PDA

View Full Version : Aangezien ik net een huis gekocht heb ..


Calle
5 juni 2003, 08:30
De volgende vraag.

Ik heb via een waalse vriendin en haar vriend vernomen dat zij daar, bij aankoop van een huis, een speciale subsidie krijgen omdat ze jonger zijn dan 30 jaar en samen een huis willen kopen.

Is dit weeral enkel mogelijk in Wallonië ? Weet iemand iets over die subsidie ?

Jan van den Berghe
5 juni 2003, 13:10
Is dit weeral enkel mogelijk in Wallonië ? Weet iemand iets over die subsidie ?

Geen idee, maar me dunkt dat het goed zou zijn een briefje te sturen naar de Waalse administratie.

Tantist
5 juni 2003, 13:18
Zo'n vragen moet je niet stellen op een forum met -mijzelf inclusief- niets dan amateurtjes...

Knuppel
5 juni 2003, 15:46
Ik heb wel al gehoord dat de Waalse regering maatregelen nam om mensen te 'stimuleren' in Wallonië te komen wonen. Zoals de 'Vlaamse' regering maatregelen trof om de Vlamingen terug naar Brussel te lokken.

Patriot!
5 juni 2003, 19:15
De volgende vraag.

Ik heb via een waalse vriendin en haar vriend vernomen dat zij daar, bij aankoop van een huis, een speciale subsidie krijgen omdat ze jonger zijn dan 30 jaar en samen een huis willen kopen.

Is dit weeral enkel mogelijk in Wallonië ? Weet iemand iets over die subsidie ?

Als België Unitair was geweest, had gij ook kunnen profiteren van die subsidie :wink:

Knuppel
5 juni 2003, 19:22
Ofwel in Brussel gaan wonen.
België wordt nooit meer unitair.

Patriot!
5 juni 2003, 19:24
Ofwel in Brussel gaan wonen.
België wordt nooit meer unitair.

:roll: Heb je genoten van het nieuws?? :lol: :lol: :lol: :lol:

Quicky
5 juni 2003, 19:28
De volgende vraag.

Ik heb via een waalse vriendin en haar vriend vernomen dat zij daar, bij aankoop van een huis, een speciale subsidie krijgen omdat ze jonger zijn dan 30 jaar en samen een huis willen kopen.

Is dit weeral enkel mogelijk in Wallonië ? Weet iemand iets over die subsidie ?

Als België Unitair was geweest, had gij ook kunnen profiteren van die subsidie :wink:

Of moest Vlaanderen onafhankelijk zijn, dan hadden we meer geld en had je ook zeker die subsidie gehad, een die nog meer waard zal zijn.

Knuppel
5 juni 2003, 19:41
Ofwel in Brussel gaan wonen.
België wordt nooit meer unitair.

:roll: Heb je genoten van het nieuws?? :lol: :lol: :lol: :lol:

Jij blijkbaar wel.
Wordt België dan weer unitair, misschien?

zorroaster
5 juni 2003, 20:43
De volgende vraag.

Ik heb via een waalse vriendin en haar vriend vernomen dat zij daar, bij aankoop van een huis, een speciale subsidie krijgen omdat ze jonger zijn dan 30 jaar en samen een huis willen kopen.

Is dit weeral enkel mogelijk in Wallonië ? Weet iemand iets over die subsidie ?

Als de Gewesten een eigen dynamiek beginnen te ontwikkelen (op gebied van huisvesting of wat dan ook), is daar niets mis mee.
Zo kunnen zij gerichter inspelen op de noden van hun Gewest ipv aan fictieve federale noden onderworpen te worden.

N-VA
5 juni 2003, 21:41
Ofwel in Brussel gaan wonen.
België wordt nooit meer unitair.

