PDA

View Full Version : Zou dit nu echt zijn?Opgelet:niet voor gevoelige kijkers!


Grellig
31 juli 2005, 20:39
Bij het surfen kwam ik op een site terecht waar de gevolgen te zien zijn van het gebruiken van raketkoppen met verarmd uranium in de oorlog tegen Irak in 1991.

Nu vraag ik me af,zouden dit nu echte foto's zijn?

Ik weet nog dat er vandeweek een dokter op tv was die werkzaam is in Irak en hij wees ook nog eens op de verschrikkelijke gevolgen van oorlog met uranium.Hieronder ziet u de foto's.

Grellig
31 juli 2005, 20:42
Nog twee.

Pieke
31 juli 2005, 20:53
radioactieve straling veroorzaakt zware genetische schade, dat is een feit. Of de foto's getrukeerd zijn, daar spreek ik me niet over uit.

ancapa
31 juli 2005, 20:53
Na Tjernobyl was het niet veel beter in de buurt van Kiëv duizenden kinderen zijn er erg aan toe, met zware genetische afwijkingen. Vorige week in Koppen was er veel fraais te zien. Ik heb maar een stukje kunnen blijven kijken... vreselijk. Zij die hier op kicken zijn ziekelijke "mensen".

Grellig
31 juli 2005, 20:55
Na Tjernobyl was het niet veel beter in de buurt van Kiëv duizenden kinderen zijn er erg aan toe, met zware genetische afwijkingen. Vorige week in Koppen was er veel fraais te zien. Ik heb maar een stukje kunnen blijven kijken... vreselijk. Zij die hier op kicken zijn ziekelijke "mensen".

Wat bedoel je met "kicken" ancapa?

Grellig
31 juli 2005, 21:01
Hier vind u de gehele site.
http://www.benjaminforiraq.org/contaminazioneitaly.htm

Wreker
31 juli 2005, 23:08
Vroeger lieten ze zulke monsters hier ook in leven om op te experimenteren.

In gesloten afdelingen hadden ze dan van die levende koprompen en weet ik veel waar de "dokters" zich mee amuseerden.

Kaal
1 augustus 2005, 09:24
Ik kan mij over die foto's niet uitspreken maar ook al zijn die echt zal dat zeker niet te wijten zijn aan die uranium-granaten. De radioactiviteit die die dingen uitstralen is verwaarloosbaar of anders zouden de Amerikanen (en de Britten) die niet gebruiken. Men vergeet altijd dat de mensen die het meest in contact komen met die dingen de soldaten zelf zijn. Die granaten worden al decennia lang opgeslagen en behandeld zonder bijzondere maatregelen. Zij zijn *niet* gevaarlijk zolang ze niet gebruikt worden.

Het goedje is pas gevaarlijk wanneer de granaat na inslag uranium-stofdeeltjes in de lucht vrijlaat. Je mag die stofdeeltjes zeker niet inademen. Ze zijn wel zodanig zwaar dat zij heel snel weer op de grond neervallen. Eens dat gebeurd is moet je bijna stof van de grond on je mond steken om een stuk depleted uranieum in te nemen. De gevaarlijke zones zijn beperkt tot een paar meters rond de inslag van een granaat. Daar enkel tanks en de boordkanonnen van sommige helikopters uranium-granaten afvuren zijn die zone's heel beperkt. Uranium-granaten dienen immers om het pantser van vijandelijke tanks te doorboren. Er zit geen uranium in de artilleriegranaten, raketten en luchtbommen die de Amerikanen en Britten gebruiken om alle andere doelwitten te bewerken. Het percentage uranium-munitie dat gebruikt werd is miniem vergeleken met de andere types munities.

