PDA

View Full Version : AY YILDIZ powered by Base...


borcha
13 juni 2003, 14:29
Base Lanceert nieuw tarief voor de Turkse gemeenschap... AY Yildiz.Na grondig studiewerk is gebleken dat de turkse gemeenschap in ons land reeds zo goed is ingeburgerd dat we mogen stoppen met het integratiebeleid.
Vanaf nu kan de turkse gemeenschap in ons land aanspraak maken op zijn eigen tariefplan met commerciële uitzonderheden, zo kunnen ze bijvoorbeeld voordeliger naar mekaar bellen en sms-en maar uiteraard ook voordeliger naar Turkije bellen, en ook naar Nederland, en... Duitsland, en... Frankrijk, en... Luxemburg, enz... Let wel dit tarief is ook voor ons aller Belgen toegankelijk, alleen... moeten we dan even eerst snel turks gaan leren want de standaard diensten, zoals voice mail staan in het turks...
Nooit meer discriminatie,
Lang Leve de integratie... Lang Leve AY Yildiz...[/b]

DaBlacky
13 juni 2003, 14:52
Voorstel om dit te verplaatsen naar Koetjes en Kalfjes, aangezien het klinkklare onzin is (ik heb het alleszins nergens gevonden op de site (www.base.be) van BASE).

Indien niet: show me some evidence.

borcha
13 juni 2003, 16:21
Hey DaBlacky,

Ik hoop alleen maar voor jou dat je niet altijd zo stout en niet onderbouwd reageert, ga even langs een base shop en vraag ernaar, en...

you will see.

Jouw antwoord is niet vriendelijk om het ineens te willen verplaatsen omdat JIJ niet de moeite doet of instaat bent om de correcte informatie te vinden.

Quicky
13 juni 2003, 17:31
Het moest er eens van komen hé, dit is waarschijnlijk nog maar het begin, maar ja ge moet da verstaan hé, die mensen hebben het al zo moeilijk... :twisted:

DaBlacky
14 juni 2003, 09:04
Ik wacht nog steeds op de link. Ik ben al aan het zoeken geweest,maar heb het nog niet gevonden...

vanbasten
14 juni 2003, 11:10
Da blacky jongen, als ge dat gelooft zijt ge wel vrij simpel denk ik zenne :D kzal u maar uit uw lijden verlossen...ge zou anders nog heel het internet afzoeken.

Mannen, tis nie omdat hij een agalev avatar heeft dat ge die jongen zo moet laten afzien eh 8O :lol:

borcha
15 juni 2003, 21:21
Hey...

Kijk eens even naar www.dns.be en vraag eens wie eigenaar is van de webstek www.ayyildiz.be ...


Is dit voor jou voldoende???


:twisted: :twisted: :twisted:

Dies
15 juni 2003, 22:09
DOMAIN ayyildiz
Status Registered
Registered Fri Mar 14 2003
Licensee:
Name Serge Billiouw
Company Base nv/sa
Language N
Address Kol. Bourgstraat 115
1140 Brussel
Belgium
Phone +32-2 728 45 37
Fax +32-2 728 43 18
Email [email protected]

En neen dat zegt helemaal niet voldoende! Zeker niet daar www.ayyildiz.be niet bestaat.

Ali
15 juni 2003, 22:42
op dit forum hebben ze het ook over dit verhaaltje:

http://www.vergelijking.be/forum/viewtopic.php?t=24&start=0

:wink:

Pat
16 juni 2003, 15:28
Hier hebben ze het er ook over:

http://www.belgiquemobile.be/

filosoof
20 juni 2003, 18:55
Base Lanceert nieuw tarief voor de Turkse gemeenschap... AY Yildiz.Na grondig studiewerk is gebleken dat de turkse gemeenschap in ons land reeds zo goed is ingeburgerd dat we mogen stoppen met het integratiebeleid.
Vanaf nu kan de turkse gemeenschap in ons land aanspraak maken op zijn eigen tariefplan met commerciële uitzonderheden, zo kunnen ze bijvoorbeeld voordeliger naar mekaar bellen en sms-en maar uiteraard ook voordeliger naar Turkije bellen, en ook naar Nederland, en... Duitsland, en... Frankrijk, en... Luxemburg, enz... Let wel dit tarief is ook voor ons aller Belgen toegankelijk, alleen... moeten we dan even eerst snel turks gaan leren want de standaard diensten, zoals voice mail staan in het turks...
Nooit meer discriminatie,
Lang Leve de integratie... Lang Leve AY Yildiz...[/b]
Dat heet "Niche marketing"...

