PDA

View Full Version : Palestijnen slaan opnieuw aan het moorden


Antoon
28 augustus 2005, 12:30
Een zelfmoordterrorist heeft zich zondagmorgen tijdens de ochtenspits opgeblazen nabij een bushalte in de stad Beersheva, in het zuiden van Israël. Volgens het laatste bilan zijn er een veertig mensen naar ziekenhuizen gebracht, waaronder twee zwaargewonden.

Details van de moordaanslag maken duidelijk dat het aan de buschauffeur te danken is dat de gevolgen van de aanslag beperkt waren. Hij liet de zelfmoordterrorist niet op de bus omwille van diens grote rugzak en een zak die hij in de hand hield. Toen de chauffeur een beroep deed op twee veiligheidsmensen, liet de terrorist zijn lading ontploffen. Daarbij kwam de moordenaar om het leven. De twee bewakers zijn de zwaargewonden.

Gisteren heeft de terroristische groepering Hamas reeds een video laten zien met een van de meest gezochte Palestijnse moordenaars die aankondigde te zullen doorgaan met moordaanslagen tot Israel volledig is vernield.

Die Palestijnen moeten nu niet gaan klagen wanneer Israel terugslaat, na de terugtrekking uit Gaza beginnen ze meteen weer te moorden.
Edit:After edit by Antoon on 28-08-2005 at 13:30
Reason:
--------------------------------

Een zelfmoordterrorist heeft zich zondagmorgen tijdens de ochtenspits opgeblazen nabij een bushalte in de stad Beersheva, in het zuiden van Israël. Volgens het laatste bilan zijn er een veertig mensen naar ziekenhuizen gebracht, waaronder twee zwaargewonden.

Details van de moordaanslag maken duidelijk dat het aan de buschauffeur te danken is dat de gevolgen van de aanslag beperkt waren. Hij liet de zelfmoordterrorist niet op de bus omwille van diens grote rugzak en een zak die hij in de hand hield. Toen de chauffeur een beroep deed op twee veiligheidsmensen, liet de terrorist zijn lading ontploffen. Daarbij kwam de moordenaar om het leven. De twee bewakers zijn de zwaargewonden.

Gisteren heeft de terroristische groepering Hamas reeds een video laten zien met een van de meest gezochte Palestijnse moordenaars die aankondigde te zullen doorgaan met moordaanslagen tot Israel volledig is vernield.

Die Palestijnen moeten nu niet gaan klagen wanneer Israel terugslaat, na de terugtrekking uit Gaza beginnen ze meteen weer te moorden.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Een zelfmoordterrorist heeft zich zondagmorgen tijdens de ochtenspits opgeblazen nabij een bushalte in de stad Beersheva, in het zuiden van Israël. Volgens het laatste bilan zijn er een veertig mensen naar ziekenhuizen gebracht, waaronder twee zwaargewonden.

Details van de moordaanslag maken duidelijk dat het aan de buschauffeur te danken is dat de gevolgen van de aanslag beperkt waren. Hij liet de zelfmoordterrorist niet op de bus omwille van diens grote rugzak en een zak die hij in de hand hield. Toen de chauffeur een beroep deed op twee veiligheidsmensen, liet de terrorist zijn lading ontploffen. Daarbij kwam de moordenaar om het leven. De twee bewakers zijn de zwaargewonden.

Gisteren heeft de terroristische groepering Hamas reeds een video laten zien met een van de meest gezochte Palestijnse moordenaars die aankondigde te zullen doorgaan met moordaanslagen tot Israel volledig is vernield.

Die Palestijnen moeten niet gaan klagen wanneer Israel terugslaat.

V-men
28 augustus 2005, 15:53
Ik weet niet of je het weet maar die aanslag op die bus was een reactie op de 5 doden (waar van 3 kinderen) die dat smerige jodenleger op hun geweten hadden. Als er zo maar onschuldigen mogen gedood worden door een extreem rechtse jodenstaat dan begrijp ik het heel goed dat er mensen zijn die vol van frustratie, verdriet zich proberen verzetten tegen dit barbaars joods bewind.

praha
28 augustus 2005, 16:47
Ik weet niet of je het weet maar die aanslag op die bus was een reactie op de 5 doden (waar van 3 kinderen) die dat smerige jodenleger op hun geweten hadden. Als er zo maar onschuldigen mogen gedood worden door een extreem rechtse jodenstaat dan begrijp ik het heel goed dat er mensen zijn die vol van frustratie, verdriet zich proberen verzetten tegen dit barbaars joods bewind.

het is natuurlijk lange niet goed te klappen ...

maar zelfs dan nog... moest het geen rechtstreekse vergeldingsactie geweest zijn....maar gewoon een idioot die zich opblies voor welke andere reden dan ook

dat voorval kan nooit deze wel zeer duidelijke vergeldingsactie :

Die Palestijnen moeten nu niet gaan klagen wanneer Israel terugslaat
.
goedklappen
Edit:After edit by praha on 28-08-2005 at 17:48
Reason:
--------------------------------

Ik weet niet of je het weet maar die aanslag op die bus was een reactie op de 5 doden (waar van 3 kinderen) die dat smerige jodenleger op hun geweten hadden. Als er zo maar onschuldigen mogen gedood worden door een extreem rechtse jodenstaat dan begrijp ik het heel goed dat er mensen zijn die vol van frustratie, verdriet zich proberen verzetten tegen dit barbaars joods bewind.

het is natuurlijk lange niet goed te klappen ...

maar zelfs dan nog... moest het geen rechtstreekse vergeldingsactie geweest zijn....maar gewoon een idioot die zich opblies voor welke andere reden dan ook

dat voorval kan nooit deze wel zeer duidelijke vergeldingsactie :

Die Palestijnen moeten nu niet gaan klagen wanneer Israel terugslaat
.
goedklappen

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik weet niet of je het weet maar die aanslag op die bus was een reactie op de 5 doden (waar van 3 kinderen) die dat smerige jodenleger op hun geweten hadden. Als er zo maar onschuldigen mogen gedood worden door een extreem rechtse jodenstaat dan begrijp ik het heel goed dat er mensen zijn die vol van frustratie, verdriet zich proberen verzetten tegen dit barbaars joods bewind.

het is natuurlijk lange niet goed te klappen ...

maar zelfs dan nog... moest het geen rechtstreekse vergeldingsactie geweest zijn....maar gewoon een idioot die zich opblies voor welke andere reden dan ook
dat voorval kan nooit deze wel zeer duidelijke vergeldingsactie :

Die Palestijnen moeten nu niet gaan klagen wanneer Israel terugslaat
.
goedklappen

Jozef Ostyn
29 augustus 2005, 13:46
Ik stel vast dat de Palestijnse autoriteit er nog altijd niet in slaagt om deze aanslagen zelfs maar ondubbelzinnig te veroordelen, laat staan dat ze iets doen om de terroristische bewegingen die hiervoor verantwoordelijk zijn te bekampen. Daarmee maakt de Palestijnse autoriteit zich tot objectieve bondgenoot van terroristen en deligitimeert ze zichzelf.

eigeeltje
29 augustus 2005, 13:56
Ik stel vast dat de Palestijnse autoriteit er nog altijd niet in slaagt om deze aanslagen zelfs maar ondubbelzinnig te veroordelen, laat staan dat ze iets doen om de terroristische bewegingen die hiervoor verantwoordelijk zijn te bekampen. Daarmee maakt de Palestijnse autoriteit zich tot objectieve bondgenoot van terroristen en deligitimeert ze zichzelf.
Is het niet eigen aan terroristische organisaties dat ze zich niet laten kort wieken door welke overheid dan ook??
Edit:After edit by eigeeltje on 29-08-2005 at 14:57
Reason:
--------------------------------

Ik stel vast dat de Palestijnse autoriteit er nog altijd niet in slaagt om deze aanslagen zelfs maar ondubbelzinnig te veroordelen, laat staan dat ze iets doen om de terroristische bewegingen die hiervoor verantwoordelijk zijn te bekampen. Daarmee maakt de Palestijnse autoriteit zich tot objectieve bondgenoot van terroristen en deligitimeert ze zichzelf.
Is het niet eigen aan terroristische organisaties dat ze zich niet laten kort wieken door welke overheid dan ook??

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik stel vast dat de Palestijnse autoriteit er nog altijd niet in slaagt om deze aanslagen zelfs maar ondubbelzinnig te veroordelen, laat staan dat ze iets doen om de terroristische bewegingen die hiervoor verantwoordelijk zijn te bekampen. Daarmee maakt de Palestijnse autoriteit zich tot objectieve bondgenoot van terroristen en deligitimeert ze zichzelf.
Is het niet eigen aan terroristische organisatisch dat ze zich niet laten kort wieken door welke overheid dan ook??

Jozef Ostyn
29 augustus 2005, 14:07
Is het niet eigen aan terroristische organisaties dat ze zich niet laten kort wieken door welke overheid dan ook??

Het is jammer genoeg eigen aan de Palestijnse autoriteit dat ze zelfs niet wil proberen om de terroristische organisaties te bekampen.

Lof der Zotheid
9 september 2005, 14:05
Het is jammer genoeg eigen aan de Palestijnse autoriteit dat ze zelfs niet wil proberen om de terroristische organisaties te bekampen.

Ge moet wel begrijpen dat de Palestijnse Autoriteit geen enkele invloed heeft en met gebonden handen is.

Twanne
9 september 2005, 14:29
Dat doet me denken aan die Orthodoxe Jood, die militair die in een Israëlische stad met Arabische meerderheid zijn wapen is gaan leegschieten en daarna is gelyncht door de massa. Of telt dat niet als zelfmoordterrorist?

Twanne
9 september 2005, 14:35
En het is inderdaad waar dat de PA autoriteit niets doet tegen deze organisaties. Maar misschien zou het al helpen als Israël niet de veiligheidsdiensten van de PA aanvalt. Palestijnse agenten durfden in hun uniformen niet meer buiten te komen uit schrik van neergeschoten te worden door helicopters.

Musketo
9 september 2005, 16:47
Antoon is een vuile zionist.

JusticeLover
9 september 2005, 16:49
Antoon is een vuile zionist.

Antoon maakt Israël alleen maar zwarter. Ik weet niet of hij het door heeft ...

Vlaamse Krijger
9 september 2005, 16:55
Antoon is een jodenpijper eerste klas.

longhorn
9 september 2005, 16:58
Antoon is een jodenpijper eerste klas.

Ik dacht dat de minimumleeftijd 16 jaar was om op het forum te mogen posten. Niet dus.:roll:

Pascal L.
9 september 2005, 17:44
Antoon is een jodenpijper eerste klas.

Beste puber,
Antoon heeft tenminste de moed om niet met de kudde mee te blaten en alles wat de staatstv zegt als pap te slikken ...
u slikt het wel zogenaamde krijger, zogenaamde pijper ja! :lol:
Edit:After edit by Pascal L. on 09-09-2005 at 18:46
Reason:
--------------------------------

Antoon is een jodenpijper eerste klas.

Beste puber,
Antoon heeft tenminste de moed om niet met de kudde mee te blaten en alles wat de staatstv zegt als pap te slikken ...
u slikt het wel zogenaamde krijger, zogenaamde pijper ja! :lol:
Edit:After edit by Pascal L. on 09-09-2005 at 18:45
Reason:
--------------------------------

Antoon is een jodenpijper eerste klas.

Antoon heeft tenminste de moed om niet met de kudde mee te blaten en alles wat de staatstv zegt als pap te slikken ...
u slikt het wel zogenaamde krijger, zogenaamde pijper ja! :lol:

Before any edits, post was:
--------------------------------

Antoon is een jodenpijper eerste klas.

Antoon heeft tenminste de moed om niet met de kudde mee te blaten en alles wat de staatstv zegt als pap te slikken ...
u slikt het wel zogenaamde krijger, over pijpen gesproken! :lol:

JusticeLover
9 september 2005, 18:11
Beste puber,
Antoon heeft tenminste de moed om niet met de kudde mee te blaten en alles wat de staatstv zegt als pap te slikken ...
u slikt het wel zogenaamde krijger, zogenaamde pijper ja! :lol:

Antoon houdt mij up-to-date :) Net zoals racketaanvallen van het Israëlische leger op de Palestijnse burgers.

Hoe hij spot met de doden aan de Palestijnse kant. Dit deed hij door altijd topics te starten over de Israëlische slachtoffers. Volgens hem hebben de Israëliërs nooit iets misdaan(maak geen grap). Het zijn altijd de Palestijnen. Zionisten zijn vredelievende mensen, zijn woorden.

Ik had liever dat Antoon meer objectief was. Maar, mensen als hem (jij ook) hebben we nodig om anderen te overtuigen.

Ja man, de Palestijnse terroristen moeten stoppen met bomaanslagen ... Open meer en meer topics over de moslimterreur ..

De Moslims gaan ooit, gezamelijk, op het gepaste moment, de Zionistische staat aanvallen.

Ik wil mijn excuses nu al aanbieden! :twisted:

Twanne
9 september 2005, 18:33
Moslims is een verkeerd woordgebruik, dat suggereert de betrokkenheid van de Islam. Alhoewel moslims over de hele wereld zich misschien wel religieus betrokken zullen voelen met de Palestijnen, is dat gevoel bij de Arabieren toch veel sterker omdat het volksgenoten zijn.
Maar inderdaad, de Staat Israel is fout bij het bezetten van de West-Bank en het liquideren van palestijnse terroristen op een manier waar ook onschuldige slachtoffers kunnen vallen (Apache helicopters die over de huizen komen aangevlogen en hun hell-fire rakketten afvuren op een auto die door een drukke markt plaats rijdt). Waar is de tijd dat de Mossad nog 'persoonlijk' Nazi's ging executeren (de ontvoering van Eichmann was een uitzondering, een signaal)?
Aan de andere kant moeten Palestijnen ook met de aanslagen te stoppen. Abbas doet er alleszins meer aan dan Arrafat.
Een vredes macht van de EU anders?

JusticeLover
9 september 2005, 18:47
In Bosnië, Khojali,Tsjetsjenië, Oost-Turkistan, hebben ze de moslims als kippen afgeslacht ... Toen hoorde ik de Arabieren niet!

De echte rede waarom ik de Palestijnen 'steun' is niet omdat ze moslims zijn, wel omdat ze WERKELIJK afzien. Het zijn niet meest geletterde mensen, rijk zijn ze ook niet, "beschaafd" zijn ze misschien niet, maar het zijn mensen. Ik voel me ook beetje betrokken omdat Palestina vele jaren onder Osmaanse overheersing was. Ze hebben het van ons gepakt (toen hebben de Arabische Zionisten tegen de Turken gevochten). Ik schaam me kapot, als één van de kleinzonen van Atatürk!

Zijn de Joden(ik beodel de Zionisten) nu werkelijk vervloekt? Of ben ik een anti-semiet???? (het is geen retorische vraag)

De Arabische wereld is nog erger dan de Zionistische staat, maar zij zjn te lomp om het te beseffen dus ..

Als de Arabieren nu de joden zouden mishandelen, dan had ik meer geprotesteerd, de joden hebben veel meer meegemaakt dan luie Arabieren.

Jozef Ostyn
9 september 2005, 21:13
En het is inderdaad waar dat de PA autoriteit niets doet tegen deze organisaties. Maar misschien zou het al helpen als Israël niet de veiligheidsdiensten van de PA aanvalt. Palestijnse agenten durfden in hun uniformen niet meer buiten te komen uit schrik van neergeschoten te worden door helicopters.

Dat is heden niet het geval.

Jozef Ostyn
9 september 2005, 21:15
Dat doet me denken aan die Orthodoxe Jood, die militair die in een Israëlische stad met Arabische meerderheid zijn wapen is gaan leegschieten en daarna is gelyncht door de massa. Of telt dat niet als zelfmoordterrorist?

Ik denk dat u een aantal incidenten verwart, maar er zijn inderdaad al een aantal afkeurenswaardige daden van terrorisme door Joodse extremisten geweest.

Jozef Ostyn
9 september 2005, 21:18
Moslims is een verkeerd woordgebruik, dat suggereert de betrokkenheid van de Islam. Alhoewel moslims over de hele wereld zich misschien wel religieus betrokken zullen voelen met de Palestijnen, is dat gevoel bij de Arabieren toch veel sterker omdat het volksgenoten zijn.
Maar inderdaad, de Staat Israel is fout bij het bezetten van de West-Bank en het liquideren van palestijnse terroristen op een manier waar ook onschuldige slachtoffers kunnen vallen (Apache helicopters die over de huizen komen aangevlogen en hun hell-fire rakketten afvuren op een auto die door een drukke markt plaats rijdt). Waar is de tijd dat de Mossad nog 'persoonlijk' Nazi's ging executeren (de ontvoering van Eichmann was een uitzondering, een signaal)?
Aan de andere kant moeten Palestijnen ook met de aanslagen te stoppen. Abbas doet er alleszins meer aan dan Arrafat.
Een vredes macht van de EU anders?

Het elimineren van terroristen is de plicht van elke democratische staat. Als de PA het niet doet, dan moet het Israelische leger het wel doen. En tenzij je voorstelt dat het Israelische leger opnieuw alle Palestijnse gebieden gaat bezetten, kan dit niet anders dan via aanvallen uit de lucht.
Een EU-vredesmacht is het alleslaatste wat daar nodig is. Dat zou gewoon een ramp zijn.

