PDA

View Full Version : Iraniërs steken zichzelf in brand


Ali
18 juni 2003, 20:10
PARIJS/BERN/TEHERAN - Twee Iraanse vrouwen hebben zich woensdag in Parijs nabij het gebouw van de Franse inlichtingendienst DST in brand gestoken. Een van hen overleed korte tijd later aan haar verwondingen. De andere vrouw wordt verpleegd in een Parijs' ziekenhuis.

De twee vrouwen protesteerden daarmee tegen de Franse politieactie waardoor woensdag een groot aantal leden van de Iraanse oppositiegroep Mujaheddin Khalq (Strijders van het Volk) werden opgepakt.

Nog meer demonstranten dreigen uit protest tegen de grootschalige politie-invallen zelfmoord te plegen. Dinsdag- en woensdagavond voegden twee Iraanse mannen in respectievelijk Londen en Parijs de daad bij het woord en staken zichzelf in brand. Beiden zijn voorzover bekend vooralsnog niet bezweken aan hun verbrandingen.



nee ik keur het niet goed, en het staat niet in de koran. :roll:

Dies
18 juni 2003, 21:02
Beiden zijn voorzover bekend vooralsnog niet bezweken aan hun verbrandingen.
Jammer!!

dutch
18 juni 2003, 21:07
De koran zegt dat niemand zichzelf, noch iemand anders mag doden en al zeker niet door vuur ... tenzij het in bepaalde Jihad-omstandigheden toch zou mogen ... (niet van mij, maar van Omar Vanden Broecke, voorzitter van de Belgische moslim-executieve) Uitspraak gisteren opgenomen tijdens debatavond in de UFSIA in Antwerpen...

Islam heeft vele gezichten, al naargelang het in het islam-kraam past!

Dutch

Pat
18 juni 2003, 21:15
Het is Mujaheddin Khalq die Ayatollah Khomeini aan de macht hielp. Later werden ze vervolgd door diezelfde Khomeini en kwamen sommigen hier terecht. Eén van de daders van Lockerbie was trouwens lid van Mujaheddin Khalq.

Darwin
18 juni 2003, 22:44
PARIJS/BERN/TEHERAN - Twee Iraanse vrouwen hebben zich woensdag in Parijs nabij het gebouw van de Franse inlichtingendienst DST in brand gestoken. Een van hen overleed korte tijd later aan haar verwondingen. De andere vrouw wordt verpleegd in een Parijs' ziekenhuis.

De twee vrouwen protesteerden daarmee tegen de Franse politieactie waardoor woensdag een groot aantal leden van de Iraanse oppositiegroep Mujaheddin Khalq (Strijders van het Volk) werden opgepakt.

Nog meer demonstranten dreigen uit protest tegen de grootschalige politie-invallen zelfmoord te plegen. Dinsdag- en woensdagavond voegden twee Iraanse mannen in respectievelijk Londen en Parijs de daad bij het woord en staken zichzelf in brand. Beiden zijn voorzover bekend vooralsnog niet bezweken aan hun verbrandingen.



nee ik keur het niet goed, en het staat niet in de koran. :roll:



Tssssss, die stoute Iraniërs toch!

Weten die dan niet dat het uitvoeren van zulke straf enkel voorbehouden is aan Allah en zijn boodschapper?


Uit het vierde hoofdstuk van de heilige Koraan, An-Nisa (De vrouwen), vers 56 :


Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs.



:roll:

kirie
19 juni 2003, 15:35
Beiden zijn voorzover bekend vooralsnog niet bezweken aan hun verbrandingen.
Jammer!! 'k kom hier nog niet zo lang, en moet iedereen nog een beetje inschatten tot welke strekking en filosofie hij/zij behoort, maar " jammer" antwoorden op dit feit vind ik iets laag bij de grond en helemaal ongepast Ja , en ik ben niet direct een pro-van die kant daar hé ,maar dit is niet de gepaste manier om te reageren.
Zelfs in bepaalde context volledigh omgekeerd , want ze behoren(behoorden) tot oppositiegroep , die misschien daar bij het regime van de wandelende doeken en tulbanden iets kan veranderen.