Pat
20 juni 2003, 19:19
Base Lanceert nieuw tarief voor de Turkse gemeenschap... AY Yildiz.Na grondig studiewerk is gebleken dat de turkse gemeenschap in ons land reeds zo goed is ingeburgerd dat we mogen stoppen met het integratiebeleid.
Vanaf nu kan de turkse gemeenschap in ons land aanspraak maken op zijn eigen tariefplan met commerciële uitzonderheden, zo kunnen ze bijvoorbeeld voordeliger naar mekaar bellen en sms-en maar uiteraard ook voordeliger naar Turkije bellen, en ook naar Nederland, en... Duitsland, en... Frankrijk, en... Luxemburg, enz... Let wel dit tarief is ook voor ons aller Belgen toegankelijk, alleen... moeten we dan even eerst snel turks gaan leren want de standaard diensten, zoals voice mail staan in het turks...
Nooit meer discriminatie,
Lang Leve de integratie... Lang Leve AY Yildiz...[/b]
Dat heet "Niche marketing"...

Ik ken heel wat politieke bewegingen die aan dat soort van "niche marketing" doen hoor.

Moby
21 juni 2003, 03:41
Base Lanceert nieuw tarief voor de Turkse gemeenschap... AY Yildiz.[/b]

Dit is geen discriminatie, maar louter business. Men wil extra inkomens hebben door bellen naar bepaalde landen aantrekkelijker te maken, mét bijkomende voordelen. In dit geval is het naar Turkije en is nog in testfase. Het zou idioot overkomen indien men iedereen goedkoper bellen naar Turkijke zou aanbieden. Voor Base zou het project duurder worden en voor ons van geen belang.

Belgacom heeft ook dergelijke formules. Zo belt men naar mensen die veel naar bepaalde landen bellen en stelt ze voor om via een abonnement goedkoper te bellen.

Indien men zomaar zo'n project zou lanceren, dan spreekt men van discriminatie. In dit geval...slimme zakenmensen! :wink:

Pat
21 juni 2003, 16:12
Base Lanceert nieuw tarief voor de Turkse gemeenschap... AY Yildiz.[/b]

Dit is geen discriminatie, maar louter business. Men wil extra inkomens hebben door bellen naar bepaalde landen aantrekkelijker te maken, mét bijkomende voordelen. In dit geval is het naar Turkije en is nog in testfase. Het zou idioot overkomen indien men iedereen goedkoper bellen naar Turkijke zou aanbieden. Voor Base zou het project duurder worden en voor ons van geen belang.

Belgacom heeft ook dergelijke formules. Zo belt men naar mensen die veel naar bepaalde landen bellen en stelt ze voor om via een abonnement goedkoper te bellen.

Indien men zomaar zo'n project zou lanceren, dan spreekt men van discriminatie. In dit geval...slimme zakenmensen! :wink:

Dan zijn dancinguitbaters ook slimme zakenmensen: Die richten zich ook op een bepaald publiek en houden anderen, op basis van uiterlijk, buiten.

Trouwens het aanbod is niet gericht op 'bepaalde landen' het aanbod geldt voor zowel alle binnenlandse als buitenlandse sms/gesprekken. Door de dienst en helpdesk opzettelijk in het Turks te doen verlopen bouwen ze een drempel in om zeker te zijn dat enkel Turken reageren op de gunstige tarieven. Het is dus helemaal niet zoals de formules bij Belgacom die én toegankelijk zijn voor iedereen én zich enkel naar bepaalde landen richten.

Verzekeringsmaatschappijen volgen dit soort trends ook trouwens waarbij de woonplaats (stad of platteland) en de leeftijd een rol spelen in het toekennen van hogere of lagere tarieven.

Moby
21 juni 2003, 22:00
Dan zijn dancinguitbaters ook slimme zakenmensen: Die richten zich ook op een bepaald publiek en houden anderen, op basis van uiterlijk, buiten.


