PDA

View Full Version : Onze Nietigheid.


Grellig
16 juli 2005, 23:01
Klik eens op het plaatje een kijk eens hoe nietig wij zijn tov van onze moederster.Een gewone zonsuitbarsting kan ons al vernietigen.

En dan liggen wij elkaar kapot te maken langs alle kanten,zou het niet beter zijn om allemaal effe het gezond verstand te gebruiken?

Grellig.

Andro
16 juli 2005, 23:08
Onze zon is weer klein in vergelijking met andere sterren. De zogenaamde superreuzen zijn in diameter 1000 tot wel 1500 keer zo groot als onze zon.
Edit:After edit by Andromeda1968 on 17-07-2005 at 00:12
Reason:
--------------------------------

Onze zon is weer klein in vergelijking met andere sterren. De zogenaamde superreuzen zijn in diameter 1000 tot wel 1500 keer zo groot als onze zon.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Onze zon is weer klein in vergelijking met andere sterren. De zogenaamde superreuzen zijn in diameter 1000 keer zo groot als onze zon.

Flippend Rund
16 juli 2005, 23:09
Het lijkt enorm, maar in feite is het firmament is niet meer dan de binnenkant van uw schedeldak.

Grellig
16 juli 2005, 23:13
Onze zon is weer klein in vergelijking met andere sterren. De zogenaamde superreuzen zijn in diameter 1000 tot wel 1500 keer zo groot als onze zon.

Amai:thumbsup:

;-)

Grellig
16 juli 2005, 23:15
Het lijkt enorm, maar in feite is het firmament is niet meer dan de binnenkant van uw schedeldak.

Mooi gezegd.Daar ben ik ook achter aan het komen,en zeker niet door Jezus maar wel door het Boeddhisme.

Musketo
16 juli 2005, 23:24
Wat kan mij dat schelen. Ik ben de tofste kerel van heel het universum.

Dus laat me gerust.

Grellig
16 juli 2005, 23:25
Wat kan mij dat schelen. Ik ben de tofste kerel van heel het universum.

Dus laat me gerust.

Er verplicht u niemand om te lezen of te reageren hé. ;-)

Musketo
16 juli 2005, 23:29
Ben je daar zeker van?

Grellig
16 juli 2005, 23:32
Ben je daar zeker van?

Ja,of ben je ook onderdrukt zoals zovelen tegenwoordig?

Musketo
16 juli 2005, 23:38
Islam.

Ke Nan
17 juli 2005, 00:24
Islam.

Wie is lam?

skaldis
17 juli 2005, 03:46
mmmm Duvel

Musketo
17 juli 2005, 09:37
Wie is lam?

Und die Fögeln singen nicht mehr.

Mitgard
17 juli 2005, 12:25
alles is behoorlijk relatief.
op de maan gaat de aarde op en onder.

maar hier is leven, hier zijn wij.
hier is het juiste gas in de atmosfeer.
hier is de juiste afstand tot de zon.

hoeveel kansen op zoveel miljoen dat zoiets gebeurd?

In between extremities
rises Midgard,
mighty as the stem of the tree.
Edit:After edit by Mitgard on 17-07-2005 at 13:26
Reason:
--------------------------------

alles is behoorlijk relatief.
op de maan gaat de aarde op en onder.

maar hier is leven, hier zijn wij.
hier is het juiste gas in de atmosfeer.
hier is de juiste afstand tot de zon.

hoeveel kansen op zoveel miljoen dat zoiets gebeurd?

In between extremities
rises Midgard,
mighty as the stem of the tree.

Before any edits, post was:
--------------------------------

alles is behoorlijk relatief.
op de maan gaat de aarde op en onder.

maar hier is leven, hier zijn wij.
hier is het juiste gas in de atmosfeer.
hier is de juiste afstand tot de zon.

hoeveel kansen op zoveel miljoen dat zoiets gebeurd?

In between extremities
rises Midgard,
mighty as the stem of the tree.

