PDA

View Full Version : bierliefhebbers lager landen, helpt mij


vrijevlaming
27 augustus 2005, 16:10
Ik ben op zoek naar een plaats waar ik het Vlaamsche Leeuw bier kan krijgen. Ik weet van welke brouwerij het komt, en heb al navraag gedaan bij hen (nog geen antwoord gekregen). Het is wel de bedoeling om bakken te kopen, ik zoek dus geen café waar ze het bier schenken, om dan op onze eigen activiteit(en) te serveren.

Is er iemand die dus weet waar ik dit kan vinden in de streek rond kortrijk?

panzer
27 augustus 2005, 21:01
Goeie vraag!! Ik ben er eigenlijk ook naar op zoek om het te verkopen in ons Verbondshuis. Ik weet dat je het op manifestaties als het zangfeest en de IJzerwake kan kopen. Maar een vast afneempunt heel het jaar door zou verdomd handig zijn!!!

Hoe noemt die brouwerij en waar bevindt ze zich?? Voormij zou de streek Leuven ideaal zijn, maar Antwerpen kan er ook door.
Edit:After edit by panzer on 27-08-2005 at 22:03
Reason:
--------------------------------

Goeie vraag!! Ik ben er eigenlijk ook naar op zoek om het te verkopen in ons Verbondshuis. Ik weet dat je het op manifestaties als het zangfeest en de IJzerwake kan kopen. Maar een vast afneempunt heel het jaar door zou verdomd handig zijn!!!

Hoe noemt die brouwerij en waar bevindt ze zich?? Voormij zou de streek Leuven ideaal zijn, maar Antwerpen kan er ook door.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Goeie vraag!! Ik ben er eigenlijk ook naar op zoek om het te verkopen in ons Verbondshuis. Ik weet dat je het op manifestaties als het zangfeest en de IJzerwake kan kopen. Maar een vast afneempunt heel het jaar door zou verdomd handig zijn!!!

Ambiorix
27 augustus 2005, 21:12
en, belangrijke vraag, is het lekker??
ik heb eigelijk het streekbier gedronken op de Wake, niet het leeuwenbier.. dus best benieuwd naar de smaak.

vrijevlaming
28 augustus 2005, 01:46
http://www.vansteenberge.com/

dit is de brouwer. Het zou het Bornem bier zijn, maar dan met een speciaal eticket (heb ik me laten vertellen)

en ja, het is een lekker biertje.

panzer
28 augustus 2005, 14:57
Als je de website bekijkt, zien er wel een beetje platte marchanten uit hé... Enerzijds hun Vlaamsche Leeuw verpatsen op Flaningante bijeenkomsten, en anderzijds hun 'Leute' promoten in doosjes in de tricolor... :?

C uit W
28 augustus 2005, 15:46
Als je de website bekijkt, zien er wel een beetje platte marchanten uit hé... Enerzijds hun Vlaamsche Leeuw verpatsen op Flaningante bijeenkomsten, en anderzijds hun 'Leute' promoten in doosjes in de tricolor... :?Tja, als iedereen de Vlaamse leeuw drinkt, en de Leute boycot ;)

C uit W
28 augustus 2005, 15:47
Hmm, dat zijn ook de mensen van Augustijn, sponsor van' t pallieterke

panzer
28 augustus 2005, 18:21
Inderdaad... ze zullen dan wel van't goei gedacht zijn zeker. Maar toch ... dat dozeke, het blijft me storen!!

De Nachtuil
28 augustus 2005, 19:44
Zit die Van Steembergge nie bij de N-VA(kan me vergissen, maar ik denk het wel)?
Edit:After edit by De Nachtuil on 28-08-2005 at 20:45
Reason:
--------------------------------

Zit die Van Steembergge nie bij de N-VA(kan me vergissen, maar ik denk het wel)?

Before any edits, post was:
--------------------------------

Zit dien Van Steembergge nie bij de N-VA(kan me vergissen, maar ik denk het wel)?

De Garde
30 augustus 2005, 09:21
Als je de website bekijkt, zien er wel een beetje platte marchanten uit hé... Enerzijds hun Vlaamsche Leeuw verpatsen op Flaningante bijeenkomsten, en anderzijds hun 'Leute' promoten in doosjes in de tricolor... :?