Een dancinguitbater weigert ze op basis van hun nationaliteit, HOEWEL ze WEL interresse hebben in de toegang.
Base wil bellers naar Turkije lokken en probeert ze over te halen door ook Turks te gebruiken. Zij krijgen er dan extra voordelen bij zodat het NOG aantrekkelijker wordt. Iedereen mag zich aansluiten, maar het ligt voor de hand dat ze ook Turks moeten kennen, anders begrijpen ze je niet daar in Turkije. :lol: Door de winst op het bellen naar Turkije kunnen ze verlaagde tarieven aanbieden voor bellen in het binnenland, voor de gebruikers.

Een bedrijf overleeft door originele ideeën te bedenken.

Dit heb ik dus begrepen uit berichten hieromtrent.
Misschien zou Base ook Nederlandstalige en Franstalige uitleg moeten verschaffen, zodat Belgen ook naar Turkije kunnen bellen en daarbij ook goedkopere gesprekken in het binnenland.

Eroku

Dies
22 juni 2003, 01:46
Misschien zou Base ook Nederlandstalige en Franstalige uitleg moeten verschaffen, zodat Belgen ook naar Turkije kunnen bellen en daarbij ook goedkopere gesprekken in het binnenland.
Misschien? Wanneer ik het hier goed begrepen heb dan is BASE hier toch wel eventjes ernstig de Belgische wetgeving aan zijn laars aan het lappen; het is namelijk hoegenaamd niet toegestaan om enkel service/uitleg/eender wat in een vreemde taal zoals bijvoorbeeld het Turks te verschaffen!

Knuppel
22 juni 2003, 07:59
Wat ik 'vreemd' vind is dat de eerste reacties op dit bericht er waren van: Belachelijk! Bestaat niet!
Als het dan toch blijkt te kloppen wordt het meteen vergoelijkt.

Raf
22 juni 2003, 10:41
Wat is het probleem? Ik heb er geen behoefte aan om goedkoper naar Turkije te bellen, aangezien ik daar sowieso nooit naar bel, juliie wel? Het stoort me hoegenaamd niet dat andere mensen wèl van die goedkopere diensten kunnen gebruik maken. Is het zo moeilijk om voor anderen de zon in het water te zien schijnen? Zielepoten!

Pat
22 juni 2003, 11:43
Wat is het probleem? Ik heb er geen behoefte aan om goedkoper naar Turkije te bellen, aangezien ik daar sowieso nooit naar bel, juliie wel? Het stoort me hoegenaamd niet dat andere mensen wèl van die goedkopere diensten kunnen gebruik maken. Is het zo moeilijk om voor anderen de zon in het water te zien schijnen? Zielepoten!

Ik vrees dat u het probleem niet goed vat. Indien het inderdaad enkel om een goedkoper tarief naar Turkije zou gaan dan zie ik daar, net als u, geen graten in. Probeer het artikel van de promotie, die overigens een testcase is, nogmaals te nauwkeurig te lezen:http://www.belgiquemobile.be/index.php?news=74

Het gaat dus niet enkel om een goedkoper tarief voor gesprekken naar Turkije (wat mij ook niet interesseert), maar ook naar de ons omringende landen én daarbovenop nog het versturen van SMSjes naar binnen en buitenland.

Als deze promotie een gunstige werking heeft, dan wil men zulk systeem veralgemenen. Kunt u het zich voorstellen dat er een voordelige tarief formule wordt uitgedokterd waarvan alles, tot en met de voicemail én helpdesk exclusief in het Nederlands is? Dit terwijl een anderstalige gebruiker, die een dienstverlening wil in zijn/haar eigen taal, dan maar moet gebruik maken van de algemene, duurdere tariefstructuur.

Raf
22 juni 2003, 11:47
Wat is het probleem? Ik heb er geen behoefte aan om goedkoper naar Turkije te bellen, aangezien ik daar sowieso nooit naar bel, juliie wel? Het stoort me hoegenaamd niet dat andere mensen wèl van die goedkopere diensten kunnen gebruik maken. Is het zo moeilijk om voor anderen de zon in het water te zien schijnen? Zielepoten!

Ik vrees dat u het probleem niet goed vat. Indien het inderdaad enkel om een goedkoper tarief naar Turkije zou gaan dan zie ik daar, net als u, geen graten in. Probeer het artikel van de promotie, die overigens een testcase is, nogmaals te nauwkeurig te lezen:http://www.belgiquemobile.be/index.php?news=74

Het gaat dus niet enkel om een goedkoper tarief voor gesprekken naar Turkije (wat mij ook niet interesseerd), maar ook naar de ons omringende landen én daarbovenop nog het versturen van SMSjes naar binnen en buitenland.