Jampie
17 juli 2005, 12:35
Wie is lam?Hij is lam, mo slim !

Jampie
17 juli 2005, 12:36
Klik eens op het plaatje een kijk eens hoe nietig wij zijn tov van onze moederster.Een gewone zonsuitbarsting kan ons al vernietigen.

En dan liggen wij elkaar kapot te maken langs alle kanten,zou het niet beter zijn om allemaal effe het gezond verstand te gebruiken?

Grellig.Jamaar, dat heeft God dus wel zo geschapen hé.

Grellig
17 juli 2005, 13:26
alles is behoorlijk relatief.
op de maan gaat de aarde op en onder.

maar hier is leven, hier zijn wij.
hier is het juiste gas in de atmosfeer.
hier is de juiste afstand tot de zon.

hoeveel kansen op zoveel miljoen dat zoiets gebeurd?

In between extremities
rises Midgard,
mighty as the stem of the tree.

Heb eens gelezen dat de kans dat er zich bewust leven kan vormen net hetzelfde is al 300.000 keer achter elkaar munt gooien.

Musketo
17 juli 2005, 13:50
Wauw.

Dus God bestaat écht..

Grellig
17 juli 2005, 13:53
Wauw.

Dus God bestaat écht..

Verdiep u eens in de werking van een eenvoudige cel Musketo,dan gaat u haar overeind staan,bij mij was dat toch het geval.

Musketo
17 juli 2005, 13:56
Dat weiger ik.

Grellig
17 juli 2005, 13:57
Dat weiger ik.

Waarom?De tijd die u in dit forum steekt........daar had u al veel van kunnen lezen. :-)

Musketo
17 juli 2005, 14:00
Zal ik je anders de etymologische verklaring van het woord 'pastoor' geven?

Musketo
17 juli 2005, 14:00
Of 'kardinaal'?

Andro
17 juli 2005, 14:17
Heb eens gelezen dat de kans dat er zich bewust leven kan vormen net hetzelfde is al 300.000 keer achter elkaar munt gooien.

Astronomen in Australië zeggen dat er 10 keer zoveel sterren in het zichtbare heelal staan, dan alle zandkorrels van de aardse stranden en woestijnen bij elkaar.
Vanaf de donkerste delen van de aarde kan het blote menselijke oog ongeveer 5000 sterren waarnemen. Vanuit een fel verlichte stad hooguit 100. Maar moderne telescopen vertellen een heel ander verhaal. De Australische astronomen gebruikten enkele van ’s werelds meest krachtige instrumenten om de helderheid te meten van alle melkwegstelsels in één sector van het heelal en berekenden hoeveel sterren deze moesten bevatten.
Uitgaande van die berekening maakten ze een beraming van het aantal sterren in het hele zichtbare heelal, welke volgens hen veel accurater is dan de schattingen van voorheen.
Deze berekening – gepresenteerd op de Internationale Astronomische Unie Conferentie in Sydney – kun je werkelijk astronomisch noemen: een 7 gevolgd door 22 nullen. Dat is meer dan het totale aantal zandkorrels van alle stranden en woestijnen van de aarde. Maar dit zijn enkel de sterren in het waarneembare heelal, dus binnen het bereik van onze telescopen.

Nu recentelijk is aangetoond dat rond vele sterren planeten cirkelen, moet men wel aannemen dat het aantal planeten tot in de duizenden miljarden loopt. Afhankelijk van de kans dat leven kan ontstaan, zal het aantal planeten met leven variëren van één (de aarde zelf) tot mogelijk honderden miljoenen.

Jolly Roger
17 juli 2005, 19:23
Hm, zijn die zandkorrelkes dan geteld ?

BigF
18 juli 2005, 00:03
Hm, zijn die zandkorrelkes dan geteld ?
Ze zijn er nog mee bezig, het betreft hier een extrapolatie. ;-)

Nynorsk
18 juli 2005, 00:52
Heb eens gelezen dat de kans dat er zich bewust leven kan vormen net hetzelfde is al 300.000 keer achter elkaar munt gooien.

