PDA

View Full Version : 17/06 Man schiet naar Merksemse jongeren


Oeteke
17 juni 2003, 16:41
Een rollende bal van spelende jongeren deed een man zondagavond op het Kroonplein in Merksem een pistool trekken. Later vuurde hij op een auto met drie jongeren. De schutter werd aangehouden.

Enkele jongeren voetbalden zondag omstreeks 23.15u op het Kroonplein in Merksem. Plots rolde hun bal in de richting van een man die er tegen een boom leunde. Een van de jongeren ging de bal halen, maar daarop haalde de man “een blinkend voorwerp”boven. Er weerklonk een ‘klik’ van een vuurwapen.

De jongeren stoven weg en gaven het feit aan bij de politie. Daar liep een halfuurtje later opnieuw een klacht binnen van op het Kroonplein. Drie jongeren in een auto waren er beschoten door dezelfde man. Het schot had zijn doel gelukkig gemist.

De politie kon de dader inrekenen op het plein. De 38- jarige uit Merksem had een dolk op zak. Zijn pistool met zeven kogels en een holster werden gevonden in de struiken. Bij een huiszoeking in de woning van de verdachte werden nog drie vuurwapens, vier alarmpistolen, zes dolken, een sabel en munitie aangetroffen.

De man is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag en het bezit van verboden wapens. Hij verklaarde dat de bal en de auto zijn stoppen hadden doen doorslaan na een lange ruzie met een “buitenlander”.
BRON: GVA


Erg he, da ge u in uw eigen land al zo moet bewapenen tegen de inwijkelingen.
Wanneer gaan er nu weer rellen komen...

Wanne
17 juni 2003, 16:44
Een rollende bal van spelende jongeren deed een man zondagavond op het Kroonplein in Merksem een pistool trekken. Later vuurde hij op een auto met drie jongeren. De schutter werd aangehouden.

Enkele jongeren voetbalden zondag omstreeks 23.15u op het Kroonplein in Merksem. Plots rolde hun bal in de richting van een man die er tegen een boom leunde. Een van de jongeren ging de bal halen, maar daarop haalde de man “een blinkend voorwerp”boven. Er weerklonk een ‘klik’ van een vuurwapen.

De jongeren stoven weg en gaven het feit aan bij de politie. Daar liep een halfuurtje later opnieuw een klacht binnen van op het Kroonplein. Drie jongeren in een auto waren er beschoten door dezelfde man. Het schot had zijn doel gelukkig gemist.

De politie kon de dader inrekenen op het plein. De 38- jarige uit Merksem had een dolk op zak. Zijn pistool met zeven kogels en een holster werden gevonden in de struiken. Bij een huiszoeking in de woning van de verdachte werden nog drie vuurwapens, vier alarmpistolen, zes dolken, een sabel en munitie aangetroffen.

De man is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag en het bezit van verboden wapens. Hij verklaarde dat de bal en de auto zijn stoppen hadden doen doorslaan na een lange ruzie met een “buitenlander”.
BRON: GVA


Erg he, da ge u in uw eigen land al zo moet bewapenen tegen de inwijkelingen.
Wanneer gaan er nu weer rellen komen...

De persoon die op de kinderen heeft gevuurd was zelf geen 'buitenlander', maar gewoon een agressieve autochtoon, die zichzelf niet wist te beheren na een ruzie met wat hij noemt een 'buitenlander'...

Wanne
17 juni 2003, 16:45
Zou het kunnen dat er iets scheelt met de opvoeding van deze autochtoon, waardoor hij een gevaar is voor de maatschappij ?

Pat
17 juni 2003, 16:56
Zou het kunnen dat er iets scheelt met de opvoeding van deze autochtoon, waardoor hij een gevaar is voor de maatschappij ? Zou het kunnen dat deze man gewoon rijp is voor de psychiatrie?

