PDA

View Full Version : legumen duurder door slecht weer.


Mitgard
9 juli 2005, 20:41
Derde minder groenten na hitte en watersnood

http://www.gezondheid.be//picts/asperges-gr-w-150.jpg

(Belga) De groenteoogst zal dit jaar 30 procent lager uitvallen door de hittegolf in juni en de waterellende van begin deze week. De lagere oogst leidt tot hogere prijzen voor zowel verse als diepvriesgroenten, zo meldt De Tijd zaterdag.

De voorbije dagen zijn op de groenteveiling van Roeselare 5 tot 10 procent hogere prijzen betaald. De uitschieter was de prijs voor bloemkool. Daarvoor werd dubbel zoveel betaald als een jaar geleden. (dwm)

------------------------------------------------

BRON: DE MORGEN ON LINE



8O

straf hé.

Musketo
9 juli 2005, 20:43
Kom maar eens met een geloofwaardigere bron dan dat vuil communistisch dagblad op de proppen, capiche?

Musketo
9 juli 2005, 20:44
Met andere woorden: Ik heb zin in asperges.

Jampie
9 juli 2005, 20:51
Ieder jaar hetzelfde liedje. 't Is te droog, 't is te nat, te veel wind,.... de boeren klagen altijd.

Grellig
9 juli 2005, 20:55
Ieder jaar hetzelfde liedje. 't Is te droog, 't is te nat, te veel wind.

Die problemen heb ik ook,maar dan met men vriendin. ;-)
Edit:After edit by Grellig on 09-07-2005 at 21:56
Reason:
--------------------------------

Ieder jaar hetzelfde liedje. 't Is te droog, 't is te nat, te veel wind.

Die problemen heb ik ook,maar dan met men vriendin. ;-)

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ieder jaar hetzelfde liedje. 't Is te droog, 't is te nat, te veel wind,.... de boeren klagen altijd.

Die problemen heb ik ook,maar dan met men vriendin. ;-)

Musketo
9 juli 2005, 20:56
Ja die Londsdalersvriendinnekes, ik heb dat altijd al gore mottige wijven gevonden.

Grellig
9 juli 2005, 20:58
Ja die Londsdalersvriendinnekes, ik heb dat altijd al gore mottige wijven gevonden.

Musketo,denk je echt dat je interessant bent met u belachelijke opmerkingen altijd?U haalt de kwaliteit van dit forum flink naar omlaag.Bij chat.to.be zijn er chatboxen voor kinderen tot 12 jaar.Ga daar eens kijken misschien.

Musketo
9 juli 2005, 21:00
Indien uw interpunctie correct zou zijn..., ik had het misschìen overwogen. Nu echter...

puud
10 juli 2005, 05:45
Derde minder groenten na hitte en watersnood

http://www.gezondheid.be//picts/asperges-gr-w-150.jpg

(Belga) De groenteoogst zal dit jaar 30 procent lager uitvallen door de hittegolf in juni en de waterellende van begin deze week. De lagere oogst leidt tot hogere prijzen voor zowel verse als diepvriesgroenten, zo meldt De Tijd zaterdag.

De voorbije dagen zijn op de groenteveiling van Roeselare 5 tot 10 procent hogere prijzen betaald. De uitschieter was de prijs voor bloemkool. Daarvoor werd dubbel zoveel betaald als een jaar geleden. (dwm)

------------------------------------------------

BRON: DE MORGEN ON LINE



8O

straf hé.
Nieuwe varieteit van bloemkolen?

De schoofzak
10 juli 2005, 11:10
Die problemen heb ik ook,maar dan met men vriendin. ;-)

In verband met die groentes wou ik zeggen: het is maar normaal, het is zelfs zeer goed voor ons allen (lees eens goed: het is zeer goed voor ons allen !!!!!) dat de prijs van de groentes omhoog en omlaag kan naargelang de markt.

Maar als dat met jouw vriendin ook zo is (vraag en aanbod ...) dan ....

ps: ga met deze opmerking zeker niet naar ne chat voor kindertjes, tenzij ge ne vriend van diene van Morkhoven zijt en 't risiko wilt lopen.