Hoe dan ook, de radioactiviteit van de U-granaten is zodanig klein dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het genetische defekten kan veroorzaken. Als dat het geval zou zijn zouden de Amerikaanse tankisten al duizenden misvormed kinderen gekregen hebben. Als er dan defekten veroorzaakt worden, dan zal dat volgens mij te wijten zijn aan de giftigheid van die stofdeeltjes die een moeder of een vader toevallig heeft ingeademd of ingeslikt. Een beetje zoals het effekt van dioxine. Ik acht het wel allemaal onwaarschijnlijk, want ook Amerikanen komen regelmatig in contact met die stofdeeltjes, bvb als ze het resultaat van schietoefeningen van dichtbij komen opmeten.
Edit:After edit by Kaal on 01-08-2005 at 10:27
Reason:
--------------------------------

Ik kan mij over die foto's niet uitspreken maar ook al zijn die echt zal dat zeker niet te wijten zijn aan die uranium-granaten. De radioactiviteit die die dingen uitstralen is verwaarloosbaar of anders zouden de Amerikanen (en de Britten) die niet gebruiken. Men vergeet altijd dat de mensen die het meest in contact komen met die dingen de soldaten zelf zijn. Die granaten worden al decennia lang opgeslagen en behandeld zonder bijzondere maatregelen. Zij zijn *niet* gevaarlijk zolang ze niet gebruikt worden.

Het goedje is pas gevaarlijk wanneer de granaat na inslag uranium-stofdeeltjes in de lucht vrijlaat. Je mag die stofdeeltjes zeker niet inademen. Ze zijn wel zodanig zwaar dat zij heel snel weer op de grond neervallen. Eens dat gebeurd is moet je bijna stof van de grond on je mond steken om een stuk depleted uranieum in te nemen. De gevaarlijke zones zijn beperkt tot een paar meters rond de inslag van een granaat. Daar enkel tanks en de boordkanonnen van sommige helikopters uranium-granaten afvuren zijn die zone's heel beperkt. Uranium-granaten dienen immers om het pantser van vijandelijke tanks te doorboren. Er zit geen uranium in de artilleriegranaten, raketten en luchtbommen die de Amerikanen en Britten gebruiken om alle andere doelwitten te bewerken. Het percentage uranium-munitie dat gebruikt werd is miniem vergeleken met de andere types munities.

Hoe dan ook, de radioactiviteit van de U-granaten is zodanig klein dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het genetische defekten kan veroorzaken. Als dat het geval zou zijn zouden de Amerikaanse tankisten al duizenden misvormed kinderen gekregen hebben. Als er dan defekten veroorzaakt worden, dan zal dat volgens mij te wijten zijn aan de giftigheid van die stofdeeltjes die een moeder of een vader toevallig heeft ingeademd of ingeslikt. Een beetje zoals het effekt van dioxine. Ik acht het wel allemaal onwaarschijnlijk, want ook Amerikanen komen regelmatig in contact met die stofdeeltjes, bvb als ze het resultaat van schietoefeningen van dichtbij komen opmeten.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik kan mij over die foto's niet uitspreken maar ook al zijn die echt zal dat zeker niet te wijten zijn aan die uranium-granaten. De radioactiviteit die die dingen uitstralen is verwaarloosbaar of anders zouden de Amerikanen (en de Britten) die niet gebruiken. Men vergeet altijd dat de mensen die het meest in contact komen met die dingen de soldaten zelf zijn. Die granaten worden al decennia lang opgeslagen en behandeld zonder bijzondere maatregelen. Zij zijn *niet* gevaarlijk zolang ze niet gebruikt worden.

Het goedje is pas gevaarlijk wanneer de granaat na inslag uranium-stofdeeltjes in de lucht vrijlaat. Je mag die stofdeeltjes zeker niet inademen. Ze zijn wel zodanig zwaar dat zij heel snel weer op de grond neervallen. Eens dat gebeurd is moet je bijna stof van de grond on je mond steken om een stuk depleted uranieum in te nemen. De gevaarlijke zones zijn beperkt tot een paar meters rond de inslag van een granaat. Daar enkel tanks en de boordkanonnen van sommige helikopters uranium-granaten afvuren zijn die zone's heel beperkt. Uranium-granaten dienen immers om het pantser van vijandelijke tanks te doorboren. Er zit geen uranium in de artilleriegranaten, raketten en luchtbommen die de Amerikanen en Britten gebruiken om alle andere doelwitten te bewerken. Het percentage uranium-munitie dat gebruikt werd is miniem vergeleken met de andere types munities.