Wanne
17 juni 2003, 16:58
Een paar jaar geleden is er een Hasseltse student, die stage deed bij een deurwaarder, doodgeschoten door een Turk in Heusden-Zolder. Die man was alcoholieker... Alcohol is verboden door de Islam. Er moet voor gepleit worden om ieder probleem apart te bekijken.

Kelly
17 juni 2003, 17:02
Tsjeeses, mega racist die uit zijn auto een beetje migranten begint neer te knallen. Dan een domme vraag wanneer zijn er rellen....

Beeld je eens in dat ze je elke dag uitmaken voor makak en ik weet nog wat en dat ze dan op je vrienden beginnen te schieten omdat ze er toevallig bruin of zwart uit zien.

Wat zou er gebeuren als een marokkaan begint te schieten op enkele Belgen omdat ze Wit zien???
Wat zouden jullie dan doen? Zouden jullie dan binnen blijven zitten moest het bij jouw om de hoek gebeuren en het was iemand die je kende????

Dank je Vlaams Blok om weer een aantal mensen zo gek te krijgen met je Vlaamse buurt veilige buurt, dank je voor het kweken van haat tussen de mensen dat leidt to moord!

Mieke 79
17 juni 2003, 17:40
Erg he, da ge u in uw eigen land al zo moet bewapenen tegen de inwijkelingen.
Wanneer gaan er nu weer rellen komen...

Euh, gaat ge het nu op de 'inwijkelingen' steken, gewoon omdat die idioot dat zei? :?

Alvader
17 juni 2003, 18:41
Dank je Vlaams Blok om weer een aantal mensen zo gek te krijgen met je Vlaamse buurt veilige buurt, dank je voor het kweken van haat tussen de mensen dat leidt to moord!

Ja, als die allochtonen er niet waren geweest, had de man niet geschoten. LOL Dus inderdaad, Vlaamse buurt veilige buurt.

Pat
17 juni 2003, 18:57
Tsjeeses, mega racist die uit zijn auto een beetje migranten begint neer te knallen. Dan een domme vraag wanneer zijn er rellen....

Beeld je eens in dat ze je elke dag uitmaken voor makak en ik weet nog wat en dat ze dan op je vrienden beginnen te schieten omdat ze er toevallig bruin of zwart uit zien.

Wat zou er gebeuren als een marokkaan begint te schieten op enkele Belgen omdat ze Wit zien???
Wat zouden jullie dan doen? Zouden jullie dan binnen blijven zitten moest het bij jouw om de hoek gebeuren en het was iemand die je kende????

Dank je Vlaams Blok om weer een aantal mensen zo gek te krijgen met je Vlaamse buurt veilige buurt, dank je voor het kweken van haat tussen de mensen dat leidt to moord!

Hoe kunt u uit het stukje opmaken dat de dader geen genaturaliseerde eskimo is en dat de spelende kinderen geen 8e generatiebelgen zijn? Hoe kunt u zomaar tot de conclusie komen dat het racisme is en geen ontoerekeningsvatbaarheid? U trekt conclusies zonder de juiste toedracht, details of achtergrond te kennen. Misschien beter eerst het gerecht haar werk laten doen? Of gaan we zomaar wat voor-oordelen afvuren?

Quicky
17 juni 2003, 19:35
Tsjeeses, mega racist die uit zijn auto een beetje migranten begint neer te knallen. Dan een domme vraag wanneer zijn er rellen....

Beeld je eens in dat ze je elke dag uitmaken voor makak en ik weet nog wat en dat ze dan op je vrienden beginnen te schieten omdat ze er toevallig bruin of zwart uit zien.

Wat zou er gebeuren als een marokkaan begint te schieten op enkele Belgen omdat ze Wit zien???
Wat zouden jullie dan doen? Zouden jullie dan binnen blijven zitten moest het bij jouw om de hoek gebeuren en het was iemand die je kende????

