PDA

View Full Version : Autootje kopen?


Tantist
1 juli 2005, 22:05
Ik ben van zinnens mij een 2e hands wrak aan te schaffen om mij van plaats A naar B te vervoeren.

Bij particulieren kun je leuke koopjes doen in de gazet ivm de duurdere handelaars, maar zijn die wel te betrouwen? Ik weet niets van auto's af, hoogstens dat ze 4 wielen hebben en ik ben er bijna zeker van dat ze mij kunnen bedotten.

Weet er iemand hoe je dit het beste kan aanpakken? Kun je een soort expert inhuren die wel iets afweet van auto's om mee te gaan keuren? En wat kost dat?

Musketo
1 juli 2005, 22:11
Zolang het maar een Diets merk is.

boer_bavo
1 juli 2005, 22:14
Eerste vraag: Ken je niemand die er iets van kent, die mee kan gaan. Pakweg iemand waarmee je mee in de lagere school hebt gezeten en die nu automechaniek gedaan heeft?

Groentje-18
2 juli 2005, 00:18
Ik ben van zinnens mij een 2e hands wrak aan te schaffen om mij van plaats A naar B te vervoeren.

Bij particulieren kun je leuke koopjes doen in de gazet ivm de duurdere handelaars, maar zijn die wel te betrouwen? Ik weet niets van auto's af, hoogstens dat ze 4 wielen hebben en ik ben er bijna zeker van dat ze mij kunnen bedotten.

Weet er iemand hoe je dit het beste kan aanpakken? Kun je een soort expert inhuren die wel iets afweet van auto's om mee te gaan keuren? En wat kost dat?


Klein tipje voor als je 't gaat doen: Vergeet nooit te vragen op wat-ie rijdt ... :roll: :)

Je neemt altijd beter iemand mee die er wat meer van kent als jij, maar aan de andere kant: niet iedere particulier die een auto verkoopt heeft de bedoeling mensen te bedotten hoor. :)
Maar als je ze veel geld vragen voor een Lada ofzo dan wel. ;)

puud
2 juli 2005, 05:43
Klein tipje voor als je 't gaat doen: Vergeet nooit te vragen op wat-ie rijdt ... :roll: :)

Je neemt altijd beter iemand mee die er wat meer van kent als jij, maar aan de andere kant: niet iedere particulier die een auto verkoopt heeft de bedoeling mensen te bedotten hoor. :)
Maar als je ze veel geld vragen voor een Lada ofzo dan wel. ;)
Eh! Ik denk meestal op straat.

skaldis
2 juli 2005, 06:24
Koop toch geen oud wrak, ik kan niet anders dan die lucht inademen die jij vervuilt hoor. Wees hoffelijk en neem de fiets. Wil je je graag vlugger verplaatsen neem dan een ligfiets, je hebt ze nu ook reeds in de vorm van zo'n Vaillant race wagens uit de tijd van toen en daar blijf je zelfs droog in. Kom op waar een wil is, is een weg.

C uit W
2 juli 2005, 12:33
Doe mee aan het rad van fortuin

jules
2 juli 2005, 12:40
Altijd nuttig om eens te kijken hoe stuur en pedalen reageren, kan je al veel uit afleiden ivm het aantal gereden kilometers

BitterSweet
2 juli 2005, 13:37
Ik ben van zinnens mij een 2e hands wrak aan te schaffen om mij van plaats A naar B te vervoeren.

Bij particulieren kun je leuke koopjes doen in de gazet ivm de duurdere handelaars, maar zijn die wel te betrouwen? Ik weet niets van auto's af, hoogstens dat ze 4 wielen hebben en ik ben er bijna zeker van dat ze mij kunnen bedotten.

Weet er iemand hoe je dit het beste kan aanpakken? Kun je een soort expert inhuren die wel iets afweet van auto's om mee te gaan keuren? En wat kost dat?