Djiezes
9 september 2005, 21:26
Ik denk dat u een aantal incidenten verwart, maar er zijn inderdaad al een aantal afkeurenswaardige daden van terrorisme door Joodse extremisten geweest.

een aantal... hoeveel Palestijnse kinderen zijn er al doodgeschoten omdat ze met stenen aan't smijten waren? Je zal veel meer dan 2 handen nodig hebben om dat te tellen...
Lees misschien eens het boek "Operatie Mossad" van Gordon Thomas. De misdaden van de Israelische staat zijn al decennia niet meer te tellen...

Twanne
9 september 2005, 21:27
PA moet inderdaad die terroristen van Hamas en Jihad opsporen. Iets wat niet zo simpel is als het lijkt. De infrastructuur van de Palestijnse veiligheid is immers vernietigt door de Israëlis vanuit de lucht. En een man die zijn vrouw 3 kinderen verliest bij zo'n aanval, kan men moeilijk nog kwalijk nemen dat hij wil sterven en wraak nemen op Israël. Ook al is de actie op zich verwerpelijk, in de bredere context gezien is het niet onbegrijpelijk.
Dus nee, zo'n aanvallen van Israël is echt het laatste dat kan helpen. En hulp van buiten af daarentegen wel. De EU heeft (denk ik) een goed imago in de Palestijnse gebieden en zouden daar zeker meer kunnen doen dan enkel geld geven om gebouwen te zetten die daarna door Israël toch weer worden opgeblazen.

ps: Djeezes, ik heb hetzelfde boek gelezen en geef u gelijk dat de Staat Israël al decennia lang deze misdaden begaat
Edit:After edit by Twanne on 09-09-2005 at 22:29
Reason:
--------------------------------

PA moet inderdaad die terroristen van Hamas en Jihad opsporen. Iets wat niet zo simpel is als het lijkt. De infrastructuur van de Palestijnse veiligheid is immers vernietigt door de Israëlis vanuit de lucht. En een man die zijn vrouw 3 kinderen verliest bij zo'n aanval, kan men moeilijk nog kwalijk nemen dat hij wil sterven en wraak nemen op Israël. Ook al is de actie op zich verwerpelijk, in de bredere context gezien is het niet onbegrijpelijk.
Dus nee, zo'n aanvallen van Israël is echt het laatste dat kan helpen. En hulp van buiten af daarentegen wel. De EU heeft (denk ik) een goed imago in de Palestijnse gebieden en zouden daar zeker meer kunnen doen dan enkel geld geven om gebouwen te zetten die daarna door Israël toch weer worden opgeblazen.

ps: Djeezes, ik heb hetzelfde boek gelezen en geef u gelijk dat de Staat Israël al decennia lang deze misdaden begaat

Before any edits, post was:
--------------------------------

PA moet inderdaad die terroristen van Hamas en Jihad opsporen. Iets wat niet zo simpel is als het lijkt. De infrastructuur van de Palestijnse veiligheid is immers vernietigt door de Israëlis vanuit de lucht. En een man die zijn vrouw 3 kinderen verliest bij zo'n aanval, kan men moeilijk nog kwalijk nemen dat hij wil sterven en wraak nemen op Israël. Ook al is de actie op zich verwerpelijk, in de bredere context gezien is het niet onbegrijpelijk.
Dus nee, zo'n aanvallen van Israël is echt het laatste dat kan helpen. En hulp van buiten af daarentegen wel. De EU heeft (denk ik) een goed imago in de Palestijnse gebieden en zouden daar zeker meer kunnen doen dan enkel geld geven om gebouwen te zetten die daarna door Israël toch weer worden opgeblazen.

Jozef Ostyn
9 september 2005, 21:34
PA moet inderdaad die terroristen van Hamas en Jihad opsporen. Iets wat niet zo simpel is als het lijkt. De infrastructuur van de Palestijnse veiligheid is immers vernietigt door de Israëlis vanuit de lucht. En een man die zijn vrouw 3 kinderen verliest bij zo'n aanval, kan men moeilijk nog kwalijk nemen dat hij wil sterven en wraak nemen op Israël. Ook al is de actie op zich verwerpelijk, in de bredere context gezien is het niet onbegrijpelijk.
Dus nee, zo'n aanvallen van Israël is echt het laatste dat kan helpen. En hulp van buiten af daarentegen wel. De EU heeft (denk ik) een goed imago in de Palestijnse gebieden en zouden daar zeker meer kunnen doen dan enkel geld geven om gebouwen te zetten die daarna door Israël toch weer worden opgeblazen.

ps: Djeezes, ik heb hetzelfde boek gelezen en geef u gelijk dat de Staat Israël al decennia lang deze misdaden begaat

U zou dus liever hebben dat EU-soldaten de Palestijnse terroristen gaan doodschieten? Kom zeg.
Zolang de PA, die over vele duizenden bewapende troepen beschikt, weigert één vinger uit te steken om de terroristen ook maar één stroobreed in de weg te leggen kan enkel het Israelische leger de terroristen uitschakelen.

Jozef Ostyn
9 september 2005, 21:35
een aantal... hoeveel Palestijnse kinderen zijn er al doodgeschoten omdat ze met stenen aan't smijten waren? Je zal veel meer dan 2 handen nodig hebben om dat te tellen...
Lees misschien eens het boek "Operatie Mossad" van Gordon Thomas. De misdaden van de Israelische staat zijn al decennia niet meer te tellen...

U verwart bewust twee zaken die niets met elkaar gemeen hebben. Lees wat minder propaganda.

Twanne
9 september 2005, 21:43
Tja, de PA doer misschien niet alles wat in haar macht ligt. Maar als ze dat wel zou doen breekt er misschien een burgeroorlog uit. Hamas heeft een betere organisatie in bepaalde gebieden dan de PA zelf.
Daarom juist dat een EU vredesmacht niet slecht zou zijn. De EU heeft een goede naam bij de palestijnen (denk ik toch), is niet strikt pro-Israël (zoals de VS) of pro-PA (zoals Arabische landen zouden zijn). En als een terrorist doodgeschoten wordt door die soldaten, tja, de persoon moet dan niet zo stom zijn om die job aan te nemen.
U bent van oordeel dat Israël het zou moeten doen, maar vergeet dat telkens wanneer Israël een terrorist om het leven brengt, er wraakacties worden aangekondigd. Ik zie Palestijnse terroristen nog niet zo snel naar een Europese stad komen met explosieven rond hun middel.

Jozef Ostyn
9 september 2005, 21:45
Ik zie Palestijnse terroristen nog niet zo snel naar een Europese stad komen met explosieven rond hun middel.

Leeft u op Mars of zo?

JusticeLover
9 september 2005, 21:46
Ik zeg het nogmaals.

De Palestijnen moeten 'oprotten' naar andere Arabische landen(rijke golfstaten). Ze moeten na x-aantal jaar terugkeren met geld en andere bezittingen. Anders hebben ze geen kans om waardig te bestaan.

Jozef Ostyn
9 september 2005, 21:49
Ik zeg het nogmaals.

De Palestijnen moeten 'oprotten' naar andere Arabische landen(rijke golfstaten). Ze moeten na x-aantal jaar terugkeren met geld en andere bezittingen. Anders hebben ze geen kans om waardig te bestaan.

Een beetje gek, maar waarschijnlijk gewoon als provocatie bedoeld.
De Palestijnen moeten eindelijk eieren voor hun geld kiezen en een compromis sluiten met Israel. Anders ziet hun toekomst er al even ellendig uit als de voorbije 60 jaar.

Twanne
9 september 2005, 21:54
Nee, venus. Maar dat doet er niet zo toe.
U verwijst met uw opmerking natuurlijk naar de aanslagen in Madrid en Londen. Maar u vergeet ook dat er een verschil is tussen Al-Qaeda aan de ene kant en Hamas en Jihad aan de andere. De eerste is veel groter, beter georganiseerd en heeft agenten over heel de wereld.
De twee laatsten willen de Israëlische bezetting in West-Bank beëindigen en hebben veel minder contacten in Europa. EU-soldaten zouden Palestina ook niet bezetten en dus geen specifiek doelwit zijn voor deze organisaties, in tegenstelling tot Israëlische soldaten die zich in de West-Bank bevinden. Indien de EU-soldaten een terrorist zouden tegenkomen zouden zij ook niet zo snel schieten als de Israëli's (ze hebben niet die opleiding gehad).

En de aanvallen van Israëli's en de aanslagen van Hamas hebben zeker met elkaar te maken. Ongeveer 20% van de mensen die omgekomen zijn tijdens de Intifada zijn kinderen (zowel aan Palestijnse als aan Israëlische kant). 20% is ook het percentage dat kinderen in de bevolking vormen. U komt blijkbaar wel van Mars als u zegt dat die zaken niet gelinkt zijn.

Raven
9 september 2005, 21:56
ook al was gaza en de West-Bank niet bezet, de oorlog tegen Israël moet verdergezet worden, totdat elke grasspriet in Palestina (het huidige Israël) bevrijd is van het Joodse juk

Masterlijke Allochtoon
9 september 2005, 21:58
Een handige website voor statistieken omtrend het Israel/Palestina conflict:
www.ifamericansknew.org (http://www.ifamericansknew.org)

MA

JusticeLover
9 september 2005, 21:58
Een beetje gek, maar waarschijnlijk gewoon als provocatie bedoeld.
De Palestijnen moeten eindelijk eieren voor hun geld kiezen en een compromis sluiten met Israel.
Ze mogen kiezen!

Ofwel oprotten naar Arabische landen, ofwel gaan ze zich bekeren tot het jodendom. Ze moeten dus infiltreren bij de Zionisten.

Anders hun toekomst ziet er al even ellendig uit als de voorbije 60 jaar.

Juist

sinan123
9 september 2005, 21:58
ook al was gaza en de West-Bank niet bezet, de oorlog tegen Israël moet verdergezet worden, totdat elke grasspriet in Palestina (het huidige Israël) bevrijd is van het Joodse juk

Waarom?
Waar moeten de Israëliërs heen?

Jozef Ostyn
9 september 2005, 22:01
Nee, venus. Maar dat doet er niet zo toe.
U verwijst met uw opmerking natuurlijk naar de aanslagen in Madrid en Londen. Maar u vergeet ook dat er een verschil is tussen Al-Qaeda aan de ene kant en Hamas en Jihad aan de andere. De eerste is veel groter, beter georganiseerd en heeft agenten over heel de wereld.
De twee laatsten willen de Israëlische bezetting in West-Bank beëindigen en hebben veel minder contacten in Europa. EU-soldaten zouden Palestina ook niet bezetten en dus geen specifiek doelwit zijn voor deze organisaties, in tegenstelling tot Israëlische soldaten die zich in de West-Bank bevinden. Indien de EU-soldaten een terrorist zouden tegenkomen zouden zij ook niet zo snel schieten als de Israëli's (ze hebben niet die opleiding gehad).

En de aanvallen van Israëli's en de aanslagen van Hamas hebben zeker met elkaar te maken. Ongeveer 20% van de mensen die omgekomen zijn tijdens de Intifada zijn kinderen (zowel aan Palestijnse als aan Israëlische kant). 20% is ook het percentage dat kinderen in de bevolking vormen. U komt blijkbaar wel van Mars als u zegt dat die zaken niet gelinkt zijn.

Het verschil is dat de Palestijnse "kinderen" waarnaar u verwijst gewelddaden plegen op het moment dat ze neergeschoten worden. Vergeet ook niet dat de Palestijnen ook kinderen gebruiken als zelfmoordterroristen.
Als u EU-troepen naar dat gebied stuurt dan moeten zij ofwel de Palestijnse terroristen opjagen en elimineren ofwelworden zij de de facto bondgenoten van de terroristen. De hele zaak is trouwens zuiver academisch. De EU beschikt niet over troepen hiervoor en zou nooit de Palestijnse gebieden kunnen bezetten en controleren.

Ik verw'ees overigens niet naar Londen en Madrid, maar wel naar de lange reeks van terroristische aanslagen die door Palestijnen in Europa werden gepleegd (inclusief in België). Mijn geheugen is niet zo kort als het uwe.

Masterlijke Allochtoon
9 september 2005, 22:01
Waarom?
Waar moeten de Israëliërs heen?

Die moeten terug naar de grenzen van 1967, maar ja, Israel trekt zich al jaren niks aan van internationale regels, en met steun van Amerika krijg je op je flikker als je er wat van zegt (Hulde voor Van Agt en ook Laurens-Jan Brinkhorst, die flinke kritieken hebben gekregen op hun pro-palestina houding(en anti-amerikanisme) maar geen excuses aan willen bieden)

MA

JusticeLover
9 september 2005, 22:02
Waarom?
Waar moeten de Israëliërs heen?

Turkije moet de Israëliërs asiel geven.

Ze gaan Israël aanvallen, ik zweer het(ik voel het). Ik wil niet dat er onschuldige mensen sterven ... Degene die van Israël(=zionistische staat) zoveel houden, mogen van mij gerust daar blijven.

Jozef Ostyn
9 september 2005, 22:02
Een handige website voor statistieken omtrend het Israel/Palestina conflict:
www.ifamericansknew.org (http://www.ifamericansknew.org/)

MA

zuivere propaganda.

Masterlijke Allochtoon
9 september 2005, 22:04
Het verschil is dat de Palestijnse "kinderen" waarnaar u verwijst gewelddaden plegen op het moment dat ze neergeschoten worden. Vergeet ook niet dat de Palestijnen ook kinderen gebruiken als zelfmoordterroristen.


Zoals? stenen gooien? knal jij ook iemand af als deze een sneeuwbal op je gooit?
Slaat nergens op wat je zegt, er zijn ook nog nooit kinderen geweest die zichzelf hebben opgeblazen (ok, er was 1 keer iemand die zichzelf dreigde op te blazen maar dat uiteindelijk niet deed)

MA

JusticeLover
9 september 2005, 22:05
zuivere propaganda.

Jij weet goed genoeg dat er veel meer doden zijn gevallen aan de Palestijnse kant ... Komaan
Edit:After edit by EL TURCO on 09-09-2005 at 23:06
Reason:
--------------------------------

zuivere propaganda.

Jij weet goed genoeg dat er veel meer doden zijn gevallen aan de Palestijnse kant ... Komaan

Before any edits, post was:
--------------------------------

zuivere propaganda.

Jij weet ook genoeg dat er veel meer doden zijn gevallen aan de Palestijnse kant ... Komaan

Masterlijke Allochtoon
9 september 2005, 22:06
zuivere propaganda.

objectieve propaganda, de(blanke, niet-moslimse) makers ervan zijn niet zomaar op het idee gekomen zo'n site te maken, is het niet?

MA

JusticeLover
9 september 2005, 22:08
Die moeten terug naar de grenzen van 1967,

MA

Nice, we moeten de islamtische verdraagzaamheid uitstralen :-)

maar ja, Israel trekt zich al jaren niks aan van internationale regels, en met steun van Amerika krijg je op je flikker als je er wat van zegt (Hulde voor Van Agt en ook Laurens-Jan Brinkhorst, die flinke kritieken hebben gekregen op hun pro-palestina houding(en anti-amerikanisme) maar geen excuses aan willen bieden)

Allahou Ta'ala wilt het ;-)

longhorn
9 september 2005, 22:11
Jij weet goed genoeg dat er veel meer doden zijn gevallen aan de Palestijnse kant ... Komaan

Er zijn ook meer Japanners gesneuveld tijdens WO2 dan Amerikanen. Maar wie was de aggressor? Slaat dus nergens op, je vergelijking.

JusticeLover
9 september 2005, 22:13
Er zijn ook meer Japanners gesneuveld tijdens WO2 dan Amerikanen. Maar wie was de aggressor? Slaat dus nergens op, je vergelijking.

De Palestijnen zijn de agressors ?? Ik wil huilen!

Antoon
9 september 2005, 22:15
De Palestijnen moeten eindelijk eieren voor hun geld kiezen en een compromis sluiten met Israel. Anders ziet hun toekomst er al even ellendig uit als de voorbije 60 jaar.

Alle discussies over schuld en onschuld ten spijt is dit inderdaad de meest pertinente samenvatting die ik tot dusver hier heb gelezen .
Want daar komt het uiteindelijk op neer.

JusticeLover
9 september 2005, 22:23
ook al was gaza en de West-Bank niet bezet, de oorlog tegen Israël moet verdergezet worden, totdat elke grasspriet in Palestina (het huidige Israël) bevrijd is van het Joodse juk

Gij zijt gene echte moslim. De joden mogen daar wonen. Zegt het begrip 'volkeren van het boek' je iets?

Niet dat ik iets tegen de Atheïsten heb ofzo :)

Twanne
9 september 2005, 22:30
Ik verw'ees overigens niet naar Londen en Madrid, maar wel naar de lange reeks van terroristische aanslagen die door Palestijnen in Europa werden gepleegd (inclusief in België). Mijn geheugen is niet zo kort als het uwe.

