PDA

View Full Version : Heldenhuldenzerkjes


panzer
22 juni 2005, 19:31
Een klein jaar gelezen las ik in Pallieterke dat het IJzerbedevaartcomité de originele Heldenhuldenzerkjes (die het in de loop der jaren had opgekocht om vernieling te vermijden) te koop aanbood voor nog geen 200 euro 't stuk.

Toen ik dit las dacht ik dat ik droomde. Wie is er nu zo luguber dat hij een zerk in zijn tuin wil zetten??
Ik nam me dus voor naar het IJzerwake-comité te schrijven om hun te vragen of ze geen tweede geld-inzamel-actie wilden doen om de zerkjes te redden. (Eender welke ziekelijke Belgicist kan immers op die manier eens een zerkje kopen om met z'n clubje eens leuk 'ritueel' kapot te slagen)

Ik was echter lui. Schande kome over mij en mijn nageslacht, ik heb de bewuste mail nooit gestuurd. Maar wat me eigenlijk verbaasde is dat ik er daarna niets meer van gehoord heb. Is de verkoop misschien stilgelegd? (laat het ons hopen) Of klopte het niet wat er in Pallieterke stond?

Ik weet alleszins dat ik het niet verkeerd heb begrepen; het verbaasde me namelijk zo dat ik het artikel 3x heb herlezen, en uiteindelijk aan mijn broer liet lezen die bevestigde dat hij het op dezelfde manier interpreteerde.

Weet hier iemand iets meer over??

Vlaams-nationalist
23 juni 2005, 17:52
Ik weet in ieder geval wel dat er een paar van die zerkjes 'meegenomen zijn' door mensen die het er wél goed mee voorhadden, in tegenstelling tot het Komitee. Maar vraag me niet wie of wat... :twisted:

panzer
23 juni 2005, 18:22
En er wordt geen enkel initiatief tegen genomen, ofwa??

Vlaams-nationalist
23 juni 2005, 18:24
En er wordt geen enkel initiatief tegen genomen, ofwa??

Ik weet het niet sorry. Maar ik vind eerlijk gezegd wel dat er een initiatief tegen genomen moet worden.