Cynicus
10 juli 2005, 11:15
Derde minder groenten na hitte en watersnood

http://www.gezondheid.be//picts/asperges-gr-w-150.jpg

(Belga) De groenteoogst zal dit jaar 30 procent lager uitvallen door de hittegolf in juni en de waterellende van begin deze week. De lagere oogst leidt tot hogere prijzen voor zowel verse als diepvriesgroenten, zo meldt De Tijd zaterdag.

De voorbije dagen zijn op de groenteveiling van Roeselare 5 tot 10 procent hogere prijzen betaald. De uitschieter was de prijs voor bloemkool. Daarvoor werd dubbel zoveel betaald als een jaar geleden. (dwm)

------------------------------------------------

BRON: DE MORGEN ON LINE



8O

straf hé.

Wie de groenten in de winkel te duur vindt, kan zich nog steeds brandnetelsoep klaarmaken. Brandnetels zijn en blijven gratis.

@lpha
10 juli 2005, 12:09
Wie de groenten in de winkel te duur vindt, kan zich nog steeds brandnetelsoep klaarmaken. Brandnetels zijn en blijven gratis.


Ah, die zijn nog niet geprivatiseerd dus ......

Mitgard
10 juli 2005, 16:31
Wie de groenten in de winkel te duur vindt, kan zich nog steeds brandnetelsoep klaarmaken. Brandnetels zijn en blijven gratis.

brandnetels gratis?
gratis best�*�*t niet, kereltje!
dat moest een zo'n rechtse flinkerd als gij nu toch onderhand al weten.
gij zijt echt wel veel te soft tegen de armen, gij.

Bobke
10 juli 2005, 17:04
Derde minder groenten na hitte en watersnood



(Belga) De groenteoogst zal dit jaar 30 procent lager uitvallen door de hittegolf in juni en de waterellende van begin deze week. De lagere oogst leidt tot hogere prijzen voor zowel verse als diepvriesgroenten, zo meldt De Tijd zaterdag.

De voorbije dagen zijn op de groenteveiling van Roeselare 5 tot 10 procent hogere prijzen betaald. De uitschieter was de prijs voor bloemkool. Daarvoor werd dubbel zoveel betaald als een jaar geleden. (dwm)

------------------------------------------------

BRON: DE MORGEN ON LINE





straf hé.
Wat is daar straf aan ?
Aan uw foto wel natuurlijk; op die groente zal de wateroverlast niet de minste invloed meer hebben, mogelijks op bloemkool en spruitjes..
Zelfs al worden de spruitjes dubbel zo duur als vorig jaar, dan nog blijven ze spotgoedkoop.
U ziet, alles is relatief.

Bobke
10 juli 2005, 17:05
Wie de groenten in de winkel te duur vindt, kan zich nog steeds brandnetelsoep klaarmaken. Brandnetels zijn en blijven gratis.
Wel wat laat hé makker voor brandnetelsoep. :lol:

maddox
10 juli 2005, 22:43
Wie eet er nu bloemkool in de zomer? Da's typische wintergroente.

Percalion
10 juli 2005, 22:49
Met andere woorden: Ik heb zin in asperges.

Wat is daar de etymologie van? Van asperges, bedoel ik.

Dekoster
11 juli 2005, 13:45
Tja legumes zijn in de winkel wel duurder door eerst te droog en daarna te nat weer. Maar de boeren die hier hard voor werketen krijgen geen cent meer dan anders voor hu groeten. Is dit normaal??? De winkelier maakt hierdoor terug woekerwinsten terwijl het velies van de gewoen boer niet gecompenceerd wordt. Ook de boeren zouden in dit geval meer moeten krijgen voor hun groeten.

Musketo
11 juli 2005, 13:50
Wat is daar de etymologie van? Van asperges, bedoel ik.

Awel se. In het Latijn betekent a(d)spergo het sprenkelen, motregen enz. en het bladloof van hetgeen wij de aspergeplant(?) noemen is heel fijn en wordt daardoor geassocieerd met gesprenkel, motregen enz.

Bijzonder straf allemaal. Ik wil 'n lijntje.

Chipie
11 juli 2005, 14:01
Tja legumes zijn in de winkel wel duurder door eerst te droog en daarna te nat weer. Maar de boeren die hier hard voor werketen krijgen geen cent meer dan anders voor hu groeten. Is dit normaal??? De winkelier maakt hierdoor terug woekerwinsten terwijl het velies van de gewoen boer niet gecompenceerd wordt. Ook de boeren zouden in dit geval meer moeten krijgen voor hun groeten.
Tja, volgens Blair gaat er ook te weinig naar de landbouw...;-)

Ik zou voorstellen dat men op de belastingsbrief kan aanstippen naar wie, in gevallen zoals we die nu kennen, de winst/verlies moet gaan...

