PDA

View Full Version : Racistisch Maaseik moet boetes voor boerka's zelf betalen


Mickey Minnie
25 augustus 2005, 16:02
Maaseik moet boete voor boerka zelf betalen

:jerry: :multi: :multi: :multi: Maaseik moet zelf boete voor boerka betalen.

Maaseik moet haar eerste boete voor het dragen van een boerka zelf betalen. De vrouw die de bekeuring kreeg, leeft van een OCMW- uitkering.

Vier pv's
De betrokken vrouw moet 125 euro betalen, bevestigt burgemeester Jan Creemers. Ironisch genoeg zal de stad de boete dus zelf moeten betalen. De Maaseikse politie heeft nog eens vier processen-verbaal voor het dragen van een boerka tegen andere vrouwen opgesteld.
</STRONG></EM></U></I></B>

Eigen schuld dikke bult.... Alla de Big One

Levertraan
25 augustus 2005, 16:04
VB-kloon..

Mickey Minnie
25 augustus 2005, 16:05
VB-kloon.. anti VLD & VB , no more

circe
25 augustus 2005, 16:37
donderdag 25 augustus 2005 15:26

België deelt boete uit voor dragen burqa
Een Belgische vrouw van Marokkaanse afkomst heeft een boete van 125 euro gekregen voor het dragen van een burqa. Het is de eerste keer dat hiervoor een boete wordt uitgedeeld. Sinds eind vorig jaar is het in de meeste Vlaamse steden verboden op straat een allesverhullende gezichtssluier te dragen.

De vrouw uit het Belgische Maaseik kreeg al vier waarschuwingen, maar weigerde haar burqa thuis te laten. Waarschijnlijk moet Maaseik de boete zelf betalen, omdat de vrouw een bijstandsuitkering heeft. De Marokkaanse vrouw staat bekend als radicaal, ze is getrouwd met een terreurverdachte die vastzit in Brussel.
Maaseik verwacht dat het niet bij deze ene boete blijft. Vier andere vrouwen hebben ook al een proces-verbaal gekregen omdat ze een burqa droegen.

Symbool
Het Vlaamse parlement besloot eind vorig jaar het dragen van een burqa te verbieden, omdat iedereen op straat te identificeren moest zijn. De Vlaamse minister van Binnenlandse Zaken en Inburgering, Marino Keulen, noemde de burqa bovendien 'een onaanvaardbaar symbool van onderdrukking van vrouwen'.

In Nederland is geen verbod op het dragen van een burqa. Wel is het dragen van een hoofddoek verboden als dit een gevaar vormt voor de uitoefening van bepaalde beroepen, zoals cipier, of in strijd is met de openbaarheid van bepaalde functies.

ELSEVIER

Musketo
25 augustus 2005, 17:12
In het seculiere België is geen plaats voor zulke gehersenspoelde lage levensvormen.

sinan123
25 augustus 2005, 17:13
In het seculiere België is geen plaats voor zulke gehersenspoelde lage levensvormen.

Lage levensvormen?

Musketo
25 augustus 2005, 17:15
Lage levensvormen?

Hare vent zit in de gevangenis wegens terrorisme en zij zit een beetje als spook verkleed over straat te lopen?

Zoiets is bij mij een verloren zaak, waar zelfs de westerse decadentie niks aan kan doen. Buiten.


:cry:

sinan123
25 augustus 2005, 17:22
Hare vent zit in de gevangenis wegens terrorisme en zij zit een beetje als spook verkleed over straat te lopen?
Gehersenspoeld ok, maar lage levensvorm vond ik een beetje overdreven .

Wat vind jij trouwens van vrouwen die een hoofddoek dragen (geen burka dus)?


Zoiets is bij mij een verloren zaak, waar zelfs de westerse decadentie niks aan kan doen. Buiten.

:cry:

Als de verhalen waar zijn natuurlijk en als ze erop uit is om aanslagen te plegen.
We gaan toch niet iedereen die zich heeft teruggetrokken en op zich zelf een soort schaduwleven heeft uit het land sturen?

Musketo
25 augustus 2005, 17:26
Je hebt gelijk Sinan. Het spijt me, ik liet me even gaan. Ik ben slecht gezind en dan word ik altijd rechts en zo.

sinan123
25 augustus 2005, 17:28
Je hebt gelijk Sinan. Het spijt me, ik liet me even gaan. Ik ben slecht gezind en dan word ik altijd rechts en zo.