Hoe dan ook, de radioactiviteit van de U-granaten is zodanig klein dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het genetische defekten kan veroorzaken. Als dat het geval zou zijn zouden de Amerikaanse tankisten al duizenden misvormed kinderen gekregen hebben. Als er dan defekten veroorzaakt worden, dan zal dat volgens mij te wijten zijn aan de giftigheid van die stofdeeltjes die een moeder of een vader toevallig heeft ingeademd. Een beetje zoals het effekt van dioxine. Ik acht het wel allemaal onwaarschijnlijk, want ook Amerikanen komen regelmatig in contact met die stokdeeltjes, bvb als ze het resultaat van schietoefeningen van dichtbij komen opmeten.

VlaamseBelg
1 augustus 2005, 10:41
...anders zouden de Amerikanen (en de Britten) die niet gebruiken.

Yeah, right... Er zijn ook al heel wat Amerikanen ziek geworden van die dingen en er zijn ook misvormde kindjes geboren in de VS.

Riksken
1 augustus 2005, 11:26
Yeah, right... Er zijn ook al heel wat Amerikanen ziek geworden van die dingen en er zijn ook misvormde kindjes geboren in de VS.
Het klopt nochtans grotendeels wat Kaal schrijft.

TypO
3 augustus 2005, 09:33
t is misschien de schuld van wat Chemical Ali allemaal voor Saddam heeft mogen uitsteken.

de limburgse leeuw
4 augustus 2005, 20:11
Hier vind u de gehele site.
http://www.benjaminforiraq.org/contaminazioneitaly.htm

Vreselijk gewoon. Ik ben bang dat het echte foto's zijn, Grellig. In ieder geval hebben Belgische militairen die in ex-Joegoslavië zijn geweest ook hun klachten. Ook daar zijn bommen gebruikt op basis van dat radioactief afval. Zij krijgen echter geen gehoor bij de overheden. Ik heb over hen al een tijd niks gehoord.
Weet iemand hoe het afgelopen is ?

groene flamingant
4 augustus 2005, 20:56
De radioactiviteit die die dingen uitstralen is verwaarloosbaar of anders zouden de Amerikanen (en de Britten) die niet gebruiken. Men vergeet altijd dat de mensen die het meest in contact komen met die dingen de soldaten zelf zijn. ...Het goedje is pas gevaarlijk wanneer de granaat na inslag uranium-stofdeeltjes in de lucht vrijlaat. Je mag die stofdeeltjes zeker niet inademen. Ze zijn wel zodanig zwaar dat zij heel snel weer op de grond neervallen. Eens dat gebeurd is moet je bijna stof van de grond on je mond steken om een stuk depleted uranieum in te nemen... ... Als er dan defekten veroorzaakt worden, dan zal dat volgens mij te wijten zijn aan de giftigheid van die stofdeeltjes die een moeder of een vader toevallig heeft ingeademd of ingeslikt. Een beetje zoals het effekt van dioxine. Ik acht het wel allemaal onwaarschijnlijk, want ook Amerikanen komen regelmatig in contact met die stofdeeltjes, bvb als ze het resultaat van schietoefeningen van dichtbij komen opmeten.
Een Duitse professor, Siegwart-Horst Günther, toonde reeds na de eerste Golfoorlog het mogelijke verband aan tussen het gebruik van verarmd uranium enerzijds en leukemie + aangeboren afwijkingen bij Iraakse kinderen anderzijds:
- Bij een bezoek aan Irak na de eerste Golfoorlog viel het hem op dat kinderen die speelden met restanten van verarmd uranium-munitie korte tijd later leukemie kregen en uiteindelijk stierven. Zijn argwaan werd gewekt en hij besloot een kogel mee te nemen naar Duitsland voor onderzoek. Bij de 'Freie Universität Berlin', waar hij het projectiel binnen bracht, werd hem meegedeeld dat de kogel "toxisch en radioactief" was. Onder groot politievertoon, in speciaal beveiligde pakken, werd de kogel (het ging dus nog steeds om één kogel) in beslag genomen. Enkele weken later werd de Duitse professor aangehouden omdat hij ioniserende straling had laten ontsnappen.

