de docent. The Racker Song is een echte hype op Studio Brussel.

Yves De Racker, docent wiskunde en hypermedia, is bekend bij alle studenten toegepaste informatica op Karel de Grote. De man, in een vorig leven beroepsmilitair, scheldt en vloekt geregeld in zijn lessen. Met een recordertje wist een student enkele tirades op band vast te leggen.

”Ik kreeg die fragmentjes te horen”, zegt Joery Lemmens, eerstejaarsstudent toegepaste informatica. ”Het leuk me leuk om er een liedje mee te maken. Ik vond het resultaat best grappig en stuurde het liedje door naar mijn klasgenoten. Enkele dagen later hadden alle studenten op Karel de Grote het al gehoord.” Iemand stuurde het liedje, een technodeuntje doorspekt met citaten van de docent, naar Studio Brussel. Presentator Peter Van de Veire pikte het op en stuurde het de ether in. Gevolg: The Racker Song is een echte hype. Fans doen op internet pogingen om het lied in De Afrekening te krijgen, de hitlijst van StuBru.

”Dit had ik niet verwacht,”, vertelt Joery, die in Halle-Zoersel woont. ”Ik vind het liedje wel grappig, maar begrijp niet dat het zulke dimensies kan aannemen. De directie van Karel de Grote nam al contact op. Zij hebben er niet echt problemen mee. In een mailtje liet meneer De Racker weten dat ook hij ermee kan lachen.”

Yoeri heeft zijn examen bij de docent in kwestie al achter de rug. ”Maar mijn punten heb ik nog niet gekregen. Als de hype achter de rug is, ga ik zeker eens met meneer De Racker praten. Trouwens, zijn lessen zijn best goed. De studenten vinden het wel grappig dat hij af en toe vloekt. Hij bedoelt het ook niet persoonlijk.”

Yves De Racker zelf lijkt ondertussen van de aardbol verdwenen. Ook op Karel de Grote weten ze hem niet te vinden. ”We gaan er zeker met hem over spreken”, zegt algemeen directeur Jan Trommelmans. ”Een mogelijk ontslag komt niet ter sprake, maar het spreekt voor zich dat een docent geen krachttermen kan uiten tijdens de les. Yves De Racker is een prima wiskundedocent, maar hij moet ook behoorlijk omgaan met de studenten.”


Hier kun je dat beluisteren 1eerste<---------------> (http://www.www2.be/deracker/files/Dave%20Dj%20-%20The%20Racker%20Song.mp3)

2tweede<--------------> (http://users.skynet.be/kloeck/DeRacker_Final_mix_by_Flyke.mp3)

Dimitri
16 juni 2005, 17:33
Is hier nu zoveel ophef over?

StevenNr1
16 juni 2005, 17:38
Lekker deuntje.

Lincoln
16 juni 2005, 18:04
Is hier nu zoveel ophef over?Ik denk van niet.