Wanne
19 juni 2003, 15:39
Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs.

En hebben ze ook al concreet iets laten weten over wat ze met die baard van je gaan doen ? :lol:

maddox
19 juni 2003, 15:52
Dat de groenen daar niet tegen protesteren, openbaar cremeren, met milieubelastende verbrandingsmethodes.We mogen toch ook ons afval niet meer verbranden in een ton.Om nog maar niet te spreken over de verbrandingsovens in het Vlaamse Landsgedeelte, die moeten allemaal dicht...

Weet men dan niet hoe onefficiënt een open vlam is?Zonder enige voorbereiding van het te verbranden iets.. zoals het verwijderen van tandvullingen, dat amalgaam dat daar inzit is gevaarlijk als het in het milieu terecht komt.

kirie
19 juni 2003, 15:59
dat was wel in parijs hé maddox - wat komen die groenen in de vlaanders daar dan bij doen ?

maddox
19 juni 2003, 18:37
Onze watermeloentjes protesteren toch ook als er in Nepal een politieman een "Belgisch" machinegeweer krijgt...

Of als de VS bulldozers en tankwagens door België transporteerd.

Dies
19 juni 2003, 20:56
'k kom hier nog niet zo lang, en moet iedereen nog een beetje inschatten tot welke strekking en filosofie hij/zij behoort, maar " jammer" antwoorden op dit feit vind ik iets laag bij de grond en helemaal ongepast Ja , en ik ben niet direct een pro-van die kant daar hé ,maar dit is niet de gepaste manier om te reageren.
Zelfs in bepaalde context volledigh omgekeerd , want ze behoren(behoorden) tot oppositiegroep , die misschien daar bij het regime van de wandelende doeken en tulbanden iets kan veranderen.
Ik zal u even helpen bij het maken van uw inschattingen:
- ik ben voor individuele vrijheid zolang deze niet in overtreding is met enige bestaande wetgeving
- ik acht alle godsdiensten gelijk, namelijk "waardeloos"
- wat mensen doen interesseert mij hoegenaamd niet zolang ze er geen anderen mee treffen
- ik reageer hier zo op, zoals ik op elke mislukte zelfmoordpoging reageer; iemand die dood wenst en voor één of andere reden faalt in zijn opzet, valt te benijden of denkt u dat de mensen nog een zorgeloos en gelukkig leven zullen leiden?
- waarom zou ik het erg moeten vinden dat bepaalde mensen die er vrijwillig voor kiezen om te sterven hierin niet slagen?

kirie
19 juni 2003, 21:10
Dan ken ik u nu al wat beter Dies, maar het ondoet me niet van de indruk dat die "jammer" toch wel eerder bedoeld is als ' spijtig, anders waren we weer zo een paar van die moslims kwijt"

alpina
19 juni 2003, 21:44
Dan ken ik u nu al wat beter Dies, maar het ondoet me niet van de indruk dat die "jammer" toch wel eerder bedoeld is als ' spijtig, anders waren we weer zo een paar van die moslims kwijt"

Ik denk niet dat Dies met zo'n gedachten speelt!! :wink:

Pat
22 juni 2003, 08:36
Zoals ge ziet lossen mettertijd alle problemen zichzelf op ! Laat die dutskes van Iraniërs als ze dat zelf willen hunzelf maar in brand steken, dat is hun cultuur, daar moeten wij ons zeker niet mee gaan bemoeien, we begrijpen dat toch niet want wij kennen de koran niet, en in een democratisch land moet ge iedere overtuiging respecteren, en vooral zo zullen we er rap vanaf zijn van die bende profiteurs, er zijn hier al asielzoekers genoeg ! :lol:

Gaat gij alvast terug naar waar ge vandaan komt.