Euh... 'bewust'? Wie wat waar bewustzijn om tot dat leven te komen?

Flippend Rund
18 juli 2005, 00:54
Wauw.

Dus God bestaat écht..

De evolutieleer zegt het volgende: als je zeewater beschijnt met sterrenlicht, en lang genoeg wacht, dan zal het zeewater tot leven komen en de Mattheuspassie produceren.

Dit is in uw ogen natuurlijk volstrekt banaal en compleet verklaarbaar.

____________________
Wie in Teheran de god Jaweh wil aanbidden kan daarvoor terecht in 15 synagoges.
De Openbaringen van Flippend Rund, 3143

Musketo
18 juli 2005, 09:36
Ik vind smoren toffer dan deze saaie verhaaltjes.

numarx
18 juli 2005, 12:24
Verdiep u eens in de werking van een eenvoudige cel Musketo,dan gaat u haar overeind staan,bij mij was dat toch het geval.
Als de Turken hier even hard beginnen werken als die eenvoudige cel, d�*n zal ik verbaasd zijn.

Musketo
18 juli 2005, 12:30
Niet zo neig jah, numarx...

Jolly Roger
18 juli 2005, 18:43
Goh, al die reacties van die ouwe rukkers van CP ...:hondogen:

numarx
18 juli 2005, 18:51
Wat hebben mijn berichten hier nu te maken met of ik al dan niet op CP zit? Gaan we een beetje zitten veralgemenen?

Grellig
18 juli 2005, 18:53
Euh... 'bewust'? Wie wat waar bewustzijn om tot dat leven te komen?

Euh,ik begrijp u vraag niet echt,sorry.

Musketo
18 juli 2005, 19:05
Euh,ik begrijp u vraag niet echt,sorry.

Awel... Als er geen leven is kan dat leven zich niet bewust ontwikkelen aangezien je al moet leven om iets bewust te doen. Arh.


Grellig is zo ne sjieken he.

numarx
18 juli 2005, 19:06
Dat moet wel, alleen sjieke mensen wijzen naar hun tepels.

Grellig
18 juli 2005, 19:08
Awel... Als er geen leven is kan dat leven zich niet bewust ontwikkelen aangezien je al moet leven om iets bewust te doen. Arh.


Grellig is zo ne sjieken he.

Oke,maar we moeten een goede definitie hebben wat bewust leven is.Wat is volgens jou bewust leven?

Voor mij is bewust leven een levensvorm die zich de vraag kan stellen:waarom leef ik?Waarom ben ik hier?

Grellig
18 juli 2005, 19:08
Dat moet wel, alleen sjieke mensen wijzen naar hun tepels.

Ze waren met men voeten aan het rammelen,bbq was een beetje ontspoort.:-(

En het is een weddenschap dat ik met mijne frotkop niet op politics.be durf komen,bij deze wel dus.
Edit:After edit by Grellig on 18-07-2005 at 20:10
Reason:
--------------------------------

Dat moet wel, alleen sjieke mensen wijzen naar hun tepels.

Ze waren met men voeten aan het rammelen,bbq was een beetje ontspoort.:-(

En het is een weddenschap dat ik met mijne frotkop niet op politics.be durf komen,bij deze wel dus.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Dat moet wel, alleen sjieke mensen wijzen naar hun tepels.

Ze waren met men voeten aan het rammelen,bbq was een beetje ontspoort.:-(

Jolly Roger
18 juli 2005, 19:19
Wat hebben mijn berichten hier nu te maken met of ik al dan niet op CP zit? Gaan we een beetje zitten veralgemenen?
Precies, dat is wat ik nou exact bedoel ...

Ambiorix
18 juli 2005, 19:31
Klik eens op het plaatje een kijk eens hoe nietig wij zijn tov van onze moederster.Een gewone zonsuitbarsting kan ons al vernietigen.