Blijkbaar wel, want wanneer was de laatste serieuze aanslag van Palestijnen in Europa? Niet de afgelopen vijf jaar. Terwijl in Israël maandelijks een aanslag wordt gepleegd (en wekelijks wordt geprobeerd). En die kinderen, zijn dat dezelfde kinderen die met stenen gooien, of die kinderen die door Israëlische soldaten aan hun jeep worden vastgebonden? Of hebt u die beelden nooit gezien?
Maar inderdaad, het is zuiver theoretisch en waarschijnlijk onhaalbaar. Maar ik vind het alleszins een beter plan dan het aan Israël over te laten of alleen aan de PA

MiSTa SCienTiST
9 september 2005, 22:30
Een handige website voor statistieken omtrend het Israel/Palestina conflict:
www.ifamericansknew.org (http://www.ifamericansknew.org/)

MA

idd achterlijke propaganda die alleen aanslaat bij de allerdomsten.
"Een handige website voor statistieken" als u het :twisted: ministerie van propaganda in ramallah:twisted: serieus neemt.

Het is echt triestig dat zoiets hier aangeprezen wordt.

Twanne
9 september 2005, 22:37
Dat zijn toevallig statistieken die over het algemeen ook in kwaliteitsbladen en op kwaliteits posten worden verspreidt (Belgisch en Internationaal).
Ik bedoel hiermee: als u ergens anders cijfers gaat opzoeken over het aantal doden en gewonden tijdens de Intifada, dan zullen ze op deze cijfers gelijken.
Trouwens, anti-Israëlisch kan de site niet echt genoemd worden. Er staat namelijk ook bij dat Israël al een groot aantal resoluties van de VN heeft tegen gekregen (alleen van de Algemene Vergadering, resolutie zuiver tegen Israël in de Veiligheidsraad krijgen steevast een Veto van de VSA tegen), en de Palestijnen hebben nog geen enkele aanmanende resolutie gekregen. Propaganda tegen Israël? lees dan eerst de volledige website door

als je een paar links volgt kan je op een andere site dit lezen:

According to the Associated Press, 115 unarmed Palestinians under 18 years of age were killed in 2002—an increase of more than 50 percent from the year before.

Die cijfers komen trouwens van de Palestijnse Rode Halve Maan. Palestijns of niet, ik zou toch oppassen om een organisatie die gelinkt is met het Internatianole Rode Kruis van Propaganda te beschuldigen. Hoe makkelijk het ook lijkt.
Edit:After edit by Twanne on 09-09-2005 at 23:44
Reason:
--------------------------------

Dat zijn toevallig statistieken die over het algemeen ook in kwaliteitsbladen en op kwaliteits posten worden verspreidt (Belgisch en Internationaal).
Ik bedoel hiermee: als u ergens anders cijfers gaat opzoeken over het aantal doden en gewonden tijdens de Intifada, dan zullen ze op deze cijfers gelijken.
Trouwens, anti-Israëlisch kan de site niet echt genoemd worden. Er staat namelijk ook bij dat Israël al een groot aantal resoluties van de VN heeft tegen gekregen (alleen van de Algemene Vergadering, resolutie zuiver tegen Israël in de Veiligheidsraad krijgen steevast een Veto van de VSA tegen), en de Palestijnen hebben nog geen enkele aanmanende resolutie gekregen. Propaganda tegen Israël? lees dan eerst de volledige website door

als je een paar links volgt kan je op een andere site dit lezen:

According to the Associated Press, 115 unarmed Palestinians under 18 years of age were killed in 2002—an increase of more than 50 percent from the year before.

Die cijfers komen trouwens van de Palestijnse Rode Halve Maan. Palestijns of niet, ik zou toch oppassen om een organisatie die gelinkt is met het Internatianole Rode Kruis van Propaganda te beschuldigen. Hoe makkelijk het ook lijkt.
Edit:After edit by Twanne on 09-09-2005 at 23:41
Reason:
--------------------------------

Dat zijn toevallig statistieken die over het algemeen ook in kwaliteitsbladen en op kwaliteits posten worden verspreidt (Belgisch en Internationaal).
Ik bedoel hiermee: als u ergens anders cijfers gaat opzoeken over het aantal doden en gewonden tijdens de Intifada, dan zullen ze op deze cijfers gelijken.
Trouwens, anti-Israëlisch kan de site niet echt genoemd worden. Er staat namelijk ook bij dat Israël al een groot aantal resoluties van de VN heeft tegen gekregen (alleen van de Algemene Vergadering, resolutie zuiver tegen Israël in de Veiligheidsraad krijgen steevast een Veto van de VSA tegen), en de Palestijnen hebben nog geen enkele aanmanende resolutie gekregen. Propaganda tegen Israël? lees dan eerst de volledige website door

als je een paar links volgt kan je op een andere site dit lezen:

According to the Associated Press, 115 unarmed Palestinians under 18 years of age were killed in 2002—an increase of more than 50 percent from the year before.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Dat zijn toevallig statistieken die over het algemeen ook in kwaliteitsbladen en op kwaliteits posten worden verspreidt (Belgisch en Internationaal).
Ik bedoel hiermee: als u ergens anders cijfers gaat opzoeken over het aantal doden en gewonden tijdens de Intifada, dan zullen ze op deze cijfers gelijken.
Trouwens, anti-Israëlisch kan de site niet echt genoemd worden. Er staat namelijk ook bij dat Israël al een groot aantal resoluties van de VN heeft tegen gekregen (alleen van de Algemene Vergadering, resolutie zuiver tegen Israël in de Veiligheidsraad krijgen steevast een Veto van de VSA tegen), en de Palestijnen hebben nog geen enkele aanmanende resolutie gekregen. Propaganda tegen Israël? lees dan eerst de volledige website door

garfield
9 september 2005, 23:02
Zulke aanslagen en de dagelijkse mortieraanvallen op grenssteden zoals Sderot bevestigen weeral wat vele in de Knesset herhaald hebben. Afstand doen van de Gaza en ontmanteling van Gush Katif brengt geen vrede en zal nooit vrede brengen. de conclusie is duidelijk Oslo I en oslo II zijn dood en het land voor vrede-plan is stervende. Er is altijd landoverdracht geweest maar Israël heeft nooit vrde gekregen , vrede waar het nochtans meer dan 50 jaar op wacht.

Twanne
9 september 2005, 23:15
En niet te vergeten:
Vrede die het zelf 50 jaar geleden heeft verstoord. Brits-Palestina was ongeveer in 2 verdeeld tussen de Joden en de Palestijnen. Maar de Staat Israël nam 3/4 van het land. UN had er zich toen bij neergelegd, Gaza ging bij Egypte en West-Bank bij Syrië. Maar in 1967 vallen ze die gebieden aan en annexeren ze, bezetten ook de Golan-Hoogte, Sinaï-woestijn en Zuid-Libanon (de 2 laatste zijn wel al terug overgedragen aan hun oorspronkelijke eigenaars en Gaza is ontruimd). Toegegeven, de zes-daagse oorlog was een "pre-emptive strik", de Arabische buurlanden stonden op het punt Israël aan te vallen. Maar dan nog was de annexatie en bezetting van die gebieden niet noodzakelijk. Als men het dat weet kan men misschien wel begrijpen dat 6 later de Yom-Kipoer oorlog uitbrak en de Intifada in 1989 en 2000. De Israëlische Staat was namelijk in de geannexeerde gebieden begonnen met het deporteren van Palestijnen en koloniseren van hun gronden. Tot deze zomer leefden in Gaza 1.3 miljoen Palestijnen achter prikkeldraad omdat 8500 Israëlisch daar wilden komen wonen.
Israël wil vrede? Kan goed zijn, maar die arme Israëlische staat heeft de oorlog-situatie in de eerste plaats zelf gezocht. Ik keur de Palestijnse acties niet goed, maar kan ze begrijpen, net als ik kan begrijpen dat Israël terroristen met raketaanvallen uitschakelt. Maar ook dat is in mijn ogen een verkeerde methode

JusticeLover
9 september 2005, 23:23
Volgens mij, maakt het niet uit of de Palestijnen gelijk of ongelijk hebben. Zolang de Amerikanen, de Israëliërs 200% steunen, kan er nooit vrede bereikt worden.

De joden moeten zich distantiëren van de Zionisten. Als ze nu Sharon de Slager neerknallen, maar dat zal niet helpen. Er is iets verkeerd met het onderwijs, manipuleren doen ze op school (in Turkije, idem).

We kunnen de joden niet verdrijven, wij zijn moslims, wij zijn geen christenen. Maar de joden, moeten is hun goede kant laten zien.

Maar ja, zolang Israël het op alle vlakken 100 keer beter heeft, gaat er nooit vrede komen. De vraag is, willen ze wel vrede?

De beelden die ik zag tijdens de terugtrekking. Het spijt me, interventie is noodzakelijk!

Jozef Ostyn
9 september 2005, 23:54
Blijkbaar wel, want wanneer was de laatste serieuze aanslag van Palestijnen in Europa? Niet de afgelopen vijf jaar.


Dat bedoel ik dus. Uw geheugen gaat blijkbaar maar 5 jaar terug. Het mijne een beetje verder.

Jozef Ostyn
9 september 2005, 23:55
Zoals? stenen gooien? knal jij ook iemand af als deze een sneeuwbal op je gooit?
Slaat nergens op wat je zegt, er zijn ook nog nooit kinderen geweest die zichzelf hebben opgeblazen (ok, er was 1 keer iemand die zichzelf dreigde op te blazen maar dat uiteindelijk niet deed)

MA

U liegt gewoon. Of u kent de feiten niet.

Jozef Ostyn
9 september 2005, 23:56
Alle discussies over schuld en onschuld ten spijt is dit inderdaad de meest pertinente samenvatting die ik tot dusver hier heb gelezen .
Want daar komt het uiteindelijk op neer.

Ja, maar het is voor sommigen zoveel leuker om vanuit een comfortabele Europese zetel de Palestijnen op te roepen om maar te blijven vechten.

Jozef Ostyn
9 september 2005, 23:57
Jij weet goed genoeg dat er veel meer doden zijn gevallen aan de Palestijnse kant ... Komaan

Uiteraard vallen er meer doden aan Palestijnse kant. Wat heeft dat er mee te maken.

JusticeLover
10 september 2005, 00:07
Uiteraard vallen er meer doden aan Palestijnse kant. Wat heeft dat er mee te maken.

Waarom uiteraard? Mogen de joden, de niet-joden zomaar afknallen?

Bij een Palestijnse zelfmoordaanslag, sterven er vier �* vijf doden (inclusief de Palestijn). Maar bij een Israëlisch aanval sterven er plots tientallen Palestijnse burgers. Peace!
Edit:After edit by EL TURCO on 10-09-2005 at 01:07
Reason:
--------------------------------

Uiteraard vallen er meer doden aan Palestijnse kant. Wat heeft dat er mee te maken.

Waarom uiteraard? Mogen de joden, de niet-joden zomaar afknallen?

Bij een Palestijnse zelfmoordaanslag, sterven er vier �* vijf doden (inclusief de Palestijn). Maar bij een Israëlisch aanval sterven er plots tientallen Palestijnse burgers. Peace!

Before any edits, post was:
--------------------------------

Uiteraard vallen er meer doden aan Palestijnse kant. Wat heeft dat er mee te maken.

Bij een Palestijnse zelfmoordaanslag, sterven er vier �* vijf doden (inclusief de Palestijn). Maar bij een Israëlisch aanval sterven er plots tientallen Palestijnse burgers.

MiSTa SCienTiST
10 september 2005, 00:19
Dat zijn toevallig statistieken die over het algemeen ook in kwaliteitsbladen en op kwaliteits posten worden verspreidt (Belgisch en Internationaal).
Ik bedoel hiermee: als u ergens anders cijfers gaat opzoeken over het aantal doden en gewonden tijdens de Intifada, dan zullen ze op deze cijfers gelijken.
Trouwens, anti-Israëlisch kan de site niet echt genoemd worden. Er staat namelijk ook bij dat Israël al een groot aantal resoluties van de VN heeft tegen gekregen (alleen van de Algemene Vergadering, resolutie zuiver tegen Israël in de Veiligheidsraad krijgen steevast een Veto van de VSA tegen), en de Palestijnen hebben nog geen enkele aanmanende resolutie gekregen. Propaganda tegen Israël? lees dan eerst de volledige website door

als je een paar links volgt kan je op een andere site dit lezen:

According to the Associated Press, 115 unarmed Palestinians under 18 years of age were killed in 2002—an increase of more than 50 percent from the year before.

Die cijfers komen trouwens van de Palestijnse Rode Halve Maan. Palestijns of niet, ik zou toch oppassen om een organisatie die gelinkt is met het Internatianole Rode Kruis van Propaganda te beschuldigen. Hoe makkelijk het ook lijkt.

Dat zijn zeker de cijfers die in de MSM voorkomen. De palestijnse propaganda wordt immers gewillig gevoerd door die MSM die u "kwaliteits-... noemt.
De cijfers mogen zelfs kloppen, het IS propaganda.

Om te beginnen het aantal dode israelische kinderen (kinderen die slachtoffer zijn van plotse racistische moordpartijen, mortieraanvallen, stenenregen,... kortweg intifada) naast het aantal van de dode palestijnse kinderen (kinderen die op de frontlijn gebruikt worden door de islamguerillia en islamofascistische tieners, die in hun nobel boekske hun eeuwig excuus tot moorden vinden.) zetten is appels met ajuinen vergelijken.
Dat men het in de kwaliteitsmedia en bij de rode halve maan heeft over ongewapende palestijnse kindjes is ook ronduit geestig. Als ze bij de rode halve maan aankomen zullen ze wel geen wapens meer vasthebben.:? Rode halve maan ambulances worden trouwens gebruikt door de islamguerillia als transport en escape.
De propaganda zit juist in het feit dat de agressor (islamitisch intifadageweld, israel de zee in, alle joden dood, etc. zie http://www.pmw.org.il/ (http://www.pmw.org.il/)) CONTSTANT als slachtoffer wordt behandeld. Het feit dat de agressor (palestijnen) na enkele jaren intifadageweld meer doden heeft dan het slachtoffer (israel) moet zogezegd bewijzen dat de agressor eigenlijk slachtoffer is. Onzin. Daarom noem ik al die grafiekskes propaganda omwille van wat het zogezegd allemaal moet bewijzen (nl. het omgekeerde van de realiteit.)

Trouwens, anti-Israëlisch kan de site niet echt genoemd worden. Er staat namelijk ook bij dat Israël al een groot aantal resoluties van de VN heeft tegen gekregen (alleen van de Algemene Vergadering, resolutie zuiver tegen Israël in de Veiligheidsraad krijgen steevast een Veto van de VSA tegen), en de Palestijnen hebben nog geen enkele aanmanende resolutie gekregen. Propaganda tegen Israël? lees dan eerst de volledige website door.
RESOLUTIES TEGEN ISRAEL

Wat is daar nu niet anti-israelisch aan? Al die resoluties tegen israel tonen goed aan dat de VN veiligheidsraad gedomineerd wordt door de arabische, afrikaanse dictaturen + china en een laf europa. Israel werd reeds talloze malen veroordeeld voor militaire anti-terreur acties, telkens gehouden na zware escalatie van islamitisch geweld. ALLEEN de VS hebben het fatsoen en de politieke moed om zulke éénzijdige veroordelingen te verwerpen.

Het feit dat : de Palestijnen hebben nog geen enkele aanmanende resolutie gekregen.

zegt ALLES over de rotte club die de VN is.

Djiezes
10 september 2005, 07:51
zuivere propaganda.

tja... 'tpast weeral niet in uw plaatje, dus dan is het maar propaganda...

Djiezes
10 september 2005, 07:54
ALLEEN de VS hebben het fatsoen en de politieke moed om zulke éénzijdige veroordelingen te verwerpen.


Waarom hebben de VS dan al die keren hun vetorecht niet gebruikt?

Twanne
10 september 2005, 08:46
MistA Scientist. Uit uw betoog blijkt duidelijk dat u vooringenomen bent. U spreekt van aggressie van de Palestijnen, waarmee u dan het hele Palestijnse volk noemt en doet alsof ze allemaal massaal Israël hebben aangevallen. Ooit gehoord van de Zes-Daagse Oorlog? Dat was het jaar waarin Israël de Palestijnse gebieden annexeerde, een oorlog waarin ze zelf de agressor was. In mijn ogen proberen de Palestijnen de Israëli's nu terug te verdrijven, net zoals dat elk volk een bezetter zal bestrijden (kijk maar naar Vietnam). Ook al gebruiken ze er niet dezelfde middelen voor.
U doet alsof die Israëlische kindjes onschuldig zijn, terwijl u ten eerste weet dat iemand van 17 ook als kind wordt geregistreerd in de statistieken en dat Ultra-Orthodoxe Joden van 17 getraind worden om de Palestijnen uit Groot-Israël te verdrijven, en als ze de kans zouden krijgen zeker geweld zullen gebruiken (of bent u die beelden vergeten waar ze hun eigen Israëlische soldaten met zuur bekogelen?).
U zegt ook dat alle Palestijnse kinderen schuldig zijn aan misdaden. Als u het zo veralgemeent, dan bent u eerlijk gezegd een idioot of hebt u oogkleppen op. Of alletwee. Want ik kan me perfect beelden herinneren waarin een achtjarige wordt neergekogeld, die foto stond trouwens op de voorpagina van Foto-Knack 2000 of Foto-Knack 2001 en kan u dus opzoeken. Ohja, en dat beeld van dat Palestijns jongetje dat werd vastgebonden aan de Jeep van die Israëlische soldaten, ook niet gezien blijkbaar?