:roll: Heb je genoten van het nieuws?? :lol: :lol: :lol: :lol:Patriot bedoelt waarschijnlijk het sportnieuws! Ik heb er inderdaad van genoten: Een Vlaams meisje mag het in de finale opnemen tegen een francaise! Vlaanderen boven... :D Komaan Kim :!:

Knuppel
6 juni 2003, 01:42
Ah zo! De belgische nationalisten kicken weer eens op een sportevenement. Hét levende bewijs dat België weer even 'unitair' is. :wink:

Wanne
6 juni 2003, 02:29
Ah zo! De belgische nationalisten kicken weer eens op een sportevenement. Hét levende bewijs dat België weer even 'unitair' is. :wink:

België is uiteraard even 'unitair' als Vlaanderen... Laten we onszelf niets wijsmaken...

alpina
6 juni 2003, 10:37
Ah zo! De belgische nationalisten kicken weer eens op een sportevenement. Hét levende bewijs dat België weer even 'unitair' is. :wink:

België is uiteraard even 'unitair' als Vlaanderen... Laten we onszelf niets wijsmaken...

Er is dan ook geen enkel VlaamsNationalist die opkomt voor een unitair Vlaanderen in de extreme betekenis.

Renaud
6 juni 2003, 10:54
Ofwel in Brussel gaan wonen.
België wordt nooit meer unitair.

:roll: Heb je genoten van het nieuws?? :lol: :lol: :lol: :lol:Patriot bedoelt waarschijnlijk het sportnieuws! Ik heb er inderdaad van genoten: Een Vlaams meisje mag het in de finale opnemen tegen een francaise! Vlaanderen boven... :D Komaan Kim :!:

Waar heb jij een Française gezien? Trouwens dat Vlaams meisje heb ik evenmin gezien

Knuppel
6 juni 2003, 11:08
NVA bedoelde misschien een franstalige 'Belgische'? Begrijpelijk dat de Belgische nationalisten hun claim doen gelden. :wink:

Bobke
6 juni 2003, 11:15
Ofwel in Brussel gaan wonen.
België wordt nooit meer unitair.

:roll: Heb je genoten van het nieuws?? :lol: :lol: :lol: :lol:Patriot bedoelt waarschijnlijk het sportnieuws! Ik heb er inderdaad van genoten: Een Vlaams meisje mag het in de finale opnemen tegen een francaise! Vlaanderen boven... :D Komaan Kim :!:

Waar heb jij een Française gezien? Trouwens dat Vlaams meisje heb ik evenmin gezien
Klopt, ze dreigt zelfs in Zwitserland te gaan wonen wanneer ze geen belastingsvoordeel krijgt dacht ik begrepen te hebben.

Tantist
6 juni 2003, 15:48
Ofwel in Brussel gaan wonen.
België wordt nooit meer unitair.

:roll: Heb je genoten van het nieuws?? :lol: :lol: :lol: :lol:

Vreemd, ik herinner mij niet meer dat Verhofstadt aankondigde dat België terug unitair wordt... Misschien in een parallelle tijdlijn, waar enkel belgicisten toegang tot hebben??? :wink:

Patriot!
6 juni 2003, 17:40
Ofwel in Brussel gaan wonen.
België wordt nooit meer unitair.

:roll: Heb je genoten van het nieuws?? :lol: :lol: :lol: :lol:

Vreemd, ik herinner mij niet meer dat Verhofstadt aankondigde dat België terug unitair wordt... Misschien in een parallelle tijdlijn, waar enkel belgicisten toegang tot hebben??? :wink:

A ja, dat was geen publiek nieuws, sorry :lol:

Paulus de Boskabouter
6 juni 2003, 21:47
De volgende vraag.

Ik heb via een waalse vriendin en haar vriend vernomen dat zij daar, bij aankoop van een huis, een speciale subsidie krijgen omdat ze jonger zijn dan 30 jaar en samen een huis willen kopen.

Is dit weeral enkel mogelijk in Wallonië ? Weet iemand iets over die subsidie ?

héhé, het begint al.

Vlaanderen is nog niet eens onafhankelijk of een deel van m'n voorspelling komt al uit. 8) :lol: :lol: :lol:

Jan van den Berghe
6 juni 2003, 22:04
Vlaanderen is nog niet eens onafhankelijk of een deel van m'n voorspelling komt al uit. 8) :lol: :lol: :lol:

En die was?

Paulus de Boskabouter
6 juni 2003, 22:14
Vlaanderen is nog niet eens onafhankelijk of een deel van m'n voorspelling komt al uit. 8) :lol: :lol: :lol:

En die was?

Dat Wallonië er zonder het juk van de opgelegde federale wetten er alles zal aan doen om mensen en industrie te lokken. :wink:
Waarom niet eigenlijk?