Let op het gereden aantal kilometers,op roest,vraag het onderhoudsboekje,ga na wat de catalogus prijs is(jaartal)kijk na of de uitlaat niet te veel roet en zwarte gassen uitstoot,ga mee naar de keuring,rij ermee en test op baanvastheid(gedaver bij een bepaalde snelheid of bibberen van het stuur wijst op een onzekere wegligging) meestal kan dit opgelost worden door de wielen te loden of nazicht schokdempers.
Onder de motorkap kijken naar darmen en onderdelen die verduurt of versleten zijn.
Ambriage en remmen intrappen (best door kenner).
Tegenwoordig kan men in alle grotere garages qualite ok cars kopen(jonger occasies met 1 jaar gratis onderhoud,die in prijs natuurlijk nog wel wat kosten,maar waar men zeker van is dat ze nog oke zijn.
Auto alleen kopen bij betrouwbare garagisten met certificaat of van mensen waarvan men weet dat de wagen onderhouden is.
Fiscale pk nagaan (om te weten wat biv kost en wat taks en verzekering kosten)

groeten.

daiwa
2 juli 2005, 19:19
Ik ben van zinnens mij een 2e hands wrak aan te schaffen om mij van plaats A naar B te vervoeren.

Bij particulieren kun je leuke koopjes doen in de gazet ivm de duurdere handelaars, maar zijn die wel te betrouwen? Ik weet niets van auto's af, hoogstens dat ze 4 wielen hebben en ik ben er bijna zeker van dat ze mij kunnen bedotten.

Weet er iemand hoe je dit het beste kan aanpakken? Kun je een soort expert inhuren die wel iets afweet van auto's om mee te gaan keuren? En wat kost dat?

Het eerste dat u moet doen is kijken of de olievulstop proper is, dwz. er mag geen koffie met melk kleur op zitten langs de binnenkant, dan de motor laten draaien zonder de vulstop er op en als daar te veel rook uitkomt vergeet u de zaak best want dan is de motor versleten.

BitterSweet
2 juli 2005, 20:33
Het eerste dat u moet doen is kijken of de olievulstop proper is, dwz. er mag geen koffie met melk kleur op zitten langs de binnenkant, dan de motor laten draaien zonder de vulstop er op en als daar te veel rook uitkomt vergeet u de zaak best want dan is de motor versleten.

Join de culasse,kan men ook zien aan de waterkoeling als het water roestbruin ziet,niet te verwarren met de ietwat bruine vloeistof die men bij uw water kapt om bevriezen tegen te gaan.

Tantist
3 juli 2005, 13:43
Zolang het maar een Diets merk is.

Zot

Tantist
3 juli 2005, 13:43
Eerste vraag: Ken je niemand die er iets van kent, die mee kan gaan. Pakweg iemand waarmee je mee in de lagere school hebt gezeten en die nu automechaniek gedaan heeft?

Nope...

Tantist
3 juli 2005, 13:56
Bedankt voor de tips...

Antoon
3 juli 2005, 14:05
Ik ben van zinnens mij een 2e hands wrak aan te schaffen om mij van plaats A naar B te vervoeren.

Bij particulieren kun je leuke koopjes doen in de gazet ivm de duurdere handelaars, maar zijn die wel te betrouwen? Ik weet niets van auto's af, hoogstens dat ze 4 wielen hebben en ik ben er bijna zeker van dat ze mij kunnen bedotten.

Weet er iemand hoe je dit het beste kan aanpakken? Kun je een soort expert inhuren die wel iets afweet van auto's om mee te gaan keuren? En wat kost dat?

Ik zou gewoon naar een "goede" handelaar gaan.

Bijvoorbeeld bij Cardoen (Autostad) (http://www.cardoen.be/autostad.php?tab=1).

Op de website (http://www.cardoen.be/autostad.php?tab=1) vind je al wat informatie. En ik heb er zelf vroeger een auto gekocht en was er ontzettend tevreden mee.

Kleine handelaarkes zijn iet altijd te vertrouwen, en van particulieren weet je ook nooit wat je koopt.

jules
3 juli 2005, 14:52
Ik zou gewoon naar een "goede" handelaar gaan.

Bijvoorbeeld bij Cardoen (Autostad) (http://www.cardoen.be/autostad.php?tab=1).

Op de website (http://www.cardoen.be/autostad.php?tab=1) vind je al wat informatie. En ik heb er zelf vroeger een auto gekocht en was er ontzettend tevreden mee.

Kleine handelaarkes zijn iet altijd te vertrouwen, en van particulieren weet je ook nooit wat je koopt.

ik ken iemad die bij Cardoen een zogezegd ongevalvrije wagen heeft gekocht, die na niet eens zo grondige inspectie duidelijk wel een ongeval heeft gehad...
Opletten is en blijft altijd nodig !