Doen alsof de Palestijnen de arme lammetjes zijn is idioot, het is verkeerd om onschuldigen te doden. Hamas en Jihad zijn inderdaad terroristische organisaties. Maar de Israëlisch als de onschuldigen aanduiden en alle Palestijnen als terroristen aanduiden is ronduit belachelijk en strookt totaal niet met de realiteit en de historische en maatschappelijk context.

Als u uw nickname van Mista Scientist eer wil aandoen, dan gaat u maar beter eens goed nagaan hoe de situatie in elkaar zit. Want wat u zegt is nu eens wel een schoolvoorbeeld van propaganda

lordoffaith
10 september 2005, 08:57
de palestijnen gaan daarin nooit veranderen

die willen maar 1 ding : alle joden weg of dood

Mephisto
10 september 2005, 09:01
Een zelfmoordterrorist heeft zich zondagmorgen tijdens de ochtenspits opgeblazen nabij een bushalte in de stad Beersheva, in het zuiden van Israël. Volgens het laatste bilan zijn er een veertig mensen naar ziekenhuizen gebracht, waaronder twee zwaargewonden.

Details van de moordaanslag maken duidelijk dat het aan de buschauffeur te danken is dat de gevolgen van de aanslag beperkt waren. Hij liet de zelfmoordterrorist niet op de bus omwille van diens grote rugzak en een zak die hij in de hand hield. Toen de chauffeur een beroep deed op twee veiligheidsmensen, liet de terrorist zijn lading ontploffen. Daarbij kwam de moordenaar om het leven. De twee bewakers zijn de zwaargewonden.

Gisteren heeft de terroristische groepering Hamas reeds een video laten zien met een van de meest gezochte Palestijnse moordenaars die aankondigde te zullen doorgaan met moordaanslagen tot Israel volledig is vernield.

Die Palestijnen moeten nu niet gaan klagen wanneer Israel terugslaat, na de terugtrekking uit Gaza beginnen ze meteen weer te moorden.
Waarom denk je dat Sharon, toch een erkend oorlogsmisdadiger, zijn kolonisten uit de Gaza heeft teruggetrokken? Niet omdat hij zoekt naar vrede met de Palestijnen..

Jozef Ostyn
10 september 2005, 09:06
Waarom hebben de VS dan al die keren hun vetorecht niet gebruikt?

Dat doen ze in de Veiligheidsraad waar dit kan. In de Algemene Vergadering, waar elk dictatoriaal regime naar hartelust kan meestemmen, is er echter geen veto.

Djiezes
10 september 2005, 10:05
Dat doen ze in de Veiligheidsraad waar dit kan. In de Algemene Vergadering, waar elk dictatoriaal regime naar hartelust kan meestemmen, is er echter geen veto.

Sinds 1967 zijn er in de Veiligheidsraad méér dan 50 resoluties over dit conflict goedgekeurd, waaronder resolutie 242 van 22 november 1967, waarin Israel wordt opgeroepen om zich onmiddellijk terug te trekken uit de pas bezette gebieden. Géén veto van de States...
De Algemene Vergadering stemt -zoals de naam het zegt- over algemene zaken. Conflicten worden doorverwezen naar -zoals de naam het zegt- de Veiligheidsraad...

Jozef Ostyn
10 september 2005, 10:24
Sinds 1967 zijn er in de Veiligheidsraad méér dan 50 resoluties over dit conflict goedgekeurd, waaronder resolutie 242 van 22 november 1967, waarin Israel wordt opgeroepen om zich onmiddellijk terug te trekken uit de pas bezette gebieden. Géén veto van de States...
De Algemene Vergadering stemt -zoals de naam het zegt- over algemene zaken. Conflicten worden doorverwezen naar -zoals de naam het zegt- de Veiligheidsraad...

Als u denkt dat de Algemene Vergadering niet over conflicten stemt dan kent u de VN niet goed.

Twanne
10 september 2005, 10:37
Verschil tussen de Algemene Vergadering en de Veiligheidsraad is dat resoluties in de AV niet bindend zijn, daar zitten alle lidstaten van de VN, geen veto-recht van bepaalde landen (etc.). De resoluties van de AV worden elk jaar terug opnieuw genummerd. Die levert er een paar honderden of duizenden per jaar af. En is inderdaad veel algemener dan de Veiligheidsraad (alhoewel conflicten ook behandeld worden)
De VR stemt resoluties die bindend zijn (in theorie althans), heeft 15 leden, waarvan 5 permanente (met veto-recht) en 10 wisselende. Die resoluties tellen gewoon door. Het aantal resoluties dat de afgelopen 15 jaar is gestemd (na de val van de muur) is wel groter dan het aantal resoluties dat de 40 jaar tevoren was gestemd.

Jozef Ostyn
10 september 2005, 10:40
Verschil tussen de Algemene Vergadering en de Veiligheidsraad is dat resoluties in de AV niet bindend zijn, daar zitten alle lidstaten van de VN, geen veto-recht van bepaalde landen (etc.). De resoluties van de AV worden elk jaar terug opnieuw genummerd. Die levert er een paar honderden of duizenden per jaar af. En is inderdaad veel algemener dan de Veiligheidsraad (alhoewel conflicten ook behandeld worden)
De VR stemt resoluties die bindend zijn (in theorie althans), heeft 15 leden, waarvan 5 permanente (met veto-recht) en 10 wisselende. Die resoluties tellen gewoon door. Het aantal resoluties dat de afgelopen 15 jaar is gestemd (na de val van de muur) is wel groter dan het aantal resoluties dat de 40 jaar tevoren was gestemd.

Zelfs niet alle resoluties van de Veiligheidsraad hebben hetzelfde statuut. Sommige zijn bindend, andere niet.

Djiezes
10 september 2005, 10:42
Als u denkt dat de Algemene Vergadering niet over conflicten stemt dan kent u de VN niet goed.

De AV kan de taak van de Veiligheidsraad overnemen en stemmen over conflicten in zgn. Emergency Special Sessions, wanneer de Veiligheidsraad er niet uitgeraakt. Zo zijn er in het 60-jarige bestaan van de VN slechts 10 geweest. ALLE belangrijke resoluties over het conflict tussen Israel en de Palestijnen zijn echter in de Veiligheidsraad gestemd...

Djiezes
10 september 2005, 10:49
Zelfs niet alle resoluties van de Veiligheidsraad hebben hetzelfde statuut. Sommige zijn bindend, andere niet.

nuancering:
citaat uit Wikipedia
The legally binding nature of Security Council Resolutions (http://en.wikipedia.org/wiki/UN_Security_Council_Resolution) has been the subject of some controversy. It is generally agreed that resolutions are legally binding if they are made under Chapter VII (Action with Respect to Threats to the Peace, Breaches of the Peace, and Acts of Aggression) of the Charter. The Council is also empowered to make resolutions under Chapter VI (Pacific Settlement of Disputes); most authorities do not consider these to be legally binding. The International Court of Justice (http://en.wikipedia.org/wiki/International_Court_of_Justice) suggested in the Namibia (http://en.wikipedia.org/wiki/Namibia) case that resolutions other than those made under Chapter VI can also be binding, a view that some Member States have questioned. It is beyond doubt however that those resolutions made outside these two Chapters dealing with the internal governance of the organization (such as the admission of new Member States) are legally binding, where the Charter gives the Security Council power to make them.

Sommige landen zeggen dat ze bindend zijn, andere vinden dan weer van niet...

Jozef Ostyn
10 september 2005, 10:57
nuancering:
citaat uit Wikipedia
The legally binding nature of Security Council Resolutions (http://en.wikipedia.org/wiki/UN_Security_Council_Resolution) has been the subject of some controversy. It is generally agreed that resolutions are legally binding if they are made under Chapter VII (Action with Respect to Threats to the Peace, Breaches of the Peace, and Acts of Aggression) of the Charter. The Council is also empowered to make resolutions under Chapter VI (Pacific Settlement of Disputes); most authorities do not consider these to be legally binding. The International Court of Justice (http://en.wikipedia.org/wiki/International_Court_of_Justice) suggested in the Namibia (http://en.wikipedia.org/wiki/Namibia) case that resolutions other than those made under Chapter VI can also be binding, a view that some Member States have questioned. It is beyond doubt however that those resolutions made outside these two Chapters dealing with the internal governance of the organization (such as the admission of new Member States) are legally binding, where the Charter gives the Security Council power to make them.

Sommige landen zeggen dat ze bindend zijn, andere vinden dan weer van niet...

Ik stel voor dat u nog wat Engels studeert. Het ICJ aanvaardt blijkens deze tekst duidelijk dat resoluties onder hoofdstuk VI niet bindend zijn. Iedereen aanvaardt dat die onder hoofdstuk VII wel bindend zijn. Wat onduidelijk is, is of resoluties die niet onder één van deze twee hoofdstukken vallen bindend zijn.

Djiezes
10 september 2005, 11:09
zucht...

The International Court of Justice suggested in the Namibia case that resolutions other than those made under Chapter VI can also be binding, a view that some Member States have questioned.

Letterlijke vertaling: Het internationaal gerechtshof suggereerde in de zaak rond Namibië dat resoluties die niet onder Chapter VI vallen OOK bindend kunnen zijn, maar deze visie is door sommige lidstaten in vraag gesteld.


Ik stel voor dat u wat minder arrogant wordt.

Jozef Ostyn
10 september 2005, 11:30
zucht...

The International Court of Justice suggested in the Namibia case that resolutions other than those made under Chapter VI can also be binding, a view that some Member States have questioned.

Letterlijke vertaling: Het internationaal gerechtshof suggereerde in de zaak rond Namibië dat resoluties die niet onder Chapter VI vallen OOK bindend kunnen zijn, maar deze visie is door sommige lidstaten in vraag gesteld.


Ik stel voor dat u wat minder arrogant wordt.

En wat zegt dat dus over Hoofdstuk VI?

MiSTa SCienTiST
10 september 2005, 11:33
MistA Scientist. Uit uw betoog blijkt duidelijk dat u vooringenomen bent. U spreekt van aggressie van de Palestijnen, waarmee u dan het hele Palestijnse volk noemt en doet alsof ze allemaal massaal Israël hebben aangevallen. Ooit gehoord van de Zes-Daagse Oorlog? Dat was het jaar waarin Israël de Palestijnse gebieden annexeerde, een oorlog waarin ze zelf de agressor was. In mijn ogen proberen de Palestijnen de Israëli's nu terug te verdrijven, net zoals dat elk volk een bezetter zal bestrijden (kijk maar naar Vietnam). Ook al gebruiken ze er niet dezelfde middelen voor.
U doet alsof die Israëlische kindjes onschuldig zijn, terwijl u ten eerste weet dat iemand van 17 ook als kind wordt geregistreerd in de statistieken en dat Ultra-Orthodoxe Joden van 17 getraind worden om de Palestijnen uit Groot-Israël te verdrijven, en als ze de kans zouden krijgen zeker geweld zullen gebruiken (of bent u die beelden vergeten waar ze hun eigen Israëlische soldaten met zuur bekogelen?).
U zegt ook dat alle Palestijnse kinderen schuldig zijn aan misdaden. Als u het zo veralgemeent, dan bent u eerlijk gezegd een idioot of hebt u oogkleppen op. Of alletwee. Want ik kan me perfect beelden herinneren waarin een achtjarige wordt neergekogeld, die foto stond trouwens op de voorpagina van Foto-Knack 2000 of Foto-Knack 2001 en kan u dus opzoeken. Ohja, en dat beeld van dat Palestijns jongetje dat werd vastgebonden aan de Jeep van die Israëlische soldaten, ook niet gezien blijkbaar?

Doen alsof de Palestijnen de arme lammetjes zijn is idioot, het is verkeerd om onschuldigen te doden. Hamas en Jihad zijn inderdaad terroristische organisaties. Maar de Israëlisch als de onschuldigen aanduiden en alle Palestijnen als terroristen aanduiden is ronduit belachelijk en strookt totaal niet met de realiteit en de historische en maatschappelijk context.

Als u uw nickname van Mista Scientist eer wil aandoen, dan gaat u maar beter eens goed nagaan hoe de situatie in elkaar zit. Want wat u zegt is nu eens wel een schoolvoorbeeld van propaganda

Uit mijn betoog mag duidelijk blijken dat ik pro-israelisch ben.
De geschiedenis van het conflict, 6 daagse oorlog en wat nog allemaal heb ik tot vervelens toe allemaal bestudeerd. Israel, gelegen in een zee van racistische islamlanden die maar één doel hebben (zowel toen als nu nl. het overspoelen en uitwissen van de jodenstaat) mag zich verdedigen en mag de STAGINGAREAS voor die vernietigingsoorlog (gaza, judea, samaria) bezetten en ontwapenen.

Voor u zijn israelische kinderen schuldig zodra ze dienstplichtig zijn. Het IDF wordt getraint voor counter-terror-raids, grensbewaking, politietaken.
HET ZIJN DE PALESTINOS DIE HUN TIENERS OPLEREN TOT MOORDENAARS VOOR DE GROTE ARABISCHE NATIE.

De beelden van geknevelde of omgekomen arabo-fascistjes choqueerd u misschien, mij totaal niet. Men oogst wat men zaait.
De media pakt regelmatig uit met een verhaal in de stijl van:
"Israelische soldaten schieten 8-jarig meisje op weg naar school dood ... Dit choqueerd u dan. OO laffe moord. Terwijl die (schoolgaande) kindjes gebruikt worden om wapens te smokkelen of als human shield voor de nobele mujahedin. U bent verblind door de subjectieve verontwaardiging die in de media levend wordt gehouden met arabisch geld en europese naive goodwill.
Ik niet. Ik doe mijn nick eer aan door de palestijnse poppenkast te doorzien.
Edit:After edit by MiSTa SCienTiST on 10-09-2005 at 12:38
Reason:
--------------------------------

MistA Scientist. Uit uw betoog blijkt duidelijk dat u vooringenomen bent. U spreekt van aggressie van de Palestijnen, waarmee u dan het hele Palestijnse volk noemt en doet alsof ze allemaal massaal Israël hebben aangevallen. Ooit gehoord van de Zes-Daagse Oorlog? Dat was het jaar waarin Israël de Palestijnse gebieden annexeerde, een oorlog waarin ze zelf de agressor was. In mijn ogen proberen de Palestijnen de Israëli's nu terug te verdrijven, net zoals dat elk volk een bezetter zal bestrijden (kijk maar naar Vietnam). Ook al gebruiken ze er niet dezelfde middelen voor.
U doet alsof die Israëlische kindjes onschuldig zijn, terwijl u ten eerste weet dat iemand van 17 ook als kind wordt geregistreerd in de statistieken en dat Ultra-Orthodoxe Joden van 17 getraind worden om de Palestijnen uit Groot-Israël te verdrijven, en als ze de kans zouden krijgen zeker geweld zullen gebruiken (of bent u die beelden vergeten waar ze hun eigen Israëlische soldaten met zuur bekogelen?).
U zegt ook dat alle Palestijnse kinderen schuldig zijn aan misdaden. Als u het zo veralgemeent, dan bent u eerlijk gezegd een idioot of hebt u oogkleppen op. Of alletwee. Want ik kan me perfect beelden herinneren waarin een achtjarige wordt neergekogeld, die foto stond trouwens op de voorpagina van Foto-Knack 2000 of Foto-Knack 2001 en kan u dus opzoeken. Ohja, en dat beeld van dat Palestijns jongetje dat werd vastgebonden aan de Jeep van die Israëlische soldaten, ook niet gezien blijkbaar?

Doen alsof de Palestijnen de arme lammetjes zijn is idioot, het is verkeerd om onschuldigen te doden. Hamas en Jihad zijn inderdaad terroristische organisaties. Maar de Israëlisch als de onschuldigen aanduiden en alle Palestijnen als terroristen aanduiden is ronduit belachelijk en strookt totaal niet met de realiteit en de historische en maatschappelijk context.

Als u uw nickname van Mista Scientist eer wil aandoen, dan gaat u maar beter eens goed nagaan hoe de situatie in elkaar zit. Want wat u zegt is nu eens wel een schoolvoorbeeld van propaganda

Uit mijn betoog mag duidelijk blijken dat ik pro-israelisch ben.
De geschiedenis van het conflict, 6 daagse oorlog en wat nog allemaal heb ik tot vervelens toe allemaal bestudeerd. Israel, gelegen in een zee van racistische islamlanden die maar één doel hebben (zowel toen als nu nl. het overspoelen en uitwissen van de jodenstaat) mag zich verdedigen en mag de STAGINGAREAS voor die vernietigingsoorlog (gaza, judea, samaria) bezetten en ontwapenen.

Voor u zijn israelische kinderen schuldig zodra ze dienstplichtig zijn. Het IDF wordt getraint voor counter-terror-raids, grensbewaking, politietaken.
HET ZIJN DE PALESTINOS DIE HUN TIENERS OPLEREN TOT MOORDENAARS VOOR DE GROTE ARABISCHE NATIE.

