PDA

View Full Version : Bob Dylan's muziek heeft de wereld veranderd........


Pietje
5 augustus 2005, 21:03
Tot die conclusie kwam een allegaartje van rock-, film- en TV-sterren toen het Britse magazine "Uncut" hen vroeg welke muziek, films, tv-programma's en boeken volgens hen de wereld hebben veranderd. Liever zag ik John Lennon op één en Dylan op twee, MAAR ik gun het "Bwawb" natuurlijk van harte :thumbsup:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/magazine/overzicht/050804Dylan/index.html
Edit:After edit by Pietje on 05-08-2005 at 22:06
Reason:
--------------------------------

Tot die conclusie kwam een allegaartje van rock-, film- en TV-sterren toen het Britse magazine "Uncut" hen vroeg welke muziek, films, tv-programma's en boeken volgens hen de wereld hebben veranderd. Liever zag ik John Lennon op één en Dylan op twee, MAAR ik gun het "Bwawb" natuurlijk van harte :thumbsup:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/magazine/overzicht/050804Dylan/index.html

Before any edits, post was:
--------------------------------

Tot die conclusie kwam een allegaartje van rock-, film- en TV-sterren toen het Britse

Derk de Tweede
21 april 2008, 12:05
Ik vind Dylan alleen maar af en toe leuk.
Na dat geheimzinnige motorongeluk vond ik helemaal niets meer!
Sorry, maar ik kan ik ook niet zo goed tegen dat piepstemmetje van hem.

Johan217
21 april 2008, 12:08
Die man heeft inderdaad enkele schitterende songs geschreven, alleen hoor ik ze veel liever in de uitvoering door andere artiesten 8-)

Derk de Tweede
21 april 2008, 12:48
Die man heeft inderdaad enkele schitterende songs geschreven, alleen hoor ik ze veel liever in de uitvoering door andere artiesten 8-)

Hoewel 'Like a rolling stone' een mijlpaal is.
Wordt in het jaar 2525 nog steeds gedraaid.

roger verhiest
21 april 2008, 12:54
Er zit meer "wijsheid" in sommige opera-aria's van W.A. Mozart ; dat de tijden veranderen is "an sich" niet zo'n orginele opvatting ; maar het is wel fraai gebracht evenals zijn "tribute" aan zijn rondtrekkende troubadours-voorgangers.

L. J. Brutus
21 april 2008, 16:28
Hoewel 'Like a rolling stone' een mijlpaal is.
Wordt in het jaar 2525 nog steeds gedraaid.

Ik durf gokken binnen honderd jaar al niet meer.

Derk de Tweede
21 april 2008, 16:39
Ik durf gokken binnen honderd jaar al niet meer.

Mijn muziekleraar (tevens leraar Frans) lachte mij uit in 1965.......ik was nog te jong om een weerwoord tegeven.
"The Beatles, die apen, daar hoor je over 10 jaar niets meer van"
En die ouwe lul is in 1972 de pijp uitgegaan. 8-)
Dit jaar bestaan de Beatles (zeker als instituut) alweer 52 jaar.


On 22 June 1957 the Quarrymen played twice at an outdoor party in Rosebery Street to celebrate the 750th anniversary of the granting of Liverpool’s charter by King John.

On Saturday 6 July 1957 the band played at St. Peter's Church garden fête.[1] In the afternoon they played on a stage in a field behind the church. After the set, Ivan Vaughan - a pal of Lennon who was attending the event with another of his friends, Paul McCartney - introduced his two friends to each other. Lennon and McCartney chatted for a few minutes while the band was setting up in the church hall for the second set.[1] McCartney demonstrated how he tuned his guitar and sang Eddie Cochran's "Twenty Flight Rock" and Gene Vincent's "Be-Bop-A-Lula", and a medley of Little Richard hits to his own guitar accompaniment.[2] The evening show started at 8 p.m. and admission cost two shillings. A young audience member, Bob Molyneux, recorded part of the evening performance on his Grundig portable reel-to-reel tape recorder. After the show, Lennon and Shotton discussed the afternoon encounter they had had with Ivan Vaughan's young friend and Lennon indicated that he thought they should invite McCartney to join their fledgling group. Two weeks later, Pete Shotton encountered McCartney, who was cycling through Woolton. Shotton conveyed Lennon's casual invitation to McCartney to join the group

kiko
21 april 2008, 16:50
Ik denk dat de Beatles een veel grotere invloed gehad hebben dan Bob Dylan.