Als deze promotie een gunstige werking heeft, dan wil men zulk systeem veralgemenen. Kunt u het zich voorstellen dat er een voordelige tarief formule wordt uitgedokterd waarvan alles, tot en met de voicemail én helpdesk exclusief in het Nederlands is? Dit terwijl een anderstalige gebruiker, die een dienstverlening wil in zijn/haar eigen taal, dan maar moet gebruik maken van de algemene, duurdere tariefstructuur.

Ja, en?

Thomas Hx
22 juni 2003, 11:54
Voorstel om dit te verplaatsen naar Koetjes en Kalfjes, aangezien het klinkklare onzin is (ik heb het alleszins nergens gevonden op de site (www.base.be) van BASE).

Indien niet: show me some evidence.

Slimme praat voor een agalever :)

Pat
22 juni 2003, 12:36
Ja, en?

Sterke argumenten, daar kan ik niet tegenop :p

Dies
22 juni 2003, 13:25
Ja, en?
1) Dat is discriminatie
2) Dat is onwettig !!!!!!!!

Pat
22 juni 2003, 13:27
oops, foutje

DaBlacky
22 juni 2003, 13:48
Het gaat dus niet enkel om een goedkoper tarief voor gesprekken naar Turkije (wat mij ook niet interesseert), maar ook naar de ons omringende landen én daarbovenop nog het versturen van SMSjes naar binnen en buitenland.
SMSjes naar het binnenland blijven hetzelfde.

borcha
22 juni 2003, 14:11
Het wordt nu eens stillekes aan de moment om te stoppen met naast de feiten te zien en te antwoorden zeker...

Is uwe frank nu nog niet gevallen de discussie gaat hier niet om de details, hé... van wat naar waar en ofdat de prijzen voor sms nu dezelfde zijn of niet dat is niet de discussie de discussie moet hier ten gronde gevoerd worden en niet over de details wat hier wel op zijn plaats is is de fundamentele discussie. Dus de vraag is kan een bedrijf het integratiebeleid naast zich neer leggen en hierdoor een etnische groep stimmuleren om zich in hun eige te iossoleren ja of neen.
Kan een bedrijf zich permiteren om een specifieke etnische in voor of tegen te focussen om bepaalde zaken te issolmeren.
Hoe zou men ertyegen over kijken mocht hetzelfde bedrijf een tarief maken voor katholieken, zogezegd ook voor andere religies toegankelijk maar men moet eerst zijn vier aktes kennen en een attest van de plaatselijke priester afleveren, bv...

Dat is de discussie mijn vriend en niet zozeer de prijs, dat is maar invulling van het concept...

tot daar om de discussie weer eens een beetje te lijnen.

Raf
22 juni 2003, 15:47
Ja, en?
1) Dat is discriminatie
2) Dat is onwettig !!!!!!!!

Je zal me toch eens héél precies moeten uitleggen op welke manier jij daar discriminatie in ontwaart, want ik zie nog steeds het probleem niet.

Moby
22 juni 2003, 16:47
Base is een neutraal bedrijf dat enkel uit is op winst, en actief is in België, Nederland en Duitsland. Als zij de Turken voor zich wil winnen, omdat deze een nauwe band houden met Turkije én goed vertegenwoordigd zijn, dan mogen ze van mij een test houden. Men moet toch ERGENS beginnen.

Op het forum van www.vergelijking.be storen ze zich vooral aan de communicatie van Base die enkel in het Turks verloopt. Daar ben ik het volledig mee eens. Maar ik spreek niet van discriminatie, omdat het van een neutraal bedrijf komt, die zware concurrentie kent en de autochtonen (hun grootste inkomstenbron) zeker niet wil verliezen.
Bij grote bedrijven worden de beslissingen door een groep genomen die financieel willen overleven. Dit gebeurt ook in overleg met hun advocaat.

Er zijn websites (bedrijven) die zich uitsluitend op de Engelstalige surfers concentreren. Hiermee krijgen ze een grotere inkomstenbron, omdat de percentage van onlinebetalingen bij Amerikanen en Britten vele malen groter zijn. Dit heeft niets met discriminatie te maken, omdat men door zich met andere mensen bezig te houden er veel tijd verloren gaat en het financieel gezien amper opbrengt.

