PDA

View Full Version : Extreem-rechts bedreigt Lionel Vandenberghe met de dood


Mickey
24 augustus 2002, 17:20
Extreem-rechts uitschot bedreigt Lionel Vandenberghe met de dood
Mickey


Lionel Vandenberghe met dood bedreigd


,,In het Ira en de Eta worden verraders langzaam doodgemarteld. Ik zal niet rusten vooraleer dergelijk lot ook hen beschoren is.'' Zo staat het letterlijk in een dreigbrief aan Lionel Vandenberghe en Dirk Demeurie, voorzitter en secretaris van het IJzerbedevaartcomitƩ, die verraders van de Vlaamse zaak worden genoemd.



,,Al enkele maanden krijgen de voorzitter en ik bedreigingen'', zegt secretaris Dirk Demeurie. ,,Ook via Internet worden we onder druk gezet om af te treden.'' Voorzitter Vandenberghe is van plan om zondag tijdens de bedevaart die vorm van stalking aan te klagen.



22/08/2002 (krv)

amexx
24 augustus 2002, 17:36
Iedereen kan zo`n dreigbrief geschreven hebben. Zelfs Lionel zelf.

Pieterjan
24 augustus 2002, 18:30
Slechts uit een hoek kunnen dergelijke bedreigingen komen, als u het mij vraagt. Slechts een strekking sympatiseert met dergelijke organisaties.

N-VA volgt tot op zekere hoogte en dat is de onafhankelijkheidstrijd van de Basken en de Ieren (net zoals ze dat doen met de Schotten en de Corsicanen). Geweld zweren ze resoluut af.

Ik denk dat iedereen wel weet uit welke hoek het komt. Maar daarom is niet iedereen die in die hoek zit voorstander van dergelijke methodes. Neonazistische bewegingen worden nu eenmaal vlugger gelinkt aan het Vlaams Blok maar daarom is elke VB-sympatisant geen neonazitische oproerkraaier.

Libertinus
24 augustus 2002, 21:32
Er is geen enkele bewijs dat extreem-rechts hier achter zit, niet te rap oordelen dus.

Knuppel
25 augustus 2002, 21:39
Vergis je niet Pieterjan. Er zitten ook mensen bij de N-VA die dan wel geen alternatieve bedevaart willen maar toch het ijzerbedevaartcomitee naar het containerpark verwijzen...

Intussen ken ik al heel wat gematigde en bewuste Vlamingen die ook niet meer aan de bedevaart zullen deelnemen. Lionel en zijn "comitee" mogen dus nu al trots zijn op hun voorbeeldige prestatie. Of twijfel jij aan het resultaat van hun inzet?

Pieterjan
26 augustus 2002, 00:29
Vergis je niet Pieterjan. Er zitten ook mensen bij de N-VA die dan wel geen alternatieve bedevaart willen maar toch het ijzerbedevaartcomitee naar het containerpark verwijzen...



Bent u het eens dat tussen 'het niet eens zijn' en een doodsbedreiging nog heel wat andere mogelijkheden liggen? Moest de stap klein zijn zouden al heel wat mensen een doodsbedeiging ontvangen hebben voor pietlulligheden.