De beelden van geknevelde of omgekomen arabo-fascistjes choqueerd u misschien, mij totaal niet. Men oogst wat men zaait.
De media pakt regelmatig uit met een verhaal in de stijl van:
"Israelische soldaten schieten 8-jarig meisje op weg naar school dood ... Dit choqueerd u dan. OO laffe moord. Terwijl die (schoolgaande) kindjes gebruikt worden om wapens te smokkelen of als human shield voor de nobele mujahedin. U bent verblind door de subjectieve verontwaardiging die in de media levend wordt gehouden met arabisch geld en europese naive goodwill.
Ik niet. Ik doe mijn nick eer aan door de palestijnse poppenkast te doorzien.

Before any edits, post was:
--------------------------------

MistA Scientist. Uit uw betoog blijkt duidelijk dat u vooringenomen bent. U spreekt van aggressie van de Palestijnen, waarmee u dan het hele Palestijnse volk noemt en doet alsof ze allemaal massaal Israël hebben aangevallen. Ooit gehoord van de Zes-Daagse Oorlog? Dat was het jaar waarin Israël de Palestijnse gebieden annexeerde, een oorlog waarin ze zelf de agressor was. In mijn ogen proberen de Palestijnen de Israëli's nu terug te verdrijven, net zoals dat elk volk een bezetter zal bestrijden (kijk maar naar Vietnam). Ook al gebruiken ze er niet dezelfde middelen voor.
U doet alsof die Israëlische kindjes onschuldig zijn, terwijl u ten eerste weet dat iemand van 17 ook als kind wordt geregistreerd in de statistieken en dat Ultra-Orthodoxe Joden van 17 getraind worden om de Palestijnen uit Groot-Israël te verdrijven, en als ze de kans zouden krijgen zeker geweld zullen gebruiken (of bent u die beelden vergeten waar ze hun eigen Israëlische soldaten met zuur bekogelen?).
U zegt ook dat alle Palestijnse kinderen schuldig zijn aan misdaden. Als u het zo veralgemeent, dan bent u eerlijk gezegd een idioot of hebt u oogkleppen op. Of alletwee. Want ik kan me perfect beelden herinneren waarin een achtjarige wordt neergekogeld, die foto stond trouwens op de voorpagina van Foto-Knack 2000 of Foto-Knack 2001 en kan u dus opzoeken. Ohja, en dat beeld van dat Palestijns jongetje dat werd vastgebonden aan de Jeep van die Israëlische soldaten, ook niet gezien blijkbaar?

Doen alsof de Palestijnen de arme lammetjes zijn is idioot, het is verkeerd om onschuldigen te doden. Hamas en Jihad zijn inderdaad terroristische organisaties. Maar de Israëlisch als de onschuldigen aanduiden en alle Palestijnen als terroristen aanduiden is ronduit belachelijk en strookt totaal niet met de realiteit en de historische en maatschappelijk context.

Als u uw nickname van Mista Scientist eer wil aandoen, dan gaat u maar beter eens goed nagaan hoe de situatie in elkaar zit. Want wat u zegt is nu eens wel een schoolvoorbeeld van propaganda

Uit mijn betoog mag duidelijk blijken dat ik pro-israelisch ben.
De geschiedenis van het conflict, 6 daagse oorlog en wat nog allemaal heb ik tot vervelens toe allemaal bestudeerd. Israel, gelegen in een zee van racistische islamlanden die maar één doel hebben (zowel toen als nu nl. het overspoelen en uitwissen van de jodenstaat) mag zich verdedigen en mag de STAGINGAREAS voor die vernietigingsoorlog (gaza, judea, samaria) bezetten en ontwapenen.

Voor u zijn israelische kinderen schuldig zodra ze dienstplichtig zijn. Het IDF wordt getraint voor counter-terror-raids, grensbewaking, politietaken.
HET ZIJN DE PALESTINOS DIE HUN TIENERS OPLEREN TOT MOORDENAARS VOOR DE GROTE ARABISCHE NATIE.

De beelden van geknevelde of omgekomen arabo-fascistjes choqueerd u misschien, mij totaal niet. Men oogst wat men zaait.
De media pakt regelmatig uit met een verhaal in de stijl van:
"Israelische soldaten schieten 8-jarig meisje op weg naar school dood ... Dit choqueerd u dan. OO laffe moord. Terwijl die (schoolgaande) kindjes gebruikt worden om wa werden

garfield
10 september 2005, 11:48
Waarom uiteraard? Mogen de joden, de niet-joden zomaar afknallen?

Bij een Palestijnse zelfmoordaanslag, sterven er vier �* vijf doden (inclusief de Palestijn). Maar bij een Israëlisch aanval sterven er plots tientallen Palestijnse burgers. Peace!

bij aanslagen op Bussen en cafés vallen meer dan 4 a 5 doden . het gaat hier gemakkelijk over 10-15 doden

Djiezes
10 september 2005, 11:53
En wat zegt dat dus over Hoofdstuk VI?

Dat deze volgens het ICJ bindend zijn, maar niet volgens bvb. Israel...

Zwarte Orde
10 september 2005, 11:57
de palestijnen gaan daarin nooit veranderen

die willen maar 1 ding : alle joden weg of doodDe Palestijnen strijden net als Vlamingen tegen een bezettingsstaat en voor vrijheid. Daar kun je als nationalist toch niks op tegen hebben?

Djiezes
10 september 2005, 12:02
De Palestijnen strijden net als Vlamingen tegen een bezettingsstaat en voor vrijheid.

Spreek voor uzelf. Hier in België strijd JIJ tegen een bezettingsstaat en voor vrijheid, al heb ik van strijd nog niet veel gemerkt...
Edit:After edit by Djiezes on 10-09-2005 at 13:03
Reason:
--------------------------------

De Palestijnen strijden net als Vlamingen tegen een bezettingsstaat en voor vrijheid.

Spreek voor uzelf. Hier in België strijd JIJ tegen een bezettingsstaat en voor vrijheid, al heb ik van strijd nog niet veel gemerkt...

Before any edits, post was:
--------------------------------

De Palestijnen strijden net als Vlamingen tegen een bezettingsstaat en voor vrijheid.

Spreek voor uzelf. JIJ strijd tegen een bezettingsstaat en voor vrijheid, al heb ik van strijd nog niet veel gemerkt...

Twanne
10 september 2005, 12:19
Israel, gelegen in een zee van racistische islamlanden die maar één doel hebben (zowel toen als nu nl. het overspoelen en uitwissen van de jodenstaat) mag zich verdedigen en mag de STAGINGAREAS voor die vernietigingsoorlog (gaza, judea, samaria) bezetten en ontwapenen.

Voor u zijn israelische kinderen schuldig zodra ze dienstplichtig zijn. Het IDF wordt getraint voor counter-terror-raids, grensbewaking, politietaken.
HET ZIJN DE PALESTINOS DIE HUN TIENERS OPLEREN TOT MOORDENAARS VOOR DE GROTE ARABISCHE NATIE.

De beelden van geknevelde of omgekomen arabo-fascistjes choqueerd u misschien, mij totaal niet. Men oogst wat men zaait.

Net wat ik zeg: geen besef van realiteit, u leest ook niet wat ik schrijf, u leest wat u wil lezen en denkt dat ik Pro-Palestijns ben omdat ik vind dat Israël weg moet uit de West-Bank. Aandachtige lezers hebben hopelijk wel al opgemerkt dat ik niet akkoord ben met de terroristische daden van Palestijnse organisaties. U bent inderdaad zo Pro-Israëlisch als het maar kan, het zou me niet verbazen als u harder bent dan de gemiddelde Israëlisch. En dat blijkt uit uw woordgebruik (alle palestijnen zijn moordenaars die hun kinderen als menselijk schild gebruiken)
U legt me trouwens woorden in de mond. Ik heb niet gezegd dat Israëlisch schuldig zijn vanaf dat ze hun uniform aantrekken. Ik zei dat een deel van de Ultra-Orthodoxe joden (die trouwens geen dienstplicht moeten doen omdat dat niet in overeenstemming is met hun geloof) zonder scrupules de Palestijnen uit Groot-Israël zouden verjagen als ze de kans kregen, met geweld en al omdat ze vinden dat God hen dat land heeft gegeven en omdat zij het uitverkoren volk zijn. Evengoed racisme

JusticeLover
10 september 2005, 12:41
bij aanslagen op Bussen en cafés vallen meer dan 4 a 5 doden . het gaat hier gemakkelijk over 10-15 doden

Ocharme

garfield
10 september 2005, 12:42
Ocharme

:roll:

Masterlijke Allochtoon
10 september 2005, 13:28
Net wat ik zeg: geen besef van realiteit, u leest ook niet wat ik schrijf, u leest wat u wil lezen en denkt dat ik Pro-Palestijns ben omdat ik vind dat Israël weg moet uit de West-Bank. Aandachtige lezers hebben hopelijk wel al opgemerkt dat ik niet akkoord ben met de terroristische daden van Palestijnse organisaties. U bent inderdaad zo Pro-Israëlisch als het maar kan, het zou me niet verbazen als u harder bent dan de gemiddelde Israëlisch. En dat blijkt uit uw woordgebruik (alle palestijnen zijn moordenaars die hun kinderen als menselijk schild gebruiken)
U legt me trouwens woorden in de mond. Ik heb niet gezegd dat Israëlisch schuldig zijn vanaf dat ze hun uniform aantrekken. Ik zei dat een deel van de Ultra-Orthodoxe joden (die trouwens geen dienstplicht moeten doen omdat dat niet in overeenstemming is met hun geloof) zonder scrupules de Palestijnen uit Groot-Israël zouden verjagen als ze de kans kregen, met geweld en al omdat ze vinden dat God hen dat land heeft gegeven en omdat zij het uitverkoren volk zijn. Evengoed racisme

Dit is een duidelijk een extremistische Zionist van de eerste klasse, Twanne.
Als iemand niet pro-Israel is, wordt deze gelijk voor anti-Israelisch uitgemaakt. Straks wordt je ook nog voor anti-Joods uitgemaakt en gaat hij jouw excuses eisen voor de tweede wereldoorlog.:roll:

MA

Djiezes
10 september 2005, 13:43
Het lijkt hier wel "if you're not with us, then you're against us"

Sommige mensen WILLEN maar niet begrijpen dat er door beide partijen zware misdaden gepleegd worden. Door het algemeen wantrouwen tegenover de moslims zijn het juist de Palestijnse misdaden die nu extra in de verf gezet worden...

Jozef Ostyn
10 september 2005, 13:53
Dat deze volgens het ICJ bindend zijn, maar niet volgens bvb. Israel...

Maar neen. Het zijn die onder hoofdstuk VII die bindend zijn, die onder hoofdstuk VI niet en voor andere is het in dispuut.

Djiezes
10 september 2005, 14:14
Maar neen. Het zijn die onder hoofdstuk VII die bindend zijn, die onder hoofdstuk VI niet en voor andere is het in dispuut.

Hieronder een citaat afkomstig van het Regional Informatiecentrum van de VN:

Krachtens het Handvest komen de leden van de Verenigde Naties overeen de besluiten van de Veiligheidsraad te aanvaarden en uit te voeren. Terwijl andere VN-organen alleen aanbevelingen doen aan regeringen, heeft de Veiligheidsraad de bevoegdheid besluiten te nemen die de leden krachtens het Handvest verplicht zijn uit te voeren.



En hier (http://www.runic-europe.org/nederlands/un/abc1b.htm) vind je de hele tekst over de Veiligheidsraad.

Edit:After edit by Djiezes on 10-09-2005 at 15:15
Reason:
--------------------------------

Maar neen. Het zijn die onder hoofdstuk VII die bindend zijn, die onder hoofdstuk VI niet en voor andere is het in dispuut.

Hieronder een citaat afkomstig van het Regional Informatiecentrum van de VN:

Krachtens het Handvest komen de leden van de Verenigde Naties overeen de besluiten van de Veiligheidsraad te aanvaarden en uit te voeren. Terwijl andere VN-organen alleen aanbevelingen doen aan regeringen, heeft de Veiligheidsraad de bevoegdheid besluiten te nemen die de leden krachtens het Handvest verplicht zijn uit te voeren.



En hier (http://www.runic-europe.org/nederlands/un/abc1b.htm) vind je de hele tekst over de Veiligheidsraad.


Before any edits, post was:
--------------------------------

Maar neen. Het zijn die onder hoofdstuk VII die bindend zijn, die onder hoofdstuk VI niet en voor andere is het in dispuut.

Hieronder een citaat afkomstig van het Regional Informatiecentrum van de VN:

Krachtens het Handvest komen de leden van de Verenigde Naties overeen de besluiten van de Veiligheidsraad te aanvaarden en uit te voeren. Terwijl andere VN-organen alleen aanbevelingen doen aan regeringen, heeft de Veiligheidsraad de bevoegdheid besluiten te nemen die de leden krachtens het Handvest verplicht zijn uit te voeren.

En hier (http://www.runic-europe.org/nederlands/un/abc1b.htm) vind je de hele tekst over de Veiligheidsraad.

Twanne
10 september 2005, 14:24
Als ik het goed begrijp zijn de besluiten van de Veiligheidsraad sowieso bindend. Besluiten die onder hoofdstuk VII van het handvest worden genomen kunnen echter afgedwongen worden (met alle middelen).
Zowat alle resoluties die met Israël te maken hebben zitten onder HST VI, maar bijvoorbeeld de resolutie die Irak in 1990 aanmaande om Koeweit te verlaten viel onder HST VII en was dus niet alleen bindend, maar ook afdwingbaar door de VR (en de VN-lidstaten).
Jullie hebben dus alletwee gelijk in zekere zin

MiSTa SCienTiST
10 september 2005, 14:25
Net wat ik zeg: geen besef van realiteit, u leest ook niet wat ik schrijf, u leest wat u wil lezen en denkt dat ik Pro-Palestijns ben omdat ik vind dat Israël weg moet uit de West-Bank. Aandachtige lezers hebben hopelijk wel al opgemerkt dat ik niet akkoord ben met de terroristische daden van Palestijnse organisaties. U bent inderdaad zo Pro-Israëlisch als het maar kan, het zou me niet verbazen als u harder bent dan de gemiddelde Israëlisch. En dat blijkt uit uw woordgebruik (alle palestijnen zijn moordenaars die hun kinderen als menselijk schild gebruiken)

U bent waarschijnlijk iemand die meent meer neutraler, objectiever en dus juister te zijn dan mij.
U vindt dat israel weg moet uit de Westbank omdat het van de palestijnen is en sinds '67 bezet wordt. Voor het bezet werd was er nog thans evenzeer de drang om joden te doden. Gaza was van Egypte en de Westbank van Jordanië. Nergens was er sprake van een palestijnse staat. Het enige wat telde was de ARABISCHE ISLAMITISCHE OVERWINNING op die duivelse jodenstaat. Het o zo legitieme verzet wil gewoon Judea, Samaria en Gaza Judenrein maken om opnieuw te kunnen focussen op israel zelf. Dit stoort u blijkbaar niet.

Ik ben voor Israel omdat er in dit conflict, waar twee partijen elkaar bekampen, één partij (israel) vecht omdat het wenst verder te bestaan en de andere partij (arabische islamitische wereld) vecht om israel kapot te maken. De ALL-ROUND ARAB SIEGE heeft de bezetting van Gaza, Judea en Samaria uitgelokt.

En dat blijkt uit uw woordgebruik (alle palestijnen zijn moordenaars die hun kinderen als menselijk schild gebruiken)

Van woorden in de mond leggen gesproken. Ik zeg NOOIT ALLE:? .



U legt me trouwens woorden in de mond. Ik heb niet gezegd dat Israëlisch schuldig zijn vanaf dat ze hun uniform aantrekken.

Dat hebt u idd niet gezegd.
Maar het is wel de populaire visie bij het o zo legitieme verzet (islamterreur). Gewoon jood zijn is zelfs genoeg.

Ik zei dat een deel van de Ultra-Orthodoxe joden (die trouwens geen dienstplicht moeten doen omdat dat niet in overeenstemming is met hun geloof) zonder scrupules de Palestijnen uit Groot-Israël zouden verjagen als ze de kans kregen, met geweld en al omdat ze vinden dat God hen dat land heeft gegeven en omdat zij het uitverkoren volk zijn. Evengoed racisme

Dat is dan een kwestie van actie en reactie, gezien de 14 eeuwen ervaring met islamitisch geinspireerde jodenhaat (immers jood=slaaf muslim=meester), de talloze islamoorlogen (die voortkomen uit het id dat alla de HELE WERELD aan de moslims heeft geschonken omdat zij het uitverkoren volk zijn) en gezien de meer recente geschiedenis na WO 2 (collaboratie tss nazis en muslims, de eindeloze pogingen van 1948 tot op heden om met een arabische alliantie israel te vernietigen).
Een reactie dus op dat eeuwenoud racisme en religieus fascisme.
Het palestijns probleem is een arabisch probleem. De palestijne David is eigenlijk een arabische Goliath.

JusticeLover
10 september 2005, 14:43
Dat is dan een kwestie van actie en reactie, gezien de 14 eeuwen ervaring met islamitisch geinspireerde jodenhaat (immers jood=slaaf muslim=meester), de talloze islamoorlogen (die voortkomen uit het id dat alla de HELE WERELD aan de moslims heeft geschonken omdat zij het uitverkoren volk zijn) en gezien de meer recente geschiedenis na WO 2 (collaboratie tss nazis en muslims, de eindeloze pogingen van 1948 tot op heden om met een arabische alliantie israel te vernietigen).
Een reactie dus op dat eeuwenoud racisme en religieus fascisme.
Het palestijns probleem is een arabisch probleem. De palestijne David is eigenlijk een arabische Goliath.