Men moet elke zaak apart bekijken en niet veralgemenen. Het is bijvoorbeeld niet vergelijkbaar met wat het AEL en het Vlaams Blok doen. Hun ideeën zijn van in het begin gebaseerd op het uitsluiten van anderstaligen, andersdenkenden,...

Eroku

Thomas Hx
22 juni 2003, 17:32
Dit is nu eenmaal de vrije economie :oops:

Dies
22 juni 2003, 18:24
Omdat de hele dienst slechts uitsluitend aangeboden wordt in het Turks kunnen enkel mensen die Turks spreken (dus quasi enkel Turken), gebruik maken van deze dienst. Andere mensen worden dus weerhouden van deze dienst op basis van taal (nationaliteit) en dat vind ik discriminatie!
Bovendien is het in overtreding met de wet, maar dat vinden sommigen blijkbaar geen struikelblok!

Raf
22 juni 2003, 19:58
Omdat de hele dienst slechts uitsluitend aangeboden wordt in het Turks kunnen enkel mensen die Turks spreken (dus quasi enkel Turken), gebruik maken van deze dienst. Andere mensen worden dus weerhouden van deze dienst op basis van taal (nationaliteit) en dat vind ik discriminatie!
Bovendien is het in overtreding met de wet, maar dat vinden sommigen blijkbaar geen struikelblok!

Welke wet?

Jan van den Berghe
22 juni 2003, 22:17
Welke wet?

De taalwetten die verband houden met de etikettering en documentatie van aangeboden diensten en goederen. Er zijn daar zelfs Europese richtlijnen over.

Raf
22 juni 2003, 22:39
Welke wet?

De taalwetten die verband houden met de etikettering en documentatie van aangeboden diensten en goederen. Er zijn daar zelfs Europese richtlijnen over.

Een ietsje specifieker graag. Ik wou graag precies weten welke wet het een bedrijf verbiedt om diensten in het Turks aan te bieden.

Dies
23 juni 2003, 05:42
Een ietsje specifieker graag. Ik wou graag precies weten welke wet het een bedrijf verbiedt om diensten in het Turks aan te bieden.
Allereerst een kleine nuancering: de wet verbiedt het niet om prodcuten of diensten aan te bieden in het Turks, maar wel om dit uitsluitend in het Turks te doen
Een 'recente' (1996) uitspraak van het Europees hof stelt dat etiketten in een voor de consument verstaanbare taal moeten opgesteld worden. D.w.z. dat Engels, Frans en/of Duits voldoende zijn. De nationale regeringen mogen evenwel strengere eisen stellen. De Belgische wetgeving mocht dus behouden blijven.
Deze Belgische wetgeving stelt namelijk dat de vermelding(op de etiketten evenals de gebruiksaanwijzingen en de garantiebewijzen) moet gebracht worden in de taal of de talen van het gebied waar de producten of de diensten op de markt worden gebracht! (voor verkoop in Vlaanderen volstaat dus het Nederlands, voor Wallonië het Frans en voor producten bestemd voor heel België zijn Nederlands, Frans en Duits noodzakelijk)
(Schiet mij niet dood als ik mij vergis, maar ik dacht: KB van 13-11-86)
(en ergens op de website van het Ministerie van Economische Zaken moet u dit zeker terugvinden)

Thomas Hx
23 juni 2003, 09:34
Omdat de hele dienst slechts uitsluitend aangeboden wordt in het Turks kunnen enkel mensen die Turks spreken (dus quasi enkel Turken), gebruik maken van deze dienst. Andere mensen worden dus weerhouden van deze dienst op basis van taal (nationaliteit) en dat vind ik discriminatie!
Bovendien is het in overtreding met de wet, maar dat vinden sommigen blijkbaar geen struikelblok!

jowel, dit is schandalig, maar moet ik er om wenen? 8O

Dies
23 juni 2003, 10:27
jowel, dit is schandalig, maar moet ik er om wenen? 8O
Dat moet u voor uzelf uitmaken natuurlijk, maar ik beantwoorde slechts Raf's vraag.
Dus wat u met uw reacties wenst te bereiken is mij een compleet raadsel!

Thomas Hx
23 juni 2003, 15:22
jowel, dit is schandalig, maar moet ik er om wenen? 8O
Dat moet u voor uzelf uitmaken natuurlijk, maar ik beantwoorde slechts Raf's vraag.
Dus wat u met uw reacties wenst te bereiken is mij een compleet raadsel!

Was dan ook een zeer inhoudelijke opmerking :lol: 8)