Jan van den Berghe
6 juni 2003, 22:20
Dat Wallonië er zonder het juk van de opgelegde federale wetten er alles zal aan doen om mensen en industrie te lokken. :wink:
Waarom niet eigenlijk?

Ja, waarom niet...

Paulus de Boskabouter
6 juni 2003, 22:29
Dat Wallonië er zonder het juk van de opgelegde federale wetten er alles zal aan doen om mensen en industrie te lokken. :wink:
Waarom niet eigenlijk?

Ja, waarom niet...

'k zou 't niet weten.
Moest het aan mij liggen ik woonde er ook al!

1 hectare grond met bouwtoelating voor 1500000 oude Bef ...
'k vraag me nog steeds af waarom ik het niet direkt gekocht heb!

Knuppel
7 juni 2003, 07:15
Ja, waarom eigenlijk?

Paulus de Boskabouter
7 juni 2003, 10:49
Ja, waarom eigenlijk?

Dat vraag ik me ook nog steeds af... :wink:

Knuppel
7 juni 2003, 16:16
Ja, waarom eigenlijk?

Dat vraag ik me ook nog steeds af... :wink:

Denk eens goed na dan.
Wat hield je precies tegen om zo een koopje te laten schieten? 8)

Paulus de Boskabouter
7 juni 2003, 16:31
Ja, waarom eigenlijk?

Dat vraag ik me ook nog steeds af... :wink:

Denk eens goed na dan.
Wat hield je precies tegen om zo een koopje te laten schieten? 8)
http://www.rtscorp.com/start/money.jpg

nog niet te lang geleden investeringen gedaan.
:wink:

ggolsteyn
12 juni 2003, 01:01
De volgende vraag.

Ik heb via een waalse vriendin en haar vriend vernomen dat zij daar, bij aankoop van een huis, een speciale subsidie krijgen omdat ze jonger zijn dan 30 jaar en samen een huis willen kopen.

Is dit weeral enkel mogelijk in Wallonië ? Weet iemand iets over die subsidie ?
-----------------
Als je al een huis gekocht hebt is er misschien toch nog een mogelijkheid in het Vlaamse Gewest:
Vraag daarom dringend op de Vlaamse infolijn: 0800-3 02 01
of 02-553 55 36
of : [email protected]

maar opgelet, vooral als de koop nog niet gedaan is:

1. - De huizen in Vlaanderen zijn zowat 5x duurder geworden dan vijf jaar geleden. In Wallonië zijn ze stukken goedkoper. Maar daar moet je het in het Frans doen, zonder faciliteiten!!!. In jouw plaats zou ik zeker niet naar Brussel verhuizen, zelfs als ze de helft terugbetalen.

2. - Wacht met het kopen van een huis nog minstens 5 jaar, vooral om reden in 1. vermeld. De hypotheekleningen (neem nooit een krediet!) zijn goedkoper, maar men zal je een hypotheek aansmeren van dertig jaar of meer, zodat je als oude man en vrouw nog steeds aan het betalen zijt.

3. - Neem dus een hypotheeklening voor MAXIMAAL 20 jaar, ook als je nog jong bent.

4. - Neem voor belastingaftrek een SCHULDSALDOVERZEKERING. Dergelijke verzekering is nog steeds vereist. En als je niet getrouwd zijt neem een schuldsaldoverzekering op beide hoofden. (jouw hoofd en haar kopje).

5. - Moet je dan nog een tijd huren? Ja, niettegenstaande de huishuren verschrikkelijk hoog zijn. Je zal er nog profijt mee doen.Dit hebben we te danken aan onze blauw-bleekroze- schijtoranje regeerders.

6. - Als je bouwt zie dat de bouwvergunning volledig in orde is en doe je architect controleren. Laat ook bij de aankoop van de bouwgrond een schets ervan toevoegen aan de akte door de notaris. De kosten van de afpaling en het plan win je terug op NIET aangegane procedures over gemeenschappelijke muur of gemeenschappelijke haag enz.

Vraag dus vooral eerst inlichtingen via de VLAAMSE INFOLIJN en via de gemeente waar de grond gelegen is. 8O 8O 8O

Gerard Golsteyn.