PDA

View Full Version : Enorme toeloop huwelijksaanvragen holebi-koppels in Antwerpe


thePiano
3 juni 2003, 23:12
Enorme toeloop huwelijksaanvragen van holebi-koppels in Antwerpen

http://users.pandora.be/amarcord/thePiano/jpg/homo_ZW.jpg

Sinds maandag kunnen homo's en lesbiennes een aangifte doen om te huwen.

Bij de burgerlijke stand van Antwerpen leidde dat alvast tot vijf keer meer huwelijksaanvragen dan op een doordeweekse maandag. In andere Vlaamse steden blijft de toeloop van holebi-koppels die zich aanmelden om in het huwelijksbootje te stappen, voorlopig uit. Ook in Wallonië loopt het nog niet storm voor het homohuwelijk.


In Antwerpen zijn er gemiddeld drie tot vier huwelijksaanvragen per dag. Maandag waren er dat plots vijf keer zoveel, zo meldde de plaatselijke zender ATV. Twaalf holebi-koppels kwamen aangifte doen.

De burgerlijke stand van Gent blijft voorlopig verstoken van een spectaculaire toeloop van homo's en lesbiennes. Maandag waren er drie zogenoemde "ondertrouwen" van holebi-koppels.

In Hasselt waren er dan weer vijf huwelijksaanvragen.

Copyright: Links Verzet http://www.politicsinfo.net/nl/forum2/profile.php?mode=viewprofile&u=1787

Knuppel
6 juni 2003, 11:14
Dat ze zich maar haasten, anders willen ze misschien alweer scheiden voor ze goed en wel getrouwd zijn. :onfire:

Wanne
6 juni 2003, 13:59
Dat ze zich maar haasten, anders willen ze misschien alweer scheiden voor ze goed en wel getrouwd zijn. :onfire:

Ja, en dat is natuurlijk een welgeslaagd grapje dat alleen zijn weerslag kent op homokoppels ! Merk mijn ironie en sarcasme op...

Bob
8 juni 2003, 10:03
Enorme toeloop huwelijksaanvragen van holebi-koppels in Antwerpen


Hunne boekhouder zal hun wijsgemaakt hebben dat er nog wat financieel te rapen was, door te trouwen. Kan nu wel aannemen dat mensen uit liefde gaan samenwonen, maar trouwen ?

Pink Terror
8 juni 2003, 10:11
OK: stel je voor: Je woont 16 jaar samen, bent halsoverkop verliefd en je hebt een hele inboedel aan meubels en dergelijke samen gekocht (wat ook wel voorkomt bij heterokoppels...) Nu: door deze belachelijke wetgeving, heb je geen enkel recht om al die dingen te erven, maar gaat de hele handel door naar de broer van je geliefde. Hoe zou jij je voelen?

Er trouwen heel wat mensen (hetero en homo) voor het materiële.

Raadpleeg eerst de feiten voor je een homofobe uitspraak doet.

Pink Terror
8 juni 2003, 10:13
:arrow:

Knuppel
8 juni 2003, 10:14
Dat ze zich maar haasten, anders willen ze misschien alweer scheiden voor ze goed en wel getrouwd zijn. :onfire:

Ja, en dat is natuurlijk een welgeslaagd grapje dat alleen zijn weerslag kent op homokoppels ! Merk mijn ironie en sarcasme op...

Aan zichzelf denkt men nu eenmaal de wereld te kennen.
Ik was negen jaar getrouwd en woonde 25 jaar samen. :P

wardje
8 juni 2003, 10:22
Tja de discussie over het homohuwelijk gaat niet zozeer over de rechten die het huwelijk met zich meebrengt denk ik; je kunt ook het samenlevingscontract zodanig uitbreiden dat het de facto een huwelijk wordt. Het debat ging vooral over woorden: of het woord "huwelijk" niet intrinsiek verwees naar mannetje+vrouwtje.

De term Huwelijk zet ook de deur open naar kinderen natuurlijk. Met het homohuwelijk heb ik geen problemen, maar homogezinnetjes zie ik toch niet goed zitten. Het gaat niet enkel om de rechten van homo's en lesbiennes, maar ook om die van het kind.

Zoals het nu staat, worden homo's toch nog steeds scheef bekeken (ik moet eerlijk zijn: ik kijk ook weg als ze staan te tongen; ik vind dat maar vies - lesbiennes daarentegen :wink: ). Dat gaat natuurlijk afstralen op die kinderen. Die worden gegarandeerd gepest; dat geef ik u op een papiertje. In principe ça va, maar de tijd is er nog niet rijp voor.

Dat homokinderen "tegennatuurlijk" zijn is geen argument. In vitro is ook tegennatuurlijk, antibiotica zijn ook tegennatuurlijk, plastic is ook tegennatuurlijk. Tegennatuurlijk is een term die we best niet gebruiken.

Pink Terror
8 juni 2003, 10:30
Als de rechten van het kind de norm wordt, mogen heel wat mensen geen kinderen krijgen...En dat gebeurt toch, daar is totaal geen controle op.

Ik zie er echt geen probleem in als homo's kinderen hebben. Voor mij doet het er enkel toe of het kind liefde krijgt en verantwoordelijk opgevoed wordt.

Sommige hetero's zouden best ook niet in het openbaar kussen...je hebt er gewoon die het goed doen en anderen die walging verwekken, ongeacht homo of niet. :)