Jij bent wel objectief

Het waren de Islamtische Turken die de Spaanse Joden met open armen hadden ontvangen.
De joden waren nooit slaven in het Osmaanse Rijk. De Moslims (Turken,Koerden,Arabieren,..) waren degene die vochten tegen de vijand. Wat de joden deden was gewoon handel drijven, geld uitlenen (met intrest natuurlijk),..
Na het verval osmaanse rijk zijn ze dan ook afgetrapt.Rijke Joden zijn wel gebleven; ze moeten immers Joodse belangen verdedigen.

Wie collaboreerde niet met de nazis?? De zionisten zijn even erg als de nazi's.

Het is inderdaad actie-reactie ...

Van mij mogen de Joden daar wonen. Maar ik kan het Joodse imperialisme in het midden-oosten niet accepteren. Daarom is een aanval op Israël rechtvaardigd.

De Arabieren zijn geen lieve beestjes, maar zij zijn de onderdrukten.

Djiezes
10 september 2005, 14:45
Ik ben voor Israel omdat er in dit conflict, waar twee partijen elkaar bekampen, één partij (israel) vecht omdat het wenst verder te bestaan en de andere partij (arabische islamitische wereld) vecht om israel kapot te maken.

Mag ik u erop wijzen dat Egypte, Syrië, Jordanië en de PLO de vernietiging van Israël allang hebben afgezworen? Zelfs voor Hamas is de vernietiging van Israël geen prioriteit meer...

Twanne
10 september 2005, 15:16
U hebt misschien niet specifiek "ALLE" gezegd, maar u heeft ook vergeten te nuanceren tot bepaalde/sommige (in tegenstelling tot mezelf). Ik durf mezelf dan ook zonder blikken of blozen een stuk objectiever noemen dan u.
Toen de Israëli's in 1948 meer van het Britse Palestina bezetten dan hun was toegezegd door de VN (en dus eigenlijk onterecht 3/4 van het land namen îpv de oorspronkelijke helft), werd met referenda in de andere gebieden besloten om bij een Arabisch land aan te sluiten (Gaza bij Egypte en West-Bank bij Syrië).
De Israëlische Staat werd in de jaren '50, '60 en '70 bedreigd door omringende arabische landen. Maar het heeft toen in 2 oorlogen op 6 jaar tijd bewezen dat het zich duchtig kan weren tegen die Arabische agressors. Maar het was wel degelijk de Israëli Defence Force (die IDF die volgens u getraind is in CTR, politie-taken etc.) die Gaza, West-Bank, Golan, Zuid-Libanon en Sinaï aanviel in 1967. De aanval op zich kan nog verklaard worden als een pre-emptive strike van Israël tegen een arabisch offensief en in mijn ogen zo dus gelegitimeerd worden (waar ik hopelijk mee aan toon dat ik niet steevast anti-Israël ben). Maar de annexatie van Gaza en West-Bank en de bezetting van de drie andere gebieden niet. Het is vanwege die bezetting dat Israël in '73 zwaar is aangevallen door zijn buurlanden, een aanval die ik niet zozeer goedkeur, maar die in mijn ogen ook gelegitimeerd kan worden.
Ondertussen zijn de Arabische buren helemaal geen partij meer voor de IDF (kijk maar naar begin jaren tachtig toen Israël zonder problemen Syrië overvloog om in Irak, de zogenaamde sterkste militaire macht in het midden-oosten, een paar kernreactoren ging bombarderen). Die palestijnse terroristen moeten aangepakt worden, maar Israël moet zich ook terug trekken uit West-Bank en de grenzen van 1967 respecteren. Dan is er kans op vrede.

Jozef Ostyn
10 september 2005, 15:41
Als ik het goed begrijp zijn de besluiten van de Veiligheidsraad sowieso bindend. Besluiten die onder hoofdstuk VII van het handvest worden genomen kunnen echter afgedwongen worden (met alle middelen).
Zowat alle resoluties die met Israël te maken hebben zitten onder HST VI, maar bijvoorbeeld de resolutie die Irak in 1990 aanmaande om Koeweit te verlaten viel onder HST VII en was dus niet alleen bindend, maar ook afdwingbaar door de VR (en de VN-lidstaten).
Jullie hebben dus alletwee gelijk in zekere zin

Neen niet alle resoluties zijn sowieso bindend. Die onder hoofdstuk VI zijn dat niet.

Jozef Ostyn
10 september 2005, 15:44
Mag ik u erop wijzen dat Egypte, Syrië, Jordanië en de PLO de vernietiging van Israël allang hebben afgezworen? Zelfs voor Hamas is de vernietiging van Israël geen prioriteit meer...

Dat is manifest niet waar. Hamas streeft wel degelijk en expliciet naar de vernietiging van Israel en het verdrijven van alle Joden.
Het is juist dat diverse Arabische staten ondertussen Israel erkennen. Syrië behoort daar echter niet bij.
Het is ook juist dat de PLO vanaf de jaren 90 een meer gematigde houding heeft aangenomen. De PLO is nu echter de facto vervangen door de PA en ook die erkent duidelijk Israel (wat positief is).

Jozef Ostyn
10 september 2005, 15:48
U hebt misschien niet specifiek "ALLE" gezegd, maar u heeft ook vergeten te nuanceren tot bepaalde/sommige (in tegenstelling tot mezelf). Ik durf mezelf dan ook zonder blikken of blozen een stuk objectiever noemen dan u.
Toen de Israëli's in 1948 meer van het Britse Palestina bezetten dan hun was toegezegd door de VN (en dus eigenlijk onterecht 3/4 van het land namen îpv de oorspronkelijke helft), werd met referenda in de andere gebieden besloten om bij een Arabisch land aan te sluiten (Gaza bij Egypte en West-Bank bij Syrië).
De Israëlische Staat werd in de jaren '50, '60 en '70 bedreigd door omringende arabische landen. Maar het heeft toen in 2 oorlogen op 6 jaar tijd bewezen dat het zich duchtig kan weren tegen die Arabische agressors. Maar het was wel degelijk de Israëli Defence Force (die IDF die volgens u getraind is in CTR, politie-taken etc.) die Gaza, West-Bank, Golan, Zuid-Libanon en Sinaï aanviel in 1967. De aanval op zich kan nog verklaard worden als een pre-emptive strike van Israël tegen een arabisch offensief en in mijn ogen zo dus gelegitimeerd worden (waar ik hopelijk mee aan toon dat ik niet steevast anti-Israël ben). Maar de annexatie van Gaza en West-Bank en de bezetting van de drie andere gebieden niet. Het is vanwege die bezetting dat Israël in '73 zwaar is aangevallen door zijn buurlanden, een aanval die ik niet zozeer goedkeur, maar die in mijn ogen ook gelegitimeerd kan worden.
Ondertussen zijn de Arabische buren helemaal geen partij meer voor de IDF (kijk maar naar begin jaren tachtig toen Israël zonder problemen Syrië overvloog om in Irak, de zogenaamde sterkste militaire macht in het midden-oosten, een paar kernreactoren ging bombarderen). Die palestijnse terroristen moeten aangepakt worden, maar Israël moet zich ook terug trekken uit West-Bank en de grenzen van 1967 respecteren. Dan is er kans op vrede.

Ik ben het met uw lezing van de geschiedenis niet helemaal eens. Maar ik ben het wel met u eens dat er een territoriaal compromis moet gesloten worden.
Overigens is het onjuist om inzake Gaza en de Westelijke Jordaanoever van annexatie te spreken. Israel heeft Oost-Jeruzalem en de Golan formeel geannexeerd. De andere gebieden zijn militair bezet gebied maar maken, ook naar Israelisch recht, geen deel uit van Israel zelf.

Twanne
10 september 2005, 15:59
Ik ben het met uw lezing van de geschiedenis niet helemaal eens. Maar ik ben het wel met u eens dat er een territoriaal compromis moet gesloten worden.
Overigens is het onjuist om inzake Gaza en de Westelijke Jordaanoever van annexatie te spreken. Israel heeft Oost-Jeruzalem en de Golan formeel geannexeerd. De andere gebieden zijn militair bezet gebied maar maken, ook naar Israelisch recht, geen deel uit van Israel zelf.

Een vergissing van mij dan. Ik dacht dat het Gaza en West-Bank (waarbij ook Oost-Jeruzalem uiteraard) die waren geannexeerd, en Golan gewoon bezet.
Maar als dat het enigste is waar u niet met akkoord bent zijn we al een beetje verder dan 2 pagina's terug

Twanne
10 september 2005, 16:01
Neen niet alle resoluties zijn sowieso bindend. Die onder hoofdstuk VI zijn dat niet.

net wel, dat las ik op die link, maar niet afdwingbaar. dat was het verschil met de andere resoluties van de veiligheidsraad.
de resoluties van de AV zijn niet bindend en ook niet afdwingbaar

Jozef Ostyn
10 september 2005, 16:13
Een vergissing van mij dan. Ik dacht dat het Gaza en West-Bank (waarbij ook Oost-Jeruzalem uiteraard) die waren geannexeerd, en Golan gewoon bezet.
Maar als dat het enigste is waar u niet met akkoord bent zijn we al een beetje verder dan 2 pagina's terug

Neen dat is niet het enige. Je kunt in mijn ogen niet gewoon zeggen "terug naar 1967". Dat is bijna 40 jaar geleden en dus niet realistisch. Er moet naar een territoriaal compromis gezocht worden, met een leefbare maar ook legitieme Palestijnse staat (d.w.z. een substantieel en aaneengesloten territorium dat economisch en sociaal leefbaar is, maar waar ook een autoriteit is die de functies van een legitieme staat kan en wil opnemen, zoals o.m. het zonder pardon elimineren van gewapende extremistische groepen). De oplossing zal zeker complex zijn. Vele Palestijnen en vele Israeli's zullen ze afwijzen. Ik vrees dat het nog niet voor morgen is. We wachten bv. nog altijd op een echte Palestijnse leider die zelfs maar de schijn wekt een legitieme autoriteit te willen vestigen.

Twanne
10 september 2005, 16:18
Rechtstreeks uit het Handvest van de VN:
http://www.runic-europe.org/nederlands/charter/charter.html
HST V, Artikel 25:
De Leden van de Verenigde Naties komen overeen de besluiten van de Veiligheidsraad overeenkomstig dit Handvest te aanvaarden en uit te voeren.

Er staat niet specifiek in dat de besluiten van de VR binden zijn. De zin is echter zo opgesteld dat men het wel kan stellen: Landen die lid worden van de VN zullen de besluiten van de VR respecteren, indien ze dat niet doen respecteren ze hun lidmaatschap niet. Ik denk dat u wel begrijpt dat het woordje 'bindend' nogal een zware lading heeft (bijvoorbeeld in de VSA waar er een fundamenteel wantrouwen is tov de uitvoerende macht, zelfs de eigen federale overheid), zeker als het gaat om een supra-nationale organisatie.

HST VI gaat over vreedzame geschillen, HST VII over militaire geschillen (bedreiging van de vrede, etc)

Djiezes
10 september 2005, 17:17
Dat is manifest niet waar. Hamas streeft wel degelijk en expliciet naar de vernietiging van Israel en het verdrijven van alle Joden.
Het is juist dat diverse Arabische staten ondertussen Israel erkennen. Syrië behoort daar echter niet bij.
Het is ook juist dat de PLO vanaf de jaren 90 een meer gematigde houding heeft aangenomen. De PLO is nu echter de facto vervangen door de PA en ook die erkent duidelijk Israel (wat positief is).

inderdaad, Syrië koppelt de erkenning van Israël aan het toepassen van resolutie 242; lijkt me fair... Over Hamas kunnen we weeral uren gaan discussiëren. Het is en blijft natuurlijk een terroristische organisatie en is als dusdanig verachtelijk...

Twanne
10 september 2005, 17:22
pff, gelukkig dat ik jullie reacties lees. Ik kreeg bijna het gevoel dat hier veel mensen met oogkleppen rondhingen

(als dat niet arrogant is :D)

Jozef Ostyn
10 september 2005, 17:26
pff, gelukkig dat ik jullie reacties lees. Ik kreeg bijna het gevoel dat hier veel mensen met oogkleppen rondhingen

(als dat niet arrogant is :D)

Op dit forum krioelt het van Communistische negationisten, conspiracy-believers, anti-semieten, Islamofoben, katholiekenhaters, racisten, wannebe-nazi's, enz.
Aan mensen met oogkleppen geen gebrek.

Djiezes
10 september 2005, 17:28
toch nog een paar mensen waar mee te discussiëren valt....:-)

garfield
11 september 2005, 12:46
toch nog een paar mensen waar mee te discussiëren valt....:-)

ah discussiëren is leuk zolang het niet persoonlijk wordt hé.
Trouwen vandaag stemde het Israëlische kabinet over de officiël beëindiging van het militaire bestuur in Gaza. Nu is het aan de palestijnen en Abu Mazen om te bewijzen dat ze weldegelijk weten wat Shalom wil zeggen.

Twanne
11 september 2005, 12:55
als de infrastructuur van de PA niet door de IDF kapot geschoten was de afgelopen jaren, zou het alleszins nog een stukje beter gaan dan wanneer ze nu hun best doen.
Voorwaarde is wel dat de PA hun best doet. De politieke ruimte in Gaza is wel klein, dit dankzij de Israëlische bezetting die de Palestijnen regelrecht in handen van Hamas en Jihad heeft gedreven. Of je nu akkoord bent of niet, voor hen zijn die organisaties verzetstrijders tegen een bezetter, en dat soort organisaties krijgt dikwijls sympathie van de bezette bevolking

Jozef Ostyn
11 september 2005, 12:59
als de infrastructuur van de PA niet door de IDF kapot geschoten was de afgelopen jaren, zou het alleszins nog een stukje beter gaan dan wanneer ze nu hun best doen.
Voorwaarde is wel dat de PA hun best doet. De politieke ruimte in Gaza is wel klein, dit dankzij de Israëlische bezetting die de Palestijnen regelrecht in handen van Hamas en Jihad heeft gedreven. Of je nu akkoord bent of niet, voor hen zijn die organisaties verzetstrijders tegen een bezetter, en dat soort organisaties krijgt dikwijls sympathie van de bezette bevolking

Zolang er niet keihard met die organisaties afgerekend wordt is er geen toekomst voor de Palestijnen.
Hopelijk doet Egypte, dat nu aan de grensovergangen van de Gazastrook een belangrijke rol krijgt ook zijn deel.

garfield
11 september 2005, 13:11
Zolang er niet keihard met die organisaties afgerekend wordt is er geen toekomst voor de Palestijnen.
Hopelijk doet Egypte, dat nu aan de grensovergangen van de Gazastrook een belangrijke rol krijgt ook zijn deel.

ik hoop het met u . Hamas en consoorten moeten drooggelegd worden en de wapensmokkel moet stoppen.

Breydel
11 september 2005, 13:17
Een zelfmoordterrorist heeft zich zondagmorgen tijdens de ochtenspits opgeblazen nabij een bushalte in de stad Beersheva, in het zuiden van Israël. Volgens het laatste bilan zijn er een veertig mensen naar ziekenhuizen gebracht, waaronder twee zwaargewonden.

Details van de moordaanslag maken duidelijk dat het aan de buschauffeur te danken is dat de gevolgen van de aanslag beperkt waren. Hij liet de zelfmoordterrorist niet op de bus omwille van diens grote rugzak en een zak die hij in de hand hield. Toen de chauffeur een beroep deed op twee veiligheidsmensen, liet de terrorist zijn lading ontploffen. Daarbij kwam de moordenaar om het leven. De twee bewakers zijn de zwaargewonden.

Gisteren heeft de terroristische groepering Hamas reeds een video laten zien met een van de meest gezochte Palestijnse moordenaars die aankondigde te zullen doorgaan met moordaanslagen tot Israel volledig is vernield.

Die Palestijnen moeten nu niet gaan klagen wanneer Israel terugslaat, na de terugtrekking uit Gaza beginnen ze meteen weer te moorden.

Zolang de onwettige staat (P)Israël blijft bestaan, zal het verzet van de Palestijnen blijven bestaan. Men kan géén volkeren zomaar koloniseren of bezetten zonder dat daar ernstige gevolgen aan verbonden zijn. Het Joodse thuisland bestaat al in de Verenigde Staten, dus men kan best deze 51ste staat van de V.S.A ontbinden enkel dan zal normaal leven in deze woeilige regio mogelijk worden.

Twanne
11 september 2005, 13:22
Zolang de onwettige staat (P)Israël blijft bestaan, zal het verzet van de Palestijnen blijven bestaan. Men kan géén volkeren zomaar koloniseren of bezetten zonder dat daar ernstige gevolgen aan verbonden zijn. Het Joodse thuisland bestaat al in de Verenigde Staten, dus men kan best deze 51ste staat van de V.S.A ontbinden enkel dan zal normaal leven in deze woeilige regio mogelijk worden.

U bent al even naïef als Antoon

garfield
11 september 2005, 13:33
Zolang de onwettige staat (P)Israël blijft bestaan, zal het verzet van de Palestijnen blijven bestaan. Men kan géén volkeren zomaar koloniseren of bezetten zonder dat daar ernstige gevolgen aan verbonden zijn. Het Joodse thuisland bestaat al in de Verenigde Staten, dus men kan best deze 51ste staat van de V.S.A ontbinden enkel dan zal normaal leven in deze woeilige regio mogelijk worden.