- Deze Duitse professor werd gearesteerd omdat hij 1 (één!!) verarmd uraniumprojectiel Duitsland had binnengebracht. Bij de beide Golfoorlogen én op de Balkan zijn tientallen tonnen van deze munitie gedropt, waarvan een groot deel achtergebleven is op het terrein. Een groot deel van deze munitie zou ondertussen reeds verdwenen zijn onder het woestijnzand.

- Verarmd uranium is een afvalproduct bij het verrijkingsproces van natuurlijk uranium tot verrijkt uranium, bestemd als brandstof voor kerncentrales. Het is toxisch en radioactief. In Europa wordt het opgeslagen in speciaal beveiligde depots. Een zeer kostbare operatie. In militaire kringen schrikt men er echter niet voor terug dit materiaal te gebruiken voor het vervaardigen van munitie.

- Verarmd uranium is niet zo onschuldig als het lijkt. In vaste vorm en bij beperkt contact met de huid, zijn de risico's beperkt. Wanneer het projectiel afgevuurd wordt, verbrand de kop (enkel de kop van het projectiel bestaat uit verarmd uranium) en verpulvert deze tot fijn stof. In tegenstelling tot wat hierboven beweert wordt, is al meermaals gesteld dat dit stof zich via de wind kan verspreiden over een afstand van 200 kilometer en meer. Op deze manier kan het verarmd uranium terecht komen in de voedselketen. Volgens bepaalde bronnen zou in Irak ook reeds besmetting van het grondwater zijn vastgesteld. Door inademing kan het stof ook in de longen terecht komen, waar het jarenlang aanwezig blijft. De risico's zijn niet te onderschatten: niet alleen is verarmd uranium radioactief. Zoals alle zware metalen is het ook zeer toxisch.

- Verarmd uranium werd vóór de huidige Irak-oorlog ook reeds gebruikt in de eerste Golfoorlog en op de Balkan. Zowel op de Balkan als in Irak ging na de oorlog het aantal leukemiegevallen pijlsnel de hoogte in (tot vertienvoudiging van het aantal leukemiepatiënten). Ook werd vastgesteld dat plots opvallend veel kinderen geboren werden met vreselijke aangeboren afwijkingen (gelijkaardige afwijkingen zoals op foto's bovenaan deze topic).

- Na de eerste Golfoorlog in Irak werden veel Amerikaanse soldaten geconfronteerd met het 'Golfsyndroom'. Na de Balkanoorlog (waar eveneens verarmd uranium gebruikt werd) werden veel soldaten geconfronteerd met het 'Balkansyndroom'. Na jarenlange minimalisering van de klachten door militaire overheden en pogingen deze klachten toe te schrijven aan het mogelijke gebruik van chemische wapens door bvb. het Iraakse leger, rijst de laatste jaren steeds meer het vermoeden dat deze 'syndromen' verband zouden kunnen houden met het gebruik van verarmd uranium.

- Toen Saoudische soldaten ná de eerste Golfoorlog die met verarmd uranium kapotgeschoten tanks en legervoertuigen verwijderden, werden al deze toestellen stevig ingepakt in een speciale beschermende folie.

- Bij de laatste Golfoorlog, kregen óók Amerikaane soldaten plotseling voorschriften hoe om te gaan met deze munitie. Onder andere werd meegedeeld dat zeer omzichtig moest worden omgesprongen met munitie waarvan de verpakking beschadigd was.