Dank je Vlaams Blok om weer een aantal mensen zo gek te krijgen met je Vlaamse buurt veilige buurt, dank je voor het kweken van haat tussen de mensen dat leidt to moord!

Jaja, het is weer het blok zijn schuld zen omdat ene of den andere mafketel wa in het rond begint te schieten, wie zijn schuld was het dan met die rellen van allemaal die allochtonen de laatste weken. De PVDA???

Dies
17 juni 2003, 19:46
Zou het niet kunnen dat dit gewoon één van de 'vele' niet al te bijster intelligente mensen uit onze samenleving is en dat zulke exemlaren er zowel in het zwart, wit als in het groen rondlopen!

Quicky
17 juni 2003, 19:48
Zou het niet kunnen dat dit gewoon één van de 'vele' niet al te bijster intelligente mensen uit onze samenleving is en dat zulke exemlaren er zowel in het zwart, wit als in het groen rondlopen!

Da vind ik ook, maar het is de taak van de linksen om iedereen proberen te laten geloven dat dat de schuld is van het Vlaams Blok

Oeteke
17 juni 2003, 20:52
Tsjeeses, mega racist die uit zijn auto een beetje migranten begint neer te knallen. Dan een domme vraag wanneer zijn er rellen....

Beeld je eens in dat ze je elke dag uitmaken voor makak en ik weet nog wat en dat ze dan op je vrienden beginnen te schieten omdat ze er toevallig bruin of zwart uit zien.

Wat zou er gebeuren als een marokkaan begint te schieten op enkele Belgen omdat ze Wit zien???
Wat zouden jullie dan doen? Zouden jullie dan binnen blijven zitten moest het bij jouw om de hoek gebeuren en het was iemand die je kende????

Dank je Vlaams Blok om weer een aantal mensen zo gek te krijgen met je Vlaamse buurt veilige buurt, dank je voor het kweken van haat tussen de mensen dat leidt to moord!

goh, Kelly, makakkenliefke zeker.
Tzijn die marokkanen da de grootste racisten zijn.
ZIJ spreken altijd over "die Belgen"...dus mogen wij zeker marokkanen zeggen.
En dien heeft nie uit zijnen auto geschoten,maar op den auto van die mannen.

En soit, da zal nog wel gebeuren hopelijk, zodat we is laten zien WIE den baas is!!

En het probleem bij de Belgen is, dat ze nie op straat DURVEN komen als er ene wordt afgeknald door ne zwette.
De Belgen kennen da samenhorigheidsgevoel niet...meer!

Pat
17 juni 2003, 21:06
Zou het niet kunnen dat dit gewoon één van de 'vele' niet al te bijster intelligente mensen uit onze samenleving is en dat zulke exemlaren er zowel in het zwart, wit als in het groen rondlopen! Voila :)

Dies
17 juni 2003, 21:53
Da vind ik ook, maar het is de taak van de linksen om iedereen proberen te laten geloven dat dat de schuld is van het Vlaams Blok
Zo een beetje hetzelfde dus als (rechtse)mensen die een topic oprichten met titels als "Moslimgespuis slaat opnieuw toe in "De Ster" ?!

Raf
17 juni 2003, 23:15
goh, Kelly, makakkenliefke zeker.
Tzijn die marokkanen da de grootste racisten zijn.
ZIJ spreken altijd over "die Belgen"...dus mogen wij zeker marokkanen zeggen.
En dien heeft nie uit zijnen auto geschoten,maar op den auto van die mannen.

En soit, da zal nog wel gebeuren hopelijk, zodat we is laten zien WIE den baas is!!

En het probleem bij de Belgen is, dat ze nie op straat DURVEN komen als er ene wordt afgeknald door ne zwette.
De Belgen kennen da samenhorigheidsgevoel niet...meer!