Nou ja, iedereen heeft wel eens een slechte bui.;-)
Van mij mag je dat vinden, maar dat was niet echt ''Musketo'' dus was ik een beetje verbaasd.
Edit:After edit by sinan123 on 25-08-2005 at 18:29
Reason:
--------------------------------

Je hebt gelijk Sinan. Het spijt me, ik liet me even gaan. Ik ben slecht gezind en dan word ik altijd rechts en zo.

Nou ja, iedereen heeft wel eens een slechte bui.;-)
Van mij mag je dat vinden, maar dat was niet echt ''Musketo'' dus was ik een beetje verbaasd.
Edit:After edit by sinan123 on 25-08-2005 at 18:28
Reason:
--------------------------------

Je hebt gelijk Sinan. Het spijt me, ik liet me even gaan. Ik ben slecht gezind en dan word ik altijd rechts en zo.

Nou ja, iedereen heeft wel eens een slechte bui.
Van mij mag je dat vinden maar dat was niet echt ''Musketo'' dus was ik een beetje verbaasd.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Je hebt gelijk Sinan. Het spijt me, ik liet me even gaan. Ik ben slecht gezind en dan word ik altijd rechts en zo.

Nou ja, iedereen heeft een slechte bui.
Van mij mag je dat vinden maar dat was niet echt ''Musketo'' dus was ik een beetje verbaasd.

Vlaanderen Boven
25 augustus 2005, 17:34
Wat vind jij trouwens van vrouwen die een hoofddoek dragen?

Lekker geil.

Bhairav
25 augustus 2005, 17:34
Wat is er nu mis met een wandelend tapijt?

illwill
26 augustus 2005, 11:10
Maaseik moet boete voor boerka zelf betalen

:jerry: :multi: :multi: :multi: Maaseik moet zelf boete voor boerka betalen.

Maaseik moet haar eerste boete voor het dragen van een boerka zelf betalen. De vrouw die de bekeuring kreeg, leeft van een OCMW- uitkering.

Vier pv's
De betrokken vrouw moet 125 euro betalen, bevestigt burgemeester Jan Creemers. Ironisch genoeg zal de stad de boete dus zelf moeten betalen. De Maaseikse politie heeft nog eens vier processen-verbaal voor het dragen van een boerka tegen andere vrouwen opgesteld.
</STRONG></EM></U></I></B>

Eigen schuld dikke bult.... Alla de Big One

Wat is rascistisch aan het feit dat men hier geen burkas duld? En kom niet af dat een burka niet denigrerend is voor vrouwen é, maakt niet uit welke cultuur je hebt, dit is discrimineren en verlagen van het vrouwelijk geslacht.

Bhairav
26 augustus 2005, 11:19
Dan moet ge haar man beboeten, niet zijzelf.

Nick_
26 augustus 2005, 13:54
Ze droeg trouwens geen boerka, maar een sluier die het hoofd bedekte. (D'r bestaat ook een naam voor, maar die ben ik kwijt. :))

instromaniac
26 augustus 2005, 16:14
Is er niet zo'n wet die zegt dat je verplicht kenbaar moet rondlopen op straat, dus ook geen ik-ga-een-bank-overvallen-bivakmutsen? Je weet nooit hé, als ze die burka's toelaten zullen ze geldtransporten overvallen in burka ipv karnavalsmasker ;)

Flipgirl
26 augustus 2005, 16:17
Maaseik moet boete voor boerka zelf betalen

:jerry: :multi: :multi: :multi: Maaseik moet zelf boete voor boerka betalen.

Maaseik moet haar eerste boete voor het dragen van een boerka zelf betalen. De vrouw die de bekeuring kreeg, leeft van een OCMW- uitkering.

Vier pv's
De betrokken vrouw moet 125 euro betalen, bevestigt burgemeester Jan Creemers. Ironisch genoeg zal de stad de boete dus zelf moeten betalen. De Maaseikse politie heeft nog eens vier processen-verbaal voor het dragen van een boerka tegen andere vrouwen opgesteld.
</STRONG></EM></U></I></B>

Eigen schuld dikke bult.... Alla de Big One

Boontje komt om zijn loontje :)

Bhairav
26 augustus 2005, 16:17
Iedereen zou zich mogen kleden hoe hij/zij dat wilt. Naziuniform of burka.

Jampie
26 augustus 2005, 16:19
In het openbaar moet het verplicht zijn voor het vrouwelijk geslacht om bedekt rond te lopen........ Mijn geslacht is ook altijd bedekt als ik op straat loop.