Hebben wel bij de vorige doortocht van de Ronde Van Frankrijk hun cafés met een leeuw laten bevlaggen.

Van Steenberge stond in 2003 inderdaad op de N-VA-lijst van Oost-Vlaanderen. Waar hij nu staat is me niet duidelijk.

Tantist
30 augustus 2005, 10:38
La Trappe is ook de moeite ;-)

Piet Hein
30 augustus 2005, 10:46
In Nijlen café kempenland kunt u dat ook verkrijgen.

Betweter
30 augustus 2005, 11:09
Als je de website bekijkt, zien er wel een beetje platte marchanten uit hé... Enerzijds hun Vlaamsche Leeuw verpatsen op Flaningante bijeenkomsten, en anderzijds hun 'Leute' promoten in doosjes in de tricolor... :?

Dat is zeer zeker niet de brouwer!

panzer
30 augustus 2005, 14:27
Wie dan wel?

Betweter
30 augustus 2005, 15:00
Wie dan wel?

Brouwerij Van Vlaanderen.

Ik heb de baas zijn gsm-nr ergens, kzal het eens opzoeken straks.

De Garde
30 augustus 2005, 15:42
Brouwerij Van Vlaanderen.

Ik heb de baas zijn gsm-nr ergens, kzal het eens opzoeken straks.

Het is wel Van Steenberge die brouwt.

robert t
30 augustus 2005, 19:18
La Trappe is ook de moeite ;-)Ik heb het al gedronken. Geen slecht tafelbier.

Guderian
1 september 2005, 01:45
Het is wel Van Steenberge die brouwt.

Inderdaad, en de brouwerij heet BIOS in Ertvelde dacht ik? Zij hebben ondermeer voor Damme ook het toeristische bier Jacob Van Maerlant op de lokale markt gebracht. (In feite ook hier gewoon een ander etiketje op de fles).


De topicstarter kan anders misschien eens navraag doen in Vlaams Huis Gezelle in Roeselare (Stationsplein 48 ), misschien dat daar iemand het weet waar het bier in zuidelijk West-Vlaanderen verkrijgbaar is.
Edit:After edit by Guderian on 01-09-2005 at 02:47
Reason:
--------------------------------

Het is wel Van Steenberge die brouwt.

Inderdaad, en de brouwerij heet BIOS in Ertvelde dacht ik? Zij hebben ondermeer voor Damme ook het toeristische bier Jacob Van Maerlant op de lokale markt gebracht. (In feite ook hier gewoon een ander etiketje op de fles).


De topicstarter kan anders misschien eens navraag doen in Vlaams Huis Gezelle in Roeselare (Stationsplein 48 ), misschien dat daar iemand het weet waar het bier in zuidelijk West-Vlaanderen verkrijgbaar is.
Edit:After edit by Guderian on 01-09-2005 at 02:46
Reason:
--------------------------------

Het is wel Van Steenberge die brouwt.

Inderdaad, en de brouwerij heet BIOS in Ertvelde dacht ik? Zij hebben ondermeer voor Damme ook het toeristische bier Jacob Van Maerlant op de lokale markt gebracht. (In feite ook hier gewoon een ander etiketje op de fles).


De topicstarter kan anders misschien eens navraag doen in Vlaams Huis Gezelle in Roeselare (Stationsplein 48 , misschien dat daar iemand het weet waar het bier in zuidelijk West-Vlaanderen verkrijgbaar is.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Het is wel Van Steenberge die brouwt.

Inderdaad, en de brouwerij heet BIOS in Ertvelde dacht ik? Zij hebben ondermeer voor Damme ook het toeristische bier Jacob Van Maerlant op de lokale markt gebracht. (In feite ook hier gewoon een ander etiketje op de fles).


De topicstarter kan anders misschien eens navraag doen in Vlaams Huis Gezelle in Roeselare (Stationsplein 48), misschien dat daar iemand het weet waar het bier in zuidelijk West-Vlaanderen verkrijgbaar is.

Tantist
1 september 2005, 06:52
Ik heb het al gedronken. Geen slecht tafelbier.