Dus de joden naar de VS ??? Uw geestesgenoten uit de VS (Aryan Nation,...) zullen er niet mee kunnen lachen.

Breydel
11 september 2005, 13:52
Dus de joden naar de VS ??? Uw geestesgenoten uit de VS (Aryan Nation,...) zullen er niet mee kunnen lachen.

:lol:Leer eerst eens wat het verschil is tussen nationaal-socialisme en Nationaal-revolutionair. Voor al die "White Supremacist" groepjes in de V.S heb ik eigenlijk weinig of géén sympathie. Wel ben ik voorstander van een blank thuisland voor de steeds groter wordende minderheid van blanke Amerikanen, vooral in het Zuiden(groepen als de KKK zijn voor die bevolkingsgroep van belang maar voor Europa totaal niet). Als ik dan al sympathie heb voor een radikale Blanke nationalist dan is het voor Robert Jay Matthews en zijn beweging The Order die vooral in de jaren '80 de strijd aanbondt met het decadente V.S-systeem.
Edit:After edit by Breydel on 11-09-2005 at 14:52
Reason:
--------------------------------

Dus de joden naar de VS ??? Uw geestesgenoten uit de VS (Aryan Nation,...) zullen er niet mee kunnen lachen.

:lol:Leer eerst eens wat het verschil is tussen nationaal-socialisme en Nationaal-revolutionair. Voor al die "White Supremacist" groepjes in de V.S heb ik eigenlijk weinig of géén sympathie. Wel ben ik voorstander van een blank thuisland voor de steeds groter wordende minderheid van blanke Amerikanen, vooral in het Zuiden(groepen als de KKK zijn voor die bevolkingsgroep van belang maar voor Europa totaal niet). Als ik dan al sympathie heb voor een radikale Blanke nationalist dan is het voor Robert Jay Matthews en zijn beweging The Order die vooral in de jaren '80 de strijd aanbondt met het decadente V.S-systeem.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Dus de joden naar de VS ??? Uw geestesgenoten uit de VS (Aryan Nation,...) zullen er niet mee kunnen lachen.

:lol:Leer eerst eens wat het verschil is tussen nationaal-socialisme en Nationaal-revolutionair. Voor al die "White Supremacist" groepjes in de V.S heb ik eigenlijk weinig of géén sympathie. Wel ben ik voorstander van een blank thuisland voor de steeds groter wordende minderheid van blanke Amerikanen, vooral in het Zuiden(groepen als de KKK zijn voor die bevolkingsgroep van belang maar voor Europa totaal niet). Als ik dan al sympathie heb voor een radikale Blanke nationalist dan is het voor Robert Jay Matthews en zijn beweging The Order divooral in de jaren '80 de strijd aanbondt met het decadente V.S-systeem.

Twanne
11 september 2005, 14:28
Wel ben ik voorstander van een blank thuisland voor de steeds groter wordende minderheid van blanke Amerikanen.

Niet alleen naïef, maar ook nog rascistisch en geen historisch besef:
rascistisch want u bent voorstander van een Amerikaanse natie uitsluitend voor blanken.
geen historisch besef: Blanken hebben nu net geen thuisland in Amerika, meer dan 95% van de bevolking is naar daar geëmigreerd (of in het geval van de zwarten: geïmporteerd)
Waarschijnlijk denkt u ook dat de Guldensporenslag een onafhankelijkheidsstrijd was van heel Vlaanderen tegen de Franse en Franstalige overheersing

Breydel
11 september 2005, 14:39
Niet alleen naïef, maar ook nog rascistisch en geen historisch besef:

Jongen toch, héél die politiek-correcte rimram aan scheldwoorden interesseert mij géén bal. Ben ik racist?? So be it, ik ben er dan zelfs nog fier op ook dan....


rascistisch want u bent voorstander van een Amerikaanse natie uitsluitend voor blanken.:

Leren lezen gast. Nergens heb ik gezegd dat de V.S.A een volledig blanke natie moet zijn. Trouwens de V.S is ook een illegale staat gebouwd op het bloed en leed van de Indiaanse volkeren. Nu, voor zover je het weet, de V.S is een land met reeds 50 staten( de sattelietstaten Pisraël en de JewK(UK) niet inbegrepen). Geef de negervolkeren daar wat staten, de Joden een paar staten, de latino's en Aziaten een paar en een paar voor de Blanke minderheden. Vergelijk het met dezelfde situatie in Zuid-Afrika waar de boerenbeweging ook vecht voor een echt blank thuisland.


geen historisch besef: Blanken hebben nu net geen thuisland in Amerika, meer dan 95% van de bevolking is naar daar geëmigreerd (of in het geval van de zwarten: geïmporteerd)
Waarschijnlijk denkt u ook dat de Guldensporenslag een onafhankelijkheidsstrijd was van heel Vlaanderen tegen de Franse en Franstalige overheersing

Blanken hebben idd oorspronkelijk niets te zoeken in de V.S.A maar dit néémt niet weg dat de Blanken van Europese afkomst wel degelijk van de V.S.A een grote natie hebben gemaakt met een sterke economie en technologie, vandaar dat ze voor mij wel tenminste het recht verdienen om zich verder te ontwikkelen in een paar staatjes van de 50.
Edit:After edit by Breydel on 11-09-2005 at 15:42
Reason:
--------------------------------

Niet alleen naïef, maar ook nog rascistisch en geen historisch besef:

Jongen toch, héél die politiek-correcte rimram aan scheldwoorden interesseert mij géén bal. Ben ik racist?? So be it, ik ben er dan zelfs nog fier op ook dan....


rascistisch want u bent voorstander van een Amerikaanse natie uitsluitend voor blanken.:

Leren lezen gast. Nergens heb ik gezegd dat de V.S.A een volledig blanke natie moet zijn. Trouwens de V.S is ook een illegale staat gebouwd op het bloed en leed van de Indiaanse volkeren. Nu, voor zover je het weet, de V.S is een land met reeds 50 staten( de sattelietstaten Pisraël en de JewK(UK) niet inbegrepen). Geef de negervolkeren daar wat staten, de Joden een paar staten, de latino's en Aziaten een paar en een paar voor de Blanke minderheden. Vergelijk het met dezelfde situatie in Zuid-Afrika waar de boerenbeweging ook vecht voor een echt blank thuisland.


geen historisch besef: Blanken hebben nu net geen thuisland in Amerika, meer dan 95% van de bevolking is naar daar geëmigreerd (of in het geval van de zwarten: geïmporteerd)
Waarschijnlijk denkt u ook dat de Guldensporenslag een onafhankelijkheidsstrijd was van heel Vlaanderen tegen de Franse en Franstalige overheersing

Blanken hebben idd oorspronkelijk niets te zoeken in de V.S.A maar dit néémt niet weg dat de Blanken van Europese afkomst wel degelijk van de V.S.A een grote natie hebben gemaakt met een sterke economie en technologie, vandaar dat ze voor mij wel tenminste het recht verdienen om zich verder te ontwikkelen in een paar staatjes van de 50.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Niet alleen naïef, maar ook nog rascistisch en geen historisch besef:

Jongen toch, héél die politiek-correcte rimram aan scheldwoorden interesseert mij géén bal. Ben ik racist?? So be it, ik ben er dan zelfs nog fier op ook dan....


rascistisch want u bent voorstander van een Amerikaanse natie uitsluitend voor blanken.:

Leren lezen gast. Nergens heb ik gezegd dat de V.S.A een volledig blanke natie moet zijn. Trouwens de V.S is ook een illegale staat gebouwd op het bloed en leed van de Indiaanse volkeren. Nu, voor zover je het weet, de V.S is een land met reeds 50 staten( de sattelietstaten Pisraël en de JewK(UK) niet inbegrepen). Geef de negervolkeren daar wat staten, de Joden een paar staten, de latino's en Aziaten een paar en een paar voor de Blanke minderheden. Vergelijk het met dezelfde situatie in Zuid-Afrika waar de boerenbeweging ook vecht voor een echt blank thuisland.


geen historisch besef: Blanken hebben nu net geen thuisland in Amerika, meer dan 95% van de bevolking is naar daar geëmigreerd (of in het geval van de zwarten: geïmporteerd)
Waarschijnlijk denkt u ook dat de Guldensporenslag een onafhankelijkheidsstrijd was van heel Vlaanderen tegen de Franse en Franstalige overheersing[/QUOTE]

Twanne
11 september 2005, 15:17
een hopeloos geval

Raven
11 september 2005, 16:24
Die moeten terug naar de grenzen van 1967, maar ja, Israel trekt zich al jaren niks aan van internationale regels, en met steun van Amerika krijg je op je flikker als je er wat van zegt (Hulde voor Van Agt en ook Laurens-Jan Brinkhorst, die flinke kritieken hebben gekregen op hun pro-palestina houding(en anti-amerikanisme) maar geen excuses aan willen bieden)

MA

Nee, ze moeten naar de grenzen voor 1948 :D

Breydel
11 september 2005, 16:50
een hopeloos geval

Kijk eens aan het ventje begint een beetje "Pissed" te worden. :twisted: Als wat ook maar een beetje afwijkt van uw linkse politiek-correcte gebazel moet maar météén de grond in worden geboord, liefst zo persoonlijk en off-topic mogelijk. Het niveau van links gaat hier wéér met de minuut achteruit.:roll:

JusticeLover
11 september 2005, 16:51
Nee, ze moeten naar de grenzen voor 1948 :D

Zo gaan we niets bereiken zenne ...:-(

Twanne
11 september 2005, 16:55
Kijk eens aan het ventje begint een beetje "Pissed" te worden. :twisted: Als wat ook maar een beetje afwijkt van uw linkse politiek-correcte gebazel moet maar météén de grond in worden geboord, liefst zo persoonlijk en off-topic mogelijk. Het niveau van links gaat hier wéér met de minuut achteruit.:roll:

Als ik nu eens links zou zij hé. En op vlak van persoonlijk worden kan u er ook wat van (Kijk eens aan het ventje begint een beetje "Pissed" te worden. :twisted: Als wat ook maar een beetje afwijkt van uw linkse politiek-correcte gebazel moet maar météén de grond in worden geboord)
Ik bedoel met hopeloos dat u niet voor rede vatbaar bent. Rascisten zijn bijvoorbeeld niet voor rede vatbaar, en aangezien u van uzelf zegt rascist te zijn...
Edit:After edit by Twanne on 11-09-2005 at 17:57
Reason:
--------------------------------

Kijk eens aan het ventje begint een beetje "Pissed" te worden. :twisted: Als wat ook maar een beetje afwijkt van uw linkse politiek-correcte gebazel moet maar météén de grond in worden geboord, liefst zo persoonlijk en off-topic mogelijk. Het niveau van links gaat hier wéér met de minuut achteruit.:roll:

Als ik nu eens links zou zij hé. En op vlak van persoonlijk worden kan u er ook wat van (Kijk eens aan het ventje begint een beetje "Pissed" te worden. :twisted: Als wat ook maar een beetje afwijkt van uw linkse politiek-correcte gebazel moet maar météén de grond in worden geboord)
Ik bedoel met hopeloos dat u niet voor rede vatbaar bent. Rascisten zijn bijvoorbeeld niet voor rede vatbaar, en aangezien u van uzelf zegt rascist te zijn...

Before any edits, post was:
--------------------------------

Kijk eens aan het ventje begint een beetje "Pissed" te worden. :twisted: Als wat ook maar een beetje afwijkt van uw linkse politiek-correcte gebazel moet maar météén de grond in worden geboord, liefst zo persoonlijk en off-topic mogelijk. Het niveau van links gaat hier wéér met de minuut achteruit.:roll:

Als ik nu eens links zou zij hé

Pascal L.
11 september 2005, 19:10
Zolang de onwettige staat (P)Israël blijft bestaan, zal het verzet van de Palestijnen blijven bestaan. Men kan géén volkeren zomaar koloniseren of bezetten zonder dat daar ernstige gevolgen aan verbonden zijn. Het Joodse thuisland bestaat al in de Verenigde Staten, dus men kan best deze 51ste staat van de V.S.A ontbinden enkel dan zal normaal leven in deze woeilige regio mogelijk worden.

U vergist zich Abu Breydel. Er is helemaal geen joods thuisland in de Verenigde Staten. Het enige Joods thuisland is Israel. Maar verder Salaam aan u, Abu Breydel. Kus Amak!

JusticeLover
11 september 2005, 19:20
Kus Amak!

Shlomo Pascal L,

Wat betekent Kus Amak?

Pascal L.
11 september 2005, 19:22
Shlomo Pascal L,

Wat betekent Kus Amak?

is dat geen arabisch sex-scheldwoord ? :lol:

JusticeLover
11 september 2005, 19:26
is dat geen arabisch sex-scheldwoord ? :lol:

Wat is een sex-scheldwoord? Of zeg je iets waarvan je de betekenis niet weet? En waarom lach je me uit? Ik ben geen Arabier 8O

Pascal L.
11 september 2005, 19:28
Wat is een sex-scheldwoord? Of zeg je iets waarvan je de betekenis niet weet? En waarom lach je me uit? Ik ben geen Arabier 8O

rustig rustig, ik lach u helemaal niet uit.

Twanne
11 september 2005, 19:29
Ja, stoemerik, pascal, zeg nooit Arabier tegen een Turk, dat is hetzelfde als Limburger zeggen tegen een Antwerpenaar: als je de volgende dag wakker wordt heb je geluk gehad

JusticeLover
11 september 2005, 19:33
rustig rustig, ik lach u helemaal niet uit.

Ok ;-)

Breydel
11 september 2005, 19:42
U vergist zich Abu Breydel. Er is helemaal geen joods thuisland in de Verenigde Staten. Het enige Joods thuisland is Israel. Maar verder Salaam aan u, Abu Breydel. Kus Amak!

Uw Pisraël is een onwettige staat gebouwd op het leed van de Palestijnen. Ik zeg: "zolang Pisraël blijft bestaan zullen de aanwezige Joden nooit in vrede en veiligheid kunnen leven. Men kan géén volkeren blijven onderdrukken.

zeddie
11 september 2005, 19:47
Wel ben ik voorstander van een blank thuisland voor de steeds groter wordende minderheid van blanke Amerikanen, vooral in het Zuiden(groepen als de KKK zijn voor die bevolkingsgroep van belang maar voor Europa totaal niet).

Ik hoop voor U dat Uw dochter tot over haar oren verliefd word op een
niet-blanke.
Ofwel kan je haar opsluiten in een ivoren kooitje, ofwel ben je je dochter kwijt....

GreetZ

Breydel
11 september 2005, 19:53
Ik hoop voor U dat Uw dochter tot over haar oren verliefd word op een
niet-blanke.
Ofwel kan je haar opsluiten in een ivoren kooitje, ofwel ben je je dochter kwijt....

GreetZ

Als ik een dochter had zou ik haar idd verbieden om met vreemdelingen om te gaan. Rasvermenging is de doodstéék voor volkeren, bewijze daarvan de vroegere Germanen en Vikings.

JusticeLover
11 september 2005, 19:56
Als ik een dochter had zou ik haar idd verbieden om met vreemdelingen om te gaan. Rasvermenging is de doodstéék voor volkeren, bewijze daarvan de vroegere Germanen en Vikings.

Wie zijn vreemdelingen?

Jij bent zó kortzichtig. Btw, ik heb het niet graag dat randdebielen gelijk u, de Palestijnen steunen. Ik, als Moslim, wil jouw steun niet. Steun de Zionisten ...

zeddie
11 september 2005, 20:00
Als ik een dochter had zou ik haar idd verbieden om met vreemdelingen om te gaan. Rasvermenging is de doodstéék voor volkeren, bewijze daarvan de vroegere Germanen en Vikings.

Dus Uw bloed is niet meer 100% zuiver na die, naar Uw woorden, Germanen en Vikings (en van voor en na die tijd) ?

Masterlijke Allochtoon
11 september 2005, 20:00
Als ik een dochter had zou ik haar idd verbieden om met vreemdelingen om te gaan. Rasvermenging is de doodstéék voor volkeren, bewijze daarvan de vroegere Germanen en Vikings.

Is het juist niet het mooie van liefde dat het geen grezen kent?
Ik zou voor mijn kinderen alleen het beste willen, waarbij het mij niet uitmaakt waar de persoon in kwestie waar zij/hij op verliefd wordt vandaan komt.

MA

Twanne
11 september 2005, 20:06
Als ik een dochter had zou ik haar idd verbieden om met vreemdelingen om te gaan. Rasvermenging is de doodstéék voor volkeren, bewijze daarvan de vroegere Germanen en Vikings.

Tiens, zowat alle biologen en vooral specialisten inzake DNA zullen u daarin groot ongelijk geven (kijk maar naar de gevolgen wanneer iemand trouwt met een familielid: hoe groter de diversiteit tussen 2 mensen, hoe beter voor het nageslacht)
En op cultureel vlak zijn de Romeinen hét grote voorbeeld van hoe een maatschappij met rasvermenging vooruit kan gaan
Edit:After edit by Twanne on 11-09-2005 at 21:07
Reason:
--------------------------------

Als ik een dochter had zou ik haar idd verbieden om met vreemdelingen om te gaan. Rasvermenging is de doodstéék voor volkeren, bewijze daarvan de vroegere Germanen en Vikings.