Egidius
11 juli 2005, 14:07
Musketo,denk je echt dat je interessant bent met u belachelijke opmerkingen altijd?U haalt de kwaliteit van dit forum flink naar omlaag.

Wie is Musketo?

Egidius

Musketo
11 juli 2005, 14:08
Wie is Musketo?

Egidius

Ik.


Mosquito

Egidius
11 juli 2005, 14:10
Wie de groenten in de winkel te duur vindt, kan zich nog steeds brandnetelsoep klaarmaken. Brandnetels zijn en blijven gratis.

Maar ze zijn vervuild.

De grond waarop ze staan deugt niet, of ze staan langs de weg onnoemelijk veel uitlaatgassen te verzamelen, of er is op gespoten door de bermbeheerder...

Nog een tip: eet nooit iets op dat groeit op een hoogte waarop een vos kan pissen.

Egidius

Percalion
11 juli 2005, 14:20
Awel se. In het Latijn betekent a(d)spergo het sprenkelen, motregen enz. en het bladloof van hetgeen wij de aspergeplant(?) noemen is heel fijn en wordt daardoor geassocieerd met gesprenkel, motregen enz.

Bijzonder straf allemaal. Ik wil 'n lijntje.

Nou, de natuur zit toch mooi ineen.

Mitgard
11 juli 2005, 14:23
Nou, de natuur zit toch mooi ineen.

zeg percez, wat zit je toch hier de hele tijd.
is het niet leuk meer op cp?

Percalion
11 juli 2005, 14:23
Musketo,denk je echt dat je interessant bent met u belachelijke opmerkingen altijd?U haalt de kwaliteit van dit forum flink naar omlaag.Bij chat.to.be zijn er chatboxen voor kinderen tot 12 jaar.Ga daar eens kijken misschien.

Musketo heeft m.i. gelijk.



Percalion.

Musketo
11 juli 2005, 14:24
zeg percez, wat zit je toch hier de hele tijd.
is het niet leuk meer op cp?

Te weinig seks op cp. Daar zit het probleem.

Percalion
11 juli 2005, 14:25
zeg percez, wat zit je toch hier de hele tijd.
is het niet leuk meer op cp?

Ik zit op beiden hoor, maar aangezien iedereen op vakantie is... En bovendien ben ik ziek, zodat ik extra tijd heb om fora te bezoeken.

Egidius
11 juli 2005, 14:39
Musketo heeft m.i. gelijk.

Percalion.

:-) :-) :-)

Dr. Percalion & Mister Musketo?

Egidius
Edit:After edit by Egidius on 11-07-2005 at 15:40
Reason:
--------------------------------

Musketo heeft m.i. gelijk.

Percalion.

:-) :-) :-)

Dr. Percalion & Mister Musketo?

Egidius

Before any edits, post was:
--------------------------------

Musketo heeft m.i. gelijk.

Percalion.

:-) :-) :-)

Egidius

Musketo
11 juli 2005, 14:40
:-) :-) :-)

Egidius

Heb je Germaanse gestudeerd?

Dekoster
11 juli 2005, 19:23
Tja, volgens Blair gaat er ook te weinig naar de landbouw...;-)

Ik zou voorstellen dat men op de belastingsbrief kan aanstippen naar wie, in gevallen zoals we die nu kennen, de winst/verlies moet gaan...

Ha Ha, denk je dat je grappig zijt??? De boeren moeten zelf hun prijzen kunnen bepalen en niet de winkelier. want deze geeft op de veilig nog minder voor Legumes als er een hittegolf geweest is maar verkopen die veel duurder in hun winkels. Nog duurder dan anders. Is dat dan eerlijk ten opzichte van de boer die er zo hard voor gewerkt heeft????

Zonder boeren trouwens geen eten op uw bord he!!!!!
Edit:After edit by Dekoster on 11-07-2005 at 20:24
Reason:
--------------------------------

Tja, volgens Blair gaat er ook te weinig naar de landbouw...;-)

Ik zou voorstellen dat men op de belastingsbrief kan aanstippen naar wie, in gevallen zoals we die nu kennen, de winst/verlies moet gaan...