'k Heb eigenlijk niet veel tijd meer (trek er morgen een weekend tussen uit) maar wou toch even een aantal bedenkingen aanbrengen bij deze discussie, waaruit mijns insziens toch mag blijken dat de risico's van verarmd uranium veel groter zijn dan al te vaak vermoed wordt.

Shizie
4 augustus 2005, 20:59
ik denk dat zulke misvormde kinderen soms overal geboren worden. Moeder natuur laat het soms afweten he...

Trouwens, ik heb foto's gezien met nog meer misvormde kinderen op ogrish.com
Edit:After edit by Shizie on 04-08-2005 at 22:00
Reason:
--------------------------------

ik denk dat zulke misvormde kinderen soms overal geboren worden. Moeder natuur laat het soms afweten he...

Trouwens, ik heb foto's gezien met nog meer misvormde kinderen op ogrish.com

Before any edits, post was:
--------------------------------

ik denk dat zulke misvormde kinderen overal geboren worden. Moeder natuur laat het soms afweten he :D

boer_bavo
4 augustus 2005, 21:22
Of die foto's echt zijn of niet laat ik nog even in het midden. Wat wél onbewezen is is de band tussen eventueel gebruik van radioactief mateiraal en de misvormingen.

de limburgse leeuw
4 augustus 2005, 22:07
Of die foto's echt zijn of niet laat ik nog even in het midden. Wat wél onbewezen is is de band tussen eventueel gebruik van radioactief mateiraal en de misvormingen.

Toch toevallig dat deze klachten vooral voorkomen rond Tsjernobyl en in oorlogslanden als Irak en ex-Joegoslavië.

Ik zou niet zo grof durven stellen dat er geen verband is. De militaire overheden proberen deze misdaden tegen de menselijkheid natuurlijk in de doofpot te steken, ze gaan er zeker geen reclame voor maken.

Xnorf
5 augustus 2005, 00:15
Is munitie niet gemaakt om te doden? :s

Internaut
5 augustus 2005, 03:57
In Hiroshima zijn de gevolgen tot op de dag van vandaag ook nog altijd te merken...

groene flamingant
11 augustus 2005, 19:20
Ik zou niet zo grof durven stellen dat er geen verband is. De militaire overheden proberen deze misdaden tegen de menselijkheid natuurlijk in de doofpot te steken, ze gaan er zeker geen reclame voor maken.
Daar komt het vermoedelijk op neer en niet toevallig. De gevolgen van het gebruik van verarmd uranium toegeven, betekent immers óók de verantwoordelijkheid voor de gevolgen opnemen. En verantwoordelijkheid, dat betekent: sanering van besmet oorlogsgebied, schadevergoedingen aan soldaten die ziek werden door gebruik van dit materiaal,...

De financiële verantwoordelijkheid voor de gevolgen van het gebruik van verarmd uranium, wegen m.a.w. zó zwaar dat het waarschijnlijk nog jaren zal duren voor men de gevolgen officieel zal (durven?) toegeven.

Mephisto
12 augustus 2005, 09:48
Of die foto's echt zijn of niet laat ik nog even in het midden. Wat wél onbewezen is is de band tussen eventueel gebruik van radioactief mateiraal en de misvormingen.Lees die tekst erboven eens; dan weet je dat dat verband al lang wèl bewezen is.

Antoon
12 augustus 2005, 09:57
t is misschien de schuld van wat Chemical Ali allemaal voor Saddam heeft mogen uitsteken.

Meer dan waarschijnlijk.

Raven
12 augustus 2005, 14:53
Lijkt me getrukeerd. In de buurt van Tsjernobyl komen veel kankers voor, en veel miskramen... maar mutaties is eerder iets voor tekenfilms en sci-fi

groene flamingant
12 augustus 2005, 22:26
Meer dan waarschijnlijk.
Begin dan eens met uit te leggen waarom zulke misvormde kinderen bijna niet voorkwamen en na de twee Golfoorlogen ineens wél.