L. J. Brutus
21 april 2008, 16:53
Mijn muziekleraar (tevens leraar Frans) lachte mij uit in 1965.......ik was nog te jong om een weerwoord tegeven.
"The Beatles, die apen, daar hoor je over 10 jaar niets meer van"
En die ouwe lul is in 1972 de pijp uitgegaan. 8-)
Dit jaar bestaan de Beatles (zeker als instituut) alweer 52 jaar.


On 22 June 1957 the Quarrymen played twice at an outdoor party in Rosebery Street to celebrate the 750th anniversary of the granting of Liverpool’s charter by King John.

On Saturday 6 July 1957 the band played at St. Peter's Church garden fête.[1] In the afternoon they played on a stage in a field behind the church. After the set, Ivan Vaughan - a pal of Lennon who was attending the event with another of his friends, Paul McCartney - introduced his two friends to each other. Lennon and McCartney chatted for a few minutes while the band was setting up in the church hall for the second set.[1] McCartney demonstrated how he tuned his guitar and sang Eddie Cochran's "Twenty Flight Rock" and Gene Vincent's "Be-Bop-A-Lula", and a medley of Little Richard hits to his own guitar accompaniment.[2] The evening show started at 8 p.m. and admission cost two shillings. A young audience member, Bob Molyneux, recorded part of the evening performance on his Grundig portable reel-to-reel tape recorder. After the show, Lennon and Shotton discussed the afternoon encounter they had had with Ivan Vaughan's young friend and Lennon indicated that he thought they should invite McCartney to join their fledgling group. Two weeks later, Pete Shotton encountered McCartney, who was cycling through Woolton. Shotton conveyed Lennon's casual invitation to McCartney to join the group

Ik heb niet over de Beatles gesproken ;-)

HAMC
21 april 2008, 17:13
Ik vind Bob een beetje ne zageman.

Havana
21 april 2008, 17:37
Ik denk dat de Beatles een veel grotere invloed gehad hebben dan Bob Dylan.

Het was thans Dylan die 'the fab four' even wakker schudde:"Jongens, met zo'n succes zijn jullie het maatschappelijk verplicht' veel meer inhoud in jullie teksten te steken!! (of zo ongeveer ;-))

McCartney over Dylan... (http://nl.youtube.com/watch?v=nm7mBF8jdtg&feature=related) (28 sec)

The Paulus Experience
21 april 2008, 18:00
Dat ge zegt dat de anticonceptiepil de wereld veranderd heeft, ok.
Maar de muziek van Dylan? pff.. kampvuurgezeik.

floppy
21 april 2008, 18:15
Ik vind Bob een beetje ne zageman.

Een beetje? De Limburger van de singer-songwriters is hij...

Havana
21 april 2008, 18:26
Een beetje? De Limburger van de singer-songwriters is hij...

Tja, 't kunnen niet allemaal Strangers zijn hé.. En maar goed ook!

floppy
21 april 2008, 18:33
Tja, 't kunnen niet allemaal Strangers zijn hé.. En maar goed ook!

Inderdeed een goede zaak!

kiko
21 april 2008, 19:01
Het was thans Dylan die 'the fab four' even wakker schudde:"Jongens, met zo'n succes zijn jullie het maatschappelijk verplicht' veel meer inhoud in jullie teksten te steken!! (of zo ongeveer ;-)
Kan best zijn, maar uiteindelijk waren de Beatles véél belangrijker qua invloed dan Bob Dylan.

Havana
21 april 2008, 19:03
Kan best zijn, maar uiteindelijk waren de Beatles véél belangrijker qua invloed dan Bob Dylan.

Zou best kunnen - daar spreek ik me niet over uit.
Heb jij dat ergens gemeten dan?

Everytime
21 april 2008, 19:12
Die man heeft inderdaad enkele schitterende songs geschreven, alleen hoor ik ze veel liever in de uitvoering door andere artiesten 8-)

Je hebt dus liever Avril Lavigne dan Bob Dylan?
http://www.youtube.com/watch?v=KUA8-AVjsaw

kiko
21 april 2008, 20:00
Zou best kunnen - daar spreek ik me niet over uit.
Heb jij dat ergens gemeten dan?
De hitsingles en hitalbums spreken voor zichzelf.

En kom niet af met de dooddoener dat commercieel succes niet gelijk is aan invloed, want als je zoals de Beatles letterlijk honderden miljoenen singles/LP's verkocht hebt, je tientallen hits gehad hebt en je decennia later nog steeds gekoesterd wordt door de overgrote meerderheid van de muziekcritici èn muzikanten, kun je bezwaarlijk zeggen dat ze geen gigantische invloed gehad hebben.