Tiens, zowat alle biologen en vooral specialisten inzake DNA zullen u daarin groot ongelijk geven (kijk maar naar de gevolgen wanneer iemand trouwt met een familielid: hoe groter de diversiteit tussen 2 mensen, hoe beter voor het nageslacht)
En op cultureel vlak zijn de Romeinen hét grote voorbeeld van hoe een maatschappij met rasvermenging vooruit kan gaan

Before any edits, post was:
--------------------------------

Als ik een dochter had zou ik haar idd verbieden om met vreemdelingen om te gaan. Rasvermenging is de doodstéék voor volkeren, bewijze daarvan de vroegere Germanen en Vikings.

Tiens, zowat alle biologen en vooral specialisten inzake DNA zullen u daarin groot ongelijk geven (kijk maar naar de gevolgen wanneer iemand trouwt met een familielid: hoe groter de diversiteit tussen 2 mensen, hoe beter voor het nageslacht)
En op cultureel vlak zijn de Romeinen hét grote voorbeeld van hoe een maatschappij met rasvermenging vooruit kan gaan

Pascal L.
11 september 2005, 20:46
Wie zijn vreemdelingen?

Jij bent zó kortzichtig. Btw, ik heb het niet graag dat randdebielen gelijk u, de Palestijnen steunen. Ik, als Moslim, wil jouw steun niet. Steun de Zionisten ...

Nee merci, 't is niet voor niks dat 'm de naam Abu Breydel draagt ... de moslims hebben 'm, de moslims houden 'm! :lol:

JusticeLover
11 september 2005, 20:54
Breydeltje,

Wil je een reis boeken naar Israël? Pascal zal je wel verwelkommen ..

Vergeet dit (http://images.google.be/images?q=tbn:_mpMaeVG0DUJ:www.tamagawa.ac.jp/HSRC/images/flag/Flag-israel.gif),dit (http://www.kippaco.com/img/catalogpage/kippa.jpg) en dit (http://images.google.be/images?q=tbn:tRaf6x6nPHsJ:http://www.judaicaheaven.com/stores/judaicaheaven/catalog/torah-001_2.jpg) niet mee te nemen :-D

Daaag

Breydel
12 september 2005, 00:21
Wie zijn vreemdelingen?

Jij bent zó kortzichtig. Btw, ik heb het niet graag dat randdebielen gelijk u, de Palestijnen steunen. Ik, als Moslim, wil jouw steun niet. Steun de Zionisten ...

Vreemdelingen zijn diegene die niet tot het Vlaamse volk behoren. Als Turk heb je mij absoluut niet terecht te wijzen, tenslotte ben ik in men eigen land en u niet. Ik blijf het Palestijnse volk steunen en wéés gerust wat jouw mening daarover kan zijn interesseert me géén bal. Je mag al blij zijn dat je in Vlaanderen mag eten, drinken en je ontlasten.

Breydel
12 september 2005, 00:22
Nee merci, 't is niet voor niks dat 'm de naam Abu Breydel draagt ... de moslims hebben 'm, de moslims houden 'm! :lol:

:lol::lol: begint de frustratie wéér hoge toppen te scheren jodenjongen. 8)

Pascal L.
12 september 2005, 01:50
:lol::lol: begint de frustratie wéér hoge toppen te scheren jodenjongen. 8)

"Jodenjongen", is dat uw poging om mij te beledigen? hahahaha, ge zijt te zielig voor woorden ... over zo'n karikaturen als gij ik mij heel weinig zorgen ... de moslims zullen u binnenkort eens goed pakken en dan zal't gedaan zijn met de grote bek ...
:lol:

Twanne
12 september 2005, 07:29
Vreemdelingen zijn diegene die niet tot het Vlaamse volk behoren. Als Turk heb je mij absoluut niet terecht te wijzen, tenslotte ben ik in men eigen land en u niet. Ik blijf het Palestijnse volk steunen en wéés gerust wat jouw mening daarover kan zijn interesseert me géén bal. Je mag al blij zijn dat je in Vlaanderen mag eten, drinken en je ontlasten.

Eerlijk gezegd woon ik liever naast een Turk die min of meer ruimdenkend is zoals El Turco, dan naast een neo-fascist zoals gij. En da's niet als belediging bedoelt, dat kan ik beargumenteren

Djiezes
12 september 2005, 12:16
Vreemdelingen zijn diegene die niet tot het Vlaamse volk behoren.

Wil je dan voor alle duidelijkheid even definiëren wie er wel tot het Vlaamse volk behoort?

Antoon
12 september 2005, 13:30
Breydel maakt zich in deze thread onnoemelijk belachelijk.
Zowat iedereen, van Vlaming, via Turk tot Jood, iedereen heeft hem op zijn plaats gezet.
En de zielepoot weet van geen ophouden, hij heeft het niet eens door .... :?

Zwarte Orde
12 september 2005, 14:14
Breydel maakt zich in deze thread onnoemelijk belachelijk.
Zowat iedereen, van Vlaming, via Turk tot Jood, iedereen heeft hem op zijn plaats gezet.
En de zielepoot weet van geen ophouden, hij heeft het niet eens door .... :?Hij slaat anders wel de nagel op de kop:
Uw Pisraël is een onwettige staat gebouwd op het leed van de Palestijnen. Ik zeg: "zolang Pisraël blijft bestaan zullen de aanwezige Joden nooit in vrede en veiligheid kunnen leven. Men kan géén volkeren blijven onderdrukken.

longhorn
12 september 2005, 15:02
Eerste wat de Palestijnen doen in Gaza is de synagogen in brand steken. Wat een klassevolk toch. Nu Israel weg is, wordt Gaza waarschijnlijk 'een Zaire na de Belgen'. Veel geld krijgen van de Europeanen en toch onderontwikkeld blijven.

JusticeLover
12 september 2005, 15:47
Vreemdelingen zijn diegene die niet tot het Vlaamse volk behoren. Als Turk heb je mij absoluut niet terecht te wijzen, tenslotte ben ik in men eigen land en u niet. Ik blijf het Palestijnse volk steunen en wéés gerust wat jouw mening daarover kan zijn interesseert me géén bal. Je mag al blij zijn dat je in Vlaanderen mag eten, drinken en je ontlasten.

Ik ben een Belg, geboren en getogen in Vlaanderen :-)

Als jij de Palestijnen steunt, dan moet ik logischer wijze de Israëliërs steunen .. Dus please, steun de Zionisten!

Zwarte Orde
12 september 2005, 20:18
Ik ben een Belg, geboren en getogen in Vlaanderen :-)

Als jij de Palestijnen steunt, dan moet ik logischer wijze de Israëliërs steunen .. Dus please, steun de Zionisten!Als je dan toch Belg en Vlaming bent, waarom noem je jezelf dan 'EL TURCO'? :twisted:

Djiezes
12 september 2005, 20:26
Eerste wat de Palestijnen doen in Gaza is de synagogen in brand steken.

Wat moesten ze er dan mee doen? :roll:
Je kan toch moeilijk verwachten dat ze een symbool van 38 jaar bezetting met respect gaan behandelen... Hoe zou je zelf zijn?

longhorn
12 september 2005, 20:33
Wat moesten ze er dan mee doen? :roll:
Je kan toch moeilijk verwachten dat ze een symbool van 38 jaar bezetting met respect gaan behandelen... Hoe zou je zelf zijn?

Hun aktie is ook wel weer een symbool van hoe niemand dat volk in toom kan houden.

JusticeLover
12 september 2005, 20:33
Als je dan toch Belg en Vlaming bent, waarom noem je jezelf dan 'EL TURCO'? :twisted:

Wasda voor een kak. Zou ik een betere belg/vlaming geweest zijn, als men nick 'guldensporenslag' was?
Edit:After edit by EL TURCO on 12-09-2005 at 21:34
Reason:
--------------------------------

Als je dan toch Belg en Vlaming bent, waarom noem je jezelf dan 'EL TURCO'? :twisted:

Wasda voor een kak. Zou ik een betere belg/vlaming geweest zijn, als men nick 'guldensporenslag' was?

Before any edits, post was:
--------------------------------

Als je dan toch Belg en Vlaming bent, waarom noem je jezelf dan 'EL TURCO'? :twisted:

Wasda voor een kak. Zou ik een betere belg/vlaming geweest zijn, als men nick 'guldensporenslag' zou zijn?

Breydel
12 september 2005, 20:35
Ik ben een Belg, geboren en getogen in Vlaanderen :-) !

Ik heb ook zo'n plastieke kaart waar opstaat dat ik "BELG" ben maar ik ben echter Vlaming. Je mag nog 100 kéér liggen zeveren dat ge u "belg" voelt en hier wilt blijven. Voor mij zijt ge en blijft ge een Turk die thuishoort in Turkije... punt uit!


Als jij de Palestijnen steunt, dan moet ik logischer wijze de Israëliërs steunen .. !

Zéér goed idee, doe dat maar :twisted:


Dus please, steun de Zionisten!

In your dreams pal...:drinking:

Breydel
12 september 2005, 20:39
Breydel maakt zich in deze thread onnoemelijk belachelijk.
Zowat iedereen, van Vlaming, via Turk tot Jood, iedereen heeft hem op zijn plaats gezet.
En de zielepoot weet van geen ophouden, hij heeft het niet eens door .... :?

Nochtans qua "belachelijkheid" dient gij niet onder te doen Toontje of wie krijgt er hier spontane erecties van een Texaanse dorpsidioot en ex-alcoholieker.8)

Zwarte Orde
12 september 2005, 20:44
Wasda voor een kak. Zou ik een betere belg/vlaming geweest zijn, als men nick 'guldensporenslag' was?Hoe kun je nu beter worden in iets dat je nooit kan zijn?

Pietje
12 september 2005, 20:45
Ik heb ook zo'n plastieke kaart waar opstaat dat ik "BELG" ben maar ik ben echter Vlaming. Je mag nog 100 kéér liggen zeveren dat ge u "belg" voelt en hier wilt blijven. Voor mij zijt ge en blijft ge een Turk die thuishoort in Turkije... punt uit!


Alsof wij ons druk maken over wat jij zoal denkt 8) .

Pietje
12 september 2005, 20:45
Hoe kun je nu beter worden in iets dat je nooit kan zijn?

Daar heb jij niks over te protocollen 8)

JusticeLover
12 september 2005, 20:47
Ik heb ook zo'n plastieke kaart waar opstaat dat ik "BELG" ben maar ik ben echter Vlaming. Je mag nog 100 kéér liggen zeveren dat ge u "belg" voelt en hier wilt blijven. Voor mij zijt ge en blijft ge een Turk die thuishoort in Turkije... punt uit!

Zéér goed idee, doe dat maar :twisted:
In your dreams pal...:drinking:
:-)

Al blijven de joden op sommige vlakken mij imponeren, maar ik zal toch naar mijn hart luisteren ..

Ben jij niet degene, die nog zijn eigen land niet heeft kunnen redden van de Walen? Maak het woord Palestijn/Moslim niet vuil :-D

JusticeLover
12 september 2005, 20:48
Hoe kun je nu beter worden in iets dat je nooit kan zijn?

:-)

Ik kan zowat alles ..
Edit:After edit by EL TURCO on 12-09-2005 at 21:49
Reason:
--------------------------------

Hoe kun je nu beter worden in iets dat je nooit kan zijn?

:-)

Ik kan zowat alles ..

Before any edits, post was:
--------------------------------

Hoe kun je nu beter worden in iets dat je nooit kan zijn?

:-)

Ik kan zowat alles .. Een van men specialiteiten ... 8)

Zwarte Orde
12 september 2005, 20:49
Daar heb jij niks over te protocollen 8)Is ook niet belangrijk. Het eigen volk aanvaard ze ook niet als Vlaming, het blijven Turken/vreemdelingen.

Breydel
12 september 2005, 20:49
Alsof wij ons druk maken over wat jij zoal denkt 8) .

Toch echt wel typisch bij elke reactie die ik, zwarte orde of Guderian neerpennen een paar minuten nadien jij steeds klaarstaat met 1 of andere belachelijke off-topic opmerking. Als wij toch in jouw ogen zo "marginaal" zijn waarom verspil je dan nog langer tijd aan ons. Zet mij op uw negéérlijst linkse rat, ik heb niks liever..8)

Zwarte Orde
12 september 2005, 20:50
Alsof wij ons druk maken over wat jij zoal denkt 8) .Waarom reageer je er dan op? :-)

Pietje
12 september 2005, 20:53
Is ook niet belangrijk. Het eigen volk aanvaard ze ook niet als Vlaming, het blijven Turken/vreemdelingen.

Nee, het zijn Belgen, zoals jij en ik 8)

JusticeLover
12 september 2005, 20:54
Nee, het zijn Belgen, zoals jij en ik 8)

Doe is gewoon, gij ..

Pietje
12 september 2005, 20:55
Toch echt wel typisch bij elke reactie die ik, zwarte orde of Guderian neerpennen een paar minuten nadien jij steeds klaarstaat met 1 of andere belachelijke off-topic opmerking. Als wij toch in jouw ogen zo "marginaal" zijn waarom verspil je dan nog langer tijd aan ons. Zet mij op uw negéérlijst linkse rat, ik heb niks liever..

Ach welnee, daarvoor hebben je posts een te hoog humorgehalte :lol:

Pietje
12 september 2005, 20:56
Waarom reageer je er dan op? :-)

Ik wil de zelfkant van de maatschappij niet zomaar negeren.......8)

Breydel
12 september 2005, 20:57
Ach welnee, daarvoor hebben je posts een te hoog humorgehalte :lol:

Nochtans bespeur ik de meeste van jouw reactie weinig humor, éérder bittere frustratie....:lol:

Pietje
12 september 2005, 20:58
Nochtans bespeur ik de meeste van jouw reactie weinig humor, éérder bittere frustratie....

Dan bespeur je verkeerd. Je bent een rasechte "stand-up comedian" :lol:

Zwarte Orde
12 september 2005, 21:15
Ik wil de zelfkant van de maatschappij niet zomaar negeren.......8)Je begrijpt toch zelf hoe belachelijk het klinkt wanneer je zegt dat je u niet druk maakt maar tegelijkertijd het tegenovergestelde doet.

Zwarte Orde
12 september 2005, 21:16
Nee, het zijn Belgen, zoals jij en ik 8)Daarom dat men steeds spreekt over Turken of vreemdelingen. Op papier kun jij zelfs een neger zijn uit Congo, is dat niet mooi? :-)

Pietje
12 september 2005, 22:06
Daarom dat men steeds spreekt over Turken of vreemdelingen. Op papier kun jij zelfs een neger zijn uit Congo, is dat niet mooi?

Wie is die "men" ?? Het kletskoppen-collectief ???

Pietje
12 september 2005, 22:07
Je begrijpt toch zelf hoe belachelijk het klinkt wanneer je zegt dat je u niet druk maakt maar tegelijkertijd het tegenovergestelde doet.

Wees liever blij dat er tenminste nog iemand is die enige aandacht schenkt aan je "proza" 8)

Twanne
12 september 2005, 22:08
hoe snel het niveau toch kan dalen hé:
van een serieuze discussie over de bezetting van Gaza en West-Bank door Israël naar een steek spelletje tussen een paar Vlaams-Nationalistische fascisten en een in België geboren en getogen Turk

JusticeLover
12 september 2005, 22:22
hoe snel het niveau toch kan dalen hé:
van een serieuze discussie over de bezetting van Gaza en West-Bank door Israël naar een steek spelletje tussen een paar Vlaams-Nationalistische fascisten en een in België geboren en getogen Turk

Van mij mogen de admins ingrijpen(tekst deleten) hoor ..

Ergens anders is het ook niet altijd veel beter, zie (de nwo,pentagon,11-9,...) Daar schelden ze ook, maar in A.N :-)

Zwarte Orde
12 september 2005, 22:26
Wie is die "men" ?? Het kletskoppen-collectief ???Bijna iedereen, zelfs bij het ABVV spreken ze over Turken en vreemdelingen. Ik ken zelfs een pak delegees die lid zijn van het Blok. :twisted:


Wees liever blij dat er tenminste nog iemand is die enige aandacht schenkt aan je "proza" Aan u valt wel erg goed de graad van ergernis af te meten. En af en toe kunnen we eens goed met u lachen:
Alsof wij ons druk maken over wat jij zoal denkt :lol:

Pietje
12 september 2005, 22:40
Bijna iedereen, zelfs bij het ABVV spreken ze over Turken en vreemdelingen. Ik ken zelfs een pak delegees die lid zijn van het Blok.

Ook van de eerste leugen niet gebarsten, zeker ??Onnozelaar,alsof "iedereen" zomaar délégué zou kunnen worden. Denk je nu echt dat die niet gescreend worden?? Voor zover jij van het ABVV iets afweet natuurlijk.
Aan u valt wel erg goed de graad van ergernis af te meten.
Nee hoor, aan flauwe kul erger ik mij niet. Ik verwacht dan ook niets beter van jou.

Djiezes
13 september 2005, 07:21
einde discussie wat mij betreft...

Ik ga op zoek naar topics waar nog wél serieus gediscussieerd wordt...