Ha Ha, denk je dat je grappig zijt??? De boeren moeten zelf hun prijzen kunnen bepalen en niet de winkelier. want deze geeft op de veilig nog minder voor Legumes als er een hittegolf geweest is maar verkopen die veel duurder in hun winkels. Nog duurder dan anders. Is dat dan eerlijk ten opzichte van de boer die er zo hard voor gewerkt heeft????

Zonder boeren trouwens geen eten op uw bord he!!!!!

Before any edits, post was:
--------------------------------

Tja, volgens Blair gaat er ook te weinig naar de landbouw...;-)

Ik zou voorstellen dat men op de belastingsbrief kan aanstippen naar wie, in gevallen zoals we die nu kennen, de winst/verlies moet gaan...

Ha Ha, denk je dat je grappig zijt??? De boeren moeten zelf hun prijzen kunnen bepalen en niet de winkelier. want deze geeft op de veilig nog minder voor Legumes als er een hittegolf geweest is maar verkopen die veel duurder in hun winkels. Nog duurder dan anders. Is dat dan eerlijk ten opzichte van de boer die er zo hard voor gewerkt heeft????

Chipie
11 juli 2005, 20:23
Ha Ha, denk je dat je grappig zijt??? De boeren moeten zelf hun prijzen kunnen bepalen en niet de winkelier. want deze geeft op de veilig nog minder voor Legumes als er een hittegolf geweest is maar verkopen die veel duurder in hun winkels. Nog duurder dan anders. Is dat dan eerlijk ten opzichte van de boer die er zo hard voor gewerkt heeft????

Zonder boeren trouwens geen eten op uw bord he!!!!!
:lol:

C uit W
11 juli 2005, 20:57
Die problemen heb ik ook,maar dan met men vriendin. ;-)Is uw vriendin 65?

Nynorsk
12 juli 2005, 08:56
Ik hou van mannen die het woord 'legumen' gebruiken.

Mitgard
12 juli 2005, 10:04
Ik hou van mannen die het woord 'legumen' gebruiken.

:-D

Grellig
12 juli 2005, 10:06
Is uw vriendin 65?

Neen,die is 23,waarom?

Nynorsk
12 juli 2005, 11:08
Te weinig seks op cp. Daar zit het probleem.

't percentage seks is zonet gedaald met 6,39% :-D

Musketo
12 juli 2005, 13:40
't percentage seks is zonet gedaald met 6,39% :-D

Oei. Dan is er helemaal niks meer te beleven afgezien van een stelletje egotrippers die zichzelf op 't rugje kloppen vanwege hun prachtige moderatorwerk. :-o

Percalion
12 juli 2005, 13:50
:-) :-) :-)

Dr. Percalion & Mister Musketo?

Egidius

Tot nader order ben ik nog niet gedoctoreerd. Ik ga eerst voor mijn Master. Musketo daarentegen, die zal ooit nog eens doctoreren in de Duitse Taal- en Letterkunde. Als hij Duits tegen dan nog geen zeiktaal vindt, uiteraard.

Het moet dus zijn:

Dr. Musketo & Master Percalion

Percalion
12 juli 2005, 13:50
Oei. Dan is er helemaal niks meer te beleven afgezien van een stelletje egotrippers die zichzelf op 't rugje kloppen vanwege hun prachtige moderatorwerk. :-o

En Percalion!

Musketo
12 juli 2005, 13:53
Dat zal niet lang meer duren. Dat ding bloedt sneller en sneller dood.

Distel
12 juli 2005, 14:00
Zonder boeren trouwens geen eten op uw bord he!!!!!

Bij mij komen de boeren pas nadat ik gegeten heb.

Percalion
12 juli 2005, 14:01
Nonkel Gilbert - bonus voor Distel!

Egidius
12 juli 2005, 14:04
Dr. Musketo & Master Percalion

Mister, Percalion, Mister...

Egidius

Musketo
12 juli 2005, 14:26
Mister, Percalion, Mister...

Egidius

Slijmbal.

Distel
12 juli 2005, 14:30
Nonkel Gilbert - bonus voor Distel!

Dank u. Ik ben hier nog heel de week.