Is dat het soort van samenleving dat jij wenst? Wil jij in zo'n maatschappij je kinderen laten opgroeien, waar iedereen zomaar in het wilde weg kan beginnen rond te schieten op iedereen die hem niet aanstaat? Ik hoop dat ze die kerel ZWAAR straffen en dat hij de eerstkomende 25 jaar geen daglicht meer ziet.

maddox
18 juni 2003, 00:33
Zegt de man die Juweliers wil laten beroofd worden uit grabbeltonnetjes voor de gevel.


Raf,die wilde schutter zal wel bestraft worden volgens het stramien dat in onze wetgeving past.

Oeteke
18 juni 2003, 07:05
goh, Kelly, makakkenliefke zeker.
Tzijn die marokkanen da de grootste racisten zijn.
ZIJ spreken altijd over "die Belgen"...dus mogen wij zeker marokkanen zeggen.
En dien heeft nie uit zijnen auto geschoten,maar op den auto van die mannen.

En soit, da zal nog wel gebeuren hopelijk, zodat we is laten zien WIE den baas is!!

En het probleem bij de Belgen is, dat ze nie op straat DURVEN komen als er ene wordt afgeknald door ne zwette.
De Belgen kennen da samenhorigheidsgevoel niet...meer!

Is dat het soort van samenleving dat jij wenst? Wil jij in zo'n maatschappij je kinderen laten opgroeien, waar iedereen zomaar in het wilde weg kan beginnen rond te schieten op iedereen die hem niet aanstaat? Ik hoop dat ze die kerel ZWAAR straffen en dat hij de eerstkomende 25 jaar geen daglicht meer ziet.

Nee, ik heb liever een maatschappij waarin mijn kinderen worden lastiggevallen door een alsmaar groter wordende groep Marokkanen!
Het is toch al te laat om iets te veranderen!
Men moet is drastisch ingrijpen want we zijn al meer dan 10 jaar bezig met cadeaukes en toegevingen te doen aan de migranten, en nog maken ze er enkel misbruik van.
De vuist op tafel slagen, dan moeten we is durven en doen!!!

Raf
18 juni 2003, 07:40
Zegt de man die Juweliers wil laten berooft worden uit grabbeltonnetjes voor de gevel.

Wat is dat nu weer voor een idiote opmerking? :roll:

(voltooid deelwoord is met een d: beroofd)

Raf
18 juni 2003, 07:44
Nee, ik heb liever een maatschappij waarin mijn kinderen worden lastiggevallen door een alsmaar groter wordende groep Marokkanen!
Het is toch al te laat om iets te veranderen!
Men moet is drastisch ingrijpen want we zijn al meer dan 10 jaar bezig met cadeaukes en toegevingen te doen aan de migranten, en nog maken ze er enkel misbruik van.
De vuist op tafel slagen, dan moeten we is durven en doen!!!

En wat houdt dat volgens jou dan in, dat "drastisch ingrijpen"? Afknallen wie je niet aanstaat?

filosoof
18 juni 2003, 07:57
Tsjeeses, mega racist die uit zijn auto een beetje migranten begint neer te knallen. Dan een domme vraag wanneer zijn er rellen....

Beeld je eens in dat ze je elke dag uitmaken voor makak en ik weet nog wat en dat ze dan op je vrienden beginnen te schieten omdat ze er toevallig bruin of zwart uit zien.

Wat zou er gebeuren als een marokkaan begint te schieten op enkele Belgen omdat ze Wit zien???
Wat zouden jullie dan doen? Zouden jullie dan binnen blijven zitten moest het bij jouw om de hoek gebeuren en het was iemand die je kende????

Dank je Vlaams Blok om weer een aantal mensen zo gek te krijgen met je Vlaamse buurt veilige buurt, dank je voor het kweken van haat tussen de mensen dat leidt to moord!

goh, Kelly, makakkenliefke zeker.
Tzijn die marokkanen da de grootste racisten zijn.
ZIJ spreken altijd over "die Belgen"...dus mogen wij zeker marokkanen zeggen.
En dien heeft nie uit zijnen auto geschoten,maar op den auto van die mannen.