PollyCorrect
21 april 2008, 20:15
http://www.akinator.com/aki_fr/index.html

Dit heb ik zo'n 20x gedaan vandaag :oops:

berre
21 april 2008, 21:03
Tot die conclusie kwam een allegaartje van rock-, film- en TV-sterren toen het Britse magazine "Uncut" hen vroeg welke muziek, films, tv-programma's en boeken volgens hen de wereld hebben veranderd. Liever zag ik John Lennon op één en Dylan op twee, MAAR ik gun het "Bwawb" natuurlijk van harte :thumbsup:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/magazine/overzicht/050804Dylan/index.html
Edit:After edit by Pietje on 05-08-2005 at 22:06
Reason:
--------------------------------

Tot die conclusie kwam een allegaartje van rock-, film- en TV-sterren toen het Britse magazine "Uncut" hen vroeg welke muziek, films, tv-programma's en boeken volgens hen de wereld hebben veranderd. Liever zag ik John Lennon op één en Dylan op twee, MAAR ik gun het "Bwawb" natuurlijk van harte :thumbsup:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/magazine/overzicht/050804Dylan/index.html

Before any edits, post was:
--------------------------------

Tot die conclusie kwam een allegaartje van rock-, film- en TV-sterren toen het Britseonze goeien ouwe bob!

mijn held is-ie voorwaar :-)
ben nu wat bezig in "the formative Dylan", een boek met meer uitleg over de muzikale uitwerking en de oorsprong van vele van zijn liedjes tussen 61 en 63

berre
21 april 2008, 21:04
Een beetje? De Limburger van de singer-songwriters is hij...heeey:-o
problemen met limburgers?!

Derk de Tweede
21 april 2008, 21:11
Kan best zijn, maar uiteindelijk waren de Beatles véél belangrijker qua invloed dan Bob Dylan.
Ze hebben elkaar ontmoet, en toen kwam Lennon later met het Dylaniske 'You've got to hide your love away', geschreven voor Brian Epstein.
Maar vokaal zijn de Beatles veel beter dan Bob.

Havana
21 april 2008, 21:15
De hitsingles en hitalbums spreken voor zichzelf.

En kom niet af met de dooddoener dat commercieel succes niet gelijk is aan invloed, want als je zoals de Beatles letterlijk honderden miljoenen singles/LP's verkocht hebt, je tientallen hits gehad hebt en je decennia later nog steeds gekoesterd wordt door de overgrote meerderheid van de muziekcritici èn muzikanten, kun je bezwaarlijk zeggen dat ze geen gigantische invloed gehad hebben.

:cry: Ik weet het gewoon niet

kiko
21 april 2008, 21:17
Ze hebben elkaar ontmoet, en toen kwam Lennon later met het Dylaniske 'You've got to hide your love away', geschreven voor Brian Epstein.
Maar vokaal zijn de Beatles veel beter dan Bob.
Nou ja, ik wil er geen Beatles vs Dylan topic van maken. Dylan is cool en getalenteerd, maar soms is het teveel geneuzel wat mij betreft.

Indien Dylan een veel betere stem had, kon hij misschien een echte wereldster geworden zijn, wie weet.

Jazeker
21 april 2008, 21:18
Die man heeft inderdaad enkele schitterende songs geschreven, alleen hoor ik ze veel liever in de uitvoering door andere artiesten 8-)

Daar zeg je dus mijn klomplete mening over Bob Dylan... De covers zijn altijd beter dan het origineel. Ik had hier zo ooit een duet op video tussen Bob Dylan en Johnny Cash... de jankende kat tegen de mens met een goede diepe stem. Wat een ontnuchtering.

kiko
21 april 2008, 21:22
:cry: Ik weet het gewoon niet
Kom hier (knuffelt Havana).

Lol.

Dronkoers
21 april 2008, 22:07
heeey:-o
problemen met limburgers?!

Ik wil een Limburgse :-(

toccata
21 april 2008, 22:14
Ik wil een Limburgse :-(

Voor hoeft het niet specifiek een limburgse te zijn

Dronkoers
21 april 2008, 22:19
Voor hoeft het niet specifiek een limburgse te zijn

Jawel, 'k em da nog nooit gehad ;-)

Havana
21 april 2008, 22:19
Kom hier (knuffelt Havana).

Lol.

Je hebt me gered van http://boomknuffellen.hyves.nl/

tx;-)

Derk de Tweede
22 april 2008, 09:15
Ik wil een Limburgse :-(
Ik een lekkere Friezin.

Johan217
22 april 2008, 09:51
Ik had hier zo ooit een duet op video tussen Bob Dylan en Johnny Cash... de jankende kat tegen de mens met een goede diepe stem. Wat een ontnuchtering.
Daar zeg je wat: Johnny Cash' muziek heeft de wereld veranderd! :)