:lol:

Tafelbier! :lol:

Gij zijt ook zo'n type dat denkt dat pils uitgevonden is in Belgique en niet in Tsjechië zeker? ;-)

robert t
1 september 2005, 11:54
:lol:

Tafelbier! :lol:

Gij zijt ook zo'n type dat denkt dat pils uitgevonden is in Belgique en niet in Tsjechië zeker? ;-)Merkwaardig. Omdat ik het niet eens ben met je mening ben ik een cultuurbarbaar die nog niet eens weet waar het pilsbier vandaan komt. La Trappe wordt gebrouwd in Nederland. Heb je al ooit één Nederlands bier gedronken dat echt lekker is? Jenever en aanverwanten, daar kennen ze alles van. Maar bier?

Tantist
1 september 2005, 12:51
Merkwaardig. Omdat ik het niet eens ben met je mening ben ik een cultuurbarbaar die nog niet eens weet waar het pilsbier vandaan komt. La Trappe wordt gebrouwd in Nederland. Heb je al ooit één Nederlands bier gedronken dat echt lekker is? Jenever en aanverwanten, daar kennen ze alles van. Maar bier?

La Trappe.

Tantist
1 september 2005, 12:52
Nu ja, over kleur en smaak valt niet te twisten

robert t
1 september 2005, 13:39
Nu ja, over kleur en smaak valt niet te twistenAkkoord.

De Nachtuil
1 september 2005, 15:31
Heb je al ooit één Nederlands bier gedronken dat echt lekker is? Jenever en aanverwanten, daar kennen ze alles van. Maar bier?
De meerderheid van de Vlamingen is het niet met eens, al weten ze het zelf niet.
Bron:Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=G48HFIBH)

robert t
1 september 2005, 19:16
De meerderheid van de Vlamingen is het niet met eens, al weten ze het zelf niet.
Bron:Het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=G48HFIBH)Ik heb het even bekeken. De uitslag van de proeverij verrast me. Alhoewel het maar 4 personen zijn, het geeft toch een tendens aan. Toch een goed idee dat navolging verdient. Een groter panel en naast pilsbieren ook streekbieren.

Schavuit
3 september 2005, 11:52
Vlaamsche leeuw bier is verdomd lekker, smaakt in mijn mening beter dan ne leffe

Stef Leeuwenhart
14 september 2005, 10:17
Merkwaardig. Omdat ik het niet eens ben met je mening ben ik een cultuurbarbaar die nog niet eens weet waar het pilsbier vandaan komt. La Trappe wordt gebrouwd in Nederland. Heb je al ooit één Nederlands bier gedronken dat echt lekker is? Jenever en aanverwanten, daar kennen ze alles van. Maar bier? Dat is een vooroordeel. Bij een blinde proefsessie van regelmatige cafébezoekers kwam Heineken er als beste uit, voor Jupiler en Maes. Niet slecht voor een pils dat bij Vlamingen vooral bekend staat als een pisbiertje

Leo
15 september 2005, 09:29
Zomaar tussendoor: Lucas Bols was een Turnhoutenaar, die op de loop gegaan is voor de Spanjaarden...

kempenaar
15 september 2005, 15:08
Het Vlaamse Leeuw bier:

"De brouwerij van Vlaanderen"
03 385 81 90

(zij laten het brouwen bij Bios als ik me niet vergis)

Is o.a. te verkrijgen in:
Menen - lage weg 12 - Bayart Charles
Brugge - acht zaligheden 8 - Laridon Marc
Beveren Roesbrugge - bergenstraat 1 - rochardushof
Zedelgem - remi claeysstraat 28 - Rotsaert drankencentrale
Watou Poperinge - gemenestraat 4 - 't Watergat
Edit:After edit by kempenaar on 15-09-2005 at 16:15
Reason:
--------------------------------

Het Vlaamse Leeuw bier:

"De brouwerij van Vlaanderen"
03 385 81 90

(zij laten het brouwen bij Bios als ik me niet vergis)

Is o.a. te verkrijgen in:
Menen - lage weg 12 - Bayart Charles
Brugge - acht zaligheden 8 - Laridon Marc
Beveren Roesbrugge - bergenstraat 1 - rochardushof
Zedelgem - remi claeysstraat 28 - Rotsaert drankencentrale
Watou Poperinge - gemenestraat 4 - 't Watergat

Before any edits, post was:
--------------------------------

Het Vlaamse Leeuw bier:

"De brouwerij van Vlaanderen"
03 385 81 90