En soit, da zal nog wel gebeuren hopelijk, zodat we is laten zien WIE den baas is!!

En het probleem bij de Belgen is, dat ze nie op straat DURVEN komen als er ene wordt afgeknald door ne zwette.
De Belgen kennen da samenhorigheidsgevoel niet...meer!
Wanéér begin jij te schieten op wie niet jouw kleurtje (of gebrek aan kleurtje)heeft? Je aanhef tegen Kelly zegt véél meer over jou dan over Kelly...
Ik herinner me van jou ook nog "Als Malinwa speelt, moeten er beter geen Marokkanen in de geburen komen"
Nu hoop je dat dat nog zal gebeuren, om te laten zien wie de" baas" is
Jij bent wel het number one voorbeeld van de zwartblok racist!

Ik zeg met Kelly:
Dank je Vlaams Blok om weer een aantal mensen zo gek te krijgen met je Vlaamse buurt veilige buurt, dank je voor het kweken van haat tussen de mensen dat leidt to moord!
maar zou het kunnen dat die zgn "gekken" gewoon op een hoopje rollen bij het zwartblok?

filosoof
18 juni 2003, 08:11
Erg he, da ge u in uw eigen land al zo moet bewapenen tegen de inwijkelingen.
Wanneer gaan er nu weer rellen komen...

Euh, gaat ge het nu op de 'inwijkelingen' steken, gewoon omdat die idioot dat zei? :?
Waar léést iemand dat die "Marokkanen" iets verkeerds gedaan hadden?

Quicky
18 juni 2003, 08:15
Da vind ik ook, maar het is de taak van de linksen om iedereen proberen te laten geloven dat dat de schuld is van het Vlaams Blok
Zo een beetje hetzelfde dus als (rechtse)mensen die een topic oprichten met titels als "Moslimgespuis slaat opnieuw toe in "De Ster" ?!

Nee, dat is gewoon een feit, maar zie je daar iets staan dat de schuld is van één bepaalde partij, ik denk het niet. Hetgeen die Kelly hier doet is gewoon vuilspuiterij, maar ja, als je je stem aan de PVDA geeft getuigt dat al van weinig verstand te hebben.

maddox
18 juni 2003, 08:45
Die idiote opmerking is een gevolg van onze uiteenlopende standpunten in verband met de wet op zelfverdediging ,en de 2 maten en gewichten die gevoerd worden door sommigen hier.

Trouwens, mijn spelfoutje is verbeterd, danke voor de opmerking.

Mieke 79
18 juni 2003, 08:50
Erg he, da ge u in uw eigen land al zo moet bewapenen tegen de inwijkelingen.
Wanneer gaan er nu weer rellen komen...

Euh, gaat ge het nu op de 'inwijkelingen' steken, gewoon omdat die idioot dat zei? :?
Waar léést iemand dat die "Marokkanen" iets verkeerds gedaan hadden?

Indeed, dat wou ik dus ook duidelijk maken met mijn quote...

ps: op de malinwa komen ook allochtonen kijken/

skye
18 juni 2003, 10:15
En soit, da zal nog wel gebeuren hopelijk, zodat we is laten zien WIE den baas is!!


Hé wacko!!!

Wat zit je hier voor onzin uit te kramen. Marokkanen zijn ook mensen. Zeggen dat ze terug naar hun land moeten, is niet hetzelfde als zeggen "schiet maar raak". Op een paar kinderen schieten, stoer hoor :roll:

skye
18 juni 2003, 10:18
Dank je Vlaams Blok om weer een aantal mensen zo gek te krijgen met je Vlaamse buurt veilige buurt, dank je voor het kweken van haat tussen de mensen dat leidt to moord!

Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden. Het is gemakkelijk dit weer op het Blok af te schuiven.