En dan liggen wij elkaar kapot te maken langs alle kanten,zou het niet beter zijn om allemaal effe het gezond verstand te gebruiken?

Grellig.
inderdaad

klein en nietig. Een klein korreltje, een miniem atoompje zijn wij in het universum.

God is dood, —Nietzsche!
"Nietzsche is dood!—God."

Het stemt tot nadenken.

Tavek
18 juli 2005, 20:37
Het universum is begonnen uit een volume kleiner dan dat van een proton.

Grellig
18 juli 2005, 20:39
Het universum is begonnen uit een volume kleiner dan dat van een proton.

Ja,maar je zegt dat zo of dat de normaalste zaak van de wereld is.:roll:

Andro
18 juli 2005, 20:48
Ja,maar je zegt dat zo of dat de normaalste zaak van de wereld is.:roll:

Hehe... Dat zeg ik ook altijd, als een gelovige begint over God.

Grellig
18 juli 2005, 20:51
Hehe... Dat zeg ik ook altijd, als een gelovige begint over God.

Je moet God niet voorstellen als een mens met een staf die op een wolk ligt rond te drijven he Drommie.;-)

God zit in u,hij openbaart de wereld aan uzelf.De wereld werd gevormd vanaf het moment dat jij als zaadje de eicel bereikte.Jij hebt het juiste "bewustzijnsniveau" en ook de keuze over goed en kwaad,dieren hebben dat niet,die zitten gevangen in hun biotoop.
Edit:After edit by Grellig on 18-07-2005 at 21:52
Reason:
--------------------------------

Hehe... Dat zeg ik ook altijd, als een gelovige begint over God.

Je moet God niet voorstellen als een mens met een staf die op een wolk ligt rond te drijven he Drommie.;-)

God zit in u,hij openbaart de wereld aan uzelf.De wereld werd gevormd vanaf het moment dat jij als zaadje de eicel bereikte.Jij hebt het juiste "bewustzijnsniveau" en ook de keuze over goed en kwaad,dieren hebben dat niet,die zitten gevangen in hun biotoop.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Hehe... Dat zeg ik ook altijd, als een gelovige begint over God.

Je moet God niet voorstellen als een mens met een staf die op een wolk ligt rond te drijven he drommie.;-)

God zit in u,hij openbaart de wereld aan uzelf.De wereld werd gevormd vanaf het moment dat jij als zaadje de eicel bereikte.Jij hebt het juiste "bewustzijnsniveau" en ook de keuze over goed en kwaad,dieren hebben dat niet,die zitten gevangen in hun biotoop.

Andro
18 juli 2005, 20:53
Je moet God niet voorstellen als een mens met een staf die op een wolk ligt rond te drijven he drommie.;-)

God zit in u,hij openbaart de wereld aan uzelf.De wereld werd gevormd vanaf het moment dat jij als zaadje de eicel bereikte.Jij hebt het juiste "bewustzijnsniveau" en ook de keuze over goed en kwaad,dieren hebben dat niet,die zitten gevangen in hun biotoop.

Ja,maar je zegt dat zo of dat de normaalste zaak van de wereld is.:roll:

8)

Grellig
18 juli 2005, 20:54
8)

:oops:

Snap hem,zal zwijgen. :-)

Tavek
18 juli 2005, 21:55
Ja,maar je zegt dat zo of dat de normaalste zaak van de wereld is.:roll:

Wat is groot, wat is klein.
Alles is relatief.

Grellig
18 juli 2005, 22:02
Wat is groot, wat is klein.
Alles is relatief.

Zeker,daar heb je gelijk in,de relativiteitstheorie heeft dat bewezen.Ieder mens leeft in zijn eigen tijdsbesef.Och,je wordt er gek van,van al dat gedenk.

De dood zal hopelijk uitwijzen welke religie de waarheid verteld.Alleen jammer dat je het niet kan navertellen.