De waarheid is echter dat het Blok deze daden juist voorkomt door als een bliksemafleider te werken. In Belgie komen veel minder racistische feiten voor dan in onze buurlanden.

Raf
18 juni 2003, 22:00
Die idiote opmerking is een gevolg van onze uiteenlopende standpunten in verband met de wet op zelfverdediging ,en de 2 maten en gewichten die gevoerd worden door sommigen hier.

Dus uit het feit dat ik mij verzet tegen de massale bewapening van burgers in het algemeen en juweliers in het bijzonder, leid jij af dat ik van oordeel ben dat juweliers hun snuisterijen dan maar te grabbel moeten gooien? Een hoogst eigenaardige deductie vind ik dat...

Trouwens, mijn spelfoutje is verbeterd, danke voor de opmerking.

Graag gedaan.

Darwin
18 juni 2003, 22:54
goh, Kelly, makakkenliefke zeker.
Tzijn die marokkanen da de grootste racisten zijn.
ZIJ spreken altijd over "die Belgen"...dus mogen wij zeker marokkanen zeggen.
En dien heeft nie uit zijnen auto geschoten,maar op den auto van die mannen.

En soit, da zal nog wel gebeuren hopelijk, zodat we is laten zien WIE den baas is!!

En het probleem bij de Belgen is, dat ze nie op straat DURVEN komen als er ene wordt afgeknald door ne zwette.
De Belgen kennen da samenhorigheidsgevoel niet...meer!

Is dat het soort van samenleving dat jij wenst? Wil jij in zo'n maatschappij je kinderen laten opgroeien, waar iedereen zomaar in het wilde weg kan beginnen rond te schieten op iedereen die hem niet aanstaat? Ik hoop dat ze die kerel ZWAAR straffen en dat hij de eerstkomende 25 jaar geen daglicht meer ziet.

Amaai, heeft die man een heel dorp uitgemoord?

Hoeveel doden en gekwetsten heeft hij eigenlijk gemaakt?

Raf
18 juni 2003, 23:17
goh, Kelly, makakkenliefke zeker.
Tzijn die marokkanen da de grootste racisten zijn.
ZIJ spreken altijd over "die Belgen"...dus mogen wij zeker marokkanen zeggen.
En dien heeft nie uit zijnen auto geschoten,maar op den auto van die mannen.

En soit, da zal nog wel gebeuren hopelijk, zodat we is laten zien WIE den baas is!!

En het probleem bij de Belgen is, dat ze nie op straat DURVEN komen als er ene wordt afgeknald door ne zwette.
De Belgen kennen da samenhorigheidsgevoel niet...meer!

Is dat het soort van samenleving dat jij wenst? Wil jij in zo'n maatschappij je kinderen laten opgroeien, waar iedereen zomaar in het wilde weg kan beginnen rond te schieten op iedereen die hem niet aanstaat? Ik hoop dat ze die kerel ZWAAR straffen en dat hij de eerstkomende 25 jaar geen daglicht meer ziet.

Amaai, heeft die man een heel dorp uitgemoord?

Hoeveel doden en gekwetsten heeft hij eigenlijk gemaakt?

Nog geen, voor zover we weten, maar ik hou van preventief optreden tegen maatschappijgevaarlijke sociopaten.

Mieke 79
19 juni 2003, 08:49
Dank je Vlaams Blok om weer een aantal mensen zo gek te krijgen met je Vlaamse buurt veilige buurt, dank je voor het kweken van haat tussen de mensen dat leidt to moord!

Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden. Het is gemakkelijk dit weer op het Blok af te schuiven.

De waarheid is echter dat het Blok deze daden juist voorkomt door als een bliksemafleider te werken. In Belgie komen veel minder racistische feiten voor dan in onze buurlanden.

Ze zijn in onze buurlanden (uitgez. Luxenburg) ook gewoon met meer... en dan heb ik het niet over migranten alleen...